Škoda Fabia se vydává ve stopách většího Rapidu. Namísto čtyřválce 1.2 TSI přijíždí s litrovým tříválcem TSI. V nabídce budou dvě výkonové verze: 70 kW a 81 kW.
Neprehanaj, ja som len pre uplnost uviedol iny rebricek, zalozeny na realnych opravach, na rozdiel od toho americkeho "prieskumu". A nevravim, ze je "naj".
Ten jiný žebříček je ale od tohohle spolku, kde je na prvním místě v motorech Chrysler a třetí Chevrolet. Marná sláva no, někdo motory umí a někdo nee >:D >:D >:D
No dodať by sa malo napríklad to, že ak bol predchodca neslávne známy svojou kazovosťou, ktorá sa vychytala až v priebehu rokov, je celkom namieste dať si na úplne nový motor pozor, ideálne nekúpiť v prvom roku výroby. O (ne)kultivovanosti R3 všeobecne je škoda sa vyjadrovať. [odkaz]
A jel jsi s tím ? V zimě jsem jel do dráždan ve fábce 1.2 tsi 81kw 8 tis najeto ( je zatím ještě má ) a zpět v kamarádově ibize 1.0 tsi má jí dýl, takže má určitě více najeto. Ve zpřevodování není vůbec žádný rozdíl, tedy 6 ka tak dlouhá, že by jste v maximu otáček předjeli veyron. Ale kdo si oba motory nevyzkouší po sobě, nepozná :-) Spotřebu sem nějak neměřil a palubákům nevěřím. V kultivovanosti je rozdíl znát jen pokud si přesednete hned z jednoho do druhého ve prospěch 4 válce, to se jím na 3 válec docela povedlo to utlumit, horší je, jak se to sbírá lenivě a pomalu, než se všechno dá do pohybu, napráší vás borec ve vzteklé feldě >:D Odezva je vážně bídná, asi si na to člověk pak zvykne, ale 1.2 jede rozhodně lépe, což potvrzují i grafy z brzdy, kdy obou se dá sice naměřit kolem 95kw ale 1.2 má všeho lineárnější takový ten elektro průběh, hold se s tím lépe jezdí. Za mě nový motor, přináší jen negativa.
Nutný je u objemů nad 1.0 litru. Litrové vyvažovák obvykle nemají, vím, že ho má Opel, a je to asi nejlepší litrový motor na trhu. Ford ho nemá, ale kultivovanost je velmi dobrá i na volnoběh.
Po kolika stupních mají 3válce lámanou klikovku? Nemusí mít vždy po 120°, tudíž chod je v případě rovinné klikovky (ta se snad používala docala běžně?) docela peklo.
K R3 sa už nejdem vyjadrovať, pravda ale je, že vo Fabii ma neirituje tak, ako o triedu vyššie, v Golfe či Octavii.
Skôr ma zaráža, koľko rôznych výkonových verzií ten motor má: 63, 66 70, 81 a 85 kW. Najmä fakt, že menšia a ľahšia Fabia má ako slabšiu 70 kW verziu, kdežto o triedu väčšia Octavia aj Golf majú len 63 kW. A pri tej výkonnejšej variante je to naopak: Octavia 85 kW, Fabia 81 kW (rovnako ako Golf). Asi si to v koncerne losujú alebo čo. >:D
Rozdílné výkonové verze jsou proto, protože jsou v řadě států jiné daňové předpisy, které se týkají daňového zatřídění a zatížení aut počínaje výkonem motoru a potom jejich kategorizace. Ať již jde o pojistné, daň při prodeji, silniční daň, případně jiné. Česko není středobodem světa, ale nepodstatnou součástí.
Hovorím o niečom inom. Pravdu by si mal, ak by tá Fabia mala na jednom trhu 63 a na druhom 70 kW. Obdobne ten Golf, Octavia atď. Ale tie autá majú pokiaľ viem rovnakú verziu na rôznych trhoch.
To není hovor o něčem jiném. Ta Fábie, nebo jiné, se může prodávat na jednom trhu klidně ve všech výkonových verzích. Ale daňové zatřídění bude pro každý motor a výbavu daného auta jiné, podle prodejní ceny. Klidně může spadat i do 12 daňových kategorií. Viz třeba VB, Francie, Belgie, Holandsko, Norsko, Itálie a další včetně toho Německa. Potom jde také o to, co žádá pro svůj trh centrální dovozce. Je třeba prodiskutovat s někým, kdo tam žije a kupuje auto. Tomu, co tady máme my, oni ani nerozumí. Ale ono to přijde.
Je otázkou, nakolik se jedná o verze skutečně rozdílné výkonem a nakolik jde jen o marketing...
Motor 2.0 TSI, který je z hlediska výkonu sledován logicky pozorněji než 1.0, v Leonu Cupra 280 měl udávaný výkon 206kW a na brzdě mu naměřili stejný výkon jako tehdejšímu Golfu R, tedy okolo 221kW. Asi se VW nechtělo vyvíjet extra software, když jediným důvodem nižšího výkonu je "aby to bylo trochu horší než VW" a k tomu stačí i papír >:-[]
Môže byť. Ono odlíšiť napr. pri tej Cupre 206 kW a 221 kW, to sa subjektívne nedá. Takže radšej mať písaný nižší výkon a v reále viac. Najmä na slovenskom trhu, kde to môže robiť rozdiel na registračnej dani aj niekoľko stoviek.
