To je jasný príklad toho, ako vo VW dokážu aj obyčajné tvary a krivky štúdie do sériovej podoby sprzniť. Chrómová lišta vpredu je hrubá a nepekná ako na angličáku, na štúdii je podstatne tenšia a vyzerá dynamickejšie. Takisto je zmenená grafika zadných svetiel, nie teda že by "fajky" na štúdii boli bohviečo, ale ešte aj tie pre istotu zrušili, asi aby potom pri facelifte mali čo meniť... :no:
ja sa obavam toho napojenia svetiel na masku .... uz z tej uvodnej fotografie to je akesi divne... a srsi z toho milion lamiel a liniek roznej hrubky a tvarov a odtienov .. len ziadny uchopitelny bod to zatial nema ... ziadnu elegantnu liniu... neviem... ale nechcem predbiehat... snad to nakoniec dopadne lepsie ako to zatial vyzera
Nie je to fake, ale koncept, z ktorého síce mnohé prejde do série, ale už tie dve zverejnené fotky ukazujú, že detaily budú iné a ako obvykle, fádnejšie oproti zaujímavým detailom štúdie.
Tak za mňa veľké sklamanie, predovšetkým z dôvodu, že namiesto avizovaného liftbacku to bude zase len klasický sedan. Tým Arteon premrhal šancu byť naozaj niečím iným, ako len Passatom CC, teda len o niečo nižším sedanom, ako východiskový darca orgánov Passat.
Škoda, tešil som sa, že k dvojici favoritov Insignia GS a Stinger pribudne ďalší dynamicky strihnutý liftback, ale nestalo sa.
Na Autoexpresse čítam toto: VW also says ... the top hinged tailgate opens up a large boot.
Teda s tým sedanom to ešte nie je isté. Počkáme si radšej na ofiko predstavenie.
Tak to, že V6 nebudú, je viac ako isté, nakoľko Arteon má mať rovnakú platformu MQB ako Passat a tam (priečne uložené) šesťvalce nevojdú. Skôr čakám nejaký hybrid, t.j. 2,0TSI + elektro, spolu s výkonom cez 300k ako top verzia. Každopádne sa Volkswagenu bude ťažko obhajovať tvrdenie o aute o level vyššom ako je Passat, keď to bude technicky obdobné auto. Tipujem vypustené základné motory oproti Passatu, viac výbavy a novšie fičúry, ale inak normál stredná trieda.
Pokud to má být ideový nástupce Passatu CC, tak to bude normální střední třída, v článku je ostatně o tom i zmínka. Vrchol portfolia to může být, co se týká technologií.
VR6 se tam vejde bez problému..
Po netu kolují zvěsti o Tiguanu GTE na bázi 1,5tsi + elektromotor a k tomu druhý na zadní nápravě, jako to bylo v konceptu Tiguanu pro USA. USA servery píší, že by to mohlo jít na trh už letos.
Kombinace 2,0tsi s elektro by mohla být zajímavá volba. Ohledně Arteonu se mluví o možné VR6 ale i o dvou verzích hybridu s tím, že ta silnější má představovat vrchol nabídky. Původní verze pohonu 4x4 na MQB bez kardanu počítala s 1,4TSI a dvě elektromotory, 2,0 TDI a dvěma elektromotory a VR6 a elektromotory. TDI se s hybridem do světa nejspíš nepodívá, ale VR6 by mohla.
PROC se tam vejde pricne VR6? Logika i zkusenost rika, ze se nevejde. Proste do ty platformy nepasuje.
A mimochodem to je celkem fuk, kdyz dnes maji dvoulitry pres 300k. Pridas elektromotor, dva a je tam 300k, z toho je 100-150 z elektromotoru. Kdyby se trochu chtelo, muze tam byt i 350k dvoulitr + 150k elelkro... to JDE, kdyz se chce.
Ja vim, ze je setivalec sametova zalezitost, ze to neni jen o vykonech atd.
Ale ciste z pragmatickeho hlediska neni zadny duvod tam setivalce cpat. Taky vim, ze kazdej Tonda s Fabii by rekl "Auto za 1.5 milionu bez setivalce si nekoupim", jenze on si to skutecne nekoupi. Nikdy. Nema na to, tak proste povida, ze bez sestivalce ani ranu. Ti, kdo na to maji a kupuji si soucasna nova auta za milion+ taky dobre vedi, ze 300k dvoulitr jede pekne. Nikdo nevrdi, ze to je sestivalec, ale kazdy vi, ze pred 10 lety skoro zadny sestivalec nemel 300k a 400, 450Nm...
Achjo :-(
1) logika říká, že se tam vejde. A to proto, že VR6 je svojí délkou asi na půl cesty mezi R4 a R5 motorem. R5 2,5TFSI se do MQB vejde s úpravami, VR6 dokonce bez nich.
