Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZpackaná výstavba dálnic v Česku: Kdepak udělali na ministerstvu chybu? A kde to spadne příště?
78 komentářů
rejow1
Sorry jako, tohle je zase článek. Opakujeme ten blábol, že se tady staví nejdražší dálnice v Evropě. Hlavní slovo má Cajz, Posvarova a Laudat. Skvěle. Dobrá práce.
Mila redakce v současné době je na trhu silničního stavitelství brutální konkurenční boj na cenu, výhry za 60% investorske ceny nejsou výjimkou. Kladna marže na konci projektu je pak velký úspěch.
Pan Laudát chce vyrazit z ŘSD všechny manažery. On je socialista? To si jako zaměstnanci budou velet sami, nebo jak si to představuje? Mohli stě třeba napsat že hlavní výhodou Asfinagu je, že to není státní organizace, ale státem zřízena akciovka, takže se na ni nevztahuje služební zákon (zvládne pořádně zaplatit profiky) a hlavně si může brát úvěry na financování výstavby.
A takto bych mohl pokračovat...
Mila redakce v současné době je na trhu silničního stavitelství brutální konkurenční boj na cenu, výhry za 60% investorske ceny nejsou výjimkou. Kladna marže na konci projektu je pak velký úspěch.
Pan Laudát chce vyrazit z ŘSD všechny manažery. On je socialista? To si jako zaměstnanci budou velet sami, nebo jak si to představuje? Mohli stě třeba napsat že hlavní výhodou Asfinagu je, že to není státní organizace, ale státem zřízena akciovka, takže se na ni nevztahuje služební zákon (zvládne pořádně zaplatit profiky) a hlavně si může brát úvěry na financování výstavby.
A takto bych mohl pokračovat...
Pokud bude dal stavet dalnice stat, tak se na tom slendrianu nic nezmeni. :no:
Jako že v ČR budou soukromí stavitelé lepší, jo? To je hodně, hodně špatný vtip.
Jj přesně tak = velká chyba že Zemanem nasmlouvanou stavbu D47 Špidla a Šimonovský zrušili. Už by se roky jezdilo po špičkový dálnici se zárukou
Místo toho [odkaz] [odkaz]
Hodně ale fakt hodně špatnej vtip je po těch průserech s kvalitou i zpožděnim tvrdit že Ťokova skupina pár firem tu má stavět dál a nikdy nikdo jinej :yes: >😁 >😒]
Místo toho [odkaz] [odkaz]
Hodně ale fakt hodně špatnej vtip je po těch průserech s kvalitou i zpožděnim tvrdit že Ťokova skupina pár firem tu má stavět dál a nikdy nikdo jinej :yes: >😁 >😒]
A tomu opravdu věříš, jo?
Já myslel, že jsi už aspoň dospělý a na té vysoké v prváku... a ono zjevně ne.
Já myslel, že jsi už aspoň dospělý a na té vysoké v prváku... a ono zjevně ne.
Co to má s nějakou vírou? Takhle to je 😉
Otázka proč ty tyhle prasárny bráníš = jedeš v tom nebo proč? 😄
Otázka proč ty tyhle prasárny bráníš = jedeš v tom nebo proč? 😄
Jistě, na víc se nezmůžeš, natož na skutečně argumenty.
Co to meleš >😁
Co třeba roky zpoždění D47? Co roky zpoždění 😱?
Takže vážně: Proč ty levárny okecáváš? Seš z oboru? >😒]
Co třeba roky zpoždění D47? Co roky zpoždění 😱?
Takže vážně: Proč ty levárny okecáváš? Seš z oboru? >😒]
A za to může skutečnost, že ty dálnice zadával stát, jo?
Ty jsi nejen hloupý, ale ještě navíc neskutečně křivý. Jsi na stát schopen shodit vážně cokoli...
Ty jsi nejen hloupý, ale ještě navíc neskutečně křivý. Jsi na stát schopen shodit vážně cokoli...
Dálnice bude vždycky zadávat stát = nejsi tak hloupý, dle extrémní reakce asi jen křivý >😒]
Tak co daleko dražší, pomalejší a nekvalitnější D47 = dáš to bez okecávání? >😁
Tak co daleko dražší, pomalejší a nekvalitnější D47 = dáš to bez okecávání? >😁
A kdo dnes stavi dalnice?
Statni firmy? Nikoliv, soukrome. Cili postavit naprojektovat a postavit dalnici uz dnes dela soukromy sektor.
Nejde o to, kdo pro dalnici vykoupi pozemky, stavbu naprojektuje a zrealizuje. To jsou technikalie.
Jde o tok penez. O to, kdo tu stabu financuje a dalnici nasledne provozuje. Pokud bude stavbu dalnice financovat a dalnici provozovat soukromy sektor, vysledek bude stejny, ale vyjde to mnohem levneji.
Dnes se plati za dalnice primo (dalnicini znamka) a neprimo (dane do staniho rozpoctu). Prakticky nelze rici, kolik dalnice stoji kazdeho z prispevovatelu.
Pred desitky let se rikalo, ze telekomunikace, energetiku musi provozovat stat. Musi? Nejde to jinak?
Musi dalnice provozovat stat? Nejde to jinak?
Statni firmy? Nikoliv, soukrome. Cili postavit naprojektovat a postavit dalnici uz dnes dela soukromy sektor.
Nejde o to, kdo pro dalnici vykoupi pozemky, stavbu naprojektuje a zrealizuje. To jsou technikalie.
Jde o tok penez. O to, kdo tu stabu financuje a dalnici nasledne provozuje. Pokud bude stavbu dalnice financovat a dalnici provozovat soukromy sektor, vysledek bude stejny, ale vyjde to mnohem levneji.
