Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi S4: Návrat k přeplňování – nový motor 3,0 TFSI s kompresorem (245 kW)

Šest válců místo osmi, přeplňování místo atmosférického plnění, nižší špičkový výkon, ale lepší dynamika a radikálně snížená normovaná spotřeba. Tak se mění Audi S4.
Zpět na článek
27. 9. 2008 09:39
neregistrovaný ".Deadlift"
27. 9. 2008 09:45
27. 9. 2008 11:17
27. 9. 2008 11:54
neregistrovaný "Pan Filuta (MustangRider)"
27. 9. 2008 12:03
27. 9. 2008 15:35
neregistrovaný ".Deadlift"
27. 9. 2008 16:08
27. 9. 2008 22:05
27. 9. 2008 22:08
27. 9. 2008 17:13
neregistrovaný "507--"
27. 9. 2008 10:01
neregistrovaný "target"
28. 9. 2008 00:56
neregistrovaný "babo"
28. 9. 2008 17:45
neregistrovaný "Esperanto"
28. 9. 2008 20:43
neregistrovaný "babo"
27. 9. 2008 18:08
27. 9. 2008 18:53
27. 9. 2008 21:40
28. 9. 2008 20:01
neregistrovaný "babo"
28. 9. 2008 20:38
neregistrovaný "babo"
29. 9. 2008 13:45
neregistrovaný "babo"
28. 9. 2008 17:49
neregistrovaný "Esperanto"
29. 9. 2008 08:11
neregistrovaný "babo"
29. 9. 2008 10:47
29. 9. 2008 13:54
neregistrovaný "babo"
29. 9. 2008 15:12
neregistrovaný "babo"
29. 9. 2008 15:48
neregistrovaný "babo"
29. 9. 2008 17:12
neregistrovaný "babo"
29. 9. 2008 17:11
neregistrovaný "babo"
30. 9. 2008 18:04
neregistrovaný "babo"
neregistrovaný ".Deadlift"
27. 9. 2008 09:39
emise
a teď vážně, jak velký hřebíček do rakvičky Země to je? Klik tohle monstrum emituje CO2 a NOx? Počítám, že aby si jeden Arogant užil, tak nadělá stejnou škodu jako čtyři majitelé dieslových dvoulitrů ;-\
Rozbalit vlákno
10
27. 9. 2008 09:45
Re: emise
Bože ;-\ nejdřív si stěžuj na us nebo čínu za jejich CO2 ve vzduchu a až potom na tohle! Kolik jich asi tak bude jezdit? Minimum, takže tě to nemusí vůbec trápit!
Tohle auto bude bomba...moc se těším na první jízdu :yes:
Avatar - Charger
27. 9. 2008 11:17
Re: emise
Zas jeden člověk co tomu vůbec nerozumí, jenom blbě kecá protože je zfanatizovaný...i kdyby ted přestaly jezdit všechny auta světa, tak stejně se žádné klima nezmění...
neregistrovaný "Pan Filuta (MustangRider)"
27. 9. 2008 11:54
Re: emise
myslíš ty smradlavé diesli za kterými se valí oblaky černého kouře.... :no:
neregistrovaný ".Deadlift"
27. 9. 2008 15:35
Re: emise
pánové trochu zaspali, ne? možná tak za nějakým desetiletým tdíčkem.
Mě jako vášnivého cyklistu nejvíc ser.eou ty benzíňáky, co profrčej lesem, a člověk to tam ještě 10min cítí a NIKDO S TÍM NIC NEDĚLÁ!
Avatar - Charger
27. 9. 2008 16:08
Re: emise
vášniví cyklisté se v tom vždycky nejvíc vyznají... desely vypouští daleko větší ***..
27. 9. 2008 22:05
Re: emise
A jak se vasnivy cyklisto srovnavas s tim, ze zatimco jedes na kole, vypoustis mnohem vice CO2, nez kdybys sedel doma?
