Do roku 2020 by mělo v Česku vzniknout celkem 1200 napájecích stanic pro elektromobily. Po setkání se zástupci automobilového průmyslu to uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD).
... už neví co by komu nasliboval, jen když to hodí pár hlasů
tradiční česká pomalost vše posune tak o 10 let
je v tom i výkup pozemků, věcná břemena a podobně - jestli to svěří třeba ŘSD tak to do 20 let bude jistě rozpracováno
vykup pozemku vetsinou nebude treba, obchodni doby a nektere retezce cerpacich stanic cekaji prave na podobne dpotace aby na svych parkovacich plochach mohli budovat "se slevou" prave nabijeci infrastrukturu a tim si pritahnout zakaznika do obchodu, kuprikladu Benzina to planuje u vsech svych cerpacek, stejne plany ma na svych parkovistich Lidl a Kaufland, takze tech 1200 kousku s dotaci se rozebere pocitam hodne rychle
ostatne Schwarz Gruppe pod ktere Lidl a Kaufland patri, plany na elektrifikaci i jejich logistiky zverejnil davno, chteji zacit vyuzivat i elektrickych nakladaku
muzes sem dat nejaky odkaz kde bude videt ze jsou site v CR v nekterych hodinach urcitych dnu na hrane? protoze CEPS a CEZ hlasaji neco jineho, tak me to zajima kde se da videt ze je to na hrane
podle vseho ma CR jednu z nejlepsich a nerobustnejsich el. rozvodnych siti v Evrope, proto si take CR muze dovolit vyvazet tolik elektriny a bejt transferni zemi elektriny
pokud CEZ i CEPS ve vyrocnich zpravach jiz dva roky uvadi ze ceska rozvodna sit a vyrobni kapacita je pripravena na 1 milion elektromobilu, tak ze by vadilo 1200 nabijecek? no je to ponekut v rozporu s tim co pises ty
no a ted si predstav ze polovina domacnosti v CR dnes rozhodne nema na BEV ;-) nesmyslne predstavy o tom ze z cista jasna najednou bude v CR tolik a tolik BEV je nesmysl, ty auta musi nekdo kupovat a zaplatit ;-) v CR se rocne proda asi 200 tisic novejch aut, schvalne umis pocitat? kolik let by bylo potreba aby se v CR doslaiy BEV na 1 milion kusu? lidi zamyslete se nekdy nez napisete ty fantasmagforie >:D opravdu cekas ze energetika v CR se nevyvyji a nerozsiruje a nemodernizuje? nebo tech 5 miliard rocne co se dava pravidelne na modernizaci siti se jako nepocita? nez tu vubec bude 10 tisic BEV tak uplyne jeste hodne let, natoz mozna i dve delesileti nez tu bude vubec 1 milion BEV ;-)
Kromě toho si dokážu představit, že ti, kteří by si koupili elektromobil by případně mohli mít i fotovoltanické panely na střeše baráku a dobíjet lokálně z nich. Takže by se omezilo zatížení sítě jak energií z fotovoltaniky, tak tou, kterou se nabíjí auto.
ono fotovoltaika bude hlavne zlevnovat a za par let bude beznou soucasti rodinnych domu, za 18-24 mesicu konci v EU zlo na levne Cinske panely, takze ikdyby neslevnily dane systemy tak jako slevnuji ted kazdy rok, tak za tech 18-24 mesicu pujde cena skokove dolu asi o 30% :-)
do roku 2021 je dotace na fotovoltaiku podminena prave akumulaci, bud do ohrevu vody, nebo do baterii a v miste se muzi zpotrebovat alespon 70% vyrobene elektriny, na bezny rodiiny dum vpohode postacuje 3-5kWp elektrarna
ja osobne se desne divim lidem co stavej nebo chtej stavet barak a uplne ignoruji zaprve pasivnost domu kde se da ziskat dotace na stavbu az 450 tisic a nebo vytapeni domu pomoci cerpadla kde se da ziskat dotace az 100 tisic a nebo fotovoltaickou elektrarnu kde se da ziskat dotace az 75 tisic, pritom jakakoliv z tech investic se tem lidem do 8-10 let zaplati, pritom barak si porizujem na mnohem delsi dobu :-)
Pokud by si každá druhá domácnost teď pořídila nejlevnější elektromobil na trhu, tak jen na DPH získá stát přes 300 miliard, což jsou 3 Temelíny + ještě zbyde dost miliard na rozvodné sítě.
