nekupujte některé auto z Kolinské trojice v dieselu, protože by vám od toho třesu mohly vypadat všechny zubní blomby, sestoupí vám ledvinové kameny a celkově budete cítit, že na vás leze Alzheimerova choroba i v raném věku. :-)
To už je dávno pryč, teďka budem řešit 7 důvodů proč koupit Kaďáka.
Tahle věta je taky libová: Třeba přední náprava vyniká odolností a kupodivu i roztíratelností
Trochu mi uniká smysl kupovat takhle malé auto do 100 tisíc. Kdo na to má a takové auto využije, většinou jako druhé či třetí v rodině, koupí ho nové, vždyť ceny jsou 200-250 tisíc dle typu. Ano, asi bude malá skupinka lidí, která si to koupit jako jediné na popojíždky, ale když už nebudu mít na nové a chci takové 2-3. auto, stačí mi na to 50 tisíc :-)
Jel jsem jen s Pikantem, to auto bylo hrozné a ošklivé, navíc jich dost v ČR bylo o bez posilovače, takže kdo se vyžívá ve starých Škodovkách si tu přijde na své >:D Uvnitř plasťák, za nové bych tenkrát nedal ani 100 tisíc, natožpak za ojeté :-)
Nejzajímavější bude Twingo RS či docela solidně motorizovaná C2 s 1.6 16V :-)
No, ještě když jsem do minulého roku měl syna doma, pořád jsem uvažoval o dalším miniautě - smartu, nebo aygu. Už mě furt nebaví hledat místo zaparkování, když něco vyřizuješ po Brně. S velkým autem se jen posouváš, zbytečně pálíš benzín a nezaparkuješ.
No nic, syn si našel byt, vzal si moji starší M6 a já po městě chodím raději pěšky. ;-)
Já taky pořád přemýšlím o nějakém prckovi po Praze, parkovat s velkým kombikem je tu očistec a každé druhé ráno, pokud jedu autem, si říkám "půl království za Fabii" >:D .
V létě jsem to vyřešil skútrem, takže už to tolik aktuální není. Ale i tak bych bral právě něco, co mi vůbec nebude líto, když ho někdo odře, obouchá, utrhne zrcátko a tak... Ideálně tam vidim auto za 30 tisíc v benzinu. Třeba 206tka , Saxo a tak :-) Ale to je můj názor :-)
Smart je dražší, ale uvnitř pro někoho mě velikosti totálně nepohodlný a co jsem četl pár testu ojetin, tak ani ne nikterak kvalitní :-) Mně tam postrádá smysl za takové autíčko dát tolik peněz, když ho chci nasadit někam, kde dostane na frak :-)
Ano, závadovost.... a z bodu A do bodu B se musíš odvézt minimálně tak, aby ti to bylo příjemné, to je pak lepší MHD, než pro mne Smartí kabina s koleny vraženými v palubce >:-[]
2 miestny smart je fajn ale neprenesies v nom ani tak beznu spotrebnu vec ako plochy 10kg vaziaci LED televizor ( nedavno som kupoval pre babku este s feldou ) ktory bez problemov das aj v matize na zadne sedacky ked otvoris dvere ) .. a problem nie je len vysoka cena.. ale aj nestandardne obutie... a par daslich veci.. pristup k motoru.. vymena kvapalin a podobne.. osobne by som ako mini do mesta radsej pandu ako smart...
Přesto to může být komplikace, která tě naštve. Není to jen o televizích, stačí někdy i větší nákup a Smart má problém. Jo, většinou třeba na cesty do práce nepotřebuju nic, ale tak jednou měsíčně vezu větší batoh věcí a ten už bych do smarta nedal. Leda na sedačku a abych se pořád bál, že na mě v zatáčce spadne. A zase na druhou stranu, kvůli takové cestě nebudu ženě brát větší auto a nutit ji, aby prcka vozila v polotovaru.
Šedesátilitrová krosna plná věci v pásu nedrží. Taky jsem si to myslel, když jsem byl líný otvírat ještě kufr a dávat batoh tam. Řekl jsem si, že ho jen plácnu vedle sebe a připoutám... velký omyl. Vysypal se na mě hned na kruháči u domu.
presne tak... miniauto je aj o tom aby si ( ked uz nie ludi ) tak aspon nejaky ten nakup odniesol... aspon tych 6 lahvi mineralky alebo bednicku piva... alebo spominany LED telkac... ale ok chapem zmysel smartu... kto ozaj nic nenosi a chce zaparkovat vsade tak ok... ved zase je pravda ze je to zvacsa ako druhe tretie auto v rodine... nie ako pracant na nakupy ani pre rodinne ucely ... ale zase dizajn nic moc.. praktickost mimo parkovanie tiez nic moc... a zase.. ked uz nejaky ten opaskovany flek je volny.. tak stejne tam vojdes aj s vacsim autom... na to netreba smarta.. tam vojde v pohode aj fabia
Manželka měla Smarta 10 let a nemohla si ho vynachválit. Byl v plný výbavě tak že ji nechybělo vůbec nic a nákupu z marketu se vešlo vždy dost. Do města k nezaplacení.
přesně...měl jsem možnost smarta řídit a jezdí se s nim pěkně. A jelikož má jen dvě sedačky, kufr je poměrně velký a bez problémů pojme 6 bas piva ;-) ....takže lidi co si myslí, že tam nedaj batoh, by si měli auto prohlídnout aspoň v reálu >:D
saxo je pojazdna rakva tam hrozi smrť i v meste, ta karoseria je desna makkota... 206ka je v tomto smere o dost lepsia... saxo ma este velke problemy so starym typom napravy - skrutne tyce
Tyce problem nejsou, loziskove ulozeni bez maznice problem bejva, da se sehnat repas naprava za 5 tis. Nebo nechat repas udelat za 6 tis. Pak vydrzi bez problemu zivot auta. Saxo neni horsi bez felda a ve meste te snad nikdo tukancem nezabije >:D peugeot 206 mi prijde uvnitr mensi jak 106
s OHV? papierova spotreba 7,1L ;-) .. nic pre setrilkov . to aj felda zerie menej... takyto zrac je dnes uz vazne mimo misu... a v meste s tym pojdes za 8 a pol ako touareg ...... pritom to posledne faceliftovane polo vychadzajuce este z generacie 6N1 rocnik 2001 s 1,4 55kw jazdi za 5,5 ;-)
kamarat mal OHV fabiu rocnik 2000 kupovany este pred nasou feldou z r 2001 .. a po roku fabiu predal a kupil yaris 50kw ;-) ( presne taky s ktorym som ja robil autoskolu v r 2000 ) .. a razom jazdil za polovicu.. a ma ho dodnes.. taky bledozeleny v metle ... kusok nic moc farba ale podstatne je auto ... nie farba
ked uz fabiu I tak rozhodne bud s 1,4 55kw alebo s 1,4 74kw teda aspon za mna .. ja by som sa obzeral po tychto kuskoch .... :yes:
zabudol som uplne na tu 1,4ku 63kw .. suhlas.. a ta bola este donedavna ( ale tusim ze fabie I. na ktore narazam tento motor este nemali ) :yes:
kamarat spoluziak ktory byva hned vedla ma tuto 63kw 1,4ku vo svojom pole rocnik 2010 ... sranda... boze jak som mu to auto zavidel svojho casu ( v dobrom samozrejme ) :-) ....
