Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris 2017: Malý hatchback prokoukl a dostal zážehovou patnáctistovku

Aleš Dragoun
Diskuze (97)
Toyota opět modernizuje malý Yaris. Po debutu japonské verze Vitz přichází na řadu ta evropská...

Takřka šest let vyráběná třetí generace Yarisu prochází už druhým faceliftem. Možná nevypadá na první pohled tak radikálně jako modifikace z léta 2014, ale změnilo se na 900 dílů. Život tedy bude mít delší, než je dnes obvyklé. Toyota, která se vrátila do světového šampionátu v rallye a hned v Monte Carlu dosáhla pódiového umístění, měla snahu dodat vzhledu oblíbeného malého modelu více sportu a dynamiky. Každopádně ji to sálo 90 milionů eur, tedy přes 2,4 miliardy korun. Povedlo se?

Příď ve tvaru oblého X sice zůstala, získala ovšem plastický zobáček, na kterém je umístěno logo automobilky. Design hlavních světel se výrazněji neproměnil, všechno ostatní je však jinak. Jediná chromovaná lišta na masce se částečně skrývá, svislé větrací otvory v obou náraznících jsou agresivnější a vzaly si inspiraci z „ekologických“ modelů. Úplně jiný tvar mají koncové diodové reflektory, které se protáhly směrem do víka zavazadelníku a zvětšily.

Také kabina s tříramenným volantem doznala proměny, i když ne tolik. Nové boční výdechy ventilace připomínají vrtule, přístroje mají modré podsvícení, obklady mohou být i v klavírním laku a upravena byla středová konzola.

Paleta laků karoserie obsahuje další dvě možnosti k dosavadním osmi, modrou Hydro a červenou Tokyo. Oblíbené dvoubarevné kombinace Bi-Tone, kterými Japonci lákají mladší klientelu, pochopitelně nevymizí. Toyota se rozhodla změnit specifikace výbav: druhá nejlevnější Mid už obsahuje nový displej infotainmentu s úhlopříčkou 4,2 palce, Mid+ přidává patnáctipalcová kola a Chic chromované ozdoby zvenčí a černou uvnitř.

Čalounění je v jeho případě kombinované - látkové a kožené. Jinak si zákazníci budou moci vybrat z různých druhů a barev potahových materiálů. Specifikace pro jednotlivé trhy se jistě budou lišit, nicméně jako základ tyto informace postačí.

Technické změny zahrnují optimalizovaný elektrický posilovač řízení, nové úchyty motorů, které zmenšují vibrace, upravený přední pomocný rám, upravený hnací hřídel, další tlumič ve výfukovém systému a vylepšené sání s novým airboxem.

Nejdůležitější změnou pod kapotou je náhrada čtyřválce 1.33 Dual VVT-i/74 kW atmosférickou patnáctistovkou. Zážehová jednotka s objemem 1496 cm3 dává 82 kW (111 k) a 136 N.m při 4400 otáčkách. Vyrábí se v polské motorárně a má vodou chlazené výfukové potrubí, což by mělo snížit normovanou spotřebu o 12 %. Auto s ní zrychlí z klidu na stovku za 11 s.

Již v lednu Toyota avizovala, že do Ženevy přiveze ostrý okřídlený třídveřový Yaris s asi 212 koňmi pod kapotou (156 kW). Nezmizí ani hybrid s kombinovaným výkonem 100 k (74 kW), který má v útrobách patnáctistovku s Atkinsonovým cyklem, elektromotor a planetovou převodovku e-CVT. Tříválcová Litrová jednotka VVT-i, aktuálně s 51 kW, také zůstane zachována.

Aleš Dragoun
Diskuze (97)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2017 21:57
Re: 0 - 100
Když já nová auta ze zásady nekupuju, ale tak jestli mi dáš 300 litrů, tak se přemůžu....

Jinak jako youngtimer si jí klidně koupím >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
8. 2. 2017 19:08
Re: 0 - 100
Bariku, ty bys měl pracovat ve statni zprávě jako nějaký tajemník pro přidělování státních zakázek. Vždycky postupně naohýbáš kritéria tak, aby seděla tomu pravému koni >:D

Hele, já bych fakt chtěl, aby sis tu Kalinu nebo Vestu koupil. Třeba budeš za automobilového labužníka, který našel perlu schovanou pod mohutným proudem jednotného mainstreamu. Auto, které bude mít lepší motot a podvozek než Mazda, bude spolehlivější než Yaris a uživatelsky přívětivější než Polo. :-) A protože se Lady prodá málo, bude z ní nakonec ještě ceněný youngtimer :-)
Avatar - Emel
8. 2. 2017 15:31
Re: 0 - 100
A proč? Téma diskuse je, jestli Lada nabízí srovnatelnou výbavu a srovnatelné výkony s evropskými subkompakty. Odpověď je že nenabízí.

Základem v ČR je momentálně Maraton, v základu má 6 bagů, senzory vpředu i vzadu, komfortní sedačky s vyhříváním... ale to je fakt jedno.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2017 13:48
Re: 0 - 100
V ceníkách možná není v rusku jí normálně v autech mají, viz videa na Youtube.
Parkovací kameru si namontouju za půl hodiny, ta mě nevzrušuje.

Napiš nám co má Polo v základní výbavě a pak v té druhé nad ní >:D A kolik stojí se 100-120 HP benzínem :-) vč. verze s automatem
Avatar - praděda7
8. 2. 2017 13:12
Re: 0 - 100
Empathise s tebou i tvým problémem. V minulosti bylo rádio první věc, kterou jsem z auta vyhodil a koupil pořádný Sony nebo Pioneer systém s equlizerem. Ale to už je tak dávno, že to už není ani pravda. Krásný na tom bylo to, že v Austrálii byla kupa specialistů, kteří se takovými věcmi zabývaly a nic nebylo pro ně problémem. A výběr car audio systemů byl nekonečný.... :-! Ale taky pamatuji dobu, kdy car radio bylo optional extra a zrovna tak vnější zrcátka... :-!