Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A5 Sportback 2.0 TDI – Krásné, ale 2.0 TDI...

Pětidveřový model střední třídy od Audi prošel mezigenerační změnou, na první pohled ale novinku poznáte těžko. Není to chyba?
Zpět na článek
20. 2. 2017 11:10
20. 2. 2017 13:02
20. 2. 2017 14:06
20. 2. 2017 18:43
20. 2. 2017 19:05
20. 2. 2017 19:26
20. 2. 2017 19:44
20. 2. 2017 19:51
20. 2. 2017 15:20
20. 2. 2017 16:21
20. 2. 2017 18:47
20. 2. 2017 22:56
21. 2. 2017 07:22
21. 2. 2017 14:22
21. 2. 2017 18:43
21. 2. 2017 20:34
21. 2. 2017 20:41
22. 2. 2017 07:11
22. 2. 2017 19:06
22. 2. 2017 08:21
22. 2. 2017 19:09
22. 2. 2017 07:02
22. 2. 2017 07:06
22. 2. 2017 07:13
22. 2. 2017 07:14
22. 2. 2017 07:24
22. 2. 2017 07:27
22. 2. 2017 08:13
22. 2. 2017 09:13
20. 2. 2017 11:23
20. 2. 2017 11:40
20. 2. 2017 12:54
20. 2. 2017 13:04
20. 2. 2017 13:07
20. 2. 2017 12:04
20. 2. 2017 12:42
20. 2. 2017 13:06
20. 2. 2017 14:30
20. 2. 2017 14:44
20. 2. 2017 14:56
20. 2. 2017 17:49
20. 2. 2017 15:05
20. 2. 2017 15:18
20. 2. 2017 15:32
20. 2. 2017 15:39
20. 2. 2017 17:31
20. 2. 2017 18:57
20. 2. 2017 21:04
20. 2. 2017 22:33
21. 2. 2017 04:20
20. 2. 2017 16:24
20. 2. 2017 20:07
21. 2. 2017 14:59
21. 2. 2017 15:00
21. 2. 2017 15:02
20. 2. 2017 13:09
20. 2. 2017 13:20
20. 2. 2017 15:28
20. 2. 2017 17:10
20. 2. 2017 22:14
21. 2. 2017 10:09
20. 2. 2017 17:43
20. 2. 2017 16:52
20. 2. 2017 17:17
20. 2. 2017 17:48
21. 2. 2017 08:11
21. 2. 2017 08:56
21. 2. 2017 09:15
21. 2. 2017 09:19
21. 2. 2017 14:53
21. 2. 2017 09:52
21. 2. 2017 10:10
21. 2. 2017 18:47
22. 2. 2017 05:34
20. 2. 2017 18:53
20. 2. 2017 19:21
neregistrovaný "SR20"
21. 2. 2017 12:59
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2017 11:03
Málokteré auto?
Fakt jen málokteré auto je na dálnici lepší než A5? :-|

Mega 800 tisíc za 2litrovou naftu? Kurňa kam ten svět spěje :-)
Rozbalit vlákno
36
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2017 11:06
Re: Málokteré auto?
auto dozaista super ale v takejto velkej masinke by som si zelal urcite 6 valcovy benzin ;-) ... tu podla mna z pohladu sukromnika nie je o com.. dizel si od audi pravdepodobne kupi len firma...

inak ta coraz spucenejsia maska ( nahana s nou subaru hyundai alebo forda? ) a svetla kusok a la volvo.. no neviem.. uz to nema take audi-caro .. lebo predosla A5 mi prisla maskou viac audinovita... take Q7 ale aj mala Q2 su spredu daleko viac audi.. aspon pre mna...

PS: aj ta spz-tka doslova natlacena 5cm pod tymi 4kruhmi ... za mna nevyzera tento detail vizualne vobec dobre ( znacka ma byt v narazniku a nie krizom cez masku tak ze pomaly az logo vytlaca z masky ) ... rozhodne mala byt posadena este kusocek nizsie ako v starsej generacii kde to bolo aj na pohlad este ok... ach jo ... pride mi ze audi ma sice najkrajsi dizajn zo sucasnej D3 ale zrovna A5 krasavec nie je... zlata Q7
20. 2. 2017 11:42
Re: Málokteré auto?
Jojo, V6 benzin klidně i podladeny by autu slušel mnohem lépe, jenže ber v potaz, že A4/5 se stává fleetem lehce výše postavených managerů, kteří mají odpor k Passatu/Superbu. Jim jde o náklady na palivo a dálnice projetá 150/h jim stačí
Avatar - Ozzman
20. 2. 2017 12:06
Re: Málokteré auto?
Upřímě, ano, stačí ve 150ti, ale takto motorizovaná Audi zvládne o dost rychlejší průjezd Autobahnem. I starší 2.0 TDI bezproblémů zvládnou držet 170-190 km/h dlouhodobě, i v kopcích a ještě mnohdy i zrychlí lehce (zkušenost s 125kw TDi), pokud je to potřeba a to je více, než dostatečná rychlost. Koneckonců, takhle rychle zvládne jezdit i muj 85kw dvoulitr v neprémiovém autě, pokud je volná dálnice, tak tu rychlost drží s výjímkou nějakého zrychlování:D