ja viem.... mnoho ludi az tak neriesi u starsich kuskov ich super spotrebu skor pozeraju na spolahlivost... ale obecne nevidim dovod preco ohv 50kw a nie radsej 55kw ohc ... ked si odmyslime spotrebu tak aj dynamikou to bude zase uz kusok inde ... a je to drzak... tieto 1,4ky su tiez vecne
kamoš mal jednu sedan 1,4 16V vo výbave, docela málo poctivých km, dal ju preč lebo sa mu robil taký povlak na viečku na olej, on je taký perfekcionista. Ale inak to jazdilo celkom pekne a čo som tak počul, čítal, trpeli tým hádam všetky s tým motorom.
mam byvaleho spoluziaka ktory spravi tak 3000km rocne kedze do prace jazdi pesibusom ... a jazdi malickym sparkom ... takymto "soferom" proste netreba golfa .. a teraz rozmysla ze chce nieco uz novsie ale tiez jazdene.. mozno nejake to citigo 4 rocne ;-) ... proste na takyto nizky najazd si nekupis nove auto... alebo ked vies ze s nim budes zase denno denne lietat a drvit ho v meste ako taxik.. tu mi nejaka ta jazdenka zmysel dava
Jo, dobře, já neříkám, že takoví lidé nejsou, ale většinou tahle auta slouží jako přemísťovadla po městě, kde dostávají čočku a proto bych já osobně do takového auta neinvestoval více, než 30-50 tisíc :-)
ved jeho spark stal 50 tisic ;-) . uz ked ho kupil tak mal asi 7 rokov .. ale samozrejme dnes uz bezpecnost nepusti.. a rovnako uz ma aj priatelku... a tej uz spark nestaci >:D ... tak uvidime... akuta mu pomaham s vyberom auta... tak som mu poradil nieco ako panda citigo... proste 4 dverak ako spark/matiz je jasna volba... picanto jazene u nas takmer nezozenies .. este predosla i10 uz vyzera pouzitelne tak uvidime...
ale predstav si ... takmer bez hrdze ... pritom este tie matizy rezli ako dive ... v zltej farbe ho ma.. celkom sranda auticko a vnutri velmi vzdusne.... pacia sa mi tie gulate svetla vzadu ;-) docela stylovo posobia dodnes
ono ten 0.8 litrovy motor v aute ktore vazi 800kg celkom jede... previezol ma v nom uz neraz ( sice uz su to roky ) ale musim povedat ze do mesta preco nie.... sice papierovo vykonom slabe ale zase to auto je lahucke.... vzdusne... do nejakej 3ky do 70 to aj slusne zrychluje... teda v meste pohoda .. . a co ma prekvapilo najviac je zadna lavica .. teda zadne sedacky... akoze tam sa mi nastupuje lahsie jak do feldy ;-) .. asi aj kvoli vyske auta .. dosiroka otvaratelnym zadnym dveram a kolmemu sklonu operadiel.. a su vazne pouzitelne co neplati neraz aj u dve triedy vacsich aut
inak ked me uz pri tych maximalnych mini spomina si niekto na kiu pride? alebo suzuki alto? seicento? .. to boli tiez zaujimavi prckovia ;-) len uz kusok starsieho datumu narodenia
PS: sucasne polo uz tiez presluhuje ale co je na tom... ved na nom ani nie je co menit.... ono su vozy ktore starnu pomalsie.. a niektore zase nestarnu vobec ( mala F500 ) .. a aj sucasny swift by este rok dva vydrzal alebo aj rio... ale vidis aka je doba.. kvantita vladne... rozum tu uz nevitazi
swift je pekne auto... na moj vkus malo ale prilis maly kufor ... a aj ked litre nenahanam tych 215 litrov je aj pod uroven miniauta ako panda alebo i10
U nás ve středních Čechách tedy tyhle prcky spíš potkávám jako auta na meziměstské cestování do práce. Typicky na trasách kolem 10-15 km. Do města jedině a zásadně co největší SUV...
..."takymto "soferom" proste netreba golfa..." Blbost. I s rollsem nebo s lambem má právo majitel najet jen 3000 km. Chceš snad přidělovat auta lidem podle najetých km ?
Jinak chápu jak to myslíš, ale špatně zformulované.
predosla panda 100HP .. to bola pecka :yes: lepsiu kompaktnu ( v tomto pripade aj 5 dverovu ) motokaru nezozenies .. Honza K ju vo videoteste kedysi hodne chvalil ( a kusok pri nej uz aj prejavil tie emocie co inde nezvykne ) pamatam :yes:
ja viem... aj vpredu pre sofera bude twingo RS priestrannejsie aj kasnou nizsie posadene.... inak prave predosle twingo RS bolo fakt zaujimave auto z tohto pohladu zabavnosti ale aj vizazou sa mi pacilo ovela viac ako ten sucasny minibus ktory aj tak nikde nevidim .. skoda ho... mali to s nim dobre naslapnute ale co uz... ale inak aj zo sucasnej pandy by nejaku tu "GT" verziu asi spravit slo ale doba setrenia a ekologie si dnes uz asi nevyzaduje taketo kusky ... hoci by si urcite zakaznikov nasli.. no jo
Naopak v tomhle segmentu a s cenou do 100 tis dává logiku koupit radši jetý než nový. Jednak jsou takový auta málo jetý, protože nikdo si nepořídí takovýho skřítka, aby s ním nalítal 50 000 ročně a potom díky jejich relativně nízký ceně za nový auto seženeš za 100 tis prakticky zánovní lehce jetý auto, na kterým jen někdo před tebou zaplatil propad hodnoty za prvních pár let, trochu pojezdil a pak ho prodal.
presne - pizza, kuryri a dalsi, kteri se s tim prevazne po meste fakt ne*erou, a litaj po necestach a zkratkach, kam bys s vetsim autem radeji nejel... pizzari od nas rikaji, ze nejrychlejsi terenak neni sluzebni oktavka, ale pizza-twingo
presne týchto borcov som mal na mysli >:D mám kamoša čo nafasoval nový Up! za rok to má nakrútené niekde medzi 50 - 60 tis. km, auto vyzerá ako keby malo za sebou trojnásobok >:D
Doporučuju koukout, kolik stojí ty zánovní, na kterých někdo zaplatil propad hodnoty a kolik stojí nějaká nová skladovka v akci. Rozdíl je tak mizivý, že o ojetém vůbec nemá smysl uvažovat, pokud netíží peněženka nebo to někdo nechce na rok.
