Citroën C5 druhé generace se pomalu připravuje na zasloužený odchod na odpočinek a francouzská automobilka již plánuje představení generace třetí. Nám však radost neudělá.
Jedine co je v tuto chvili jiste je DS7 crossback, nastupce C4, dale spolecne mestske auto a spolecny nastupce Citroenu Berlingo/Opel Combo. O ostatnim rozhodne obchod s GM...
Nejvetsi kupni silu v Evrope maji Nemci - a ti si jako spravni nacionaliste nebudou kupovat zrovna Francouzska auta. Ti dostanou befel a jdou kupovat Audi, BMW a MB.
Je to stejna situace, jako kdyz vlkohradi vorstand vymyslel Phaeton. Samozdrejme, ze vim, jak je to s akciemi - o to vice to ukazuje na aroganci a psychopaticnost managementu - a to generalne u nadnarodnich korporaci.
Hlavně to vypadá, že Citroen opouští i střední třídu, tak to je ale výprodej. Součást skupiny, která by chtěla koupit Opel a není schopná udržet modely v tradičních třídách?
Kedysi všetky 3 francúzske automobilky vyrábali aj vyššiu strednú triedu. Stačí si spomenúť na Renault 25 či Safrane a potom ošklivku Vel Satis, Peugeot 605 a 607 či Citroen XM.
Teraz vyššiu strednú neprodukuje ani jedna značka a ako sa zdá, pomaly budú ustupovať aj zo strednej triedy.
Ale niet sa čo čudovať. Stačí sa pozrieť, aké autá jazdia po nemeckých diaľniciach a aké po francúzskych. V Nemecku je to hlavne stredná trieda a vo Francúzsku malé autá a kompakty.
PSA dovedlo Citroen na okraj propasti dejin, mimo jine i jmenovanim Lindy do cela.
Citroen, typicky DS, mel svoji pozici na trhu nejen diky futuristickemu a osobitemu designu, ale i diky technice. Ten design mu castecne jeste zustal, ale technika uz ne. Citroen, byt s marketingovym anabolikem DS, ale bez Hydractivu, uz neni Citroen a DS5 neni stredni trida. A marketingove vykradani znacky DS je hnus.
Studie nove C6 byly skytecne krasne - nechapu, proc se neralizovala jeji vyroba a proc se uprednostnuje ponekud obycejny, torchu divny, Peugeot.
To je, ale hnus. Číňanům se to možná líbit bude. A to, že možná nebude v Evropě nástupce je taky "super" ještě chvíli a člověk bude mít na výběr jenom mezi černým a šedým Passatem 8-s
ano, měl by to být crossover, jenže ty plány se furt mění jako na běžícím pásu. Původně měla mít C5 nástupce už v roce 2014, to byl ještě původně normální sedan s hydraulikou na platformě EMP2. Potom to ale změnili na C5 crossover když zrušili hydrauliku a domívám se že pokud dopadne ten deal s GM tak ani to není jisté a ty plány se budou opět překopávat ;-\
to není žádná skica nové generace, to je jen facelift Citroenu C5 X7, toho stejného co se stále ještě prodává v evropě ;-) Dovnitř šoupli přistrojovku z čínské C6.