Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Xenonové světlomety vs. LED: Jsou diody opravdu lepší?

Diodové hlavní světlomety jsou u výrobců aut stále více v kurzu. Jenže, tolik proklamované přednosti proti xenonům začínají mít vážné trhliny.
Zpět na článek
22. 2. 2017 19:56
22. 2. 2017 11:16
22. 2. 2017 12:06
22. 2. 2017 12:25
22. 2. 2017 12:43
22. 2. 2017 19:34
22. 2. 2017 23:27
22. 2. 2017 08:36
22. 2. 2017 08:48
22. 2. 2017 09:34
22. 2. 2017 10:38
22. 2. 2017 12:34
22. 2. 2017 13:01
22. 2. 2017 14:24
22. 2. 2017 17:20
22. 2. 2017 18:34
22. 2. 2017 19:02
22. 2. 2017 20:45
23. 2. 2017 11:56
23. 2. 2017 13:04
23. 2. 2017 09:14
22. 2. 2017 19:39
22. 2. 2017 19:54
22. 2. 2017 12:54
22. 2. 2017 08:37
22. 2. 2017 09:21
22. 2. 2017 09:50
22. 2. 2017 11:46
22. 2. 2017 12:45
22. 2. 2017 18:24
22. 2. 2017 21:36
22. 2. 2017 13:03
22. 2. 2017 18:31
22. 2. 2017 12:46
22. 2. 2017 15:01
23. 2. 2017 08:01
15. 12. 2019 22:46
22. 2. 2017 08:28
Výrobní náklady LED
Budou určitě nížší a pokud vím,xenony mají také chlazení..Nehledě na to,že výkon LED se dá regulovat,nepotřebuje pro start velký proud a zivotnost by měla být také delší..
Na jednu stranu se všemožnými způsoby řeší bezpočnost,nadruhou stranu dodnes třeba Škoda rve úplně do všeho pražárovky.Pokud chce třeba u Yeti xenony,dostane ty primitivní,se sníženým výkonem,navíc až ve vyšších výbavách a za tučný příplatek..Toto nechápu..Chceme vidět a být viděni,ale ikdyž už prémie jezdí s laserama,do aut se cpou H4,max H7..smutné..když si člověk uvědomí,kolik energie se vynaloží na výrobu různých druhů světlometů do jediného modelu,zatímco by stačil jeden s LED nebo xenonem..
Rozbalit vlákno
19
22. 2. 2017 08:35
Re: Výrobní náklady LED
Žárovky ve světlometech mají ještě před sebou velkou budoucnost. Existují například nové typy, H18 a H19.
22. 2. 2017 22:08
Re: Výrobní náklady LED
Vážený pane,Yeti má velice kvalitní Bi-xenony za běžnou cenu. Už jsem si zase potvrdil, že zde píšou 15-tiletí hoši, kteří ví * o autech. Choďte poctivě do práce a můžete si koupit slušně vybavené (nové) auto.
23. 2. 2017 07:55
Re: Výrobní náklady LED
Vážený pane..Věřte mi,že pracuji opravdu tvrdě a poctivě a že nové auto mám..S tím bixenonem u Yetiny jsem se spletl,omluva všem,ale fabia má ty slabé...jde mi o to,že světla,jeden z nejdůležitějších prvků auta, používá pořád žárovky,když jsou zde již dlouho xenony,LED,lasery..
Bydlím v horách a když jedu mým novým Masterem, nejdou dobře vidět lidé u stromů,srny a zajíci už vůbec... Když jedu s xenonem,vidím všechno,tudiž vím,jak jsou v tomhle žárovky špatné..Ve městě taktéž chodec přehlédne snáze žluté světlo,jako bílé..Nehledě k tomu,že třeba na fabii měním ženě žárovky co půl roku a je to strašná práce,narvat tam mé ruce..
a 15 let mám už 3x :-)
Mějte hezký den..
23. 2. 2017 09:51
Re: Výrobní náklady LED
Jako chodec tedy světlomet, byť žlutý, nepřehlédnu, když se tím směrem podívám (chodí se po opačné straně, auta bývají slyšet a před přecházením se rozhlíží). Silné světlomety (přesněji řečeno je problém, když svítí do obličeje) jsou naopak hodně nepříjemné, protože pak pořádně nevidím, kam šlapu (a nutí mě to otočit se - což je nepříjemné; chci vidět, kde to auto je, protože základem přežití je nespoléhat se, že tě řidič vidí), a očím trvá déle se znovu přizpůsobit. Předpokládám, že ti nejhorší, co jsem potkal, tam měli dálkové, protože mám hlavu mnohem výš než řidič.
Avatar - JiRkA997CZ
23. 2. 2017 21:58
Re: Výrobní náklady LED
Na ty srny apod existuje velice jednoduché řešení, stačí používat mlhovky. Nevím jak jiný auta, ale u mýho se nechaj mlhovky seštelovat mírně do boku a značně nahoru a dolu, takže je mám nastavený přesně tak, aby mi osvětlovaly krajnici. Když pak jedu lesem nebo u lesa, tak pražím dálky a mlhy a vidím parádně. Samozřejmě že na meďoury a passaty ty H4ky a H3ky ve Favoritu určitě nemaj, ale pořád je vidět opravdu dost a něco přehlídnout je umění. Taky jde o to si pořídit lepší žárovky s vyšší svítivostí - používám Osram nightbreaker unlimited (asi 6 kilo za pár H4). Jejich svítivost v porovnání s obyč H4kou jsem sám porovnával a vypracoval o tom "laborát", za jehož informace ručím: [odkaz]
24. 2. 2017 11:47
Re: Výrobní náklady LED
Ahoj, dej H4 LED sadu a budeš max spokojený. Bez oslnění, uvidíš suprově. Nej je osvědčený model od firmy NSSC 5S+, mám již přes rok a nevidím rozdíl mezi origo xenony či LEd origo, někdy tato sada svítí líp než origo LED.
Avatar - vabis
23. 2. 2017 13:56
Re: Výrobní náklady LED
Presne tak, zarovky uplne staci, ale zalezi kdo to dela resp jaka jsou ta svetla. Treba Mercedes R129 nebo w140 s obycejnyma H1 svitil o galaxii jinak nez dobova Octavia 1 (tam nevim co je, ale tak slepe auto jsem jeste nezazil), kde jsem si na kazde okresce musel zapinat vzdy dalkove+mlhovky dohromady misto obycejnych potkavacek, abych vubec neco videl. Dneska na w222 jsou ty chytre LEDky pohoda a na Landaku je rampa tj 2 pridane pary takze no stress.