Avatar - T613
27. 9. 2008 22:08
Re: emise
mě jako vášnivého pejskaře a turistu zase serou vášnivý cyklisti, kteří rozjezdí, kde jakou pěšinu a schválně jezdí psovi před čumákem, aby pak mohli nadávat: "držte si hoo, držte si hoo" :no:
o plantání na cestě, když hned vedle je cyklostezka ani nemluvě
neregistrovaný "507--"
27. 9. 2008 17:13
Re: emise
Já proste musím. Musím reagovať. Tak niekto je arogant keď ide rýchlo na výkonnom aute, ale preto je arogant, že ide rýchlo, že nemyslí na životné prostredie. >:D >:D >:D >:D

P.S.: Ľudksá blbosť ma neprestane udivovať.
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
27. 9. 2008 21:16
Re: emise
Oproti minulé generaci toho vyprodukuje o 26% méně, to sis snad přečetl. Takže bys, jako správný ekoterorista, mohl být uspokojen tímto downsizingem. Navíc matematika 4 (majitelé dvoulitrů) x 5,5 (litrů nafty na 100km) = 1 (majitel S4) x 9,7 (litru benzínu) mi přijde nějak...nefungující ;-)
neregistrovaný "target"
27. 9. 2008 10:01
NADHERA
Nadherne auto s perfektnym motorom... co si viac zelaz... A ta cervena jej moc slusi :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2008 11:59
proudí pod plnicím tlakem až 0,8 bar
no né, jaký to výdobytek přeplňování >:-[]
Rozbalit vlákno
6
27. 9. 2008 14:08
Re: proudí pod plnicím tlakem až 0,8 bar
Ale takové věci se dočteš i na stránkách audi.cz, konkrétně ten tlak. Otáčkový rozsah momentu jsem se dočetl i na jiném serveru. Nejspíš všichni čerpají z oficiálních podkladů, které vydalo přímo AUDI.
0.8 bar působí trochu zvláštně. Například běžné čtyřválce přeplňované turbodmychadlem mají plnící tlak až 1,3bar.
Avatar - iudex
27. 9. 2008 21:43
Re: proudí pod plnicím tlakem až 0,8 bar
Nie som ten najpovolanejsí, aby som rozoberal technické detaily, ale uz z princípu konstrukcie nemoze dosahovat kompresor také preplnacie tlaky ako turbína.
neregistrovaný "babo"
28. 9. 2008 00:56
Re: proudí pod plnicím tlakem až 0,8 bar
to ste sa stretli dvaja odbornici na preplnanie... Preco pouzilo AUDI kompresor a nie klasicke turbo, je lepsia otazka. Najskor asi za tym bude ako vzdy setrenie... preco pouzili oznacenie TFSI ako pre jednotky prave s turbom, to by ma tiez zaujimalo, je v tych oznaceniach TFSI a TSI celkom slusny zmatok v ramci VW koncernu :-)
neregistrovaný "Esperanto"
28. 9. 2008 17:45
Re: proudí pod plnicím tlakem až 0,8 bar
kompresor vs turbo:
rychlejsia reakcna doba, nizsia efektivita.
neregistrovaný "babo"
28. 9. 2008 20:43
Re: proudí pod plnicím tlakem až 0,8 bar
no to ano, mechanicke turbo ma rycheljsiu rekacnu dobu. Ale 1.8 a 2.0 TFSI (200k) maju tak minimalny turbolag... to sa VW koncernu proste podarilo. Dokonca aj tych cca 270k v TTS z 2.0 a turbloag stale pomerne maly, urcite mensi ako trebars v ASTRA OPC, ktora ma "iba" 240k.Tym som chcel povedat, ze sa vyssieho reakcneho casu u TURBA snad nemuseli tak bat, kedze TURBO fakt vedia... ale moznou V6 by to bolo komplikovanejsie
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
27. 9. 2008 21:16
Re: proudí pod plnicím tlakem až 0,8 bar
Není to trochu málo Antone Pavloviči? ;-) >:-[]
27. 9. 2008 12:05
Točivý moment vrcholí 440 Nm mezi 2500 a 4850 ot./min
ale na obrázku je to od 2900 do 5300 :-! No tak ma tohle tady smysl, společně s plnícím tlakem 0,8bar?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
27. 9. 2008 15:57
Re: Točivý moment vrcholí 440 Nm mezi 2500 a 4850 ot./min
Mno, znalci vědí, že plnící tlak je jen jednou z mnoha veličin, které určují účinnost přeplňování. Vypovídající hodnota je to v kombinaci s tzv. "flow", česky asi průtok. Smysl to samozřejmě má, přeplňování dělá největší rozdíl právě v nízkých a středních otáčkách.
