No obdivuji majitele, že s vozem vydržel tak dlouho, když vím, že po pádu zdi tisíce Čechů jelo do NDR a za pár korun kupovali staré Lady, Trabanty a Wartburgy, protože se jich někteří Němci zbavovali. Ale jde vidět, že má pán k autu i citový vztah, že s ním vydržel tak dlouho. A jde vidět, že když se o auto člověk stará, vydrží dlouho..
Nejde o meno závodu, ide o značku. KIM vyrábal autá KIM. Moskvič vyrábal Moskviče, AZLK vyrábal - Moskviče. Trepeš trochu z cesty, ale keď musíš mať za každú cenu pravdu, tak ok. ;-)
Úhel pohledu. Jedná se pořád o stejnou automobilku. V roce 1939 V únoru se montážní závod KIM odtrhnul od hlavní firmy GAZ a byl zaregistrován jako nezávislá automobilová společnost Moskevský automobilový závod s názvem KIM.
Pořád Moskveský automobilový závod.
Pokud ti jde o název Moskvič ve jménu automobilky, tak v tom případě ovšem Moskvič existoval pouze v letech 1945 - 1968. Předtím moskvevský závod KIM a potom AZLK >:D >:D
A i pokud ti jde o to co bylo na autěch, tak tohle mělo logo AZLK [odkaz]
Takže Moskvič od roku 1980 vlastně neexsistoval, že >:D >:D >:D
Nechci ti do toho kecat, ale první Moskvič byl vyroben dávno před rokem 1945 a byl to typ KIM 10-50 z let 40 a 41, následovaný typy 10-51 a 1052 z let 40-45. Tyto voz nemají s Oplem ani BMW nic společného.
Kadet byl typ M400 vyráběný po válce a bylo to s ním takto [odkaz]
Ano byla to válečná kořist. Němci zabili rusům spousty mužů, zničili infrastrukturu, továrny a vybavení, proč by si za to Rusko něco nevzalo. Američani taky sebrali co je zajímalo jako vědce, plány na výrou zbraní, raket a další.
Oni pár modernizací udělali, ale sem se to nevozilo [odkaz]
Navíc v 7,0. letech se zkoušely prototy série 3-5-X a série C, což byly vcelku moderní vozy, bohužel se to nedostalo do výroby, až v roce 1986 typ 2141 Aleko, i ten ale přišel se spožděním a původně měl debutovat už někdy v roce 1984.
To samé u sesterského Iž [odkaz]
Tam přišel nový model Iž 2126 dokonce až v roce 1987
Tak áno, na tom niečo je. Moskviča totiž konštruovali "sedliacke rozumy", typickí Rusi. Nekvalitný plech? Tak ho dáme hrubší. - asi tak uvažovali a naozaj tie vozy vážili aj o 50-100 kg viac ak mali v papieroch...
Žigulák bola vlastne licencia talianskeho Fiatu 124, ten bol od základu iný, tam na začiatku nebolo ruské nič. Takže tie autá boli od seba skutočne diametrálne odlišné.
Osobne som s Moskvičom nemal doteraz osobnú skúsenosť. Otec ale vždy spomínal, ako im vysokoškolákom jeden profesor radil : chcete opravovať ? kúpte si Moskviča, chcete jazdiť ? kúpte si žiguli , a to bolo v dobe keď boli obe modely v podstate nové
Ešte mi povedz, prečo by ma mal zaujímať nejaký moskvič, na ktorý by som si aj tak nikdy nenašetril a v 85 som bol šťastný, keď som konečne našetril na MB1000. Hold ni všetci mali rodičov politrukov, niektorí sme boli aj z robotníckej triedy!
NIeje to jednoduché, ale ten chlapík celý život na to auto šetril! A teraz ho má predať?!
Felda je do značnej miery favorit z polovic 80tych rokov, prvá generácia sa mi páčila rovnako ako favorit svojím neoopozeraným vzhľadom. Neviem prečo ale dvojka mi prišla ako mercedes po návrate z koncentráku?