Problem modernich aut jsou spis silene male paraboly, kde se kumuluje hodne tepla, pak je to cele cerne, nekvalita polykarbonatoveho prekryti uz jen tresnicka na dortu. Navic se proti tem vsem xenonum blbe jezdi, i homologovane mnohdy oslnuji. Xenon povazuji za mrtvy.
22. 2. 2017 10:42
Re: Výrobní náklady LED
Nepleteš si Yetiho náhodou s Rapidem?
23. 2. 2017 07:56
Re: Výrobní náklady LED
Jo :-)
22. 2. 2017 11:02
Re: Výrobní náklady LED
U Yetiho opravdu nejsou xenony se sníženým výkonem. Prakticky všechny automobilky používají halogeny.
23. 2. 2017 07:43
Re: Výrobní náklady LED
Díky za info..nicméně fabia má ty slabé 100%
23. 2. 2017 08:23
Re: Výrobní náklady LED
Fabia 3 má xenony tak slabé, že nemá žádné... ;-)
23. 2. 2017 08:47
Re: Výrobní náklady LED
Fabia 3 Xenony nemá, má pouze halogeny - základní reflektorové a příplatkové projektorové.
23. 2. 2017 09:45
Re: Výrobní náklady LED
Však píšu, že nemá žádné natož ty slabé...
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2017 12:55
Re: Výrobní náklady LED
Dávat do mainstreamového auta LED v základu nedává smysl, vždyť výrobce ve velkém vydělává právě na příplatkové výbavě. Kdyby dal do základu podstatně nákladnější LED, tak si v případě zachování ceny výrazně sníží marže. A ne každý by to dostatečně ocenil.
23. 2. 2017 08:11
Re: Výrobní náklady LED
Pokud by byly jen jedny světla pro jeden model,snížily by se náklady,jelikož by se nemuselo přemýšlet,co kam patří,doprava,sklady,manipulace,dost možná jiné elektro svazky..prostě by to o tolik dražší nebylo..si myslím..v každém případě je to bezpečnostní prvek k nezaplacení..
22. 2. 2017 19:21
Re: Výrobní náklady LED
Dokud se nebudou v EuroNCAP honotit i světla, jako to dělají v US, tak se situace nezlepší. Místo toho auta hodnotí za kdejaké nepodstatné blbiny.
Avatar - guze
22. 2. 2017 21:02
Re: Výrobní náklady LED
A pak když se v americe na ulici podíváš na prémiovky od BMW, MB, AUDI, tak maji hodně často halogeny >:-[]
Avatar - JiRkA997CZ
23. 2. 2017 22:03
Re: Výrobní náklady LED
V Americe taky člověk nemusí mít jen jeden pár potkávaček apod. Tam jsou ke světlům hodně benevolentní. Jinak s halogeny máte pravdu, v USA jsem nedávno byl a opravdu tam byly majoritní halogeny, divil jsem se tomu.
Avatar - Johny.Rico
22. 2. 2017 08:29
Článek jak noha...
... jak by řekl můj tata. Informace veškeré žádné, argumenty proti "spáse" žádné. Za "pjet," chlapče. :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - speedfred
22. 2. 2017 08:36
mám v autách
full led a bixenony a nejaký veľký rozdiel vo svetle nevidím,neviem či xenony nie sú ešte lepšie.
Je ale fakt,že xenony majú ostreky svetiel a LED sú bez takže v takomto počasí to treba umývať lebo výkon klesá.
LED-ky majú ale dobré vytieňovanie objektov v protismere,príp chodcov a pod.
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Ham.
22. 2. 2017 08:46
Re: mám v autách
Nemáš pravdu, ostřik světel souvisí se světelným tokem, který světlomet generuje ne s technologií (LED vs Xenon). Takže slabé neplnohodnotné xenony (třeba Š. Rapid) nebo slabé neplnohodnotné LED (třeba Megane) nepotřebují ostřik. Ale xenony i LED s plným výkonem jej mít musí.
Avatar - speedfred
22. 2. 2017 08:52
Re: mám v autách
to viem o tých ostrekoch. Potom asi nemam tie naj ledky aj keď sú adaptívne :'-(
Avatar - Ham.
22. 2. 2017 09:16
Re: mám v autách
Nechce se mi to hledat, ale myslím, že ta hranice od které musí být jak ostřik, tak dynamické naklápění podle propérování auta podle regulí EU je 2500 lm. Takže ti co nemají ostřik a dynamickou regulaci musí být pod touto hranicí světelného toku. U levnějších aut jsou LEDky se sníženou svítivostí cesta jak uspořit náklady stejně jako u toho Rapidu s low-xenony a tvářit se přitom Hogo Fogo.
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2017 13:01
Re: mám v autách
LED se sníženou svítivostí nedávno probírali na Renault News a vysvětlovali, že LED světlomety efektivněji směrují světelný tok, takže i v "objebané" variantě mohou osvětlovat vozovku podobně jako plnohodnotné xenony...Já se v tom tolik nevyznám, ale dávalo mi to smysl.
22. 2. 2017 19:56
Re: mám v autách
Tak ono jim moc jineho nezbyva... Kdyby to stacilo, stacilo by to vsem, ne :-)
22. 2. 2017 17:46
Re: mám v autách
Před časem jsem četl (pokud si to tedy dobře vybavuji), že limit je sice pro všechny stejný, ale díky rozdílné metodice měření je u LED efektivně umístěný výš. Některé automobilky toho využily a ušetřily na ostřikovačích. Tenkrát to proběhlo myslím při faceliftu předchozího E a Mercedes se to myslím snažil prodat jako vylepšení bezpečnosti (snad že ostřikování světel zhoršuje oslňování nebo něco takového). ;-)
Avatar - Warrual
22. 2. 2017 18:12
Re: mám v autách
Ani nové Ečko (W213) nemá ostřik na Multibeamu
Avatar - Ham.
22. 2. 2017 19:35
Re: mám v autách
No muset běhat kolem auta v nějakém marastu když se zalepí světla bahnem je určitě zdravé, jestli bezpečné o tom bych měl své pochyby.
23. 2. 2017 09:42
Re: mám v autách
Musel bych to najít, ale psali tam snad i něco jako že zkušenosti neukázaly, že by se světlomety musely čistit (zřejmě myšleno více než ty slabší). :-) Také tam myslím bylo něco o tom, o kolik klesne hmotnost vozidla a tedy emise CO2. >:D
22. 2. 2017 19:30
Re: mám v autách
Pokud se nepletu tak u xenonu (35W) je ta hranice 2000lm a u LED pokud jsou pod 25W a 2000 lm ostřik být nemusí.
22. 2. 2017 20:21
Re: mám v autách
Příkon myslím vůbec neřeší, jen tok.
Avatar - Ham.
22. 2. 2017 20:27
Re: mám v autách
Asi je to jedno jestli 2000 nebo 2500, tady píše Renault, že ta hranice je 2500 lm. V každém případě je určitý limit od kterého jsou ostřik a dynamická regulace podle propružení auta povinné.
[odkaz]
22. 2. 2017 20:33
Re: mám v autách
Musel bych se podívat, jestli se předpis nezměnil, ale limit opravdu býval dva klm.
Avatar - Beefcake
22. 2. 2017 21:43
Re: mám v autách
O tej regulacii vysky som vedel, ale povinnost ostrekovania ma celkom prekvapila, ze zavisi na vykone. Som myslel, ze to je skor o praktickosti ostrekovania.
Regulacia u mna funguje tak, ze po vlozeni klucika do polohy "ON" sa svetla vyskovo nastavia a po nastartovani si este pobehaju zlava doprava (ako oci :-) ), asi nejaka kalibracia, ci kontrola kvoli natacaniu do zataciek. Lebo auto nerobi prisvecovanie ako je beznejsie prisvecovanim smerovkami, ono otaca priamo hlavnymi reflektormi.
Stretavacky svieta neporovnatelne s halogenkami, ale pri dialkovych je ten rozdiel este vacsi.
Ostrek mam.
23. 2. 2017 09:32
Re: mám v autách
Mimochodem, před časem jsem četl o návrhu z Francie pro pracovní skupinu EHK OSN, která se zabývá homologací vozidel (WP.29 IIRC), aby byla u LED povolena manuální regulace sklonu. V případě LED se ten limit týká (týkal?) jen ostřikovačů, automatiku musí mít vždy. Nevím, jestli změna prošla.
22. 2. 2017 10:20
Re: mám v autách
urcite nemusi. ja mam ted fungl nove E s temi nejlepsimi svetly ( halogeny - obyc led - multibeam led ) i s asistentem "prepinani" dalkovych svetel, i kdyz tady jen protijedouci auta vykryvaji svetla vypinanim diod - 84 v kazdem svetle - a ostrik tam neni.

jinak k vykonu - svetla ok ale dalkova uz nesviti o tolik vic, s takovym rozdilem jako treba halogeny. ty obyc potkavaci sviti podstatne lepe nez halogeny, o neco malo lepe nez xenony. ale ono tezko rict, ta svetla maji x rezimu a neni to nikdy jen proste on/off jako u klasiky. spolupracuji s navigaci, maji rezim pro mesto dalnici, okresky atd.

je to hezke a neni to zadny zavratny priplatek, ale uprimne oproti xenonum krome jine barvy svetla nejaky zasadni rozdil nevidim.jak jsem slysel, u levnejsich aut levnejsi led svetla nebo xenony je prast jako uhod a verim tomu, jen ledky jsou vice cool.
Avatar - Emel
22. 2. 2017 10:10
Re: mám v autách
Tím si nejsem úplně jistý. Všiml jsem si, že třeba Cupra na začátku ostřiky neměla, viz třeba
[odkaz]