Mini a supermini jsou právě segmenty, kde koupě nového dává větší ekonomický smysl, než koupě např. pětileté ojetiny.
Pred dvoma rokmi som hľadal pre manželku niečo malé šikovné do mesta, rozumný ročník, priebeh km, benzín a manželka si dala podmienku že chce klímu. Vyšlo mi z ponuky ktorá bola vtedy toto : [odkaz] , 1,3 benzín, komplet elektrika, klíma, abs, airbagy atď. Parádne sa s tým parkuje, žena si nevie vynachváliť. >:D No dal som za to 3.500 Eur, r. 2009, 90 tis. km, serviska. Prešiel som si vtedy veľa rôznych modelov od hádam všetkých výrobcov a jemne povedané, nájsť za podobnú cenu niečo podobné v podobnom stave bola mission impossible. >:D
No ono je to z mechanického hľadiska Toyota Yaris. Takže mechanika, elektronika druhovýroba, resp. schopnejší autorizák Toyota. Plecharinu hádam riešiť nebudem musieť - teda dúfam, že ho žena niekde nerozstrelí. Ale ak by náhodou aj bolo treba, tak to vieš poriešiť od Subaru, lebo u nás sa to predávalo aj ako Subaru Justy >:D
Občas vídam jeden kus, ktorý stál dlho predlho ako predvádzačka pred Toyotou. A pri pátraní po aute pre manželku som na žiaden nenarazil. A mám pocit, že ten Urban Cruiser je už väčšie auto v kategórii malých áut. Sirion je mini a presne také sme chceli, lebo na rodinné výlety či dovolenky máme Carnivala. >:D
a dokonca je aj v 4x4 ten cruiser.. ano je to uz nieco asi ako fabia... je na urovni takej fabie I aj dlzkou aj razvorom ;-) da sa povedat ze len kusocek mensie ako moje polo ktore je v malej triede dnes uz vlastne hodne kompaktne a male
zaujimava alternativa, s tou 1.5kou to musi jazdit pekne. mne sa vzdy pacili take nakupne tasky - nizka vaha aj servisne naklady, male rozmery, kolesa v rohu karoserie, staci 80k+ a o zabavu mas postarane :yes:
skoda no, pre take auto uz momentalne nenajdem uplatnenie... ;-\
Tá 1,3 má 90 koní a auto váži 850 kg. V meste s manželkinou nohou spotreba v zime cca 7,5. Občas sa preveziem aj ja a vždy sa pobavím, malé - šikovné - obratné. Na kategóriu docela komfortné. Za tie prachy plní svoj účel viac ako dôstojne.
u vas po PO beha minimalne jedno daihatsu materia... lebo minule som jedno videl... neskutocne auto ;-) .. akoze fakt sila ;-) .. tiez zrejme nejaky dovoz
Nepamätám dokedy, ale v PO bol dealer Daihatsu, zrejme to mali ako predvádzačku. A nejaké importy zo západu tu behajú tiež. Aj to naše predtým jazdilo v DE. >:D
obecne u vas v PO vidavam zvlastne kusky aut... ake ani vo vacsich KE nevidim ;-) .. saleny vychod no jo ;-) .. aj mustanga som videl u vas.. u nas nie.. sem tam aj nejaky rusky landcruicser a podobnu exotiku ... pripadne nejake veterany... talbot a pod.. mate to pestrejsie alebo mozno mam len stastie
Tak PO je hlavne menšie mesto, takže na nejakého exota narazíš skôr. >:D A ten Mustang je V8, dostal to jeden chlapčisko od tatka ako darček. V lete často jazdievali dvaja, on s tým Mustangom a jeho kamoš (tiež povolaním ockov syn) na R8 s nejakým poladeným výfukom. To ti bola iná symfónia. >:D
to je pravda... je to mensie mesto.. takze clovek si to skor vsimne ak aj nieco "zvlastne" uvidi ;-)... cez vikend sa opat chystam do PO ... boze uz nech spravia s tou dopravou nieco lebo skolabujem ja skor ako PO.. aspon uvidim ako pokrocili prace .. ale idem cez dediny... dialnicnu kaslem uz tento rok.. som cisty :-) uz setrim kazde ojro
PS: a co tak honda jazz druha generacia .. je fakt kasnou este dost mala ;-)
Od LEmešian to zober cez Drienov a Petrovany, od Hanisky sa budeš musieť vracať popod most. Kruháč pri ZVL stále odušu stavajú a už nie je kruháčom >:D Alebo to od Drienova zober smerom na Šar.Bohdanovce, potom odboč doľava na smerom na Záborské, v ňom doprava na Dulovú Ves a vyjdeš na Solivare, vyhneš sa tomu probl. príjazdu od KE a aj sa celkom pekne prevezieš. >:D
prave ten vracak je blbly... vyjdes na tom kruhaci ale sa musis obklukom vratit a spravis dalsie 2km ... aby si sa dostal vlastne naspat a do spravneho smeru a pokracoval do mesta.... sila
cize mam prist da sa povedat ponad dialnicu zo severu alebo teda z vychodu ;-) ... aj tak som uz siel ale opacnym smerom.. cize do KE.. ked boli zapchy pri vyjazde z PO asi v novembri to bolo tusim .... smerom tam este nie... ako ok ten vracak zase nie je az taky problem ( uz som asi zhyckany ) ... len to kusok nas.ere ked na to clovek zabudne ;-) ze tam sa zase zamota
Ozz, udelej to jako ja, jak uz sem ti nedavno psal, saxo vts, staci ty jeho slabsi verze, ono na vahu 900kg ty motory staci a uvidis jak se v tom za prahou vyblbnes:D a stoji to par kacek :-! >:D
je predosla hranata panda so stvorvalcom 1,2 fire v podstate jednoduche nesmrtelne auto .. a stale dobre vyzera .. do mesta pre mladych alebo nejaku tu mamicku na nakupy v cervenej farbe .. nakoniec este aj docela stylovka... zvlast s nejakymi doplnkami ako su hmlovky stresny nosic... a pekne 14tky elektrony.... ja vidavam jednu modru starsiu pandu... sytomodru ... na diskoch... nema chybu .. ako miniauto do 100 tisic by som fakt najprv omrkol predoslu pandu ( rocnik okolo 2009-2010 povedzme ) a ak by sadla... tak nie je o com ... a je to vzdy 5dverak co je vyhoda ze unesie aj 4 ludi pohodlnejsie ako nejaky fox alebo lupo
Přesně to jsem chtěl napsat. Kde je panda a její nesmrtelná 1.2 fire? Do města ideální auto. Měl jsem možnost se s ní párkrát svést a po městě byla neuvěřitelně mrštná.