Ano Mk. III Sport :yes: Sedma je moje srdcovka, měl jsem Mk I a Mk. III, oboje 0,9. Fiatu jsem věrný celý svůj dosavadní motoristický život, vklínil se tam pouze jeden Nissan, ten to trochu kazí >:D
Moc pěkný obrázek u tvého nicku! Pro moje dalekozraké oči je to příliš prťavé, ale počítám, že se jedná o III. generaci ve verzi Sport, není-liž pravda? :-):yes:
No teď se mně přece jen vybavila jedna pádná odpověď, bránící klasický Moskvič proti všem posměváčkům - Moskvičem 412 přece jezdil i primář Sova v Nemocnici na kraji města! ;-) >:-[]:yes:
(Ale jeho syn už na tom byl o dost lépe - vlastnil Ladu 1200). :-)
Jízdní vlastnosti byly opravdu tragické. Stejně tak brzdy. Jako služební vůz v polovině 70 let, kdy jsem začal jezdit v práci, to ale bylo lepší, než drátem do oka. Horší byla už jen prázdná Š1203. Toho německého strejdu ale chápu. V životě je to jako v té reklamě na škodovku: "nejlepší jsou ta rozhodnutí, která Vás baví". Ostatně já jsem také s jedním Trabošem najezdil přes 290 tis. km a pokud by mi tehdy nevzali papíry a já ho prodal, najezdil bych s ním určitě alespoň o 100 tis km víc.
V čase keď prišiel, až tak k smiechu nebol. Teda ak hovoríme o vozidlách Moskvič 408/412 - voči súdobým škodovkám to boli pohodlné a vcelku silné autá so slušným kufrom aj elegantným vzhľadom. Neskoršie Škody 105/120 urobili voči 1000MB/100 väčší postup vpred ako Moskvič, ktorý s postupom času nestíhal držať krok. No a Moskvič z článku, to už bola len labutia pieseň, absolútne zastaralá technika v zastaralom kabáte, vynovenom len nenáročnými retušami...
Zrovna akcelerácia zas nebola tak útrpná a v kopcoch nechal Moskvič ktorúkoľvek škodovku ďaleko za sebou, aj naložený. Tragédia to bola hlavne podvozkom (vzadu bola po tuhá náprava s listovými perami) a brzdami - všetky štyri bubnové s nevalným a hlavne nesúmerným účinkom prakticky od novoty. V zime ťahal Moskvič za kratší koniec voči komukoľvek, na snehu to boli skutočné sane. A v neskorších rokoch bol aj spomínaný dizajn beznádejne zastaralý.
Niečo podobné ako Š1203. V čase príchodu spása, potom nadšenie upadalo a horlivo sa odstraňovali nedostatky, až nakoniec bola tiež už iba k smiechu, aj keď opäť nie pre všetkých. A svoju prácu (a nie malú) si v priebehu svojej existencie poctivo odviedla.
No asi by bylo "originální", pokud bych tady začal vyzdvihovat vysokou technickou a estetickou úroveň tradičních Moskvičů, ale obávám se, že bych byl právem považován za adepta pro doktora Chocholouška! >:D
Jinak tou svojí vzpomínkou jsem chtěl jen demonstrovat, že dokonce i v dobách reálného socialismu začátkem 80. let bylo toto auto v ČSSR k útrpnému smíchu jako symbol beznadějně zastaralé konstrukce. Pamatuju se, že jsme ho s klukama titulovali označením "Leninovy (či Stalinovi) saně "a napodobovali jeho příšerné vytí při akceleraci a kolébání při jízdě :-):-):-)
Skôr z núdze cnosť. Ako čerstvý maturant som na auto nemal a otcovi na občasné jazdy 10 km do mesta a nazad to vtedy stačilo; to auto keď za rok najazdilo 2000 km, to bolo veľa. Mal som na ňom aj svoju prvú nehodu, keď som ho na poľadovici neudržal na ceste a skončil som násype na streche... Otec bol v kúpeľoch, tak nabehol jeho brat, dotiahol za 200 Kčs odniekiaľ starého Moskviča, karboškou sme odrezali strechy a potom zváral a brúsil. Krátky čas sme potom mali modrého Moskviča s krémovou strechou. Keď sa otec vrátil z kúpeľov, už sme to len strekli namodro...
