Koľko článkov o tomto škuľavom pankhartovi ešte musíme strpieť? Stačilo. Jazdí ako Octavia ale vyzerá jak omyl prírody. A ACZ mi ju zhnusí ešte viac. 138 fotiek, to neprajem ani svojmu nepriateľovi....
Staci sa spytat, rad poradim nezorientovanym.
Zatial sa vsak marne snazim prist na to, aky je rozdiel pre tych, co ich to nezaujima, ked pod nejakym clankom vedla ikonky fotaku svieti cislo 138 alebo 16, ci 37. Vadi im to, ze to dlho trva, kym to preklikaju vsetko ? Strasne ich to nebavi a irituje, no i tak to musia prejst cele ? Porad co je to za diagnozu.
Jeho diagnoza?
Vylizana ooovca co pocuva teslo-jehovove slova od svojho pastiera prespekulovaneho.
A podla vsetkeho to me aj prihriata ooovca ked ta nazval tak sladko,ze "tutko" >:D >:D >:D
a mozno si ich nepozrel ani neprecital clanok len rovno presiel na diskusiu ako ja.. A tiez ma seru tieto clanky o octavke, uz je toho vcelku dost. Skoncil kodiak, je tu octavka..
Škoda promarněných možností. Octa 3 potřebovala jenom 2 věci - odstranit ty nesmyslný troujúhelníky vzadu vedle SPZtky a jako druhou - dát číslice na přístrojovce hlavou nahoru jako to maji normální auta (když to může mít obyčejný (hezký) Toledo...).
A určitě nepotřebovala zmrvit dokonalej čumák po vzoru pokusu u Mercedesu, který od toho už taky upustil.
Řešení 159 ani nepovažuji za dělené světlomety. I když fakticky jsou. Je to dost specifické a také se mi to líbilo. Jen jsem chtěl říct, že dělená světla byla markantou E. Nebyl to nějaký experiment. Zprznit se dají i nedělené.
Je tam male ripujem 0,5cm hlboke vybranie, do ktoreho je zasadeny ten predel z naraznika. Niekde su tu aj foto Octy bez naraznika, tam je to vidiet. U Benzu E W210-W211 slo aspon o čiastočne samostatne jednotky.
Re: V bílé je to otřes, ty světla k sobě vůbec nesedí
zrovna dneska jsem byl na servisce a pán povídal, že byl na nějaké konferenci a i škodovka si uvědomuje, jakej průser to je a nějakej brzkej facelift by nikoho nepřekvapil. Já měním oktávku za rok a nepřestávám doufat, že tou dobou bude oktávka opět hezké auto >:D A když ne, Golf v kombíku to jistí :-!:-!:-!
Re: V bílé je to otřes, ty světla k sobě vůbec nesedí
Tady se pohybuje určitě placená banda idiottů, kteří i kdyby měla Ochcávka v interiéru výkaly, tak je pro ně no. 1. Je to doopravdy HNUS ten předek. Bere mě to do perel
Re: V bílé je to otřes, ty světla k sobě vůbec nesedí
U nas bola tiez volna car policy: mozes mat akekolvek auto, pokial je to Mercedes :-D
Teraz sme uvolnili este aj to...s jemnym doporucenim ze diesle uz radsej nie, castice a NOx...pekne benzin a/alebo hybrid. A ked budu dostupne elektromobily s nejakym dojazdom a cenou, tak...nechali sme na parkovacie miesta postavit 400V zástrčky.
Re: V bílé je to otřes, ty světla k sobě vůbec nesedí
Návrhů mohlo padnout mnoho, včetně crazy variant , v tom problém není. Jen ať umělci tvoří. Jenže pak se na to vrhl někdo od technické proveditelnosti a rozpočtář. To jsou většinou dost hieny. Ale pak to musel někdo schválit, v tom je ten problém. Rada při schvalování nemohla být při smyslech.
Motor je do nebe volajici pruser - at se redaktori snazi mlzit, jak se snazi, jejich "hodnoceni" motoru je jasne - je to pruser. To se ostatne dalo ocekavat.
Jinak, baví mě, jak se dnes výrobci předhání v nalezení co nejméně ergonomického a intuitivního řešení, jen aby MM systém vypadal jako tablet (světe div se, na lesklých (ne)tlačítkách jsou otisky). Snad tahle móda zase brzy odejde.
Jo, jo, také ještě vidím trochu rudě z toho, co provedli Panameře. A co je horší, nejspíš to potká všechny modely. Jako kdyby nebylo dost špatné, že člověk musí matlat prstem po obrazovce.
Nyní jezdím v rukavicích a denně nadávám že radiostanice na dotyk.obrazovce nejdou pořádně přeladit... 8-s
Tady navíc chybí i základní tlačítka...to je děsné !! :no:
No takhle, tu hlasitost máš ještě na kolečku na volantu, pokud teda nemáš nějakou nepravděpodobnou kombinaci Columbus + volant bez ovládání rádia. Ale spolujezdec už ne... kolečko možná nevypadá tak moderně, ale ergonomicky je to nejlepší řešení.
Jo na nějakou drobnou korekci používám kolečko na volantu, ale větší korekce dělám přímo na středovém panelu, ale vlastně ani pořádně nevím proč >:D >:D
Jsem podobně deformovaný a ruka mi automaticky šahá na středovou konzolu. I po několika letech ježdění v autech s ovládáním na volantu ten reflex pořád funguje... Asi potřebujem právě ten velký dotykový tablet bez kolečka, abychom si to ovládání na volantu vžili >:D
" Chválíme i velice rychlé reakce systému na dotek ruky, díky čemuž tolik nevadí nahrazení konvenčních tlačítek dotykovými plochami." U jiných systémů tohle nenapíšou, i když je pochválí za rychlé reakce. To jsou vždy kategoricky proti, najednou ne.
Zkrátka odpad...
Hele, neměl bys být tak velký demagog. Za prvé- píší TOLIK nevadí, a za druhé, hned za tebou zkopírovanou větou píší, že "Na druhou stranu se nám s tradičními tlačítky přece jen lépe pracuje, třeba ovládání hlasitosti rádia bylo díky kruhovému ovladači jednodušší (dnes ho nahradila dvě tlačítka). Nevýhodou je navíc i fakt, že se lesklé dotykové plochy rychle zamastí, načež hned středovou desku zdobí otisky prstů."
Jen jsi vyzobl jednu větu, která navíc zdaleka není čistě pochvalná.
"Přeplňované litrové „téesíčko“ aktuálně neváháme zařadit mezi nejlepší tříválce na trhu...... A navíc je perfektně odhlučněn, takže by jeho tři válce hádal jen málokdo.....
....To už ale víme, stejně jako to, že umí být úsporný."
Prostě ideální motor pro každého!!!!
Dostatek výkonu, úsporný, kultivovaný, že ani nelze poznat běh.
Další pidimotůrek , který nejede a když na něj šlápneš tak žere... :no::-!
Parametry má slušné jen na papíře...
PR kecy že je to ok si redakce může odpustit.
Nemůže, protože jim za to někdo zaplatil... a jak víme, média už dávno neservírují lidem "vlastní" názory a žijí především z reklam (v tomto případě z reklam schovaných za odborné testy).
Vy jste to řídil ? 85kW a 200Nm je málo ? Který další pidimotůrek nejede ? Víte vůbec o čem žvaníte ? Řídil jste vůbec někdy něco podobného ? Jediné, o čem lze polemizovat je životnost. Ale že nejede a žere? Proberte se a přestaňte základní motor v nabídce srovnávat s nějakým 3-litrem, který Vám zcela jistě stojí v garáží - že ? Je mi z těchto hospodských keců fakt blivno.. :no:
Ta fyzika. Ty newton-metry. Bez údajů kdy je jaký výkon nemůžete usuzovat vůbec nic. 200 Nm v tomto případě značí motor, který má v nízkých otáčkách nadprůměrný poměr výkonu a otáčky. Špičkový výkon a jeho dostupnost je ale dost bídná, jako u všech TSI. Vytočit se musí stejně a to jde s těmi turbopřevody dost špatně.
Dopočítat výkon z momentu a otáček je triviální, stejně ale je nejlepší graf.
[odkaz]
200Nm je tam od 2000 cca. do 3500 otáček, 1500-4500 je tam 175Nm+. 175Nm, to je zhruba slušná 1.8 atmosféra (např. Civic 1.8 - 174Nm při 4300). V tomhle rozsahu to tedy bude slušná motorizace, objektivně o dost silnější než ten Civic. Nad 4500 je ještě krátká špička cca do 5500, o moc víc nemá smysl to točit, to ale asi nevadí.