...a nemyslím si, že by měla nízký světelný tok.
Avatar - fOE
22. 2. 2017 11:16
Re: mám v autách
Ani mondeo je nema (jen za priplatek) a taky bych ho neradil k spatne sviticim.
Avatar - speedfred
22. 2. 2017 11:36
Re: mám v autách
ja mam Galaxy ,a ostreky som prehliadol alebo neboli v konfiguratore
Avatar - fOE
22. 2. 2017 12:06
Re: mám v autách
U mondea je to jako vedeno jako spolecny priplatek za ostrik svetel + senzor hladiny kapaliny v ostrikovacich, jen ostrik samotny pokud vim nesel.
Avatar - Ham.
22. 2. 2017 12:05
Re: mám v autách
Vzhledem k tomu, že Mondeo s LED dopadlo v testu hůř než Focus s bixenony, tak bych odhadoval, že to budou také LED s omezenou svítivostí.
[odkaz]
Avatar - fOE
22. 2. 2017 12:25
Re: mám v autách
Mondeo dopadlu hur kvuli cene, nedokonalemu tvaru svetelneho kuzelu a predevsim pomalemu asistentu (u focuse naopak chvaleny), jinak ze by zaostaval v "silovych disciplinach" jsem se tam nedocetl.
Avatar - Ham.
22. 2. 2017 12:37
Re: mám v autách
V každém případě auto bez ostřiků nesmí na silnici pokud by mělo víc jak 2500 lm bez ohledu na technologii, běžné bixenony uvádí svítivost 3000-4000lm. Rapid přesně těch 2500 lm, Megane LED purevision 2x1250lm a všichni nemají ostřik ani dynamickou regulaci. Těžko bude mít Ford nějakou výjimku, buď ostřik a plný výkon nebo bez ostřiku a omezený výkon.
Avatar - fOE
22. 2. 2017 12:43
Re: mám v autách
Tohle uvadi vyrobce a certifikacni autoritou je to akceptovano, nebo jsou ty lumeny i testovany pred udelenim povoleni k provozu a ty vykony ktere uvadi vyrobce potvrzeny?
Ocividne ale nejde jen o hruby vykon, takze na nejake zjednoduseni schopnosti svetla osvitit silnici pred autem jen na jedno cislo bych byl opatrny. Svetelne technice se ale nerozumim, tak budu rad kdyz do toho nekdo z oboru vnese trochu vic svetla. :-)
Avatar - Machýrek
22. 2. 2017 19:51
Re: mám v autách
Tak to jsem z toho jelen. Jestli to dobre chapu, tak svetla, ktera sviti vic, musi mit ostrik a ktera mene, tak ne? Logicky mi prijde, ze by to melo byt naopak, kdyz to sviti vic, tak se to tim bordelem proste prosviti ven ne? Kdyz mi to nekdo vysvetlite, jak se to ma, budu vdecny. Diky
22. 2. 2017 20:20
Re: mám v autách
Co jsme mel moznost porovnat origo LED a kvalitní LED sadu v provedení H4 s čipy Philips Z ES od firmy NSSC,kterou mam jiz vice jak rok, tak dost origo LED docela propadák, už pocitově nižší svítivost a teplota až do ledově bílé, což na mokru je co se týče viditelnosti docela naprd....na to, kolik chteji za origo LED a ten realny vykon to je mizerie...
Avatar - twistedTSD
23. 2. 2017 00:19
Re: mám v autách
Světlomety překračující určitou hranici svítivosti musí mít autonivelaci a ostřikovače, aby šel světelný tok přesně tam, kam má, a ne protijedoucímu do očí. O to, abys dobře viděl přes zaprasené kryty, tady nejde.
22. 2. 2017 12:40
Re: mám v autách
Muzu se zeptat kde jste videli ten srovnavaci test svetel? Docela by me to zajimalo..

Edit:
Už vidim ten odkaz - sorry prehlidl jsem :-)
Avatar - Ham.
22. 2. 2017 12:07
Re: mám v autách
Leon měl slabé LED bez ostřiku, teprve po face dostal plný výkon a ostřiky a svítí podstatně lépe.
22. 2. 2017 19:34
Re: mám v autách
Seat urcite montoval led s nizsim svetelnym tokem a zejmena dalkova svetla byla k smichu
Avatar - Ham.
22. 2. 2017 19:42
Re: mám v autách
Ano, nemohu ten test najít, ale predface verzi Leonu testovali nějací Poláci a proti bixenonům byl rozdíl docela propastný, prakticky poloviční dosvit a také šířka kužele (a tedy viditelnost na krajnicích a podle silnice) byla velmi slabá.
22. 2. 2017 23:27
Re: mám v autách
Mozem potvrdit polsky poznatok. Leon Cupra 2014 ma slabe LED svetla oproti Ford Smax 2011 s bixenonmi...a vyraznejsi rozdiel je pri svieteni dialkovymi svetlami....
Avatar - Hittman
22. 2. 2017 08:36
Jel
nebo spíše vezl jsem se v novém E, světla jsou famózní. Ovšem zřejmě v takovém Leonu a jemu podobném to nebude taková hitparáda....
Rozbalit vlákno
16
Avatar - maxi!
22. 2. 2017 08:48
Re: Jel
je az neuveritelne, ako to svetlo pracuje a ako dokaze rozdelovat jednotlive paprsky a pritom neoslnuje a ani nesvieti do okna v aute pred sebou.
Ked je lahky opar ci hmla, tak je to zabavne na okreske sledovat, ako to neustale vyhladava miesta, kde este moze zasvietit! :-!
pekne videjko na youtube
[odkaz]
22. 2. 2017 10:38
Re: Jel
ja to mam zaple furt na auto dalkove a kdyz se rozsviti, mam vanoce a je fakt, ze jsou pozorovatelne ty efekty, kdyz se zapnou/vypnou, zuzuji se/rozsiruji podle rychlosti atd. ale co se dosvitu tyce, nejaky rozdil oproti xenonum nevidim. vlastne se musim presvedcovat pohkedem na ikonku kolikrat, jestli jsou zaple nebo ne.

cim jsem u E trochu zklamany je komfort podvozku. mam sice obyc agility control podvozek ale jen 17" obyc pneu.. a proti Superbu na 16" kdybych to mel nejak pripodobnit.. je to subjektivne lepe odhlucnene a komfortnejsi o 10-15%? Proste kde bouchal Sup, mlati i tohle, jen mirne mene. Hluk od kol neni uplne zanedbatelny + aerodynamicky hluk.. Neni to spatne, samo.. ale cekal jsem proste vic. A tak nejak od vseho. Vsechno je o stupinek lepsi nez mainstream.. ale proste zdaleka ne o tolik, jako je drazsi. Pokud srovname vybavu a motory ktere i maibstream nabizi. Trochu se nabizi, v pripade ze to neni soecigikace za 2+ mega vxraz nalesteny prd. Na pronajem ok, ale kupni cenu..
Avatar - maxi!
22. 2. 2017 12:34
Re: Jel
HEH, aj ked niektore vyrazy ti nerozumiem.... tak ale asi mas pravdu!
Superb je urcite zabijak pre celu skalu aut - a ako som dnes ( a asi naposledy ) kupoval AutoTip, kde velmi mudro a s PREHLADOM postavili Superb proti Audi A5 sportback ( nie je to tlacova chyba, oni NAOZAJ porovnavaju tieto dve auta!!!) A neboj, Superb aj tu s prehladom vyhral.
( ved ked mohli minule zrovnavat Kodiaq a Mercedes GLC tak co uz....) :-!
Avatar - R32
22. 2. 2017 13:01
Re: Jel
Ten AutoTip je fakt des, ja sa tiež musím presviedčať aby som kúpil ďalšie číslo... Baví ma tam pár rubrík (napr. bazar) ale tie porovnávačky sú čím ďalej tým viac pritiahnuté za vlasy. Keď si už spomenul ten minulý test Kodiaka s GLC a SantaFe, pozri koľko priestoru (textu) venovali ktorému autu, SantaFe tam má stĺpček ako v inzertnom časopise >:D zato Kodiak...
Avatar - maxi!
22. 2. 2017 14:24
Re: Jel
aby Superb s prehladom vyhral nad A5, to uz ani nie je smiesne....
22. 2. 2017 17:20
Re: Jel
no zalezi na konfiguraci a uprimne se jeho vitezstvi nedivim. Premie ma evidentne smysl az tam, kde mainstream nic nenabizi. Ja mam e220d v cenikove cene 1,53 mil. Oproti Superbu tam není nic, co by nenabizel ani on (dobře, led svetla a widescreen cocpit u nej prijdou az v blizke době .. a kravinku jakou je HUD nepocitam) a jednoduse ten cenovy rozdil oproti nemu který je 400 tisíc tam nejak ospravedlnitelne nevidim. Urcite to není tak, ze když presednes z tohoto E do Sup 3 LaK ve stejne vybave, budes se citit jako v plecce. Ani co se tyce komfortu při jizde, při pocitu z materialu, ze zpracovani.. Jasne, Ecko je ve vsem o chlup lepsi.. ale ne proste o tolik, o kolik je drazsi. A to, ze existuji věci jako E63 AMG apod. me muze tesit, ale když holt mam 220d ve vybave kterou vsechnu mainstream nabízí také, tak je mi to k nicemu. Srovnat Sup třeba s tim mym E ve vybave za 200 tis podle me mozne je a pokud se prihledne k cene, to Ecko si to neospravedlni.

Jinak pohon na zadni kola je fajn, to auto se sklada do zatáček skvele.. jenze clovek si uvedomi, ze 90% casu jede stejne tak, ze je mu to jedno.. A 4Matic hadam takova slava nebude.

Moje vytky smeruji hlavne k odhlucneni a komfortu podvozku, kde jsem cekal proste vic. Nerikam ze je to spatne auto, vůbec..