27. 9. 2008 18:24
Re: Točivý moment vrcholí 440 Nm mezi 2500 a 4850 ot./min
jojo přeplňování má smysl, myslel jsem jestli má smysl psát nějaký hodnoty když v grafu se odečtou jiný a ten interval je navíc nahoře vypsanej ....
Avatar - Dinar
28. 9. 2008 19:46
Re: Točivý moment vrcholí 440 Nm mezi 2500 a 4850 ot./min
Ty se v tom fakt ztrácíš, ty hodnoto, dokud si budeš myslet, že auto jezdí na točivý moment a ne na výkon, tak věci jako plnící tlak ani neřeš, to je pro tebe jiná galaxie.
neregistrovaný "babo"
28. 9. 2008 20:28
Re: Točivý moment vrcholí 440 Nm mezi 2500 a 4850 ot./min
aky je vztah medzi tocivym momentom a vykonom nevie spusta ludi (ze vyskoy vykon v nizkych otackach znamena relativne vysoky vykon). Pravdou ale je, ze hodnoty spomenute v clanku sa vobec nezhoduju s tym na grafe, na grafe je to skor naozaj tak 2900 - 5300.
Avatar - Pjenkava
27. 9. 2008 18:08
Paráda.
A už jsem zvědavej na RS4. Zda tam bude šesti, nebo osmiválec... A jakej bude mít výkon, samozřejmě.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
27. 9. 2008 21:19
Re: Paráda.
S4 je V6, RS4 m mít V8, už se to tu řešilo při uvádění nové A6 s tímto motorem. RS4 jako top model bude mít top motor bez ohledu na emise, spotřebu, atd...S4 je o něco níž a V8 by pro ni byl zbytečný. O výkonu se zatím můžeme dohadovat ;-) Překonat M3 by ale nejspíš v Ingolstadtu chtěli... >:-[]
27. 9. 2008 18:53
Kanon!
Tak toto je paradni kanon. To, ze se jim pri mirnem snizeni vykonu, povedlo zlepsit zrychleni o 0,5s je skvely uspech. Ten motor je asi opravdu velmi kvalitni technicka zalezitost. Opet smekam kloboucek, Audi zase odvedlo skvelou praci. Toto je velmi dustojna "naslapana" verze a to jeste teprv prijde RS4. Na tu se moc tesim. Jsem zvedavy, jaky motor tam daji. GO GO, AUDI!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
27. 9. 2008 21:40
Re: Kanon!
Presne tak, akosi sa to stratilo v texte clánku, ale zrýchlenie je napriek nizsiemu výkonu lepsie, takze soudruzi z NDR asi nieco opat lepsie premakali.
27. 9. 2008 19:55
M3, C 63, RS4, IS F...
To jsou zkratky ligy výjmečných. Pochvala patří Lexu za snahu, protože za nima toho už moc neni. S4 je předposlední schod do ráje :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
27. 9. 2008 21:41
Re: M3, C 63, RS4, IS F...
správne si nezabudol dodat i Lexus. To, co sa im podarilo s IS-F, po tom túzi kazdý výrobca: dostat sa z nuly medzi elitu hned na prvý pokus.
