Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ceny aut v Česku letos vzrostou. O kolik to bude?

Ceny nových aut na českém trhu půjdou v letošním roce mírně nahoru. Důvodem je zvyšování cen surovin, ekonomický růst i příchod nových modelů. ČTK to řekli analytici, kteří se zabývají automobilovým průmyslem.
Zpět na článek
25. 2. 2017 19:52
25. 2. 2017 22:20
25. 2. 2017 22:57
26. 2. 2017 00:12
26. 2. 2017 07:28
26. 2. 2017 08:00
26. 2. 2017 11:00
26. 2. 2017 11:05
26. 2. 2017 11:56
26. 2. 2017 11:52
26. 2. 2017 11:54
26. 2. 2017 11:58
26. 2. 2017 13:49
26. 2. 2017 14:13
26. 2. 2017 14:19
26. 2. 2017 14:24
26. 2. 2017 15:38
26. 2. 2017 15:49
25. 2. 2017 20:03
25. 2. 2017 20:21
26. 2. 2017 05:43
26. 2. 2017 07:29
25. 2. 2017 21:41
25. 2. 2017 22:10
25. 2. 2017 22:24
25. 2. 2017 22:30
25. 2. 2017 22:34
25. 2. 2017 22:37
25. 2. 2017 22:51
25. 2. 2017 23:02
25. 2. 2017 23:04
25. 2. 2017 23:20
25. 2. 2017 23:22
26. 2. 2017 05:50
25. 2. 2017 22:50
25. 2. 2017 22:54
25. 2. 2017 23:03
25. 2. 2017 23:12
25. 2. 2017 23:57
25. 2. 2017 23:59
26. 2. 2017 08:25
26. 2. 2017 09:11
26. 2. 2017 09:25
26. 2. 2017 09:46
26. 2. 2017 09:51
26. 2. 2017 09:59
26. 2. 2017 10:08
26. 2. 2017 10:11
26. 2. 2017 10:13
26. 2. 2017 10:14
26. 2. 2017 10:15
26. 2. 2017 10:24
26. 2. 2017 10:27
26. 2. 2017 10:18
26. 2. 2017 10:24
26. 2. 2017 10:42
26. 2. 2017 10:46
26. 2. 2017 10:51
26. 2. 2017 10:23
26. 2. 2017 10:40
26. 2. 2017 10:43
26. 2. 2017 10:51
26. 2. 2017 21:43
27. 2. 2017 10:00
27. 2. 2017 20:13
26. 2. 2017 09:23
26. 2. 2017 09:50
26. 2. 2017 09:52
26. 2. 2017 05:48
26. 2. 2017 11:03
26. 2. 2017 14:18
26. 2. 2017 14:21
26. 2. 2017 15:08
26. 2. 2017 10:54
26. 2. 2017 00:43
26. 2. 2017 00:48
26. 2. 2017 09:08
26. 2. 2017 09:40
26. 2. 2017 09:44
26. 2. 2017 09:51
26. 2. 2017 09:57
26. 2. 2017 10:44
26. 2. 2017 13:05
26. 2. 2017 16:02
26. 2. 2017 18:53
26. 2. 2017 18:42
26. 2. 2017 09:48
26. 2. 2017 09:52
26. 2. 2017 10:00
26. 2. 2017 10:04
26. 2. 2017 10:10
26. 2. 2017 10:14
26. 2. 2017 10:18
26. 2. 2017 10:20
26. 2. 2017 11:13
26. 2. 2017 11:16
26. 2. 2017 16:12
26. 2. 2017 11:10
26. 2. 2017 11:13
26. 2. 2017 13:07
26. 2. 2017 14:42
26. 2. 2017 18:59
26. 2. 2017 15:51
26. 2. 2017 11:27
26. 2. 2017 12:30
26. 2. 2017 16:20
26. 2. 2017 08:23
26. 2. 2017 08:30
26. 2. 2017 09:22
26. 2. 2017 10:18
26. 2. 2017 10:26
26. 2. 2017 10:40
27. 2. 2017 08:22
27. 2. 2017 09:53
27. 2. 2017 12:17
28. 2. 2017 17:43
25. 2. 2017 19:52
Ceny
Ono jde stejně o zdražení jen v ceníku, pak záleží na každém jaký je dobrý vyjednávač. ;-)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Jenik3
25. 2. 2017 22:20
Re: Ceny
Presne tak. On nekdo kupuje auta za cenikove ceny? Bezne 10% dolu z cenikovych cen.
25. 2. 2017 22:57
Re: Ceny
No úplně si nejsem jistý s těma slevama dnes. Poptával jsem do výroby Octávii RS TSI (čtyřočko), combi a slevy od 7 % do 9 % (dřív byla možnost i kolem 15 %) a víc mi nikdo na firmu nebyl ochotný nabídnout. Čekací lhůta 3 měsíce.

Na Seata Leon ST FR 12 %...což je pěkné (čekačka 5 měsíců)

Pak auta z sauto, daswelt, skoda-plus programu. Z cen, který uvádějí, už téměř žádná další možná sleva nebyla, a když jo, tak v řádech tisícikorun, ne desetitisíců. A nevtipnější bylo, že jsem poptal asi přes 10 vozidel a tak 80 % jich bylo prodaných, i když je stále inzerovali...no celkem sranda.

Volkswagen jsem tentokrát nezkoušel, tak nevím, ale 2 roky zpátky na Touarega do výroby 20 % sleva.
26. 2. 2017 00:12
Re: Ceny
Na novou Octavii samozřejmě velké slevy nebudou, je to prostě novinka, chce to čas a nebo se domluvit s prodejcem na koupeni předváděčky, tam jsou slevy vyšší.
26. 2. 2017 07:28
Re: Ceny
...slevy vyšší a světla hezčí! >:-[]
26. 2. 2017 08:00
Re: Ceny
Ceny určitě, ty světla budou oříšek. >:D
26. 2. 2017 11:00
Re: Ceny
Na benzínovou předváděčku mi nechtěli dát ani korunu slevu. Červený combi, RS TSI automat, cena momentálně cca 740.000 Kč a výbava skoro žádná, jen malá navi a el. tlumiče, jinak nic, co by za to stálo. Nová by byla o nějakých 30.000 dražší (podle mojí konfigurace), takže se předvádečka nevyplatí (alespoň tu co jsem zkoušel poptat já, moc benzínových combi RS s automatem na výběr není).
Avatar - Emel
26. 2. 2017 11:05
Re: Ceny
Předváděčka nebo skladovka?