to hej, ale je aj veľmi populárna aj ako jazdenka, takže za 3.500 tis Euro zohnať kus v dobrom stave, s rozumnou výbavou a malým priebehom km je značný problém. Teda ešte pred dvoma rokmi bol. >:D
a mna v praci uz 3 ludia kontaktovali ze chcu odo mna feldu >:D ... sak ked mam uz nove auto tak ze by sa im stara felda na zahradu hodila.... za nejake 4 stovky a tak.... no sila :-) .. felda sa predava sama ;-) .. ale nedam... ma pre mna daleko vacsiu cenu
este auta striedam.. polo felda.. felda polo.. kedy ako.. aj podla pocasia a dlzky trasy... ked boli teraz rano huste hmly tak som este obcas radsej staru feldu zobral do prace a tak podla situacie vies .... kazdopadne je mi luto ju predavat za par supov ( a kolegovia mi tiez viac jak 500 ojro za nu nedaju ) ... to auto je proste moja mladost... mam s nim vela zazitkov odkedy s nim jazdim aj ked prvy rok co som mal vodicak ( r 2000 ) som este jazdil 105L-kou ktoru sme mali predtym a to je uz dnes vlastne veteran.... kazdopadne 70 percent vsetkeho som najazdil asi prave s nou... a vies jak sa spieva... nejlepsi auta jsou felicie... nedam ju... za 400 urcite nie... to je smiesne.. ved len baterku mam v nej za 70 eur.. asi dvojrocnu
uvidime... lebo v pripade feldy este stale rozhoduje otec nie ja ;-) .. ale ja ju predat tiez nechcem .. predavat ju malo zmysel ked mala este tych 10 rokov nanajvys.. to by si za nu vtedy aj nejake 2 tisicky dostal.. ale dnes? za 400 eur? to si ju asi este nejaky ten rok nechame .. napriklad na zahradu k tete v lete na nejaku tu rodinnu "brigadicku" fajn auto.. na takuto akciu este vyborne posluzi... a aspon nebudem musiet po ich rozbitej ceste jazdit s polom...
Samozrejme, nepoznám vaše potreby, ale udržiavať ju pri živote za každú cenu mi veru zmysel nedáva. >:D Na druhej strane, pokiaľ jesť nepýta, funguje, tak škoda ju dať pod cenu. Ale tipujem že aj susedia by sa potešili keby išla do sveta, bolo by o jedno park. miesto viac. >:D
Kdo říká něco o 20 letech? I když je fakt, že sposuta aut z 90 patří mezi ta nejspolehlivější co jdou koupit. Už to tolik nerezlo, nebylo to plné eko nesmyslů a při řádné péči to najede půl mega.
V tomhle autě jsem kdysi seděl na saloně, uvnitř to bylo tak ošklivé a plastové, jako snad ani v té době už Hyundai nedělal >:D Vrzalo to tam od nova >:D Z venku je to taky vyloženě atlet a krasavec >:D Dobře, za ty prachy Ok.... dejme tomu >:D
Stížnosti na interiér podávat prosím na adresu Daimler AG, pan Zetsche >:D
Občas se šetřit na nesprávném msítě nevyplácí, zas to má solidní výbavu no. Automatickou klimu, okna v elektrice, ASR, tempomat, chlazený držáky nápojů atd
Tak s tou jednasestkou chybu neuděláš a to co sem poslal bylo od nova do 2014 a 44 tis lm u nás v garáži :-) Tak bude mít i real km. Jen nějaký prase z Ustecka tam něco rozlilo v kufru a ojebalo vnitřní madla ve dveřích v zadu :/ a O 1.9 TDI jsem psal výše :-) Sice je to kultivovane jako jako Zetor ale což :-) p.s. zajímalo by mě jestli na té Jette měnili lambdu:D když šla do světa tak byla už mrtvá >:D
Lincoln a Cadillac porazili Audi v tabulce spolehlivosti a Buick porazil všechny z D3 krom Porsche. A pecka je taky Hyundai před BMW a Chevrolet těsně za ním >:D >:D
su to vsetko take "felicie" .. robustne priestranne.... jednoduche... proste nesmrtelne a urcite do narocnejsich podmienok vhodnejsie ako nejake to twingo alebo panda samozrejme.... ale na duhej strane ide aj o vybavu bezpecnost... servis....diely ... ja viem.. 8 rocna panda uz tiez nebude bezpecnejsia... ale zase kto hlada metske mini ( a povedzme chce aspon kusok aj styl .. nejaka ta mamicka s deckom ) nepojde do ziadneho nenapadneho kombika ani megahatchu cena necena ...
kalinu si viem predstavit ako jednoduche auto do prirody na stanovacku alebo na ryby .. kde neriesis nic ... ale do mesta je podla mna predsa len panda lepsia volba ;-)
Nesmrtelné? >:D Já tedy znám pár lidí, co byli tak hloupí a koupili si Sovětské auto i po tom, co už to nebyla povinnost a všichni si kvalitu a spolehlivost chválí >:D Proč se ta auta asi prodávají za ceny, které tady jsou? >:D
Před revolučními námořníky vystoupí Lenin. "Soudruzi! Pro dnešek musíme revoluci odložit. Džeržinskij jede na ryby." "No a co, bez něho by to nešlo?" "Bez něho samozřejmě ano. Ale bez Aurory asi ne..."
tak mal som na mysli mechanicku odolnost ;-) .. su proste robustne.... je jasne ze spolahlivostne uz nebudu v top ten .... na pracu su fajn ok... na nejake tie nakupy v meste samozrejme aj ja by som radsej pandu ...alebo nieco ako i10 citigo a pod...
inak sucasna nova kalina v outdoor verzii je celkom fesne auto ... ako fakt.. pripomina mi prave ten novy chystany outdooracky logan ... a takychto aut podla mna bude coskoro este viac .. vyssia svetlost je proste fajn vec :yes:
Článek je o miniautech, je to i v nadpisu. Kromě toho, Kalina je auto za trest a Priora vypadá sice na pohled lépe, ale stále jde o auto s původem hluboko ve 20. století.
na jednom webe kde je test kaliny pisali o tom aute ako o ceste do praveku... za mna ok... na pracu fajn masina .. ale do mesta alebo pre zensku bude panda lepsia :yes:
testy většinou trochu přehání, jako jednoduché auto funguje Kalina v pohodě. Ta druhá je samo jinde, ale ty tu jsou jen nové, ojeté leda z německa a stojí trošku víc.
