Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeJak se zlepšoval výkon světlometů? Před sto lety jste neviděli skoro nic
12 komentářů
Ondris
4
Jako jo, ale zároveň je potřeba počítat s tím, že dnešní plastový kryty světel ve středoevropskym provozu docela rychle degragujou. Takže není taková výjimka vidět auta sice s xenonama, ale svítící všude možně kvůli poškrávanýmu krytu. A tam už si viditelností nejsem tak jistej.
narona
2
A nejen kryty ale u některých aut i odrazné plochy parabol ;-\
kalousek
Čtu správně že xenonové výbojky mají až pětkrát jasnější svit než halogenové žárovky, ale v modelu Mustang mají výbojkové reflektory svítivost jen 3x větší?
KANKUNEN
jenže ve skutečnosti je řidič víc a víc oslňován. Zadní světla svítí více než kdysi brzda a chytré LEDky mi svařují ve zpětných zrcátkách půl kilometru daleko.
Jo, taky nerozumím proč není mezi tmou a světlem v dálce ostrá hranice. Pak jde nahoru hodně parazitních paprsků které oslňují i když jsou světla správně seřízené - typicky třeba Fabie
Je pravda že to oslňování je problém, když paprsky lítají mimo určené pole. No ale z pohledu řidiče zas ta ostrá hranice osvitu potkávacích (klasika u xenonů) není dobrá, protože oči pak vůbec nerozeznají co se skrývá za ní, případně nad ní. Typicky cyklista v tmavých kalhotách na kole bez světla, odrazky ale s reflexní vestou...
Když je řeč o zadních světlech, tam mám občas pocit, že šel vývoj úplně do prde-háje. Viděli jste někdy brzdová světla QQ nebo 308? Pár diodek v centimetrovém pásečku. A blinkry nebo i koncová světla na některých autech to samé...Vymýšlí se cirkusácké světelné podpisy a funkčnost jde stranou.
V roce 2004 se Škoda chlubila údaji, o kolik procent se zvětšila plocha koncových a brzdových světel Octavie II. Když se pak člověk podívá na některá dnešní auta, je to úsměvné.
V roce 2004 se Škoda chlubila údaji, o kolik procent se zvětšila plocha koncových a brzdových světel Octavie II. Když se pak člověk podívá na některá dnešní auta, je to úsměvné.
Mi ještě mnohem víc vadí stroboskopování zadních LED světel (i některých předních u denního svícení). Rve to za oči i na vzdálenost několika set metrů. Typickým příkladem je koncernová produkce Passat, Golf i některé Audi
pavlik123
Pořádné ledky oslňují méně, než obyčejné žárovky. A to hlavně zezadu na dálnici.