behem par let tu budou dalsi spravy o tom jak konci s dalsim a dalsim dieselem u te a te znacky, smir se s tim ze do 20 let nebude diesel ani v nove prodavanych tahacich, natoz pak v osobakach ;-)
preco je diesel omyl ? odrazu je tu kazdy ekolog. diesel je dobra volba pre niektore typy aut. sportove auto by som v nafte nikdy nekupil ale suv alebo kategoriu bmw 5 preco nie ? ked vam vadia emisie tak jazdite mhd.....alebo si myslis ze ze benzinu ide alpsky vzduch ?
i v SUV je lepsi hybrid, staci se podivat treba na RX450h, ma nizsi spotrebu nez konkurencni diesely a presto ma v sove 3.5 litrovej benzinovej 6 valec a 300 koni pod "haubnou"
Není to jen pohon všech kol. Světlá výška je výsměch. A i sedany utáhnou víc. Dva velké důvody, proč koukám na SUV, jsou tahání přívěsů a jízda mimo silnice. Nic extrémního (na to bych ostatně potřeboval něco těžšího kalibru), ale zdaleka ne ideální podmínky. To jsou totiž dvě věci, kde sedan nestačí. Neznám sedan, který by utáhl přes dvě a půl tuny. A mimo silnice zvládnou tak slušnou polní cestu, což mi nestačí - kvůli malé světlé výšce (a velkému rozvoru), to sebelepší pohon všech kol nezachrání. A takovou hodně krátkou jedničku/ redukci oceníš i při tahání, nejen v terénu.
Po pravdě mě moc nezajímá, co s těmi auty dělají ostatní - ať se třeba s nimi fotí před nákupními centry.
a nebude tohle spise problem Lexusu RX450h? kdys se podivame na jina hybridni SUV od jinych znacek tak s tahanim tezkych privesu fakt problem neni, ale i tak 2 tunovej prives asi kazdy tahat zrovna nepotrebuje, kor za RX450h, pro vetsinu lidi by stejne tahnuti takoveho privesu znamenalo ze na to nemaj papiry, lexus je proste pro jinci klientelu nez lidi co maj potrebu za autem tahat 2.5 tonovej prives, treba hybridni Highlander zvlada treba prives az 2800kg, tedy vice nez vetsina SUV s dieselem o obdobnem vykonu
Všechna SUV, na která jsem se blíž koukal, zvládla 3,5 tuny. Snad nehledě na motorizaci (pravda, na čtyřválce jsem nekoukal, ale šestiválce to zvládaly a že jsou vznětové šestiválce bez vícestupňového přeplňování méně výkonné než 450h). Highlander se tu neprodává, ne?
Co papíry (stačí obyčejné B+E, to má kde kdo a je to nutnost pro přívěsy nad 750 kg), hlavně nemuset mít tachograf a platit mýtné.
Q7 6 valcovejma dehtama konci na 2700kg brzdenem privesu (i 6 litr 12 valec v Q7 ma psany prives jen 3000kg), mozna predchozi modely to meli jinak, soucasne ale konci na 2700 a 3000kg , 3500kg na kouli maj treba X5 nebo Range Rover, i tak bych ale pro takove auto radsi volil benzinovej 8 valec a LPG nez diesel
jinak B+E ma minimum lidi, asi zhruba tolik co potrebujou tahat prives kde to bude celkove s autem nad 3.5 tuny
Na první Q7 jsem také ani nekoukal - dlouhá kráva s relativně malou světlou výškou, žádná uzávěrka, redukce, nic (možná má zkrácenou jedničku, nevím). Vím, že nová má na vzduchovém podvozku 3,5. Bez něj je to méně (myslím, že zrovna 2,7 nebo 2,8), ale beru ho jako samozřejmost.
Překvapilo mě to však. Protože Touareg i Cayenne mají 3,5. Předpokládám, že mluvíme o vzduchovém podvozku.
Problém je, že oprávnění se berou podle nejvyšší povolené hmotnosti. Takže už takové Mondeo s 1,6 tunovým vlekem je problém. I když na silnici budete mít jen 2,5 tuny. U SUV jako Touareg je to cokoli nad 750 kg. Dnes je tu možnost rozšíření B, ale dříve nebyla. Vyznělo to, jako kdybys potřeboval papíry na náklaďák. B+E není problém.
Někdy je problém čas. S 20 metrovou bych to asi nedělal, ale obeplouvání Evropy zabere čas. Nejenže na to sám čas nemám, někdy ani není mezi závody dost času.
PS: Špatně jsem četl, vzal jsem to jako nenechávám si ji vozit. :-)
pockej ty mas zavodni jachtu a je tak tezka ze s privesem vazi vic nez treba 2-2.5 tuny? co to je za zavody ze tam jsou tak tezky 6.5 jachty?
ja zvazuju do budoucna poridit normalni rekrecni jachtu a 9.7 vazi okolo 5-5.5 tun, a to vcetne komfortniho vybaveni, motoru a plnych nadrzi na palivo a vodu
no ja ze ti celou dobu vadilo prave to ze Lexus RX450h neutahne vic nez 2 tuny a skoro to vypadalo jako bys potreboval tahat prives 3.5 tuny >:D a pak z tebe vypadne ze tahas lod co ma tunu
Také jsem neříkal, že to potřebuji zrovna pro loď. Jen jsem napsal, že už u 6,5 metrové mám problém s rozměry, natož u něčeho většího. A větší lodě jsou pro osobní auta hodně těžké. Už cca. 10 metrová Figaro 2 má prázdná asi tři tuny. Ani ta se ti s přívěsem nevejde do 3,5 tuny. A to jsme tu pořád nezmínili ještě jednu věc - váhu na kouli. Ono je sice hezké, že má auto v papírech napsáno, že smí tahat 3,5 tuny, ale s limitem 140 kg na kouli to vůbec není ideální (a to je ještě 140 na evropské poměry hodně).
Jak jsem napsal, přeprava takových lodí je pěkný opruz, který je lepší nechat profesionálům (už jen to papírování).
Dvacetimetrovou? I u 6,5 mám problém s tím, jak ji naložit, aby to nebyl nadměrný náklad. To je velká osina v zadku, kterou radši přenechám profíkům.