Na SR už vám dorazili Vesty, Belousov už jich tam má několik a první sou už snad i prodané.
Jinak jednomomu borci se podařilo dostat na ppíry Xray. nevím jak to uměl, ale má ofiko český papíry, tkaže už tu máme i první Xray. Chybí nám jen ta vesta, jinak už tu jezdí vše. Granta, Kalina II, Niva urban, Niva klasická 3dv i 5. dv, Xray.
ano vestu u nas uz mame .. este som ju nevidel ale clanky o nej uz boli .. ale popravde viac som sa tesil na ten x-ray ( aj v 4x4 ) .. a ten podla mna by mal u nas aj daleko vacsie sance na uspech ako sedan vesta takze som kusok prekvapeny preco x-ray u nas nie je... kedze sedany u nas moc nefrcia a to co frci sem zase nedonesu... no co na to povedat... svih doprazdna
a u nas mame aj mahindru ;-) ... skus mahindra sk... to velke XUV 500 je celkom pekne nie? ;-)
Tak keď rieši človek len cenu, môže byť aj V8 z USA. Ale ak človek (napr. moja žena) trvá na malom šikovnom aute ... tak mu je to na . >:D Lebo úprimne keď som zháňal to manželkino približovadlo narazil som na kopu áut, ktoré boli v podobnej výbave, podobnej či nižšej cene, v podobnom tech. stave, ale boli minimálne o číslo až dve väčšie. A padla. >:D
presne o tom aj ja pisem... a aj zene do mesta vzdy lepsie vyhovie panda ako kombik kalina v rovnakej cene ak zrovna chce kompaktne auto do mesta .... takisto kto raz chce luxusny range rover za 4 melony k comu mu ukazovat carreru v podobnej cene? presne tak
Haha, to byl příklad co jde sehnat za 100-150 táců a primárně sem tam radil auta jako Neon, Caliber, HHR atd což je ta nižší střední a střední třída. A s motory 1,6, 1,8, 2,0 , 2,2 CRD či 2,4. R4 samo.
Tak nepřekrucuj. Sis vytrhnul z kontextu jednu větu, kde sem napsal že za 100 litrů jde sehnat taky Camaro či Firebird a ještě šestiválcový, sis to překroutil rovnou na V8. to za ty prachy neseženeš >:D
je to vsetko super chapem :-) .. ale preco ked sa tu bavime o miniautach tak niekomu tu radis kalinu .... ok mozno sa da sa kupit za cenu podobne starej pandy... ale ak raz niekto hlada kompaktne miniauto do mesta... ten netuzi po kaline ani volge ani kamaze .. v dobrom... :yes:
obecne minivozy su aj na iny ucel ako nejake tie vacsie auta... kalina nikdy nebude pre zenu do mesta sikovnejsia pri parkovani ako panda alebo i10... a miesta mas v minivozoch dnes vpredu uz tiez dost.. v UPe dokonca viac ako vo vacsom pole ... no schvalne vyskusaj.... takze vyhovorka o krceni sa za volantom neobstoji
Protože ta Kalina nebo Priora s poctivou 1,6 je mnohem lepší volba. Víc se tam toho vejde, je to spolehlivější jak vyhovněný oturbený tríválce anebo moderní crd nafty, stojí to stejně nebo i méně. A komu jde o spotřebu, dá si to plyn. Garáže sem netahejte, s tejně s tím jezdí vesničani co to maj na harhadě někam do města za prací nebo to má mamina ze sídliště na nákupy a do práce.
my sem nic netahame.. ale mam citak ze ty sem vzdy tahas nieco mimo triedu ;-)
mamicka nemusi mat 1,6 v kaline... ked jej 1,2 fire v pande vydrzi to iste ... ;-) a zase kolko tie niektore mamicky s minivozmi najazdia? 5-6 tisic rocne? a k tomu im treba nesmrtelny motor? ked im o 5 rokov manzel kupi zase druhe mini? tak vidis... doba ked sa auto kupovalo na 20 let je fuc.... a ani to moje nove uz viac ako 10 let asi nevydrzi... s cim samozrejme ratam ;-) ... kto chce auto na vecnost.. tak ok... kalina je mozno fajn ale tato debata je o inom....
Panda je prdítko do kterýho se nic nevejde. Tyhle auta popravdě moc nefrčí, na venkově už vůbec, tam si každej radši udržeuje starou Feldu nebo jedničkovou Fabu.
tak minivozy u nas nefrcia to je jasne... ved kto da za i10 nejakych 10 tisic ked za 11 ma uz i20 s este silnejsim motorom... mne UP tiez nedaval dovod v tej cene aku mal aj keby mi asi stacil... ale tak zase nechcel som urcite ziadny 3 valec ani nejaky minikufor ... len narazam na to ze ano.... minivozy su u nas tazsie predajne prave kvoli cene uz dost podobnej ovela dospelejsim vozom.. ono keby up stal 7 tisic chapem.. ale 10 je fakt uz moc...
panda je prditko do mesta kde sa taketo prditka prave citia najlepsie :-) .... samozrejme nic pre tych ktori byvaju 30km od mesta a stavaju dom a nosia si material... takze pandu treba chapat ako mestske auto na nakupy a tento ucel rozhodne splni na jednicku.. lebo na vozenie vriec cementu je fakt kalina lepsia ;-) uznavam
u nás nefrčia hlavne preto, že žijeme v podstate malých mestách a vlastníctvo vozidla je nastavené tak ako je, teda nedáva týmto mestským prckom veľa priestoru.
Nefrčí proto, že většina lidí nepotřebuje nákupní tašku do města ale auto s kterým se ráno přepraví z Horní Lhoty někam za prací do většího města, odpoledne do toho hodí nákup a děti rozveze na kroužky.
To se s třídvéřovou nákupkou jaski moc nedá, díly na to levnější nejsou a spoelhlivost italů, francouzů a němců velmi kulatně řečeno spekulativní. Proto každej radši udržuje tu feldu, fabu I a oktávku I, lepší to dílama z vrakáren nebo z kelly a jezdí za ty samý prachy nebo levněji.
U těhle aut do 100 táců je ta 100 let stará technika spíš výhodou. Čím novější a plný ekonesmyslů, tím víc se to se*e. Navíc auta jako Smart se špičkově servisují, na 70% oprav motor ven >:D
v tomto sa asi nezhodneme. Mnoho ľudí, má mnoho potrieb. Ja výhodu týchto miniáut vidím hlavne v obratnosti a skladnosti veľkých mestských aglomerácií. A tých akosi v bývalom československu akosi niet, no možno Praha aj so satelitmi. A na západe, kde je životná úroveň trošku inde očividne netreba jedno auto na všetko ako u nás.
