Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ostrá Toyota Yaris má jméno i motor

35 komentářů

comper
210 koni je sice 154 kW nie 150, ale bez ohladu na to bude urcite prijemnym, prakticky atmosferickym, spestrenim dnesnej turboery. Len tak dalej Toyota!
Avatar - iudex
iudex
Jj, zaujímavé a chvályhodné, hlavne v dnešnej dobe. A pri spojení 1,8 + kompresor sa mi vynára automaticky Lotus Elise a to nie je zlá asociácia. 😄
webpaja
Woooow! Jak je to ošklivka, tak motor vypadá dobře! :yes😒br />
Že by návrat k sofistikovaným řešením a dobrý základ pro budoucí GT86, sportovní Auris?
Avatar - woody-alien
woody-alien
No, ošklivý je to jak noc, ale za to ostatní Toyotě předběžně :yes:
webpaja
S těmi kolečky z nákupního vozíku je to spíš vizuálně parodie, z parametrů motoru jsem naopak na větvi 😉
Niemand
Lebo je to nepodarený render. Počkaj na originálne fotky.
Avatar - lamal
lamal
trocha obavy ze to bude moc tazke na cumak... ak to bude mat typicke riadenie z toyoty tak to nebude vyhra, ale tak verim ze nie a bude to prepracovane auto v kazdom smere
Niemand
1,6 a 1,8 u Toyoty máju spoločný základ rozdiel hmotnosti do 5kg. porovnať hmotnosť tej 1,6 s konkurenciou neviem. Ale v princípe to to nemusí byť ťažie ako oturbené 1,6 od konkurencie.
No a na to, čo dokážu v Toyote s riadením sa môžeš pozrieť v GT86.
Avatar - lamal
lamal
vidis to moc jednoducho, rozdiel medzi beznym valvematicom 1.6 a 1.8 mozno je 5kg aj ked tomu neverim, ale preplnovana 1.8 s kompresorom + intercoolerom dimenzovana na vyssie vykony urcite nebude tazsia o 5kg od beznej 1.6 valvematic

co sa tyka riadenia, opat si myslis ze GT86 je to iste co yaris ? dost vela ti toho unika, no mysliet si to mozes 😄
mikinko
hej unika ti : že vieme veľké nič a že Toyota vie vyladiť auto ako celok - teda aj otázka hmotnosti motora či radenia.... možno práve na tomto modeli sa to ukáže kedže to možno nebude veľkoseriová výroba a tak nebude toľko kompromisov. Už len tie parametre motora sú na tak veľké auto výborné. Ak swift sport čo síce nieje hot hatch bude asi mať 100kW tak cca 50kW navrch je asi slušné....
Avatar - lamal
lamal
ano možno... a to si mi musel napisat cez tvoj druhy nick ?
Niemand
Druhy nick nepoužívam. Hmotnosť 1,6 a 1,8 sa naozaj líši minimálne. 1,8 ma len mierne vyšší zdvih. Väčšina dielov je zhodná. A turbo tiež pridá niečo váhy. 1,2T vážia väčšinou viac 1,6 atmo. Takže 1,6 Turbo nie je žiadny extra ľahký motor. O koľko bude Yaris ťažší závisí od toho ako sa budu snažiť s hmotnosťou bojovať.
No a Yaris nie je GT86, ale know-how majú opäť závisí len koľko sa času za rozhodnú do toho auta investovať. Ale s ohľadom na použitý motor to nevyzerá na nejakú rýchlu prerábu.
Avatar - lamal
lamal
´´Druhy nick nepoužívam. Hmotnosť 1,6 a 1,8 sa naozaj líši minimálne. 1,8 ma len mierne vyšší zdvih. Väčšina dielov je zhodná. ´´ - bavime sa tu o 1,8 kompressor s intercoolerom je uplne zbytocne ze porovnavas bezne 1,6 a 1,8 a nemas ani sajn co ta kompresorova 1.8 bude zac, moze a i mala by mat spevneny blok, kluku i hlavu valcov co su kila navyse a moze to byt uplne iny motor, varis z vody ale uplne...