Jinak sranda je navigace.. kdy jsem si po par pokusech na celni sklo prilepil zpatky tomtoma, protože nez do Comandu něco zadam.. radsi to vzdam. Nemel jsem nakonec ani nervy na to dokoncit registraci protože jsem nakonec proste nebyl schopny tam vepsat všechny potrebne udaje. ZLATA dotykova navigace v koncernu,ktera mimochodem, je v zornem poli ridice uplne stejne jako tohle, navíc prichodem digi pris stitu uz to bude uplne srovnatelne.
Avatar - Zappa
22. 2. 2017 18:34
Re: Jel
Jasne, nie je tam žiadny rozdiel.
A ten nový pyšny nový hlinikový motor a 9 stupňový automat predsa nebudeš spominať , no nie? Kravinku ako headup dislay? Widescreen a ILS MULTIBEAM LED svetla spominaš ako ďalšiu výbavu v škodovke!?
No čo k tomu dodať - asi tolko, že si v podstate šťastný človek, keď necítiš rozdiel pri presadnutí z E klasse do Superba.
Blahoželam!
22. 2. 2017 19:02
Re: Jel
to jsou jen marketingove kecy. me je jedno jestli je motor z hliniku nebo hliny, jestli tam jsou xenony nebo led svetla kdyz oboje sviti skvele, hud je blbost k nicemu.. jak sem rekl.. vse je o stupinek (ale nerekl bych tvrde znejici "o level") lepsi.. urcite. ale znovu.. ne o tolik, o kolik je to auto drazsi. k memu autu ma Superb z hkediska vybavy i motorizace adekvatni protinabidku a ten rozdil proste neni takovy, jako by se mohlo zdat. kdyz si vezmu ze sedim v aute za 1.5 mega.. proste zadny wow efekt se nekona. v zadnem aspektu. proto mluvim o zklamani, spis asi prehanem ocekavani.

ano, muze tam byt osmivalec benzin, adapt podvozek a vybava za dalsich 500 tisic.. ale ja mluvim o konkretnim, rozumne vybavenym modelu, dnes uz ani ne zakladni motorizace a s vybavou za dveste tisic..
Avatar - Zappa
22. 2. 2017 20:45
Re: Jel
aha, chapem.... 9 kvaltov a vyborny, moderný motor, ktory je podstatne lahši, lepsie sa zahrieva a nahodou ma aj super spotrebu ( porovnaj s A6 alebo bavorak 520 diesel) su iba marketingové kecy?!
Tebe je fakt dobre, ty vlastne sám sa opisuješ ako clovek, ktorý to beztak nevie oceniť a ani to nerozozna, či ma najkvalitnejsie multibeam inteligentné osvetlenie alebo nie - to nema cenu popisovat rozdiel v jazde. :-|
Kamoš, rozhodne si kupil ( či skor prenajal) špatné auto! Či skor uplne zbytočné?!
Avatar - Londonbridge
23. 2. 2017 11:56
Re: Jel
Mal by to vymenit za Superba ... >:D
Avatar - maxi!
23. 2. 2017 13:04
Re: Jel
no vidim, ze su tu riadne perly! :-!
22. 2. 2017 19:39
Re: Jel
Tak to ale dnes je... Mercedes uz neni komfortove co byval. Navic jeho vzduchovy podvozky ve vyssi stredni povazuju za tragicky napr oproti audi a6...
Takovy rany to dava, ze je to ostuda
22. 2. 2017 19:54
Re: Jel
nadruhou stranu, pri ostrejsi jizde umi pekne ztuhnout a hezky drzi. neni to spatny kompromis, spis chci rict, ze proti mainstreamuto neni zadny diametralni rozdil a Suoerb nijak zvlast neztraci. Tam kde mlati jedno, mlati i druhe. MB je na tom z hlediska odhlucneni podvozku jen. ne uplne podstatne lepe.
Avatar - R32
22. 2. 2017 12:54
Re: Jel
Súhlas, v jemnej hmle či opare je úžasné sledovať ako si LED "robí čo chce" a divadlo začína keď sa objaví auto v protismere... :-) Fakt super, akurát som sa pár krát zamyslel nad tým, aká bude spoľahlivosť tak sofistikovaného systému. :-! Zblbne jeden senzor a čo potom, kam budú svietiť?
Avatar - Sislik
22. 2. 2017 08:37
Levne halogeny
Driv jsem kupoval taky levne halogenove zarovky, cca do 100 Kc, jenze jsem je musel menit nekolikrat do roka, protoze porad "praskaly". Kdyz jsem zkusil koupit drazsi, asi 300 Kc za kus, tak jsou tam uz radu let a uz ani nevim, kdy jsem ji menil :-)
(ceny jsou orientacni, uz je to fakt davno)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Zappa
22. 2. 2017 12:39
Re: Levne halogeny
na tom sa asi ušetrit neoplati.
Avatar - Emel
23. 2. 2017 08:37
Re: Levne halogeny
Co vím já tak to není tak jednoduché. Já kupoval NightBreaker od Osramu jako lepší žárovky a myslím že se právě říkalo, že svítí lépe taky díky slabšímu vláknu a že pak může být životnost v důsledku i nižší... což teda nepotvrzuju, mě docela držely.
Avatar - vabis
23. 2. 2017 14:00
Re: Levne halogeny
Osram NB je dobra volba :yes:
Avatar - JiRkA997CZ
23. 2. 2017 22:10
Re: Levne halogeny
Starý NB měly přežhavený vlákno jak říkáte. Dneska jsou na trhu NightBreaker unlimited a NightBreaker Laser. Unlimited jsou víc bílé a svítí fakt parádně. Podle dostupných info by měly lasery svítit ještě o chlup víc, ale za cenu nažloutlého světla. Sám NBU používám v autě už rok a je to znát, navíc mi zatím nepraskly. Kdyby to někoho zajímalo proč se vyplatí si připlatit, tak jsem asi před rokem testoval NBU vs klasika na letištní ploše a vypracoval o tom takový menší laborát. Odkaz na laborát zde: [odkaz]
Avatar - simon_sez
23. 2. 2017 14:30
Re: Levne halogeny
tak moja s skusenost je opacna - Osram NB H7 - po pol roku obe(!) 'zhasli'
22. 2. 2017 08:39
prace se svetlem
Tak ledky hlavne maji smysl ve spojeni s Matrix LED technologii( nebo jak to nazyvat) kdy lze menit tvar a intenzitu vyzarovaneho svetla na zaklade situace na silnici a okoli... to bych videl jako nejvetsi + ktere mi tam chybi
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
22. 2. 2017 11:22
Re: prace se svetlem
Ono xenony to nějak umí taky, pomocí vykrývání segmentů... ale to je trošku kostrbaté řešení.
22. 2. 2017 18:09
Re: prace se svetlem
Xenony zvládly prakticky všechno co LED. Na svém vrcholu zvládly i dálkové s vystíněním jiných aut. Na matrixech je pěkná ta mechanická jednoduchost, která jim umožňuje to vzít dál.
Avatar - maxi!
22. 2. 2017 08:41
svetla su dolezite
ako starsi panko si rad priplatim za kvalitne svetla a uz na oboch CLS som bol spokojny, a nove C prinieslo este viac prepracovane reflektory.
Mercedes sa celkom aktivne snazi zdokonalovat svoj ILS system a aj nove E dostalo nejake zlepsenia ( MULTIBEAM ).
Na Discovery je problem s prepinanim dialkovych svetiel - casto reaguje uz prilis neskoro a tak som radsej na okreskach prepinal rucne, mercedes to ma lepsie zmaknute.
:-!
Rozbalit vlákno
5
22. 2. 2017 08:49
Re: svetla su dolezite
Disco má xenony ne? ;-) Taky mě překvapuje, že doba na přepnutí mi obvykle u SUV přišla buď hysterická nebo naopak pomalá.
Avatar - maxi!
22. 2. 2017 08:55
Re: svetla su dolezite
mas pravdu, Disco je fakt spomalene...
v zakrutach davalo take bomby do ksychtu, ze som to uz ja nezvladal. :-!
Avatar - Londonbridge
23. 2. 2017 11:43
Re: svetla su dolezite
Ty tam uz mas 84 casticove ILS predosle E malo len 24 x diodovky ...nove uz rozoznaju mokru vozovku, znacky oproti atd. tlmia aby sa neodrazal lesk naspat vodicovy do oci. Vykrajuju aj stretavacie nie len dialkove atd. Tieto nove ILS su najlepsie svietidla momentalne na trhu. Pozri Topspeed.sk ten chlapik sa nad tymi svetlami rozplyval...
Avatar - maxi!
23. 2. 2017 13:05
Re: svetla su dolezite
ano, je to fakt super! :-!
ale presedlam na oktavku, je to uz skoro Superb a vsetko su to len vraj marketingove kecy!!!
Avatar - Londonbridge
23. 2. 2017 13:58
Re: svetla su dolezite
Vsetko je to marketing treba len strhnut Skoda znaky a nalepit tam MB hviezdy...Tie ILS svetla co ma dnes MB bude mat urcite jeden den aj Superb podla toho rychleho vyvoja tipujem tak za 7 - 10 rokov ale to uz bude MB ILS zase o 10 rokov vpredu alebo to je len marketing a vyvoj tych svetiel trva tyzden a stoji 100 Euri...Este Skoda nemoze mat nikdy Audi svietidla to uz ale moze byt marketing policy... :-)
22. 2. 2017 09:17
Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
Zapomneli jste zminit zivotnost LED, tedy fakt, ze ji nezname.

