Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Arteon: Nástupce Passatu CC ukazuje příď a záď

Volkswagen přiveze do Ženevy fastback Arteon. Jedná se o nástupce sportovnějšího Passatu. Zatím však nabízí pouze pohledy na přední a zadní partie.
Zpět na článek
23. 2. 2017 15:07
23. 2. 2017 15:48
23. 2. 2017 15:54
23. 2. 2017 17:12
23. 2. 2017 17:39
23. 2. 2017 17:51
23. 2. 2017 18:13
23. 2. 2017 19:52
23. 2. 2017 22:34
23. 2. 2017 23:13
23. 2. 2017 23:42
23. 2. 2017 23:54
24. 2. 2017 00:03
24. 2. 2017 09:39
24. 2. 2017 22:01
23. 2. 2017 18:32
24. 2. 2017 07:12
Avatar - Hittman
23. 2. 2017 15:07
Tak
na VW je to mega odvaz ;-) Trochu mi to připomíná ze předu A7...
Rozbalit vlákno
1
23. 2. 2017 15:48
Re: Tak
Kdepak, je to z velke casti opaleny od Renaultu Talisman. Akorat tomu chybi krajni dole ohnute ledky >:D
Avatar - Cloner
23. 2. 2017 15:18
vizuál přece každý zná, ne?
Však každý už přece ví jak bude vypadat ne? Nebo tohle je fake?

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Re: vizuál přece každý zná, ne?
To je jasný príklad toho, ako vo VW dokážu aj obyčajné tvary a krivky štúdie do sériovej podoby sprzniť. Chrómová lišta vpredu je hrubá a nepekná ako na angličáku, na štúdii je podstatne tenšia a vyzerá dynamickejšie. Takisto je zmenená grafika zadných svetiel, nie teda že by "fajky" na štúdii boli bohviečo, ale ešte aj tie pre istotu zrušili, asi aby potom pri facelifte mali čo meniť...
:no:
Avatar - 3_diamanty
23. 2. 2017 15:51
Re: vizuál přece každý zná, ne?
ja sa obavam toho napojenia svetiel na masku .... uz z tej uvodnej fotografie to je akesi divne... a srsi z toho milion lamiel a liniek roznej hrubky a tvarov a odtienov .. len ziadny uchopitelny bod to zatial nema ... ziadnu elegantnu liniu... neviem... ale nechcem predbiehat... snad to nakoniec dopadne lepsie ako to zatial vyzera
Avatar - iudex
23. 2. 2017 15:49
Re: vizuál přece každý zná, ne?
Nie je to fake, ale koncept, z ktorého síce mnohé prejde do série, ale už tie dve zverejnené fotky ukazujú, že detaily budú iné a ako obvykle, fádnejšie oproti zaujímavým detailom štúdie.
Avatar - iudex
23. 2. 2017 15:54
Sklamanie
Tak za mňa veľké sklamanie, predovšetkým z dôvodu, že namiesto avizovaného liftbacku to bude zase len klasický sedan. Tým Arteon premrhal šancu byť naozaj niečím iným, ako len Passatom CC, teda len o niečo nižším sedanom, ako východiskový darca orgánov Passat.
Škoda, tešil som sa, že k dvojici favoritov Insignia GS a Stinger pribudne ďalší dynamicky strihnutý liftback, ale nestalo sa.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - 3_diamanty
23. 2. 2017 16:17
Re: Sklamanie
tiez som toho nazoru ze stinger bude iny level... kdezto toto vyzera opat na bezny sedan suhlas... len kusok uhladeny
Avatar - iudex
23. 2. 2017 17:12
Re: Sklamanie
