Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Do roku 2020 vznikne v ČR 1200 stanic pro elektromobily

28 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... už neví co by komu nasliboval, jen když to hodí pár hlasů
tradiční česká pomalost vše posune tak o 10 let
je v tom i výkup pozemků, věcná břemena a podobně - jestli to svěří třeba ŘSD tak to do 20 let bude jistě rozpracováno
IPace
vykup pozemku vetsinou nebude treba, obchodni doby a nektere retezce cerpacich stanic cekaji prave na podobne dpotace aby na svych parkovacich plochach mohli budovat "se slevou" prave nabijeci infrastrukturu a tim si pritahnout zakaznika do obchodu, kuprikladu Benzina to planuje u vsech svych cerpacek, stejne plany ma na svych parkovistich Lidl a Kaufland, takze tech 1200 kousku s dotaci se rozebere pocitam hodne rychle

ostatne Schwarz Gruppe pod ktere Lidl a Kaufland patri, plany na elektrifikaci i jejich logistiky zverejnil davno, chteji zacit vyuzivat i elektrickych nakladaku
Avatar - 1975ak
1975ak
Otázkou není kde a za co, otázkou bude zda to sítě utáhnou. Již nyní jsme v některých hodinách dne na hraně aby se přenosová soustava nezhroutila.
IPace
muzes sem dat nejaky odkaz kde bude videt ze jsou site v CR v nekterych hodinach urcitych dnu na hrane? protoze CEPS a CEZ hlasaji neco jineho, tak me to zajima kde se da videt ze je to na hrane

podle vseho ma CR jednu z nejlepsich a nerobustnejsich el. rozvodnych siti v Evrope, proto si take CR muze dovolit vyvazet tolik elektriny a bejt transferni zemi elektriny

pokud CEZ i CEPS ve vyrocnich zpravach jiz dva roky uvadi ze ceska rozvodna sit a vyrobni kapacita je pripravena na 1 milion elektromobilu, tak ze by vadilo 1200 nabijecek? no je to ponekut v rozporu s tim co pises ty
Jimbo
no a teď si představ, že si každá druhá domácnost pořídí elektromobil. Navíc ta připravenost na těch milion aut nezní moc reálně. 😲
IPace
no a ted si predstav ze polovina domacnosti v CR dnes rozhodne nema na BEV 😉 nesmyslne predstavy o tom ze z cista jasna najednou bude v CR tolik a tolik BEV je nesmysl, ty auta musi nekdo kupovat a zaplatit 😉 v CR se rocne proda asi 200 tisic novejch aut, schvalne umis pocitat? kolik let by bylo potreba aby se v CR doslaiy BEV na 1 milion kusu? lidi zamyslete se nekdy nez napisete ty fantasmagforie >😁 opravdu cekas ze energetika v CR se nevyvyji a nerozsiruje a nemodernizuje? nebo tech 5 miliard rocne co se dava pravidelne na modernizaci siti se jako nepocita? nez tu vubec bude 10 tisic BEV tak uplyne jeste hodne let, natoz mozna i dve delesileti nez tu bude vubec 1 milion BEV 😉
briza
Kromě toho si dokážu představit, že ti, kteří by si koupili elektromobil by případně mohli mít i fotovoltanické panely na střeše baráku a dobíjet lokálně z nich. Takže by se omezilo zatížení sítě jak energií z fotovoltaniky, tak tou, kterou se nabíjí auto.
IPace
ono fotovoltaika bude hlavne zlevnovat a za par let bude beznou soucasti rodinnych domu, za 18-24 mesicu konci v EU zlo na levne Cinske panely, takze ikdyby neslevnily dane systemy tak jako slevnuji ted kazdy rok, tak za tech 18-24 mesicu pujde cena skokove dolu asi o 30% 😄

do roku 2021 je dotace na fotovoltaiku podminena prave akumulaci, bud do ohrevu vody, nebo do baterii a v miste se muzi zpotrebovat alespon 70% vyrobene elektriny, na bezny rodiiny dum vpohode postacuje 3-5kWp elektrarna

ja osobne se desne divim lidem co stavej nebo chtej stavet barak a uplne ignoruji zaprve pasivnost domu kde se da ziskat dotace na stavbu az 450 tisic a nebo vytapeni domu pomoci cerpadla kde se da ziskat dotace az 100 tisic a nebo fotovoltaickou elektrarnu kde se da ziskat dotace az 75 tisic, pritom jakakoliv z tech investic se tem lidem do 8-10 let zaplati, pritom barak si porizujem na mnohem delsi dobu 😄
jezisek24
Pokud by si každá druhá domácnost teď pořídila nejlevnější elektromobil na trhu, tak jen na DPH získá stát přes 300 miliard, což jsou 3 Temelíny + ještě zbyde dost miliard na rozvodné sítě.
Faktem ale je, že je v ČR 50 % aut starších 15 let, tzn. i kdyby si teď všichni kupovali jen elektromobily, tak budou ještě po roce 2030 v menšině.
topten
podle me to v budoucnu dopadne tak, ze kazda "cerpacka" bude mit vysokokapacitni akumulator, který se bude trvale dobijet +- konstatnim příkonem a samozrejme zejména v době kdy je elektriky prebytek - tedy v noci. a vysoky proud v dobijecich spickach, kdy se bude dobijet vic aut najednou, pujde zejména z akumulatoru.

