Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: PSA chce koupit Opel! Co na to General Motors?

Francouzi touží po automobilce s bleskem ve znaku. Vyvrcholí spolupráce PSA a evropské divize General Motors akvizicí?
Zpět na článek
14. 2. 2017 15:06
14. 2. 2017 15:19
14. 2. 2017 15:27
14. 2. 2017 18:56
14. 2. 2017 16:29
14. 2. 2017 20:02
14. 2. 2017 17:57
14. 2. 2017 18:00
14. 2. 2017 18:11
14. 2. 2017 21:05
14. 2. 2017 21:22
15. 2. 2017 15:30
15. 2. 2017 19:54
16. 2. 2017 08:43
16. 2. 2017 09:29
16. 2. 2017 14:06
17. 2. 2017 10:38
14. 2. 2017 23:30
15. 2. 2017 08:50
15. 2. 2017 09:11
14. 2. 2017 18:50
14. 2. 2017 19:15
14. 2. 2017 20:00
14. 2. 2017 21:33
15. 2. 2017 07:35
14. 2. 2017 23:35
15. 2. 2017 04:15
15. 2. 2017 07:31
15. 2. 2017 08:56
15. 2. 2017 23:46
16. 2. 2017 09:30
17. 2. 2017 09:54
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 14:50
Působí to logicky
GM to tady zabalilo s Chevroletem + nutnost spojovat se do větších celků je prostě fakt nutnost = smysl by to dávalo :-|
Rozbalit vlákno
5
14. 2. 2017 15:17
Re: Působí to logicky
Smysl mi to moc nedává, Opel se začíná vzpamatovávat, v rámci GM dochází k čím dál tím většímu sdílení modelů mezi Opelem v EU, Buickem v Číně a USA a Holdenem v Australii. GM by tak min. půlku modelové palety Opelu stejně muselo vyvinout. S novou Astrou se Opelu začíná dařit a Insignia jistě také pozvedne prodeje.
Navíc mám v živé paměti jak se prodával/likvidoval Saab. Rozuměj značku prodáme, ale nový Saab 9-5 ne. A kdyby k tomu přistoupil GM stejně u Oplu, tak by Peugeotu zustalo akorát logo, pár fabrik a několik vyběhových modelů. A závislost takového molochu na prodejích v EU by byla extrémně riziková.
Avatar - twistedTSD
14. 2. 2017 15:24
Re: Působí to logicky
:yes: Přesně.
14. 2. 2017 17:53
Re: Působí to logicky
A nezabalili to tu náhodou kvůli tomu, aby měl Opel víc prostoru? Není teď Opel součástí velké skupiny? Záleželo by na přesných podmínkách, ale ne, mně to moc smysl nedává. PSA není zrovna v dobré kondici a Opel také ne, takže by bylo zaděláno na průser. Nejsem si pak jistý, k čemu by PSA byla další značka působící hlavně v Evropě.
14. 2. 2017 19:09
Re: Působí to logicky
PSA už dobu, kdy mohl někoho koupit, dávno prošvihl. Teď je v pozici, kdy jen bude čekat, jestli se najde někdo, kdo by ho koupil.
Avatar - pallas
14. 2. 2017 23:27
Re: Působí to logicky
čakať, kým sa nájde niekto, kto by kúpil koho? Opel?
14. 2. 2017 15:06
Evropa
Oba výrobci zaměření na Evropu, celý koncern bude ještě víc závislý na EU trzích.

Ale jinak jím přeju oběma úspěch.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CHerokee
14. 2. 2017 15:19
Re: Evropa
EU trh je stabilní, to je jeho výhoda a nyní prosperující. Navíc tu nehrozí takové pokuty jako v USA, případně v Číně, kde je navíc pak kopírují.
Problém tu představují snad jen ekofašisti, ale snad se je brzy povede dostat od kormidla.
14. 2. 2017 15:27
Re: Evropa
Jenže i na EU trh přicházejí periodicky recese, a pokud přijde, tak to výrobce pocítí mnohem víc, než v případě, kdy prodává na více na sobě málo závislých trzích.
Avatar - Googelit
14. 2. 2017 18:56
Re: Evropa
Je to o nabídce a poptávce. Já myslím že PSA ví co dělá a pro Opel nemá co ztratit.
Avatar - twistedTSD
14. 2. 2017 15:21
Jsem z toho jelen
Proč by to GM dělal? Opel je poměrně zásadní součástí koncernu, sdílí techniku se svými sourozenci (viz třeba Insignia), značně se do něj investuje a taky představuje prakticky jediný způsob přístupu GM k evropskému trhu, kde má Opel velmi významnou pozici. Proč by se jej zbavovali? Naopak PSA z toho může hodně vytěžit, ale následná pozice Opelu v koncernu by byla jaká? A kde by na to vůbec vzali?