Dnes se plati za dalnice primo (dalnicini znamka) a neprimo (dane do staniho rozpoctu). Prakticky nelze rici, kolik dalnice stoji kazdeho z prispevovatelu.
Pred desitky let se rikalo, ze telekomunikace, energetiku musi provozovat stat. Musi? Nejde to jinak?
Musi dalnice provozovat stat? Nejde to jinak?
Samozřejmě, že to jde jinak, ale to by vyschlo hodně koryt a proto se to bude dál pytlíkovat tak jak se to pytlíkovalo doposud...
[odkaz]
[odkaz]
Kroutíš se hezky, jen co je pravda. Ty jsi byl první, kdo řekl "staví stát". Neházej to tedy na mě.
A že by to vyšlo levněji? Ano, možná ten samotný stát to vyjde o něco levněji, motoristu už ne. Podívej se na platby za dálnice v Itálii, kde jsou dálnice stavěné komerčním sektorem. Denně bych tudy nechtěl jezdit. Nehledě na úchylnost systému mýtných stanic.
Ano, dnes se ukazuje, že soukromé provozování energetických sítí je nejhorší možná varianta. Na údržbu se kašle a ceny jen rostou. A rozvoj je jen tehdy, když se na to vytříská nějaká dotace, tedy zase od státu.
Ach, proč to vy, slepci, nechcete vidět?
A že by to vyšlo levněji? Ano, možná ten samotný stát to vyjde o něco levněji, motoristu už ne. Podívej se na platby za dálnice v Itálii, kde jsou dálnice stavěné komerčním sektorem. Denně bych tudy nechtěl jezdit. Nehledě na úchylnost systému mýtných stanic.
Ano, dnes se ukazuje, že soukromé provozování energetických sítí je nejhorší možná varianta. Na údržbu se kašle a ceny jen rostou. A rozvoj je jen tehdy, když se na to vytříská nějaká dotace, tedy zase od státu.
Ach, proč to vy, slepci, nechcete vidět?
Slepec jsi ty, zapšklý komunisto, a ještě k tomu lžeš sorry jako Babiš... >😒]
Tak ty jsi ztracený případ... Fakt, všude vidět komunisty, to je nemoc.
Je třeba si navždy pamatovat, že mezi 25.02.1948 a 17.11.1989 komunisté popravili 248 nevinných lidí, 4500 zemřelo na následky mučení a španého zacházení ve věznicích, 327 lidí bylo zastřeleno na hranicích a 250 000 občanů skončilo v koncentračních pracovních táborech, jejich majetek ukraden a rodiny zničeny....to byla opravdu nemoc, kterou asi komunisté chytili od svých kolegů z Gestapa... >😒] FUJ! >😒]
CHerokee
A Ťok je ministrem dále..... a vypisuje další tendr na radary, zatímco 😱 se hroutí, dálnice u Ostravy je tak zvlněná, že se tam jezdí 60....
Ministr je ten poslední, kdo na takové věci má vliv. Sedí ve funkci, když je rád, čtyři roky. Ale ti manažeři v ŘSD tam jsou dlouho, oni by měli nést zodpovědnost. Bohužel, nikdy jsem neviděl, že by někdo z nich byl za kterýkoli z incidentů popotahován či odsouzen.
Druhou věcí je zákon o veřejných zakázkách. To byl takový paskvil, že se podle něj nedalo efektivně pracovat. Tedy, on ten nový z loňska není o moc lepší, ale trochu změna tam je. A taky trochu komplikací navíc...
Ale proč si nekopnout, že?
Druhou věcí je zákon o veřejných zakázkách. To byl takový paskvil, že se podle něj nedalo efektivně pracovat. Tedy, on ten nový z loňska není o moc lepší, ale trochu změna tam je. A taky trochu komplikací navíc...
Ale proč si nekopnout, že?
Ale ne když je ministrem Ťok = jeden z tý party co si rozdělila stavby dálnic v čr >😒]
A už 15 let sem přes nižší ceny odmítaj pustit zahraniční konkurenci = takže máme fakt krutě drahý dálnice v kombinaci s pomalym tempem výstavby = skoro dokonalý :yes: :yes: >😁
A už 15 let sem přes nižší ceny odmítaj pustit zahraniční konkurenci = takže máme fakt krutě drahý dálnice v kombinaci s pomalym tempem výstavby = skoro dokonalý :yes: :yes: >😁
Odmítají? Ale notak... přestaň číst bulvár a vrať se do reality. A ta je taková, že ty ceny neumí nabídnout nižší...
....realita je taková, že umí, ale domácí firmy to mají "obšlápnuté".....a nějaký ten nedostatek se vždy na zahraniční konkurenci vyšťourá, když se chce...a daňový poplatník ryčí spokojeností, že když už, tak ať ho okrade domácí firma...ach jo....
[odkaz]
[odkaz]
Proč lžeš? :-!
Nekecej bláboly o bulváru = pracuješ v oboru? Taky už nevíš na koho napsat další nemovitost? >😁
Nebo ty * bráníš prostě z blbosti? A fakt nevíš jak sou nový dálnice nekvalitní? 😉
Nekecej bláboly o bulváru = pracuješ v oboru? Taky už nevíš na koho napsat další nemovitost? >😁
Nebo ty * bráníš prostě z blbosti? A fakt nevíš jak sou nový dálnice nekvalitní? 😉
Vím jen, jak nekvalitní jsi ty. Děsím se, že tohle má být budoucnost naší země.