Co graf postihnout nedokáže je reakce na plyn, sbírání se z nízkých otáček před roztočením turba. Tady se dá čekat, že malý objem bude mít své omezení a bude potřeba se tomu trošku přizpůsobit.
Mylím, že technické parametry jsou dávno známe, 200Nm v rozsahu 2.000 - 3.500 ot., tzn ve spektru, kde se běžný řidič pohybuje nejčastěji. Údaj srovnatelný s dobrým atmosférickým dvoulitrem.
Špičkový výkon je samozřejmě dán tím, že se jedná o základní motor. A převody nejsou problém, protože při plochém vršku prostě stačí použít tu velkou páku po pravé straně řidičova sedadla.
Ano, pod 2.000 ot. tam tomu bude chybět reakce na plyn tak, jako prakticky každému motoru. Stejně jako každému v tomto pásmu chybí výkon (v porovnání s maximem). Takže pokud jedu na pohodu, tak mne ta línější rekce netrápí, pokud chci výkon a akceleraci, tak patřičně podřadím, klidně o víc stupňů. A to zase platí obecně pro jakýkoliv motor.
Mel jsem tu cest jezdit s 2 lit. benzinem atmo a muzu te ujistit, ze tahnul od volnobehu plynule az po maximum. Proti jakemukoliv turbu to bylo pojezdenicko.
Takže úplně obyčejný dvoulitr s tuctovými křivkami výkonu i krouťáku. Opravdu netuším, co je v porovnání s tímto motorem tak urážlivého na zátahu downsizovaných motorů odspod. Smrdí mi to tady soudy od stolu...
Z motorů, se kterými mám zkušenost mi nejlepší v tomto ohledu příjdou asi nové skyactivy od Mazdy - ty se sbírají velmi sympaticky už z nízkách otáček, ale stále to nejde nazvat "táhnout plynule od volnoběhu"
tahne plynule od volnobehu.. no pokud mluvime o 170 nebo 190 kw 3.0l od BMW, prosim. Kde na to prisli u +-100kw atmosfer opravdu netusim. jedna z velkych deviz turb.. vkastne hkavni.. je, ze se nemusi vytacet jako atmosfera a jsou tak prijemnejsi. pri bezne jizde pak i uspornejsi (pokud nejde o zmetek)
Měl jsem tu čest jezdit desítky tisíc kilometrů s 2.4i (Volvo, takže také předpokládám variabilní časování) a paralelně prakticky tentýž motor s turbem ve druhém autě. Atmosféra byla totální lenoch, tudíž s dvoulitrem bych si skutečně "nepojezdil".
Já nevím, jen konstatuji. Tupý vršek znamená, že 85 kW zůstává většinu času nedosahováno. 1.2 TSI byly nejtupější motor po 1.9 TDI 66 kW, kterým jsem kdy jel. Papírový výkon 77 kW nebyl reálně vůbec dosahován, protože takto šel motor rozumně vytočit max. na dvojku.
Co to je (až na první větu) za blbost? Tupý vršek naopak znamená, že můžeš jezdit v pásmu maximálního výkonu relativně často a dlouho. Viz ty grafy - když vezmeš tradiční graf ve formě otočené paraboly s bodovým maximem a ořízneš ten vršek, tak máš sice nižší maximum, ale v širším pásmu otáček.
Tupý vršek znamená, že na maximální výkon se můžu prakticky kdykoliv "podřadit" a při akceleraci téměř pořád jet na maximální výkon. Jen ten motor nemá špičku, takže "klame tělem" a "nekope" třeba tak, jako diesel, a subjektivně vnímaná dynamika se jeví jako horší.
Já jsem tříválec řídil. Ve třech lidech a normální tempo už znamenalo atakovat 10 litrů..... Samozřejmě pořád v otáčkách. Takže nevím nevím, v čem je výhodnější než třeba standardní dvou litr.
To samozřejmě ne, tím jsem chtěl spíš říci, že třeba ten dvou litr nemusíte právě tak točit a tím pádem se dostanete na lepší parametry i kultivovanost a pravděpodobně i spolehlivost
Jenže základem je taky výběr motoru s ohledem na strukturu a délku jízd, naložení auta a pod. Protože každý motor má nějaké efektivní pásmo otáček a zatížení. A pokud vezmu klasický dvoulitr, tak budete točit +/- stejně, protože průběh výkonu v běžném pásmu 2.000 - 4.000 bude velmi podobný.
Dvoulitr nemusíš tak točit? Standardní atmosférický dvoulitr, který má vrchol krouťáku většinou někde mezi 3500 - 4500 ot./min nemusíš oproti downsizovanému turbu, které má vrchol typicky někde u 2000 ot./min. točit?
Ja mam 2200ot pri 130km/h, ale to je ustalena jazda (a extremne male cislo, nie standard), inak to tocit treba, ak chces dynamiku. Podobne ako male turbo.
No ve spotřebě, ve spotřebě.
Starý atmo dvoulitr 8,5 l/100km
[odkaz]
Stará atmo jednašestka 7,3 l/100km
[odkaz]
Nový dvoulitr s nejlepší spotřebou mezi atmosférami 6,7 l/100km
[odkaz]
1.0 TSI 5,7 l/100km
[odkaz]
Tady jak píše Šimpanz je to jasné, ale zase srovnávat staré s novým je fajn, aby to vypadalo lépe.
Když se podívám mezi novými tak je to litr, jenže u toho malého motůrku to znamená že to někde museli získat - pro mě osobně vyhoněné na úkor kvality - a nad tím jsem se zamýšlel.
Jako ten motor je fajn na takové sem a tam - třeba soused ho má a je spokojený.
Neboli, mame ich vo firme dost od prvych rokov vyroby 2010 az po posledne 2015 a zavady su ako cez kopirak. Par dni naspat vymenena retaz na aute z roku 2015 po menej ako 30k km :-!
coz vetsinu jejich uzivatelu vubec netrapilo, protoze se s tim nikdy nesetkali. mam zkusenosti se 1.2tsi a 1.8tsi.. hlavne 1.8tsi jela paradne. 1.2, holt z * bic neupletes, jinak to ale vypada v porovnani s 1.6 mpi. kazdy motor kazdeho vyrobce ma nejakou konstrukcni vadu. Jen ne kazdy vyrobce je nejvetsi na svete a svymi auty zaplavil CR a Evropu. A nebo dela jen primitivni a zdechle motory jako Toyota. Resit spolehlivost u koupe noveho auta s vyhledem nekam k 200 tis najetych km mi prijde vylozene k smichu. fo da jakykoli motor s prstem v nose.
Jestli si představuješ, že se těch motorů podělá 100%, tak ne. A jestli jsi ty byl v té části šťastlivců, pak jsi měl štěstí, nic víc. Nebo si myslíš, že VW přešel potupně zpátky k řemenům jen tak? :-O
Mmch, jsem reálný uživatel.
Ale ono to není vždy jen o štěstí. Ono to je mnohdy i o zacházení. Ve firmě máme několik TSíček a odešlo (oprava turba) zatím jedno jediné, a to jako na potvoru jedinému praseti z nás všech, který se k autu chová skutečně nelítostně.
Mam pomerne vysoku vzorku roznych rokov vyroby a problemy sa nevyhli ziadnej 1,2 tsi s retiazkou. Mimochodom ta retaz je ten nejmensi problem, ktory sa zjavne prejavuje vytrvalym rachotanim. Popritom sa menia ako na pase skrtiace klapky ( ja mam tretiu, kolegovia su na tom podobne) a tichym zabijakom je olejove cerpadlo, ktore v lepsiom pripade maze len nizsim tlakom, v horsiom pripade strati tlak uplne. Oba su pruser, ziadna kontrolka ti nezasvieti a postihuje to auta bez ohladu na vek a najazd. Prve popadali pred 100k km a ceny oprav su vysoke -odchod turba, vydratie vaciek, smrt pre piestne kruzky, v najhorsiom zadretie, pripadne preskocenie retaze (/strata tlaku oleja v napinaku). Toto su realne skusenosti. Aby sme len nekydali, tak ano, su kusy s 200 k km a viac, ktore jazdia,sice mozno s tromi retazami, dvomi cerpadlami oleja a dvomi skrtiacimi klapkami , ale jazdia:-!
Spritmonitor dost kecá, protože lidi kecají. U stejného motoru tam lze nalézt takové rozdíly v naměřené spotřebě, že to jen těžkou/lehkou nohou opravdu nebude. 1.9 TDI taky mohla jezdit za 3.5 l / 100 km. Ale člověk jel jako mamlas, jinak to taky žralo 5.5 - 6 / 100 km.