Teď je otázka, jak přesná je ta hodnota. Protože to určitě měřili na kolech a na kolech jí těžko naměřili 221, takže to nějak dopočítali. Zajímavé by bylo vědět, kolik ve stejné zkušebně naměřili Golfu R (kde budou ztráty díky pohonu všech kol větší).
Může mít víc, ale myslím, že pro typovou shodu je limit +- 5 % (pro 206 tedy cca. 195-217). Například Cupry 265, 280 a 290 mohly mít stejný výkon. Maximální moment je u nich stejný, jen ty výkonnější ho drží o něco déle. Předpokladem pro tyhle hrátky je, že ve skutečnosti dokážeš udržet mnohem přísnější toleranci (v tomhle případě je okno myslím cca. 202-205 kW).
Jinak ten rozdíl mezi Cuprou a R bude podle mne daný i zmíněnými ztrátami. I u slabších motorů kolikrát dávali k Haldexu +30 Nm (250 vs. 280) a tedy i jinou převodovku. V nižších rychlostech dominuje trakce čtyř kol, ve vyšších zůstanou jen větší ztráty. Slabší auto takhle dokáže ujet silnějšímu.
Vieš, ony sú tie výkonové vrcholy vlastne k hounu. Na čo mi je hodnota maximálneho výkonu, keď ju motor dosahuje v otáčkach niekde nad 5000? V článku tuším ani otáčky, pri ktorých je max. výkon dosahovaný, neuvádzajú. Maximum krútiaceho momentu je do 3500 ot., bežne budeš jazdiť v rozmedzí 2-2,5 tisíca a keď to hodíš na papier tak možno zistíš, že reálne využiješ tak 40-45 kW... A to môže pokojne ponúknuť motor s väčším objemom a nižším max. výkonom, ale lepšou charakteristikou bude dostupný výkon a krútiaci moment rovnaký alebo aj lepší.
by mě zajímalo, jak má škodovka v tomto novém motoru nastaveny intervaly výměny oleje? Vychází ze starého MPI, který sice chodil dobře, ale dost se přehříval /to píší v článku, že vyřešili/, ale taky trpěl na vysoké opotřebení pístních kroužků, celkově rozvodu, hlavně ventilů.
Rofl, zase v redakcii stavili na istotu - smrtiaca kombinacia maly litrovy motor a koncernove auto, hlavne teda Skoda.
Uz to tu bolo s Octaviou, Kodiakom, a tusim aj Rapidom ?
Asi ani nevadí, je prostě taková doba, bohužel. Co mi ale vadí je, že není možnost volby, tj do Fabie nic jiného v benzinu než 3hrnkový litr nejde. Proč nemá jako TOP motorizaci 1.4TSI nebo nový 1.5TSI 96kW? Byla by to drahá motorizace, ale proč nakonec ne?
1,5 TSI nebude mít ani Rapid ... Netušim, jak to vymejšlej. Já jsem rád, že naše Fábka má ještě čtyřválec 1,2 TSI 81 kw. Z hlediska životnosti je to větší jistota.
A nepřijde vám úžasné, že VW/Škoda řeší mizernou pověst svých motorů tím, že vyrobí ještě horší motor? A tím tu srágoru, na kterou všichni roky nadávali, změní v žádaný artikl! Co dodat? Tímto se Fabia III změnila v naprosto zbytečný výrobek! :no::no::no:
mam 7 tyzdnov polo s 1,2tsi a za mna nevidim dovod preco by tento motor mal skoncit ( pride mi teda aspon v pole uplne ok ) ... je zivy. tichy... kultivovany.. splna v pohode euro 6... pri 50tke na 4ke prisaham ze ani neviem ze ho mam.. to je fakt neskutocne... ani o nom neviem... len plachtim... spotrebu zatial nehodnotim.. auto je viacmenej stale v zabehu ( mam okolo 1000km ) ... k tomu stale dost zima.. zimne pneu... ale fakt v com ma byt mensi vibrujuci a tazko odspodu sa zbierajuci 3 valec lepsi ako vacsi 4 valec netusim ... lebo nevidim dovod na skoncenie tohto inak uz docela zabehnuteho a vychytaneho 4 valcoveho motora ( ale zrejme biznis a papier opat nepusti ..) ... sice su urcite aj lepsie kusky ale zeby zrovna litrovy 3 valec mal byt tou lepsou volbou miesto 4 valca 1,2tsi tak to sa mi nejako nezda... ale chapem ze na papieri ma krasne parametre... lenze prax je velakrat uplne o niecom inom ako papier... vidim ze som nakoniec spravil dobre ze som si svihol a stihol este ten 4 valec... takze predajca mal predsa len pravdu.. ked mi vravel ze uz je najvyssi cas na kupu auta s 1,2tsi ... lebo uz im tieto 4 valce 1,2tsi proste z predajni pomaly ale isto miznu
Přeji hodně příjemně najetých Km, máme mimo jiné fabii 1.2 TSI 66 Kw a po zkušenostech bychom koupili určitě 1.2 TSI81 Kw. Od auto jsme při koupi nic neočekávali, a i dnes (skoro po dvou letech) stále spokojenost, což u jiných aut často není.....