V EU je problém už jen to, že je koule jako taková omezená na 3,5 tuny. V USA tenhle problém není a dá se tam tahat mnohem víc. Tady normálně potřebuješ tahač s návěsem. Leda tu nechat homologovat americké řešení.
Další problém je, že je daný nějaký poměr hmotností tažného a přípojného vozidla. F-150 ti nemusí stačit ani na mnohem menší loď. Vem si takovou závodní 12 metrovou plachetnici o hmotnosti 4,5 tuny. Bez přívěsu, bez vybavení. Jen na tu loď potřebuješ třítunové auto. Do auta samozřejmě můžeš naložit balast, abys zvedl jeho okamžitou hmotnost, ale F-150 končí myslím na cca 3,5.
Dostáváme se však k té osině v zadku, protože u takové loďky se bavíme o šířce cca. 4,5 metru a ponoru 3 metry. I délka bude pomalu problém, protože maximum pro vozidlo (tedy i přívěs) je 12 metrů a pro soupravu s přívěsem 18,75 (takováhle hračka může mít stěžeň přes 19 metrů dlouhý). Se 4,5 metru šířky budeš potřebovat dvě doprovodná vozidla, jestli si dobře vzpomínám.
Pozor na to, že u nás se uvažuje CELKOVÁ hmotnost, ne okamžitá. A to jak pro spojování do soupravy, kde platí 1 násobek pro osobní auta a 1,5 násobek pro SUV. Stejně jako na B papíry je celková hmotnost soupravy. Takže pokud dáš za auto, co utáhne 1500kg prázdnej plaťák na dvě auta s celkovou hmotností 2,5t, je ot na pokutu.Ale bez bodu. To je bohužel českej bordel..
Ani by mě nenapadlo to za autem tahat. Ono už stačí něco kolem 2t a je zatrest s tím jet. Ono nejlíp se tahá písek, už plaťák s autem je bída za trest, ale loď s těžištěm někde v nebi, těžkým zadkem daleko za koulí, boční plochou.. To patří na moře:-)
A jak jsem napsal, byl by to nadměrný náklad s povinným doprovodem atd. To je pěkný opruz, hlavně v některých zemích.
K tomu tvému příkladu v předchozím příspěvku. Ano, u papírů jde o nejvyšší povolenou. Nezáleží tedy na tom, co to auto utáhne (to je technická záležitost; přesto nechápu, proč ta pravidla museli zašít do vyhlášky o technické způsobilosti, kam se většina řidičů podle mne nepodívá), ale jakou má celkovou hmotnost. Příklad pořád platí, protože by to auto muselo mít celkovou nejvýš tunu, aby se to vešlo do 3,5. Nic takového, co by mohlo na dálnici, asi neexistuje (mne nic nenapadá).
Jinak tohle není český bordel. Nějaká výjimka se najde, ale řidičská oprávnění jsou harmonizována napříč EU. Jeden čas to bylo myslím v ČR špatně implementované, protože asi někdo něco špatně přeložil. To byl bordel.
Kurňa já to myslel jako vtip, ale jsem rád že se pod tím rozvinula diskuze. Převážení i malé jachty je složité a tahat větší do vnitrozemí doslova opruz. Jo v dávných dobách si legendy českého jachtingu,manželé Kramářovi udělali jachtu sami rovnou v rozměrech železničního nákladu :-) Plaví se doteď a to už má nějakých třicet let za sebou.
Vážně? V jakém traktoru bys vyrazil například z Rakouska na severozápad Francie?
Napsal jsem snad dost jasně, že v terénu nechci nic extrémního. Když dávám přednost SUV před tradičním terénním autem, protože ta dobrá jsou pohodlnější a zvládnou, co potřebuji, těžko bych uvažoval o traktoru. Nebo třeba Unimogu. To je v terénu dobrá hračka, ale na nějaké cestování to není. Pokud tedy neplánuješ něco extrémnějšího, pro co by se to utrpení na silnicích vyplatilo. A vedle něj je i V8 s kompresorem v Range Roveru ekonomická.
Ja som na rozdiel od vas ten Lexus vlastnil. Tvrdit tu, ze ma nizsiu spotrebu ako zrovnatelne dizle je zavadzajuce. Odkial mate tie informacie. mate vlastnu skusenost alebo Franta pri pive povedal? :-!
Promiň, ale měl jsi s ním zkusit za ten rok i někam jet. Papírově umí, reálně? Bohužel ne zcela a to je potřeba říct, že Lexusí systém s V6 je jedním z nejlepších.
Ako tu uz bolo povedane, tak sa pravdepodobne jednalo o prevahu jazd po meste. Na dialnici to auto naopak ma spotrebu vyssiu, nakolko taha zo sebou niekolko sto kil bateriek, ktore sa pri jazde trvalou rychlostou cca 130km/h vobec neuplatnia ide iba benzinovy motor. Tam ta spotreba uz nie je ruzova. :-!
psal jsem to tu nekolikrat, jezdil jsem s nim vetsinou dalnice, neb zakazky na projektech byli po cele EU, takze zhruba 90% dalnice a zbytek mesto, a nejsem ani zadna brzda provozu, v nemecku klidne i ke 200km/h, tedy k maximu toho auta, a i na dalnicich krasne funguje hybrid, ono totiz jen malo dalnic je rovinka, z kopce se da rekuperovat krasne i na dalnici, treba na D1 se tak da krasne jezdit s hybridem, protoze to je nekolik dost tahlych kopcu a tedy i klesani ;-)
mimochodem i zdejsi redakcni test toho auta dopadnul s prumernou spotrebou 7.8 litru, takze mejch 8.2-8.4 bylo jeste o pul litru vejs nez zdejsi redakce >:D
Hybridy budou nutnost. Stačí se podívat na cíl EU pro 2021. A spotřeba ve městě je součást kombinované - je to typicky to větší číslo. Dává tedy smysl ho zmenšit, byť to auto není primárně určené do města.
Jenže těch 300 koní pod haubnou se nějak přežralo a zvalachovatělo, protože v reálu nejede ani jako 200 naftových koní ve čtyřválci někde v XC90, na podladěný šestiválec už dynamicky nestačí (naměřené zrychlení 8,6 vs 7,8) a nižší spotřeba funguje jenom na papíře, naměřená reálná spotřeba je prakticky stejná (True MPG 37,9 mpg vs 38,7 mpg).