Asi je zbytečné se tím teď nějak rozrušovat, dle mého názoru z toho nakonec bude spíše strategické partnerství GM-PSA.
Rozbalit vlákno
4
14. 2. 2017 15:29
Re: Jsem z toho jelen
Taky bych spíš řekl, že součástí dohody bude nějaké strategické partnerství.
Avatar - qwerty99
14. 2. 2017 16:27
Re: Jsem z toho jelen
Asi tak nejak,

Opel neni uplne jednoduche prodat, co by se pak stalo s vauxhallem jehoz modely jsou vlastne jen opel s volantem na druhe strane a hodne z nich dokonce vyrabeno v nemecku ve fabrikach? co by bylo s nekterymi modely holdenu? co by se stalo s Buickem, ktery je super v plusu na modelech jako je regal nebo verano narozdil od opelu (ktery nesl prevaznoui cast ceny vyvoje techto modelu), vlastne snad jen zafira,meriva a karl jsou modely, ktere se mimo evropu neprodavaji jako jina znacka.
Plus velka cast vyvoje celeho GM koncernu je prave v Evrope.

prohloubeni spoluprace, sdileni platforem a komponent zni urcite jako plan, ale prodej si myslim, ze spis ne :-)

qwerty
Avatar - Jaros71
14. 2. 2017 17:21
Re: Jsem z toho jelen
Pro Opel by to byla katastrofa.
Francouzská nižší kvalita by mu rozhodně neprospěla.
Pro PSA přístup k technologiím? Ale kde na to vezmou?
Avatar - Sumi2000
14. 2. 2017 19:13
Re: Jsem z toho jelen
Strategické partnerství? Možná..to by mělo smysl i pro OPEL.
Jinak bude zvonit pod franatíky Oplu konec.. :-(
Avatar - MDK
14. 2. 2017 16:29
....
sOPLE nebrat.

Ahaaaaa on je to blesk to ve znaku! To mě nikdy nenapadlo, ja myslel že Zoro mstitel.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Googlit
14. 2. 2017 20:02
Re: ....
Vypadá to že ani sám nevíš co jsi chtěl napsat. Zoro mstitel je podle googlu nějaký obskurní hrdina v pláštěnce. Spletl sis ho s Harry Potterem, to ten měl znak Opelu na hlavě, jizvu kterou mu udělal zmijozelův dědic když mu zabil maminku s tatínkem.
Avatar - del42sa
14. 2. 2017 17:57
Opel
Koukam ze PSA se nevzdava snahy vytunelovat Opel a technogie.... Drzost francouzu me neprestava udivovat. Na to aby investovali do nove C5 a dalsi generace hydropneumatickeho odpruzeni nemaji pry prachy, ale najednou by nahrabali dost chechtaku na koupi Opelu ? Obzvlast co do nej GM nalilo poradny balik prachu na vyvoj novych modelu a motoru.....

Ja jen doufam, ze je GM odkaze do patricnych mezi a Tavares s Lindou budou muset najit jinou klicku pro sve plany .....
Rozbalit vlákno
13
14. 2. 2017 18:00
Re: Opel
Jedině Peugeot, držím jim palce ať to výjde....
Avatar - del42sa
14. 2. 2017 18:11
Re: Opel
Frantici si asi rekli, ze kdyz to neslo cestou spoluprace v ramci aliance kterou ohlasili pred peti lety , tak ze si koupi rovnou cely Opel. Kdo si pamatuje tak projek aliance s GM puvodne obnasel 5 spolecnych projektu, posleze to byly projekty 4 a nakonec se smrsknul na jeden jediny segment mestskych crossoveru a samotne GM z aliance rychle vycouvalo.
Je evidentni, ze se francouzi pokouseli ziskat pristup k technologiim GM a Opelu a usetrit prachy za vlastni vyvoj. :-!
14. 2. 2017 21:05
Re: Opel
Docela by mě zajímalo, které že jsou to ty bájné technologie Opelu, po kterých PSA tolik touží? Nebýt Fiatu, tak Opel dodnes nemá kloudný naftový motor. A výrobu užitkáčů už radši delegoval na jiné výrobce a dodává na ně jen znáček.
Avatar - del42sa
14. 2. 2017 21:22
Re: Opel
Myslím že je evidentní že už dříve chtěli platformu Epsilon 2 a některé pohonné jednotky pro své automobily, mimo jiné i kvůli pohonu 4x4 a samozřejmě jim jde o vstup na trh USA. Tímhle by získali oboje ;-) :-!