Problém je, že cena testovaného vozu je přestřelená díky příplatkům a za takovou cenu by 4válec kupoval asi jen málokdo. Kolem 1-1,2M to je zkousnutelné a plně použitelné auto.
20. 2. 2017 12:49
Re: Málokteré auto?
Základ bude kolem 1,2
Avatar - Ozzman
20. 2. 2017 12:52
Re: Málokteré auto?
Vždyť je to v testu, 1.2M V této konfiguraci
Avatar - fOE
20. 2. 2017 13:00
Re: Málokteré auto?
Coz u premie znaci vicemene zaklad. Premie zadne stupne vybav nema, spis jen nejake balicky ala Mpaket, Sline atd., ty ale obycejne vybavu ve smyslu senzor toho, cidlo onoho, tempomat atd. nepridavaji.
Avatar - Ozzman
20. 2. 2017 13:03
Re: Málokteré auto?
Tak ty Sline a Mpaket jsou stupně výbavy ne? :-) u BMW je ještě luxury line, nebo individual :-) Moc se nevyznám, ale jsou tam také rozdíly.
Avatar - fOE
20. 2. 2017 13:20
Re: Málokteré auto?
Prave ne vybavy, spis optickeho/technickeho odliseni se. Z vybav tam toho moc neni, dostanes sportovni sedadla, cernej strop, sportovni volant (ale za jakoukoliv jeho dalsi vychytavku jako tempomat tak jako tak priplacis), sport podvozek a nejake ty plasty kolem auta. Ekvivalent toho co znas treba z titania u fordu, nebo skodovackych vybav, ktere maj casto navic veci jako vse v elektrice, senzory deste, svetel, ruzne asistenty atd. to u premie nenajdes.
Co tam najdes jsou ruzne balicky / pakety, kde za zvyhodnenou cenu dostanes treba velkou navi+internet+HUD treba, ale to si muzes objednat nezavisle na volbe linie.

Kazda vybavova linie ma vyber z jinych barev, vnejsku a vnitrku, z jinych stylu kol... vybavu si ale muzes poskladat stejnou do obou aut.

EDIT: Nakukni do konfiguratoru, sam uvidis ze tema liniema/Mpaketem si k nejake extra vybave nepomuzes. Holt premie i ve stredni, to je pul milion v priplatcich jen tak luskne. :-)
Avatar - Ozzman
20. 2. 2017 13:30
Re: Málokteré auto?
Až bude čas tak mrknu :-)
20. 2. 2017 15:31
Re: Málokteré auto?
Jak píše fOE, rozdíly jsou malé a souvisí se zaměřením toho auta určitým směrem (jiné nárazníky, kola, čalounění, dekor a třeba nějaká specifická výbava jako M volant nebo podvozek v M paketu). Na rozdíl od stupňů výbavy mainstreamu se normálně nestane, že by jeden zahrnoval druhý (tedy jeden byl nadřazen druhému). Od normálních balíčků se liší tím, že se nedají kombinovat - můžeš mít jen jeden.

Ve výbavě si u těch dražších polepšíš, ale jsou to spíš triviality typu klimatizace, tempomat, parkovací senzory, mlhovky. Dříve býval jen M paket, dnes jich je víc a M paket se myslím už ani nejmenuje M paket.
20. 2. 2017 17:48
Re: Málokteré auto?
Objednal jsem 330e v Luxury line a mimo nějaké výbavy samotného balíčku jsou určitě další prvky cenově zvýhodněny. Například individuální kůže už pak nestojí 78, ale 24. Myslím, ze je vždy lepší si ten paket připlatit (ale teď mluvím jen ze zkušenosti s BMW a Audi).
20. 2. 2017 18:18
Re: Málokteré auto?
To je prostě tím, že Luxury line obsahuje kůži - obyčejnou Dakotu. Individual (Merino) je pak levnější o to, co by tě Dakota stála samostatně (tedy příplatek za Merino oproti Dakotě je pořád stejný). Přeci ji nebudeš platit dvakrát. Divím se, že sis vzal do 3er kůži. Vždyť nemůže mít odvětrávání.
20. 2. 2017 22:13
Re: Málokteré auto?
Právě že ne, bohužel tak zvenčí "nadupaná" A5 je uvnitř skoro žebrák :-) Nevím jak aktuální, ale předchozí A5 i v S-line nemá ani loketní opěrku v základu >:D
Avatar - Emel
20. 2. 2017 22:36
Re: Málokteré auto?
K takovému autu sedí 3.0TDI Quattro automat. Benzín fajn, třeba do Giulie nebo do XE, v A5 mi moc smysl nedává... sportovní auto to stejně nebude a pro plachtění Autobahnem je nafta jednoznačně lepší (a i dlouhej táhlej zvládne s přehledem).
20. 2. 2017 11:19
Re: Málokteré auto?
Je to dáno řízením, je netečné a udělané tak, že dálniční jízda je stabilní jako v tanku. Audi se tím vyznačují, v tomhle má ACZ pravdu. Nese to s sebou však nevýhody, jakmile chceš od řízení víc než právě jízdu v přímce nebo s dlouhým obloukem (asi jako pravověrné sjezdovky oproti slalomkám).
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2017 11:23
Re: Málokteré auto?
V tomhle ACZ pravdu nemá = svět nekončí u A5 = dokonce ani u Audi