2) pro tebe to bude překvapení, ale zkušenost říká opak. VW ostatně do MQB montuje jak původní 3,6 VR6 FSI tak dokonce 2,5VR6 TSI. Oboje do modelu Teramont/Atlas. Arteon na předprodukčních testech jezdil s VR6 TSI.
Výkonově to logiku nemá, to je fakt. Ale zvukem a projevem nebyl motor 3,6 VR6 vůbec špatný. Spotřeba byla trošku zábavnější no.
pokud to myslíš jako hate na VW, tak pochopitelně ne a musíme si počkat na novou řadovou 6 od MB třeba :-)
Ale parametrama jde o zajímavou věc, má to 300Ps a 500Nm. Objem je sníženej na 2,5 kvůli Čínskejm daním. Motor do Číny vozí z Německý fabriky, kde lejou w12. Jen nevím, jestli i ta polovina je hliníková. Co jsem dočetl, tak tvrdili, že 2,5 tsi by měla jít naladit do 350Ps a 3,0 přes 400. Dokonce se mluvilo i o nějakým biturbu a skoro 500koních.
Já si myslím, že se to do Arteonu dostane a stejně tak do Coupe verze Teramontu, která má přijít. Ale pro Evropu nevím nevím.
To je dost zajimavy co rikas. Ja mel za to, ze VR6 je veci minulosti a ze ve VW uz zustal pro pricne ulozeni jen petivalec 2.5 z RS3 ... vidim, ze jsem se dost pletl :-)
Pokud je to tedy tak, potom nadeje umira posledni ... :-)
Mimochodem ty novy motory od Mercedesu vypadaji na papire hodne zajimave, jsem zvedavy jak na radove setivalce, tak na ta "micro-hybrid" reseni a jak to vsechno bude ve finale v realite fungovat ... :)
Vzhledem k tomu, jak fungovala poslední atmosférická benzínová 350tka a s ohledem na to, jak prý (nemá osobní zkušenost) jezdí nová 43AMG, je mi jasný, že tohle bych bral:-)
Osobně si myslím, že VR6 si musí nechat kvůli USA. Krom toho ta 3,6 má vývoj zaplacenej už asi stokrát. A s ohledem na plánované rozšiřování aut na MQB mi přijde logická i ta VR6 tsi. Zvlášť s ohledem na to, že vývoj se zaplatí u Bentaygy. Otázkou je hmotnost a pak taky nasazení na trhu.
A oproti R5, ta je jednak exkluzivně pro Audi, pak co jsem slyšel žere (no teda tohle vůči VR6 není dobrej argument), a nevím co stojí výroba. Ono totiž těch VR6 bloků se dělá docela hodně. Je to sice taková Piechovina, ale ten motor si přímo říká o kombinaci s elektřinou. Je to krátký, takže tam bude místo. Teoreticky je možný pro hybrid motor dost optimalizovat a tím dohnat spotřebu. No a VR6 uměla běžet sametově. No a hlavně je to asi dlouhodobě jedinej docela bezproblémovej benzín od VW. Oni to vždycky nakonec doladí, ale ty první generace to je vždycky hrůza. Ale VR6 tak nějak vždycky fungovala a zásadní potíže neměla.
Z ciste pragmatickeho hlediska byla predchozi 3.6 nejlepsi motorace co se tam davala. 2.0 TSI co ji ted asi nahradi zrala uplne stejne, pri ostrejsi jizde casto dokonce i vice a krome zvuku nemela ani stejnou spolehlivost.
Jaká logika? Jaká zkušenost? U MQB se s možností VR6 počítalo (pro USA, ale také Čínu; mluvilo se o tom v souvislosti s konceptem toho velkého SUV, Crossblue?). A ten motor je dost kompaktní, půdorys nemá o moc větší než čtyřválec (proto VW tohle uspořádání používá).
I kdyby se nepočítalo... s R5 se také nepočítalo, tak holt u Audi provedli potřebné úpravy.
Pro USA nebo Čínu, kam se s ním podle vzhledu asi také počítá, podle mě VR6 bude, tak jako je třeba v tamním Passatu, pro Evropu určitě nebude, tak jako není ve zdejším Passatu.
Myslenie VW - zoberme nudny konvencny Passat sedan. Dame tam masku z Audi, prejdeme auto tankom a technici pridaju nejaky software ktory nazveme new assist systems. Cenu zdvihneme tak o 10-15% percent akoze je to auto exkluzivnejsie. Musi mat v nazve nieco z Phaeton a Phideon. Ale auto je naprd...nazveme ho Farteon, hadam nam to prejde..... ;-)