[odkaz]
RX450h nemá nižší spotřebu při srovnatelné jízdě než šestiválcové vznětové motory. Je to lež, pokud tedy pro tebe jízda neznamená 20km po městě s plnou baterií.
Jak hybrid dokážě nefungovat jsem si vyzkoušel u XC90 T8.
"....ked vam vadia emisie tak jazdite mhd....." To je krásné.
Stejně jako napsat: "Sousede, jestli ti vadí, že si pouštím o půlnoci hlasitě hudbu, tak si nandej špunty. "
--------------------------------------… />Ano, někomu můžou vadit emise dieslů. Ale aby kvůli tomu, že mu to "smrdí" pod nos jezdil MHD?
Ti co jezdí auty (jedno zda benzínem či naftou) už z principu otravují zdraví vše okolo včetně sebe. :-)
preco je diesel omyl ? odrazu je tu kazdy ekolog. diesel je dobra volba pre niektore typy aut. sportove auto by som v nafte nikdy nekupil ale suv alebo kategoriu bmw 5 preco nie ? ked vam vadia emisie tak jazdite mhd.....
Fleet manažeři nejedou podle Fleet magazínu. Jedou dle reality a ta je zatím naprosto neúprosná, v ČR prodeje dieselů neustále pomalu stoupají - to je realita.
Přesně to mě napadlo taky. Podle čeho to pak měšťáci poznají. Dozadu nalepíš TSI nebo taky nic a máš vystaráno. To je zase výkřik do tmy tenhle nápad >:D
Lepsi bude STK/SME co pul roku v cene 15000Kc a registracni dan na diesel 35000 za fabii, 55 za octavii a 85 za Superb. At si to koupi to, co mu je projev nafty prijemnejsi.
Nicco: Opravdu nevidím důvod k tak stupidně fašounským praktikám. Ať se třeba srovná DPH, ale tím bych to ukončil. Pak ještě může stát zvážit podporu (PODPORU, ne donucení) k nákupu novějšího vozu místo starého dieselu. Jsem ale striktně proti evropskému trendu dosahovat ideologických cílů nařízeními a omezováním.
parkovani se vybira podle SPZky a ta podle registrace vi co je to auto zac ;-) koukam ze tobe ten diesel pekne vymeta mozkovnu a zrejme ti klesa inteligence
ma to tak Londyn i Pariz, a zavadej to tusim i v Praze, napojeni na databazi registru je snadna
to ze v Praze to maj reseny dementne a musis to natukat je ukazka spise toho ze to prosadila firma co potrebovala vydelat a taky na tom slusne vydelava, existuje mnoho zpusobu jak parkujici zbavit birokracie uplne a jde to i bez automatu, treba pomoci sms, na dane ulici si na nekolika mistech nactes QRkod v parkovaci appce, v ni mas nastavenou svoji spz, natukas cas po ktery chces parkovat a odesles sms, a bus se ti strhne jednorazovej poplatek s sms a nebo pokud mas spojeni appky s uctem tak se ti to srhne z uctu, tak treba se toho jednou dockaj i Prazaci az skonci urcite desne "vyhodna" smlouva te Prazske mafii >:D
a nebo proste dat straznikum moznost pristupu do registru na udaj jako je spz a pohonu vozidla, ostatne oni tam pristup maj jiz dnes, sak jak jinak resej pokuty za parkovani dnes? normalne ti prijde domu oznameni o prestupku a zaplat tam a tam na ucet magistratu :-)
No co tak čtu zprávy třeba z té Paříže, tak pokud ta dáma na radnici prosadí svou, tak zakáže vjezd jak dieselovým tak benzínovým motorům a povolí jenom čisté elektromobily. Takže je celkem bezpředmětné dohadovat se jak rozeznat diesel od benzínu, prostě jak máš výfuk tak nebudeš smět do Paříže.
Navíc se v této pomatené době může rychle stát, že benzín bude zakázán ještě rychleji než diesel, protože třeba Němci začínají pouštět zprávy, že NOx sice vadí (tvorba smogu, dráždění horních cest dýchacích etc.), ale že daleko větší zlo způsobují miniaturní pevné částice, které neumí plíce s hlenem vyloučit z organismu a které se dostávají do krve a krví jsou roznášené po celém organismu s konečným efektem rakoviny. A s těmito nejmenšími částicemi mají největší problém benzínové motory, dnešní diesely vypouští těchto částic minimum, typicky 5 částic na cm3, slovy pět, kdežto benzínové motory doslova kvanta, nejlepší benzínový motor Mercedesu s částicovým filtrem má naměřeno 8700 částic na cm3, tedy více než tisíckrát horší výsledek než diesel a nejhorší benzínový motor v testu 1.5 Ecoboost 1,8 milionu miniaturních částic/cm3. Zelené hlávky už se toho chytly a myslím, že není daleko doba, kdy z toho bude neřešitelný "problém" pro benzínové motory.
[odkaz]
A co takto este rozlisovat priame a nepriame vstrekovanie pri benzinoch ?
Ci spomenut, ze tie castice nie su myslim rovnakych velkosti (nafta vs. benzin) a ze ten filter pre benzin bude radovo lacnejsi/jednoduchsi a tym padom sa to ani nebude tak odrbavat (dufam). Plus samozrejme odrbavanie s EGR.
[odkaz]
Tych tvojich 5 vs 8700 castic je total nezmysel.
Ano, nafta má větší částice a těch miniaturních má méně. Naopak benzín má minimum těch velkých (černé saze) a naopak trpí na ty o velikosti pod 20 mikronů.
Jestli bude fitr levnější je celkem jedno, jestliže neumí dokonale odfiltrovat právě ty nejmenší částice (viz Mercedes) tak se s ním mohou automobilky leda tak vyfotit před sídlem zelených hlávek.
4 vs 8700 vs 1,8 milionu jsou naměřené hodnoty v laboratoři, klidně to Skopčákům běž rozporovat, já ti bránit nebudu.