Těch aut nad A5 je obrovský množství

To že za podobnou cenu A5 2.0 TDI koupíš GS450h radši nerozebírat
20. 2. 2017 11:26
Re: Málokteré auto?
Vztahoval jsem to jen k řízení, spousta lidí to takhle má rádo, byť pro mě je to spíš akceptovatelné než cokoliv jiného.
Cena je děsná, za dvoulitrovou naftu o třičtvrtě míče míň.
Avatar - _Karel_
20. 2. 2017 16:17
Re: Málokteré auto?
"za dvoulitrovou naftu o třičtvrtě míče míň" - to je trochu utopie, ne? Za to by nebyl ani srovnatelný superb.
20. 2. 2017 18:07
Re: Málokteré auto?
Neznám moc lidí, kteří by reálně za Supa vytopili +1mio ;-)
Avatar - _Karel_
20. 2. 2017 18:54
Re: Málokteré auto?
Jakože na vrcholného Supa ti dají 200-300t slevu? Tak ve fleetu možná, netuším, ale soukromě těžko.
Já znám jednoho, co dal soukromě 1,3.
20. 2. 2017 19:27
Re: Málokteré auto?
Soukrome ani nahodou. Nizsi sleva nez u vw zpusobi, ze sup je ve stejne vybave drazsi passatu...
21. 2. 2017 10:52
Re: Málokteré auto?
Když já soukromně moc nekupuju a pokud, tak spíš sjednám někomu cenu a většinou se dostanu na mojí představu ;-)
Avatar - _Karel_
21. 2. 2017 18:10
Re: Málokteré auto?
No ok, ale pokud se vrátíme na začátek- takhle vybavenou A5 za míč- tos trochu přehnal, ne? ;-)
22. 2. 2017 05:33
Re: Málokteré auto?
Je to sice pěkně vybavenou dvoulitr, ale pořád dvoulitr. Cena příplatků je násobkem reality, mají odkud stahovat, tahle verze je sice vyšperkovaná, ale víc bych za ní nedal. Chce prodat, pak prosím... Je to novinářské auto a tak je našlapaná, ale v ne o moc horší verzi se dá odejít s ponechanou rozumnou částkou ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 2. 2017 23:17
Re: Málokteré auto?
Já ti nevim = čet si srovnávací test A5 Sportback vs Sup?

Směrová stabilita = stejná

Ovladatelnost = stejná

Celkovej vítěz = Superb

Svět aut kterej končí Supem mě moc nebere = sem si donedávna představoval že nad nim je toho eště docela dost :-)
Avatar - Ozzman
20. 2. 2017 11:59
Re: Málokteré auto?
Za tuhle cenu koupíš skoro cokoliv :D :D , je to prostě a jednoduše novinářská verze, kterou Audi dalo do testu, nic víc... stejně jako Oktávka 1.2TSI za mega >:-[]
Avatar - iudex
20. 2. 2017 11:37
Re: Málokteré auto?
Tiež mám radšej komunikatívnejšie riadenie, ale pri luxusnom rodinnom liftbacku je otázne, či je ostré riadenie zrovna vyhľadávaná devíza. Ako píšeš, stabilita, istota, dlhé tiahle zákruty, to je to, čo sa od tohto auta žiada, na súperenie s hothečmi na okreske tento typ auta asi nie je určený. A5 kupé je iná vec, tam je prípadná kritika oprávnená, ale liftback treba hodnotiť trochu inými kritériami. Myslím, že aj 4er GC je inak naladené, ako 4er kupé.
20. 2. 2017 11:39
Re: Málokteré auto?
Ono se to dá naladit, nepociťuju u svého auta vyjma ochoty zatáčet hyperaktivitu na dálnici, moje paní by však neváhala, kdybych jí řekl ať se otočí do Mnichova...kočka by zůstala doma ;-)
Avatar - fOE
20. 2. 2017 11:45
Re: Málokteré auto?
Podle me si v tehle tride zbytecne vlidny. Je to jen prostra stredni trida, v podstate to druhe nejmensi co automobilky jako BMW, Audi (dobra, ta ma i A1), MB delaji a u audi je to to vubec nejmensi pravoverne (nehaldexove). Jinak receno pokud audi chce byt i v tehle tride tupe, klidne muze, vetsine to i podle me bude sedet vic nez kdyz se musi s volantem prat. Ale tuhle neridicskost bych poctem dveri neomlouval, furt je to z tech mensich a agilnejsich audi.