napis mi ktore 1.2t konkretne vazia viac ako 1.6 atmo a aj s odkazom na zdroj

´´No a Yaris nie je GT86, ale know-how majú opäť závisí len koľko sa času za rozhodnú do toho auta investovať. ´´ - toto je dalsia kravina, mas ty vobec pojem co su napravy v aute a pouzite platformy, cim sa lisia a aku ulohu zastavaju v automobilkach ? GT86 je platforma o ktorej yaris moze len snivat vyvinuta spolu so subaru a ked ti to nedochadza vobec tak aspon 2 detajly😒br />
- predna naprava + riadenie a celkova koncepcia je u GT86 uplne inde ako u yarisa... nonsens co za blbiny pises...
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
No, nonsens. Treba MX-5 ma horsi rizeni nez trojka nebo sestka. Tak proc by se u Toyoty nemohlo stat, ze Yaris bude mit lepsi rizeni, nez GT86. Coz by bylo skvele, protoze GT86 ma na pomery dnesni doby vyborne rizeni.
Avatar - lamal
lamal
Otazka je co je podla teba horsie riadenie, o tom by sa dalo diskutovat, ale pisal som o viac veciach, ake bude riadenie sa uvidi, rozhodne nie je ziaden dovod cakat riadenie ako v GT86 >😁 nevedie k tomu ziadne technicke pojitko, alebo spolocne riesenie tychto dvoch aut a o tom pisem... mysliet si mozes cokolvek aj to, ze bude yaris rychlejsi ako GT86 a to nie len v priamke samozrejme >😁 >😁
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Méně citlivé, hůře vyvážené. Pohon kol nemá přece s citlivostí řízení nic společného. Ano u předokolky jdou do volantu parazitní momenty z řízení, ale dle mého názoru je lepší dobré řízení s parazitními momenty než špatné řízení bez nich.

A že bude Yaris rychlejší než GT86 nejen v přímce je dost možné 😄
Avatar - lamal
lamal
pokial sa bavime o riadeni tak konstrukcia prednej napravy a jej naladenie niekedy aj z jej vlastnej konstrukcie vyplivajuce ma zasadny vplyv na riadenie a jeho vlastnosti, ako je presnost, komunikativnost, linearita a podobne je toho viacej... to ze ma GT86 velmi dobre riadenie na dnesne pomery vypliva tedy aj z konstrukcie samotnej prednej napravy a celeho riadenia a ked ti je jasne, ze GT86 je uplne ina platforma, vyvinuta na uplne iny ucel, za uplne inu cenu tak co ta vedie k tymto scestnym tvrdeniam o lowcost masovom aute yarise ? aky mas dovod tvrdit ze BUDE v niecom konkretnom lepsi ? alebo sa tu budeme bavit len na zaklade predstav a ´´možno´´ ?

kecate chlapci, ale nic seriozne za tym z vasej strany nie je - aspon tu napisane 😉
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Nevim, kde jsi precetl, ze to tak BUDE. Slysis travu rust... 😄 Ja napsal jen to, ze se to treba povede. Jaky presne ma vliv konstrukce napravy na rizeni nevim - do konstruktera mam daleko. Ze svych zkusenosti vim jen to, ze predevsim zalezi na naladeni a typu toho ktereho posilovace rizeni a hodne udela take pevnost ulozeni naprav, ramen, atd.

Jinak GT86 prece pouziva stejny sprosty McPherson jako skoro vsecko ostatni. Nic unikatniho v tom nevidim. A opet ze sve zkusenosti mohu rici, ze nektera z tech nejjednodussich a nejlevnejsich lowcost masovych aut mela lepsi rizeni, nez slovutni sportovni rvaci. Honda S2000 nebo aktualni MX-5 jsou treba skvele priklady, kdy se vysoce sofistikovany podvozek vubec nesnoubi s dobrym rizenim.
Avatar - lamal
lamal
napravy mcpherson presli intenzivnym vyvojim a i v sucastnej dobe sa puziva modifikovany mcpherson, okrem toho ma rozne prvky v najvyssich konfiguraciach ako oddelene tehlice a podobne... lowcostove riadenie sa podarilo mozno kedysi ale nie dnes v case elektrickych posilnovacov, v case hydrauhliky budis...