27. 9. 2008 21:47
Re: M3, C 63, RS4, IS F...
Prvy pokus asi ne, ale je tam.
Avatar - iudex
27. 9. 2008 21:50
Re: M3, C 63, RS4, IS F...
Celkom nerozumiem: pokúsil sa Lexus o supersportový sedan predtým? Nejak mi to uslo...
27. 9. 2008 22:08
Re: M3, C 63, RS4, IS F...
Jo, mezi tyhle tri ne.
Avatar - iudex
27. 9. 2008 21:39
Návrat k preplnaniu
Tak obgeneracne sa opat Audi vrátilo k tomu, co robilo dobre: preplnané motory. 2,7 V6 Biturbo bol podla mna jeden z najlepsích motorov, aké Audi robilo a - ako som opakovane tvrdil - predbehlo dobu. Potvrdzuje to i fakt, ze napriek nizsiemu nominálnemu výkonu a ko predchádzajúca S4-ka má nezanedbatelne lepsie zrýchlenie. Len sa úplne nestotoznujem s tým, ze namiesto dvoch turbín je tu jeden kompresor, co sa mi hodí skor k Mercedesu. Audi bolo od cias legendárnej preplnovanej 2,2 R5 vzdy turbo.
Anyhow, jazdit to bude urcite skvele. Ale i ked by sa z toho motora dalo vydolovat i viac, RS4 bude opat atmosféra (V8).
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Dinar
28. 9. 2008 20:00
Re: Návrat k preplnaniu
Ano, RS4 bude opět atmosféra, v téhle lize se už neřeší počet koní, to je samozřejmý předpoklad, tady rozhodují detaily jako je reakce na plyn, výkonová špička nebo zvuk, to v čem se vrcholné sportovní derivace sedanů či kupé stř. třídy poměřují a co rozhoduje o tom, jestli (z hlediska motoru) je nejlepší aktuálně M3, CAMG nebo RS4. S4ka je přímo zacílena na 335i, tj. vrcholná motorizace řady, ale ne tak úplně sport speciál. A k tomu se 3,0 TFSI hodí lépe než osmivál předchozí generace, bude vhodnější na běžné ježdění, jak z hlediska dostupnosti výkonu tak spotřeby. Navíc je tu díky přeplňování pořád prostor pro tuning, a to pomáhá prodejům.
neregistrovaný "babo"
28. 9. 2008 20:01
Re: Návrat k preplnaniu
a dostane aj S5 coskoro ten 3.0 TFSI?
Avatar - Dinar
28. 9. 2008 20:23
Re: Návrat k preplnaniu
Trochu hokej, momentálně, co? ;-) Moje info je od konkurence, taky to nemusí být vždycky všechno na stopro, ale tohle s S4 a novým TFSI věděli už v době kdy se všeobecně spekulovalo o osmiválu. No, a pokud jde o S5 a TFSI to je logická otázka, takže, údajně má S5 tiše přezbrojit na TFSI až po příchodu ostrých RS4 a RS5.
neregistrovaný "babo"
28. 9. 2008 20:38
Re: Návrat k preplnaniu
preco hokej? :-)

aha, takze s5 casom tiez "vymeni" motor :-) No ono na grafe ten 3.0 TFSI vyzera fajn. Uz v 2500 otackach nejakych 150k vykonu, to nie je zle. Myslim len, ze nebude mat prilis zabavny vykonovu spicku. Zaujiamve aj je, ze na preplnany motor ma este aj v 7000 rpm najvyssi vykon a tym padom redline bude mozno nejakych 7200, obmedzovac 7400. Navyse ak S5 naozaj prezbroji, bude este lahsie a bude este o nieo lepsie zatacat
Avatar - Dinar
29. 9. 2008 10:46
Re: Návrat k preplnaniu
hokej = zmatek, binec :-) ;-)
neregistrovaný "babo"
29. 9. 2008 13:45
Re: Návrat k preplnaniu
to chapem... ale osobne v tom az taky hokej nemam, preto som sa pytal :-)

rozhodne je trochu neprehladne, ze teraz dva podobne modely S4 a S5 maju ine motory... A hokej je fakt v tych oznaceniach, TFSI, TSI
Avatar - AUDIRS6
4. 10. 2008 17:52
Re: Návrat k preplnaniu
No, pani, asi by ste sa mali poriadne pozriet na Spy fotky novej RS5ky, uvidite ne nich dost velke predne otvory na vstup vzduchu pod svetlami...dost velke a ked si ich pozriete detailne, uvidite nieco co sa velmi podoba na intercoolery...