Tady rodiny často nemaj taky jedno auto, ale chlap má třeba oktávku a ženská fabii. Když vezmu ty chudší co kupují tyhle auta. Každýmu musí stačit to jedno, tak si asi nekoupí Lupo když je mu to k prdu.
Ale tady jde o ty miniauta :-) Sorry proč by si měl někdo koupit Ladu? Ty vraky nehledě na rok výroby jsou prostě nedospela auta, které si nikdo nekupuje protože je chce, ale protože musí a nemá na jiné. Proč myslíš že se jinak v Evropě skoro neprodávají ? Seděl si v tom někdy ? Já neříkám že ta další generace už nebude lepší, ale i tak tu máš pořád na výběr starší ale kvalitnější auta z Evropu, Japonska a vlastně celého ostatního světa :/ Proč sám nemáš Ladu když ji tak propwgujes ?:)
ja som sedel v bordovej samare este byvalej sefky.... raz ma zviezla mestom .... dodnes mam smrt v ociach ;-) .... stupliky na zatvaranie dveri same vypadavali... volant vrzgal... clovek nevedel co od toho cakat... stahovanie okien tiez tragicke ... aj 105Lka mala lepsie...... ale tak bolo to uz vtedy stare auto.. ok.. zlata felda :yes: voci samare je to mercedes
No právě ! Kdo by si to koupil a vyhodil za to 50-100,nebo dokonce i za nový 250 tisíc ! Je to ošklivé, bezpečnost nulová, výbava minimální, jízdní vlastnosti tragické, žere to, nejede to, většina jich shnije na prach... co z toho, že motor možná natočíš i v -50? To je tak jediné, co to zvládne a i rusové ta auta kupují jen proto, že na lepší nemají a je na ně dostupný servis všude...., což u nás už dávno neplatí.
Vždyť i Barik by si to nekoupil, nechápu, proč to sem dává? Za 100 tisíc koupíš stejně spolehlivé a odolné atmosférické jednašestky...a s každou z nich budeš moct i jezdit tak, aby ti jízda nebyla nepříjemná. Kdo najede 50 km/měsíc někam do města na nákup, budiž... ale tomu stjeně poslouží i 2x tak starej čtyřkovej Golf s 1.4Mpi...S tou výhodou, že se za něj nebude muset stydět...
Sorryjako, ale kdo si koupí takovouhle Ladu, ten nemůže mít rád řízení a auta...
:-!
P.s. tyhle verky, co sem dal Barik jsou jen faceliftované samary, ať se mu to líbíl nebo ne... vraky s 40 let starou technikou...
mne pride ze sa ta samara aj dost naklanala.. uz si moc nespominam na tu jazdu... ale docela som sa humpalal v nej... neviem.. bolo to o drzku... a ist s tym kdesi rychlejsie a mimo mesto.. neviem neviem.. ale tak ber ze to bolo auto z doby 120tky... ked som potom presadol do feldy.. bozkaval som ju... prisla mi fakt ako mercedes... v interieri kvalitna.. s potahovymi latkami vo dverach.. s peknou modernou palubovou
este pred feldou sme mali 105Lku a mozem povedat ze samara bola kdesi na jej urovni podla mna aj ked sa tvarila ako favorit ... a podla mna este aj ta 105Lka mala niektore detaily naslapanejsie ...
Kalina se Samarou nemá nic společného, jedná se o vaší neznalost a výplody typu že je v tom moor z roku 1985 sou pro smích. Felicie měla v roce 1997 taky 40 let starej blok motoru OHV a dnešní americké pikapy maj základ taky ve 35 let starý motoru. A co jako...
Kalina I vychází z určitýchz poznatků z doy, kdy Avto Vaz spolupracoval s GM a sou tam jisté stopy a vazby na starou Corsu, ačkoliv žádné díly nejsou shodné.
Motory ze staré sovětské Samary byly karburátorové 1,1, 1,3, 1,5 a 1,6. Neplnící žádné euro.
Priora je facelif Lady 110 s motory 1,6 a 1,8. Pro zajímavost 110 pomáhlai optimalizovat lidi z Porsche, zejména se pracovale na aerodynamie a zkoušelo se to i v tunelu v Německu.
Chudá výbava?
V základu ABS, el. okna a zrcátka, centrál s DO, možnost automatu (Priora), klimatizace, boční i přední airbagy, vyhřívaný sedačky, v rusku to mohlo mít i deštový senzor nebo navigaci.
že se sem vozily oholené verze je věc druhá.
Tohle je všechno hezký, ale řekni mi tři důvody, proč bych to měl za 100 tisíc uorednostnit třeba před tím minulý týden doporucovanym Fokusem II, 1.6, Astrou H 1.6 Nebo Golfem IV/V 1.6? Ať se držíme těch větších aut jako Lady
1) auta mívali hodně starší lidi, máloco má nájezd víc jak 100 tis km
To budeš u těch tvých hleda hůř
2) rok výroby 09-11 relativně ne tak stará auta
3) nekrade se to
4) levné díly
5) osvědčená technika jako 1,6 atmosféry
6) slušná výbava, lidem ty bagy, okýnka, klima a vyhřejvaný sicny bohatě stačí
Spolehlivostí to není etalon, sem tam něco odejde, ale sou to věci co umí vymenit každý mechanik nebo kdo si dělá auta sám, zvládne to levou zadní.
Jako auto na dojezd někam z Lhoty do města ideál, nikdo to nezávidí, nějaký škrábanec to snese , zvládá to zimy, dobře to topí, nikdo to nezávidí
1 - I výše zmíněné se dají sehnat s takovým nájezdem, viz ta Jetta MPI, co jsem postoval. - Takže tohle je o kusu auta a jeho historii a ne o typu
2 - No a? To je uplně irelevantní, když ta auta jsou konstrukčně z 90. let
3 - Ok - Kdo by to chtěl >:D Proti Golfu výhoda, to beru...
4 - Z druhovýroby na VW/Ford/Opel také a jsou všude dostupné
5 - Stejný argument platí i pro výše zmíněné
6 - Stačí? OK ... a to jako ty ostatní auta tohle nemají? >:D >:D Mají a ještě spousty věcí navíc... Výbava je to poslední, co bych u Lady hledal jako plus >:D
Takže, jeden argument , že se třeba tolik nekrade... to ale ani Astra :-)
A že se neprodává více Dacia? Srovnej kolik se těch aut prodá a kolik prodá Dacia? >:D >:D Vzdyt Ladu sem ani ofiko nikdo nedováží pořádně a jestli, tak je to v řádově kusů dealerů >:D
Proč si teda nikdo nekoupí Logan a Sandero a kupují si Kaliny, Granty a ted nově i Vesty?