Studie Fordu na kterou jsi dal odkaz, cudně zamlčuje právě ty nejmenší částice, zrovna 1.5 Ecoboost jich produkuje doslova bambiliony.
Tak asi nebudu davat filter, co nic neodfiltruje...
V benzine mas vyssie teploty a lahsie sa to spali/cisti, o to ide.
Ten odkaz je jeden mozno z piatich, co som videl pred casom a natrafil som nan ako prvy, zase nechcem tomu venovat tolko casu :)
Nikde není tvrzení, že nic neodfiltruje, odfiltruje hodně, viz hodnoty toho Ecoboostu nebo TSI bez filtrů, tam je to doslova hrůza, ale u těch sviní miniaturních se prostě benzín s filtrem nedokáže dostat ani řádově na hodnoty dieselu prostě proto, že ten tyto pidičástice neprodukuje a i když jeho filtr také tyto malé částice nezachytí tak jím jenom proletí 5 částic které nejspíš motor nasaje z okolního vzduchu a zase je vyplivne. A pokud zelené hlávky prosadí stejnou normu pro NOx pro diesely podle toho co je dosažitelné u benzínu tak zlikvidují spolehlivě dieselové motory a pokud zároveň prosadí pro miniaturní pevné částice hodnoty dosažitelné dieselem i pro benal, tak naopak zlikvidují benzínové motory. Můj závěr je, že tenhle "boj" mezi zastánci benzínu a zastánci nafty je legrační a může klidně dopadnout tak, že nebudeme jezdit ani benzínem ani dieselem a prostě budeme jezdit tím co usoudí zelená loby, že je pro nás "správné". A to se obávám, že bude ta nejhorší varianta, protože to bude nejspíš jenom účelová voda na mlýn alá Babišova řepka nebo nějaká podpora businessu našich obětavých solárníků, kteří nám rádi z našich daní a kapes tento ekoproblém "vyřeší".
Myslím, že pevné částice u benzínů nebudou až takový problém. U benzínu jdou pevné částice zredukovat nepřímým vstřikem, takže se nejspíš dočkáme více motorů s kombinovaným vstřikováním, případně rovnou návratu k nepřímému vstřikování, které pevné částice téměř neprodukuje..
Mimoto velikost částic by mohla jít ovlivnit technologií vstřikovačů...
To se dá říci i o dieselu, "jednoduše" se přidá SCR a je po NOxech. Ale v reálném světě to jenom dělá benzínové i naftové motory těžšími, komplikovanějšími, dražšími, poruchovějšími a celkově méně konkurenceschopnými. Už dnes jsou benzínové motory podobně složité jako naftové, přidej ještě přímé a nepřímé vstřikování a je vymalováno. Navíc kombinace přímého a nepřímého vstřikování kvůli částicím je typický oj€b. Prostě v malé zátěži, která většinou stačí na pokrytí většiny měřícího cyklu se bude motor tvářit jako největší ekolog a pojede na nepřímý vstřik, ale pod plynem při zátěži to z něj pojede jak průjem. A až za 5 let někdo "objeví", že při zátěži v provozu je produkce mikročástic mnohonásobně větší než při nízké zátěži v měřícím cyklu (co mi to jen připomíná), tak ten problém zase všechny dožene. Podle mě to politici nahnali do slepé uličky, nastavují taková kritéria (hlavně spotřeby), která nejdou rozumnými opatřeními splnit, takže se dělají nerozumná opatření a výsledkem jsou problémy úplně jinde. A když se na tyto problémy časem přijde, tak místo korekce původních opatření, která vedla do slepé uličky vymyslí ještě větší krávovinu, která tlačí výrobce ještě vice do kouta.
Az takovy ojeb to neni, s SCR bych to nesrovnaval.
Neprime vstrikovani neni ani drahe ani nespolehlive, naopak je mnohem levnejsi a pritom spolehlivejsi, nez prime vstrikovani.
Myslim ze naopak v rezimu nizke zateze to pojede na prime vstrikovani. Tam to snizi spotrebu a emise castic nejsou tak vysoke. Koneckoncu tak jiu dnes funguji motory od Mazdy.
Osobne tedy ocekavam vyvoj timto smerem, nez benzinove motory s DPF.
Nepřímý vstřik je jednoduchý, ale kombinace nepřímého a přímého vstřiku je komplikace, složité řízení přechodových stavů, vlastně celé vstřikování má motor dvakrát, to je samo o sobě komplikace a i přes tato opatření má motor navrch DPF.
DPF už oznámili prakticky všichni, Mercedes už má první DPF v produkci, ostatní připravují totéž.
A s tou zátěží a použitím přímého/nepřímého vstřikování je to přesně naopak
"..also uses indirect injection in the part-load range"
[odkaz]
Kruci, pravda, tak nevim, kde jsem to cetl, ze to je naopak...
Ted zalezi na tom, jak se ty pevne castice tvori. Pokud v plne zatezi vznikaji velke, ktere jdou odchytnout filtrem, taky by to nemusel byt problem. To ovsem vedi jen inzenyri...
Co se tyce rizeni, hardwarove to neni problem, uz je jedno jestli jsou vystupy na vstrikovace 4, 8 nebo i vic... Ale odladit software asi bude prca, to je fakt
Kazdopadne toto je pripad vrcholne jednotky a u levnych bych stale veril tomu, ze tam bude samotne neprime vstrikovani. Samozrejme za cenu snizeneho vykonu...
Přímé vstřikování se nasazuje kvůli o něco nižší spotřebě (emisím CO2) a to je právě ta slepá ulička, přímý vstřik sníží emise CO2, ale zvýšuje emise mikročástic a pokud se bude benzín nutit do stejných emisí CO2 (spotřeby) jako diesel tak to povede k přímému vstřiku nebo dokonce k přímému vstřiku a HCCI tedy vlastně benzínovému vznětovému motoru a problém s částicemi zde bude pořád. Pouze jedině kdyby politici uznali chybu a vyprdli se na emise CO2 tak se prostě nasadí nepřímý vstřik a je vystaráno, ale to se obávám, že se nestane, chybu nikdo nepřizná a poženou to do záhuby.