takze atmosfera? asi nie! ale prichod dalsieho motora do rodiny novych TFSI motorov.Privitajte 4,0 TFSI !!! a kompresor to asi nebude, sice by sa mi jeho ostre reakcie pacili a mnohym asi tiez, ale ked ho naladia na vysoky kompr. pomer, nizkotlake preplnovanie, bude mat aj rychlu odozvu, aj chut po otackach / ako motor v TTs / a - a to je najvacsia vyhoda audinackych preplnovanych motorov - velke moznosti pre dalsie upravy chiptuningom...atd. som len zvedavy ako to vyriesia s maximom krutaku, zo 4,0 TFSI vytlacia kedykolvek cez 600 Nm, to by ale znemoznovalo pouzitie 7 stup.S tronicu, ktory zvlada 550 Nm. co by ale tiez urcite stacilo na zabitie M3, a C AMG, IS-F a pod. rivalov.takze odratavajme, po Detroite 2009 bude jasno!!!
neregistrovaný "Esperanto"
28. 9. 2008 17:49
Zrychlenie
Neviem, co je na tom take zvlastne, ze ma vacsie zrychlenie. Ma sice nizsi max. vykon, ale vo vacsine spektra otacok ho ma naopak vyssi (ma vyssi krutiak). Navyse, hmotnostne na tom asi bude 3,0 V6 lepsie, ako 4,2 V8... Takze ake prekvapko? :*)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "babo"
29. 9. 2008 08:11
optipack
nejak je ten S-kovy optipack tentokrat ale malo vyrazny. Az na tu klasicku mriezku a v zadu 4 koncovky su tazko pozorovatelne rozdiely
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dinar
29. 9. 2008 10:47
Re: optipack
Jo, nová S4 je mnohem víc pojata jako vrcholná motorizace áčtyřkové řady, než jako sport speciál, chtějí větší rozdíl v identifikaci S4 a RS4 jako sportovního nářadí. ;-)
neregistrovaný "babo"
29. 9. 2008 13:54
Re: optipack
no to som na RS verzie fakt zvedavy. Aj ked na M3 E92 po dizajnovej stranke nema nic :-) (mozno trochu skoda tych zadnych svetiel, ale oproti E90 je to balada)
29. 9. 2008 14:46
OT: Test Lancer Evo
Pan redaktor by se měl ohlédnout do minulosti a podívat se od kdy používá přenos síly mezi pravé a levé kolo zadní nápravy "jeho" průkopník Honda Legend a od kdy předešlé generace Lancerů.
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "babo"
29. 9. 2008 15:12
Re: OT: Test Lancer Evo
ja sa divam do historie a v USA sa SH-AWD od HONDY pouzila skorej seriovo ako u MITSU... takze sorry kamo :-)
29. 9. 2008 15:59
Re: OT: Test Lancer Evo
To, že v USA Mitsu tento systém nenabízelo neznamená, že ho nepoužívalo....takže sorry kamo ;-)
Avatar - Michal Fokt
29. 9. 2008 15:27
Re: OT: Test Lancer Evo
Figurko, systém aktivní distribuce točivého momentu mezi jednotlivá kola zadní nápravy byl poprvé použit u Mitsubishi u Lanceru Evo IX, jenž se objevil na domácím trhu tuším koncem roku 2005, zatímco v Legendu se objevil na jaře 2004. Pokud máte ale jiné informace, rád si rozšířím znalosti...
