Novinky
Je to možný že tak dávno jsme mohli u nás vyrábět tak nádherná auta? Nevím kdo za to může, ale určitě to byly a jsou tlustý, líný a závistiví lidi u moci.
co je na tý kisně s blatníkama s vokapem a s disproporčníma kolama nádhernýho? >😁
S tvým vkusem a obecným obdivem k americké automobilové produkci tahle reakce asi nikoho nemůže překvapit.
Hlavně tady zas objevili ameriku, o tomhle "výtvoru" sem četl před 19 lety v Automobil Revue >😁 >😁 >😁
Váš vkus bych raději neprobíral >😁 >😁
Váš vkus bych raději neprobíral >😁 >😁
hele, řekněme si to narovinu.... jsi de*il . Pardon.
>😁
>😁
Pokud se vám líbí tahle herka tak proti gustu >😁 >😁
Jinak nápodobně >😁
Jinak nápodobně >😁
Ještě to chtělo zmínit, že replika tohoto auta se vyrábí jako elektromobil.. nebo alespoň vznikl prototyp, ale myslím, že jde i objednat. Luka EV.
Už desítky roků posmutněle říkám, že jsme země nádherných protypů, co se nikdy nevyráběly. Měla by se na téma uspořádat nějaká výstava. Na veletrhu byla třeba 2 roky za sebou Jawa 250 (1971 a 1972) s dvouklíčovou brzdou vpředu, motor s krásnými 25ti koni, vpředu otáčkoměr a tachometr, samostatný světlomet (žeprej styl custom). V Automobilu už psali, že se na podzimi bude prodávat a neprodávala ...Když sem si koupil říjnové číslo Automobilu 1981 a uviděl zepředu prototyp nové závodní škodovky, co vypadala jako Porsche, tak sem si jen řekl, že se to stejně vyrábět nebude a nevyrábělo ....Na automobilní průmyslovce jsme se učili jaká nádherná řešení používali naši konstruktéři na historických autech a jaké totální kraviny udělali na embéčku. Dodnes mi vrtá hlavou, kdo vymyslel uložení motoru na 4ech silentblocích namáhaných na střih! Sichr to byl komunista s vypatlanou hlavou a nejspíš vyučený podavač u zedníků! Ta výstava našich prototypů by měla být putovní a mohla by po světě vydělat spoustu peněz! // Pokud se chcete duchovně "osvěžit", tak v brněnském technickém muzeu tvrdošíjně tvrdí, že motor Š120 má suchou klikovou skříň a odmítají jiné názory! Sbírka volů a neumětelů, nevzdělanců a ještě zpupných.... Pořadatel u e😜ozice mi můj názor odsouhlasil = to není suchá motorová skříň, ale vedení trvá na svém....co je to za nevzdělance?! Asi vyučení cukráři a členové ČSSD.
Že je tu stále (jako za komančů) dost takových, kteří ke "spokojenosti" potřebují hlavně to, aby "sousedovi chcípla koza", je věc jiná. Největší problém je, že jsme se nedokázali vypořádat s vrcholnými odpovědnými komunisty podobně, jako s nacisty po 2.SV.
Sametová revoluce = tolerovaný/řízený převrat bez revoluce.
jen tak pro info, úvádí se že situace ve dnech 17-30 listopadu sledoval v čssr takový zanedbatelný počet západních novinářů, aktivistů a agentů, odhaduje se jich jenom něco na 150-400 >😁 >😁 >😁
V Polsku se masivně demonstrovalo už od léta 1988 = rus to nechal bejt protože tou dobou byl socblok ekonomicky totálně v kýblu
V Maďarsku lítali soudruzi z funkcí od jara 1989
Nával NDRáckejch trabantů v Praze byl taky dlouho před listopadem ´89
My drželi tempo leda s Rumunskem a Bulharskem >😁 >😒]
Současná místní šéfka celýho mediálního domu, multimilionářka Šmuclerová byla eště tejden po 17. listopadu ´89 pro tvrdou cenzuru zpráv :yes: :yes: 😄
Je fakt že se čekalo jen na nás = že to tady začalo nakonec až 17. listopadu je fakt ostudný >😁
Když se vrhneme na Slovensko - super talent Jozef Kabaň teď bude šéfdesigner BMW. Za bolševika by neměl šanci se prosadit.
Čiastkový vývoj sa nájde, firiem naviazaných napr. na automobilky je veľa a vývoj majú z dôvodu, že automobilky vývoj presunuli z vlastnej réžie na dodávateľov komponentov, tiež som sa takého zúčastnil. A je to, žiaľ, o silne zviazaných rukách, kreativita ľudí dostáva zabrať, lebo mantinely sú fakt úzke. O nejakej slobode myslenia a navrhovania nemôže byť ani reč.
Ja poukazujem len na jednu vec - o koľkých nápadoch, výrobkoch alebo dizajnoch môžeš povedať, že je ten váš, český? Alebo náš slovenský?
Voči globálnej Európe mám výhrady.
A kdo tady měl (po r. 1989) potřebný kapitál, aby z těch podniků udělal plně konkurenceschopné?
Za to, že ty podniky převážně koupily úspěšné západní firmy mohou logicky komanči, kteří je (spolu s celým hospodářstvím) nechaly dovést až do stavu (mimo RVHP nekonkurenceschopné) v r. 1989.
Nejdřív to někomu ukradli a následně přivedli na buben.
Vezmi si trebárs český kombajn SM-500, ktorý sa ani nedostal do výroby. Lesné traktory ZŤS LKT - predávali sa do celého sveta, s motormi Steyr ich Rakúšania predávali pod značkou Steyr vo vlastnej sieti po celom svete. Čo napríklad mopedy Stadion?
Babetta sa predávala v Nemecku aj Holandsku, problémom bola nekvalitná výroba, ale samotný návrh bol na úrovni ostatného sveta. Úžitkové autá - návrhov, ktoré mali nahradiť Š-1203 bolo niekoľko, a na vynikajúcej úrovni, keď videli ľudia z Fordu prototypy TAZ I a TAZ II, takmer prepadli panike - že sa nikdy nevyrábali nie je vina ani chyba ľudí, ktorí ich navrhli a postavili.
Bola to chyba minulej doby, dali ľuďom šancu, ale vzápätí výsledky ich práce premrhali.
Dnes už toľko domácich možností nie je. Zožralo nás zahraničie, a to so všetkými pozitívnymi aj negatívnymi dôsledkami.
Inak aj na slovensku je dosť svetových produktov (primerane populácii, ktorá tu ešte ostala) sygic, eset..., ale napr. , aby som neodbočoval od áut, conti plánuje veľkú vývojovú halu pre pneu práve v Púchove.
Problém Slovenska, aj čiech je, že každý kto to má v hlave dobre zrovnané ide ďalej ako je Bratislava.
PS: Ja tiež už 8y nežijem na slovensku, lebo tam som nemal vytvorené vhodné podmienky na život.
>😁
Dedinské rozprávky. Takých prototypov bolo a je v každej automobilke plno. A toto boli kúsky na míle vzdialené od produkcie. A nie TAZ, ale MNA z BAZ.
Takže nejsou nejenom instalatéři, elektrikáři, pokrývači, klempíři atd ale i konstruktéři a strojírenštví inženýry.
Hlavně že máme milion ekonomů, absoleventů humanitních věd atd
Běda nám 😢
[odkaz]
Čína vám nevadí?
Ale [odkaz] [odkaz] [odkaz]
A neměli tam komunisty.
Tak čímpak to asi bude.
V Británii to šacuju vč. nákladáků tak na 40 >😁 >😁