Já jsem se na něm učil někdy ve čtrnácti a jsem ještě o pár let od tebe starší, ale uznávám, že jezdit s tím v roce 91 byla určitá forma hrdinství. :-);-)
Tak jazda s ním bola dobrodružná, nedal si chvíľu pozor a hneď si jazdil pri ľavej krajnici. Také korekcie volantom nebolo treba robiť ani v RTO...
Ja mám vodičák od roku 91, ten Moskvič bol môj vrstovník, dátum narodenia 73 sme mali rovnaký... :-)
Tak, já jsem to auto zažil ještě v době, kdy bylo relativně soudobé, takže v něm všechno fungovalo, ale už z prostého srovnání s tehdejšími škodovkami (105/120) bylo zjevné, že je to jízdně historie. ;-)
Áno, Arese to spomenul, tak pre neho to neplatí. ;-) On odborník v tomto prípade je, bez sarkazmu. ;-)
Mimochodom, ja som ich netituloval v úvodzovkách... ;-)
Tak to sme dvaja. Prvé auto, s ktorým som s čerstvým vodičákom jazdil, bol tiež Moskvič 412. Tmavomodrý, pamätám si ho, ako keby to bolo včera. Tenký volant s veľkou vôľou, pre prasknutú pružinu bolo treba rýchlosti v kulise trochu hľadať a svetlá z krátkych na dlhé a opačne som prepínal ľavou nohou spínačom na podlahe, vľavo vedľa spojky. Stierače sa zapínali otáčaním kombíka na konci páčky vedľa sýtiča pod stĺpikom volantu a ostrekovač bol mechanický... To boli časy...
...ako vidím, automobilová história vám veľa nehovorí.
Prvý Moskvič bol vlastne Opel Kadett, ktorý si Rusi priniesli z Nemecka ako vojnovú korisť. Motor z tohto Opla potom dlhé-predlhé roky s mnohými malými inováciami slúžil pod kapotami Moskvičov. Išlo však o menší z dvoch motorov (objem 1300 ccm), ktoré sa do Moskvičov montovali. Tu ide o ten väčší, s objemom 1500 kubíkov a ten má svoj základ v prastarom BMW, konkrétne ide o motor označený M115.
To sa čudujem, že to nikto z tunajších odborníkov nevie a nechápete, prečo bol v článku nazvaný jednoduchým nemeckým strojom...?
tak prve punto je dnes uz legenda... jedno z mala aut ktore v europskych predajoch dokazalo porazit aj golfa ;-)
ja som na prvom punte robil jazdu na skuskach na autoskole... uz som to pisal... to bol prave ten paradox ze cely cas som jazdil s yarisom ale ked prisli skusky aj kuzelky tak som vyfasoval este to prve punto.... bolo sice uz kus vybehane ale popravde mi sadlo hned... a daleko viac ako yaris... fakt nebol problem... takze na punto rad spominam... dokonca mam tu trasu ktoru som s nim v KE siel este pred ocami... cez kruhac na moldavskej pekne na popradsku a dole k nemocnici a potom cez terasu ... sila.. akoby to bolo vcera .... :yes: na svoju dobu dost mozno aj top male auto :yes:
Moskvič 408 bylo první auto, kterým jsem kdy jel, byl vezen, na moskviči 412 jsem se učil řídit, nikdy nezapomenu. >:D Souhlas s tím, co píšeš, jen ten kňučivý zvuk nedělal motor, ale převodovka. ;-)
No jelikož jsem pár kilometrů jak s Mozgalem 408 a pak i 2140 ujel tak o tom něco málo vím. Co se týče zájmu o auta jako dítě školou povinné, myslím že takových je nás tu většina. Jen se obávám že jako děti jsme neměli ty správné schopnosti už z pohledu na auto vědět jaké jsou rozdíly v jízdě.