Na skladovky bývaly ceny nezajímavé, víceméně stejné jako na konfigurované auto. Předváděčky třeba s 5tkm byly zajímavější... ale koupit RS jako předváděčku, do toho bych nešel... každý to vytáhne ze salonu a jde zkusit jak to jede.
26. 2. 2017 11:56
Re: Ceny
Dobrý postřeh, nemyslel jsem předváděčku která má najeté kilometry, ale jen rozjetou záruku,.Předváděcí vozidlo bych nekoupil ani za polovic, moc dobře vím jak vypadá auto po 5000 kilometrech.
26. 2. 2017 11:52
Re: Ceny
Možná jen smůla na prodejce, já tedy vyjednal i teď vyjednávám úplně jinou cenu, musíš se snažit, jde přece o tvoje peníze. Je pravda abych byl upřímný, tak se pohybují u Fordu, tak je možné že u Škodovky funguje u prodejců jiná taktika jak zákazníka nedostat na nižší cenu. Ale co se mi vždy vyplatilo, tak oslovit víc prodejců, ale ústně, písemně se dnes boji,protože vědí že každý hned lepší nabídku pošle konkurenci. Snad ti pomohu. ;-)
Avatar - _Karel_
26. 2. 2017 11:54
Re: Ceny
V tu pomoc příliš nevěřím ;-)
Neochota slev u Škody je daná silnými prodeji, nemají moc motivaci, na rozdíl od Fordu.
S trochou snahy můžeš něco málo ušetřit, ale zásadnější částky asi ne.
26. 2. 2017 11:58
Re: Ceny
Asi máš pravdu, Škoda mě nikdy nezajímala, ale o pokus to stojí, než zajít do jediného autosalonu.
26. 2. 2017 13:49
Re: Ceny
Zajímavý, že zmiňuješ Ford. Protože si nakonec jdu právě pro předváděcí Mondeo :-) a ani tam nebyla možnost slevy ... nebo takhle... Mondeo, kombík, 132kW, automat, 4x4 cca 730.000 Kč, max. sleva 15000Kč + 5letá záruka (jeden prodejce 0,- sleva, druhý 5000 sleva + 5 let záruky k tomu, třetí 15000 sleva + 5 let záruky). Na tažný s prací žádná sleva, vana do kufru taky jen za peníze.

Do výroby jsem nezkoušel poptávat, protože bych z ceníkový ceny potřeboval srazit tak 30% dolu :)
26. 2. 2017 14:13
Re: Ceny
Tak se ti to vyplatilo kontaktovat víc prodejců, cena myslím slušná na to jakou máš výbavu, ještě bych zkusil tu předváděčku do vyroby jak píšu , aby neměla žádné kilometry jen budeš druhý majitel, možná se dostaneš ještě tak o 20tisíc níž, zkus to.A to Mondeo co domlouváš má něco najeto?
26. 2. 2017 14:19
Re: Ceny
Víc prodejců kontaktuju vždycky, ať vybírám jakékoliv auto :-) Jen mi ty slevy přišly dřív lepší. Teď se tolik prodejcům nechce.
26. 2. 2017 14:24
Re: Ceny
To máš pravdu, ale pořád to jde, úplně nejlepší je když najdeš nového prodejce, ten ještě není znuděný a má zájem udělat kšeft. ;-)
26. 2. 2017 15:38
Re: Ceny
hele nebudou, minimálně u RS a vybavenějších verzí. Předevčírem nebo kdy jsem jí poprvé viděl s led světly, v pěkné barvě a koly a vůbec nepřeháním ani nezveličuju, když řeknu, že to vypadá hodně dobře. Z fotek nevyplyne, že ve skutečnosti všechny ty nové úhly a zakřivení spolu ladí, včetně kapoty a blatníků. Nemůžu mluvit za obyč verze s halogeny, ale vybavenějším verzím a RS myslím, že to pomohlo a je to krok k lepšímu.

Ačkoli Škodu mám rád, nevymýšlel bych si a třeba Kodiaq mě nijak mo nebere - lepší je to teda jen, když si člověk vybaví konkurenci, tyhle SUV nejsou vyloženě hezká ani jedno. Nebo nemusím Rapid - i když ten se prý hodně postupně zlepšil, interiérem i podvozkem. Co se týče fl Octavie, nemám po živém setkání ale vůbec strach, že by jí to nějak ublížilo, naopak, je to velmi zdařilé. Zajímavé na tom je to, že je to fl rapidní a decentní zároveň. Ty hlavní linie světel i celého předku jsou stejné jako dosud a není vůbec těžké, to, že se jedná o fl přehlédnout. Nic tam ale neruší, není násilně naroubované, všechno ladí.

Ty negativní reakce veřejnosti.. jsou reakce diskuzních převážně Škoda haterů.. kteří by si to auto stejně nikdy nekoupili, z části i proto, že na něj nemají. Žádná skutečná kritika ve skutečnosti není, až se ta auta začnou ve větším objevovat na silnicích, jsem si jistý, že reakce relevantních kupců budou pozitivní. A social halogen verze alá levný fleet ta vypadala nic moc i do teď.

Hlavně v zahraničí si myslím, že by fl mohl pomoci, protože to auto "vyšperkoval" a ozvláštnil. Tam Škoda není nijak zprofanovaná automobilka jako v ČR, je tam jednou z x automobilek a zároveň tam probíhá 85% prodejů. A v porovnání s Astrou nebo Focusem zvlášť teď to auto půdobí o hodně dospěleji a hodnotněji.

Srandovní mi připadají ty zkazky o tom, jak ve Škodě padají hlavy atd.. Jednak když si člověk představí, jak dlouho a složitě takový fl vzniká.. a zadruhé když jsem to auto měl možnost obhlédnout, rozhodně to není žádný nedodělek, který by vypadal jakkoli nepřetřičně. Ono v ČR se úspěch prostě neodpouští a co se diskuzí týče, ohledně Škody čím víc je jekotu a "posměchu", tím více se autu pak daří. Jak zde trefně někdo poznamenal, dle diskutérů byl jeden model vedle modelu vetší průšvih než druhý.. A realita dle prodejů je přesně naopak. A to přes to, že se jedná o drahá auta a nákupní a provozní politika firem a fleetů u dražších aut je ve skutečnosti přísnější, než u sokromých osob, kde frčí lowendy a hledí se hlavně a jen na poměr užitná hodnota/cena.
26. 2. 2017 15:49
Re: Ceny
Jako uvidíme, moje auto dosluhuje a musím vybrat pro rodinu něco nového a mám stejný názor jako ty, jen se musím vyjadřovat opatrněji, nechci naštvat majitele suv, už v jiné diskuzi to řeším, že když vyberu kombi, tak aby suv splňovalo podobné kritérium,tak musím připlatit a to by mi bylo zase líto a šel bych o třídu víš zase do kombi. Oktavka bude určitě dobrá, jen se bojím že v obyčejné verzi ty 4oči uškodí,musím se jít podívat, jinak fokuse mám rád a myslím že nová oktavka bude bez slev,nebo minimum jak píše Colin 251
Avatar - Pepa_007
25. 2. 2017 20:03
Článek
Na zvýšení cen je třeba lid připravit sérií článků v médiích. Aby ono zvýšení lépe přijali a nakonec akceptovali.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
25. 2. 2017 20:21
Re: Článek
Myslíš spiknutí výrobců a médií?

