Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Michal Fokt
Diskuze (53)
Sedmaosmdesátiletý Němec najezdil se svým moskvičem za 40 let více, než milion kilometrů. Pochvaluje si spolehlivost a nenáročný servis.

Na rekordní nájezdy se svými auty jsou experti zejména majitelé vozů Volvo a Mercedes, občas se objeví také něco z Japonska... Ale takovéto případy jsou spíše otázkou ochoty majitelů držet si jedno auto tak dlouho a absolvovat s ním často dlouhé cesty, při odpovídající údržbě nejspíš vydrží lecjaké auto.

Třeba... Moskvič. Internetem teď obíhá příběh osobní statečnosti (východního) Němce Gerharda Schotta ze Cvikova, jenž koupil Moskvič 2140 v roce 1976 v Mühlhausenu. Nejprve jako služební vůz, následně jej však odkoupil a vydrželi spolu až dosud. Schottovi je 78 a autu téměř 41 let. za tu dobu má ruský sedan najeto více, než milion kilometrů. Zarážející na tom není to, že jednoduchý ruský stroj tolik vydržel, ale že jě někdo ochotný s takových autem jezdit čtyři dekády...

Gerhard však má jasno. Pochvaluje si extrémní spolehlivost auta, což byl i důvod, proč tehdy firemní vůz odkoupil, pokud se nějaký problém objevil, pak oprava byla laciná a nenáročná. Dodnes má moskvič problémy především s korozí, po technické stránce je prý stále skvělý, majitel si nestěžuje ani na spotřebu, která se pohybuje do deseti litrů na 100 km. Pro takovou výdrž a spolehlivost je prý pouze třeba dbát na pravidelný servis a preventivní výměny odcházejících dílů.

Auto dodnes jezdí na původních registračních značkách, jakkoli už má dávno nárok na veteránská čísla. Schott odhaduje současnou cenu vozu na zhruba 190 tisíc korun, což rozhodně není málo. Na druhou stranu - pokud si jej takto cení dlouhodobě, nelze se divit, že spolu vydrželi tak dlouho...

Michal Fokt
Diskuze (53)
Avatar - Barrichello
26. 2. 2017 14:55
Re: Dobrovolný automasochismus
AZLK vyráběl Moskviče, co měli na masce logo AZLK vid >:D >:D

Už od dob KIM je to pořád jeden závod, takže první model byl KIM
Avatar - chetoos
26. 2. 2017 14:33
Úctyhodný výkon
No obdivuji majitele, že s vozem vydržel tak dlouho, když vím, že po pádu zdi tisíce Čechů jelo do NDR a za pár korun kupovali staré Lady, Trabanty a Wartburgy, protože se jich někteří Němci zbavovali. Ale jde vidět, že má pán k autu i citový vztah, že s ním vydržel tak dlouho. A jde vidět, že když se o auto člověk stará, vydrží dlouho..
Re: Dobrovolný automasochismus
Nejde o meno závodu, ide o značku. KIM vyrábal autá KIM. Moskvič vyrábal Moskviče, AZLK vyrábal - Moskviče. Trepeš trochu z cesty, ale keď musíš mať za každú cenu pravdu, tak ok. ;-)
Avatar - JiRkA997CZ
26. 2. 2017 10:03
Re:
konečně to opravili
ano, byl by to berliner bejt to německy, ale tak kdyby si do toho ivani kecali :D
Avatar - Barrichello
25. 2. 2017 19:00
Re: Dobrovolný automasochismus
Úhel pohledu. Jedná se pořád o stejnou automobilku. V roce 1939 V únoru se montážní závod KIM odtrhnul od hlavní firmy GAZ a byl zaregistrován jako nezávislá automobilová společnost Moskevský automobilový závod s názvem KIM.

Pořád Moskveský automobilový závod.

Pokud ti jde o název Moskvič ve jménu automobilky, tak v tom případě ovšem Moskvič existoval pouze v letech 1945 - 1968. Předtím moskvevský závod KIM a potom AZLK >:D >:D
A i pokud ti jde o to co bylo na autěch, tak tohle mělo logo AZLK [odkaz]

Takže Moskvič od roku 1980 vlastně neexsistoval, že >:D >:D >:D