Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeToyota Yaris 2017: Malý hatchback prokoukl a dostal zážehovou patnáctistovku
97 komentářů
Josef 1
Tak hlavně že stoupl součinitel odporu vzduchu
Není nad větší spotřebu a horší stabilitu, plachtění při vyšších rychlostech.
Není nad větší spotřebu a horší stabilitu, plachtění při vyšších rychlostech.
rohYpnol
Přijde mi to už trochu obehrané. Model, který zažije víc jak 2 FL, obvykle má nějaký problém. Čest výjimkám jako Mégane 3...
No, Yaris je tak na půli cesty. Z jedné strany FL opět posunul design kousek dál a hlavně zadní část je velmi zdařilá a drží trend s horizontálními světly dělenými. Z druhé strany nemyslím, že by FL byl třeba.
Takže za mě hezký :yes:
No, Yaris je tak na půli cesty. Z jedné strany FL opět posunul design kousek dál a hlavně zadní část je velmi zdařilá a drží trend s horizontálními světly dělenými. Z druhé strany nemyslím, že by FL byl třeba.
Takže za mě hezký :yes:
cudzinec11
Neviem, preco je tu tolko polemizovania o novej motorizacii - bude skvela, lebo😒br />
- vysoka tepelna ucinnost znamena nizsiu spotrebu nie len na papieri, cize realne 5,nieco
- velky objem bez turba znamena, ze bude vladat aj pri zatazenom aute a bude spolahliva
- na dialnici nebude chladena benzinom = nizsia spotreba
Najvacsim problemom yarisu je aj tak svojsky dizajn...
- vysoka tepelna ucinnost znamena nizsiu spotrebu nie len na papieri, cize realne 5,nieco
- velky objem bez turba znamena, ze bude vladat aj pri zatazenom aute a bude spolahliva
- na dialnici nebude chladena benzinom = nizsia spotreba
Najvacsim problemom yarisu je aj tak svojsky dizajn...
136Nm / 4400 otáček je maximálně průměrná hodnota, běžně mají atmosféry 100Nm z litru, Mazda má i víc (210Nm z dvoulitru). Takže... výkonově to prostě není žádný odvaz, ale na malé auto to musí stačit.
Ibaze tu o vykon nejde, ide primarne o SPOTREBU a spolahlivost.
U malych aut je vsetko pod 11s jednoducho nadpriemer, staci pozriet parametre u konkurentov, napr. C3, punto, atd...
U malych aut je vsetko pod 11s jednoducho nadpriemer, staci pozriet parametre u konkurentov, napr. C3, punto, atd...
Za pět a něco jezdila i předchozí generace s 1,33. Nazývat 1,5 velkou je pak úsměvné. Mně osobně přišlo, že starší 1,33, ještě Euro4, jezdila lépe než ty novější. S trochou štěstí tahle 1,5 dožene, co 1,33 za ty roky ztratila.
FACELIFT TOMU AUTU SPÍŠ UBLÍŽIL.
>😁 >😁 >😁
A těšte se na Vestu Sport co přijde s výkonem 150 HP bud z 1,6 či 1,8 (zatím se neví jaký motor bude použit)
[odkaz]
Některým z Vás by neškodilo ten kalendář ze stěny s letopočtem 1978 sundat >😁 >😁
Já si pamatuju Ladu jak hrozivě vyrobené vergly, vedle kterých Dacia působí jako Porsche. Jen ta Niva dává jakýsi smysl...
A to 10x byla metafora.
Jestli Logan působí vedle Vesty jako Porsche, tak by možná neškodilo navštívit optika >😁
Stejně výkonné motory, to je fakt sranda... evropské supermini jsou dneska někde kolem 200k (Clio, Polo atd.).
A totéž výbava... asistenční systémy, navigace, xenony nebo LED? Vždyť tam jsou vrcholem pokroku parkovací senzory 😄
Z komfortu běžné věci jako deštový senzor, el. ovl. zrácátka, vyhřívaný sedačky, el. ovládaná okna, centrál s DO atd. Jediný co nemaj je automatická klima a takové ty voloviny jako asistent jízdy v pruzích, automatické parkování atd což bývá u evrop a japonců stejně až u nejdražších výbav.
Co jsem hledal Kalinu, jsou k dispozici německé ceníky... a navigace tam není. [odkaz] Vlastně tam není ani podélně stavitelný volant. U Vesty taky není.
Jen tak pro inspiraci, něco z výbavy Pola:
Adaptivní tempomat
Systém aktivního brzdění
Zpětná kamera
Hlavové airbagy vpředu i vzadu
Hlasové ovládání a BT handsfree, napojení na anténu, mirrorlink
Sportovní sedačky Alcantara
Panoramatické střešní okno
LED světlomety potkávací i dálkové
Parkovací kameru si namontouju za půl hodiny, ta mě nevzrušuje.
Napiš nám co má Polo v základní výbavě a pak v té druhé nad ní >😁 A kolik stojí se 100-120 HP benzínem 😄 vč. verze s automatem
Základem v ČR je momentálně Maraton, v základu má 6 bagů, senzory vpředu i vzadu, komfortní sedačky s vyhříváním... ale to je fakt jedno.
Hele, já bych fakt chtěl, aby sis tu Kalinu nebo Vestu koupil. Třeba budeš za automobilového labužníka, který našel perlu schovanou pod mohutným proudem jednotného mainstreamu. Auto, které bude mít lepší motot a podvozek než Mazda, bude spolehlivější než Yaris a uživatelsky přívětivější než Polo. 😄 A protože se Lady prodá málo, bude z ní nakonec ještě ceněný youngtimer 😄
Jinak jako youngtimer si jí klidně koupím >😁
Pro srovnání z dávných časů: Felda 1.3 měla 106 Nm při 2600 rpm před 20lety a stejně stará O1 1.6 měla 148 Nm při 3800 rpm.