Take by bylo zahodno podotknout, ze staci COKOLIV a menite cely svetlomet. Jedna dioda z te hromady prestane svitit? Rovnou cely svetlomet.

Zadny vymenit zarovku nebo vybojku. Predni, zadni, velky, maly, to je jedno, proste kupujete uplne novy svetlo.

Jo a kdyz je to napr. zadni lampa a koupite novou a ta ma trochu jinou barvu nez ta na druhy strane auta, tak to uz porusujete predpisy, meli byste koupit rovnou OBE zadni lampy!!!

Zamyslete se nad tim, jaka je to blbost. Driv jsme vymenili zarovku v blinkru nebo v brzde atd. a bylo to.

Ted jsme ve tretim tisicileti a kdyz zhasne jedna z 50 LEDek v zadnim blinkru, kupujete rovnou jednu az dve zadni lampy. Sranda.
Rozbalit vlákno
17
22. 2. 2017 09:36
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
No to jsou trochu silná slova. Ptal jsem se na to a žádný zákon toto neříká. A to je trochu problém. Už jsem viděl spoustu aut, kde pár diod nesvítilo, proto jsem se na to ptal při školení na služebák. V podstatě to je na posouzení polišem a protože by se lidé mohli soudit a asi by vyhráli, tak do toho nevrtají. Na druhou stranu když dvě z padesáti nesvítí, tak to asi problém není, při konstrukci se světelný tok nadsadí.

Zákon je prostě pozadu, tradičně. Ale chápejte, jsou důležitější věci, třeba kamery, ojeb mýta, pokuty za rychlost...
22. 2. 2017 09:43
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
Pokud zhasne jedna z 50 LEDek v zadnim blinkru, tak nic menit nemusis. 49 jich stale funguje.
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2017 13:09
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
Tak možná nemusíš, ale vypadat to bude hrozně. Zvlášť pokud vypadne třeba dalších 5.
22. 2. 2017 15:40
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
A kdo kouká při řízení na své auto zezadu? :-) Pokud to stále bezpečně svítí, tak ať si tam vzadu ledky hrajou třeba pacmana... ;-)
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2017 19:48
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
Někteří z nás takové věci na svém autě nepřekousnou. ;-)
22. 2. 2017 20:58
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
jsem zvedavy, co ti reknou na technicky, kdyz nejaka LED nebude svitit... :-)
22. 2. 2017 21:07
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
Hele, to by mě taky vážně zajímalo, jak se k nesvítícím ledkám staví STK. Protože už jsem viděl hromadu starších aut, kde svítíla jen část 3. brzdového světla a prošli technickou. Nevím, zda to na STK jen tolerují nebo jsou nějaká pravidla, kdy světlo ještě projde a kdy ne.
Když ti z 10 ledek v brzdovém světle nesvítí jedna, tak se mi nezdá, že bys kvůli tomu musel kupovat celé nové světlo...
Avatar - JiRkA997CZ
23. 2. 2017 22:15
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
Pájku do ruky a šup do toho >:D
22. 2. 2017 09:46
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
Upřímně, kdyby to LED světlo bylo uděláno pořádně, tak na něj po dobu životnosti auta nesáhneš. Žárovka je naopak spotřební zboží a čím méně mám žárovek v autě, tím lépe pro uživatele.

Kolik stojí přední světlomet LED v autorizovaném servisu? 15000? (Odhaduju, podle auta bude cena různá). Jeho cena od prvovýrobce směrem k automobilce bude cca desetinová. Myslím si, že světlomet bez výměnného modulu LED (nebo jednotlivých LEDek) bude výrobně levnější a spolehlivější (vlhkotěsnost, atd.). Cestu bych viděl v tom, že by to mohl být komponent, který má mít z principu věci životnost auta (tzn. například 10 let záruka) a mohlo by se uzákonit, že komponenty s takovouto životností v případě poruchy budou prodávány jako originální náhradní díly s maximálně 100% marží (a ne 1000% marže, jak je dobrý zvyk automobilek; sem by se mohly zařadit třeba i rozvodové řetězy, turba, filtry pevných částic, vstřikovače, palivové moduly, výfuky, atd., atd.). Dělá se to dnes všechno tak, že je to prakticky nerozebíratelné, tzn. neopravitelné, a marže na náhradních dílech jsou zcela nehorázné. To, si myslím, by mělo být předmětem regulace.
22. 2. 2017 11:01
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
zivotnost LED se udava kolem 50tis hodin, u bilych a modrych cca polovina.
a není to tak, ze by po ty době prestaly svitit, ale intenzita klesne na polovinu, takze porad sviti.
na zivotnost ma velky vliv teplota, tedy vysoka teplota = zkraceni zivotnost az tak, ze LED muze klidne odejit. ale když se to s teplotou neprezene, LED je velmi spolehliva.
když vidíš castecne nevitici ukazatele rychlosti, chyba nejspis neni v LED, ale v budicich
22. 2. 2017 11:06
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
Z pohledu uživatele je fuk jeslti je chyba v LED nebo budiči když stejně musí měnit celé světlo
22. 2. 2017 11:12
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
když ti odejde budic, nesviti ti nic, když odejde 1 dioda, zbytek muze svitit. zalezi jak to je udelany a jestli se dioda zkratuje, nebo prerusi.
navíc když odejde dioda, tak se to da celkem jednoduse opravit, budic bude nejspis specielni součástka bez oznaceni a normalne nedostupna
22. 2. 2017 11:22
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
Vysoce pravděpodobně rozumně nepůjde spravit ani jedno. Není to obvykle děláno tak, že bys to prostě rozebral, vyndal součástku (diodu) a zase složil. Drahé jsou samozřejmě zejména ty diody. Svítivé diody už existují několik desetiletí, ale tyhle výkonné, které obstojí v aplikacích jako je přední světlomet auta, jsou technologicky poměrně nové výrobky a z principu věci značně choulostivé. Asi těžko bych hledal náhradní LEDky někde v prodejně elektrických součástek.

Jen tak pro zajímavost - před čtrnácti lety na výšce nám jeden profesůrek ukazoval žhavou novinku - červené světlo pro signalizaci na železniční přejezdy tvořené z LED - tehdy výkonnostní libůstka v oblast LED. Říkal, že jednou možná dosáhnou LEDky takového výkonu, že by se dali použít i jako hlavní světlomety do aut ;-).
22. 2. 2017 11:58
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
diody budou nejspis zapojeny po několika v serii, tech serii tam bude vic a kazda serie je napajena vlastním kanalem.
prerusenou diodu nemusíš vymenit, ale muzes ji zkratovat a ostatní budou svitit.
navíc tim, ze to funguje jako zdroj proudu tem zbylym diodam neublížíš.
az bude za par let někdo u 10 letyho auta resit, jestli za novej svetlomet vyklopit 5-10-20tis, nebo se v tom pohrabat, myslim, ze zvitezi ta 2. varianta

diody za posledních par let hodne poskocily. svitivost během cca 10 let stoupla tak o 2-3 rady u bezne dostupných diod.
v normalnim krame typu GME, GES... toho moc nekoupíš, to musíš jinam
22. 2. 2017 12:40
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
Moderní LED světlomety mají napájení LED funkcí řešené pomocí externích ECU jednotek (DC-DC měnič), které pokud odejdou do křemíkového nebe, tak není problém je vyměnit. Taky se začínají prosazovat výmenné LED zdroje, takže pokud odejde na PCB nějaká LEDka, vymění se jen část světlometu, nikoliv celý - ale není to pravidlem.