Na Autoexpresse čítam toto: VW also says ... the top hinged tailgate opens up a large boot.
Teda s tým sedanom to ešte nie je isté. Počkáme si radšej na ofiko predstavenie.
23. 2. 2017 17:39
Re: Sklamanie
Já se spíš obávám, že zklamáním budou motory, respektive že VR6 nebude...
Avatar - iudex
23. 2. 2017 17:51
Re: Sklamanie
Tak to, že V6 nebudú, je viac ako isté, nakoľko Arteon má mať rovnakú platformu MQB ako Passat a tam (priečne uložené) šesťvalce nevojdú. Skôr čakám nejaký hybrid, t.j. 2,0TSI + elektro, spolu s výkonom cez 300k ako top verzia. Každopádne sa Volkswagenu bude ťažko obhajovať tvrdenie o aute o level vyššom ako je Passat, keď to bude technicky obdobné auto. Tipujem vypustené základné motory oproti Passatu, viac výbavy a novšie fičúry, ale inak normál stredná trieda.
23. 2. 2017 18:13
Re: Sklamanie
Pokud to má být ideový nástupce Passatu CC, tak to bude normální střední třída, v článku je ostatně o tom i zmínka. Vrchol portfolia to může být, co se týká technologií.
23. 2. 2017 19:52
Re: Sklamanie
VR6 se tam vejde bez problému..
Po netu kolují zvěsti o Tiguanu GTE na bázi 1,5tsi + elektromotor a k tomu druhý na zadní nápravě, jako to bylo v konceptu Tiguanu pro USA. USA servery píší, že by to mohlo jít na trh už letos.
Kombinace 2,0tsi s elektro by mohla být zajímavá volba. Ohledně Arteonu se mluví o možné VR6 ale i o dvou verzích hybridu s tím, že ta silnější má představovat vrchol nabídky. Původní verze pohonu 4x4 na MQB bez kardanu počítala s 1,4TSI a dvě elektromotory, 2,0 TDI a dvěma elektromotory a VR6 a elektromotory. TDI se s hybridem do světa nejspíš nepodívá, ale VR6 by mohla.
23. 2. 2017 22:34
Re: Sklamanie
PROC se tam vejde pricne VR6? Logika i zkusenost rika, ze se nevejde. Proste do ty platformy nepasuje.
A mimochodem to je celkem fuk, kdyz dnes maji dvoulitry pres 300k. Pridas elektromotor, dva a je tam 300k, z toho je 100-150 z elektromotoru. Kdyby se trochu chtelo, muze tam byt i 350k dvoulitr + 150k elelkro... to JDE, kdyz se chce.
Ja vim, ze je setivalec sametova zalezitost, ze to neni jen o vykonech atd.
Ale ciste z pragmatickeho hlediska neni zadny duvod tam setivalce cpat. Taky vim, ze kazdej Tonda s Fabii by rekl "Auto za 1.5 milionu bez setivalce si nekoupim", jenze on si to skutecne nekoupi. Nikdy. Nema na to, tak proste povida, ze bez sestivalce ani ranu. Ti, kdo na to maji a kupuji si soucasna nova auta za milion+ taky dobre vedi, ze 300k dvoulitr jede pekne. Nikdo nevrdi, ze to je sestivalec, ale kazdy vi, ze pred 10 lety skoro zadny sestivalec nemel 300k a 400, 450Nm...
23. 2. 2017 23:13
Re: Sklamanie
Achjo :-(
1) logika říká, že se tam vejde. A to proto, že VR6 je svojí délkou asi na půl cesty mezi R4 a R5 motorem. R5 2,5TFSI se do MQB vejde s úpravami, VR6 dokonce bez nich.

