Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v lednu 2017: Jak se změnilo pořadí v jednotlivých třídách?

Vítězové jednotlivých segmentů zůstávají stejní jako loni. Mnohým autům za nimi se ale dařilo, zmiňme třeba úspěchy avensisu, panamery nebo tiguanu.
Zpět na článek
8. 2. 2017 23:18
9. 2. 2017 01:18
8. 2. 2017 16:23
zajimave, ze tam neni Mazda
CX5
Rozbalit vlákno
17
8. 2. 2017 16:52
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
46 prodaných kusů na nejlepší patnáctku nestačí.
10. 2. 2017 11:42
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
CX-5 se v současné verzi doprodává. Čeká se na novou, přičemž v Hirošimě už se stará nevyrábí. Od února se nová dodává v JP, tady se snad brzy představí ceníky a začnou brát objednávky.
Avatar - Beefcake
8. 2. 2017 16:58
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
Mna neprekvapuje, ze tam nie je Mazda a pri Subaru sa cudujem este menej :-)
Ale ze tam je P2008 a Fiat 500X a nie napr. Mitsubishi ASX, ci CR-V ???
8. 2. 2017 17:44
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
jasne, s poctem kusu se tam nemuze dostat. Nicmene, cekacky maji porad stejne, navic delaji velmi slusne a klasicke motory. jen me zajima, jetsli to je nedostatkme poptavky ci nabdiky:-) Subaru bylo vzdycky trosku specificke..;-) na druhou stranu je fakt, ze Forester a Outback sjou hodne povedene. A k te 500X...ta je hodne podarena, se ani nedivim;-)
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2017 18:32
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
CR-V, CX-5 i ASX (i když tam si to Mitsu nechce přiznat) už jsou modely na konci své kariéry. 2008 je z těch dostupnějších, a navíc celoevropsky velmi úspěšných crossoverů a 500X je ještě celkem novinka.
8. 2. 2017 18:43
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
Už je to nějaký čas, co tady byl článek o nástupci ASX, má to asi něco jako C-HR, který se má ukázat letos, takže Mitsubishi ví a přiznává ;-)
Avatar - 3_diamanty
8. 2. 2017 23:16
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
v zeneve ma prist uz nejake to SUV od mitsubishi ale vyzera to tak ze ASX po tom facelifte s dynamickym stitom este v ponuke ostane nejake najblizsie 2-3 roky... teda nepojde o priamu nahradu ASX ... ktore casom dost mozno zmizne prave bez priameho nastupcu....
9. 2. 2017 05:47
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
Máš pravdu, zmotal jsem 2 články dohromady ... Končí Lancer.
Avatar - Beefcake
8. 2. 2017 22:22
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
Mam prave ten pocit, ze ASX vidavam dost a aj novych.
8. 2. 2017 22:47
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
To vůbec zajímavé není ono se to bere totiž podle prodaných aut ne podle toho co by chtěli diskutující na netu >:D Takže dokud nezvednete zadek a nepůjdete to koupit tak to jinak vypadat nebude
Avatar - Beefcake
8. 2. 2017 22:53
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
Zaujimave to je, lebo nemam pocit, ze by to moc korespondovalo s tym, co vidavame na cestach.
A este zaujimavejsie je, ze nejakym nedopatrenim sa dostal uz aj P2008 do kategorie SUV. 16cm vyska a par imidzovych plastov zrejme postacuje.
Alebo ix20 v "MPV a osobní dodávky" ?!? To su len tie veci, co mi udreli do oci.
8. 2. 2017 23:24
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
Tvůj pocit je správný, prodeje totiž moc nekorespondují s tím co je vidět na cestách u řady značek. Když se podíváš do medea reseach kde by měly být reálné prodeje bez reexportů, tak řada modelů se u nás sice prodá, ale obratem vyveze za kopečky a prodá tam, u SUV jako příklad Fiat 500X, tady má podle SDA v tabulce 91 ks jenže 50 ks se jich vyvezlo takže po silnicích u nás jezdí pouhých 41 ks, tedy reálně ani ne polovina. Ještě hůř je na tom mezi malými auty třeba Fiesta, podle SDA 348 ks, ale reálně 102 ks Viz page 17, page 8 v tomto pdfku.
[odkaz]
Avatar - Beefcake
9. 2. 2017 01:19
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
Vdaka za link.
Subaru to pekne vsetko kontroluje zozadu :)
Ale vobec netusim, preco su niektori priami konkurenti v SUV-C a niektori v SUV-D.
9. 2. 2017 09:02
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
To je nějaká jejich metodika jak člení auta do tříd, asi je to nepodstatné v situaci, kdy si každý může zařadit dané auto jak chce, protože neexistuje žádná uznávaná metodika, podstatná jsou čísla. Zvláště u SUV je členění do nějakých tříd velký problém, osobně bych jako základní měřítko viděl existenci 4x4, pokud model 4x4 nemá, tak to pro mě není SUV i kdyby bylo velké jak stodola, ale jak říkám, je to každého věc, jestli si zařadí Dustera mezi supersporty, meze fantazii se nekladou.
Avatar - Beefcake
9. 2. 2017 09:52
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
Mi to pride, ako keby to bolo podla dlzky karoserie.
9. 2. 2017 10:32
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
Jo, skoro to tak vypadá.
9. 2. 2017 09:35
Re: zajimave, ze tam neni Mazda
Takže má 2008 stejnou světlost (ne-li větší) než CR-V. Kam s nima?
Avatar - 3_diamanty
8. 2. 2017 23:18
SUV
tie SUVecka obecne hodne rastu ked si vsimnete... je az neskutocne ako opat rastu a to som ich velky narast citil uz pred rokom.. a aj tento rok hned prvy mesiac a bum... dalsi viditelny narast.. zda sa ze SUV budu uz coskoro ( ak to pojde takym tempom ) najpredavanejsim segmentom aut nielen v eu ale aj inde vo svete
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
9. 2. 2017 01:18
Re: SUV
Bodaj by nerastli, ked dnes do tej kategorie uz hodia hocico. Len aby sa vsetci zviezli na vlne zaujmu o ne.
Avatar - Barrichello
9. 2. 2017 08:20
Zajímavý je spíš to
že přes lednový boom většiny značek a modelů má Škodovka mimo Yeti a Superb všude pokles >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Beefcake
9. 2. 2017 09:51
Re: Zajímavý je spíš to
Mohol by si mi vysvetlit, preco zase klames a manipulujes ? Skoda ma medzirocny narast vsade okrem CitiyGo a Octavie, ak sa bavime o tejto istej statistike.
Preco napriek udajne nemeckej (ne)kvalite su vsetky luxusne rebricky ovladane nem.znackami ?
Alebo preco ma taky velky narast VW (Passat?) napriek kauzam ?
Skor okomentuj, kde su tie udajne predavane "ameriky", nevidno to tam ani ako kusovky (okrem mustanga).
Co sa tyka Octavie - pokial ma Skoda velky podiel na predaji fleet (pravnicke osoby az 90%), nie som si isty, ci zrovna januar je ten spravny mesiac. Zaujimave budu dalsie mesiace. A mozno vacsina caka s kupou na novu faceliftovanu verziu :-)
Staci ist o mesiac dozadu a tie statistiky vyzeraju uplne inak.
9. 2. 2017 12:11
Re: Zajímavý je spíš to
mas pravdu, pokud se clovek jen trochu o auta zajima, byl by blbej, kdyby nepockal na fl. s prichodem fl ty prodeje zase pekne poskoci nahoru.
Avatar - Barrichello
9. 2. 2017 12:48
Re: Zajímavý je spíš to
Ještě si přehlédl Fabii (taky pokles). Já zas pro změnu Rapid (naopak nárůst), takže sme si fifty fifty >:D