Jinak článek je opravdu komedie, pobavil mě i hodně mých kolegů....
22. 2. 2017 13:27
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
ano, DC-DC menic je zaklad vpodstate všech obvodu pro napajeni napajeni LED, které nejsou urceny jen pro signalizaci. vsadim boty, ze to tak je i u podsvetleni displeje v mobilu.
ja se jen obavam, ze to nebude standardne dostupna soucastka ani u velkych obchodu dostupných pro beznyho smrtelníka - tedy typu tme, farnell, mouser, rs-components ...
22. 2. 2017 14:16
Re: Zivotnost LED + vymena celeho svetlometu
tak DC-DC měnič je jen jeden blok celé ECU jednotky, která LED funkci živí. Zbytek je procesor a další logika. Pokud je taková jednotka vadná, dá se v autorizovaném servise vyměnit, určitě nejde koupit někde bokem.
I signální LED funkce jsou často napájené z takovýchto jednotek, např. TOP světlomet na nový faceliftovaný Golf má takové jednotky dvě, jedna pro signální funkce (DRL/PO/DI) a druhá pro hlavní funkce (Low beam, High Beam, Corner Light).
Pro představu stačí googlit např. LED LEIMO...
22. 2. 2017 09:17
xenony,LED,halogen
Z osobní zkušenosti s provozem těchto zdrojů světla vychází pořadí 1.bixenony, 2.halogeny +50% - 100%, 3.LED, 4.obyč halogeny. Navíc LEDky jsou fajn pouze na tlumená, v dálkových fatálně propadají i proti obyč halogenům, na takovém voze byla při častých nočních jízdách vždy nutnost doinstalace přídavných dálkových světel. Co se týče životnosti světelných zdrojů obecně, je nesmysl svítit ve dne hlavními světly a pokud vozidlo jimi není vybaveno z výroby, vždy je zásadní doinstalovat DRL, obyčejné univerzály vyjdou na 7-8 stovek a hoďku práce. Na závěr poznámka - halogenům značně škodí časté rozsvěcení, ať již při startu nebo při přepínání tlumené/dálkové, proto pokud je to možné, doinstaloval jsem spínač, paralelní se světelnou houkačkou. Výsledkem je, že tlumené svítí stále a jen se přidávají dálkové, tzn. svítí obě vlákna najednou. Osvětlení vozovky je pak lepší, než při samotných dálkových a není nutné použít přídavné dálkové světlomety.
Rozbalit vlákno
15
22. 2. 2017 09:38
Re: xenony,LED,halogen
to je ale pekna blbost... skoro všechno.
Audi A6, BMW5, Mercedes CLS, všechno ma LED na urovni, které s zadnymi halogeny nelze srovnat a i dalkove sviti super

me nejlepe svitici auto ale bylo BMW 330cd, kde byly adaptivni bixenony doplnene soucasne svitici parabolou s halogenem na dalkove. ty ale neclonily jednotliva auta...
22. 2. 2017 09:41
Re: xenony,LED,halogen
Áno po svete behá mnoho Leonov a Astier s doinstalovanymi "prídavnými diaľkovými svetlami" >:D
Schválne som vybral tieto dve dostupné autá. Taký MB E je zas úplne inde....
22. 2. 2017 09:56
Re: xenony,LED,halogen
LED mám v Passatu, je to kvalitativně shodné s Xenonama (u Sharana), obojí patří k tomu lepšímu, co se na silnicích může potkat. Výbojky v Sharanu se vysvicují a škodí jim to zapínání a vypínání, LED se prakticky nevysvicují a rozhodně jim nevadí zapínání a vypínání (to je ostatně jejich největší přednost oproti Xenonům). Uvidíme celkovou životnost. Halogeny jsou oproti obojímu samozřejmě výrazně horší, hlavně v šířce kuželu (nevidíš dále do boku).

U Halogenů zcela běžně tlumená světla nevypínáš, pouze zapínáš k tomu dálkové navíc. Dvouvláknové žárovky jsou u osobáků snad jen H4ky a upřímně, je to dost nešťastné řešení (a dávno překonané). Jinak slabinou halogenů je právě to vlákénko jako takové, které prostě nic moc nevydrží.

Přidělat si na běžné osobní auto přídavné dálkové halogeny, to už je v dnešní době docela úlet.
22. 2. 2017 10:10
Re: xenony,LED,halogen
xenony v sharanu jsou naprosto tragicky. passat adaptivni LED maj slaby dalky, klopeny ale velmi dobry.
22. 2. 2017 10:11
Re: xenony,LED,halogen
Jj, tak to je blbost jak mraky. Ale díky za názor. >:-[]
22. 2. 2017 15:46
Re: xenony,LED,halogen
Nesmysl. Měl jsem bixenony v sharanu 2011 a svítily výborně. Akorát mi odešla jedna výbojka od neustálého spínaní (tunel, vjezd pod most, garáž, atd.), než jsem ho ve 120 tisících prodával.
22. 2. 2017 19:59
Re: xenony,LED,halogen
Sorry, ale passat/ sharan nejhorsi. Xenony, co jsem zazil...
22. 2. 2017 20:18
Re: xenony,LED,halogen
Tak jsi to měl reklamovat, že máš vadný světla. Pokud se tedy bavíme o novém Sharanu 2011 a mladší... ;-)
22. 2. 2017 20:25
Re: xenony,LED,halogen
co to placas? ty adaptivni bixenony v sharanu sviti prakticky totozne (sire kuzelu, dosah) jako adaptivni ledky v passatu. dokonce (a to prikladam zejmena trosku vyssimu posazu) bych rekl, ze z toho sharanu se c noci lepe kouka. a ty adaptivni ledky v passatu obsadili v diskuzi vyse odkazovanem testu treti misto. kdyz uz se bavime o dalkovem svetle, tak jeho intenzita je takova, ze te oslnuji reflexni dopravni znacky svym odrazem (obe auta)i po konstrukcni strance se na ta svetla podivej a srovnej je s konkurenci - ucel je staven pred vzhled. zadne pokroucene nadhery, do kterych se nevejde poradny projektor. tvoje dojmy jsou tedy pomerne zvlastni.
22. 2. 2017 20:31
Re: xenony,LED,halogen
S ledkama Passatu nemohu srovnávat, tam moje zkušenosti končí u modelu 2006.
Nicméně jsem byl spokojen a další dva lidi taky. Tvoje dojmy jsou poměrně zvláštní.
22. 2. 2017 21:51
Re: xenony,LED,halogen
jestli si me nepletes s tedem, resp. moje reakce byla na teda, ja mam pocit, ze muj nazor na xenony v sharanu je s tim tvym totozny - jsem s temi svetly velice spokojen. to same v blede modrem u passatu s ledkami, ktere by mely byt z hlediska pouzivani (vypinat/zapinat) zcela bezproblemove a tvuj poznatek o nevhodnosti automatickych rezimu pro xenony potvrzuju, sam se tomu snazim predejit, ze o jejich zapnuti a vypnuti premyslim v kontextu cele cesty, abych ten pocet cyklu minimalizoval, coz mi samozrejme svym chovanim narusuje manzelka, ktere je takova uvaha (setreni vybojek) zcela cizi ;-)
22. 2. 2017 20:28
Re: xenony,LED,halogen
Mám LED sadu v provedení H4 a s klasickým halogenem se to nedá srovnávat. Lepší jak některé origo LED za 30 a více tisíc. Když pustím dálky,tak vidím perfektně za každého počasí - barva 5500 K, čipy Philips Z ES, 6 čipů na světlo v potkávačkách / 6 čipů na světlo na dálkovky.
22. 2. 2017 21:03
Re: xenony,LED,halogen
Popravde nevim o cem mluvis, muzes hodit odkaz? Je to homologovany?
24. 2. 2017 11:58
Re: xenony,LED,halogen
Jedná se o sadu s označením 5S (5s+) od firmy NSSC, která je na trhu již druhým rokem, když přišla na trh, jednalo se o revoluci, první použitelná sada v klasické parabole se stejnými parametry jako klasická halogenové žárovka - stejný lom světla, jak na potkávačky, tak dálkovky. Svítivost dvojnásobná oproti nightbreakerům. Když jsem model dostal k testu před uvedením do sériové výroby, nevěřil jsem, že to bude svítit (do té doby mi za dva roky prošlo rukama přes 20 dalších různých sad) a dodnes u této sady zůstavám. Je zatím neporažena ze současných modelů. Ukázkové rychlovideo - [odkaz]
mokro - [odkaz]
[odkaz]
Avatar - Beefcake
22. 2. 2017 21:45
Re: xenony,LED,halogen
Uplny nezmysel. Hlavne pri dialkovych vidim velky rozdiel.
22. 2. 2017 09:21
Tak
1) LED nemusí být (na rozdíl od HAL) jen bílé
2) lze pracovat se světelným tokem postupným vypínáním a zapínáním jednotlivých čipů, čímž lze upravovat "dlouhé" na "potkávací" právě jen tak, aby neoslňovaly protijedoucí vozy..
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2017 09:50
Upřesnění
1) LEDky se postupně stávájí levnější a účinnější - výrobci LEDek (Osram, Lumileds, atd.) začali s účinností 80% (20% světlo, 80% teplo) a v současnosti nabízejí i účinnost 60% (pro bílé respektive modré LEDky s fosforem). LEDky se rozdělují na Flux biny a voltage biny - podle toho svítí málo/hodně.