Zatim seš drzej jak vopice a vokecáváš vokecáváš a vokecáváš = typická minulost naší země >😁
Odpověz bramboro: Ty fakt nevíš o nekvalitě novejch dálnic = zatim se konkrétním odpovědím ze 100% vyhýbáš >😒]
Proč? 😄
Odpověz bramboro: Ty fakt nevíš o nekvalitě novejch dálnic = zatim se konkrétním odpovědím ze 100% vyhýbáš >😒]
Proč? 😄
Provocateur
Pominu-li přípravu, tak i samotné stavby trvají příšerně dlouho a nikomu to nevadí. Stačí uvést jen jeden příklad. Rakušáci postaví 25 km nové dálnice (A5 Schrick - Poysbrunn) za necelých 2,5 roku. U nás se postaví srovnatelným terénem 10 km dálnice za 3 roky a to se ještě jedná o úsek dálnice, který půlprofilem vede stávající silnicí (viz [odkaz]
kdyz jsem se bavil s lidmi ze stavebnich firem. Tak mi rikali, my bychom schopni 10km usek postavit za 18 mesicu. Ale stat vypise tendr ze se ma stavit napr. 3roky. A nam to takto vyhovuje,nasi lidi maji 3roky praci. Nemusime zbytecne najimat dalsi externi lidi. A vsichni o zakazky podelime 😄
xpaja
To je zase snůška polopravd a nesmyslů, co si takhle někdy ověřit fakta.
Bohužel v dnešní době dochází k bulvarizací dříve seriozních medií, kdy čím více je zpráva negativní / alarmující, tím více dostává prostoru. A Cajz s Pošvářovou v podstatě jen vyplňují poptávku po tomto typu hlasitých "odborníků". Bohužel odborníkem v oboru ke kterému se tak hlasitě vyjadřují bych nenazval ani jednoho. Nazval bych je spíš křiklouny a mediálními příživníky.
Konec konců od Cajze, který jen vyřvává nepodložené polopravdy se distoncovala celá řada českých geologů z oboru, viz. tady:
[odkaz]
Nejhorší je, že ten pitomec se ani nevyzná v mapách. Vyřvává něco o tom, že stačilo udělat 3 km dlouhý tunel a bylo by po problémech. Jenže v jím zmňované trase by musel být min. 6km dlouhý( https😐/mapy.cz/turisticka?…… ).
V té alternativní trase od dětí země byl tuším až někam k 10km.
Cajzovi taky nedochází, že nějaký milionek ročně na monitoring sond je naprosté nic proti ceně za údržbu a provoz tunelu, která by byla aspoň 50 milionu ročně.
A to úplně nejhlavnější. To si vážně někdo myslí, že se neřešila vyhledávací studie ideální trasy, včetně tunelové a neprováděli se geologická posouzení jednotlivých variant.
Samozřejmě,že ano. Postavit tunel v této geologicky nestabilní oblasti ovšem vyšlo jako rizikovější než vedení v realizované trase.
Už vidím to haló, kdyby se pohnul tunel při stavbě nebo nedej bože provozu. To by tihle rádoby odbornící vyřvávali v médiích 2x tolik, že to mělo jít podél Labe.
Takže ta příprava probíhala podle toho postupu od světa motorů v článku, jenže tunel vyšel jako rizikovější. Jen peněz na přípravu bylo méně než by mělo být.
Pošvářová to je taky případ. Když vedla Úsek kontroly kvality staveb na ŘSD, tak samozřejmě se zvolenou trasou neměla problém, jen co tam skončila začla se mediálně přiživovat. Pošvářová je totiž velice komplikovaná osobnost, samolibý narcis, se kterým je těžké spolupracovat a rozhodně není takovým odborníkem s patentem na rozum, za kterého se vydává.
Ta stále opakovaná mantra, že stavíme nejdražší dálnice v Evropě je taky pěkný kec. V dnešní době, kdy se jde klidně na 60% odhadní ceny je to spíš naopak, stavíme příliš levně. A to tak, že realizace není možná bez ovlivnění kvality díla. Kdyby se některé z medíí opravdu zabývalo porovnáním ceny dálničních staveb v evropě, zjistilo by že to není tak jednoduché jak si myslí. Stačí lehce zakouzlit s kurzem nebo dokonce DPH a cenový rozdíl může létet +- 30% zcela bez problémů. Další věc je ta, že většina západních zemí počítá do nákladů čistě náklady na výstavbu, někdy i bez pozemků. U nás se k tomu musí připočíst náklady na opravu silnic široko daleko a různé úlitby ekologům, jako třeba ekodukty pro losy, protože výskyt dvou ks byl v místě stavby zaznamenán kolem roku 1950.
A samozřejmě není dálnice jako dálnice. Některé norské dálnice odpovídají návrhovými parametry našim silnicím II. třídy.
Ano české liniové stavitelství má velké problémy, ale rozhodně to není výše zmíněné.
Hlavní problém je legislativní. Ruzní ekologové (odkudkoli) se můžou vyjadřovat ke každému stupni dokumentace a také k EIA. Na západě je běžné, že se do řízení můžou vložit jen místně příslušné organizace a to jen jednou, na začátku přípravy. Také vyvlastňování tu je dosti nedotažené. V D nebo POL rozhodnou o vyvlastnění a rovnou se staví, vyvlastněný má jen možnost soudit se o náhradu za pozemek, ale stavba už běží. U nás se vyvlastňovaný může odvolat i proti vyvlastnění a nekopne se dokud soud nerozhodne o vyvlastnění. Nemluvě o tom, že když někoho vyvlastníte, musíte na pozemku začit stavět do 3 let, jinak ho musíte vrátit a už ho nikdy nemůžete znovu vyvlastnit.