Faktem ale je, že je v ČR 50 % aut starších 15 let, tzn. i kdyby si teď všichni kupovali jen elektromobily, tak budou ještě po roce 2030 v menšině.
podle me to v budoucnu dopadne tak, ze kazda "cerpacka" bude mit vysokokapacitni akumulator, který se bude trvale dobijet +- konstatnim příkonem a samozrejme zejména v době kdy je elektriky prebytek - tedy v noci. a vysoky proud v dobijecich spickach, kdy se bude dobijet vic aut najednou, pujde zejména z akumulatoru.
napr. nejaka stredni "cerpacka" s příkonem 1MW bude moct za den dobit 24MWh, tedy při prumernem dobijeni 50kWh na auto cca 500aut.
když se tam sejde 20 aut najednou a mely by dobit za 15min, znamenalo by to prikon 4MW, tedy tlustsi draty = vyrazne vyssi cena pripojky, narazovy odbery, a na druhy strane v noci, kdy je elektriky dostatek a je levna, odber vpodstete zadny.
když tam bude vysokakapacitni aku, bude odber regulovatelny, za coz bude CEZ tyhle "cerpacky" milovat...
a při jistých omezenich i vpodstate dnesni standardni li-on aku zvladne klidne 10tis cyklu..
v budoucnu hlaven bude nabijeni fungovat podobne jako treba dnes v Norsku, kde jsou na ulici bezne 22kW nabijecky (asi 80 tisic korun vcetne platebniho automatu, bez platebnoho automatu nejakych 15-20 tisic) kde si proste lidi nabiji v dobe kdy auto parkuje, navic vetsina aut BEV ani neumi tech 22KW vyuzit a maj treba jen 3-6kW palubni nabijecku, takze to ve finale nejsou as tak velke odbery, tech co nasledne potrebuji nabijet i pri ceste nebude tolik, protoze delsi cesty jezdi relativne male % ridicu osobaku
uplna budoucnost vzdalena 20-30 let jsou pak OLEV, elektricke silnice kde si auto bere elektrinu primo z vozovky
uplne stejne postupuji staty po celem svete v jinych odvetvich, ohledne tabaku, alkoholu a podobne, ber to proste jako dan za to ze skodis ostatnim, take je to ochrana vlastniho trhu a rozpoctu daneho trhu
kdyby treba nebylo dovoznich cel na fotovoltaicke panely z Ciny, tak by treba 10kWp elektrarna nestala 350 tisic ale jen 200 tisic, razem by mohlo mnohem vic lidi uvazovat o tom si dat na strechu baraku treba 3-5kWp elektrarnicku
ale tak pokud nejsi Nor tak te snad dane a ceny v Norsku trapit nemusj ne? a tady v Babisove mas krasne nizke ceny benzinu i nafty, a vsehovladce Bures aby neprisel o svuj super business s biopalivama, tak bude hazet elektromobilite klacky pdo kola jak jen to pujde, ostatne prozatim se v CR na elektromobilitu dalo na dotacich asi 150 milionu za celou dobu CR, pritom dotace na biopaliva cini rocne temer 6 miliard >:D takze ani ta mozna miliarda co se o ni pise ze by mohla jit castecne i do infrastruktury je porad jak plivnuti do beliku oproti tomu co se na dotacich dava do fosilnich molochu kazdym rokem
To asi trochu pridaj, tých 20-30 rokov je asi príliš optimistický odhad. Dnes 10 ajviac rokov trvá len rozhodovanie, či sa nejaká cesta postaví, kde sa postaví, kto ju postaví a tak ďalej... Ale budúcnosť to určite je. Len si neviem predstaviť to elektromagnetické pole v mieste takejto cesty a jeho dopady na okolie...
proto se to testuje a bude jeste par let testovat, ono ale podobne pole mas dnes v kazdem meste kde maj tramvaje nebo trolejbusy, i na elektrifikovane zeleznici nebo na kazdem elektrickem vedeni vznika elektromagneticke pole
Tak si predstav, ze kdyby se ode dneska prodavaly uz jen elektroauta, zvedlo by to ceskou spotrebu elektriny o cca 1,2% rocne. Toho si prenosova soustava skoro nevsimne. Navic rocne nasi soustavou protece na vyvoz tolik elektriny, ktera by nabila pres 4 miliony osobnich elektroaut. Pri dnesnich prodejich aut by neco takoveho nastalo nejdriv za 16 let. Kdyby se uz neprodal jediny spalovak
...to tu bolo protestov proti elektromobilom, vyťahovanie negatív a potieranie pozitívnych dopadov. A teraz? Už sa to skoro všetkým zdá takmer prirodzené, reálne a žiadúce. Zakrátko začnú sami ľudia elektroautá pýtať a čo spravia automobilky? No budú ich vyrábať. Že by sme konečne dostali rozum?
