Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën M35 (1969-1971): Pokus o kupé Ami s rotačním motorem skončil fiaskem

Citroën byl jednou z automobilek, které na konci 60. let minulého věku experimentovaly s rotačním motorem. Zkusil to dvakrát a neuspěl. První počin se jmenoval M35.
Zpět na článek
13. 2. 2017 16:05
13. 2. 2017 18:43
13. 2. 2017 16:31
13. 2. 2017 20:34
13. 2. 2017 17:34
13. 2. 2017 20:50
13. 2. 2017 21:23
13. 2. 2017 16:05
Wankelovy?
Proč "poněkud nesprávně"?

Jinak pěkný stručný připomínkový článek. Další evropsko-americké osudy "Wankela" jsou již známe - Mazda.
Rozbalit vlákno
3
13. 2. 2017 18:43
Re: Wankelovy?
Pořídil jsem si knižně zpracované ročníky časopisu Automobil od r.1957 do 1977 a není snad čislo, kde by se rotačním motorům (v článcích též nazývaných Wankelovým motorem, motorem s rotujícím pístem nevěnoval alespoň malý článek. Ale spíše pořádny rozbor, včetně čs.pokusů. Jen nadpisy se časem měnily: Perspektiva.., Nadějný.., Budoucnost...na Skutečnost..., Realita..., Vystřízlivění..., Konec.... :-)
14. 2. 2017 06:48
Re: Wankelovy?
Ty nadpisy mi něco připomínají, ale chybí tam stadium dotaci nj mohli jsme ted mít wankel všichni >:D
14. 2. 2017 11:26
Re: Wankelovy?
Ano, také mám ty "Automobily" - schované - a živě se na ty články pamatuji. Všichni (jako NSU, Citroen, Chrysler) se Wankelů vdaly jako pracného a drahého vývoje s pravděpodobně špatným koncem, až nakonec vše koupila Mazda a ukázkovou japonskou pílí přivedla Wankel k životu. Dokonce tak, že dva vozy jim vyhrály Le Mans - pak museli kvůli tomu změnit pravidla, aby tam už Wankely nemohly. RX8 a pak 7 však nakonec taky skočily.

Výhoda zbavení se vratných hmot byla vždycky překryta nevýhodami (hlavně v těsnění rohů pístu), a tak Wankel nikdy nevykazoval výrazně lepší hodnoty výkonu, momentu a spotřeby než klasické písťáky.

Wankel je krásným příkladem, jak se na původně geniální nápad "nalepují" jiné jevy, které nechceme, a jejich vyřešení bývá přinejmenším stejně geniální, jako původní nápad sám.
13. 2. 2017 16:31
175 km/h
Domnívám se, že pro auto s pouhými 37 kW je rychlost 175 km/h docela problém. Poklud se v článku tvrdí opak, vysvětlení bych asi hledal ve velmi optimistickém tachometru
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
13. 2. 2017 19:41
Re: 175 km/h
Je to hodně úzké i nízké a třeba se jim nějakým zázrakem podařilo dosáhnout i dobrého Cx... ale je fakt, že podle gps to tenkrát asi neměřili... :-)
13. 2. 2017 20:34
Re: 175 km/h
Jestli počítali maximální rychlost podle změřeného úseku za projetý čas... tak to pak přesné bude. Ale vzhledem k dost nízké váze, úzkým gumám a svažující se zádi, bych takovému vozítku těch 175 i věřil.
Avatar - netcar.xx
13. 2. 2017 17:34
Ami byl hnus
a tohle je hnus na druhou. Z brambory holt nikdo pomeranc neudela.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Joky
13. 2. 2017 20:50
zrůda
to by nezvládl ani Kabáň a to je co říct....
Rozbalit vlákno
0
13. 2. 2017 21:23
Felix Wankel
Felix Wankel 1902-1988 se zabýval motory s rotujícími písty. Dokladem jeho zájmu jsou patenty z let 1929 a 1934. Byl mechanik a konstruktér a neměl vyššího vzdělání. Jeho závod /Wankelovy pokusné dílny/ v Lindau, byl za války zničen. v 50tých letech byl v Lindau vybudován nový ústav, ktery vedl právě Felix Wankel. Od roku 1951 spolupracoval s NSU Motorenwerke. Podle mého názoru je zcela na místě používat Wankeluv motor. Bez uvedené poznámky autora článku. :-)
Rozbalit vlákno
0