2) pro tebe to bude překvapení, ale zkušenost říká opak. VW ostatně do MQB montuje jak původní 3,6 VR6 FSI tak dokonce 2,5VR6 TSI. Oboje do modelu Teramont/Atlas. Arteon na předprodukčních testech jezdil s VR6 TSI.

Výkonově to logiku nemá, to je fakt. Ale zvukem a projevem nebyl motor 3,6 VR6 vůbec špatný. Spotřeba byla trošku zábavnější no.
Avatar - twistedTSD
23. 2. 2017 23:18
Re: Sklamanie
VR6 TSI? Je to něco, co by nás jako evropské petrolheady mělo zajímat?
23. 2. 2017 23:42
Re: Sklamanie
pokud to myslíš jako hate na VW, tak pochopitelně ne a musíme si počkat na novou řadovou 6 od MB třeba :-)
Ale parametrama jde o zajímavou věc, má to 300Ps a 500Nm. Objem je sníženej na 2,5 kvůli Čínskejm daním. Motor do Číny vozí z Německý fabriky, kde lejou w12. Jen nevím, jestli i ta polovina je hliníková. Co jsem dočetl, tak tvrdili, že 2,5 tsi by měla jít naladit do 350Ps a 3,0 přes 400. Dokonce se mluvilo i o nějakým biturbu a skoro 500koních.
Já si myslím, že se to do Arteonu dostane a stejně tak do Coupe verze Teramontu, která má přijít. Ale pro Evropu nevím nevím.
23. 2. 2017 23:54
Re: Sklamanie
To je dost zajimavy co rikas. Ja mel za to, ze VR6 je veci minulosti a ze ve VW uz zustal pro pricne ulozeni jen petivalec 2.5 z RS3 ... vidim, ze jsem se dost pletl :-)
Pokud je to tedy tak, potom nadeje umira posledni ... :-)
Mimochodem ty novy motory od Mercedesu vypadaji na papire hodne zajimave, jsem zvedavy jak na radove setivalce, tak na ta "micro-hybrid" reseni a jak to vsechno bude ve finale v realite fungovat ... :)
24. 2. 2017 00:03
Re: Sklamanie
Vzhledem k tomu, jak fungovala poslední atmosférická benzínová 350tka a s ohledem na to, jak prý (nemá osobní zkušenost) jezdí nová 43AMG, je mi jasný, že tohle bych bral:-)
Osobně si myslím, že VR6 si musí nechat kvůli USA. Krom toho ta 3,6 má vývoj zaplacenej už asi stokrát. A s ohledem na plánované rozšiřování aut na MQB mi přijde logická i ta VR6 tsi. Zvlášť s ohledem na to, že vývoj se zaplatí u Bentaygy. Otázkou je hmotnost a pak taky nasazení na trhu.
A oproti R5, ta je jednak exkluzivně pro Audi, pak co jsem slyšel žere (no teda tohle vůči VR6 není dobrej argument), a nevím co stojí výroba. Ono totiž těch VR6 bloků se dělá docela hodně. Je to sice taková Piechovina, ale ten motor si přímo říká o kombinaci s elektřinou. Je to krátký, takže tam bude místo. Teoreticky je možný pro hybrid motor dost optimalizovat a tím dohnat spotřebu. No a VR6 uměla běžet sametově. No a hlavně je to asi dlouhodobě jedinej docela bezproblémovej benzín od VW. Oni to vždycky nakonec doladí, ale ty první generace to je vždycky hrůza. Ale VR6 tak nějak vždycky fungovala a zásadní potíže neměla.
24. 2. 2017 09:39
Re: Sklamanie
Z ciste pragmatickeho hlediska byla predchozi 3.6 nejlepsi motorace co se tam davala. 2.0 TSI co ji ted asi nahradi zrala uplne stejne, pri ostrejsi jizde casto dokonce i vice a krome zvuku nemela ani stejnou spolehlivost.
24. 2. 2017 22:01
Re: Sklamanie
Jaká logika? Jaká zkušenost? U MQB se s možností VR6 počítalo (pro USA, ale také Čínu; mluvilo se o tom v souvislosti s konceptem toho velkého SUV, Crossblue?). A ten motor je dost kompaktní, půdorys nemá o moc větší než čtyřválec (proto VW tohle uspořádání používá).

I kdyby se nepočítalo... s R5 se také nepočítalo, tak holt u Audi provedli potřebné úpravy.
23. 2. 2017 18:32
Re: Sklamanie
Pro USA nebo Čínu, kam se s ním podle vzhledu asi také počítá, podle mě VR6 bude, tak jako je třeba v tamním Passatu, pro Evropu určitě nebude, tak jako není ve zdejším Passatu.
Avatar - Barry Lyndon
23. 2. 2017 18:48
Re: Sklamanie
tak podle "čumáku" to vypadá na W12 minimálně...
Avatar - sargis
24. 2. 2017 07:12
Re: Sklamanie
Myslenie VW - zoberme nudny konvencny Passat sedan. Dame tam masku z Audi, prejdeme auto tankom a technici pridaju nejaky software ktory nazveme new assist systems. Cenu zdvihneme tak o 10-15% percent akoze je to auto exkluzivnejsie. Musi mat v nazve nieco z Phaeton a Phideon. Ale auto je naprd...nazveme ho Farteon, hadam nam to prejde..... ;-)
Avatar - Barry Lyndon
23. 2. 2017 18:15
pro Čínu super - čím víc chromu, tím víc cool soudruh...
s Evropou už se asi nepočítá jako s relevantním trhem. Jinak si poslední (nejen)koncernové úlety neumím vysvětlit.
Rozbalit vlákno
1
23. 2. 2017 20:41
Re: pro Čínu super - čím víc chromu, tím víc cool soudruh...
Taky mi to tak prijde.