[odkaz]
Avatar - Barrichello
15. 2. 2017 15:30
Re: Opel
Nechci ti kazit iluze, ale koupí Oplu nezískaj přístup na US trh. Opel se v USA neprodává,pouze některé modely Buicku sou postavené na bázi modelů Opel, ale Buick nemá v USA nějak masivní prodeje. Buick prodává nejvíc v číně.
Avatar - del42sa
15. 2. 2017 19:54
Re: Opel
Oni si nekoupí celý Opel jak by se mohlo na první pohled zdát, oni koupí jen většinový podíl akcií Opelu a GM i nadále bude vlastnit minoritní podíl. A není pravda že to je jen Buick, je to také Chevrolet Malibu, Cadilac XTS, Chevrolet Impala.Tohle je pro PSA v případě kladné dohody s GM oficiální vstupenka do USA.
Avatar - Barrichello
16. 2. 2017 08:43
Re: Opel
Opět ti nechci kazit iluze, ale to co myslíš je platforma Epsilon II a na té byl Buick LaCorsse, ale už není, nová generace má plaftormu P2XX a stejnou bude mít i nová Impala.

Takže zbývá Malibu a Cadillac XTS u kterého je podle mě otázkou času ukončení produkce ve prospěch modernějšího CT6 (platforma omega).

Takže úžasná vstupenka na trh díky Malibu, Regalu a Casadě >:D >:D >:D

GM je tam nepustí. Jen pro ně PSA bude lepit na pár oplů loga Buick a GM to bude přeprodávat a až to doběhne, vyvinou si něco sami v USA nebo Číně.
Avatar - del42sa
16. 2. 2017 09:29
Re: Opel
výborně Bariku, dej si tam třeba 10 smajlíků, to určitě podpoří tvůj argument ;-) Jen dokazuješ, že nemá smysl s tebou o čemkoliv diskutovat ....
Avatar - Barrichello
16. 2. 2017 14:06
Re: Opel
Si to představuješ jak? že jim GM poskytvne svojí prodejní sít v USA nebo že od nich bude odebírat 50 modelů a lepit na ně jiné znaky??
Avatar - del42sa
17. 2. 2017 10:38
Re: Opel
Ne takhle doslova určitě ne. Vstup na zámořský trh je pro evropského výrobce bez zastoupení finančně obrovsky nákladná záležitost. Nejjednoduším způsobem jak se dostat na cizí trh je prostřednictvím nějaké místní zavedené značky, která má zavedenou servisní a dealerskou síť. To se ovšem dělá hodně těžko, když ty dvě značky nemají skoro nic společného. Jedním ze způsobů jak tohle zvládnout je např. společná platforma, připadně nějaká licence na určitou technologii, kterou vlastní ten druhý výrobce. ( například takový Fiat, ten se do USA dostal koupí Chrysleru... )

V případě PSA a Opelu jde o to, že PSA chce koupit Opel i s technologiemi které v podstatě zaplatil GM. Bez nich by koupě Opelu nedávala žádný smysl.Tím, že PSA koupí majoritní podíl akcií Opel, bude de fakto jeho vlastníkem a to jim umožňuje využívat (stejně jako tomu bylo v případě Saabu) určité platformy a technologie patřící GM ( tedy platforma Epsilon 2 a nástupce patří spíše Opelu, protože byla vyvinuta německými inženýry v Rüsselsheimu a dokonce se na jejím vývoji podílel Saab )

Pokud PSA vstoupí do USA, nebude muset předem budovat nákladnou servisní síť, ale bude moci ( minimálně ze začátku) využívat zdroje GM díky použité platformě. V podstatě cokoliv co bude oboustranně výhodné pro GM i PSA. Vše záleží na dohodách a podrobnostech toho dealu.Jak jsem už napsal, koupí Opelu získá PSA možnost používat jak platformu Epsilon2, tak i jejího nástupce platformu E2XX na které stojí nová Insignia. (myslím, že o tu jim jde především) i když zkušenosti s hybridní Amperou by se francouzům mohly hodit také. V podstatě stačí, když na nové platformě sdílené v nově vzniklém koncernu (PSA-Opel) postaví další generaci DS ;-)
(ono by v případě koupě Opelu na ní stálo asi vícero francouzských modelů, ale chtěl jsi příklad)