Ne, tohle je prostě trh. Po krizi bylo najednou víc aut než kupců s penězi, ceny musely dolů, začalo se šetřit. Ale krize je pryč, peněz je najednou všude mraky a výrobci na to reagují... postupně, krůček po krůčku, nejdřív jeden a pak další.
26. 2. 2017 05:43
Re: Článek
Když započteš neustále se zvyšující výbavu, tak s tématu je najednou jen "vokurková" sezona Světa motorů a Petr07ův názor o spiknutí :-!
26. 2. 2017 07:29
Re: Článek
Ha, ha, zase konspirační levičácké teorie! :-)
Avatar - holden2
25. 2. 2017 21:10
uvidime az opadne
proskodovacke opatreni a koruna vyletne nahoru o 20%
Rozbalit vlákno
1
26. 2. 2017 01:49
Re: uvidime az opadne
Prognoza hnoje >:D
Avatar - Hittman
25. 2. 2017 21:41
Euro
půjde v druhé polovině roku díky ČNB dolů, takže vozy nebudou zdražovat...
Rozbalit vlákno
86
25. 2. 2017 22:10
Re: Euro
V to pevně doufám. Nechápu proč máš za tuto pravdu 4 :no:
Avatar - Jenik3
25. 2. 2017 22:24
Re: Euro
Z 27.00 na 26.50 je pokles o cela 2%.
Jakou slevu je mozne vyjednat u prodejce, kdyz se kupujici snazi?
Avatar - _Karel_
25. 2. 2017 22:30
Re: Euro
A těch 26,50 máš odkud? Z věštecké koule nebo od WarrenaBuffetta?
Avatar - Jenik3
25. 2. 2017 22:34
Re: Euro
Expertni odhad pro rok 2017. Vzhledem k tomu, kolik je uzavreno kratkych pozic na posileni Kc, bude je vsichni chtit prodat. Na rok 2018 25.x je realne.
Avatar - _Karel_
25. 2. 2017 22:37
Re: Euro
Tomu nevěřím. Ale přesvědčíme se, až se to stane. Do té doby je to jen hádání. Experti už toho neodhadli až až. ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 2. 2017 22:51
Re: Euro
Proč všemu nevěříš? Tohle je docela hodně složitá záležitost = v ČNB k tomu sbírá data a láme si hlavu přes 200 analytiků: Jak to tipuješ ty? ;-)
Avatar - _Karel_
25. 2. 2017 23:02
Re: Euro
>:D A proč ty slepě věříš všemu, co si kde přečteš?
Podle těch odborníků už měla GB krachovat díky brexitu.
Avatar - Hammunasakra
25. 2. 2017 23:04
Re: Euro
Proč píšeš blbosti? :-|

Jestli ale myslíš že když je to o autech a sám nevim dám přednost Vaculíkovi před tebou = no tak to jo :-)

Brexit proběhne zhruba tak jak očekávaj ekonomové = ne ty :-)

Nejen podle odborníků rozchod EU a GB proběhne až za nějakej rok = tos pochopil taky blbě ;-)

Doplatíme na to v první řadě my [odkaz] = podívej se na ten poměr peněz, našich vlastních a zahraničních = a představ si že ty cizí díky Brexitu skončej :-|

O Británii se nebojim = bude to jako desítky milionů rozvodů. Napakujou se právníci, bude to stát majlant ale Británie to nakonec víceméně v poho ustojí. Nás to bude bolet drtivě víc = Británie je pro nás myslim 3. nejvýznamější vývozní trh + víceméně skončej dotace na silnice, dálnice, železnice, opravy za komunismu zdevastovanejch památek hradů zámků atd. atp. = budeš čumět :-!
Avatar - _Karel_
25. 2. 2017 23:20
Re: Euro
Měníš koukám rychle názory. Psals tu, jakej to bude pro británii mega průser, protože to právě říká na čt1 Sedláček. Nepřekvapils.
Avatar - Hammunasakra
25. 2. 2017 23:22
Re: Euro
Jako obvykle si to blbě pochopil ;-)

Nebo úmyslně kecáš :no: :-|

Ale se Sedláčkem souhlasim = tuhle byl zase v Interview na ČT24 [odkaz] = doporučuju :-)

Psal sem to co ti řekne každej kdo věci trochu rozumí: že Brexit bude jako desítky milionů rozvodů = některý v pohodě některý ne. Bude to * drahý a složitý = no prostě jako desítky milionů rozvodů

Británii to bude bolet = nás nesrovnatelně víc

Tenhle [odkaz] znáš? >:-[]
26. 2. 2017 05:50
Re: Euro
Já přímo v bance (ne ČNB) slyšel od vedení možný růst až pod 26 a tím pádem nutnost na pojištění fixace kurzu.
Avatar - Sumi2000
25. 2. 2017 22:50
Re: Euro
Celkem si pamatuji dobu před pár lety, kdy jsem euro na dovču kupoval za 23 kč..
Myslím , že 25 kč je realita a půjde to asi zase dolů ..bylo by fajn pod 24.. ;-)
Avatar - Emel
25. 2. 2017 23:03
Re: Euro
Přesně. Zlevní elektronika, benzín i zájezdy. Ale není důležitější zaměstnanost?

Je smutné vidět relativně bohaté země jako třeba Španělsko (záměrně nemluvím o Řecku), jak nedokážou zajistit práci pro mladé lidi. Já bych z Eura pod 24 velkou radost neměl, podle mě na to nejsme úplně připravení.
Avatar - Hammunasakra
25. 2. 2017 23:12
Re: Euro
Já bych radost z eura třeba za 20 měl = ale zřejmě tak daleko fakt eště nejsme

Je zajímavý že takhle složitýmu ekonomickýmu kroku ke kterýmu ČNB přistoupila rozumí snad každej >:-[]

Je fakt že čas přestat intervenovat zřejmě už nastal = možná už vloni
25. 2. 2017 23:57
Re: Euro
Zaměstnanost podpoříš mnohem víc třeba nižšími odvody (daně a pojistné) než držet uměle vysoký kurz. A navíc, o zaměstnanost se má starat vláda,resp. parlament a ne pár vyžroutů z ČNB.
Avatar - Hammunasakra
25. 2. 2017 23:59
Re: Euro
Co myslíš tim vyžrout z ČNB? ;-)

Guvernéra? [odkaz]

Bankovní radu? [odkaz]

Nebo zbylejch 1500 zaměstnanců nebo kolik jich je? :-)
26. 2. 2017 08:25
Re: Euro
Na bankovní radě jsou zajímavé dvě věci. Za prvé že nepatrná skupinka pouhých 4 lidí dokáže změnit chod celostátní ekonomiky bez ohledu na vládu, ministerstvo financí, státní rozpočet apod. a to prakticky bez diskuze a bez možnosti odvolání, jen jednostranným rozhodnutím

A za druhé že hlavním důvodem pro intervence byla hrozba deflace (jen teoretická, vyvolaná externě hlavně velkým poklesem ceny ropy). Hrozba je dávno pryč a intervence přesto pokračují dál. To vyvolává otázky, jestli na tom někdo nemá velký osobní zájem, jak je ostatně v našem státě zvykem.
26. 2. 2017 09:11
Re: Euro
Tak to je více než jasné, že členové rady jsou na tom finančně zainteresování.