dik... tak tych 81kw uz musi byt v malom aute sila.... lebo mne aj tych 66kw co mam mi uz totiz pride az az... proste pohoda.... rezervu to ma stale slusnu.... samozrejme je daleko daleko viac silnejsich aut ... to bez debaty.... ale ako vravim... na male auto a moje potreby je to v pohode... spokojnost .. na dynamiku sa stazovat fakt nemozem... ved zase siel som do toho s tym ze chcem male auto na kazdy den a nie nejaku drahu raketu ;-) a tento ucel mi polo plni kazdy den dokonale ... viem ze je este priskoro na nejake zavery z hladiska dlhodobeho pouzivania ... ale uz aj po tych 7 tyzdnoch musim povedat ze mam pocit akoby som to polo mal aspon 2 roky... to ako sa mi dostava pod kozu berie dych ... ten biely drobec je v tomto neskutocny...
z vybavy musim vyzdvihnut dve veci:
1. parkovacie senzory .... cim dalej tym som radsej ze ich mam.. super vecicka ( v tme obzvlast alebo ked je niekto za autom ) ... uz by som bez nich auto snad ani nechcel ;-) ... a velkost auta s tym nic nema... lebo fakt je to super vec aj v malom aute ...
2. multifunkcny volant.... najprv som si myslel ze je to skor len frajerina... ale po tych par tyzdnoch mi to pride tiez ako super vec... stale sa hrabem v palubaku aj v radiu cez volant a uplne v pohode za jazdy... pre mna je to luxus..
jojo tohodle jsem se bal nejvic ze jednou nastane doba kdy hnusny zvuk trivalce bude jedina moznost jak rozumne nakoupit nejaky novy auto se zakladnim motorem, a je to tady, dalsi krok budou dvouvalce s vykonem minimalne 100 kW a k tomu umela zvukova kulisa ktera ridici navodi zvuk ctyrvalce. Du blejt velebnosti, :no::no::no:
ja verim ze za 10 rokov si kupim uz nejaky ten hybrid a uz za ferovu cenu.. nahananie vykonov uz davno skoncilo... aj pretekanie... premavka je husta... coraz viac sa kladie doraz na komfort.... nejake vytunene 4 valce s 200 konikmi uz davno nie su to po com kazdy tuzi ... ale inak verim ze 4 valce preziju... len v inej forme .. v hybridnej ;-) .. nieco na sposob priusu hybridneho yarisu/aurisu nira.. ioniqu.. CH-R ... tadial pojde cesta... takze valce ostanu.. len im pomoze uz nejaky ten elektromotor ;-) ktory v pripade poteby dost slusne potiahne co treba a vo vysledku bude kazdy spokojny.. emisie aj spotreba bude nielen papierovo krasna ( ale v pripade mensich vozov mozno aj v reale ) ... no co viac si zelat
Víš co? Teď jsem byl donucen okolnostmi najet s autem s výkonem 44 kW za jeden den 650 km... a z toho většinu s naloženým tunovým vlekem.
[odkaz]
A víš co? Šlo to. Úplně normálně. Ani jsem nebyl, s výjimkou dvou opravdu ostrých stoupání v horách před Libercem, brzdou provozu.
Honba za kilowatama je prostě blbost.. neužitečná, marketingová záležitost.
Jo, 44 kW je hodně málo. Ale tak asi 55 úplně stačí. K těm 44 bych si uměl představit elektromotor, který by pomohl s optimalizací využití paliva .. a s těma dvěma stoupáníma. ;-)
nahananie vykonov uz davno skončilo ... Můžeš to rozvést?
Není to tak dávno, kdy standardem v B segmentu bylo 55kW, dnes 74. V C segmentu 74, dnes 110. Před 15 lety byl první Focus RS za "bestii" se svými 158kW, dnes je to běžná výkonnější motorizace rodinného vozítka.
Takže litrový tříválec byl zbaven vyvažovací hřídele.. prý p
Co se ještě musí stát, aby vám došlo, že si z vás dělají srandu?
Ten hřídel byl vynechán pro úsporu nákladů, pochopitelně... a jen vám valí klíny do hlavy, aby vám to mohli prodat dráž.
Levněji vyrobit, dráž prodat - a to při nižší životnosti, abyste brzo koupili zase nové auto...
Jasně, je to problém celého současného světa, aspoň toho "našeho", ale někteří jsou prostě v tomto směru o krok dál... náskok díky technice?
Jedinym NEsmyslnym motorem pro fabii zustava diesel, protoze do tak malych aut vubec nepatri a vubec nic neprinasi, jen vysokou porizovaci cenu a hluk.