Holding Czechoslovak Group (CSG) se připravuje na obnovení výroby nákladních vozidel značky Avia v Přelouči. První model s označením D90 naváže tam, kde tradiční značka skončila v roce 2013.
Otázka ale potom vyvstáva či to bude stačiť a ako to nacenia. Aj v tejto kategórii je dnes celkom dosť silná konkurencia. No sám som zvedavý a nechám sa prekvapit. Každopádne držím palce aj keď som skeptik.
Nemám problém s tím, že by byla nemoderní. Vždyť někteří výrobci (DAF například) neustále faceliftují kabiny vycházející snad z konstrukce konce osmdesátých let 20. století... To tato kabina je bezpochyby novější a modernější, ale její základní tvar - tzn. čelní sklo, střecha, dveře (tzn. to co nejde faceliftovat) je prostě strašně moc korejské (asijské) - navíc je to z doby, kdy korejci design ještě moc neuměli (ať už měli vývojová centra kde chtěli). No uvidíme, jak se s tím poperou...
(neumím si teda navíc přestavit, jak by mohli třeba vyvinout a vyrobit nový interiér při očekávaných prodejních počtech - to by musela být ekonomická sebevražda)
Keby len DAF, a čo už potom také Iveco EuroCargo ? >:D Ja v tej kabíne aj napriek množstvu vylepšení vidím stále kabínu Ford Cargo už ani nepamätám z ktorého roku. Ten malý DAF LF je dekádu novšia kabína. >:D
Designové stvárenie by som práve u tohto typu úžitkového vozidla veľmi neriešil. Tu sa hraje hlavne na TCO a užívateľskú prívetivosť. Ale s tým interiérom s tebou súhlasím.
HALe, nemíním to nijak zle: DAF zmodernizoval své kabiny za posledních 5 let kompletně u veškeré produkce. Stejně tak ostatní evropští manufaktéři.
"Stará" kabina Avie mi rovněž přijde o.k., pochopitelně jen zvenku. Inovace musí proběhnout hlavně uvnitř.
Zásadní problém mám s tím, že by Avia a Tatra, konkrétně typ 810, měly kabinu unifikovat /(když už jsou pod téměř jedním majitelem). A na to to zatím nevypadá. Škoda....
Zas tie stereotypy. Daewoo minimálne čo sa osobných áut týkalo nenechávalo nič na náhodou a preto takmer všetky autá z 90. rokov predávané v Európe mali taliansky dizajn. Buď to bolo Bertone alebo Giugiarov ItalDesign (hlavne). Britské Worthing Technical Center, ktoré Daewoo svojho času vlastnilo, tiež malo niečo za sebou, robili dizajn pre Nissan aj Mazdu.
Príde mi teda trochu od veci napísať, že dizajn vtedy ešte moc nevedeli robiť.
Daewoo v Británii malo aj dizajnové centrum vrámci Worthing Technical Center, ktorému šéfoval Ginger Ostle. Jeho asi najznámejším dielom je Mazda Lantis/323. Je ale možné, že to isté dizajn centrum robilo kabínu pre Daewoo-Avia rad D?
To nevím, ale jelikož otec dělal ve vývoji v Avii tak od něj vím že kabinu dělali v Anglii. Takže pokud tam Daewoo nemělo těch center víc, tak asi ano.
Nejde o to zda to má kulatý nebo čtveratý ssvětla ale výroba se musí zaplatit, tedy někdo to musí koupit, pokud by to začli prodávat servisním organizacím jako 4x4 nosiče, podařilo se to prodat armádě /kde taková velikost chybí/ tak mají vystaráno. Jinak jim ani zlatý světtla nepomůžou.
Myslím že maj určitě představu kma to prodaj. Armáda, hasiči, komunál, nějaký export někam kde potřebují i menší auta jak Tatru a vono bude doma těch 1000 kousků v pohodě.
Avia před ukončením výroby vyvážela auta do ruska, madarska, slovenska, anglie atd.
Rozhodně jde o jinde velmi rozšířenou symbiozu civilní a vojenské produkce. Avia by sice zasloužila návrat až k původní letecké výrobě, ale i takto to má pro naši zemi značný význam. Jestliže se nepoddimenzuje vývoj, tak D90 je pouze přechodná záležitost do dokončení vývoje a přípravy vároby nástupce. Přeloučská fabrika má všechny předpoklady to kapacitně a kvalitativně zvládat. Uvažujte v rámcích zdrojové stability a hledejme lepší než dosavadní řešení v evolučních krocích. Tak vypadá strategické řízení.