2) Vysvětlovat, že elektrony z LEDky ohřívají zadní stěny světlometu jsou řekněme nepřesné. LEDka má výkon P = U x I, asi 30% (podle LEDky) tohoto výkonu jde do světla čistě ve viditelném spektru. Zbytek jde do tepla (joulovo teplo), které se přes tištěný obvod (na který je napájená) popřípadě chladič (který je pomocí teplovodivé pásky nalepen na tištěný obvod) dostává do prostoru uvnitř lampy formou přirozené konvekce (proudění vzduchu vyvolané teplotou a gravitací), či vynucené konvekce (proudění vzduchu vyvolané větrákem) a radiace (chladič je černý - hodně vyzařuje, chladič je lesklý - málo vyzařuje).
Rozbalit vlákno
4
22. 2. 2017 10:36
Re: Upřesnění
Pokud bereš LED jako zdroj světla, tak účinnost určitě nemá 80%. Máš to dajaké pomýlené
22. 2. 2017 10:52
Re: Upřesnění
OK účinnost je špatný název. Prostě 80% jde do tepla zbytek do světla. A to není pomýlené, ale fakt, který udává například osram ve svých datasheetech. Například LEDka LUW CEUP.CE

[odkaz]

Strana 4 - uvedena účinnost 28%, tedy že 72% energie jde do tepla.
22. 2. 2017 11:04
Re: Upřesnění
Ani teď jsi to moc neobjasnil
tak kolik je ta účinnost podle tebe, 80% nebo jen 28% ? :-)
22. 2. 2017 11:59
Re: Upřesnění
Uvedená LEDka (LEUW.CEUP) má typickou účinnost 28% - podle datasheetu. Pokud se chceš zeptat ještě na něco klidně se ptej ;-)
22. 2. 2017 10:38
dopad volných elektronů
Citace: "... Vysoká teplota však nevzniká coby průvodní jev vytváření světla jako je tomu u výbojek, ale z dopadu volných elektronů v polovodiči. A jelikož elektrony dopadají do místa u zadní stěny světlometu..."

Neplete si náhodou pan Dusil LED diody s katodovou trubicí ?
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2017 11:46
LED
Mam LEDky za mna :

Plusy:
- jasne biele svetlo
- siroky homogenny kuzel bez tmavych zon, osvetluje aj krajnicu, takze vacsia sanca sa vyhnut divocakovi

Minusy :
- nemoznost upravit vysku svetla, vsetko riadi elektronika a v mojom pripade je dosvit bohuzial pomerne slaby v porovnani s halogenom
- dost ostry prechod medzi svetlom a tmou
Rozbalit vlákno
5
Avatar - quicky
22. 2. 2017 12:45
Re: LED
Preco si tie svetla nenechas jednoducho dvihnut vyssie? Vyska sa da manualne nastavit tak ako na vsetkych svetlach (na tele svetlometu) automatika ti potom uz len reguluje aby sa udrzovala dana vyska!
22. 2. 2017 18:24
Re: LED
Jj, dam si to spravit, v znackovom servise povedali ne, ale mam typ na jeden kde to spravia tak ako popisujes.
Avatar - Beefcake
22. 2. 2017 21:36
Re: LED
To nie som si moc isty, ze ta automatika ten manualny posun sama neskoriguje. Ale pokial je tam len jednoduchy senzor naklonu, asi by to slo.
22. 2. 2017 13:03
Re: LED
U diod mi vadí pouze jedna věc. A to, že nehřejou "dopředu". Krycí skla jsou studená. Přední okno škrábat nemusím, ale světla očistit jo. A když padá mokrý sníh, tak na nich netaje.
22. 2. 2017 18:31
Re: LED
Jo len s tym skrabanim opatrne :-) Ma to podla vsetkeho na povrchu ochranu voci uv ziareniu, bez nej svetla zozltnu.
22. 2. 2017 12:00
LED vs PHILIPS X-treme Vision +130%
Vie to niekto porovnat? Pripadne Osram Night Breaker Laser H4 +130%. Diky.
Rozbalit vlákno
6
22. 2. 2017 12:40
Re: LED vs PHILIPS X-treme Vision +130%
No, já si osobně myslím, že reálně větší svítivost mají pouze žárovky s větším příkonem (tyhle marketingové kecy od Philipsu nebo OSRAMu jsou zavádějící; žárovky s větším příkonem jsou potom nepovolené na silnicích a navíc by mohly přetěžovat obvod). No a hlavně větší svítivost LED nebo xenonů využíváš zejména tak, že rozšiřuješ světelný kužel do boku. Výkonnější žárovka Ti kužel nerozšíří, na to bys musel upravit reflektor nebo projektor světlometu. Takže vzájemné porovnávání bude vždy ošemetné.
Avatar - quicky
22. 2. 2017 12:42
Re: LED vs PHILIPS X-treme Vision +130%
Mam VW Beetle s X-treme vision H4, Opel Astra s bi-xenon X-treme Vision a BMW F21 s LED a BMW svieti najlepsie... Obycajne H4 svietia pomerne silno, ale len priamo pred autom, xenony aj LED maju ovela lepsi rozptyl svetla
22. 2. 2017 13:22
Re: LED vs PHILIPS X-treme Vision +130%
Mam to chapat tak, ze stretavacie svetla svietia priblizne do rovnakej vzdialenosti pred auto pre vsetky typy (H4 X-tremeVision +130%, Bi-Xenon, LED), ale okolo cesty je podstatne lepsia viditelnost s Bi-Xenon/LED?
Avatar - quicky
21. 3. 2017 12:18
Re: LED vs PHILIPS X-treme Vision +130%
Hej tak... No a dialkove svetla s H4 ziarovkami su samozrejme uplny vtip
Avatar - fOE
22. 2. 2017 12:48
Re: LED vs PHILIPS X-treme Vision +130%
Mel jsem, zmena minimalni, zivotnost kdyz dobre 15tis km, s xenony/LED neporovnatelne. Holt z ho.na bic neupletes. :-)
22. 2. 2017 18:36
Re: LED vs PHILIPS X-treme Vision +130%
No ja mam prave kombinaciu stretavacich LED a dialkovych H7 (docela vtipne), s povodnymi ziarovkami to bola hruza, biele svetlo a nad nim zlte, tak som to vymenil myslim prave za tie osram co pises (na krabici bolo nieco ze najviac biele svetlo ktore je pre halogeny este povolene), je to lepsie, ale stale je tam jasny rozdiel vo farbe. Co uz su to dialkove, pouzivaju sa malo...
22. 2. 2017 12:46
Cirkus na LEDě
LEDky mám rád, ale mám stále pocit, že je na ně trochu brzy. Technologie pokročily ale k dokonalosti mají stále daleko. Denodenně mi někdo pálí zezadu dálková světla v rámci automatického přepínání, které zkrátka nefunguje tak dobře jak by mělo a u levnějších verzí (což je kromě luxusních aut asi většina) má osvit také své mouchy.
Zrovna včera jsem se blížil k ypsilovce a zprava trochu dokopce stál nový Passat s diodovými světly. Měl zapnutý blinkr a otočená kola na moji stranu. Výsledkem byl naklopený "světlomet" přímo mě do obličeje řazajíc mi oční sítnici.
Rozbalit vlákno
1
22. 2. 2017 19:54
Re: Cirkus na LEDě
Ono je to tim, ze system vypina dalkova svetla pri donizdeni zezadu pozdeji nez lidi. Ale uprimne... Sice ti zezadu sviti a vys o tom, ale rozhodne to neoslnuje. Oni jsou ridici casto precitlively a zrcatko si casto na nocni ani neprepnou pokud nemaji automatiku
22. 2. 2017 15:01
Srovnání
Zajímavé srovnání a unikátní informace přináší článek RNEWS.cz... Srovnání svitu LED světel a bixenonů v praxi s podrobným technickým rozborem.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
22. 2. 2017 21:37
Re: Srovnání
Len skoda, ze to je len o Renaulte.
22. 2. 2017 22:30
Xenony už nikdy
LED nemůžu soudit, mám ledku jen ve stropním osvětlení kufru a doma pásky v kuchyni...