Pokud se bude dal tlacit na CO2, tak nakonec skoncime u CNG a tim se vyresi i problem s casticemi :-) Jinak mensi motory maji mensi emise CO2 - takze by se mohly obejit bez primeho vstriku... Tusim 0,9v Dacii ma neprimy vstrik uz ted (i kdxz tam spis kvuli usetreni nakladu nez kvuli emisim)
Diky dieselgate by se ale, doufam, politici mohli zamerit na skutecne skodlive plyny a na strasaka CO2 se konecne vykaslat.
1,5 TDI byl od počátku nadbytečný motor. Poslední výkřik downsizingu.
1,6 TDI byl modernizován na konci roku 2015, je to velice moderní motor.
Pokud udělají drobné úpravy, bohatě s tímto motorem pokryjí všechny vozy kde bude 1,6 TDI dávat smysl tedy od malých vozů výše.
1,6 TDI se díky zrušení 1,2 TDI a 1,4 TDI bude vyrábět ve velkých sériích takže výrobní cena se sníží. 1,5 TDI by jen kanibalizovala 1,6 TDI.
Tato situace už tady byla před cca 5 lety, 1,6 TDI se dávala do všeho počínajíc Fabií končíc Superbem.
Velice pragmatické rozhodnutí.
Tak on by urcite 1,5TDi nic nekanibalizoval, protoze by to byla nadrada za 1,6. Vyvoj by urcite trval nejaky rok a pak trada s nim na trh jako nahrada 1,6. Podivej se na dnesni 1,4TSi a 1,8TSi a novou jednotku 1,5TSI.
u 1,5 TSI je perfektně vidět že je to taky poslední výhonek downsizingu společně s 1,0 TSI - je to nadbytečná jednotka, stačilo upravit původní motor 1,2 TSI a 1,4 TSI
tyto motory byly dělány pro plnění papírových testů NEDC ....... a rázem nenjou k potřebě protože větší objemy jsou vhodné k plnění WLTC nebo toho co z WLTC bude vyvozeno
Nojo ale pockej, ta 1.5TSI je jen upravena 1.4 TSI - tedy jeji novejsi verze - nebo se pletu?
1.2 TSI bylo kompletne nahrazeno trivalcem 1.0 TSI a postupne ho stahuji - v Golfu, O3, A3 ani v Leonu nebude.
1.8 TSI existuje jen proto, ze existuje 2.0 TSI, proste "aby se to zaplatilo". Stejne v tuto chvili uz jen "dosluhuje" v O3, A3 a v Leonu, tech sedm Superbu rocne nema smysl ani pocitat. Na pulce evropskych trhu se 1.8 ani neprodava.
Takze ta 1.5 TSI udela presne to, co kritizujes. Vezme se 1.4, upravi se, nahradi se tim 1.4 92, 110 a 110 kW ACT. 1.8 TSI bude nahrazena verzi 1.5 TSI 132kW az bude (nebo 135 nepamatuju se a na trhu jeste neni).
V A3 už není. Zato je v A1/ Polu. Audi 1,8 nahradilo 2,0 schopným pracovat v Millerově cyklu (ten je v A3 a A4). Audi se tím zbaví jednoho objemu a předpokládám, že v Millerově cyklu bude větší objem prospěšný (zvládne větší výkon, takže tak bude moci běžet víc času). Mluvili myslím o redukci množství vzduchu o 30 %, tedy efektivně 1,4.
Uvidíme, v čem se objeví ta plánovaná nejsilnější verze 1,5 TSI. V minulosti už taková situace byla s 1,4 twin charger, kdy některá auta měla 1,8 a jiná TC.
Větší objemy... ale v kontextu budoucích motorů 0,6 - 0,8, které byly plánované někdy k 2021 pro splnění budoucích flotilových cílů CO2. Ne 1,4, nebo dokonce 1,8.
W należących do niemieckiego kapitału gazetach motoryzacyjnych praktycznie nie ma testów VW vs. Toyota. Z powodu braku hybryd. VW przy dzisiejszej modzie na ekologię nie mógłby takiego testu wygrać.
OK. 1.5 TDI byla slepá větev, ale stejně nechápu proč nejdou do diesel hybridu.
1) Jen z definice, dle fyziky je diesel učinější
2) když bude fungovat v optimálních otáčkách půjdou lépe řídit emise
3) stejně tak optimální kroutící moment pro přenos výkon by určitě šel odladit
ale to bude jak s celým downsizingem zase se půjde proti fyzice a pak objevíme z velkou slávou, že to bylo špatně
Protože hybrid se hodí primárně do města, kam bude za chvíli dieselům vjezd zakázán? Nebo proto, že je jakou součást hybridního pohonu se diesel nezahřeje na provozní teplotu ani za 50 km. Těch důvodů bude...
No nevím proč by mild hybridům s dieselem měl být zakázán vjezd do města a za druhé ohřev motoru na provozní teplotu bude obdobně mizerný jako s benzínem. Řešení bych v obou případech viděl v nezávislým topení, případně v elektrickým ohřevu vody.
optej se majitelu hybridnich Peugeotu kde je diesel, jak uzasne to je povozenicko, kdy jim motor trpi a ve meste se nezahreje vpodstate vubec, a ne pro blaho posadky, ale pro samotnej motor kterej dokud neni zahratej, tak docela trpi, a diky SS pri prujezdu treba mestskyma castma kde se casto stoji nebo v zacpach kde popojizdis to uzasne startuje co par metru, diesel hybrid je proste omyl a Peugeopt i Volvo co si takovej hybrid zkusili od toho upoustej
Tak start stop snad na studeným motoru nefunguje, případně je samozřejmý, že ho vypnu. Nevím co je to za módu mrznout v autě a nechat furt motor chcípat. Jinak to co popisuješ je problém hybridů všeobecně
Väčšina ludi vníma ohrev motora len podľa výkonu kúrenia. A tam benzín nemusí znamenať zlepšenie. Mal som dve benzínové autá s podobným výkonom(objemom) motora, ale výkon kúrenia bol neporovnateľný.
Diesel hybrid v autobusech je třeba v Londýně poměrně normální. Nemyslím si, že by musely zahřívat víc jak 50km. To by je nekoupil ani takový magor jako byl Boris :-)
Je to totiz smejd, hybridni pohon nefunguje, jezdi to v podstate jen na naftu.