Třeba proto, že chtěli automat, který do lonska Dáčka neuměla vid, nebo chtěj atmoséru místo 0,9 turba nebo se jim líbí jinej design vid.
Citujem: " Proč si teda nikdo nekoupí Logan a Sandero a kupují si Kaliny, Granty a ted nově i Vesty?Třeba proto, že chtěli automat, který do lonska Dáčka neuměla vid, nebo chtěj atmoséru místo 0,9 turba nebo se jim líbí jinej design vid.?"
Z tohoto príspevku som mal pocit, že disponuješ nejakým skutočným, alebo aspoň približným číslom...
Mam čísla od lidí co o těch autech diskutují, ale logicky ne každej kdo si káru koupí jde o ní diskutovat. A kde bych asi jiná čísla vzal, když SDA u šedých dovozů modely neuvádí, to by jim dalo moc práce.
Ale Granty i Kaliny tu jezdí. A je tu i jedno Xray, někomu se to povedlo dostat na český čísla ačkoliv to nemá EU homologaci.
Přes ofko dovoz sou už Vesty na Slovensku, Madarsku i Německu.
Sám som mal atmosferickú 1,6 na plyn a problém som nemal (ani so spoľahlivosťou, ani s palivom :-) ), tá už išla dávno z domu pre prebytočnosť, zároveň mám starší cr dízel a ani s ním problém nemám - mám na mysli spoľahlivosť komponentov ako vstrekovače, turbo, čerpadlo. A ver tomu, že má ťažší život ako tvoje autá ;-)
Ale keď raz chceš malé šikovné auto do mesta, tak predsa nevezmeš niečo o dve až tri triedy väčšie aj keď bude stáť rovnako. Predsa keď už mi stojí doma 5m autobus, tak si nekúpim na poskakovanie po meste podobnú placku >:D
Vážení trepete tu koko-tiny, nikdo jste v tom nejel a oslavujete nějaké ruské mrdky. K miniautům asi totok. Máme do města už šest let Peugeota 107. Na začátku jsem na to nadával ale konec-konců s tím jezdí do práce můj drahoušek. Má to najeto skoro 90.000 km a když bylo potřeba udělali jsme s tím Mnichov- letiště na otočku. Co se týče pohodlí pro mě nic moc ale ona se svými kilečky s tím řádí jak chce. Spotřeba 4,5 litru , náklady žádné , za celou dobu jedna žárovka. Jen ta kvedlačka není nic moc, připadá mi , že šajtrpáka je ze Škody120 ale to mě nechává chladným . Po letech tedy musím konstatovat díky Toyota boys :-!
minivozy su v tomto sikovne... kompaktne lahke... na nakupy alebo pre zeny dost preferovane vozy.... aj mne sa napriklad taky UP pacil priznavam.. len jeho motorizacia aj cena bola kusok podpasovkou... ale svoj ucel auta do mesta rozhodne splni fajn :yes:
Ne každá žena má a chce miniauto. Kámoška má BMW 3, další řídí 300C, znam holku so jezdí s Jeepem atd. Místo abyste holku naučli jezdit s něčím normálním, šoupnete jí nákupní tašku na kolečkách a hlavně že to jezdí za 5 litrů. bodejt by nejelo, když je to z papírů, má to usmolený a uječený tříválec, někde i dvouválec, že a váží to tunu i s manželkou a její čivavou >:D >:D
Ve světle těchto informací to vlastně žere moc >:D
Ako by som ti to slušne ... to su také macho drísty ale až. Máš tri kamošky čo šoférujú väčšie autá. A ? Vlastnú ženu nemáš a rozumy rozdávaš. Každý človek jedno či muž či žena si predsa v dnešnej dobe môže vybrať čo sa mu páči a čo mu vyhovuje nie? Ja mám tiež kamošky čo sedlajú všelijaké autá presne podľa potreby, resp. podľa toho čo jej drahý vybral. Teda od minivozítok cez 3-er kupé až po Dodge Durango . A o čom to vypovedá? Sa občas zamysli kým vypustíš zase podobnú blbosť.
Ty si fakt trotel, kopa žien, vrátane tej mojej auto nenávidí a šoféruje lebo musí. Áno, mnohým ženám je fuk s čím idú, ale pre podaktoré je aj mestké mini najväčšie auto na svete a rozmýšľa už kilometer vopred ako bude odbáčať , parkovať a podobne. Svet sa nekončí u tvojej kamarátky s 3r, alebo s MB GL :-!
To je o tom že neumí řídit protože autoškola nenaučí. Takže to chce vzít paní/slečnu někam na polnačku nebo na velké parkoviště a učit jí parkovat, jezdit, zatáčet. Znam taky jednu paní co má Micru a bojí se většího, přitom parkuje na sídlišti na parkovišti, který je večer z půlky prázdný, tudíž tam zaparkuješ i Tatru 815 a jezdí do areálu firmy, kde je opět místo na Tatru a vrata široký 5 metrů. A jezdí nakupovat do Globusu, kde je půlka parkoviště prázdného, takže když si tak nevěřím aneumím parkovat, nacpu to do poslední řady na konci, kde stojí 2 auta. Ale bojí se že by nezaparkovala.
A taky je to vše o lenosti, kdy lidi sou líní někde zaparkovat do větší mezery za rohem a ujít zpátky pěšky 150 metrů. Já sem na vánoce jel ke známé a vracel sem sem zpět z místa kde sem nechal auto 400 metrů. A nemam s tím problém. Vždy sem všude vždy zaparkoval a nikdy se necpu do díry, kde je místo akorát na auto a dvoje složený noviny. Proč, nejsem línej
S tým čo si napísal to nemá fakt nič spoločné a autoškola s tým nič neurobí, ďalší výcvik a trénovanie detto. Vo finále tú cestu absolvuje, dokonca bez kiksov a problémov, bez zdržovania ostatných, zaparkuje si za rohom, pár metrov prejde (ja mimochodom tiež bez problémov prejdem aj väčšiu vzdialenosť, takmer každý deň som v centre mesta, ktoré je autom nedostupné, takže sa odstaví auto na parkovisku a šup 10 minút peši je bežné),ale hneď ako je iná možnosť, uprednostní ju pred šoférovaním. Kľudne to necháp ďalej :-!
Pokud sem schopen zvládnout bezproblémově cestu se Smartem, tak jí musím logicky zlvádnout i s 5 metrovou limuzínou. Řídí se to furt stejně. To samý jako ty musíš být schopen projet trasu místo v Oktávce v tahači (ten se nebavíme o návěsu, čistě jen o tahači) co má pár tun a 500 koní. Takže jde jen o parkování a to se dá snadno naučit, pokud někdo není úplný antitalent.