Ale co se xenonů týče, po zkušenosti s Audi A4 B7, r. 2005 už xenony ani zadarmo. Jak jsou popsané mínusy v článku, sedí to. A když čidlo pro regulaci není k sehnání ani jako originál... To je radost...
Rozbalit vlákno
0
23. 2. 2017 08:01
Projeďte se
Spousta lidí s tím ještě ani nejela. Nicméně projeďte se a uvidíte, že LED je opravdu krok dost dopředu.

Má to však jeden háček, nesmí být levné. Zrovan zde v diskuzi někdo odkazoval na recenzi Renaultu LED vs xenon. Vidím tam výrazný rozdíl jen v teplotě a u potkávacích v o něco větší šířce. Intenzita je u LEDek také větší, ale rozhodně ne lepší. A navíc ten modrý pruh před autem, to je jako co ? A o těch dálkových, to radši ani nemluvím.

Na autě mám pořádně udělané LEDky a rozdíl je to velký a to i oproti levným LEDkám třeba z Renaultu. Prakticky nemusíte přepínat na dálkové. Hlavně jízda po dálnici je s tím parádní. Pokud na dálkové přepnete, svítí mnohem víc nejen do dálky, ale také nahoru. Kdo nezažil, nepochopí. Máte před autem skutečný den. Je to zkrátka o kvalitě provedení.
Rozbalit vlákno
1
23. 2. 2017 13:37
Re: Projeďte se
tak ja mam zde podle mistnich ty nejlepsi na trhu a s klidem ti reknu, ze oproti dobre sviticim xenonum se zadny zazrak nekona. jo, jsou o neco lepsi, ale oboje je zcela dostatecne. myslim tim z praktickeho hlediska - marketingove pindy me nezajimaji. jediny realny prinos u dobrych LED svetel vidim v bezproblemovem stineni protijedoucich vozidel.

mam dokonce podezreni, ze ty ruzne vyditelne efekty.. jsou jen efekty.. aby si clovek myslel buh vi, co to nedela. takze za me - jestli dobre svitici xenony nebo ledky je jedno.

nijak nevyvracim, ze multibeam sviti vyborne.. jen to neni diametralni rozdil.
Avatar - Cuba66
23. 2. 2017 11:01
Nelegální LED přestavby
Osobně používám "nelegální" LED přestavbu s typem H11 v potkávacích a H11 v dálkových parabolách. Svítivost je vyšší, než u originálních xenonů, k oslňování prakticky nedochází (výjimkou jsou jen specifické horizonty v zatáčce, ale na těch oslňují i legální LEDky a xenony), geometrie paprsku je podle regloskopu v pořádku. Ostřikovače světel mám originál. Technickou by to neprošlo, ale běžnou silniční kontrolou naprosto v pohodě.
Ale jak říkám, není to legální. Nicméně například Philips dodává podobnou LED sadu k přestavbě žárovek H4 (opět u nás nelegální, prodávají pouze v zemích, kde se to smí) a k přestavbě mlhovek jako náhradu za H8+H9+H11.

Více zde: [odkaz]
[odkaz]

Takže vidíte, že se tím seriózně zabývají i renomované firmy, proto používám slovo "nelegální" v úvozovkách :-) Pro mně osobně je důležité, že to svítí víc bez toho, abych zbytečně oslňoval. Zkoušel jsem i Osram Nightbreaker - svítí míň než LED a světe div se, blikali na mně protijedoucí řidiči více, než s "nelegálními" LED :-). A to mám světla seřízena. A o životnosti Nightbreakerů a jejich ceně už nemá cenu diskutovat.
Rozbalit vlákno
2
23. 2. 2017 11:37
Re: Nelegální LED přestavby
Problém u svítivějších Osramů je právě jejich zasazení do klasických světlometů. Takových blbců ve Fabiích a Octaviích co jezdí s nevím proč modrými světly a oslňují ostatní je hodně. S LEDkami mě tolik nepřesvítí, tak mi to nevadí. Ale ještě občas jezdím v autě s halogenem H7 a to je pak radost, není vidět vůbec nic.

Pokud je přestavba udělaná dobře a nic neujíždí nahoru ani do stran, nevidím důvod, proč by to nemělo fungovat. Když člověk koupí kvalitnější kit...
Avatar - Cuba66
23. 2. 2017 16:06
Re: Nelegální LED přestavby
pro pavlik123 - já to mám v Pulsaru, r.v.2014. Normální reflektorové paraboly. A v něm jsem zkoušel i Nightbreakery a blikali na mně. A předtím jsem je zkoušel v Toyotě Auris I s projektorovou optikou a blikali na mně taky. A nutno podotknout, že jsem jel sám, bez nákladu v kufru a světla seřízena na 100% plus je mi jasná funkce manuálního sklápění světel (což ale spoustě lidí není, bohužel).
Myslím, že ty modrý světla ve Fábiích a jedničkových Oktávkách jsou ale spíš neorigo xenony.
Avatar - R32
23. 2. 2017 15:29
Otázka na majiteľov
Mám otázku na majiteľov alebo na tých čo už s LED svetlami čosi odjazdili. Jazdím veľa v noci a ako to je s detekovaním protiidúcich kamiónov na diaľnici. Rozpoznajú senzory, že ide niečo oproti aj keď je za stredovými zvodidlami, kríkmi, panelmi a nieje vidieť ich svetlá? Skrátka, malé autá sú schované tým diaľkové nevadia no kamiónisti sedia hore a diaľkové svetlá protiidúcich áut ich oslňujú. :-!
Vďaka za odpovede majiteľov, nie teoretikov... :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - speedfred
23. 2. 2017 15:56
Re: Otázka na majiteľov
Na Galaxy (led svetlá) s tým problem nie je (asi preto lebo má vyššie senzor?) a ked už ide viac kamiónov za sebou tak to prepne na tlmené svetlá.
Na P508 (bixenony a autom prepínaním) to problem bol,tam ale svietili aj tlmené parádne.
Avatar - R32
23. 2. 2017 16:14
Re: Otázka na majiteľov
Hmm, aktuálne mám bi-xenony (max. spokojnosť) a prepínam klasicky páčkou no ďalšie auto už bude mať asi LED nakoľko xenony ustupujú, navyše prepínanie preberajú senzory tak neviem ako sa to chová, preto sa pýtam. Nemám chuť abu ma každý tretí kamión osvietil tými prípdavnými svetlami čo majú hore na kabíne... >:D
Avatar - speedfred
23. 2. 2017 16:40
Re: Otázka na majiteľov
Tak na diaľnici dáš tlmené ručne.
ako som ale písal vyššie nevidím nejaký velký rozdiel led vs dobré xenony.
na led je dobre to vyrezavanie objektov.
23. 2. 2017 17:04
Re: Otázka na majiteľov
Mám BMW 340i s Adaptive LED svetlami, najazdené 27 tisíc km. Funkčnosť automatiky svetiel hodnotím veľmi pozitívne, ale sú isté situácie, kde je nutný zásah vodiča. Predovšetkým pri spomínanej jazde po dialnici, keď kamera za stredovým zrkadlom "nevidí" svetlá oproti idúcich kamiónov. Keď nereagujem ja, vodič kamiónu si niekedy bliknutím svetlami nad kabínou stlmí moje svetlá - preto po dialnici väčšinou jazdím s neaktivovanou automatikou svetiel s dobre svietiacimi stretávačkami. Pri jazde po okreskách mi občas blikne auto, ktoré má slabé svetlá a vybehne z ostrej zákruty. Žiadna automatika nedokáže úplne nahradiť ľudské zmysly...
23. 2. 2017 17:36
Re: Otázka na majiteľov
Co vobec nefunguje, je ked LEDky porichadzaju odzadu. Spatak mam samostmievaci, ale bocaky nie a poriadne to oslnuje.
Avatar - Shr3k
23. 2. 2017 15:34
Tak LED mají teplejší barvu ano?
[odkaz] >:D asi ne vždycky
Rozbalit vlákno
0
15. 12. 2019 22:46
Oslneni
Obojí to je svinstvo, které až na vzácné výjimky oslňuje.

Na jednu stranu máme do absurdna dotažený alibismus co do rychlostí, hmotností, nutnosti mít glejt na každou kktinu, ale normálně do sériové výroby jsou puštěna auta, která ostatní účastníky provozu ohrožují oslněním. Je toto normální? To už se neřeší, že potkávací/tlumená světla mají tyto názvy zcela důvodně, ne pro srandu?

Je celkem jedno, jestli to světlo je barevně takové či onaké, ale když to i na rovině svítí do kabin a zrcátek aut před sebou, to samé přímo do očí protijedoucích, tak to je fakt kekel. To jen tak pro ty, kdo to mají a diví se, proč na ně ostatní blikají...
Rozbalit vlákno
0