Slibované jednotné stavební řízení by také velmi pomohlo (EIA+DUR+DSP).
Pak je to málo peněz na přípravu. To jsou např. v článku zmíněné nedostatečné geologické průzkumy. Ono když na stavbu 😱 0805 bylo na gelogický průzkum 5 milionů (dobře tenkrát byly zcela jiné ceny), tak to je skutečně málo.
Pro představu dnešní cena nejlevnějšího vrtu je 1200kč/m, hlubšího 1450/m, speciální vrtání je od 2500/m, pažení za 350/m. Na Prackovické estakádě by to bylo cca 800 m vrtů. A vrtání je tak 1/3 ceny průzkumu.
Bohužel v dnešní době dochází k bulvarizací dříve seriozních medií, kdy čím více je zpráva negativní / alarmující, tím více dostává prostoru. A Cajz s Pošvářovou v podstatě jen vyplňují poptávku po tomto typu hlasitých "odborníků". Bohužel odborníkem v oboru ke kterému se tak hlasitě vyjadřují bych nenazval ani jednoho. Nazval bych je spíš křiklouny a mediálními příživníky.
Konec konců od Cajze, který jen vyřvává nepodložené polopravdy se distoncovala celá řada českých geologů z oboru, viz. tady:
[odkaz]
Nejhorší je, že ten pitomec se ani nevyzná v mapách. Vyřvává něco o tom, že stačilo udělat 3 km dlouhý tunel a bylo by po problémech. Jenže v jím zmňované trase by musel být min. 6km dlouhý( https😐/mapy.cz/turisticka?…… ).
V té alternativní trase od dětí země byl tuším až někam k 10km.
Cajzovi taky nedochází, že nějaký milionek ročně na monitoring sond je naprosté nic proti ceně za údržbu a provoz tunelu, která by byla aspoň 50 milionu ročně.
A to úplně nejhlavnější. To si vážně někdo myslí, že se neřešila vyhledávací studie ideální trasy, včetně tunelové a neprováděli se geologická posouzení jednotlivých variant.
Samozřejmě,že ano. Postavit tunel v této geologicky nestabilní oblasti ovšem vyšlo jako rizikovější než vedení v realizované trase.
Už vidím to haló, kdyby se pohnul tunel při stavbě nebo nedej bože provozu. To by tihle rádoby odbornící vyřvávali v médiích 2x tolik, že to mělo jít podél Labe.
Takže ta příprava probíhala podle toho postupu od světa motorů v článku, jenže tunel vyšel jako rizikovější. Jen peněz na přípravu bylo méně než by mělo být.
Pošvářová to je taky případ. Když vedla Úsek kontroly kvality staveb na ŘSD, tak samozřejmě se zvolenou trasou neměla problém, jen co tam skončila začla se mediálně přiživovat. Pošvářová je totiž velice komplikovaná osobnost, samolibý narcis, se kterým je těžké spolupracovat a rozhodně není takovým odborníkem s patentem na rozum, za kterého se vydává.
Ta stále opakovaná mantra, že stavíme nejdražší dálnice v Evropě je taky pěkný kec. V dnešní době, kdy se jde klidně na 60% odhadní ceny je to spíš naopak, stavíme příliš levně. A to tak, že realizace není možná bez ovlivnění kvality díla. Kdyby se některé z medíí opravdu zabývalo porovnáním ceny dálničních staveb v evropě, zjistilo by že to není tak jednoduché jak si myslí. Stačí lehce zakouzlit s kurzem nebo dokonce DPH a cenový rozdíl může létet +- 30% zcela bez problémů. Další věc je ta, že většina západních zemí počítá do nákladů čistě náklady na výstavbu, někdy i bez pozemků. U nás se k tomu musí připočíst náklady na opravu silnic široko daleko a různé úlitby ekologům, jako třeba ekodukty pro losy, protože výskyt dvou ks byl v místě stavby zaznamenán kolem roku 1950.
A samozřejmě není dálnice jako dálnice. Některé norské dálnice odpovídají návrhovými parametry našim silnicím II. třídy.
Ano české liniové stavitelství má velké problémy, ale rozhodně to není výše zmíněné.
Hlavní problém je legislativní. Ruzní ekologové (odkudkoli) se můžou vyjadřovat ke každému stupni dokumentace a také k EIA. Na západě je běžné, že se do řízení můžou vložit jen místně příslušné organizace a to jen jednou, na začátku přípravy. Také vyvlastňování tu je dosti nedotažené. V D nebo POL rozhodnou o vyvlastnění a rovnou se staví, vyvlastněný má jen možnost soudit se o náhradu za pozemek, ale stavba už běží. U nás se vyvlastňovaný může odvolat i proti vyvlastnění a nekopne se dokud soud nerozhodne o vyvlastnění. Nemluvě o tom, že když někoho vyvlastníte, musíte na pozemku začit stavět do 3 let, jinak ho musíte vrátit a už ho nikdy nemůžete znovu vyvlastnit.
Slibované jednotné stavební řízení by také velmi pomohlo (EIA+DUR+DSP).
Pak je to málo peněz na přípravu. To jsou např. v článku zmíněné nedostatečné geologické průzkumy. Ono když na stavbu 😱 0805 bylo na gelogický průzkum 5 milionů (dobře tenkrát byly zcela jiné ceny), tak to je skutečně málo.
Pro představu dnešní cena nejlevnějšího vrtu je 1200kč/m, hlubšího 1450/m, speciální vrtání je od 2500/m, pažení za 350/m. Na Prackovické estakádě by to bylo cca 800 m vrtů. A vrtání je tak 1/3 ceny průzkumu.