Nikoliv, rozdíly ve spotřebě na spritmonitoru jsou lehce odůvodnitelné, jsou lidé, kteří na německé dálnici (a spritmonitor obsahuje převahu německých řidičů) taví své auto skoro na maximum, což u malých motorů žádná extra rychlost na německé poměry není a tím pádem má spotřebu na horní hranici, naopak někdo, kdo provozuje auto s převahou poklidné jízdy někde na okresce, tak klidně dosáhne o 4 litry nižšího průměru a není na tom nic k podivování. Kouzlo spritmonitoru spočívá právě v tom, že tam jsou jak jezdci formule cihla tak klobouci co jezdí po okresce k babičce pro vajíčka. Nakonec u každého jezdce lze rozkliknout jaká je povaha jeho cest a je to celkem jasné.
Posuzovat podle vzorku deseti aut je zatím docela dost zavádějící. A už vůbec ne srovnávat se starými motory, nebo u dvoulitru třeba s GTI verzemi...
Ale jo, manipulaci se meze nekladou.
Bral bych cokoli atmosférického, výkonově podobného. Proč hned výhradně dvoulitr?
Akorát se to pak špatně zpracovává, protože u většiny modelů tam vyskočí i kombi a tam se spotřeby liší.
proč po dálnici? Je snad 1.0 TSI motorizace primárně na dálnici?
Jinak po dálnici se jezdí cca 140-150 tacho, což je nějakých 135-145 reálných a i staré žravé řetízkové TSI při těchto rychlostech jezdí v průměru právě tak za těch 7 l, přičemž celkový průměr se drží kolem šesti. Mimochodem u TSI nemá vůbec smysl sledovat ukazatel okamžité spotřeby a něco z něj dovozovat...
Papírová spotřeba je nádherná, ale stačí to osadit v létě 4 lidma + bágly, zapnout klimu a držet na dálnici 130 do kopce. rázem je tma průměrná spotřeba 9,5 litru - za tolik jede tak třílitrová V6 >:D >:D
A do města si koupit oturbenou herku je nejlepší nápad.
Mimochodem Lada má 87 Kw a 154 Nm z 1,6 atmo a spotřebu papírovou 5,8 mimo město >:D
Tech 9,5 litru jsi urcite nameril nejakou sofistikovanou metodou, vid... A ten zigul bude v plnem zatizeni na dalnici do kopce ten benzin snad vyrabet. Mimochodem litrova octavka ma spotrebu mimo mesto 3,9. A co jako?
Papírová spotřeba je u koncernu stejně jako údaj o zrychlení nebo o emisích brutální lež.
Lidi zarytí do aut většinou moc inteligence nepobrali, jak vidno. Koncern dlouhodobě lže naprosto o všem. Když s tím dokážete dlouhodobě jezdit pod 6 litrů, dostanete ode mě Fidorku. 3,9 je naprosto snová hodnota, kterou udělá v benzínu za ideálních podmínek leda hybrid, a to ještě musí být Vánoce.
To samé akcelerace. Podle papírů okolo 10, reálně více.
Nejen u koncernu, velký skandál ted řeší FCA a jejich podvody z diesly, krom USA už je vyšetřuje i Francie a další se brzo přidají.
Falšuje se vše, emise, spotřeba i zrychlení.
V reálu pak vyjde, že 1,0 TSI pojede za 6,8 na sto průměr a ta 1,6 atmo za 7,3. Akorát třen třívál vydrží 150 a bude KO a tatmo najede 350 tis >:D >:D >:D
Jo a zrychlení má žigul dle verze nmotorů, modelů a převodovek 9,5-12,8 s. To někteří neunesou... že žígo je s pro ně předpotoní atmosférou stejně rychlé. A jestli bude 150 HP Vesta RS s 1,6 nebo 1,8 atmo, tak to už vůbec :o)))
Hele vezmes si 1.0 TSI mimo mesto / na dalnici pekne na rovinku, nastav na tempomatu 80km/h, jed hodinu a koukej na tu spotrebu. Moje stary retezovy 1.2 TSI takhle jede cca 4.1 - 4.3 l / 100km. A O3 je lehci, takze 1.0 TSI pojede urcite pod 4 na sto a s vetrem v zadech mozna i za 3.5 :)
Jasny, ze takhle nikdo nepojede, ale je to fakt ... ale neni problem takovych spotreb docilit, kdyz se chce...
Aha, to je zajímavý argument. Mi se především zdá, že Žigul nikdy nebyl skutečně dobře vyrobené, spolehlivé a bezproblémové auto a atmosféry od Lady třeba po 100 tisících začnou žrát olej.. kde asi soudruzi po 40 letech zkušeností udělali chybu?
Muj novy sluzebni passat 2,0 tdi 140kw zere vsechno co najde.
Uz jsem doleval chladici kapalinu, olej a ad blue to zere neskutecne... Takze lada je super, ze zere olej az po 100tkm
Jen dodam ze se to tyka nekterych 1.4TSI bez ACT (cca 20% vyroby, je to o nahode, jinak to olej nezere) a drtive vetsiny 1.8TSI (predchozi generace), 2.0 TSI tim kupodivu skoro netrpi. Ostatni TSI jsou s olejem OK, aspon co ja vim - takze v aktualni nabidce je olejozrout asi uz jen to 1.4 TSI bez ACT, kdyz mas teda smulu :-)
a jaky je problem dolit obcas olej? mel jsem auta ktera nebrala olej vubec, ktera malinko i kde se na to musek davat pozor a nikdy to pro me nebylo nijak predmetne. pocitat spotrebu oleje (do ja nevim litru mezi vymenami coz je 15-30 tis km) mezi zavady se mi nejak nezda.
Mal som doteraz asi 18 novych aut roznych znaciek a v ziadnom som olej medzi intervalmi vymeny nedolieval. VW je prva znacka kde ma na to pri predvadzacke upozornil diler s tym, ze je dobre si na to dat pozor. A tym u mna auta tejto znacky nadobro skoncili. Inak, fakt ze vyrobcovia setria na materialoch je znama vec, ale aby som mal hornu listu vyplne dveri vpredu makcenu a vzadu tvrdu ako preglejka, toto je asi specialita iba u VW a u modelu golf GTI to bije do oci strasne. Inak, ak budem dolievat 1.5 litra kazdych 10 tisic km tak olej prakticky menit nemusim, kedze ho obmienam priebezne. Dobra vychytavka :-)
Po 198.000km jsem dolil jednou po vysoké a dlouhodobé zátěži 2dcl oleje na najetých 24.000km po výměně oleje. Jinak nikdy. (1.2TSI 77kW). Dodnes tu načatou litrovku oleje stále vozím a nic z ní neubylo. Normy mohou kecat.... :-!
Na papíře, v reálu leda když pojedeš po rovni jěko Sadská-Poděbrady nebo kolem Mělníka a to max 70 anebo z kopce >:D >:D Tímhle style umí za 10 jet i V8 >:D
Jinak ale ta Oktávka s litrem pojede tak za 7 a bude ráda v průměru
Vyšší spotřeba, dražší pneu, většinou dražší díly, drahé specifické opravy, více oleje, atd. Nemluvě o tom, že u ojetého auta budeš řešit servis věcí, které u nového pravděpodobně nehrozí...
Pokles ceny v tomto případě nehraje roli, protože u relativně nových V6 bude klesat stále níž
Pneu? Dneska už snad i poamlu nižší střední obouvá 16 a 17" pneu, ten rozdíl proti 18" není už tak obří. Olej - no vzhledem k tomu že půl národa jezdí na diesly, kde u dieslového šetiválce je objem olejové náplně asi 9 litrů, tak si nedělám iluzi že by to někomu vadilo těch 5 litrů u V6.
Aha. Myslel jsem si to. Tak sem prosímtě nemotej pod oktávku se základním motorem a základní cenou 400t za kolik jezdí šestiválce.
Základní motor je NEJLEVNĚJŠÍ volbou, nikoli volbou se za každou cenu nejnižší spotřebou.
No abys viděl že z 1,6 atmo jde vydolovat stejný nebo i větší výkon a nemusíš mít uhrknej oturbenej 3 válec. Životnost je daleko vyšší a jaká bude spotřeba v reálu, to by stálo za objektivní test.
Ja se ale neptal na vykon, ale na spotrebu. Jinak jo, bejva to tak, ze vykon turbomotoru odpovida +- o pul litru vetsi atmosfere, to neni nic objevneho.
Samé mínusy a přesně v tomhle režimu přes 9 skutečně žere. Hlavně zapnutá klimatizace znamená okamžitě skoro litr nahoru v léte a ztrátu výkonu. Něco, co v Mazdě ani nepoznáte a hlavně, tam je klimatizace zapnutá pořád. Prostě Škoda faux pas :-)
Ked uz tak zartujes, mohol by si dat aj odkaz na nejake realne testy Lady s 1.6l, co sa tyka spotreby aj pod zatazou ? Napriklad takouto "osadit v létě 4 lidma + bágly, zapnout klimu a držet na dálnici 130 do kopce". Dakujem.