napr. nejaka stredni "cerpacka" s příkonem 1MW bude moct za den dobit 24MWh, tedy při prumernem dobijeni 50kWh na auto cca 500aut.
když se tam sejde 20 aut najednou a mely by dobit za 15min, znamenalo by to prikon 4MW, tedy tlustsi draty = vyrazne vyssi cena pripojky, narazovy odbery, a na druhy strane v noci, kdy je elektriky dostatek a je levna, odber vpodstete zadny.
když tam bude vysokakapacitni aku, bude odber regulovatelny, za coz bude CEZ tyhle "cerpacky" milovat...

a při jistých omezenich i vpodstate dnesni standardni li-on aku zvladne klidne 10tis cyklu..
IPace
v budoucnu hlaven bude nabijeni fungovat podobne jako treba dnes v Norsku, kde jsou na ulici bezne 22kW nabijecky (asi 80 tisic korun vcetne platebniho automatu, bez platebnoho automatu nejakych 15-20 tisic) kde si proste lidi nabiji v dobe kdy auto parkuje, navic vetsina aut BEV ani neumi tech 22KW vyuzit a maj treba jen 3-6kW palubni nabijecku, takze to ve finale nejsou as tak velke odbery, tech co nasledne potrebuji nabijet i pri ceste nebude tolik, protoze delsi cesty jezdi relativne male % ridicu osobaku

uplna budoucnost vzdalena 20-30 let jsou pak OLEV, elektricke silnice kde si auto bere elektrinu primo z vozovky
150 kWh
37% automobilov predaných v Norsku tvoria dnes elektromobily.
kalousek
Správně, stačí na spalováky prásknout 100% daně a jde to samo. Tomu se říká ruka trhu ! 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, a v Sovětským svazu dosahovali soudruzi dělostřelci za velké vlastenecké války hodnoty sinus dva a půl... a někdy i víc!
IPace
uplne stejne postupuji staty po celem svete v jinych odvetvich, ohledne tabaku, alkoholu a podobne, ber to proste jako dan za to ze skodis ostatnim, take je to ochrana vlastniho trhu a rozpoctu daneho trhu

kdyby treba nebylo dovoznich cel na fotovoltaicke panely z Ciny, tak by treba 10kWp elektrarna nestala 350 tisic ale jen 200 tisic, razem by mohlo mnohem vic lidi uvazovat o tom si dat na strechu baraku treba 3-5kWp elektrarnicku

ale tak pokud nejsi Nor tak te snad dane a ceny v Norsku trapit nemusj ne? a tady v Babisove mas krasne nizke ceny benzinu i nafty, a vsehovladce Bures aby neprisel o svuj super business s biopalivama, tak bude hazet elektromobilite klacky pdo kola jak jen to pujde, ostatne prozatim se v CR na elektromobilitu dalo na dotacich asi 150 milionu za celou dobu CR, pritom dotace na biopaliva cini rocne temer 6 miliard >😁 takze ani ta mozna miliarda co se o ni pise ze by mohla jit castecne i do infrastruktury je porad jak plivnuti do beliku oproti tomu co se na dotacich dava do fosilnich molochu kazdym rokem
T.E.S.L.A už na ACZ serie
To asi trochu pridaj, tých 20-30 rokov je asi príliš optimistický odhad. Dnes 10 ajviac rokov trvá len rozhodovanie, či sa nejaká cesta postaví, kde sa postaví, kto ju postaví a tak ďalej... Ale budúcnosť to určite je. Len si neviem predstaviť to elektromagnetické pole v mieste takejto cesty a jeho dopady na okolie...
IPace
proto se to testuje a bude jeste par let testovat, ono ale podobne pole mas dnes v kazdem meste kde maj tramvaje nebo trolejbusy, i na elektrifikovane zeleznici nebo na kazdem elektrickem vedeni vznika elektromagneticke pole
Mino21
Tak si predstav, ze kdyby se ode dneska prodavaly uz jen elektroauta, zvedlo by to ceskou spotrebu elektriny o cca 1,2% rocne. Toho si prenosova soustava skoro nevsimne. Navic rocne nasi soustavou protece na vyvoz tolik elektriny, ktera by nabila pres 4 miliony osobnich elektroaut. Pri dnesnich prodejich aut by neco takoveho nastalo nejdriv za 16 let. Kdyby se uz neprodal jediny spalovak
T.E.S.L.A už na ACZ serie
...to tu bolo protestov proti elektromobilom, vyťahovanie negatív a potieranie pozitívnych dopadov. A teraz? Už sa to skoro všetkým zdá takmer prirodzené, reálne a žiadúce. Zakrátko začnú sami ľudia elektroautá pýtať a čo spravia automobilky? No budú ich vyrábať. Že by sme konečne dostali rozum?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
komu "všetkým"?