Zlého na tom nie je nič, len ten tvoj príspevok je taký prvoplánový, očakávateľný, predvídateľný, ani slovo v ňom nie je zaujímavé a originálne. Všetko to každý kto sem chodí dávno vie, čítal to už sto krát a ty ho vlastne nútiš aby to urobil stoprvý krát. K tomu tie vyškerené smajle.....
S tím 1,5 OHC jsem se někdy v roce 90 svezl, co si vzpomínám tak motor dobrý ale strašně se to kolíbalo a taky řízení bylo nepřesný. Jinak tomu strejdovi fandím, jsem podobný případ >:D
Svez se někdy s klasickým Moskvičem a pak se Žigulem a dáš mi za pravdu! :-)
P.S. Co je špatného na tom, že jsem se o auta začal zajímat již jako školou povinné dítě?
tiez by som nemal problem s feldou jazdit aj dalsich 20 rokov ;-) ... ale proste chcel som uz nieco novsie a bezpecnejsie aj komfortnejsie .... proste kusok sa posunut uz dalej aby som vedel prejst dlhsie vzdialenosti vo vacsej pohode a mal z jazdy aj vacsie potesenie
ale inak pana naprosto chapem ... takych ludi ktori maju jedno auto aj niekolko desatroci a jazdia s nim "vecne" je viac... ja sam mam feldu rad.... 16 rokov je dlha doba... a clovek si uz vykne na to auto tak dokonale ze s nim dokaze jazdit aj dalsich 16 rokov... tu nie je problem.. ale premavka je stale rusnejsia .. rychlejsia.... jazdim coraz dalej.... preto uz nechcem jazdit autom z r 2001 ( konstrukcne ale kdesi este z r 94 alebo este hlbsie ) aj dalsich 16 rokov pri tak rychlej premavke aka je dnes uz ... to asi fakt nie... zvlast ked moznosti kupit si nieco uz novsie su dnes tak siroke
Připomínáš mi zde jednoho slovenského kolegu který musel mít příspěvek téměř pod každým článkem i kdyby měl napsat blbost. Je úžasné jaké máš informace od pamětníků a tvé schopnosti již coby dítěte analyzovat rozdílnost Moskviče a Žiguli jsou dechberoucí. Jen tak dál.
"Německý stroj"? Pokud vím, tak Moskvič byla sovětská značka. Nebo autor vzal v úvahu, že jeho výrobní linka pocházela od Opelu a Rusáci si jí odvezli coby válečnou reparaci? >:-[]
Jinak jezdit takto dlouho se Stalinovými sáněmi, to je opravdu automobilový masochismus nejvyšší kvality. Zvláště když po sjednocení východního Německa se SRN si už dávno mohl pořídit nějaké slušné auto! >:-[] >:-[] >:-[]
Jinak co jsem se dozvěděl od pamětníků, tak auto to bylo (navzdory své technické primitivnosti) hodně poruchové... Fakt je ale ten, že ten technický primitivismus neplatil pro motor 1,5 OHC, který Sověti okopírovali od BMW... Problém byl ovšem v tom, že tento poměrně výkonný agregát si vůbec nerozumněl s vratkým předválečným podvozkem.... >:D Jinak už jako dítě jsem si uvědomoval, jak strašně tato auta zaostávala za tehdejšími Žigulíky, např. svoji extrémně úzkou stavbou a taky příšernému, ukňouranému zvuku pohonné jednotky....