pamatuji si, že když cca v roce 1983 zastavilo na benzince vedle orezlé Š110 mých rodičů Porsche 928, připadalo mi to, že v naší Československé socialistické republice právě přistálo UFO. A to už se v té době vyrábělo 5 let :yes:
Uživatel_5340709
0
Barik ti tento názor jistě rozmluví. 😉
Ozzman
0
Neeee >😁
Anonym
0
Co bych mu na tom rozmlouval? Jestli si viděl poprvé západní auto až v roce 1983, tak to si toho moc nevidel. A že mělii 110 rodiče orezlou byla jejich chyba, šlo to udržovat tak aby to neshnilo a díly jako blatníky či prahy stály 5,50 a autogen mělo doma mraky lidí, nic co by nešlo vyřešit. Otec měl 100MB z roku 1968 až do roku 1985 (od roku 1980 souběžně s škodou 120 I. generace) a jezdila mu furt. Vše co sem popisoval vyměněno a udělána GO motoru, prodával to maníkovi někam na moravu a mělo to najeto 150 000 km. Na totáč neskutečná porce km
Jinak tady jezdilo v té době spousta zahraničních aut, jednak od cizinců co sem jezdili, jednak díky vekslákům, ambasádám a pak autům prodaných tady přes tuzex nebo mototechnu.
Samozřejmě byly to spíš hatchbacky, sedany a kombíky, sportáků bylo poskrovnu.
Barry Lyndon
0
Omlouvám se za svou tehdejší neznalost a oslnění kapitalistickým pozlátkem. Snad alespoň věk (5 let) bude polehčující okolností. A taky slibuju, že rodičům dodatečně vyčiním za tu zanedbanou údržbu.
Anonym
0
Tak v 5 letech je to jasné.....
white label
0
Neříkej mi, že zrovna ty si měl v roce 1983 o moc víc let, než on ("Barry Lyndon")? 😉
Tomas Dusil, auto.cz
1
Porsche 928 je úžasný stroj i dneska. Natož v 80. letech. Poprvé jsem to viděl naživo na dovolené v Řecku v roce 1991. V té vesnici byly tenkrát dvě, přijeli s tím Němci. K těm zahraničním autům u nás. Ano, nějaké tu jezdila, ale s dneškem se to nedá srovnávat. Si stačí promítnout komunistické filmy ze 70. a 80. let a máte jasno. Na youtube je jich většina k vidění online.
Uživatel_5340709
1
A to ještě těch pár dobrých aut komunisti neustále točili ve svých filmech, ale realita byla daleko tristní.
Anonym
0
Ve filmech toho bylo k vidění dost, jedna běžná auta z ulic jako Renaulty, fiaty, simcy, tak jednak auta co točil barandov jako byly ameriky, fordy cortiny, mercedesy atd
white label
0
:yes:
white label
0
Ale jo, "logicky" nepochopil, jak jej mohl podobně ohromit vůz neamerického původu.
To když Barik viděl poprvé nějakou "ameriku" na čtyřech kolech, tak se určitě hned podělal... >😒] 😉
Anonym
0
Já sem díky otci, který měl přes známou přístup k zharaničním časopisům Auto, Motor und sport viděl ameriky jako první už jako malej, ještě za totáče v dobových časopisech z let 75-81.
První co sem viděl live bylo těsně po revoluci Oldsmobile Delta 88 [odkaz]
A tohle auto se mi dodnes neskutečně líbí
white label
0
Můj děda (otec mojí matky) měl tady u nás (ještě před "znárodněním) Oldsmobile, který měl za 2. SV předělaný na dřevoplyn.
Ivosee
0
>Redakce: nemáte tam hned v 1. větě chybu? 928 se určitě nezačalo vyrábět v polovině 90. let 😲
Tomas Dusil, auto.cz
1
Píše se tam, že vyběhlo v polovině 90 let. V roce 1995 byla výroba ukončena. Vyrábět se začalo v roce 1977. Pro mě je 928 nejúžasnější auto a nemusí jít zrovna o kus od George Harrisona.
Ivosee
0
Aha, špatně jsem to tedy pochopil. Díky za reakci.
Jinak tady jezdilo v té době spousta zahraničních aut, jednak od cizinců co sem jezdili, jednak díky vekslákům, ambasádám a pak autům prodaných tady přes tuzex nebo mototechnu.
Samozřejmě byly to spíš hatchbacky, sedany a kombíky, sportáků bylo poskrovnu.
To když Barik viděl poprvé nějakou "ameriku" na čtyřech kolech, tak se určitě hned podělal... >😒] 😉
První co sem viděl live bylo těsně po revoluci Oldsmobile Delta 88 [odkaz]
A tohle auto se mi dodnes neskutečně líbí