Všichni přední ekonomové se shodují na tom, že intervence měly skončit už dávno. Jenže dokud firmy sypou (a sami členové mají pravděpodobně v měně zainvestováno), tak se bude odkládat a odkládat.
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 09:25
Re: Euro
Tak to je jasný jen tobě = jak sou zainteresovaný? >:D

To měly = bez diskuzí! Současný intervence sou už jen politika ne ekonomika :-|
26. 2. 2017 09:46
Re: Euro
Kdyby jsme věděli přesně jak jsou zainteresovaní, už by dávno bylo podané trestní oznámení. Takhle nezbývá konstatovat že to vymysleli šikovně, podle mě je to legální tunel gigantických rozměrů. Možná se dozvíme více s odstupem času
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 09:51
Re: Euro
Na co tunel? >:D

Zneužít informaci o kurzu moc způsobama nejde žejo? :-)
26. 2. 2017 09:59
Re: Euro
Tunel na peníze. Například některý velkovývozce může mít velký zájem na zvýšení kurzu eura, tak velký zájem že se dokáže skrytě domluvit s několika členy bank.rady na intervencích. Banka natiskne hromadu peněz navíc a velká část z nich pochopitelně zůstane u zmíněného velkovývozce a dalších zaintersovaných osobách. Ve hře je tolik miliard, že je to klidně možné.

P.S. Pokud bys hledal souvislost s intervencemi ČNB, jedná se podobnost čitě náhodnou :-)
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 10:08
Re: Euro
Domluvit s většinou členů bankovní rady? To je závažnej trestnej čin ;-)
Avatar - _Karel_
26. 2. 2017 10:11
Re: Euro
Výrok roku. Gratuluji.
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 10:13
Re: Euro
Já vim ;-)

Asi tě nenapadlo že to tak jednoduchý nebude žejo = taky bys musel totálně předělat výstupy z práce těch stovek analytiků = co dělaj jen a jen tohle :-)
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 10:15
Re: Euro
A to mělo bejt jako co? >:D

Intervence kurzu koruny kritizujou v první řadě ty co nemaj ani vzdálenou představu jak to funguje ;-)
Třeba šéf lékařský komory [odkaz] = taky dobrej blb :yes: :-)

Neni to tak složitý rozhodování ale co = radil bys jak má operovat? >:-[]

I když on je angiolog = prostě radil bys mu? :-)
Avatar - _Karel_
26. 2. 2017 10:24
Re: Euro
Už tě začínám chápat s tím Kubkem - to myslíš tak, jako když jsi u debaty o migraci argumentoval fyzikem Grygarem a u brexitu Hawkingem? >:D
No ale já názory někoho jinýho neargumentoval. To děláš pořád dokola ty.
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 10:27
Re: Euro
Uniká ti rozdíl = Kubek byl je a bude de bil

Hawking..

A eště jeden zásadní podstatnej rozdíl = Kubek kecá blbosti o cizí specializaci = asi jako by Hawkingovi nebo Grygarovi kecal do fyziky a astronomie

Názor na Brexit ano ne = na to specializace neni

Maximálně ti právníci, ekonomové atd naznačujou dopady = který si většina lidí nedovede ani představit, natož domyslet ;-)

85% lidí nedovede dosadit informace do správnejch souvislostí. Hawking a Sedláček a Grygar atd. = spíš jo. Ty ne >:-[]
26. 2. 2017 10:18
Re: Euro
edit, špatná pozice příspěvku
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 10:24
Re: Euro
Závaženejch trestnejch činů se tu děje spousta [odkaz]

Zajímavý že se lidi většinově soustředěj na ty skoro neproveditelný = a ty který prokazatelně proběhly = prodej bytů OKD, no spíš dar bytů OKD současnym předsedou vlády, prodej MUS v hodnotě desítek miliard za 650 milionů prezidentem republiky atd. atp. dělaj že neviděj. Asi aby mohly vymejšlet ty co se nestaly = vymejšlet konspirace je asi zábavnější :-)
Avatar - _Karel_
26. 2. 2017 10:42
Re: Euro
Byty OKD vložil do privatizovaného balíčku Klaus. Nepochopitelně.
Zlodějin jako prodej OKD tu proběhly tisíce - a dělaly je jak socani tak ti rádoby na pravo - úplně všichni.
Všichni víme z odposlechů, jak lidi mimo politiku (Janoušek, Rittig,Dalík) dokáží ovlivňovat ty nejvyšší představitele státu. Nazývat to konspiracemi může jen gigant ducha typu....Ty.
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 10:46
Re: Euro
Ale pochopitelně >:-[]

Jj vim že Sobotka řiká: Já to jen podepsal >:D

Gigant ducha seš tu hlavně ty ;-)

Ovlivňovat politiky je brnkačka = prostě jim zaplatíš a jeto >:-[]

Ovlivnit analýzy stovek profíků který dělaj jen a jen to = to taková brnkačka neni ;-)

Proto taky víme že intervence byly spíš správně = a že měly už skončit. Prostě ekonomika je věda jako cokoli. Politika sou kecy :-)
Avatar - _Karel_
26. 2. 2017 10:51
Re: Euro
I ty bys mohl pochopit, že nejvyšší šéf není nikým nucený poslechnout nějaké analýzy "stovek profíků".
To za A
A za B - pro šéfa, který rozhoduje o bytí a nebytí těch analitiků není problém výstup té analýzy ovlivnit.
Boha, ty máš tak extrémně hloupé argumenty....
:-|
26. 2. 2017 10:23
Re: Euro
souhlasím, je to závažný trestný čin
26. 2. 2017 10:40
Re: Euro
Asi tak. Jestli si myslí, že lidé, kteří mají plat v řádech stovek tisíc a mají možnost natisknout bilion a vytáhnout z lidí miliardy a budou tak činit pouze z čistého alruismu, tak jsi naiva roku.

Mě intervence okradla minimálně o 100 - 200 tis. Globálne to není moc, ale je to dost na to, aby mě to štvalo a pochybuju, že to udělali jen tak.. v zájmu republiky..
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 10:43
Re: Euro
Myslels altruismus :-)

Jak tebe okradla? ;-)

Jak pochybuješ? >:D

Ty nevíš proč se to dělá? [odkaz]
26. 2. 2017 10:51
Re: Euro
Ano myslel. Všem ostatním to došlo, ale pro tebe potvrzuji, že jsem myslel altruismus a jednalo se o překlep.

No tím, že jsem měl docela dost naspořeno, intervence devalvovala mé úspory a já musel investovat a prostě jsem nakoupil o tolik míň. Takže se cítím okraden.

Pochybuju, protože z principu tam nemůžou pracovat hloupý lidi. A jejich plat je směšný a pokušení velké.