Ameriky měly v lednu prodeje následující:

Cadillac - 4 ks
Chevrolet - 16 ks
Dodge - 5 ks
GMC - 1 ks
Jeep - 63 ks
Mustang - 31 ks
Tesla - 5 ks
(meziroční nárůst Cadillac, Chevrolet, Tesla, GMC a Mustang)

Abys měl radost, přidám i tvé oblíbené Rusko
Lada - 26 ks
UAZ - 7 ks
GAZ - 1ks
(mziroční nárůst Lada)
9. 2. 2017 10:15
Neco tady chybi.
To je statistika ktera dava nakupy do hromady.
Ja sem zvedav jak to vypada kdyz se spocita rozdilnie nakupy firem a beznych obcanu.
Je tady prvni desitka stejna v obu pripadech?
Rozbalit vlákno
2
9. 2. 2017 12:16
Re: Neco tady chybi.
takova statistika neexistuje. ne objektivni. spousta aut koupenych na pravnickou osobu si clovek co v nem bude jezdit zcela volne a dobrovolne vybral, dalsi vec je cena - cim drazsi auto, tim na nej bezny clovek, zamestnanec, mene dosahne. ta nejlepsi a nejdrazsi auta se na pravnickou osobu kupuji takrka ze 100%. Fabie, i20 nebo Duster budou mit zas prevaznou vetsinu soukromych prodeju. Jaky maji spokecny jmenovatel?
Avatar - JDM
12. 2. 2017 08:07
Re: Neco tady chybi.
Auta koupený na právnickou osobu si vybírají lidé to je logicky např zvířatům je to asi fuk. Ale je taky jasny že se ne vybírají podle toho jak se komu líbí, jak se s nimi jezdí atd ale spíš podle toho kolik stojí, jaká bude sleva, cena provozu, za kolik a jak rychle se auta zbaví. A v tom je škodovka nejlepší volba protože v naší zemi žijí lidé kteří v ničem jiným nikdy nesedeli a je pro ne taková olitana oktavka snem, mají ji totiž doma na plakátu a nic víc než škoda není. A pak jsou tu ti co mají na to si ji koupit novou a kupují je ze stejného důvodu jako ty firmy.