velky rozmach mcphersonu a jeho ladeniu presli automobilky kvoli hotchatch kde male turba s velkym krutiakom donutili konstruktrov podstatne vylepsit mcherson... tieto napravy z rokov 90tych pred erou turbo hatch by nikdy nedokazali to co dnesny mcpherson, vtedy sa puzil dvojity lichobeznik ak bolo treba poriadnu napravu
Niemand
Na čo sa s ním vôbec bavíš? Podľa neho ma Clio RS rovnaké riadenie ako bežné verzie, lebo veď konštrukcia nápravy ja daná na 1000 rokov a nik s tým nemôže nič spraviť.
Niemand
Neviem pre4o strácam čas s človekom čo nevie použivať google. Ale 1,2T od Renaulte je ťažšia ako 1,6 atmo. Toyota udáva cca rovnakú hmotnosť. Ale hmotnosť motora sa neodvíja od vykonu, ale len od jeho ceny. Podľa tvojej logiky by mal motor pre F1 štvrť tony.
To riadenie nemá zmyseľ komentovať. Proste a praxe nič nevieš.
Avatar - lamal
lamal
?? >😁
Avatar - JDM
JDM
Já bych s lamalem docela souhlasil, naladění podvozku a řízení je jedna věc a konstrukce je druhá, na řízení má vliv konstrukce auta jako celek a ne jen posilovač, uložení nebo typ ramen, ale i šířka, délka karoserie, rozložení hmotnosti a také aerodynamika. I zpřevodování převodovky může silné ovlivnit průjezd zatáčkou jak pod plynem tak bez něj. To jaké má řízení cti ovladatelnost gt86/brz není je typem předního zavěšení ale taky například plochým nízko odložený motorem a perfektní rozložení hmotnosti F/R.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a la MPV ix20 ...to ma byt akoze vtip? taketo megakukadla na kufri? k comu? na odstrasenie supera? .... lebo popravde vyzera to hrozne .... zvlast ked taketo nieco v malych vozoch dnes uz ani nefrci.... auta svetlomety dnes uz zmensuju a minimalizuju ( vid nove rio alebo fiesta ale aj fabia swift a dalsi ) .... boze moj kam sa podeli tie krasne kompaktne ostro rezane svetla predosleho yarisu ;-\ .. o predku a tom trciacom nose ani nevravim.. ak ma byt toto krok vpred ( narazam len na dizajn ) tak nas pan boh ochranuj... yaris sa mi vzdy pacil ale tento novy facelift povazujem z hladiska dizajnu fakt za zbytocny a auto neposuva ani o chlp dopredu... ani krasou ani imidzom.... skoda... pritom yaris dodnes nemal chybu .. zlate rio.. fabia.. swift polo fiesta clio mazda 2 corsa
mikinko
no hlavne že vlastníš dizajnový skvost ktorý aj výborne jazdí, má výkon, famozne radenie aj riadenie a pritom je za slušné prachy a jazdí za 5l... sme ľudia, dizajn je vec subjektívna, z fotky sa reálne auto niekedy ťažko posudzuje... a aj keby bola všetko pravda čo píšeš... seriem nato hlavne ak to bude skvelo jazdiť... a budem ukazovať tie veľké zadné svetlá takým ako ty 😄
dnpa
no, neříkám, že Toyota udává modní trendy (to opravdu nehrozí), ale že by byl v poslední trend ke zmenšování zadních svítilen??? 😄

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

Já myslím, že zadek o nového Yarisu celkem ok. Horší je ten š***tej nos... 😄
Avatar - praděda7
praděda7
No, bude zajímavé vidět finálovou verzi. Bude jen 2dr nebo i 4dr? Bude jen manuál nebo i CVT? Jestli to nakonec bude jen 2dr a manuál, tak se bude asi jednat jen o limitovanou sérii cca 500-1000 vozů... :-!
mikinko
asi tak... tých áut bude určite ako šafranu ale na druhej strane to bude aj dobre - nebude to ďalšie kompromisné auto. Kto bude chccieť niečo zábavné a pritom lacné a aj na denné jazdenie vezme si Swift sport, 5dv... a toto už bude pre fajnšmekrov... ako ťažko je dnes nájsť prvú seriu clio sport na predaj...
Avatar - CHerokee
CHerokee
Nebo Fiestu ST. Ta je podvozkově minimálně stejně dobrá jako Swift Sport a přitom je podstatně rychlejší.

Motor od Lotusu super, ale Toyotě nevěřím. Nemají s tím žádnou zkušenost. U Clia RS, Fiesty ST vývojáři už mají něco za sebou, z čeho vycházet, spoustu zkušeností. Navíc bude obtížné překonat image veselého malého babského autíčka.
Avatar - praděda7
praděda7
No, já to spíš vidím na ten 1.2T motor. Ale z toho těch 150kW asi nevydolují... 😉
dnpa
S čím nemá Toyota žádnou zkušenost? 😄 Se sportovně laděnými modely? >😁

Mimochodem: Jaký motor používal/používá Lotus Elise?
[odkaz]
Avatar - CHerokee
CHerokee
S hot hatchi. Je rozdíl udělat hravou zadokolku (která se neprodává) a ostrý hot hatche s náhonem na předek. Současní výrobci mají za sebou desetiletí zkušeností.
dnpa
A myslíš to vážně? 😄

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

to jen tak namátkou... 😄 máš tam vše - atmosférickej hot-hatch, turbo, i kompresor
Avatar - Magister
Magister
Klidně se tu přete dál. Toyotě fandím. Ale uvedená auta přece nejsou a nebyla konkurence pro GTi, RS a ST. Takže pokud by to dopadlo podobně, tak by se to ikonou své třídy nestalo a moc by se jich asi mimo Japonsko neprodalo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nejostřejší verze Yarisu má být pouze třídveřák.