A vím, proč se to teoreticky dělá. Ukaž mi ale praktické výsledky. Krátkodobou intervenci bych ještě chápal. teď už opravdu smysl nemá. A reálné výsledky dost pokulhávají za očekáváním. Firmy něco vydělaly, občané o něco zchudli, ČNB něco natiskla, nakoupila, se ztrátou prodá, nula od nuly pojde, ale byl to zajímavý makroekonomický experiment, to uznávám.
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 21:43
Re: Euro
Nejde o překlep = jde o to žes napsal blbost! Altruismus nemá s funkcí národních bank nic společného

Okraden o 200 t.? Takže si chtěl celý úspory utratit zrovna během doby intervencí? Smůla

Ukaž praktický výsledky? Vtip? Jak odhaduješ ekonomický čísla státu bez intervencí?

Plat je směšný? [odkaz] Sakra chlape kolik bereš? :-)

Jo intervence zřejmě mohly skončit loni :-!
27. 2. 2017 10:00
Re: Euro
Sakra včera jsem odepisoval, ale neuložilo se to :-( Už se mi to nechce celé psát

Stručně a jasně - nadnárodní banky jsou zlo a nevěřím tomu, že ČNB za ty prachy jedná v zájmu státu, tady jde o miliardy a to už je vysoká hra.. :-! Kdo jinej má možnost bez jakékoliv odpovědnosti nakládat s takovým majetkem? A zároveň riskovat znehodnocení měny v oběhu?

Proč chodit do práce, když ČNB natiskne balík a rázem jsem přišel o 10 % úspor?
Avatar - Hammunasakra
27. 2. 2017 20:13
Re: Euro
Nadnárodní a národní banky sou sakra hodně rozdíl :-)

Stručně a jasně - tenhle složitej ekonomickej krok de objektivně posoudit jen na základě ohromnýho množství dat = proto sou kritický všichni, krom lidí z oboru ;-)
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 09:23
Re: Euro
7 lidí = kolik bys navrhoval? :-)

A podklady pro jejich rozhodnutí připravujou stovky analytiků ;-)

A těch 7 jmenujou prezidenti

Ale k intervencim = zřejmě správný rozhodnutí, dnešní pokračování je politika = co si domluvil Zeman s Rusnokem vědi jen oni

To že guvernér je víc politik než špičkovej ekonom je smutná realita :-|

Na to jmenovat do rady starších = rady ČNB špičky oboru se vykašlal už Klaus = klidně tam dal 27 letýho [odkaz] kluka = jen protože skákal jak on chtěl, nebo blbku [odkaz] z 3. ligy = ze stejnýho důvodu :yes: >:D
26. 2. 2017 09:50
Re: Euro
Nejde o to kolik lidí, ale nakolik je jejich rozhodování v souladu s vládou a financemi, s potřeami státu, firem a občanů a především jaká je vůbec jejich zodpovědnost za špatná rozhodnutí
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 09:52
Re: Euro
Přesně ale fakt přesně obráceně! :-)
26. 2. 2017 05:48
Re: Euro
Myslím, že Emel měl na myslel na efekt, který se promítne v cenách vývozu. Tam si buď výrobci sáhnou na marži nebo zdraží. České výrobky nejsou obvykle v pozici, kdy by si mohly na trzích zvyšovat ceny.

To může mít v druhém sledu efekt na (ne)zaměstnanost.
Avatar - Emel
26. 2. 2017 11:03
Re: Euro
I ze širšího pohledu. Proč se tolik výroby stěhuje do Číny? Protože je prostě levná.

Proč se třeba Ateca vyrábí tady a ne ve Španělsku? Protože je ČR relativně levná. Ne že by to byl jediný důvod, ale je důležitý. Dokud budeme malá exportně orientovaná ekonomika, musíme si tohle hlídat. Ale fajn, růst kurzu o 5-10% to nezabije. Intervence poskytly českým firmám nějaký polštář, tak doufám, že to firmy využily k budování tukových zásob a investice :-)
26. 2. 2017 14:18
Re: Euro
Stejného efektu docílíš prostým snížením platů. Tohle není nic jiného. Jen je to víc schované a má to širší dopad (třeba na úspory lidí - což tenkrát říkali, že byl jejich cíl: sáhnout lidem na peníze, aby je přiměli utrácet).
Avatar - Emel
26. 2. 2017 14:21
Re: Euro
Jo, jenže snížení platů je dost těžko realizovatelné... spousta lidí to má ve smlouvě nebo v tabulkách. Navíc je potřeba vidět i další skupiny, třeba důchodce. Podívej se na Řecko, to by v té pokrizové době přesně potřebovalo devalvovat měnu...
26. 2. 2017 15:08
Re: Euro
Když si někdo sváže ruce, je to jeho chyba. ČR však nebyla v pozici Řecka. A zásah přišel pozdě. To vysvětlení s deflací mě pak tenkrát rozesmálo. Naštěstí jsem se korun zbavil, jinak bych se nesmál.
Avatar - Emel
26. 2. 2017 10:54
Re: Euro
Jenže nižší pojistné je utopie, pokud jsi aspoň zběžně koukal na rozpočet, tak náklady na sociální pojištění jsou dané a maximálně můžeš dělat nějaké přesuny od jedněch k druhým. A půjčovat si dlouhodobě na důchody je taky špatná cesta.

ČNB se stará o měnu a ekonomiku. Jestli to dělá dobře nebo ne...
Avatar - Otrava
26. 2. 2017 00:43
Re: Euro
O nezaměstnanost bych se až tolik nebál, vzhledem k výši platů (při poměrně slušně kvalifikované pracovní síle)
26. 2. 2017 00:48
Re: Euro
To je pravda Andrej teď shání úředníky díky eet.
26. 2. 2017 09:08
Re: Euro
Já bych teda raději měl o něco vyšší nezaměstnanost (kdo pracovat chce a něco trochu umí, tak si práci vždycky najde; ty pozice navíc jsou stejně nějaké pozice v montovnách za minimální mzdu) za cenu vyšší životní úrovně obyvatel.

Ale to je logické - jsem zaměstnanec a chci se mít dobře. A jestli můj zaměstnavatel vydělá miliardu nebo 1,2 miliardy, je mi jedno. Stejně se ten zisk posílá do mateřských firem na západ. Podnikatelé se také chtějí mít dobře, tak jim samozřejmě vyhovuje drahý export a levná pracovní síla. A jelikož firmy platí naše zákonodárce, je jasné, jak se finanční politka státu bude do boudoucna vyvíjet.

Teď už jen zbývá zvolit Sobotku, aby všichni bohatí zaměstnanci s platem 22 tis. čistého a víc byli okradeni o to málo, co jim zbyde. Zdražíme auta, protože už teď má člověk s tímto platem doma zbytečně moc Mercedesů a BMW a bude všem hej..

:yes: :yes: :yes:
26. 2. 2017 09:40
Re: Euro
Jako zaměstanec se chceš mít dobře, ale jestli zaměstnavatel bude vydělávat nebo ne je ti jedno?

Vtipné...