Navíc v dnešní době parkovacích kamer a senzorů či dokonce automatického parkování atd.
Pokud se slečna/paní bojí zatáček, tak si může nadjíždět když situace dovolí. Já když jezdím ostřeji abych se nepindal 30 jako český národ, tak když nikomu nepřekážím, nikdo není v protisměru nebo někde těsně za mnou, zatáčím s tím taky jako autobus. Takže slečna nemusí se smrtí v očích sledovat obrubníky a já třeba zas nemusím projíždět zatáčky 20 jako ostatní, když to jde projet 40.
ty, ty, ja, ja, si dosť vedľa, to, že tebe je jedno či ideš náklaďákom, alebo smartom, alebo, že mne je jedno či mám len auto, alebo aj príves čo je dlhší ako auto je nepodstatné. Faktom je, že kopa ľudí k tou nemá vzťah a že zo zmeny má nervy. Vidím to aj u kolegov, ktorý boli zvyknutý na malé autá a po výmene za octavie mali stále oškreté nárazníky (neodhadol), alebo po jazde s dodávkou ako ducato riešia niečo premačknuté, prerazené (napríklad zavadenie o trčiaci roh brány, rímsy, kvetináč atď). Svet sa nekončí len za našim obzorom
Aha, tak kdo se neumí vyhnout bráně, musí jezdit do konce života Smartem.
To je asi jako ve stylu když umí kuchařka jenom rizoto a řízek, tak musíš do konce života jíst rizoto a řízek >:D >:D Protože naučit se něco dalšího už je nadliský výkon >:D
Ještě že ti rodiče neřekli, když si spadnul 3x z kola, že je to nadlidský výkon pro tebe a že už do 90ti budeš jezdit na tříkolce >:D >:D
Nič také som nepísal, smarta si sem dotiahol ty. Skrátka je dosť vodičov, ktorým veľké auto nevoní, pričom dôvodom nie sú peniaze (kúpna cena , prevádzka, spotreba). Ostatné príklady nemá zmysel komentovať
Nevoní jím to, protože se toho nesmyslně bojí, někdo jim nakukal že je to pro ně nejlepší nebo sou to držgrešle, co si jen vymýšlej důvody aby nevypadali blbě.
Nekto im nakukal - blbosť , väčšina z dospelých je svojprávna
Nzmyselný strach - prečo nie, vidím to vo svojom okolí, pričom aj decentný škrabanec na väčšiom aute znamenal úvahu typu mám predtým rešpekt atď
Držgroši - sám tu adoruješ na nízku cenu tvojich amerik, namiesto jednej pandy si môže zobrať dve alera a ešte mu zostane na benzín :-! .Takto sa môžeme krútiť dookola, ty nepoznáš takých , ja áno, nič viac a nič menej....
šoféroval si niekedy ten ťahač o ktorom píšeš? Ono je to dosť rozdiel sedieť 2 metre nad vozovkou a mať oveľa lepší prehľad (aj vďaka späťákom) ako častokrát u 5m limuzíny. >:D
Chceš mi povedať, že si naučil šoférovať v autoškole? Mňa niečomu priučili, niektoré zlé návyky opravili, ale robil som autoškolu kedy ešte autoškola učila šoférovať. V dnešnej dobe ťa naučia to auto ovládať, teda urobia z teba cvičenú opicu.
...A tak bys jim na naučení do města doporučil Grand Cherokee, aby mohly likvidovat vše okolo při parkování a sem tam sunout Fabie pod nárazníkem. Aha.
Miniautíčka jsou hodně obratná a skvělá auta. Škoda, že v poslední letech již není poptávka tak velká. Často se cena pohybuje dost vysoko a rozdíl mezi větším autem je malý. Nicméně ja bych vybral asi Kia Picanto nebo Citroen C1. Líbí se mi spolehlivé a úsporné motory.
Nejlepší auto do města je Seicento. Nejde totíž jen o délku, ale taky o šířku. Občas se mi podaří zaparkovat jen proto, že se tam prostě nikdo jiný nevejde a ušetřím dost času hledáním místa :-) Nemůžu z lidí, kteří machrují v Brně s 5m dlouhou limuzínou a potom desetkrát projíždí ulice aby našli místo kam by se jinak vešly 2 normální auta nebo náklaďák...
aj tak nejlepsi auta jsou felicie... pust si felicia song na jutub a uvidis ;-) >:D
nie ale vazne... tie minivozy su fakt skvele v meste... uz felda je na dnesne pomery skoro minivoz akurat ze s rejdom nakladaku ... aj kompaktne male polo je od nej dlhsie o dalsich 9cm... a sirsie o 5cm.... razom citim rozdiel... tam kde som s feldou parkoval na centimetre a vystupil na tesno kedze ma tenke dvere.... tam uz s polom fakt nevojdem ... alebo mozno aj vojdem ale proste nevystupim kedze ma uz neskutocne hrube dvere ... a potrebujes zrazu pri otvarani aspon 40cm miesta od druheho auta..... taka skoda 105L mala tak tenke dvere... ze si vystupil aj ked si bol 25cm nalepeny vedla ineho auta... tie nove vozy su uz hodne masivne sila... s polom uz ani zdaleka nevojdem tam kde s feldou pritom na papiery su obe vozy skoro rovnake...
ja si an ineviem predstavit na nasom parkovisku kruzit s nejakym passatom.. to by ma po troch dnoch porazilo... hold sidliskove parkovanie je dnes uz take... co spravis... pritom za cias 105lky ked som zacinal soferovat tak som si mohol vyberat kde zastanem.. vsade kopec miesta... boze to boli casy ... auto malo v kazdej brane len par ludi.. dnes? kazdy ma dve tri auta... a este aj sluzobaky k tomu... parkovanie sa stava uz nocnou morou... v PO na sekcove na sidlisku ani nehovorim .... kolega wakatanka mi to potvrdi .... tam sa parkuje tak ze sa auta posuvaju navzajom ... nechas ho proste na neutrali a bez rucnej.. a auto si rano najdes o 20m dalej ;-) ...
Na trhu ojetých automobilů vzniká problém, že nelze dobře a relativně levně odlišit dobrá auta od aut skrývajících vážné závady. V důsledku této asymetrie informací vzniká u kupujících nedůvěra k ojetinám a ceny ojetých automobilů jsou podstatně nižší, než by odpovídalo jejich stáří a fyzickému opotřebení. Důsledkem této situace je negativní výběr spojený s tím, že vlastníci dobrých aut, pro něž jsou takové nízké ceny nepřijatelné, auta raději provozují. Na trhu ojetých aut pak převažují auta se skrytými závadami.