EDIT: Inak doklikat sa na slovlada.sk k nejakym techn. informaciam je fakt vykon, polovica stranok nefunguje, ci su poloprazdne. Web totalne neprehladny. Od importera by som cakal trochu serioznosti.
Najsilnejsi motor 1.6 som tam nasiel 72kW/140Nm, cize na urovni 15-20 rocneho 1.6MPI od Skody. Vesta sa tam neunuva mat nejake info. Kde je tych 87kW ?
3 valce BMW nestoji za moc a ze by VW delal lepsi motory nez BMW, tak o tom pochybuji.
Krome mizerneho designu predni masky je potreba jeste zminit, za Oct holatko s trihrnkem stoji vice nez 400 tis. a radne vybavena se bez problemu dostane pres 700 tis.
Měli jsme 5 let 1.4 TSI v Touranovi.
103kw jelo celkem slušně , naložené 4 lidmi a zavazadly už to bylo na hraně.
Papírových 85kw u 1.0 TSI by bylo fajn v TDI...ale litrový malý objem u auta jako Octavia , Superb nebo Touran nadává smysl.
Jsou to auta , kde asi nebude jezdit řidič sám..a naložené to prostě nejede a žere to ! :-!
Souhlasím ale opak je pravdou. 99 % Octavií kombi na našich cestách je 1 řidič a prázdný kufr, ohromné převisy a převoz vzduchu. Moc tomu nerozumím, ale lidi mají představy, které se jim těžko vytýkají, i když nedávají ani za mák smysl.
Jeee previsy, to uz tady dlouho nebylo >:-[] A kdyz pojede jeden ridic treba v golfu, tak nebude vozit vzduch? Se podivej, kolik vzduchu se vejde do celeho auta. Tech par litru navic v kufru octavky uz takovy rozdil neni. Takze ano, lze treba kritizovat to, ze spousta lidi jezdi v aute sama, ale to rozhodne neni problem jenom octavek.
...jako já ač velký škodovák, tak musím říct, že tohle není dobrá cesta. je to docela progres, na škodovku teda opravdu velký a že by to byl špatný nápad dělit ta světla, to určitě ne, ale ono to tam prostě nepatří, je to strašně krkolomný. Třeba já bych ty světla takhle nechal, ale nedělil bych je tím nárazníkem, kdyby ten světlomet, udělali v tomto tvaru, ale bez rozdělení na dvě části, tak to špatný není.
Jinak změna zadních světel je hodně dobrá, ten je fakt povedený.
To jsi vyjádřil naprosto přesně - ono to tam prostě nepatří. Aneb méně je někdy více.
Čím déle na tu fotku koukám, tím víc mám pocit, že si nějakej mladej tuner koupil normální oktávku a doma si jí dodatečně "vylepšil" a světla rozdělil nějakou lepící páskou v barvě karoserie. A pravděpodobně to dělal pod vlivem drog, protože tu pásku nedokázal ani nalepit rovně :-!:-!
Když se tak dívám na fotky (třeba č. 27), tak si říkám, jestli je ta pozice zadních kol normální, nebo jestli jsou podložené pro prezentaci a ve skutečnosti budou zase utopené.
já myslím, že by ani být utopené nemuseli. Podle tabulky by tyhle disky měly mít o 4 mm vytažené ET, vůči těm původním a vzhledem k tomu, že jsou to 17ky, tak tam to stačí, aby to vypadalo normálně.
Obcházel jsem jí už někdy před měsícem v Česaně. Koukal jsem na dělená světla a snažil jsem se pochopit záměr designéra. Ne, prostě ani naživo to nefunguje. Jinak naděje, že přijde nějaký brzký facelift je podle mně lichá. Předělat něco na přídi vozu (kde se k tomu musí vyjádřit bezpečnost chodců, aerodynamika, Crash, světlaři, ...) je nepředstavitelně drahá záležitost. Za mě jsou světla přešlap jako hrom a nadšené fráze nahoře v článku to bohužel nezmění.
Tak ono odebrat tenoučký kus nárazníku, který jen překrývá kus světla.. to není zas takový zásah, ne? Asi těžko to ovlivní aerodynamiku či bezpečnost, ale v EU je možné všechno.
Já to na živo neviděl, ale čekal bych, že by tam po odstranění toho kusu nárazníku zůstala prohlubeň (sice je to ve skutečnosti jeden světlomet, ale čekám tam vybrání pro ten "kryt"). Možná by to bylo lepší, ale pořád by to podle mne nebylo nic moc (vnější část by asi už nepůsobila tak male, ale se spodní linkou nic neuděláš). Navíc pochybuji o tom, že by denní svícení (+blinkr?) bylo souvislé, tedy i pod tím "krytem."
I kdyby se čtyřoká O3 povedla (jako, že se vůbec nepovedla), tak je podle mě trochu nesmysl mít čtyřokou Octavii a dvouoký Superb. Když už čtyřokou Škodovku, tak by to logicky měla být ta na vrcholu potravního řetězce - navíc na širším autě je na to více prostoru...
Sice tu krom asi jednoho trolla neni nikdo, komu by se ten facelift libil, ale vam se opet libi...
Vyborne, premie jsou doma.
Je to krasa....
Ano, na design muze mit kazdy svuj nazor, ale je podivne, ze se vam libi s zeleznou pravidelnosti to, co nikomu jinemu. Proc bychom tedy na vase nazory meli dat a jakou mate verohodnost?
Vynaset do nebe litrovej prefouknutej motor, jehoz turbo tlaci tuningovych 1,5 je ubohost i na vas. Zivotnost nikoho nezajima? Vzdyt i turbo v subaru wrx tlaci jen 1,0 a jeho zivotnost je verejnym tajemstvim. Auto.cz uz jste zlikvidovali. O koncernu nejste schopny psat objektivne celou pravdu. Dostavate se pod uroven sveta motoru.
Všechno už bylo řečeno, už prostě nemůžu dál, pokaždé, když to vidím upadnu do těžké deprese a nechce se mi dál žít. A za pár měsíců, TO UVIDÍM ÚPLNĚ VŠUDE 8-s
a v Číně se to líbit bude....uvidíte...
je to nezvyk, v této době vidět něco, co odpovídá bláznivé Asii, ale asi nějaký vyšší záměr nebo co.....
Prodeje? Ale no tááák - zákazník kvůli logu Škoda odpustí své milované značce i to, že to nejede a pokud se před pár lety smál sousedovi, že si koupil korejce, tak teď dospěl do stádií - je to zupá kousek....
ACZ se posunulo zase trošku dál - chvála tříválcového agregátu jako super motorizace - s bezvadným během, odhlučněním, spotřebou...... joooo - to jsem fakt nečekal...škoda, že na to nebyl nějaký hezký kurz v sázkovce....
Kousek neřadil trojku? Nevadí - je to Škodovka a agregát trojku nepotřebuje.... je to záměr - určitě....
Dočkáme se jistě ještě mnoha a mnoha článků na téma tohoto vozu..... A chtělo by to nějakou cenu za design......no ni?
Litrová foukačka vzbuzuje fakt víc emocí než HTP >:D
Ale proč? Ford už pár let dělá litrový ecoboosty s podobným výkonem a pohoda. Vsadím se že 200tisíc to nakroutí. A kdo z Vás má auto od novoty a najede víc jak dvě kila? Od novoty poslouží a sypat se bude jako bazarovka..je to prostě spotřebka nic víc.
Určitě je to lepší základní motor,než byl kdysi 1.4 MPi 50kW nebo 1.4 16v 55 a 63kW
Čekal bych u toho litru větší rozdíl ve spotřebě prázdný/naložený auto,ale z většiny testů to tak nevypadá. Hodně bude záležet na uživatelích jak se budou k foukanýmu motoru chovat,případně jak má koncern vyřešený dochlazování turba.
to není úplně pravda
u litrových ecoboostů je už celkem provařená nízka efektivnost spalování v zátěži a např. honza koubek v bazaru vyloženě před tímhle motorem varuje (jednoduchý jej vylítat/utrápit)
takže to nejlepší je ještě lepší a v reálu vypadá skvěle...jen co si na to zvyknete. >:D Tak vidíte, a vy ste tu měli strach, že nám ten náš klenot český, v té Boleslavi, zkazili :yes:
O2 byla pěkná a hodnotná, dobře se v ní sedělo a nic nevadilo. Wau super. Pouze z ní nešlo dozadu nic vidět, kdo neuměl parkovat na zrcátka měl tedy smůlu. Po dálnici jezdila ráda a krásně, akorát kufrem napřed. Motory (krom 1.6mpi pro nenáročné) víc škody jak užitku. Ale dobrý, pořád se daly dát růžové brýle a bylo to the best.
