Smysl mi to moc nedává, Opel se začíná vzpamatovávat, v rámci GM dochází k čím dál tím většímu sdílení modelů mezi Opelem v EU, Buickem v Číně a USA a Holdenem v Australii. GM by tak min. půlku modelové palety Opelu stejně muselo vyvinout. S novou Astrou se Opelu začíná dařit a Insignia jistě také pozvedne prodeje.
Navíc mám v živé paměti jak se prodával/likvidoval Saab. Rozuměj značku prodáme, ale nový Saab 9-5 ne. A kdyby k tomu přistoupil GM stejně u Oplu, tak by Peugeotu zustalo akorát logo, pár fabrik a několik vyběhových modelů. A závislost takového molochu na prodejích v EU by byla extrémně riziková.
A nezabalili to tu náhodou kvůli tomu, aby měl Opel víc prostoru? Není teď Opel součástí velké skupiny? Záleželo by na přesných podmínkách, ale ne, mně to moc smysl nedává. PSA není zrovna v dobré kondici a Opel také ne, takže by bylo zaděláno na průser. Nejsem si pak jistý, k čemu by PSA byla další značka působící hlavně v Evropě.
EU trh je stabilní, to je jeho výhoda a nyní prosperující. Navíc tu nehrozí takové pokuty jako v USA, případně v Číně, kde je navíc pak kopírují.
Problém tu představují snad jen ekofašisti, ale snad se je brzy povede dostat od kormidla.
Jenže i na EU trh přicházejí periodicky recese, a pokud přijde, tak to výrobce pocítí mnohem víc, než v případě, kdy prodává na více na sobě málo závislých trzích.
Proč by to GM dělal? Opel je poměrně zásadní součástí koncernu, sdílí techniku se svými sourozenci (viz třeba Insignia), značně se do něj investuje a taky představuje prakticky jediný způsob přístupu GM k evropskému trhu, kde má Opel velmi významnou pozici. Proč by se jej zbavovali? Naopak PSA z toho může hodně vytěžit, ale následná pozice Opelu v koncernu by byla jaká? A kde by na to vůbec vzali?
Asi je zbytečné se tím teď nějak rozrušovat, dle mého názoru z toho nakonec bude spíše strategické partnerství GM-PSA.
Opel neni uplne jednoduche prodat, co by se pak stalo s vauxhallem jehoz modely jsou vlastne jen opel s volantem na druhe strane a hodne z nich dokonce vyrabeno v nemecku ve fabrikach? co by bylo s nekterymi modely holdenu? co by se stalo s Buickem, ktery je super v plusu na modelech jako je regal nebo verano narozdil od opelu (ktery nesl prevaznoui cast ceny vyvoje techto modelu), vlastne snad jen zafira,meriva a karl jsou modely, ktere se mimo evropu neprodavaji jako jina znacka.
Plus velka cast vyvoje celeho GM koncernu je prave v Evrope.
prohloubeni spoluprace, sdileni platforem a komponent zni urcite jako plan, ale prodej si myslim, ze spis ne :-)
Vypadá to že ani sám nevíš co jsi chtěl napsat. Zoro mstitel je podle googlu nějaký obskurní hrdina v pláštěnce. Spletl sis ho s Harry Potterem, to ten měl znak Opelu na hlavě, jizvu kterou mu udělal zmijozelův dědic když mu zabil maminku s tatínkem.
Koukam ze PSA se nevzdava snahy vytunelovat Opel a technogie.... Drzost francouzu me neprestava udivovat. Na to aby investovali do nove C5 a dalsi generace hydropneumatickeho odpruzeni nemaji pry prachy, ale najednou by nahrabali dost chechtaku na koupi Opelu ? Obzvlast co do nej GM nalilo poradny balik prachu na vyvoj novych modelu a motoru.....
Ja jen doufam, ze je GM odkaze do patricnych mezi a Tavares s Lindou budou muset najit jinou klicku pro sve plany .....
Frantici si asi rekli, ze kdyz to neslo cestou spoluprace v ramci aliance kterou ohlasili pred peti lety , tak ze si koupi rovnou cely Opel. Kdo si pamatuje tak projek aliance s GM puvodne obnasel 5 spolecnych projektu, posleze to byly projekty 4 a nakonec se smrsknul na jeden jediny segment mestskych crossoveru a samotne GM z aliance rychle vycouvalo.
Je evidentni, ze se francouzi pokouseli ziskat pristup k technologiim GM a Opelu a usetrit prachy za vlastni vyvoj. :-!
Docela by mě zajímalo, které že jsou to ty bájné technologie Opelu, po kterých PSA tolik touží? Nebýt Fiatu, tak Opel dodnes nemá kloudný naftový motor. A výrobu užitkáčů už radši delegoval na jiné výrobce a dodává na ně jen znáček.