Vadí-li ti, že matka si bere výdělek, pak investuj, založ svou společnost a ukaž se.
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 09:44
Re: Euro
Ty žvásty že peníze se nemaj posílat mateřskejm společnostem co tu levičáci šířeš holt občas dopadnou na úrodnou půdu :-)

Jen nevim jestli to platí jen od nás ven nebo i pro český firmy působící v zahraničí >:D
26. 2. 2017 09:51
Re: Euro
Je to smutný, nikdo z těch lidí nemá koule začít sám, tak pindají. A tenhle odborářský šmunk přežívá.
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 09:57
Re: Euro
Ale když dělník údržbář z válcovací trati [odkaz] alias šéf odborů vysvětluje jak má fungovat ekonomika je aspoň sranda >:-[]

Bohužel spousta lidí ho bere vážně >:D

Tak kdo :no: toho údržbáře s IQ tykve [odkaz] co mele fakt totální ekonomický kraviny bere vážně? >:-[]
26. 2. 2017 10:44
Re: Euro
Tak nevím, v čem podnikáš ty, ale já mám zase nejradši podnikatele, který jen přeprodávaj cizí produkty či práci, sami vlastně nic nevytvořili a jen parazitují na ostatních a považují se za pány podnikatele.

Já bych začal rád, ale chybí mi milarda do začátku. Protože za míň se v mém oboru bohužel produkt vytvořit nedá. A měnit obor nebo se stát jedním z parazitů nechci, to radši budu dál pracovat pro korporaci. S podmínkami jsem spojojený a jakmile mě přestane stát okrádat, nebudu si mít nač stěžovat.

S tím, že zisk je na západ se bohužel musím smířit. Ale pořád si u korporace vydělám cca o 50 tis. víc než u českého podnikatele, takže je to pořád ta nejlepší varianta.
26. 2. 2017 13:05
Re: Euro
Ne to není můj obor podnikání. Nevím, kde jsi přišel na to, že potřebuješ do začátku miliardu.
Nejdřív tu pliveš okolo na mezinárodní firmy a pak si lebedíš, jak je ti dobře.

Ano, jsme zpět v socialismu. ;-\
26. 2. 2017 16:02
Re: Euro
myslím, že pán je zblblý ze všech těch start-upů a podobných kravin.. do kterých se naleje x milionů na začátku.. aby se to nakonec nikdy nevrátilo.. spekulativních hodnot firem, které ve skutečnosti mají hodnotu zlomkovou apod.

on člověk nemůsí být buhvíjaký podnikatel, stačí jen být živnostník a stát na svých nohou, aby si uvědomil, že těm podnikatelům není mnohdy co závidět. a ty peníze jsou jediné, co mají. já si nevydělám špatně, několikanásobek průměrné mzdy (ale samo ne za standardní fond pracovní doby..) čistého, ale přesto si někdy říkám, jestli si mají ti zaměstnanci co chodí do práce od do 170 hod měsíčně a mají větší jistoty ( a pořádnou nemocenskou, placenou dovolenou a různé benefity ) na co stěžovat, i když si většinou vydělají podstatně méně ( pokud budu brát že běžný výdělek je dnes 20-30 tis čistého ).

On na to člověk musí mít povahu, hodně tomu obětovat, musí mít štěstí na příležitost a lidi okolo sebe a musí se naučit žít v nejistotě a dost často na pomezí toho mít se velmi dobře/dostat se do tatálních sraček.

To co píše Vondry, z toho čistě pramení, že nikdy nebyl nic než zaměstnanec se všemy benefity, s jistotou z toho pramenící. Nic proti, ale chybí mu ta druhá zkušenost - a nabyl by jí i bez toho, aby rozjížděl věci za miliony a miliardy.. :-)
26. 2. 2017 18:53
Re: Euro
Nejsem zblblý, ale mám přístup k budgetům a mám představu, kolik ty projekty stojí. Resp. jsem ještě neviděl, že by to někdo zvládnul pod miliardu. Ale ty firmy už mají vše zaběhnuté, vývojová centra po celém světě, tisíce zaměstnanců.. Proto to je pro ně tak "levné".

Tím chci říct, že tu miliardu jsem střelil podle rozpočtu projektů, které děláme. Začít od nuly asi ani není reálné, do toho se může pustit možná nějaký šejk, ale z nějakého důvodu ani ti to raději nezkouší >:D >:D >:D

Druhá zkušenost by mi určitě prospěla, rád bych zažil pocit budování vlastní firmy a měl radost, když se jí daří, ale určitě ne za cenu změny oboru. Jednak jiným oborům nerozumím, takže bych měl nízkou šanci uspět a jednak mě můj obor baví a jak známo, člověk nikdy nemůže být dobrý v tom, co ho nebaví..
26. 2. 2017 18:42
Re: Euro
To jsme se špatně pochopili. Já jsem napsal, že je mi jedno, kolik firma vydělá, protože přebytek zisku jde stejně jinam a jelikož nemám % podíl na zisku, nejsem motivován, aby mi to jedno nebylo. To ale neberu jako plivání..

S tou miliardou je to bohužel naprosto reálná částka. Resp. je to spíš málo. Holt špatný obor :-)

Resp. šlo by to i za míň - někdo to dělá - založí firmičku, najme pár chudáků a přeprodávají v ČR zboží od těch šťastnějších, kteří ty miliardy měli, ale nechtělo se jim vstupovat na český trh, protože jim to za ty náklady nestojí. Jenže tím bych se zařadil mezi ty parazity, kteří jen parazitují na cizí práci. A to mě skutečně neláká. To radši budu u zdroje, i když jen jako zaměstnanec.
Avatar - _Karel_
26. 2. 2017 09:48
Re: Euro
"jestli vydělá miliardu nebo 1,2miliardy", ne jestli vydělá nebo nevydělá.
;-)
26. 2. 2017 09:52
Re: Euro
Není to jedno, kdo z těch lidí ví, zda-li právě těch 200mio není bodem zlomu pro vydělat/prodělat...vzhledem k investicím.

Nemám tohle rád, každý druhý čumí na svět jen optikou vlastní kapsy. ;-)
Avatar - _Karel_
26. 2. 2017 10:00
Re: Euro
Ano, KAŽDÝ na to čumí optikou vlastní kapsy. Opravdu velké firmy tu vydělávají víc, než na západě. A určitě nečumí na nic jinýho, než na vlastní kapsu. Určitě jim nejde o blaho zaměstnance. Proč by měl zaměstnanec toužit po tom, aby vydělaly 20% místo 16%?
Jsme pro ně pořád takový Klondike.....
Nebavím se o nějakých středních podnikatelích, ale o těch opravdu velkých, nadnárodních. Nevidím důvod toužit po jejich blahu, oni po mém určitě netouží.

Mmch, nejsem zaměstnanec, přímo se mě to nijak nedotýká. ;-)
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 10:04
Re: Euro
To už tak chodí = naše firmy zase často víc vydělávaj v zemích 3. světa apod.

