"Třeba (Citigo RS) dostane zelenou v příští generaci". No možná, pokud ale vůbec nějaká druhá generace koncernových minivozů vznikne... Vždyť prodejní čísla NSF (a tedy i jejich ziskovost) hluboce zaostala za očekáváním VW... :-O
Jakto, že zaostala za očekáváním?
Tehdejší odhady mluvili o 200 tisících aut NSF. Za rok 2014 vyrobil závod Volkswagen Slovakia 394 tisíc aut, z toho bylo 52% aut NSF, tedy přesně tolik, kolik odhadovali na začátku. Tehdy se mluvilo o tom, že z 200 tisíc prodají přibližně 130 tisíc Up!, 40 tisíc Mii a 30 tisíc Citigo. Nakonec se Citigo prodává lépe než Seat a stabilně si od roku 2012 drží prodeje okolo 40 tisíc aut.
Kde jste tedy přišel na tvrzení, že prodejní čísla zaostala za očekáváním?
Už před pár lety jsme kdesi četl článek, ve kterém se psalo, že problémem NSF je sice jízdně i prostorově velmi kvalitní, ale také drahá platforma. Ta totiž byla vyvinuta speciálně pro NSF, s MQB nemá nic společného. A tam tehdy psali, že prodeje minikoncernového trojlístku nejdou zdaleka tak dobře, jak vedení VW čekalo (hlavně ve srovnání s prodeji Pandy a 500 a taky Kolíňaty) a navíc že jejich výroba generuje jen velmi malý zisk. Tehdy tam uváděli nějaké číslo v milionech kusů, kolik těch autíček by museli celkem prodat, aby se mu vrátili vývojové náklady a vím, že tehdy to vzhledem k roční produkci vůbec nevycházelo dobře. Na přesná čísla už si ale bohužel nevzpomínám.
Přesně takhle vznikají fámy a bludy. Kdysi někdo vypotil nějaký hloupý článek a lidi si jej (kupodivu) zapamatovali. Co na tom, že v něm byly už tehdy hlouposti. :-!
PS: Výrobní kapacita byla plánována na 180 tis. ks, za první rok ji dokonce překonali, za druhý taky tak. Teď už je to auto (NSF) dávno zaplacené.
Původní očekávání bylo 500tis aut za rok, takže za očekáváním je to sakra výrazně a o tom že nebudou mít následovníka se mluví čím dál tím více, protože to dostává do problémů továrnu v blavě, která má příliš volné kapacity.
Kristova noho, jak tě taková blbost mohla napadnout?
Golfů (jakožto nejúspěšnější evrospký model) se prodá cca právě půl milionu za rok. Takže Takže žádné očekávání na této hranici nikdy nebylo a odporuje to všemu - i zdravému rozumu. I takoví Italové (jakožto mistři tohoto segmentu) jsou schopni udat tak (tvoji) polovinu.
Někdy by stačilo docela málo, začít používat vlastní hlavu...
Vclanku je spominany 595 competizione ktory stoji 660tis, ale zakladny 500Abarth so 140 konmi stoji 460 tis v prepocte cca 17tis E a 3 dverove citigo vo vybave style stoji 10tis resp 12 tis s plynom ale vykon 75/68 koni. a ked 12 stoji plyn tak kolko by stalo RS? predpokladam ze velmi blizko toho abartha, akurat si myslim ze pri podobnych cenach by nikto normalny o citigo nemohol uvazovat.