Myslím že je evidentní že už dříve chtěli platformu Epsilon 2 a některé pohonné jednotky pro své automobily, mimo jiné i kvůli pohonu 4x4 a samozřejmě jim jde o vstup na trh USA. Tímhle by získali oboje ;-):-!
Nechci ti kazit iluze, ale koupí Oplu nezískaj přístup na US trh. Opel se v USA neprodává,pouze některé modely Buicku sou postavené na bázi modelů Opel, ale Buick nemá v USA nějak masivní prodeje. Buick prodává nejvíc v číně.
Oni si nekoupí celý Opel jak by se mohlo na první pohled zdát, oni koupí jen většinový podíl akcií Opelu a GM i nadále bude vlastnit minoritní podíl. A není pravda že to je jen Buick, je to také Chevrolet Malibu, Cadilac XTS, Chevrolet Impala.Tohle je pro PSA v případě kladné dohody s GM oficiální vstupenka do USA.
Opět ti nechci kazit iluze, ale to co myslíš je platforma Epsilon II a na té byl Buick LaCorsse, ale už není, nová generace má plaftormu P2XX a stejnou bude mít i nová Impala.
Takže zbývá Malibu a Cadillac XTS u kterého je podle mě otázkou času ukončení produkce ve prospěch modernějšího CT6 (platforma omega).
Takže úžasná vstupenka na trh díky Malibu, Regalu a Casadě >:D >:D >:D
GM je tam nepustí. Jen pro ně PSA bude lepit na pár oplů loga Buick a GM to bude přeprodávat a až to doběhne, vyvinou si něco sami v USA nebo Číně.
Ne takhle doslova určitě ne. Vstup na zámořský trh je pro evropského výrobce bez zastoupení finančně obrovsky nákladná záležitost. Nejjednoduším způsobem jak se dostat na cizí trh je prostřednictvím nějaké místní zavedené značky, která má zavedenou servisní a dealerskou síť. To se ovšem dělá hodně těžko, když ty dvě značky nemají skoro nic společného. Jedním ze způsobů jak tohle zvládnout je např. společná platforma, připadně nějaká licence na určitou technologii, kterou vlastní ten druhý výrobce. ( například takový Fiat, ten se do USA dostal koupí Chrysleru... )
V případě PSA a Opelu jde o to, že PSA chce koupit Opel i s technologiemi které v podstatě zaplatil GM. Bez nich by koupě Opelu nedávala žádný smysl.Tím, že PSA koupí majoritní podíl akcií Opel, bude de fakto jeho vlastníkem a to jim umožňuje využívat (stejně jako tomu bylo v případě Saabu) určité platformy a technologie patřící GM ( tedy platforma Epsilon 2 a nástupce patří spíše Opelu, protože byla vyvinuta německými inženýry v Rüsselsheimu a dokonce se na jejím vývoji podílel Saab )
Pokud PSA vstoupí do USA, nebude muset předem budovat nákladnou servisní síť, ale bude moci ( minimálně ze začátku) využívat zdroje GM díky použité platformě. V podstatě cokoliv co bude oboustranně výhodné pro GM i PSA. Vše záleží na dohodách a podrobnostech toho dealu.Jak jsem už napsal, koupí Opelu získá PSA možnost používat jak platformu Epsilon2, tak i jejího nástupce platformu E2XX na které stojí nová Insignia. (myslím, že o tu jim jde především) i když zkušenosti s hybridní Amperou by se francouzům mohly hodit také. V podstatě stačí, když na nové platformě sdílené v nově vzniklém koncernu (PSA-Opel) postaví další generaci DS ;-)
(ono by v případě koupě Opelu na ní stálo asi vícero francouzských modelů, ale chtěl jsi příklad)
Třeba se nakonec nedohodnou kdo ví, záleží jistě na tom kolik PSA hodná nabídnout peněz a něco mi říká, že francouzi se budou zase prozměnu snažit vyrazit ty peníze z číňanů, protože je imho sami nemají (a tohle se zase pro změnu nebude líbit GM ) :-!
Berieš to nejako zvláštne, tak emotívne.
Keď tú firmu kúpia, tak im budú patriť aj jej technológie. Takže aké tunelovanie? A čo je drzé na kupovaní firiem?
GM s nimi bude rokovať a keď sa dohodnú, tak im Opel predá. Patričné medze sú postavené tak, že Opel je stratová firma.
Zobud sa. Opel je stratovy, pretoze vyvija v EU (to su naklady), aby potom vysledky zdielal cely GM a tam vUSA sa delia zisky. Inak uz nedokazu ani sroubu nakreslit (obrazne).
Já mám teda opačnou zkušenost, ale to bude dealer od dealera. Problém Opelu je, že to vždycky něčím pohřbí, nějakou kravinou. Viz. revoluce ve směrovkách, auta s nadváhou, milion tlačítek na středové desce, velké vnější a zároveň malé vnitřní rozměry... A když už to vypadalo, že by se dal koupit, tak čekačka přes půl roku na standardní model. Když jsem jel v Insignii, která měla podivné nastavování sedačky, vzadu švihadla a vrzala jak dveře u baby Jagy, tak člověk chápe, proč je Opel tam kde je.