O3 dostala do vínku očividně depresivní přístrojovku a prkennou jízdu, zde už růžové brýle - nepomáhají. Ale všichni byli nadšení a vítali novinku hurá, hurá hurá. S tím faceliftem to je podobné. Buď ho udělat chtělí a vnitřek bude třeba typu Kodiaq a jízda bude normální a nebo ne. Ale nechat to na o palec větším displeji a možná jiných tlumičích je málo, žalostně málo. Vzhledem k tomu novému předku, by měl každý majitel v kufru najít cihličku zlata. I kdyby čokoládová Toblerone, aby si osladil život cestou z autosalónu.
Každý den holt slunce nesvítí, nyní raději Mazda 3, Corolla nebo aspoň Leon.
Mazda3 je podvozkově jinde, Corolla zase rozměrově patří o třídu výš (Avensis).
Obě auta jsou motorově jinde. Mazda3 za 6.3 jezdí s 2.0 88 kW běžně, s 1.5 běžně pod 6. Oba motory kultivované čtyřválce bez foukání.
O motorizaci Corolly se ani nebavím. Za peníze O3 1.0 TSI máte čtyřválec 1.6, opět bez přeplňování a navíc i neporuchový. A jaká je s ním spotřeba ? Těžko porovnávat s 1.0 TSI, ale 1.2 TSI má spotřebu horší a to hlavně v zátěži. Corolla nejde přes 7.5, 1.2 TSI jde daleko nad 9, zvlášť na dálnici.
Vůbec nepočítám výbavy nebo se nepouštím do detailů jako je kvalita podvozku. Corolla je i s torzkou mnohem pohodlnější než Octavia. Mazda3 je o světelné roky jinde. Drží lépe, jede tišeji a mnohem pohodlněji než cokoliv v této cenové skupině. Pokud ještě navíc uděláte tu chytrou věc, že si Mazdu 3 koupíte jako sedan a ne HB, budete mít na cestování komfort jako v pokojíčku. I když se mi zdá, že HB díky ploutvi vzadu drží lépe na dálnici směr.
Nevidím důvod, proč si kupovat Octavii. Napadá mě 1.5 Ecoboost od Fordu. Rozhodně nevydrží méně než 1.0 TSI, když už chci turbo. A jede výrazně lépe.
Se služební Octavií 1,2TSI jsem se v životě nedostal přes dlouhodobou spotřebu 7,0 litrů - a to ani na německých dálnicích. Dlouhodobý (pečlivě měřený) průměr za 215.000km činí 5,79L/100km.
Berte to jen jako objektivní informaci ze druhé strany úhlu pohledu.
Psal jsem maximum, co ten motor umí. Běžná spotřeba je něco jiného. 1.2 TSI umí jezdit běžně okolo šesti (spíše lehce přes 6). Dlouhodobá 5.79 rozhodně není hodnota pro auto, které většinu času tráví na dálnici.
To co je za kriterium - "maximum co motor umi" ? Niektore idu nad 50l pri akceleracii - je to nejake meradlo ? Takato vynaliezavost je uz fakt na zamyslenie.
S 1.2TSI 82kw som parkrat isiel a motor je to celkom primerane zivy, lahko sa vytaca a mal prekvapivo nizku spotrebu. Nizisu ako starsie 1.6 atmosfericke pri o kusok lepsej dynamike aj ked s nejakym "ultramodernym" 1.6 som to nezrovnaval. Okresky ta 1.2TSI dava kludne za 5l a dialnicu za 6.5l.
Neviem, je to mozne, kedze fachidioti od VW oznacuju vsetko rovnako, aby im nezostali skladovky.
Novsi test:
[odkaz]
tam tiez pisu cez 9.
Pri dlhdobej vyssej zatazi proste bude vzdy turbac menej efektivny voci atmo. A pri podobnych nakladoch aj menej spolahlivy ci zivotnost pojde ...
A jak by sis představoval, že by to ti fachidioti měli pojmenovat? Když je to pořád 1,2, pořád turbo se vstřikováním.... Že by 1,25TSI? Nebo 1,2 GDI?
Většině stačí, že generace motorů jsou odlišené kódem, např. EA XXX
Generace motoru ? Napisem ti, ze som mal generalne znaceny 1,9 TDI a teraz mi ty napis Ensteine, ktory motor som presne mal. Aj s tym kodom. Experte.
Urcite v autosalone najdes tuto informaicu okamzite za prednym sklom ... >:-[]
A-ha. A jiní výrobci to mají jak? Pořád jsi nenapsal, co by sis představoval? 1,2TSI S CHLAZENÝMI SVODY 1,2TSI BEZ CHLAZENÝCH SVODŮ 1,2TSI S ŘEMENEM 1,2TSI S ŘETĚZEM
Předpokládám, že u Toyoty to najdu za předním sklem, viď?
Toyota nerobi hned na rysovacom prkne priesery. Takze ano, nova generacia motorov ma uplne ine znacenie - napr. 2,0i / 2,0 VVTi / 2,0 Valvematic/ 2,0 D-4 / 2.0 D-4S
Staci generale ?
´Tak on VW má/měl taky 2,0i a 2,0TSI.
Našel jsem si na stránkách Toyoty RAVku s 2,0D-4D, a našel jsem RAVku v inzerci s 2,0D-4D z roku 2002. Znamená to, že Toyota zcela tentýž motor dává od r.2002 do dnes, nebo že jsi id.iot?
2,0 D4-D 115PS z 2002 hovori, ze ten isty motor je vsade rovnaky (Avensis, RAV4, Corolla, ...) a je to jediny motor z daneho obdobia s tymto znacenim s rovnakou konstrukciou - konkretne 1CD-FTV.
2,0 D4-D 93kW od 2005 hovori to iste pre novsie modely. - 1AD-FTV.
Zato mi teraz ty napis aku rozvodovu sadu ma pouzit 1,9 TDI 81kW od 1995 ?
AFN, AHF, ASV, AVB, AVG ?
A co ked ti nepoviem vykon len rok, co potom
AFN, AHF, ASV, AVB, AVG, AGR, AHH, ALE, ALH, 1Z, AHU, CDX ...
Zahrnieme do toho aj 1,9 TDI PD Zweisteine ?
Jakou rozvodovou sadu mám použít pro 1,9TDI 81kw mi řekne kód motoru napsaný v malém TP, event. WIN.
Když se vrátíme k meritu věci- označení 1,2TSI, 1,6DCi, 2,0TDCi...a mohl bych dlouho pokračovat, jsou prostě obchodní označení všemožných motorů. Jestli ty u Toyoty podle označení 2,0D-4D poznáš, jaký koupit rozvody, tak seš dobrej. Ostatní si vystačí s jednoduchou pomůckou- podívají se do malého TP.
Ja su dobrej, Toyota ma skoro vsade retaz. Takze sa s tym sraaat nemusim.
Kto umi ten umi, kto neumi, ten ... plati (odskodnenie) a meni (konstrukciu).
Neviem o tom zeby prave 1,6 DCI existoval v jednom obdobi dvojmo - uplne ina konstrukcia. 2.0 TDCi podobne !
Japonci obecně to umějí udělat bezúdržbové a bezporuchové. Tedy bezúdržbové...v tom smyslu, že prvních čtvrt milionu km na to auto sáhnout nemusím. Vůbec. Jen spotřebák. Navíc jsou levnější na servis už dneska.
a u VW nebo Fordu prvnich ctvrt mega budete na tom motoru delat co? Jo, zas ty diskuzni zvasty v rosporu s realnymi uzivateli.. mimoto 250 tis km s autem, novym autem, ujede malokdo. Prumerny najezd je nekde k 20tis/km rocne..
Když tě nebaví diskusní žvásty, tak zkus nějak rozumně reagovat třeba na tu statistiku:
Poruchovost motorů aut dle značek: koncern VW opět líže dno
[odkaz]
ach jo.. s statistikama si vytri p..el. z mnoha duvodu :-) inteligentnejsi clovek si dovtipi. me auta teda vzdy jela na benzin nebo naftu, na statistiku ne..