To víš, ale kdyby se pisálek nad tím chtěl takhle zamyslet (a někteří diskutující taky), nebyl by bulvární článek...
Stejně mi to všechno teď připadá jen jako předvolební kampaň. Uvidíme, za které strany pak ti "e😜erti" budou kopat.
Stejně mi to všechno teď připadá jen jako předvolební kampaň. Uvidíme, za které strany pak ti "e😜erti" budou kopat.
Supr prispevek, dik. Mne se s tim nechtelo crcat, respekt. Ta neustale dokola omilana kravovina o tom, jak stavime nejdrazsi dalnice v EU, Cajz atd..
Cim me teda ale Tok nasral, byla ta snaha hodit blbe pripravenej projekt na ten dul vedle. Ikdyz buhvi jak to bylo.
Cim me teda ale Tok nasral, byla ta snaha hodit blbe pripravenej projekt na ten dul vedle. Ikdyz buhvi jak to bylo.
To neví zdaleka jen Bůh = důl byl dávno před volbou týhle blbý trasy 😉
Však po dalších posudcích taky Ťok stáhnul vocas = ale žalobu ne :yes: >😁 >😁
Však po dalších posudcích taky Ťok stáhnul vocas = ale žalobu ne :yes: >😁 >😁
Ta trasa je zvolena s ohledem na provozní a ekologické dopady ideálně. Jenom příkon vzduchotechniky tunelu Kubačka měl být přes 4MW a to je pouze ideální stav. Příkon vzduchotechniky na Strahovském tunelu je 11 MW. Zkus si spočítat, kolik vyjde denní provoz. Kompletní sanace celého problémového území by vyšla podstatně levnějc, než výstavba tunelu. Krom toho, že pokud vím nelze v ČR provozovat dvě důlní díla nad sebou.
Ale debata na stavbební téma s tebou je bezesmyslu, zkus si o tom něco nejdřív přečíst sám než začněs přebírat cizí názory.
Ale debata na stavbební téma s tebou je bezesmyslu, zkus si o tom něco nejdřív přečíst sám než začněs přebírat cizí názory.
Jj ideální ale pro koho >😁
Proč teda neni furt otevřená? >😒]
Zkus si spočítat o kolik litrů denně se kilometrama navíc denně projede + čas krát 40 tisíc aut denně = a dalnice se nestaví na rok, i když i už za ten rok to sou šílený čísla
Náklady na vzduchotechniku sou prd, co nejkratší nejrychlejší trasa se vždycky vyplatí :-!
Snad jednou otevřou i ten druhej pruh = a stane se z toho dalnice 😉
Proč teda neni furt otevřená? >😒]
Zkus si spočítat o kolik litrů denně se kilometrama navíc denně projede + čas krát 40 tisíc aut denně = a dalnice se nestaví na rok, i když i už za ten rok to sou šílený čísla
Náklady na vzduchotechniku sou prd, co nejkratší nejrychlejší trasa se vždycky vyplatí :-!
Snad jednou otevřou i ten druhej pruh = a stane se z toho dalnice 😉
Floyd
No twl, koukám že korektor je fakt úplnej trotl, okamžitě ho vyhoďte!!! Písmenka v titulku jako kráva velký a voni to neviděj?
Chce se mi z vás blejt, jak na to dlabete a jaký hovadiny sem dáváte :😉 :😉 :😉
Článek je plnej nesmyslů, copak to autor po sobě nečte? A taky plnej neověřených informací a polopravd, to je u novináře zarážející a zcela neprofesionální. A co mě má zajímat nějaká dálnice podle Světa motorů? Proč? Jsem přece na webu Auto.cz! Což aspoň minimální redigace zdroje ze strany redaktorů Auto.cz Ale to by chtěl člověk po těch rádoby novinářskej lemplech asi hodně, co?
Chce se mi z vás blejt, jak na to dlabete a jaký hovadiny sem dáváte :😉 :😉 :😉
Článek je plnej nesmyslů, copak to autor po sobě nečte? A taky plnej neověřených informací a polopravd, to je u novináře zarážející a zcela neprofesionální. A co mě má zajímat nějaká dálnice podle Světa motorů? Proč? Jsem přece na webu Auto.cz! Což aspoň minimální redigace zdroje ze strany redaktorů Auto.cz Ale to by chtěl člověk po těch rádoby novinářskej lemplech asi hodně, co?
rohYpnol
Věci zdaleka nejsou tak jednoduché.
1) trasování - vždy bylo, je a bude politickým rozhodnutím. Nechat vše na "domluvě" je nemožné. Za současné právní úpravy (občanské/stavební právo) k dohodě nikdy nedojde. Vždy někdo musí rozhodnout. Politická rozhodnutí by však vždy měla respektovat odborná stanoviska.
2) odborná stanoviska jsou často protiřečící si. Politik má znalecké posudky a pokud je znalecký posudek špatně, politik (a jakýkoliv neodborník) to nemá šanci odhalit. Viz např. prodej OKD co podepsal Sobotka...
3) Odpovědnost úředníků?? Nesmysl. Odpovědná je vždy organizace, zaměstnavatel. A ne úředník-zaměstnanec. Ten jen do výše 5-násobku platu... Koneckonců k čemu by byla odpovědnost úředníka za škodu ve výši miliard? Kdo si co na úředníkovi vezme?
4) Zrušit ŘSD a zavést "novou organizaci"?? Proč? Klíčem je fungující ŘSD, a ne zrušená ŘSD.
5) Myšlenka "soukromé" = lepší je zcela lichá. Příklad? Jsou jich desítky, tisíce. Vodovody, kanalizace, veřejné služby... Po vlně privatizací a outsourcingu mnohá města přišla na to, že město samo se musí postarat a teď se draze vykupují soukromé společnosti zpět.