Měl jsem firemní novou Corsu 1.0 holotu za 220tis. Astru G1.4 holota za 350tis. Nyní mám Astru H 1.7 kombi bazarovku původní cena 720 tis bych teda nedal ,jinak jsem měl i Gečko v kombíku 1.7 bazarovku vše k naprosté spokojenosti fugovalo tak nevím jesti Opel nedělá Harakiri [odkaz]
No ja navim, ja si od 1998 vystridal mnoho aut a nekolik znacek (focus, octavia, mondeo, passat, mnoho opelu, peugeot) a vzdy jsem se vratil k opelu. Tebou zminovane kraviny nejak nevnimam (videl bych ale jine), mel jsem Vectru C a packy blinkru me vyslovene vyhovovali , pri koupi insignie jsem byl fakt smutnej ze to uplne zrusili.
Ted mam pofaceliftovou insignii (v max vybave) za cenu dobre vybavene oktavie) a za 3 roky mi nijak nadvaha nepripadne (120kw dizl v automatu jezdi v prumeru za 6,6 a to prevazne praha a dalnice.), Ani omezenej prostor me nejak netrapi (jednou jedinkrat se mi stalo ze jsme se nevesli s vecma, tak se dal kocar na strechu). Jako druhe auto mam Adam S, a takovouto hracku mi nabidne jen opel a fiat dneska.
Co pises s cekackou tak na zadne auto od opelu jsem nikdy necekal dele jak 4 mesice (stryc dostal passata po 8 misicich) insignii jsem objednaval 20.12.2013 a 22.unora jsem ji mel doma na zanckach. Vim ze jeden cas byl u nove astry problem, ze nestihali vyrabet ty nova Led Matrix svetla. ale to je u kazde znacky s nejakou novinkou.
A treba k vrzani, co jsem mel na cas passat B6 2.0 TSI 7st DSG tak ten vrzal uz jako novej, insignie mi obcas zaskripe kolem kolen kdyz se o ty plasty opru.
asi bych rekl, ze to je o vkusu kazdeho jednotlivce, pohodlim je na tom opel podle meho nazoru velmi dobre, protoze ani po 6ti hodinovych cestach se necitim nejak extra rozlamany. A asi opel na tom nebude tak blbe s prodejema, kdyz je stale v top 5 v Evrope, to ze neni uplne v plusu je bohuzel politika GM, ze opel NESMI expandovat mimo evropu a to ani na vyrobu (rusko uplne nevyslo), a hold nemec si rekne za svoji praci tolik kolik cela fabrika indu.
PSA chce koupit Opel? Nie náhodou PSA chce koupit Opla?
Ja neviem, u nás je to akuzatív, PSA chce kúpiť KOHO-ČO ? Opla. V češtine je to jak? Štípe ma to slovné spojenie v očiach, ten tvar mi skrátka nesedí. Povedzme, že PSA by chcel kúpiť škodovku, ako by to asi znelo "PSA chce koupit Škoda" ? Správne je tiež "PSA chce koupit Škodu"... Je tu niekto znalý? Možno sa mýlim.
Vidím koho co Opel podle vzoru hrad, bych řekl já. Opla mi zní stejně blbě jako PSA chce koupit Volkswagena. Škoda se skloňuje dle rodu ženskeho, vzor žena.
308 byla auto roku, astra byla auto roku, melo by to tedy byt spojeni tech nejlepsi.
Pravda je takova, ze dnes to bez spolecneho vyvoje a sdileni technologii, nastroju a vyroby nepujde. Pokud se spoji, snad jim to klapne.
Takéto spojenie nemá zmysel. Modely si budú navzájom konkurovať. Obe automobilky sú silné v rovnakých triedach. Zmysel by možno malo, keby Opela kúpil napr. Mercedes. Tomu chýbajú lacné malé modely.
Podle mýho jen šaráda s akciema.. GM nalilo spoustu prachů do Opelu, kterej má teď slušně našlápnuto. Navíc celkem mladá modelová řada prodražuje případnou zástavbu techniky PSA. Ty peníze, které amíci do Opelu investovali by se na ceně případného prodeje museli projevit a PSA je celekem známo tím, že pomalu bojuje s existencí.. Mě z toho vychází snaha o zvýšení ceny akcií PSA.
"Dopady fúze pro Opel jsou hůře předvídatelné. Automobilka se tři roky snažila masivní kampaní změnit pověst svých aut jako vozů druhé kategorie.
Když se jí to povedlo, koupí značku Francouzi, na jejichž auta se Němci dívají hodně spatra. „Pro reputaci Opelu by to byla určitě rána,“ dodává Christian Hoffmann, profesor managementu komunikace na Lipské univerzitě."