Zkusenost nemam, ale doufam ze 4er GC na tom bude velice podobne, nebo stejne jako 4er coupe. Nevidim duvod aby tomu tak nebylo.
Avatar - Ozzman
20. 2. 2017 12:11
Re: Málokteré auto?
Není A3/A4/A5 na shodném, nebo lehce pozoměněném podvozku? Takže, vlastně také druhé nejmenší :-)
20. 2. 2017 12:16
Re: Málokteré auto?
A3 má motor napříč, A4 podélně - takže bych řekl, že i podvozky budou dost rozdílný. Zespoda jsem to ale neviděl.
Avatar - Ozzman
20. 2. 2017 12:25
Re: Málokteré auto?
A bylo tomu tak u všech generací? Nebo až nyní? Díky :-)
20. 2. 2017 12:28
Re: Málokteré auto?
Vždycky, už od roku 96 :-)
20. 2. 2017 15:42
Re: Málokteré auto?
Passat B5/5.5 vycházel z A4. A3 vyšla z Golfu, stejně jako později Passat B6. Se starým pašíkem jsi myslím obeznámen.
20. 2. 2017 15:44
Re: Málokteré auto?
I hardware vypadá úplně jinak. I když poslední generace už vzadu nemá "trapézová" ramena ( to je to pokroucené H [odkaz] ).
Avatar - iudex
20. 2. 2017 12:28
Re: Málokteré auto?
Nie, to sú úplne iné platformy. Platforma MQB pre motory s priečne uloženým motorom sú typicky kompakty, teda Octavia, A3 a spol, aj keď platforma zvládne rôzne veľkosti od novej Ibizy po Kodiaq. Platforma MLB pre pozdĺžne uložené motory je pre A4 a vyššie. Tu pekne vidíš, že testovaná A5 má motor pozdĺžne: [odkaz]
20. 2. 2017 11:10
...
Tenhle motor je celkově přešlap - DSG si obvykle s naftou moc nerozumí, ale tady je to ještě markantnější kvůli tý díře pod 2000 otáček.
K tomu se může připočíst ještě spotřeba oleje (už na 50tkm si to bere skoro litr na 1000 km, jsem zvědavej, co to udělá za rok, za dva - Superb III 4x4, provoz výhradně po Praze a blízkém okolí) a fakt, že to jede stejně jako 110kW verze...
Rozbalit vlákno
28
20. 2. 2017 13:02
Re: ...
když se acz muze neustale opakovat, tak ja zopakuju kritiku tohoto pohonu.
moje zkušenost je, ze to zere vic, nez 535xd BMW5 kombi.... a to při vyuzivani všech 240kw na podstatne tezsi auto...

o první litr oleje si to reklo ve 20tkm, v 15tkm si to reklo o litr chladici kapaliny.
prumerna spotřeba 8,2

převodovka podtaci motor, který minimalne do 2000ot. nedela nic.prevodovka klidne radi do 1200ot.
v takovem pripade se při klidne jizde po meste snažíte pridat, ale tak dve sekundy se téměř nic nedeje, pak se teda převodovka uvoli podradit, ale protože uz v tu chvili mate plyn pomerne hluboko, abyste ji donutili preradit, a podrazenim prejde do vyssich otáček, dostanete chte nechte kopanec...
zkuste v momente podrazeni obrat plyn abyste zmirnili kopanec, kopanec prijde stejne, jen převodovka je pak zmatena jak lesni vcela a klidne vas posle zpet na trojku. sportovni rezim zas drzi otáčky hlukove obtěžující posadku...
ale co by clovek chtěl za priplatek pouhých 60.000, ze?

za 6,6 se podle me bezne jezdit neda, takze to, co tu pisi je blabol.
ani při ceste z hor, kde jedu cely rakousko 100 po dalnici se na 6,6 nedostanu.

oni to chlapci pisou, ale pisou to tak, jako by o nic moc neslo...
skutečnost je ale na tuto tridu hrozna...
20. 2. 2017 14:06
Re: ...
Máš to v Passatu? Průměrná spotřeba při běžném denním ježdění 8,2 znamená jízdu jen krátkých tras nebo skutečně hodně dynamické přesuny nebo poruchu motoru. Mám vyzkoušeno, že 530xd si při využití výkonu vezme rozhodně víc, než 2.0TDI, takže pochybuju, že by 535xd brala míň, i když to vyzkoušené nemám.

Každopádně úbytek chladící kapaliny je plošný problém, servisy VW vědí a opravují - máš recht, je to ostuda. Spotřebu oleje u 2.0 BiTDI mám 1 l na 30 tis. km, taky žádná sláva, ale dá se to přežít.