Údajně tehdy měla tahle 1,3 (50kW) nejepší tepelnou účinnost z celého VW. (Jezdil jsem s ní s krátkou Feldou kolem 5,5 l/100km s malým rozptylem spotřeby - tak +-0,5 l/100km).
P.S. Mám zjazdené dve Feldy a takáto dlhodobá priemerná spotreba nehrozila.
Pritom jazdím klíďo-píďo a motor je tzv. blbovzdorný. 😉
Jestli za 5,5, to už nevím...
Nevím, jaký je průběh křivky t.m. u tohoto motoru, ale usuzuji, že tento se nebude lišit od podobných motorů astra 1.4, kia 1.4, mazda 1.5, honda 1.4. Vše bez foukání, ale točivé.
Takhle to Jeník3 určitě myslel.
Závislost není přímá = při stejných otáčkách a "zatížení" se chovají různě - podle toho, co tomu přecházelo...
Kromě toho mají užší využitelné pole otáček... proč asi mají turbobenzíny všechny šestistupňovou převodovku?
Protože se nevystačí s pěti stupni, na rozdíl od atmosféry...
😉
proč asi mají turbobenzíny všechny šestistupňovou převodovku?
Protože se nevystačí s pěti stupni, na rozdíl od atmosféry...
Odpoved😒br />
Jasne dokazujes, ze si v zivote s turbo benzinom nesiel......................
Predstav si ze aj TSI EA 111 v F2 malo iba 5 stupnovu prevodovku..........
Vies ono je to vzdy o poskladani prevodov pre motor...................
Turbo benzin si moze dovolit tocit 2500-2700 ot. na dialnici lebo to v stupani udrzi, zatial co atmo nie a preto musi byt roztocena niekde okolo 4000 ot. aby nespomalovala..................
Chlape viem to pekne porovnat ........... mam doma atmo aj turbo benzin........
Rychle soudíš... a uvádět zrovna E111 motor jako referenci svědčí o... krátké paměti, nebo nezorientování se ve věci.
Ale jinak si mysli co chceš. Ve volných chvílích se ale můžeš podívat na křivky průběhu momnentu... a pochopíš.
Hele - tuhle argumentaci myslíš vážně? Vždyť to je úplná blbost...
Do města to samozřejmě stačilo - tam stačilo i HTP. Tahle diskuze u podobných aut tedy není moc na místě.
Důležité je že to pojede ještě lépe než doposud a ještě úsporněji, co víc si přát při Toyoťácké spolehlivosti 😉
Napriek tomu myslím, že to bude živé autíčko, už tá 1,3ka bola pomerne svižná. Len to asi bude treba držať trochu pod krkom, resp. častejšie radiť, čo nie úplne korešponduje s určením auta (mesto) a typickej klientele Yarisu (ženy). Každopádne treba oceniť, že v dobe ekoterorizmu a downsizingu ide Yaris trochu proti prúdu a objem zväčšuje a motor vidím ako najväčšie pozitívum auta. Otázna je cena, či to s tou 1,5kou už nebude v revíri nižšej strednej triedy, ako to malí Japonci zvyknú.
Za väčší problém považujem ten dizajn, síce faceliftom odstránili najväčší problém (extrémne, až vulgárne chrómovanie zvýrazňujúce masku úplne nevhodnú na principiálne malé milé autíčko), ale stále to nie je zrovna etalón krásy a elegancie, skrátka akoby dosekané samurajským mečom. Každopádne ten odpudivý dizajn facelift výrazne zlepšil (inak sa ani nedalo, horšie to už byť nemohlo).
😄
Pokud za to dostanu vyšší spolehlivost a životnost, tak tu výměnu klidně vezmu.
Pořád říkám, že dvoulitrový diesel s 55kW by měl emise úplně v pohodě... a životnost zase klidně milion kilometrů, jako za starých časů.
Akorát, že by ho, ke své škodě, nikdo nekoupil... rozhodně ne v Evropě.
Zatím.
😉
Pokud za čtyři roky takového provozu i s relativně skromným nájezdem kolem 1000 km/měsíc nemusíš dělat nic jiného než dolejvání kapaliny do ostřikovačů, vznikne mezi tebou a autem vztah, kterému nemůže uškodit ani ruka zapletená do volantu při ovládání PC. >😒]
mp3 z USB sa nedaju v adresaroch prehladavat, len podla mp3 tag-ov
takze ak na USB stiahnete z CD nejake rozpravky ci pesnicky pre deti, tak je utrpenie nieco najst a prehrat
a tento katastrofalny system davaju do vsetkych svojich aut, aj do Rav4
za tie prachy FAIL!
že to je vevnitř velké je v třídním ohledu docela fuk...
A jen tak na okraj. Na základě pár srovnávaček mám o věrohodnosti uváděných údajů některé "fúkanej konkurencie" jisté pochyby.
Yaris 2010 1,33 + manual - tak to auto malo krasny zvuk pri vytacani, v lete ked bolo stiahnute okienko
ale na dialnici take fakt ze na hrane, pri obiehani a zaradovani sa
Yaris 2014 1,33 + CVT - to vytacanie uz nie je ako predtym, skor to huci, na dialnici obiehanie a zaradovanie sa - nedostatocne
dialnica - hovorim o beznom dennom case, kedy rano ludia idu do prace, kazdy sa na dialnici nahli a je tazsie najst medzeru aby clovek nezavadzal autam, co idu rychlejsie ako 130
pri vikendovych cestach, ta dialnica sa da v pohode
v meste obe auta super - parkovanie, pri CVT o stupen lepsie