Jenze naftovy motor na to nebyl naverzen - je poddimenzovany na to, aby pracoval sam bez pomoci elektromotoru.
[odkaz]
V dusledku jsou tedy autobusy line a hlavne maji HORSI emise, nez normalni autobusy - protoze proste vyrobili smejd za hroznou hromadu penez, ktery nefunguje.
Co ja vim, uz je to tak pres 2 roky a nikdo to jeste neopravil, asi to nejde opravit. Puvodne rikali, ze staci vymenit baterie, ovsem problem je asi jinde...
Na druhou stranu tim odpada problem s nizkou teplotou motoru... :-)
V Londyne je jina zajimavost, jezdi tam autobusy na vodik uz hodne dlouho, ale neni jich mnoho, jsou predevsim v centru.
Problém se týká těch nových, který se fakt nepovedly i ve více věcech, třeba větrání a klimaizace... ale v provozu je hromada starších typů autobusů přestavěných na hybridní pohon a ty jezdí v pohodě. Jo ten vodíkový je paráda. jezdí hlavně linka RV1. Mimochodem v Praze jezdí v okolí Štěrbohol jedna linka elektroautobusu a další z Budějovické.
diesel hybrid je drahý a současný diesel sám jezdí ze stejné peníze jako benzín-hybrid
bude platit rovnice - cena benzín hybridu = cena dieselu nebo jen slabě pod
u malých aut se to vyplatit může, od nižší střední třídy bude diesel stíhat a ekonomicky se vyplatí i mild diesel hybrid
Vzdy je to o tom, čo človek potrebuje. V meste kde sa viac stojí ako ide, proste s dieslom rovnakú spotrebu nespravím. Ak sú v rodine dve autá, tak jedno môže byť metské poskakovadlo a druhé niečo čo ľahšie zvláda diaľnice.
zas tu trepes blbosti, ktere 300 konove SUV jezdi za 8 v nafte? pac s RX450h jsem jezdil za 8 v benzinu, kolega s naftou Q7 byl rad kdys se dostal na 11 litru a to se musel hodne krotit
Spirit motor tvrdi, ze BMW si vezme skoro o dva litre viac
[odkaz]
[odkaz]
Tak mi povedz kde si prišiel k tej tvojej "pravde"? Krčmové reči ako fakty nepočítam.
vzdy? jo a ted tu o Karkulce >:D jako verim ze s hodne lehkou nohou se X5 v dehtu bude pohybovat taky okolo 8 litru :-) znam jen X5M se kterou jsem si strihnul v roce 2008 Spanelsko a ano ta zrala opravdu extremne
1) není, 1kg benzínu je výhřevnější než 1kg nafty. Motor sám o sobě je účinnější, ale zástavba hybridu umožní doladit i ten benzínový motor na dost slušnou úroveň
2) to je pravda, ale v reálným světe (outlander hybrid) má sériový hybrid při ustálených režimech (dálnice a okresky) docela mizernou účinnost danou 0,8-0,9 účinností generátoru-meniče a pak totéž u pohonu. Osobně si myslím, že mild hybrid překonávající "nevýhodné" provozní stavy spalovacího motoru může výrazně pomoci. Navíc to nebude tak drahé. U hodně drahých a velkých aut se rozšíří plug in hybridy. Ale ty jsou zase extrémně složité a těžké. Přidat k tomu ještě složitější a těžší dieselovej motor není nejlepší nápad. Ostatně od toho všichni upouští (508 hybrid) a podle slov šéfa VW bude technologie v Q7 Etron taky ojedinělá. Krom toho dieselovej motor má vysloveně rád startování a chcípaní vlastně pořád..
3) kroutící moment se u hybridu právě velmi dobře odlaďuje elektromotorem.
PSA to zkoušelo a diesel-hybrid zavrhlo. Byl drahý a fungoval spíše na papíře, takže návratnost veškerá žádná. Navíc hybrid si mnohdy kupují ekologicky smýšlící lidé a image dieselu šla v tomhle ohledu ke dnu. No a pro VW to platí dvojnásob, ten si teď těžce zakládá na tom, aby podporoval vše, co je momentálně považováno za ekologické (i kdyby to byla sebevětší blbost).
Protože hybrid perfektně vykrývá problém benzínového motoru - nízkou účinnost při malém nebo naopak příliš velkém zatížení. Při vysokém zatížení benzínu pomůže - zvyšuje tak jeho účinnost, při nízkém zatížení využije výkon k dobití baterek - zvyšuje účinnost. U dieselu by takový efekt nebyl tolik znát..
Problem jsou stare motory - benzin i diesel - a ty musi zmizet. Auta s EURO V nebo VI jsou nula nula nic proti starym krapum. Stare kramy je potreba resit predevsim, ale jak chces zajistit, aby v CR zmizela auta vyrobena pred 2009 pri prumernem stari vozoveho parku 15 let ?
Ja bych si taky pral, abych nemusel dychat smrady ze starych kramu dovezenych ze zahranici se zanedbanym podomacku delanym servisem. To jsme v Evrope a CR.
Máš pravdu, předsedo. Zakážeme to zákonem, max auta stará od roku 2010, zbytek zabavit a sešrotovat, ať si ty socky, co nemají na nový, chodí pěšky, že jo? ;-)
Ty mi nerozumis - ja rikam, jak by to bylo krasne, ale soucasne rikam, ze toho dosahnout jak si to predstavuji ekohujeri, nelze vubec snadno. Krome stareho vozoveho parku mame 1/3 prijmy, nez v Nemecku. Proste zakazt 1 mil aut jekravina musi se vytvorit podminky, aby to slo - a tim nemyslim nesmysly z Norska.
Ze dne na den to samozrejme nevyresis, ale představ si, že když se dnes nafta přestane vyrábět, tak si ji za 15 let chudý Čech těžko koupí jako ojetinu a tim zmizí i z českých měst a o to jde. Parní stroj byl taky kdysi revoluční a jezdíš v něm dnes? :-)
A proč by měla mizet auta před rokem 2009, když emise benzínových motorů jsou na velmi dobré úrovni už minimálně od Euro IV? Resp. ještě nikdy jsem neměl pocit, že bych se dusil smradem z benzínového auta, které je aspoň z 90. let.