Spojení převodovky a 2.TDI, ať už 110 nebo 140 kW nestojí za nic, přesně jak píšeš. Neustále to posílá motor kousek nad 1000 otáček, kde je úplně mrtvý, takže při jízdě má člověk pocit, jako by musel auto přemlouvat, aby se uráčilo byť i jen mírně zrychlit. Řeší to částečně přepnutí do sportovního režimu, jenže v něm zase převodovka drží motor ve zbytečně vysokých otáčkách i při konstantní jízdě - 100 km/h jede na pětku.
20. 2. 2017 18:43
Re: ...
Ano v passatu, neco prida 4x4, ale i tak je to hruza. Dalnici ustaleny 150 to jede za 7,5... To jezdi 535xd taky a cim rychleji za touto hranici jedes, tim je 535xd uspornejsi oproti passatu.
20. 2. 2017 19:05
Re: ...
Aha, to je možný. Nemám to přesně změřený, ale ve vysokých rychlostech se karta spotřeby obrací ve prospěch výkonných víceválců. Já jen vím, že jakmile začneš na 530d šlapat - akcelerace, brzdění, tak jde spotřeba hodně nahoru, taky ve městě žere víc, než dvoulitr. Předpokládám, že dvouturbová verze 535xd na tom bude podobně.

U mě s 2.0 BiTDI 4x4 jezdím cca 140 na tempomat (u nás). Spotřeba při takové rychlosti je do 6,5 litru při běžných podmínkách. Při 150 to přes 7 nepřeleze.

Ale stejně tomu musíš při té spotřebě nakládat :-).

Jinak celkově Passat žádné nadšení, dneska už bych koupil rovnou prémiovku. To bych doporučil i každýmu, kdo vyložené nekouká na korunu.
20. 2. 2017 19:26
Re: ...
Ja byl s tou 2010 spokojenej, ale to co vw provedl s auty v posledni generaci je jasnej ustup od naznaku premie. Octavie uz taky zdaleka neni co byvala... Ale problem ma cela premie. Bmw dela to same, audi pod a6 taky a co prinese nova uvidime. Koncern setri a nabizi osizena auta za vyssi ceny nez ta predchozi.
Mergl je podle me navrch hun vespod fuj taky. Kdyz jsem uvazoval o c63amg, sednul jsem do bezneho cecka.. Ten dutej stredovej dil palubky s trema vydechama je mozna hezkej na obrazku, ale v realu to s premii nema nic spolecnyho. Do c kupe jsem si nedokazal predstavit deti vzadu... To je premie??
Lcd budiky v ecku, nad kterejma polovina teoretiku slinta maj desny rozliseni i kontrast, palubni systemy v merglu tradicne nejhorsi z d3... Porsche ma vaznej problem s motorama, kdo by rekl, ze ferrari bude v teto oblasti daleko spolehlivejsi? O jagu toho moc nevim, webpaja rekne vic... Land rover je tragickej, viz nove discovery... Ja fakt nevim kam?
20. 2. 2017 19:44
Re: ...
:-) jo, asi máš pravdu. Na Octávce, Superbu i Passatu je cítit šetření. U škodovek na první pohled, VW to trochu maskuje, ale taky navoněná bída.

Nová A3, kterou máme doma, mi přijde jako slušné auto. Vždycky mám problém, že když sednu z Passatu do A3, mám pocit, že átrojka je daleko líp udělaná, ačkoliv je to auto o třídu níž. Ne nic extra, ale prostě působí dotaženějším a bytelnějším dojmem.
20. 2. 2017 19:51
Re: ...
Maserati!
Sice to je provedenim taky krap, ale minimalne z Ghibli je citit, ze to staveli srdickem :-)
20. 2. 2017 15:20
Re: ...
a to se tyka jakeho auta? To horni A5 je na trhu jen par dni, pokud se nepletu...