Neboli mě se to nestalo, tak nebudu věřit všem těm, co se jim to stalo. TSI JE etalonem konstrukčních vad. A nemyslím, že bys měl důvod zrovna mě považovat za nějakého koncernofoba.
ale ano, presto na zaklade diskuzi (prevazne lidi bez delsi zkusenosti) to vyzniva, jak kdyby se to sralo kudy to jede a tykalo se to kazdeho zakaznika a tak to zdaleka, zdaleka neni. ani tyhle motory nejsou realne vic poruchovejsi nez motory konkurence. me rizeni uz cca 10 let viceci mene zivi. fakt me nazor nekoho, komu se po 90 tis zakarbonuje TSI nebo ma smulu nakus a vztahuje to na vsechno nenebere. Spolehlivost muze byt prumerna, z hlediska dynamiky, turbolagu, linearnosti je treba ten 1.8tsi proste spicka od prvnich verzi. takze ze by vw motory neumel mi moc nesedi. z hlediska spolehlivosti se neco povede vic neco min, jako jakekoli jine znacce. zadne vylozene prusery, snad vyjma prvniho 1.2tsi, to nejsou. oni lide fakt nejsou tak blbi, aby cim dal vice kupovali nejaky smejd. a prodeje VW nestagnuji.
Pan spapal salamounovo howno?
Ja myslim, ze vetsina aktivne diskutujicich tu ma zkusenosti mozna vic nez ty :-)
A az se zas budes chtit s nekym nahanet, tak cinkni.
Hazis tady ramenama a placas spoustu nesmyslu. Ze jsou soucasne vw motory problem je vseobecne znamo. A ze neberes statistiky neni nas problem.
Holt nejses jedinej kdo ridi auto, aspon tady ne.
je to vseobecne znamo leda tak na diskuznich forech. podobne, jako hodnotit cokoli podle diskuze na idnesu nebo novinkach. ja najedu rocne 70 tis km, kdyby se ta auta srala, neco bych o tom vedel, ver mi. nebo clovek, co mi skodovky servisoval. s 1.8 TSI muzu mit najeto k 150 tis? Opet skoda, ze stejne jako 2.0TDI, 1.6TDI, 1.2TSI, 1.6MPI,1.4MPI tem motorum nikdo nerekl, ze se maji * :)
Fakt jo ?
Mna ta mrchokara nechala dialnici presne podla statistiky.
Jasne ...niektore auta maju cisto spotrebne veci - vstreky, turbo, vaha a pod. ...
Popripade niektore jazdia aj na olejovy mix, ze ...
Nic ine som necakal. Behas okolo komina a splietas tu nezmysly.
To je fakt argument jak noha- BiTurbo. To je přece čistě obchodní záležitost, v názvu to je kvůli větší atraktivitě. Představoval by sis 1,2TSI Rozvodový Řemen?
Vysoký točivý moment spolu s delšími převody pomáhá redukovat spotřebu. Při dálničních 130 se spotřeba pohybuje pod 6l na 100. Kdo jezdí záměrně ekonomicky, dosáhne spotřeby začínající čtyřkou. Kdo na dálnici naplno využívá dynamiky motoru, dostane se snadno přes devět. V testu jsme dosáhli průměru 7,8l, což není právě příkladná hodnota, ale dokazuje hlavně to, že byla hojně využívána radost z jízdy, kterou potentní motor nabízí.
Emele, akoze konkurovat nedokaze ? V akom zmysle ?
Spotrebou ? Zivotnostou ? Zatazitelnostou ?
Podobna max vykonom, podobna priebehom krivky, podobna cenovo ?
Co konkretne myslis ?
Okrem zaskrteneho 2.0 Sky-G 88kW, ktory je 2.0 este k tomu vo vacsom aute (Polo vs M3), nepoznam dnes 1,8i s tak malym vykonom v podobnom aute.
Takze to porovnanie neobstoji.
Realne porovnanie turbo vs atmo najdes na tu zakazanej web stanke.
H i30 vs Octa vs Golf
Nejde jen o výkon, ale i o jeho průběh. Třeba zrovna ta 88kW verze má údaje jen o kousek lepší než ten litr (210Nm a 88kW).
Vem si třeba Civic Tourer 1.8VTEC 104kW 174Nm, ta má papírové údaje poměrně blízké Octavii kombi s litrem.
Ale dobře, klidně slevím na nějakou 1.6GDI apod... stejně si myslím, že s litrem bude člověk v běžném mixu jezdit za míň - částečně i díky tomu, že si turbo může dovolit delší kvalty, což pak hodně pomáhá na dálnici.
PS: aby bylo jasno - já se tu nesnažím říct, že je atmosféra špatná, to vůbec ne... oboje má svoje a třeba Mazda ukazuje, že tady ta alternativa je. Ale když už cituješ test Pola, tak tam si teda zrovna myslím, že s atmo 1.6 se na spotřebu 4,xx prostě nedostaneš a ani na dálnici pod 6 nebudeš.
Bezny mix ... hm zalezi kde. Ale asi ano, teda v CR urcite, ale skor s prazdnejsim autom.
Dlhsie kvalty pre turbo nemusia nutne pomahat k nizsej spotrebe.
Uz davno neplati, ze Otacky = spotreba. Potrbujes graf normovanej spotreby a celkove odpory auta.
[odkaz]
[odkaz]
Aj tak by moj vyber bol iny ... po tych kotrmelcoch VAGu, co zacali uz za Fuhrera ...
To bys mohl Mitsubishi vyčítat Kamikaze... má to nějaký smysl?
Pro mě není spotřeba až zase tak kritická disciplína, jestli je to o půl litru méně nebo více mě tolik netrápí... ale když už se tu ta diskuse začala, tak si prostě myslím, že 1.2TSI v té verzi s chlazenými svody patří mezi výkonově srovnatelnými motory k nejúspornějším a je to i jinak povedený motor. Litr zatím nemám osobní zkušenost, snad by to mohlo být i o kousek lepší.
Tak zrovna tohle bych netvrdil. Reálně imho downsizing žádné zlepšení spotřeby nepřinesl (to přinesl celkový pokrok v konstrukci spalovacích benz.motorů) a srovnatelně výkonné NA nebo downsizy žerou +- stejně (samo v nějakém intervalu mezi kterým oscilují povedené a nepovedené jednotky).
Souhlasil bych, že pro běžného (ne)řidiče přinesl downsizing větší uživatelskou přívětivost a lepší dostupnou dynamiku za stejnou spotřebu. Ale celkově? Když vezmu tu několikrát zmiňovanou Mazdu, tak ta má reálné spotřeby úplně zázračné, obzvlášť, když tomu člověk stojí na krku. Ale ani atmo Hondy nebo Toyoty nikterak nežerou. TSI nebo THP taky fajn. Naopak třeba turbomotory od Korejců mi příjdou apetitem vyloženě mizerné, třívál od BMW podle všeho taky má pouze papírový význam atd.
Jak říkáš na začátku druhého odstavce... pokud vezmeš 1.2TSI proti snad libovolné 1.6, tak ti 9 řidičů z 10 v cílové skupině (klidnější jezdci) řekne, že to TSI jede o hodně líp, díky té lepší dostupnosti výkonu. Takže pro stejnou dostupnost musíš sáhnout po větší atmosféře, která zase pápne o trošku víc.
Když stojíš turbu na krku, letí spotřeba víc nahoru, to je fakt. Taky je fakt, že Mazda umí.
To určitě dokáže a hlavně tou spotřebou. V tom je právě ten zakopaný pes. Pokud se chci dálnicí ploužit, má 2.0 atmo 88 kW Mazda 3 stejně dobrou spotřebu. Bez spousty dalších nutných součástek.
p x-tý krát sem dávaš jeden odkaz ako papagáj, pýtam sa, dosiahol si niekedy s tým motorom aspoň trochu podobnú spotrebu? Pokiaľ s tým nepôjdeš 150km/h cez celé DE, tak sa k podobnému číslu ni len zďaleka nedostaneš ;-)
Ano, o motorizacích se nemá smysl bavit. U Toyoty končím tou 1.6-kou (dynamicky na úrovni vysmívaného litru) a u M3 je G165 za takové prachy, že si ji koupí jen nadšenec a blázen do značky.
A upřímně vždycky žasnu nad bájnými spotřebami 9-10 litrů u malého turba. Protože třeba s 1.4TSi 110kW, když jsem zkoušel jízdu stylem, jak jezdím dálnice a dlouhé trasy se svou stíhačkou, tak jsem skončil na 7,6 (a dlouhodobou to u několika služebních aut ukazuje 6,2 - 6,4.)
Myslím 558... s tím, že levnější rozumná alternativa je za 500 ten slabší dvoulitr v Attraction. Taky bych to přihodil... když už.
Fakt je, že to už jsi v rajonu warmhatchů jako Megane GT apod., ten pravděpodobně koupíš reálně i levněji, s automatem atd. Ale i tak mi dává Mazda smysl, holt jsem blázen do značky :-) .