Navíc, normy Euro V a VI znamenaly rozmach přímého vstřiku v downsizingových motorech, což je spojeno s vysokými emisemi pevných částic.
A jinak, ony ze silnic z větší části zmizí. Časem. Přirozeně.
výrobci sami přiznávaj že aby to splnilo nové emisní normy, bude vývoj i výroba tak drahé, že se to bude vyplácet tak u at někde v rozmezí 400 -700 tis a výš, přesně sami neví.
Pokud bude platit ta vyšší varianta, tak se rozluč i se střední třídou >:D Pro příklad - v Oktávce to už nebude >:D
Konec dieselů v malých (primárně městských) autech je otázka času, stejně tak jako je otázka času konec spalovacích motorů obecně.
To ale nic nemění na skutečnosti, že z dosud představených motorů na platformě A0 (nová Ibiza) tvoří diesely stále 50%. 3 benzíny 70-85-110kW a 3 diesely 60-70-85kW. Obdobnou nabídku lze očekávat u budoucího Pola a zřejmě i Fabie.
Kdo navíc nechce tříválec (tam se počítám), má nabídku zúženou toliko na 4 verze, kdo nechce být testovacím jezdcem nového 1.5 TSI (tam se počítám taky), už vybírá pouze v jakém naladění 1.6 TDI objedná >:D
Spalovací motory skutečně možná skončí, odhad je nejdříve v rozmezí 30-70 let >:D >:D >:D
Než zakáží vyjet na silnici s čímkoliv co má spalovací motor, tak je odhad tak 50-130 let.
Dřív naprosto vyloučené - není čím nahradit a bateriový plečky dost firem neuzává a nechce vyrábět. Vodík s infraskturturou je v plenkách a hybridy spalovací motory potřebují >:D >:D
Podle tebe si firmy vybiraji auta podle marketingovejch kecu a bez ohledu na kvality vozu.
Ja si myslim, ze je to nesmysl a ze firmy se chovaji jako normalni zakaznik - vyberoi si nejlepsi baleni.
Aby to nebylo drahy na provoz, aby to melo prijatelnou porizovaci cenu a aby to melo zustatkovou hodnotu.
Napr. v podminkach CR zjistis, ze Skodovka a VW drzi cenu nejlip, tak proc ne skodovku (to plati asi jedine v CR). Kdyz si koupis Mazdu nebo Toyotu, vsechno bude za podobny penize, auto je v necem lepsi, v necem horsi - ale pak to prodas ojety za pulku oproti stejne ojete skodovce...
Ford Escort byl také jedno z nejprodávanějších aut své doby... Přitom tři generace reznul, nejel, žral a vůbec to nebyl žádný zázrak :-) jednoho jsem sám měl, rok výroby 1992. Ovšem v roce 2001-4 to bylo pořád lepší auto než nová Fábie. Teda až na tu rez :-(
Právě jsme se vrátili z lyží v Italii, dvě Octavie ( nové) spotřeba naftová 5,2, - benzinova 7,4. Plně naložený s boxem na střeše . Ať si každý vybere. Ještě budem časem vzpomínat na diesly, tohle hybrid neumí
A rozdil v porizovaci cene minimalne 50 tis....spise vice :-) tak ze aspon 80 tis km nez se to vrati :D..a to nepocitam drahsi servis atd.....nu kdyz uz srovnavat tak uz :-)
tak to nechapu jak. taky jsem jel lyzovat do italie s passatem TDI bez rakve a spotreba 7.
vzhledem k tomu, ze jsem se vyhnul zacpam a jel maximalne 150 by me docela zajimalo, jak si musel jet ty...
Hm.. v létě jsem projížděl týden a půl Alpy, Francie, Německo, Švýcasko Octavií 1.4 TSI CNG. Při jízdě asi 150 km na benzín spotřeba okolo 5.5 (ve Švýcarsku je plyn dražší než český benzín co byl v nádrží, plyn jsem bral až v Německu. Ekonomiku a emise jízdy na CNG asi nemá cenu rozebírat.
a větším autům stačí podladit dvoulitr. Diesly s močovinou se udrží ve větších autech dlouho, protože jezdit za 9 nebo 14 je rozdíl. Jezdit za 5,5 nebo 7,5 už takový rozdíl není
Hergot ty mě to donutíš hledat. Tak stojí ve finále 6 a je to Luk.
[odkaz]
Jasně že bez práce, takže budeš tak na 10 tis. Nicméně musíš vzít v potaz že dvouhmota není výsada RS Fabie. Tenhle nesmysl se vyskytuje na autech naprosto běžně. A na 1,9 TDI PD je koukám celkem levnej, takže nevím v čem vidíš problém. A zrovna ty, kterej provozuje káry, který když neservisuješ u Lojzy Uda, ale v autorizáku, tak si na to musíš brát hypotéku.
Fabie I 1,9 TDI žádnej dvouhomoták nemá, tu měla v jedničce akorát ta RS, proto jí taky obvykle Pepík co šetří každou pětikačku nechce....
Já provozuju občas i káry, na který žádnej autorizák neexistuje (jako třeba Alero nebo Camaro - neb United cars and sevices starý káry neopravuje co mam info) >:D
Mam tu výhodu, že sem na tom mimo spotřebák ještě nic nedělal protože to není potřeba
Mně přijde taková spotřeba neúnosná, když cca 200kW dieselový třílitr taky není žádný lenoch a vejde se do 11 litrů. Chápu, že někdo chce bublavý V8, stejně tak ale chápu, že někdo chce luxus S-Classe a "stačí" mu V6 cdi ;-)
Ten disel je výhodný dokud tomu nebude potřeba repasovat vstříky, měnit žhavičky a čerpadlo. A když budeš mít jo smůlu, tak turbo(a) , swirl a další a začnou se ti pročátčet panenky.