Jinak to chovani DSG sedi na v podstate jakoukoliv kombinaci ctyrvalcoveho dieselu a DSG, neni to nic noveho, to uz delaly i stare passaty a supy a lidi, co s tim jezdili si zvykli to pred dobrzdovanim a podobnymi manevry prepinat na sport. V aute za 1.8M CZK mi DSG prijde jako preslap
Avatar - _Karel_
20. 2. 2017 16:21
Re: ...
Ono je to ale v autě za 1,2M, ne za 1,8M.
20. 2. 2017 18:47
Re: ...
To neni pravda, mel jsem i posledniho passata z roku 2010 125kw a tam rozhodne prevodovka neradila na 1000 otacek. Bylo to prijemny auto. To se soudruzi u vw rozhodli kvuli emisim totalne to auto znicit. Ze s tim zakaznik za mega nebude moct jezdit je jim sumak. Ale jak rikam. Ono to chodi ve vlnach. Cast lidi si necha kalet na hlavu, cast lidi to nepozna, ale spousta lidi se nastve a pristi auto od vw si dobre rozmysli.
20. 2. 2017 22:56
Re: ...
a není ten motor v superbu utaženej kvuli převodovce?
21. 2. 2017 07:22
Re: ...
no, ja ten motor mam v passatu a mezi intervaly vymeny (30 000km) nemusim nic dolivat. a proti kolegum, co maj 110kW verze, je to samozrejme vyrazny rozdil. takze mas asi blby kus, tezko to generalizovat.
21. 2. 2017 14:22
Re: ...
Hele není to jen jeden kus, vím mimimálně o pěti (ve flotile jich je cca 15). Některý neberou olej, zato žerou vodu - na to byla i svolávačka, podtočený jsou ale neustále všechny.
Spotřeba oleje je dle servisu normální a poplatná start-stop provozu, kluk, co jezdí s tim žroutem se už těší, až to bude moct v červnu vrátit.
Ja ale možný, že jde o blbou sérii nebo že to mají u Passatu ošetřený lépe.
21. 2. 2017 18:43
Re: ...
no to nevim, ja mam predokolku s manualem (podtaceni nehrozi, nejsem tak debilni jako automaty ;-) ) a je to docela brko. jzdim dost svizne, dlouhodoby prumer 6,3. olej mi to nezere, vodu take ne. je fakt, ze kolegyne mela tento motor v zapujcnim superbu a subjektivne se mi tam zdal uplne letargickej. pocitove na urovni tech 110kW. mela to teda take s manualem. pak ten samy motor ma kolega v a4 s automatem a take si chrochta blahem. takze nevim.
21. 2. 2017 20:34
Re: ...
jak píšu v superbu ho drží pod krkem řídicí jednotka kvůli slabému 6kvaltu v audi je 7kvalt tam jede úplně jinak
Avatar - _Karel_
21. 2. 2017 20:41
Re: ...
To ale snad platí pro DSG, a kuny píše o manuálu.
Že by se nenamáhali dvěma různými nastaveními?
22. 2. 2017 07:11
Re: ...
presne tak, pisu o manualu.
22. 2. 2017 19:06
Re: ...
ja reagoval původně na Odana ten psal že to není nic moc s dsg, dle jeho zkušenosti ze superbu
Avatar - Emel
22. 2. 2017 08:21
Re: ...
Nemyslím... ta převodovka je stejná v Passatu i Superbu a je to mokré DSG... ne sice nejnovější, ale těch 400Nm by měla zvládat.
22. 2. 2017 19:09
Re: ...
u toho 6st. je motor přiškrcenej (verze 140kw) naplno je puštěnej snad na 4 až 6st (nebo 5 až 6st - nejsem si jist) někde to tu snad psali a potvrzovali mi to lidi z vw
22. 2. 2017 07:02
Re: ...
Tak jsem vcera udelal test: trasa cakovice- mezoun tuěem, s cilem zajet to s minimalni spotrebou. Srovnani octavia 3 2,0tdi 110kw fwd a passat 2,0tdi 140kw 4x4.
U passatu jsem dokonce vypnul vsechna vyhrivani, klimu a dokonce i ventilaci....
Jednalo se o prujezd prahou s jedinym zastavenim na svetlech.

Octavia spotrebovala 3,4l
Passat na stejne trase s hysterickou snahou o usporu, 90 na dalnici s blue trainer score 96% ( procenta to zacalo odecitat i za jizdu pres 70km/h), dal tutez trasu za 5,1l

Takhle se proste v realu jezdit neda a ten rozdil myslim vypovida o tom, ze to zere podtatne vic nez standard 110kw tdi a s vyuzivanou dynamikou se nuzky rozevrou jen podstatne vice...

Trasa ma 37 km, rychlostni primer 55kmh...
22. 2. 2017 07:06
Re: ...
Ty masochisto! Ale když připočítáš hmotnost, 4motion apod, výkon...ta to nejni zlé ;-)
22. 2. 2017 07:13
Re: ...
... presne to me napadlo take ;-).
22. 2. 2017 07:14
Re: ...
Problem je spotreba pri beznem pouziti, stejna jako 535xd a tomzere vic nez 530xd... Proste na 2,0tdinje to zrout. Asi mi nikdo nebude tvrdit, ze s octavii tdi 110kw jezdi za 3,4l...
Kdyz jsem se pokusil o maximalne uspornou jizdu s e46 330cd, vzalo si 3,9l... Oproti 5 litrum v lechcim passatu docela masakr.
Taky jsem s 330cd jezdil prumerne za 7,4a s passatem za 8,2...
22. 2. 2017 07:24
Re: ...
RRS s močovinou taky žere o litr víc než bez... Superúsporný styl už nefunguje jako dřív.