Tohle je Sobotka... ten Sobotka, co plánuje příště vládnout s komunistama, protože nikdo jinej s ním do koalice už asi nepůjde...

Je to pořád stejná blbost. Možná že k posunu došlo - vypadá to jako ještě větší blbost.

Asi jako močovina v dieselech: zeptej se nějakýho servisáka!
Ano, ve výfuku je o trochu míň emisí... ale výfuk měníš po 2 letech, motor jde do háje po pěti letech... umíš si představit ekologickou stopu toho, co bys bez té močoviny nemusel vůbec vyrobit?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ale ono to vlastně asi bude dobře... vzhledem k tomu, jak dlouho se dobíjí jedno auto. To není jak tankování benzínu.
😄
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Možno potom trochu spomalíme a nebudeme žiť tak hekticky, keď si kvôli "tankovaniu" posedíš polhodku pri káve...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, to skoro vypadá, že si budeme moct dát grog - a klidně stačíme vystřízlivět!
>😁
IPace
pro vetsinu ridicu se nic nezmeni, jen misto 1-2x za mesic k cerpacce proste auto daji kazdy vecer na zasuvku, dobudoucna ani tone, proste jen zaparkuji a indukcne se jim samo nabije, rychlonabijeni je potreba jen na delsi transfery, jinak staci auto nabijet proste v dobe kdy parkuje, sak si sam pro sebe rekni, jak casto sve auto vyuzivas? ja treba muzu rict ze me auto jezdi tak 20 hodin v mesici, zbylich cca 700 hodin nekde parkuje
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ano, může to být úhlem pohledu - způsobem použití.
Jezdím poměrně často delší cesty. Delší myslím přes 100, většinou přes 150km = pro elektromobil nedosažitelné.
A v drtivé většině "krajinou", tedy nikolv po Praze. A Vysočinou, takže často zima, mlha, déšť nebo sníh... vyplatilo si mi i nezávislé topení = elektromobil je pro mě k ničemu.

Už jsem to tady psal víckrát: umím si představit malé, městské, elektrické autíčko. Tak max 2+2, 44kW... na dojížění 13km do práce městem, na rozvoz pizzy a tak, proč ne.

Já potřebuju auto, na které se můžu spolehnout. A večer přijedu, a ráno zase jedu dál... typicky skončím v pátek v práci a jedu 150km do Prahy. Tam jsem tak 3 až 4 hodiny, a jedu jiných 180km domů... přijedu po půlnoci, ráno relativně brzo vstávám a jedu 150 km do jinýho města... a večer pak zpátky domů.

A to všechno tak, abych mohl topit nebo klimatizovat, svítit a často i mlhovkama...

A ano, v neděli pak sedím doma. To pak sedím v křesle, a fascinovaně čtu o budoucnosti elektromobilů... ne, pro mě to budoucnost není.
IPace
vidis, ja mam vetsinu tras pres 250km a presto o BEV uvazuju, kuprikladu Bolt/Ampera-E by me jiz mohla vyhovovat co se dojezdu tyce, a pevne verim ze za tech 5-7 let kdy budu kupovat dalsi auto proste bude k mani nejake MPV s baterkovym dojezdem nad 300km a cenou rekneme okolo 600-700 tisic v zakladu, a pokud bude do te doby, jakoze verim ze bude i nejak zajimava sit rychlonabijecek, tak o to lepe, pak nebudu mit sebemensi problem takove BEV opravdu poridit 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
jako že hybrid mi přijde pořád rozumější, než elktroautíčko do nabíječky.
😄

Je to asi stejný, jako když týden po té, co se objeví informace, že VW asi přestane vyrábět Passata a soustředí se na SUV, vynoří se Passat, ten Passat, etalon dokonalosti!, mezi auty s nejhorším výsledek "losího testu"...

😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Fkoda taky prohlásila že v roce 2025 bude vyrábět 30% v elektro nebo hybridu.
A jak v ČR známo - co řekne Fkoda stává se Písmem Svatým ... 😄
Na druhou stranu opatrné prohlášení - nikdo neví jak to dopadne, 48 V systémy a mild hybridu mohou elektro docela dobře zabít.
Ovšem některé servery se toho zhostily parádně .... "Elektromobily budou tvořit 30% výroby ve Škodě Auto" ... 😄 😄 😄
Srdce Šamana a T.E.S.L.Y zaplesala 😄
Vojín Kotas má dotaz - kam zmizel Kharl Antidiesel ?????