1) trasování - vždy bylo, je a bude politickým rozhodnutím. Nechat vše na "domluvě" je nemožné. Za současné právní úpravy (občanské/stavební právo) k dohodě nikdy nedojde. Vždy někdo musí rozhodnout. Politická rozhodnutí by však vždy měla respektovat odborná stanoviska.
2) odborná stanoviska jsou často protiřečící si. Politik má znalecké posudky a pokud je znalecký posudek špatně, politik (a jakýkoliv neodborník) to nemá šanci odhalit. Viz např. prodej OKD co podepsal Sobotka...
3) Odpovědnost úředníků?? Nesmysl. Odpovědná je vždy organizace, zaměstnavatel. A ne úředník-zaměstnanec. Ten jen do výše 5-násobku platu... Koneckonců k čemu by byla odpovědnost úředníka za škodu ve výši miliard? Kdo si co na úředníkovi vezme?
4) Zrušit ŘSD a zavést "novou organizaci"?? Proč? Klíčem je fungující ŘSD, a ne zrušená ŘSD.
5) Myšlenka "soukromé" = lepší je zcela lichá. Příklad? Jsou jich desítky, tisíce. Vodovody, kanalizace, veřejné služby... Po vlně privatizací a outsourcingu mnohá města přišla na to, že město samo se musí postarat a teď se draze vykupují soukromé společnosti zpět.
Sorry jako, kamaráde, kdyby nebylo soukromého podníkání, tak by nebylo ani tohoto internetu a místo čmárání dopisu někde do novinové diskuze, by jsi stál ve frontě na hajzpapír... ;-\ Města, která vykupují soukromé společnosti, jsou pod vládou sockomunistů a chtějí vše vrátit před rok 1989. S fungováním služeb to má pramálo společného.
To je blábol. A těmi komunisty jsi to dorazil. Radši se mrkni, jestli nějakého nemáš ve skříni, bububu.
jojo, je smutné, že někteří zamrzli se svými názory na úrovni vepřa-knedla-zela z páté cenové...
Samozřejmě správný je jim řikat svi ně = jestli sou zrovna komunisti nebo z jinejch stran neni podstatný
Co řikáš na 100 milionů co měl Ťok odložený úplatky? 😄
Co řikáš na 100 milionů co měl Ťok odložený úplatky? 😄
1) ale nerespektujou = jako v případě 😱 ale bohužel i mnoha dalších
Kašlou na to co je nejlepší = jediný kritérium je jak víc vydělat. Proto taky třeba doteď neni D3 z Budějovic na hranice = perou se 2 party přes čí pozemky to pude. Co je lepší je všem u zadku
2) Ale kdepak. Viz 😱 = všichni se shodnou. Maximálně se najde pár podmáznutejch výjímek 😉
3) Zpětná odpovědnost je jediná možnost. Firem, politiků ale i úředníků = totálně nefunguje
4) Fungující ŘSD dosáhneš když vyhodíš 90 procent šmejdů? Sem z povahy optimista 😄
5) Naprosto naopak = Skoro 20 let stará Zemanova smlouva na D47 bylo to nejlepší = jít tou cestou měli bysme o desítky nebo spíš stovky km dálnic víc. V nesrovnatelně lepšim stavu = byly by eště v záruce.
Takhle dálnici do Polska doteď nemáme = a to za dálnici počítám i ty hrboly od Eurovie po kterejch se nedá jet ani rychlostí jako po okresce >😒]
Kašlou na to co je nejlepší = jediný kritérium je jak víc vydělat. Proto taky třeba doteď neni D3 z Budějovic na hranice = perou se 2 party přes čí pozemky to pude. Co je lepší je všem u zadku
2) Ale kdepak. Viz 😱 = všichni se shodnou. Maximálně se najde pár podmáznutejch výjímek 😉
3) Zpětná odpovědnost je jediná možnost. Firem, politiků ale i úředníků = totálně nefunguje
4) Fungující ŘSD dosáhneš když vyhodíš 90 procent šmejdů? Sem z povahy optimista 😄
5) Naprosto naopak = Skoro 20 let stará Zemanova smlouva na D47 bylo to nejlepší = jít tou cestou měli bysme o desítky nebo spíš stovky km dálnic víc. V nesrovnatelně lepšim stavu = byly by eště v záruce.
Takhle dálnici do Polska doteď nemáme = a to za dálnici počítám i ty hrboly od Eurovie po kterejch se nedá jet ani rychlostí jako po okresce >😒]
Ad 1, dvě party kudy to půjde. To máš odkud? Jak už jsem zmínil, byl bych docela rád, kdyby původní a jedinou trasu někam odklonili . Starou EIA mají po Svince, ale další část je jasná (v létě tam vrtali sondy) , teda minimálně pod Kaplické nádraží ...
Přímo ze zdroje = proč myslíš že se to desítky let odkládá? Rakouská část je hotová = na trase Itálie Švédsko se desetiletí čeká jen na chybějící kousky u nás
Vzhledem k Brexitu sme bohužel asi prošvihli dobu kdy nám bohatší státy platily 80% ceny dálnic
Kam bys chtěl D3 odklonit? Přes Šumavu nebo Novohradský hory? 😉
Vzhledem k Brexitu sme bohužel asi prošvihli dobu kdy nám bohatší státy platily 80% ceny dálnic
Kam bys chtěl D3 odklonit? Přes Šumavu nebo Novohradský hory? 😉
Může zdroj specifikovat o který kousek se jedná ?