Já dnes jel v kočce za 7,2. Ale spíš kvůli námraze, než že bych se chtěl trýznit >:D
22. 2. 2017 07:27
Re: ...
Takhle se ale jezdit neda... Jsem byl vystresovanej jak leco... Abych nekde nahodou nemusel brzdit... ;)
Avatar - fOE
22. 2. 2017 08:13
Re: ...
e46 predpokladam jeste bez DPF?
22. 2. 2017 09:13
Re: ...
ano, ale z puvodnich 204ps mela v tu dobu 260ps
20. 2. 2017 11:22
(Ne)kvalita sedadel??
Všimli jste si "dekoru" levé bočnice sedadla řidiče? To asi u nového auta není ideál, co?
Rozbalit vlákno
2
20. 2. 2017 11:29
Re: (Ne)kvalita sedadel??
Měl jsem to u předchozí řady podobně, ale zvrásnění se vyhladilo časem, celkově kůže sice tužší, ale velmi odolná (je pravda, že nejsem žádný tlouštík).
20. 2. 2017 12:21
Re: (Ne)kvalita sedadel??
Je to dano stylem nastupovani a vystupovani, bocnice jsou vysoke a novinari se k tomu nechovaji jako ke svemu. Urcite bych z toho zaver, ze je to nekvalita nedelal.
20. 2. 2017 11:23
Jiný pohled
Upřímně řečeno, David musí mít setsakra krátké nohy. Já se za sebe v nové A4/5 posadím při o pár cm menší výšce nepříliš pohodlně. Tento motor nijak nejede a to ani přes kratší převody DSG a řízení je příjemné jen do doby zavřenějších zatáček.
Stejně tak bych A5 nazval spíš pohledným než krásným, ale to je věc osobního vkusu.

Co je super? Posaz za volantem, sedačka lze spustit krásně nízko a rozsah "štelování" volantu je obrovský.
Rozbalit vlákno
53
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2017 11:29
Re: Jiný pohled
vizualne su aj krajsie vozy ( taky stinger ) ..... mne pride ze ta maska je proste az moc plocha.. a na pohlad tupa... kdez to ine auta maju masky tak nejak zakrivenejsie. ked sa na nu pozeras z uhla... ... kdezto tu mas rovnu megaplochu... vyzera to ako nejaky nasilu vsadeny radiator... podobny pocit som mal aj pri novej R8... ani tam ta maska uz nie je tak elegantne zakomponovana ... ale naopak posobi ako past na oko.. co sa deje neviem.. lebo Q7 aj Q2 to maju s tou maskou podla mna este pekne zrobene

jazecky aj technikou to bude urcite pecka.. to je jasne.. ale ten face je fakt divny... od takto draheho auta by som proste cakal uz kusok viac dizajnoveho umenia... zlaty stinger...
20. 2. 2017 11:31
Re: Jiný pohled
Nová Q7 nemá masku, ale chromovanou plastiku hodně používaného pracovního náčiní holky z perlovky >:D
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2017 11:41
Re: Jiný pohled
no hej ale za taketo peniaze cakas aj nejaky ten dizajn predsa... pritom pozri sa na predoslu A5... bola fakt vpredu krasne elegantna.. maskou zaoblena... vyvazena ... teraz uz je to take nijake.. tupe.. spucene... aj svetla tvarovo akesi divne.. a coraz menej v style audi... a keby sme tu dali logo ford asi by to slo uz tiez..
20. 2. 2017 11:43
Re: Jiný pohled
Mě se původní A5 až na humpolácké přední denní LED líbila ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2017 11:45
Re: Jiný pohled
predosla A5 bola krajsia ako tato nova.. rovnako aj predosla R8 sa mi dnes uz paci viac ako ta nova... ale napriklad uznavam ze nova Q7 aj Q2 su uz dalej a tam sa mi to smerovanie paci... len zrovna u A5 aj R8 mi ta maska proste nesedi... je akasi divna.. plocha... posobi neprirodzene...

pritom aj taky passat alebo superb su spredu daleko lepsie zvladnute
20. 2. 2017 11:49
Re: Jiný pohled
Naživo to nepůsobí nijak špatně. Pro mě třeba narozdíl od Q7. Obecně se mi SB celkem líbí, ale za krásný bych ho neoznačil.
20. 2. 2017 15:22
Re: Jiný pohled
ja tu kritiku nove Q7 porad nejak nechapu... Podle me vypada podstatne lip, nez ta puvodni.
Avatar - white label
20. 2. 2017 17:11
Re: Jiný pohled
Tak to rozhodně ano. Navíc pro novou "pracuje" čas, staré nepomohlo nic, tedy s výjimkou faceliftu (i když jen částečně).
20. 2. 2017 18:04
Re: Jiný pohled
Sto lido sto chutí, zrovna minulý týden jsem poslouchal prodejce, jak si stěžoval, že ještě spousta klientů váhá nad výměnou staré Q7 za novou ;-)
Avatar - white label
20. 2. 2017 18:13
Re: Jiný pohled
Někomu (mně naopak ne) třeba může chybět ta "mastodontnost" 1. generace...
20. 2. 2017 18:07
Re: Jiný pohled
Musím potvrdit. Q7/SQ7 mne naživo přijdou fakt docela v pohodě. Relativně vůči ostatním SUV tak za 2-
Avatar - Ozzman
20. 2. 2017 12:02
Re: Jiný pohled
Mne se líbí i tahle A5 :-) Když si mi říkal, že A4 je malá, tak tohle asi nebude lepší co? :-)
20. 2. 2017 12:03
Re: Jiný pohled
Není to lepší ;-)
Avatar - Ozzman
20. 2. 2017 12:07
Re: Jiný pohled
A stejně se mi líbí ! >:-[] >:D
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2017 12:21
Re: Jiný pohled
auta sa zvacsuju ale bohuzial dnes uz nie moc vnutornym priestorom len vonkajsou kasnou.. k comu je to dobre ze sedis pomaly jak v tanku a vzduchu ani moc nemas neviem... ale je jasne ze donekonecna to nepojde ;-) to je jedina istota