To že je ta 1.6 dynamicky na úrovni litru je vlhký sen lidí, co si musí něco ospravedlnit. Ta 1.6 ten litr normálně bez problémů napráší. Tečka. A je za stejné peníze.
Když se budeš s nějakou slušnou 1.6 atmo (typicky třeba 100kW a 160Nm) snažit a držet ji pod krkem, tak budeš tomu litru stačit... cca. 15kW navíc dokáže vykompenzovat těch chybějících cca. 40Nm. Taky údaje 0-100 a Vmax jsou +- obdobné (10s a 200km/h). Ten velký rozdíl bude v pružnosti, pokud se pokusíš zrychlit z nějakých středních otáček.
Nevím jak přesně to na těch dálnicích "zažíváš"... podle mě jen zkoušíš účelově hledat nějakou magii tam, kde je jen fyzika.
Atmosferická 1.6 je zajímavá volba pro auto typu Swift Sport, pokud si chceš zablbnout a trošku si ten výkon zasloužit. V autě velikosti Octavie (nebo Corolly) už si musíš zasloužit i to, abys stíhal běžný provoz. Ne že by se to nedalo, ale foukaný litr (TSI, EB) to zvládne s menší námahou stejně rychle.
Jsi na ty 1.6 nějakej vysazenej, nebo nevím. Běžný provoz stíhám ve Fabii 1.2 HTP. Pro info, M6 2.5i 147 kW - kdykoliv cokoliv.
Moje zkušenosti jsou jiné a auto velikosti Corolly nebo Octavie si nic zasluhovat nemusí. S 1.0 TSI ano. 1.4 je jiná liga a ta se tak nějak tomu 1.6 vyrovnává. Je to dost úsměvné čtení.
140 atmo kw v M6.. dynamika mozna o chlup lepsi nez 1.4tsi 110kw resp mezi 1.4 a orezanou 1.8tsi v aute stredni tridy.. joo, to je delo :-) ve meste staci tech 80kw a fofrklacek, na dalnici nejak dynamika ztraci vyznam ale na okreskach pri predjizdeni tipuju, ze ta nejsilnejsi M6 jetak nejak to nejmin, pro aktivne bezpecnou jizdu. Jo, M6 jsem nejel, ale mel jsem treba e36 328i taky s 2.5 (tusim) a stejnym vykonem, jen to i diky hnotnosti byla vetsi pila asi (0-100 nejak pod 7,5 i pri mereni, 330d v e46 135kw to ujizdelo), ale presto zadny zazrak. zvlast v porovnani s modernimi turby. Pan Tintera proste moc nevi, o cem mluvi. Tryska to ze vsech prispevku.
Tintero, az me nekde budes chtit predjet (coz myslim ze nehrozi) na okresce, tak ti prislapnu tech mych 140kw zakladniho 2l dieselu v novem MB E a schvalne.. za jak dlouho me predjedes, jo :P I 110kw Sup nebo 1.4tsi 110kw Octa by ti dala pokourit, i kdyz bys je na hodne dlouhe rovince nakonec s vypetim vsech sil dal.
Věc se má tak, že 2.5G má těch 141kW (ne 147) jako správná atmosféra právě při 5700 otáček. To znamená, že při většině rychlostí se podřazením na těch 141kW dostat nedokáže... a i když jo, tak vytočením o dalších 200 otáček zase ty kW ztrácíš. V praxi se klidně může stát, že 140kW nafta díky plošší křivce výkonu dokáže při zrychlování držet vyšší výkon (podívej se na pilové grafy, ty ti ukážou, na jaké otáčky se lze dostat při jaké rychlosti - tady třeba pro Ma3: [odkaz] )
Tintero, zalez uz. Corolla je low costovy krap pro blizky vychod a rozvojove zeme a v Evrope ho nikdo nechce. Nemluve o tom kde konci vykonove (jako zakladni oktavie), vybavou.. Toyota dela tak nudna a bezpohlavni auta, ze v tom muze jezdit opravdu jen duchodce.
Jinak se mi u doskuze nad malymi atmo libi opet realne zkisenosti majitelu vs. diskuzni klise :-)
FL o3 vypada zajimave a na prodeje nebude mit vliv - ty porostou jak v CR, tak ve svete. Klidne se vsadim ;) Ono podle netovych diskuzi bych opravdu chovani realnych kupcu nesoudil. Je to podobne, jako FL o2. Take ohen na strese a z odstupem casu velice dobry krok.
Nie je nahodou Corolla dlhodobo a s naskokom najpredavanejsie auto v US ? Ci to je Camry ?
V kazdom pripade ten tvoj "low costovy krap pro blizky vychod a rozvojove zeme a v Evrope ho nikdo nechce" sa v US predava cca 350000 kusov rocne. A to az tak blizky vychod nie je.
a ze "vubec ale vubec nebude stacit na tu atmosferu" :D:D
vy podle me nejste moc vyjezdeny ridic a vase ridicske schopnosti a styl si troufnu myslim dobre odhadnout. Btw. co Dacie, uz v nich jezdi cele Vychodni Nemecko? >:D
stacit litru bude tak tak.. v beznem rezimu bude mene dynamicka. vetsinou je to tak, ze kdo zkusi turbo a szije se s nim, do atnosfery by se nevracel. mam pocit ze zde i H/K je toho prikladem. z nej take tusim padaly drive perly ze atmo bude lepsi a ted jen zira.
Já sem v turbu jezdil a nechtěl bych to. Nevím jak ty moderní twinturba, v tom sem nejel, ale ty klasické a nejlíp v tříválci je špička. Fakt tragédie , lepší už bylo jen dieslové Volvo S80 D5, to zlatej Sebring s 2,7 V6. Nebe a dudy.
Kompresor je ovšem něco jiného, ten je v pohodě a s tím sem se sžil okamžitě.
Pokud slovem "napráší" mysliš desetinky sekundy na jednu nebo druhou stranu dle rychlosti a jízdních režimů, tak jasně >:D A pokud srovnáváme obdobné motorizace (jednu základní a druhou "top"), tak je skutečně s podivem, že jsou za podobnou cenu.
O2 byla hodně prkená a uskákaná na rozbité okresce či vyjetých kolejích. Recept na nastavení podvozku byl měkké pružiny a tuhé tlumiče. Hlavně jejich charakteristika při roztahování tlumiče (rebound) v kombinaci s tuhým polstrováním sedadel znamenalo prkennou nepohodlnou jízdu. Naopak při vyšších rychlostech (dálnice) už při částečném obsazení jde díky měkkým pružinám podvozek často na dorazy a na dlouhých vlnách se dost kymácí v podélném směru (daň za krátký rozvor a velké převisy s težkým TDI pod kapotou).
O3 je v tom velký posun. Tlumiče umožnují plavnější jízdu, auto už není tak uskákané. Sedadla mají měkčí polstrování. Pružiny jsou sice stále měkké. Ale díky rozvoru už je auto komfortní i ve vyšších rychlostech. I tlumení příčných nerovností se zlepšilo.
Co měl facelift dále zlepšít je aerodynamický hluk. Od 120 je slyšet výrazný svist vzduchu kolem A-sloupku a rámu skla předních dveří. Dále odhlučnení podvozku, valících se pneumatik by zasloužilo zlepšení.
Posilovač ve vyšších rychlostech by měl mít nižší účinek, řízení je stále lehké a nekoresponduje s rychlostí auta. I btzdový pedál se mi zdá "houbovitější" než u O2.
O3 je rozhodně posun, přidala na komfortu a plavnosti, kterou O2 nezná. Přesto je stále co zlepšovat a nevypadá to, že by tomu facelift pomohl.
tak třeba odhlučnění podvozku není prý kdoví jaké ani u Audi, dle koncernové hierarchie pak musí být (stejně jako všechno ostatní) u VW horší. No a u Škodovky musí být (stejně jako všechno statní) ještě horší než u VW. Tím vším ostatním je myšleno to, co je subjektivně vnímáno. Technika je zřejmě stejná (konspiračním teoriím o horších dílech pro Škodovku moc nevěřím...). Takže Škodovky se moc zlepšovat nemohou - to by bylo proti koncernové logice.
Opakování blábolu donekonečna - Octavia není podobná Mercede
Zatímco Mercedes E měl plnohodnotná kulatá světla, Volvo mělo podobná malá světla vedle masky jako Octavia.
Design aut je velmi subjektivní věc. Zatímco se tady drtivá většina rozčiluje nad hnusným čtyřokým faceliftem, mně se strašně nelíbilo dosavadní provedení Octavie.
Bylo na ní příliš moc vidět to, že Škoda dostala po čumáku za výbornou kvalitu svých aut, když v Německu dostal v testu Superb II lepší hodnocení než Passat.