Třeba se nakonec nedohodnou kdo ví, záleží jistě na tom kolik PSA hodná nabídnout peněz a něco mi říká, že francouzi se budou zase prozměnu snažit vyrazit ty peníze z číňanů, protože je imho sami nemají (a tohle se zase pro změnu nebude líbit GM ) :-!
14. 2. 2017 23:30
Re: Opel
Berieš to nejako zvláštne, tak emotívne.
Keď tú firmu kúpia, tak im budú patriť aj jej technológie. Takže aké tunelovanie? A čo je drzé na kupovaní firiem?
GM s nimi bude rokovať a keď sa dohodnú, tak im Opel predá. Patričné medze sú postavené tak, že Opel je stratová firma.
Avatar - CommonUser
15. 2. 2017 08:50
Re: Opel
Zobud sa. Opel je stratovy, pretoze vyvija v EU (to su naklady), aby potom vysledky zdielal cely GM a tam vUSA sa delia zisky. Inak uz nedokazu ani sroubu nakreslit (obrazne).
Avatar - del42sa
15. 2. 2017 09:11
Re: Opel
když nechápeš kontext tak je zbytečné ti cokoliv vysvětlovat ;-)
Avatar - alf1963
14. 2. 2017 18:50
Ceny
Opel byl vždy dražší což mu moc nepřidalo,Teď to vypadá s novou Astrou lépe.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Sumi2000
14. 2. 2017 19:15
Re: Ceny
Opel byl vždy dražší..? Jen ceníkově..slevy byly vždy velké.
Rozhodně auta byly za méně než VW a Škoda.
14. 2. 2017 20:00
Re: Ceny
Já mám teda opačnou zkušenost, ale to bude dealer od dealera. Problém Opelu je, že to vždycky něčím pohřbí, nějakou kravinou. Viz. revoluce ve směrovkách, auta s nadváhou, milion tlačítek na středové desce, velké vnější a zároveň malé vnitřní rozměry... A když už to vypadalo, že by se dal koupit, tak čekačka přes půl roku na standardní model. Když jsem jel v Insignii, která měla podivné nastavování sedačky, vzadu švihadla a vrzala jak dveře u baby Jagy, tak člověk chápe, proč je Opel tam kde je.
Avatar - twistedTSD
14. 2. 2017 21:33
Re: Ceny
No...ale Opel si myslím nemůže vůbec stěžovat. Velká část jeho nabídky patří mezi nejprodávanější modely třídy.
15. 2. 2017 07:35
Re: Ceny
To je možné, ale asi by radši chtěli být konečně v zisku...
14. 2. 2017 23:35
Re: Ceny
Astra stará aj nová, sa predávala a predáva o 1500-2000€ lacnejšie ako Golf. Insignia a Passat podobne. Preto aj Opel na každom kuse stráca.
Avatar - alf1963
15. 2. 2017 04:15
Re: Ceny
Měl jsem firemní novou Corsu 1.0 holotu za 220tis. Astru G1.4 holota za 350tis. Nyní mám Astru H 1.7 kombi bazarovku původní cena 720 tis bych teda nedal ,jinak jsem měl i Gečko v kombíku 1.7 bazarovku vše k naprosté spokojenosti fugovalo tak nevím jesti Opel nedělá Harakiri [odkaz]
15. 2. 2017 07:31
Re: Ceny
Ceníkově? Reálně nám trochu jinou zkušenost.
Avatar - qwerty99
15. 2. 2017 08:56
Re: Ceny
No ja navim, ja si od 1998 vystridal mnoho aut a nekolik znacek (focus, octavia, mondeo, passat, mnoho opelu, peugeot) a vzdy jsem se vratil k opelu. Tebou zminovane kraviny nejak nevnimam (videl bych ale jine), mel jsem Vectru C a packy blinkru me vyslovene vyhovovali , pri koupi insignie jsem byl fakt smutnej ze to uplne zrusili.
Ted mam pofaceliftovou insignii (v max vybave) za cenu dobre vybavene oktavie) a za 3 roky mi nijak nadvaha nepripadne (120kw dizl v automatu jezdi v prumeru za 6,6 a to prevazne praha a dalnice.), Ani omezenej prostor me nejak netrapi (jednou jedinkrat se mi stalo ze jsme se nevesli s vecma, tak se dal kocar na strechu). Jako druhe auto mam Adam S, a takovouto hracku mi nabidne jen opel a fiat dneska.