podla mna este pride doba ked sa auta zacnu uz konecne kasnou zmensovat a zostihlovat... to je takmer iste ;-) .. kedze novsie technologie to v pohode umoznia... a nebude uz treba mat 10cm hrube stlpiky s pocitom ze sedis zabaleny ako v spacaku.. ta vzdusnost starsich aut sa verim raz vrati ( bez dopadu na bezpecnost posadky ) :yes:
Avatar - iudex
20. 2. 2017 11:40
Re: Jiný pohled
Tiež vkladám do Stingera pomerne veľké nádeje. Len aby sa nestalo, že jeho cena bude príliš blízko A5 SB, to sa naň hneď budú ľudia inak pozerať.
20. 2. 2017 11:41
Re: Jiný pohled
Pokud to bude s V6 v topu, tak bych přes jistou evropskou preferenci asi neváhal volit Stingera ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2017 11:53
Re: Jiný pohled
koniec koncov navrhoval ho europan ;-) .... aj ked priorita je samozrejme amerika

ja verim ze do konca roka sa nejakeho toho duelu stingeru s A5 uz mozno aj tu dockame ... len dufam ze to nebude dizlovy suboj ale benzinovy so sestvalcami v 4x4 ;-)
20. 2. 2017 15:24
Re: Jiný pohled
Vahal, u tebe, stejne jako u me, rozhoduje svezeni a dojmy z jizdy, z rizeni, a tam bych na Kiu jeste porad nesazel. Stinger bude ladeny americky - silny motor, neschopny podvozek. Je to jen muj nazor, nechci to auto shazovat.
20. 2. 2017 18:00
Re: Jiný pohled
Navržený v Evropě? To by nemuselo být špatný ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2017 11:47
Re: Jiný pohled
je mozne ze uz bude aj drahsie ako A5... ale zakaznici si uz coraz viac uvdomuju ze casy ked nejakeo to audi alebo bmw bolo vynimocne uz aj v zaklade su fuc.... stinger moze audinu uz totiz kludne vyprasit jak malinu... takze cenu si obhaji a navyse fantasiticky aj vyzera ;-) .. tu sa audi este ma co ucit ...
20. 2. 2017 11:51
Re: Jiný pohled
Myslím, že vyjímečnost prémie obecně se tu probírala minulý týden a zrovna Stinger jde kompletně proti mainstreamu. Cenu si obhájí doma a v NA, tady bude bojovat. Přesto mu fandím...to, jestli bude lepší bych nechal na první srovnání. ;-)
Avatar - Ozzman
20. 2. 2017 12:10
Re: Jiný pohled
Já myslel, že prémie a mainstream už neexistuje a je to srovnatelné, alespoň to tady někdo donedávna vykřikoval >:D
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2017 12:11
Re: Jiný pohled
pssst ;-)

ale zrovnava sa to... vynimocnost premie bola kedysi prave aj v tom ze dostal si nieco co ine auto ti nevedelo dat... ale dnes mas aj v beznych vozoch uz prvky z premiovych aut... ci uz vybavove bezpecnostne technicke... takze sa to uz proste kusok zrovnava.. vynimocnost audi vedla inych aut uz proste dnes nie je taka ako pred 20 rokmi .... a kludne dnes uz aj nejaka ta vybavenejsia optima alebo passat nemaju daleko k nejakej A4 alebo bmw 3 ... to iste bezpecnost.. komfort.. uz je to hodne podobne...
20. 2. 2017 12:21
Re: Jiný pohled
Prémie není jen o výbavě, Optima s motorem napříč a zcela mainstreamovým řešením podvozku je trochu jinde. Nebo snad chceš říct, že je to jen derivát Stingeru? ;-)

Radši to neřeš, zamotáš se do toho :-)
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2017 12:27
Re: Jiný pohled
z pohladu bezneho pasaziera uz je to vsetko tak podobne ... aj vybavou aj komfortom... aj bezpecnostou .. jasne .. podvozkovo bude premia stale kusok inde... ale v praxi pri 130 na dialnici aky je v tom rozdiel? nebodaj v tej nepremii sa budes citit nejako horsie a menej komfortne ? isto nie ;-) ...
Avatar - Ozzman
20. 2. 2017 12:31
Re: Jiný pohled
Pamatuješ, jak jsem ti říkal, aby si se projel v malém turbomotoru a nehájil jen slepě atmosféry, jen proto, že ti to tak přišlo a nakonec is mi dal za pravdu a takové auto jsi si koupil? :-) Tak s tou prémií je to stejně :-)
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2017 12:36