neregistrovaný "babo"
29. 9. 2008 15:48
Re: OT: Test Lancer Evo
ze si ludia radsej najskor neoveria info a strapnuju sa :-)

a inak celkom dobry test, ostatne ako vacsinou :yes: . Aj ked nejaka pekna verzia na AUTOFUN by sa hodila mozno viacej (a skoda, ze na ACZ nie su diskusie pod testmi, nechysta sa to zmenit?)
29. 9. 2008 16:01
Re: OT: Test Lancer Evo
Ano, přesně tak. Napřed si ověřit informace a nestrapňovat se.
neregistrovaný "babo"
29. 9. 2008 17:12
Re: OT: Test Lancer Evo
no presne, zrovna ako pise redaktor - v 96 ten system mal od hunkcnosti este hodne daleko aj v JAP ... a keby bol tak uzasny, davno by bol v Evo aj pre USA a EU... Preto som pisal o LEGENDE (ci ACURA RL) v USA, lebo to bol mimo japonsky trh...
29. 9. 2008 15:58
Re: OT: Test Lancer Evo
Systém distribuce točivého momentu mezi jednotlivá kola zadní nápravy - u Mitsubishi zvaný AYC ( active yaw control ) byl poprvé použit na Lanceru Evo IV v roce 1996. Bohužel na jap. trhu, ale každopádně nelze mluvit o Legendu v roce 2004 jako o průkopníku.
Avatar - Michal Fokt
29. 9. 2008 17:03
Re: OT: Test Lancer Evo
Nevím, jak v roce 1996, ale teprve u Evo IX bylo dosaženo takové míry distribuce, aby tenhle systém byl i něčím jiným než marketingovým nástrojem - ani tehdy ale jeho asistence nebyla při jízdě tak zřetelná. A teprve Legend a Evo X umí poslat na vnější kolo tolik točivého momentu, aby to dokázalo změnit charakteristiku chování vozu. Když zajdeme do důsledků, distribuci točivého momentu mezi zadními koly zvládne i samosvor... Problém Mitsubishi je, že s AYC (možná ví proč) dělá hrozně tajností. Zvětšení poměru mezi koly je u každé generace "more" a "more", ale konkrétní číslo je téměř nemožné zjistit. Honda s tím tajnosti nedělá. Na vnější kolo až 100 % točáku určeného pro zadní nápravu, tedy 70 % veškeré sily motoru. Při jízdě to poznáte - stejně jako u Evo X. U předchozích Evolutionů to takto nefungovalo. OK, možná průkopník není to správné slovo, nicméně existence systému je jedna věc a jeho funkčnost věc druhá.
neregistrovaný "babo"
29. 9. 2008 17:11
Re: OT: Test Lancer Evo
presne tak... Inak este tu aj mame system v X6, sice som sa este neviezol, ale vraj to tam funguje :yes: aj ked teda x6 je podla mna prisera
30. 9. 2008 08:34
Re: OT: Test Lancer Evo
To chcete říct, že funkčnost systému se pozná podle toho, jestli si řidič všimne nějaké markantní změny a že automobilka zveřejní konkrétní čísla ? Ano, distribuci momentu mezi zadní kola zvládne i samosvor, ale zde se bavíme o aktivní distribuci. Pokud neberete systém AYC od Mitsu jako funkčí, tak se zkuste zamyslet nad ATTESA ETS-pro a pokud chcete i tento systém prohlásit za nefunkční, proto že ste v GT-R33 (nebo 34) nejel a tudíž nevíte jestli jsou jeho zásahy během jízdy poznat, tak už asi nemá cenu se o čemkoliv bavit.
neregistrovaný "babo"
30. 9. 2008 18:04
Re: OT: Test Lancer Evo
v EVO IX od 2005 funkcny je