To určitě může = skoro veřejně je k tomu nabádal při návštěvě jihočeskýho kraje ministr dopravy Prachař. Zřejmě z toho tradičně nic nebylo = kdysi před desítkama let znělo šíleně že tahle dálnice do roku 2020 nebude. Zvlášť po nehodě u Nažidel. Teď víš že do tý doby se nejspíš nerozhodne ani o přesný trase >😁
Tak jak jinak, kudy bys ty ved D3? 😄
Máš v tom rozhodování kudy s D3 i jiný kritérium než vlastní barák? 😉
Tak jak jinak, kudy bys ty ved D3? 😄
Máš v tom rozhodování kudy s D3 i jiný kritérium než vlastní barák? 😉
Podle mých informací je trasa daná a nevím o žádném souboji dvou skupin. Co já vím, tak jsou majitelé pozemků z navrhované ceny odkupu (znalecký posudek x 😄 dost zklamaní, protože všichni předpokládali, že to bude 100,-Kč/m2 bez ohledu o jaký pozemek jde.
To bys taky vědět neměl 😄
Trasa doteď není dána! Proto taky rakušáci skončili pár km před hranicemi = stejně jako nad Vídní
Tak jak jinak bys tu dálnici trasoval? Spíš k Šumavě nebo Novohradskejm horám?
Trasa doteď není dána! Proto taky rakušáci skončili pár km před hranicemi = stejně jako nad Vídní
Tak jak jinak bys tu dálnici trasoval? Spíš k Šumavě nebo Novohradskejm horám?
Co by kdyby není na pořadu dne ... Když se podíváš na mapy.cz, tak tam dálnice už je vyznačena až po Zdíky, dál půjde koridorem stávající silnice až do Dvořiště (na ŘSD je to komplet - dej si mapa projektů v přípravě). Odkupy se aktuálně řeší na kusu, který má EIA (po Svince/Třebonín). Cena je dle novely zákona č.416/2009 platné od 1.5.2016. Můj jižní barák je v pohodě, ale dálnice by mi přetnula mojí oblíbenou cyklotrasu na Polušku 😉
Ta trasa má platné územní rozhodnutí v právní moci, takže o tom opět ví Hummus prdlajs...
Zase kecáš = proč asi? 😉
[odkaz]
Myslíš že bude někdy 😱 dvouprodá? >😒]
Kdy to vidíš na dokončení D3 = když trasa má dávno platný územní rozhodnutí? Dneska sice neplatný ale to neva žejo? 😉
Před 14ti lety při nehodě u Nažidel politici a podobný kecálkové jako ty tvrdili že to bude do pár let. Zatim se tam ani nekoplo [odkaz] :yes: >😁
[odkaz]
Myslíš že bude někdy 😱 dvouprodá? >😒]
Kdy to vidíš na dokončení D3 = když trasa má dávno platný územní rozhodnutí? Dneska sice neplatný ale to neva žejo? 😉
Před 14ti lety při nehodě u Nažidel politici a podobný kecálkové jako ty tvrdili že to bude do pár let. Zatim se tam ani nekoplo [odkaz] :yes: >😁
Vyznačená je = ale to nic nemění na faktu že se tahle trasa nestaví a nikdo neví jestli někdy bude stavět. Proto taky rakouská strana skončila svou část pár km před hranicema = česká strana neni schopná zaručit kam přesně trasu dovést :yes: >😒]
Ano, soukromá firma nic negarantuje. Problém je tam úplně stejný jako ve státní - pokud majitel špatně zvolí vedení, firma bude skomírat. Pokud si však nedokáží vyjednat dobrou smlouvu, proč bych jim měl věřit, že to uřídí sami?
O5kar
Kolik fachmanů a odborníků na cokoliv, dříme v našich redakcích? Je mi nepochopitelné, proč tito lidé nezaloží jakési sdružení, které je schopno řídit, zorganizovat výrobu, výstavbu čehokoliv. Proč neslouží, jako prvotní poradní orgán na ministerstvech, než se toto hodlá do něčeho pustit?
Ty si někoho držíš v nějaký redakci? Jak 😄
Ve státních úřadech, na ministerstvech a tak = tam si spousty zlodějů držšíš = tu a tam na ně něco praskne
Bohužel pak přijde absurdita = a lidi tyhle svi ně co kradou jak šílený bráněj = jako v týhle diskuzi :yes: :yes: >😁 >😒]
Ve státních úřadech, na ministerstvech a tak = tam si spousty zlodějů držšíš = tu a tam na ně něco praskne
Bohužel pak přijde absurdita = a lidi tyhle svi ně co kradou jak šílený bráněj = jako v týhle diskuzi :yes: :yes: >😁 >😒]
Já už chápu, proč píšeš tyhle sra*ky, které píšeš... Protože tě s€r€, že se k tomu korytu neumíš dostat ty sám...
Ty seš z oboru viď? A jen si bráníš koryto žejo 😄
A ty jsi pro změnu absolutní morální odpad.
A pro informaci... ne, nejsem z oboru. Stavitelství mě sice lákalo, když jsem byl na gymplu, ale zvolil jsem si užitečnější (a náročnější) cestu životem.
A pro informaci... ne, nejsem z oboru. Stavitelství mě sice lákalo, když jsem byl na gymplu, ale zvolil jsem si užitečnější (a náročnější) cestu životem.
...náročnější cestu životem?...vstoupils do KSČM jako tvůj táta... >😁
Když není argumentace, tak na to půjdeme přes rodinu diskutujícího?
To je snad ještě více odpadní, než Sakra a jeho chování.
To je snad ještě více odpadní, než Sakra a jeho chování.
