Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Citroën M35 (1969-1971): Pokus o kupé Ami s rotačním motorem skončil fiaskem

10 komentářů

leyland
Felix Wankel 1902-1988 se zabýval motory s rotujícími písty. Dokladem jeho zájmu jsou patenty z let 1929 a 1934. Byl mechanik a konstruktér a neměl vyššího vzdělání. Jeho závod /Wankelovy pokusné dílny/ v Lindau, byl za války zničen. v 50tých letech byl v Lindau vybudován nový ústav, ktery vedl právě Felix Wankel. Od roku 1951 spolupracoval s NSU Motorenwerke. Podle mého názoru je zcela na místě používat Wankeluv motor. Bez uvedené poznámky autora článku. 😄
PavelK_
Pořídil jsem si knižně zpracované ročníky časopisu Automobil od r.1957 do 1977 a není snad čislo, kde by se rotačním motorům (v článcích též nazývaných Wankelovým motorem, motorem s rotujícím pístem nevěnoval alespoň malý článek. Ale spíše pořádny rozbor, včetně čs.pokusů. Jen nadpisy se časem měnily: Perspektiva.., Nadějný.., Budoucnost...na Skutečnost..., Realita..., Vystřízlivění..., Konec.... 😄
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
a tohle je hnus na druhou. Z brambory holt nikdo pomeranc neudela.
kalousek
Domnívám se, že pro auto s pouhými 37 kW je rychlost 175 km/h docela problém. Poklud se v článku tvrdí opak, vysvětlení bych asi hledal ve velmi optimistickém tachometru
starý_kluk
Proč "poněkud nesprávně"?

Jinak pěkný stručný připomínkový článek. Další evropsko-americké osudy "Wankela" jsou již známe - Mazda.
starý_kluk
Ano, také mám ty "Automobily" - schované - a živě se na ty články pamatuji. Všichni (jako NSU, Citroen, Chrysler) se Wankelů vdaly jako pracného a drahého vývoje s pravděpodobně špatným koncem, až nakonec vše koupila Mazda a ukázkovou japonskou pílí přivedla Wankel k životu. Dokonce tak, že dva vozy jim vyhrály Le Mans - pak museli kvůli tomu změnit pravidla, aby tam už Wankely nemohly. RX8 a pak 7 však nakonec taky skočily.

Výhoda zbavení se vratných hmot byla vždycky překryta nevýhodami (hlavně v těsnění rohů pístu), a tak Wankel nikdy nevykazoval výrazně lepší hodnoty výkonu, momentu a spotřeby než klasické písťáky.

Wankel je krásným příkladem, jak se na původně geniální nápad "nalepují" jiné jevy, které nechceme, a jejich vyřešení bývá přinejmenším stejně geniální, jako původní nápad sám.
Neurotic
Ty nadpisy mi něco připomínají, ale chybí tam stadium dotaci nj mohli jsme ted mít wankel všichni >😁
Avatar - Joky
Joky
to by nezvládl ani Kabáň a to je co říct....
PetrBarty
Jestli počítali maximální rychlost podle změřeného úseku za projetý čas... tak to pak přesné bude. Ale vzhledem k dost nízké váze, úzkým gumám a svažující se zádi, bych takovému vozítku těch 175 i věřil.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Je to hodně úzké i nízké a třeba se jim nějakým zázrakem podařilo dosáhnout i dobrého Cx... ale je fakt, že podle gps to tenkrát asi neměřili... 😄