Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeCitroën M35 (1969-1971): Pokus o kupé Ami s rotačním motorem skončil fiaskem
10 komentářů
kalousek
Domnívám se, že pro auto s pouhými 37 kW je rychlost 175 km/h docela problém. Poklud se v článku tvrdí opak, vysvětlení bych asi hledal ve velmi optimistickém tachometru
Je to hodně úzké i nízké a třeba se jim nějakým zázrakem podařilo dosáhnout i dobrého Cx... ale je fakt, že podle gps to tenkrát asi neměřili... 😄
Jestli počítali maximální rychlost podle změřeného úseku za projetý čas... tak to pak přesné bude. Ale vzhledem k dost nízké váze, úzkým gumám a svažující se zádi, bych takovému vozítku těch 175 i věřil.
leyland
Felix Wankel 1902-1988 se zabýval motory s rotujícími písty. Dokladem jeho zájmu jsou patenty z let 1929 a 1934. Byl mechanik a konstruktér a neměl vyššího vzdělání. Jeho závod /Wankelovy pokusné dílny/ v Lindau, byl za války zničen. v 50tých letech byl v Lindau vybudován nový ústav, ktery vedl právě Felix Wankel. Od roku 1951 spolupracoval s NSU Motorenwerke. Podle mého názoru je zcela na místě používat Wankeluv motor. Bez uvedené poznámky autora článku. 😄
Jinak pěkný stručný připomínkový článek. Další evropsko-americké osudy "Wankela" jsou již známe - Mazda.
Výhoda zbavení se vratných hmot byla vždycky překryta nevýhodami (hlavně v těsnění rohů pístu), a tak Wankel nikdy nevykazoval výrazně lepší hodnoty výkonu, momentu a spotřeby než klasické písťáky.
Wankel je krásným příkladem, jak se na původně geniální nápad "nalepují" jiné jevy, které nechceme, a jejich vyřešení bývá přinejmenším stejně geniální, jako původní nápad sám.