Abys nedopadl jako firma s úžasným dieslovým pokladem od soudruhů z Itálie - Jeep Cherokee 2,5 TD - ten stál za 8 let na opravách, zbytečných a to pouze motoru asi 180 000 kč. Za to by průměrný čech jako soukromá osoba jezdil při započtení rozdílné spotřeby benzínu na nafty s tím benzínovým R6 4,0 tak 4 roky zadarmo >:D
Jsi si jistý, že vstřikovače současného benzínového V8 vydrží déle bez repase než ty dieselové? Stejně tak další součásti jako turbo apod., dnes má diesel navíc snad už jen DPF a i to brzy dostanou i benzíny.
benzínovou dodávku čistě na benzín nikdo nemá (nepočítám dovolenkový káry a pár US dodávek co najedou ročně 5 tis km) , všechny ty Ducata, Iveca atd sou na CNG a pár Gazel s benzínem na LPG.
Máš pravdu, ale my sa bavíme o rozdiel spotreby, nie financií a mimochodom tá finančná stránka je závislá na tom, či jedného pekného dňa nezdvihnú spotrebnú daň z lpg a hotovo
To uz su za vlasy pritiahnute extremy. O dodavkach sa tu snad nikto nebavi.
Rovnaky nezmysel ako napr. porovnavat spotrebu benz.motoru v sedane vs. SUV.
"Vedle ceny by ho zákazníci mohli odmítat i kvůli tomu, že napříč Evropou roste počet měst, která do svých center chtějí zakázat vjezd autům se vznětovým motorem."
podobne jsem to psal jiz pred lety kdy zacinali prvni omezeni pro diesely v nekterych mestech Evropy, diesel proste ceka do 15-20 let uplna stopka a nebude se vyplacet ho vyvyjet a vyrabet protoze to nikdo nebude chtit :-) ostatne postupne jsou diesely jiz vytlacpvane i v hromadne doprave a za par let se tak zacne dit i v nakladni doprave, skonci tak era mazlave srajdy :-)
ono to neni jen o vjezdech do mest, ale casem i o mystem a poplatcich na kazde silnici, zacinaj s tim Nemci po desitkach az stovkach eur, ale az to najednou bude treba 1000 eru rocne, tak si rychle nekteri rozmyslej jestli si ten diesel vyberou
...to je zas premúdrelých rečí... Volkswagenu proste dochádzajú prachy. nejaký oficiálny dôvod si vymyslieť musel. Lebo či chceme alebo nie, diesle tu s nami ešte pekných pár rokov budú. Čo v takýchto diskusiách natrepú "ekológovia", je absolútne jedno, pretože ide o peniaze, nie o ekológiu.
Smutné, že je tu toľko dementných ľudí, ktorí majú predstavu, že z výfuku diesla ide smrť a z výfuku benzínového auta parfum...
Dochadzaju prachy? Zeby az tak? To nemyslim, navyse si maju moznost lacno pozicat...
S novym meracim cyklom spotreby dostali maloobjemove diesle jednoducho "na hubu", kedze sa ich dotyka najviac, takze koniec 1.2 TDI a 1.4 TDI. A ten novy 1.5 TDI sa za novych podmienok bud neda vyvinut tak, aby bol citelne lepsi ako relativne novy 1.6 TDI alebo by to bolo prilis drahe a tym padom nepredajne - kto si v triede malych aut priplati 2000 EUR za dieslovy motor a dalsich 2000 za DSG, ked samotne auto stoji napr. 11000 EUR? To uz aj yaris hybrid s automatom je za 13500...
V konecnom dosledku aj keby bol ten 1.5 hotovy, stale sa oplati viac odpisat naklady na vyvoj ako zacat ho vyrabat vo velkom a potom zistit, ze nepredajne auta stoja na sklade a stracaju na cene...
No to je pochopitelně úplná blbost, asi by spíš škrtli Lamborghini URUS než 1,5tdi. To SUV s PHEV V8 bude totiž vývojově úplně zadarmo. Stejně jako Porsche mission E v sériové podobě..
Prostě malej diesel nemá smysl. Každýmu soudnýmu člověku je úplně jedno, jestli auto za 400 tis. Kč jezdí za 5 nebo za 6 s přihlédnutím k rozdílný ceně, provozních nákladech a hlavně pak kultuře chodu. Čím je to menší auto tím hůř se ten traktor tlumí.
S chutí jsem si přečetl diskusi. Jak se jednotlivé skupiny lidí bijou za svou "pravdu".
Pravda je ale jako vždy někde mezi.
Benzín má mnoho výhod.
Nafta také.
Je jen na jedinci zda se rozhodne koupit benzín či naftu. Bohužel je zde rozšířeno mnoho polopravd a mýtů. A spousta lidí se nechá vmanipulovat téměř do nesmyslů.
Bohužel nepoužívají mozek. :-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!
Kam zaradis to, ze kopec ludi kasle na niektore nevyhody, povacsine dizlov, len preto, lebo sa toho auta planuju tak ci tak zbavit, nez sa im tam rozsypu drahe veci ? Pre koho je toto vyhoda ?
Odpovím:
Lidi při nákupu aut (ojeté, nové) nepoužívají mozek. Težko říci pro koho je to výhoda.
"auta planuju tak ci tak zbavit, nez sa im tam rozsypu drahe veci ?"
I tito lidé ale kalkulují s výhodami a nevýhodami jednotlivých paliv.
A každá nevýhoda či výhoda má u nich jinou váhu v porovnání s jiným člověkem.
Koupit naftu, odjezdit s ní 3 roky 100 000km a pak ji prodat je také řešení.
Znám člověka který koupil nové benzínové auto, jezdil 5000km ročně a olej měnil celkem 2x co to auto měl. A auto měl asi 8 let. Pak ho prodal.
--------------------------------------… />
Vše to je o prioritách. Nenechat se manipulovat. A používat mozek. Pak většinou člověk při nákupu auta dobře vybere.
Ked ludia, kupujci stare auta, prestanu pozerat na kratkodobe uspory, potom taketo ojetiny prestanu byt tak lahko predajne ako doteraz. Takze aj kupec noveho auta bude musiet dvakrat rozmyslat, aby na tom vela nestratil. Co je teda len dobre.
1,6TDI bude Cígu a Rapidu slušet víc, než nějaký menší motorček. A Fabia si počká na 2.0TDI. Problém je co výše. Superbu a Kodiakvu by slušel šestiválec 3.0TDI :yes: Bylo by to skvělé svezení. Downsizing byla slepá ulička.