Jen ti co mají máslo na hlavě se bojí minulosti....
Je třeba si navždy pamatovat, že mezi 25.02.1948 a 17.11.1989 komunisté popravili 248 nevinných lidí, 4500 zemřelo na následky mučení a španého zacházení ve věznicích, 327 lidí bylo zastřeleno na hranicích a 250 000 občanů skončilo v koncentračních pracovních táborech, jejich majetek ukraden a rodiny zničeny....to byla opravdu nemoc, kterou asi komunisté chytili od svých kolegů z Gestapa...
Je třeba si navždy pamatovat, že mezi 25.02.1948 a 17.11.1989 komunisté popravili 248 nevinných lidí, 4500 zemřelo na následky mučení a španého zacházení ve věznicích, 327 lidí bylo zastřeleno na hranicích a 250 000 občanů skončilo v koncentračních pracovních táborech, jejich majetek ukraden a rodiny zničeny....to byla opravdu nemoc, kterou asi komunisté chytili od svých kolegů z Gestapa...
Fickroc
Dokud nebude každej jeden pracovník odpovědný za svou práci, nebude nikdy posun k lepšímu. Potřeba osobní odpovědnosti a odvolatelnosti platí i ve sféře investora. Tam zejména.... Až se začnou plnit lochy zmetkama z ŘSD a politikama z oblastí kde se dálnice budují, začne se něco měnit. Jinak to ostane tak, a budem dál jezdit po klikatejch úzkejch cestičkách.
Seš za to placenej? Taky bych měl zájem >😒]
😱 vede obloukem = zbytečně delší cesta, zbytečnej čas, zbytečný palivo, Krát 40 000 denně
😱 vede přes geologicky blbý území = už to stálo stovky milionů navíc + část je furt zavřená
Hele koukej vysvětlit cos tim myslel 😉
2) Tunel by zkrátil trasu maximálně o 1,5km. S ohledem na stávající složení emisí (a i to budoucí) je pravděpodobné, že nejproblematičtější jsou prachové částice. Ty je nejlepší rozprášit decentralizovaně. Navíc výdechy z kubačky by musely být relativně blízko zástavbě a také v přírodně zajímavé zoně. Stavět složité řešení VZT v tunelech má smysl v intravilánu města, tak jako je tomu v Blance (mimochodem má jiný provoz pro smogové situace), Mrázovce a teoreticky na Strahově. Zvažoval bych podobnou variantu i pro Suchdol a podle EIA má být i v tunelu Bílá Skála, Jarov a Malešice. Ale stavět to na 😱 uprostřed krajiny (mimochodem stejný problém je na středočeské části D3 před Sázavou.
3) reálně proveditelné řešení tunelu bez kolize s kamenolomem by bylo delší než je celý úsek Blanky. I kdyby se měl celý svah nad Prackovicemi odtěžit, vyšlo by to levněji. Jedná se o úsek několika set metrů, celý kilometr to není. Pro porovnání rozměrů si stačí najít stavební jámu na Letné nebo třeba na Vltavské. Ale to je nereálná a navíc nesmyslná situace. Tahle civilizace umí stavět 300m vysoké hotely na tekutém písku založené na pilotách namáhaných pouze na tření. Stabilizace svahu jako celku není stavebně takový problém. Pokud tě tohle zajímá, tak křižovatka Vysočanské radiály a Kbelské ulice je založena na desítky metrů dlouhých pilotách procházejících starými pískovými doly ve velmi nestabilních podmínkách a celé to funguje bez jediného problému.
Problém 😱 je, že situaci neřešilo ŘSD v průběhu výstavby. Mezi objednatelem a dodavatelem musí po celou dobu realizace díla fungovat komunikace a hlavně spolupráce. Pokud všichni na stavbě věděli o problémech se stabilitou svahu, co sakra dělal na stavbě technický dozor, co se řešilo na kontrolních dnech. Jaké řešení navrh dodavatel a jaká byla reakce ŘSD... Tohle by se mělo řešit a ne poslouchat paní Pošvářovou, která umí sice perfektně hledat mikroprasklinky v hotovém díle, ale reálně přispět k dokončení díla v čase a kvalitě už vůbec. Proto ji taky naprosto správně vykopli. Ostatně spolufungování objednatele a dodavatele je perfektně vidět na Blance, kterou pořádně nikdo nehlídal a na metru 5A, které si velmi obstojně řídil DP. Dodavatelé stejní, průběh naprosto rozdílný...
Infrastrukturní stavby jsou o perfektní přípravě, nebýt procesních chyb na SOKP 511 ze strany ŘSD (hluk v Běchovicích a Dubči a další zásadní chyby, které nechci ani psát), stavba už stojí. Ostatně stejná situace je na Suchdole, nevyšlel rozptyl emisního mraku na západě a tak se místo délky tunelu či řešení vetrání upravil směr větru. Jak to dopadlo vidíme dnes. Další problém je stávající legislativa, která se snad ale už upraví. Takže bude o jednom odvolání rozhodnuto pouze jednou (a ne v každém kroku projektu). Podstatný krok je neschopnost ŘSD vyjednávat s majiteli pozemků, kde znám případy majitelů, kteří nabídli vyměnit louku pod dálnici za louku vedle někde uprostřed ničeho a ze strany řsd po nich chtěli ještě doplatek. Takže z toho nic nebylo. Teď to vykupuje soukromá společnost a nabízí 8 násobek odhadované ceny. Najednou to jde, akorát to stát stojí 8 x tolik. Stejný případ je pod metrem D.
Co se týká soutěží o dodavatele, už není rok 2000. Podívej se třeba na NOV na Císařském ostrově.