Kdyby nebylo totální ekonomický devastace zvaný socialismus, bylo by to trochu lepší = což je dodnes pro spoustu lidí nepřijatelnej fakt Klondiku, totiž Karle :-)

Aby tu nadnárodní firmy nedolovaly máme svý úřady a úředníky [odkaz] >:-[]
Avatar - _Karel_
26. 2. 2017 10:10
Re: Euro
"to už tak chodí"- kdyby se tím každý řídil, jsme ještě ve feudalismu.
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 10:14
Re: Euro
Ne feudalismus to byl zas úplně jinej systém = to bys čuměl kdyby tu byl ;-)

Prostě naše firmy choděj vydělávat do zaostalejších států a k nám zrovna tak = fór je že jedna část z toho levicovejm fanatikum vadí >:-[]

Eště větší fór je že za to co kritizujou sou zodpovědný zrovna oni :yes: >:D >:-[]
Avatar - _Karel_
26. 2. 2017 10:18
Re: Euro
Tuším, že do "levicovejch fanatiků" by se dal zasadit i takovej Trump. Taky začal bránit národní zájmy.
Levicový fanatik made in Hammunasakra.
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 10:20
Re: Euro
Ty v tom máš slušnej bordel >:-[]
26. 2. 2017 11:13
Re: Euro
Já ti Karle povím, přestože mě Trump irituje, pak jeho snaha ochrany státních zájmů, ignorace de.bilních pisálků různých plátků a celková snaha zachovat si tvář bez politikaření je mi sympatická.
Avatar - _Karel_
26. 2. 2017 11:16
Re: Euro
To mě rozhodně taky.
Chtěl jsem tím říct, že hloupá nálepka "levičák" jde použít i na evidentní pravičáky. Ono je vůbec to dělení levice/pravice dost zjednodušující.
26. 2. 2017 16:12
Re: Euro
Přesně tak a heslu America First fandím. Stejně jako vztyčenému prostředníčku Evropě co se týče dotování NATO apod. On svět a politika podobné lidi potřebuje, i Zeman je v tomto stokrát užitečnější než nějaký šedý panďulák.

Nejvíc se mi líbí, jakou má vyřídilku a od začátku "jede bomby". Ano, otázka je, jakou má skutečnou moc a co se mu podaří zrealizovat, ale už jen ta snaha a vzkaz do éteru je důležitý a narušuje tu politicko korektní hnilobu kterou je celý západní svět pokrytý.

Bohužel západ degeneroval do pocitu falešného bezpečí, falešných hodnot - ostatní svět na to ale sere a je mu to k smíchu. A tohle je cesta jak se probudit a zachovat si úroveň. Stačí sledovat, jak Putin nelibě nese, že má v Trumpovi stejně schopného protivníka, ne slabocha a suchara Obamu, samozřejmě s dokonalým vzděláním, projevem, atd.. Se kterým si pravidelně vytíral *, protože konal, zatímco Obama jen kecal. U Trumpa nepochodí a ten mu dá teprve poznat, že Rusko je oproti USA jen nyvýznamný zmetek ;) A věřte tomu, že Rusko si uvědomí rychle, kde je jeho místo a že nakonec ta spolupráce bude a ponese plody.
26. 2. 2017 11:10
Re: Euro
Většina mých klientů jsou nadnárodní koncerny a můžu svědomitě říct, že se s nimi a pro ně dělá mnohem lépe než pro některé naše. A když vidím způsob péče a bonusů pro posledního zaměstnance, pak se musím v zásadě stydět, já na to nemám.

Nebýt těchto mezinárodních společností, neřešili bysme dnes spoustu věcí, vyjma toho jak uživit třeba 20% nezaměstnanost.

Navíc jsem velmi alergický na slovo montovna, zavedené oranžovorudou sviní, měli by se jít poklonit lidem pracujícím na linkách, technikům apod.
Avatar - _Karel_
26. 2. 2017 11:13
Re: Euro
Naše pohledy se rozchází. :-)

To, jestli jsme pro ně montovna podle mě nijak nesouvisí s úctou či neúctou k dělníkům.
26. 2. 2017 13:07
Re: Euro
My pro ně nejsme ani tak montovna, jako pro naše politiky. Samozřejmě, že provozy s přidanou hodnotou budou zůstávat v zemi mateřské firmy.
26. 2. 2017 14:42
Re: Euro
Firmy zakládají v levnějších státech i výzkumná a vývojová pracoviště. Peníze jsou peníze. Jen je těžší takové lidi sehnat/ vyškolit.
26. 2. 2017 18:59
Re: Euro
To je pravda, jenže kdo má těm Indům pořád něco vysvětlovat :-(

Naštěstí firmy už začínají chápat, že se mnohdy vyplatí si za člověka připlatit a některé přesuny se už ruší. Ono je to i tím, že ty "low cost" národy mnohdy nejsou úplně blbý a časem se dovtípí, kolik se na západě bere. A ty prachy chtějí taky.. takže osobně jsem byl překvapen, kolik naši Indové berou. Resp. v porovnání ze západními platy je to pakatel, ale v porovnání s ČR už se o žádnou závratnou úsporu nejednalo..
26. 2. 2017 15:51
Re: Euro
Není potřeba mít vždy stejný názor přece, kulturně si ho vyměnit je forma gentlemanství ;-)
26. 2. 2017 11:27
Re: Euro
Tak lidem na linkách se můžeme klanět třeba 24 hodin denně, ale podle mě by spíš ocenili odekvátní finanční ohodnocení. Ale dokud budou pracovat za zlomek těch, kteří produkt jejich práce na západě s enormínimi zisky prodávají, tak se bohužel taková výroba či závod jinak než montovnou nazvat nedá.

A jelikož oranžoví mají v plánu okrást kvalifikované zaměstnance a chtějí přihodit pár stovek těm nekvalifikovaným, pak je zřejmé, že jím jde právě o posílení naší pozice jakožto montovny Evropy. Že jsou to ***, na tom se shodneme..
Avatar - Emel
26. 2. 2017 12:30
Re: Euro
A já myslel, že hanlivé označení "montovna" má vyjadřovat nekvalifikovanost práce a ne nízkou mzdu.

Dělník na páse je dělník na páse... asi se shodneme, že česká populace potřebuje i taková pracovní místa. Adekvátně finančně ohodnocení podle mě v automobilkách jsou. A ten průmysl sebou nese i slušný počet těch pozic s větší přidanou hodnotou.