Tohle je Sobotka... ten Sobotka, co plánuje příště vládnout s komunistama, protože nikdo jinej s ním do koalice už asi nepůjde...
Je to pořád stejná blbost. Možná že k posunu došlo - vypadá to jako ještě větší blbost.
Asi jako močovina v dieselech: zeptej se nějakýho servisáka!
Ano, ve výfuku je o trochu míň emisí... ale výfuk měníš po 2 letech, motor jde do háje po pěti letech... umíš si představit ekologickou stopu toho, co bys bez té močoviny nemusel vůbec vyrobit?
Re: No teda... tak to bude víc stanic než elektromobilů!
pro vetsinu ridicu se nic nezmeni, jen misto 1-2x za mesic k cerpacce proste auto daji kazdy vecer na zasuvku, dobudoucna ani tone, proste jen zaparkuji a indukcne se jim samo nabije, rychlonabijeni je potreba jen na delsi transfery, jinak staci auto nabijet proste v dobe kdy parkuje, sak si sam pro sebe rekni, jak casto sve auto vyuzivas? ja treba muzu rict ze me auto jezdi tak 20 hodin v mesici, zbylich cca 700 hodin nekde parkuje
Re: No teda... tak to bude víc stanic než elektromobilů!
Ano, může to být úhlem pohledu - způsobem použití.
Jezdím poměrně často delší cesty. Delší myslím přes 100, většinou přes 150km = pro elektromobil nedosažitelné.
A v drtivé většině "krajinou", tedy nikolv po Praze. A Vysočinou, takže často zima, mlha, déšť nebo sníh... vyplatilo si mi i nezávislé topení = elektromobil je pro mě k ničemu.
Už jsem to tady psal víckrát: umím si představit malé, městské, elektrické autíčko. Tak max 2+2, 44kW... na dojížění 13km do práce městem, na rozvoz pizzy a tak, proč ne.
Já potřebuju auto, na které se můžu spolehnout. A večer přijedu, a ráno zase jedu dál... typicky skončím v pátek v práci a jedu 150km do Prahy. Tam jsem tak 3 až 4 hodiny, a jedu jiných 180km domů... přijedu po půlnoci, ráno relativně brzo vstávám a jedu 150 km do jinýho města... a večer pak zpátky domů.
A to všechno tak, abych mohl topit nebo klimatizovat, svítit a často i mlhovkama...
A ano, v neděli pak sedím doma. To pak sedím v křesle, a fascinovaně čtu o budoucnosti elektromobilů... ne, pro mě to budoucnost není.
Re: No teda... tak to bude víc stanic než elektromobilů!
vidis, ja mam vetsinu tras pres 250km a presto o BEV uvazuju, kuprikladu Bolt/Ampera-E by me jiz mohla vyhovovat co se dojezdu tyce, a pevne verim ze za tech 5-7 let kdy budu kupovat dalsi auto proste bude k mani nejake MPV s baterkovym dojezdem nad 300km a cenou rekneme okolo 600-700 tisic v zakladu, a pokud bude do te doby, jakoze verim ze bude i nejak zajimava sit rychlonabijecek, tak o to lepe, pak nebudu mit sebemensi problem takove BEV opravdu poridit :-)
Časová shoda s prohlášení škodovky, že začne prodávat hybrid
jako že hybrid mi přijde pořád rozumější, než elktroautíčko do nabíječky. :-)
Je to asi stejný, jako když týden po té, co se objeví informace, že VW asi přestane vyrábět Passata a soustředí se na SUV, vynoří se Passat, ten Passat, etalon dokonalosti!, mezi auty s nejhorším výsledek "losího testu"...
Re: Časová shoda s prohlášení škodovky, že začne prodávat hy
Fkoda taky prohlásila že v roce 2025 bude vyrábět 30% v elektro nebo hybridu.
A jak v ČR známo - co řekne Fkoda stává se Písmem Svatým ... :-)
Na druhou stranu opatrné prohlášení - nikdo neví jak to dopadne, 48 V systémy a mild hybridu mohou elektro docela dobře zabít.
Ovšem některé servery se toho zhostily parádně .... "Elektromobily budou tvořit 30% výroby ve Škodě Auto" ... :-):-):-)
Srdce Šamana a T.E.S.L.Y zaplesala :-)
Vojín Kotas má dotaz - kam zmizel Kharl Antidiesel ?????