Vedení VW se jasně vyjádřilo, že se bude muset Škodovka uskrovnit. Podle mého názoru je výsledkem hlavně Octavia III. Karoserie vylisovaná málem z rovných plechů, zadní světla jako ze staré generace Audi, přední světla v provozu k nerozeznání od Rapidu. Interiér taky jako lepší kopie Rapidu. Proti Octavii II jednoznačně slabý a horší.
Čtyřokou Octávku jsem potkal minulou středu v Maldé Boleslavi. Červený kombík s bílou kapotou, nepoznal jsem na první pohled, jestli to byla kapota, nebo krycí plachta pro přepravu.
Vypadá výborně, konečně zase jako hezké kvalitní auto.
Re: Opakování blábolu donekonečna - Octavia není podobná Mer
Naprostý souhlas, nová Octavia s full LED světly vypadá výborně a jsem rád, že přišla zrovna v období kdy jsem vybíral nový auto. Viděl jsem ji několikrát na dálnici Pha-MB a jednou jsem si za ní sjel na odpočívadlo a byl jsem nadšený jak z exteriéru tak z interiéru.
Mám objednáno a nemůžu se dočkat až si pro ni pojedu.
Jsme v česku a v česku všechno co je nový a jiný tak je špatně přijato. Čech by byl nejradši kdyby se pořád prodávala OI 1.9 TDI 66 nebo 81 kW. Tohle samý se dělo i když přišel fl OII. Z hranatýho předku přechod na kuatý, který tam vůbec nesedí a podobný kecy. Nelíbí se ti tak si ji nekupuj ale neplivejte na to auto zbytečnou špínu. Design je subjektivní věc.
... Auto vypadalo příliš podobné Rapidu. I mě se párkrát stalo, že sem to na první pokus špatně v dálce odhadl. Pokud chtěli odlišit i levné varianty, oddělení světel vypadá jako logický postup. Rozdělení jen svítidel by nepomohlo bez rozsvícení. Praktická realizace je ale katastrofa. To by snad nakreslilo lépe i malé dítě!
uz sa len bojim, aby nesprznili (pardon opticky nezvyraznili) Superb, ked daju zvlast segment pre parkovacku, denne, stretavacie, dialkove, smerovku a hmlovku, to bude panecku hmyzi ksicht :-) ako mal kedysi TVR... nazvu to biodesign :-!
Ked uz chceli delit svetla, preco ich tak "rozhodili", ze vyzeraju ako kazde z ineho auta? Spodnu liniu mali zladit, a to predelenie zrovnat s bocnou liniou. Hned by to vyzeralo lepsie. Aj ked myslim ze jeden svetlomet by bol jednoznacne najlepsi...
Myslel som ze po tych pretiahnutych "fazolach" v predoslej generacii uz nepride nic horsieho, ale mylil som sa. Toto je fakt otrasne...
Podle me je to socialni experiment: Je uplne jedno co budeme vyrabet. Dokud je to skodovka v CR a drzi to pak cenu v bazarech, muze to vypadat i jako Zemanova p*del a lidi v CR to budou kupovat :-)
No jsem hooodne zvedavej na prodeje ve zbytku evropy, preju hodne stesti, uz vidim, jak presvedcite nemce, anglicana, sveda nebo nedej boze francouze, ze "tohle je design" treba v porovnani s .. no asi s uplne cimkoliv, vcetne samotneho koncernu :-)
Myslim, ze moc se jim darit nebude, za nasimi hranicemi na zapad totiz nemaji auto.cz apod. aby tamnimu plebsu vysvetlilo, ze vase oci vlastne nefunguji, vas mozek ani estetika taky ne a ve skutecnosti je to vlastne docela hezke auto hehe :-)
Ja treba auto velikosti Golfa bez viceprvku proste nekoupim. Mam uz 7 let Golf 6, ten ma viceprvek v kazdy variante - a je to prave ta zadni naprava, ktera tu jizdu dela kvalitni.
Ford Focus to samy.
Ze mnoho konkurence jede tyce - japonci, frantici - to pro me proste znamena, ze jejich auta nechci :-) Si prece nekoupim auto za pul mega s tyci :-)
Jinak ty tyce dneska delaj dobre, o tom zadna, ale kvality viceprvku to proste nema a nikdy mit nemuze.
Docela me pobavilo, ze zvetsili vzadu rozchod. Zajimalo by me jestli jen ETckem + podlozkama, nebo jestli toho menili vic. A co Leon a Golf po faceliftu, taky se vzadu meni rozchod?
Podvozek je nutno brát jako celek, jestli je vzadu víceprvek nebo ne, to neříká vůbec nic o kvalitě podvozku, ale nevím co si mám představit pod pojmem "kvalitní jízda".
Kvalitni jizdou jsem myslel klid na rovinkach / na dalnici. Lepe drzi stopu.
Ale nejvice znatelny je viceprvek ve dvou ohledech:
1. rozbite silnice - mnohem lepe tlumi, lepe vede auto. Tohle s tyci nejde docilit a taky to nejde popsat, nez si to sam zkusis.
2. ostre zatoceni - elastokinematika (nebo jak se tomu rika) je v pripade viceprvku uplne jinde. V podstate te zadni naprava u viceprvku staci do oblouku. U nekterych aut je to znat mene (Focus), u nekterch vice (Golf), zalezi ciste na tom, jak se to zkonstruuje a nastavi.
V pripade Golfu 6 jak za to zacnes poradne brat, mas skoro pocit, jakoby zacala zatacet i zadni naprava.
Pro chytry baliky tady musim podotknout ze mam zkusenosti jen s NOVYMI auty (rekneme do 20 tis km), tedy nejde nejake vule v dusledku opotrebeni. Je to take bez jakehokoliv zasahu ESP. Ja jen aby to zas nekdo nepochopil spatne.
Však to jsou pouze průměrná auta..
Kromě Astry..a ta má wattův přímovod nahrazující multilink..v lepších verzích.
Jainak ta traverza je dobrá třeba pro levnější vozy ...Fiat Tipo , C4 atd...auta musí adekvátně slevnit.
Nedokážu si předstvit např.Ford Focus s traverzou... 8-s:-!
A víš, čím multilink v lepších verzích nahrazuje Octavia? :-) Focus jako (bývalý?) etalon jízdních vlastností si ústupky dovolit nemůže, ale na druhou stranu, kdoví čím nás One Ford překvapí.
To je nemoc soucasne MQB platformy. Obecne se to projevi predevsim kdyz mas obycejnou zadni napravu. S viceprvkem ten hluk vicemene zmizi, ikdyz ne uplne. (vyzkouseno v Golfu 7 a O3, GTIcko je napr. jeste lepe odhlucnene nez klasicky G7 s viceprvkem, ale tam je asi vsechno na podvozku trochu jinak - lepsi silentbloky apod.).
Už vidím doplňky pro výrobce tuningových dílů... Budou dělat pásky v barvě světla,aby překryli tu barevnou uprostřed... :DDDDD
Jinak rozchod kol se oproti normální před FL zvětšil,takže prý lépe sedí na silnici...
Mě se líbí. Ne moc, ale nemám s tím problém. Důvod proč si ji nekoupit by byl v šílené ceně za tu prachbídnou techniku a otřesný interiér a spousty dalších věcí, které by mi vadily. Ta světla by to nebyla.
Ja ted jel v nove Corolle v nejakym taxi nekde na jihu ameriky a musim dat klobouk dolu - ta tmava/svetla kombinace interieru, fakt kvalitni zpracovani, kam se nejaka O3 L&K esteticky hrabe...
Ksicht tomu zmenili, len čo je pravda. V Číne sa po tom pôjdu utĺcť.
Ale žeby už konečne na budíky dali 1,2,3, ... x1000 rpm, to ich vedátorov nenapadne, to nie.
No před faceliftem to byla nejhezčí Škodovka. A teď? Teď je to odpornej hnus. Předek je tak neforemnej, až běda. Je to jako opravený po bouračce někde doma v garáži. :no::no::no:
A ještě jedna věc. Jak je možné, že vrchol v ergonomii, tím myslím koncern VW, zavádí do svých aut plně dotykové displeje bez postranních tlačítek? To teď bude za všech stran, jak je to vlastně prýma, že už tam ta tlačítka nejsou. >:D >:D >:D
Vsadím se, že příští generace Golfu a Octavií bude už i bez panelu klimatizace a vše bude integrované. :-!
Kdo ví jestli Kabáňovi 4 světla nedali jako rozkaz z VW :-) Aby ne, Octavie kombi je(dnes asi již byla :-) ) prý nejprodávanější kombi segmentu C v EU, tož Golf Variant a Leon St by zaplakali, možná brala trh i Passatu...