Pokud se SocDem stará o spodních 8 milionů, tak je to v pořádku a v souladu s jejich programem... já bych je nevolil, ale asi jim to nelze vyčítat.
26. 2. 2017 16:20
Re: Euro
A jaké mají náklady, ti na západě. Bydlení, služby, daně? Ceny nájmů, pojištění, lidské práce, jaké mají leckde sociální jistoty, zdravotnictví? Vlastnictví nemovitostí,auta.. Ono pak to mnohdy už tak slavné není. Já zas nemám rád narážky na životní úroveň v kontextu jen a pouze s platem a hmotnými statky. V sociologii mě učili, že to je trochu komplexnější problém. A když se občas bavíš s nějakým cizincem, který proniknul do života zde a má porovnání i s tou vyspělejší západní kulturou.. Nebývá to až tak jednostranné. Stejně tak jako zdaleka ne každý, kdo se odstěhuje z ČR za prací, i dobře placenou, kvalifikovanou prací ( např. lékaři ), tam vydrží a chce zůstat. Dokonce většina těch lidí se vrací a nakonec většinou slyšíš to moudro, že každá mince má dvě strany.. A peníze nejsou vše.
26. 2. 2017 08:23
Re: Euro
No, byl bych velmi opatrný. ČNB nechala "natisknout" celkem přes bilión korun (to je číslo s 12 nulami) a nakoupila za ně €. Ten bilión Kč ale teď někdo vlastní (neznámo kdo, není známo, jestli je to jeden spekulant nebo miliarda) a bude chtít na něm vydělat. Jakmile začně ale koruny prodávat, bude přerozeně kurs klesat. Myslím, že budou spekulanti nakonec spokojení za padesátník zisku na koruně, kurs může ale hodně kolísat, nikdo neví, ani ČNB.
26. 2. 2017 08:30
Re: Euro
Nemusí to být takhle. Hodně z těch "falešných" peněz je normálně v oběhu ve formě uměle zvýšených výplat, vyšších cen zboží atd. Určitě jsou i spekulanti ale ti myslím budou spíše čekat na pozdější dobu až bude koruna výrazněji posilovat a koruny budou uvolňovat postupně
26. 2. 2017 09:22
Re: Euro
To je ta lepší varianta, mimochodem ten bilión je přibližně totéž jako roční příjmy státního rozpočtu. Podle mě budou spekulace (ke kterým určitě dojde) zase poměrně dlouho korunu udržovat kolem stávajícího kurzu. Pokud ale jsou koruny v rukou malého počtu spekulantů, může se stát leccos.
Jinak jak přesně říkaš, intervence neměly smysl, nešlo o žádnou deflaci, ale o přirozený pokles cen způsobený cenou ropy. Stejně jako je teď se zdražováním. i když tady jde i o snahu vrátit se alespoň trochu na rozumné marže z doby před krizí, navíc je to podpořeno i velkým převisem poptávky u řady modelů. Tam jsou pak "úpravy ceníku" naprosto logické, ona ani škodovka nestojí o čekajcí doby přes půl roku, o Atece ani nemluvě (přitom cena Atecy opravdu není nijak podbízivá).
Avatar - Ham.
26. 2. 2017 10:18
Samozřejmě
nevím jak se bude kurz koruny vyvíjet po ukončení intervencí, ale mnoho důvodů ke zlevnění aut a ostatního zboží ani k nějakému velkému posílení czk obecně moc nevidím.
1. Trochu se zapomíná, že intervence ve prospěch vlastní měny nedělá jen ČNB, ale v podstatě celý svět. ECB masivně tiskne nová eura, protože potřebuje devalvovat prachy v kapsách Němců a platit dluhy (v podstatě rozmělňovat dluh znehodnocováním měny) za jižní křídlo EU a navíc čelit tlaku FEDu, který si pro změnu ve velkém tiskne dolary, no a Japonsko díky politice FEDu a ECB nestíhá tisknout nové yeny aby svůj obludný veřejný dluh udrželo v nějakých mantinelech. Takže když vezmu hlavní měny, tak rozhodně nejsou "tvrdé" aby se dalo říci, že neztratily nic na své hodnotě v době, kdy si ČNB tiskla nové koruny.
2. Nejnižší ceny aut v ČR z celé EU nikdo nebude uměle držet věčně a jakmile se rozjede poptávka (a podle prodejů vloni a v lednu se evidentně rozjela), tak automobilky budou zdražovat, jestli pomalu a plíživě nebo skokově je celkem šumák, někdo tak a někdo onak, ale ve výsledku je klidně reálné 10-15% zdražení, které při dobré konstelaci (posílení kurzu třeba o 5-10%) skončí zdražením o 5%. Ale vůbec bych se nedivil, kdyby to bylo více.
Firmám je vývoj koruny v podstatě šumák, protože ty méně schopné si kurzové riziko pojistí u bank a dají tak vydělat bankám nebo ty schopnější jedou většinu obratu v euru nebo dolaru a jestli se czk postaví na hlavu nebo oběsí je jim docela putička.
Rozbalit vlákno
4
26. 2. 2017 10:21
Re: Samozřejmě
Ham. : co tak chodím po firmách tak jim vývoj koruny určitě fuk není
Avatar - Ham.
26. 2. 2017 10:26
Re: Samozřejmě
Malým firmám s obratem v czk to fuk není a jak píši dají vydělat bankám, větší firmy schopné vyvážet s tím problém nemají.
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2017 10:31
Re: Samozřejmě
Ale jasně že s tim maj problém i větší firmy = jen ho sou většinou schopný líp zvládnout. Kam po očekávanym lítání kurzu nakonec kurz dopadne bude zajímavý = a jak dlouho to bude trvat než si sedne taky :-)
Avatar - Ham.
26. 2. 2017 10:40
Re: Samozřejmě
Jsem schopen něco zvládnout = nemám s tím problém. :-)
27. 2. 2017 08:22
Nesmysl
Argumentace, že ceny aut porostou, protože se zdražují vstupy není pravda. Nenažraný automobilky (zejména pak Škoda, která je v nenažranosti snad první na světě) nepřipustí žádný zdražování komponent. Naopak neustále dřou dodavatele z kůže a vyžadují nesmyslný meziroční slevy i v době kdy se prokazatelně zdražují vstupy. Škodovka chce při podepsání smlouvy s dodavatelem každý rok slevu 5% po dobu 3 let. Zvýšení cen surovin je absolutně nezajímá a není s nima vůbec konstruktivní debata. Celý zdražení je výsledkem situace na trhu. Čekací doba na auta je půl roku, automobilky nestíhají chrlit auta (byť nechápu kam ty nový auta jdou), tak proč nepopustit uzdu nenažranosti a nezdražit to na čem už takhle mám luxusní marži. Chtělo by to zase nějakou krizi, která by jim maličko srovnala hřebínek.
Rozbalit vlákno
2
27. 2. 2017 09:53
Re: Nesmysl
No asi jak kdo. Do škodovky dodává známej a je moc spokojenej, škodovka platí dost dobře. Jen teda musí hodně často vozit obálky s blíže nespecifikovanou sumou..
27. 2. 2017 12:17
Re: Nesmysl
No tak to je potom jiná. Pokud zaplatíš na správným místě, tak si možná ušetřen problémů.
28. 2. 2017 17:43
předražený
Mi přijde, že ceny rostou pomalu každej půlrok a už dávno jsou neskutečně přestřelený. Neznám nikoho, kdo by si kupoval nový auto z automobilky. V bazarech totéž a ušetřím desetitisíce
Rozbalit vlákno
0