Co pises s cekackou tak na zadne auto od opelu jsem nikdy necekal dele jak 4 mesice (stryc dostal passata po 8 misicich) insignii jsem objednaval 20.12.2013 a 22.unora jsem ji mel doma na zanckach. Vim ze jeden cas byl u nove astry problem, ze nestihali vyrabet ty nova Led Matrix svetla. ale to je u kazde znacky s nejakou novinkou.

A treba k vrzani, co jsem mel na cas passat B6 2.0 TSI 7st DSG tak ten vrzal uz jako novej, insignie mi obcas zaskripe kolem kolen kdyz se o ty plasty opru.

asi bych rekl, ze to je o vkusu kazdeho jednotlivce, pohodlim je na tom opel podle meho nazoru velmi dobre, protoze ani po 6ti hodinovych cestach se necitim nejak extra rozlamany. A asi opel na tom nebude tak blbe s prodejema, kdyz je stale v top 5 v Evrope, to ze neni uplne v plusu je bohuzel politika GM, ze opel NESMI expandovat mimo evropu a to ani na vyrobu (rusko uplne nevyslo), a hold nemec si rekne za svoji praci tolik kolik cela fabrika indu.

qwerty
Jazykové okienko
PSA chce koupit Opel? Nie náhodou PSA chce koupit Opla?
Ja neviem, u nás je to akuzatív, PSA chce kúpiť KOHO-ČO ? Opla. V češtine je to jak? Štípe ma to slovné spojenie v očiach, ten tvar mi skrátka nesedí. Povedzme, že PSA by chcel kúpiť škodovku, ako by to asi znelo "PSA chce koupit Škoda" ? Správne je tiež "PSA chce koupit Škodu"... Je tu niekto znalý? Možno sa mýlim.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
15. 2. 2017 09:49
Re: Jazykové okienko
Vidím koho co Opel podle vzoru hrad, bych řekl já. Opla mi zní stejně blbě jako PSA chce koupit Volkswagena. Škoda se skloňuje dle rodu ženskeho, vzor žena.
Re: Jazykové okienko
Neviem, preto sa pýtam. Znie mi to blbo, ale je to možno moja chyba.
15. 2. 2017 20:33
Re: Jazykové okienko
Není to spíš tak, že se to neskloňuje?
Avatar - LuCZiano
14. 2. 2017 21:12
Oba meli auto roku
308 byla auto roku, astra byla auto roku, melo by to tedy byt spojeni tech nejlepsi.
Pravda je takova, ze dnes to bez spolecneho vyvoje a sdileni technologii, nastroju a vyroby nepujde. Pokud se spoji, snad jim to klapne.
Rozbalit vlákno
1
14. 2. 2017 23:39
Re: Oba meli auto roku
Takéto spojenie nemá zmysel. Modely si budú navzájom konkurovať. Obe automobilky sú silné v rovnakých triedach. Zmysel by možno malo, keby Opela kúpil napr. Mercedes. Tomu chýbajú lacné malé modely.
15. 2. 2017 23:46
Akcie
Podle mýho jen šaráda s akciema.. GM nalilo spoustu prachů do Opelu, kterej má teď slušně našlápnuto. Navíc celkem mladá modelová řada prodražuje případnou zástavbu techniky PSA. Ty peníze, které amíci do Opelu investovali by se na ceně případného prodeje museli projevit a PSA je celekem známo tím, že pomalu bojuje s existencí.. Mě z toho vychází snaha o zvýšení ceny akcií PSA.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - del42sa
16. 2. 2017 09:30
Re: Akcie
a jak by si takovou šarádou pomohli pokud by ten skok byl pouze dočasný ?? Jim jde o něco jiného....
Avatar - del42sa
17. 2. 2017 09:54
Opel + PSA
[odkaz]

"Dopady fúze pro Opel jsou hůře předvídatelné. Automobilka se tři roky snažila masivní kampaní změnit pověst svých aut jako vozů druhé kategorie.

Když se jí to povedlo, koupí značku Francouzi, na jejichž auta se Němci dívají hodně spatra. „Pro reputaci Opelu by to byla určitě rána,“ dodává Christian Hoffmann, profesor managementu komunikace na Lipské univerzitě."

trefné >:-[]
Rozbalit vlákno
0