Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia má nový motor: Čtyřválec 1.2 TSI končí

Škoda Fabia se vydává ve stopách většího Rapidu. Namísto čtyřválce 1.2 TSI přijíždí s litrovým tříválcem TSI. V nabídce budou dvě výkonové verze: 70 kW a 81 kW.
Zpět na článek
1. 3. 2017 10:32
1. 3. 2017 10:33
1. 3. 2017 10:42
1. 3. 2017 22:24
1. 3. 2017 11:19
1. 3. 2017 11:29
1. 3. 2017 15:31
1. 3. 2017 13:04
1. 3. 2017 11:20
1. 3. 2017 14:34
1. 3. 2017 14:42
1. 3. 2017 18:15
1. 3. 2017 10:32
Na papíře...
No na papíře (display :-) to sice vypadá moc hezky, ale jsem zvědav na praxi - zejména co se týká životnosti, spolehlivosti a spotřeby ;-\
Rozbalit vlákno
8
1. 3. 2017 11:04
Re: Na papíře...
Je to Škodovka, takže motor je spolehlivý (nesmrtelný) a palivo nespotřebovává, nýbrž vyrábí ;-)
Avatar - Barrichello
1. 3. 2017 11:47
Re: Na papíře...
Jojo, akorát jen v testech, po pár letech to vypadá asi takhle [odkaz]

Krásné 25 místo za Fordem a MG >:D :yes:
1. 3. 2017 14:16
Re: Na papíře...
skvělá tabulka. Chrysler první, toyota za fiatem. ;-) :-) >:D To bude určitě správně,
zdroj rádio jerevan. Takovou si namaluju taky.
Avatar - Barrichello
1. 3. 2017 15:38
Re: Na papíře...
Včera jí tu doporučoval pan Beefcaka, že prej od tohohle spolku je to nejvíc věrohodný.

Jinak Chrysler měl benzínový motory špičkový. Měl sem dva a no problem.
Avatar - Beefcake
1. 3. 2017 23:30
Re: Na papíře...
Neprehanaj, ja som len pre uplnost uviedol iny rebricek, zalozeny na realnych opravach, na rozdiel od toho americkeho "prieskumu". A nevravim, ze je "naj".
Avatar - Barrichello
2. 3. 2017 09:01
Re: Na papíře...
Ten jiný žebříček je ale od tohohle spolku, kde je na prvním místě v motorech Chrysler a třetí Chevrolet. Marná sláva no, někdo motory umí a někdo nee >:D >:D >:D
Avatar - Joky
1. 3. 2017 14:43
Re: Na papíře...
Jakmile v něčem figurují mastné prsty od Bratwurstu z Wolfsburgu tak to je jistota, že motor klekne po 150 tis. Km....
1. 3. 2017 11:23
Re: I v testech
A taky v testech.

Pročti si testy. Značně vyšší výkon a menší spotřeba.
1. 3. 2017 10:33
Od kdy (?)
Tuto informaci by potenciální zájemci o objednání 4-válce ocenili asi nejvíce.
Rozbalit vlákno
3
1. 3. 2017 11:07
Re: Od kdy (?)
Dík za info. Vzhledem k objednacím lhůtám lze tedy očekávat, že zhruba za měsíc zmizí pro Fabii 1.2 TSI z konfigurátoru.
1. 3. 2017 22:24
Re: Od kdy (?)
;-\ :'-( :-( :no:
1. 3. 2017 11:19
Paráda
Vyšší výkon a nižší spotřeba, co víc dodat.
Já už bych ty staré rozchlastané a lenivé 1,2 nechtěl.

Alespoň v testech to vypadá na 1.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
1. 3. 2017 11:29
Re: Paráda
No dodať by sa malo napríklad to, že ak bol predchodca neslávne známy svojou kazovosťou, ktorá sa vychytala až v priebehu rokov, je celkom namieste dať si na úplne nový motor pozor, ideálne nekúpiť v prvom roku výroby. O (ne)kultivovanosti R3 všeobecne je škoda sa vyjadrovať. [odkaz]
Avatar - fOE
1. 3. 2017 15:31
Re: Paráda
To zase pozor. Pokud jde o r3 od VW pak nejaka fyzika neplati, alespon na tomto servru, a i trivalec muze byt dokonale kultivovany. :-)
Avatar - Đawson
1. 3. 2017 13:04
Re: Paráda
A jel jsi s tím ? V zimě jsem jel do dráždan ve fábce 1.2 tsi 81kw 8 tis najeto ( je zatím ještě má ) a zpět v kamarádově ibize 1.0 tsi má jí dýl, takže má určitě více najeto. Ve zpřevodování není vůbec žádný rozdíl, tedy 6 ka tak dlouhá, že by jste v maximu otáček předjeli veyron. Ale kdo si oba motory nevyzkouší po sobě, nepozná :-) Spotřebu sem nějak neměřil a palubákům nevěřím. V kultivovanosti je rozdíl znát jen pokud si přesednete hned z jednoho do druhého ve prospěch 4 válce, to se jím na 3 válec docela povedlo to utlumit, horší je, jak se to sbírá lenivě a pomalu, než se všechno dá do pohybu, napráší vás borec ve vzteklé feldě >:D Odezva je vážně bídná, asi si na to člověk pak zvykne, ale 1.2 jede rozhodně lépe, což potvrzují i grafy z brzdy, kdy obou se dá sice naměřit kolem 95kw ale 1.2 má všeho lineárnější takový ten elektro průběh, hold se s tím lépe jezdí. Za mě nový motor, přináší jen negativa.
Avatar - Skipper
1. 3. 2017 11:20
Bez vyvažovací hřídele?
Docela zajímavá informace, měl jsem za to, že u R3 je vyvažovací hřídel více méně nutností, pokud chceme dosáhnout přiměřené kultivovanosti.
Rozbalit vlákno
4
1. 3. 2017 13:46
Re: Bez vyvažovací hřídele?
Nutný je u objemů nad 1.0 litru. Litrové vyvažovák obvykle nemají, vím, že ho má Opel, a je to asi nejlepší litrový motor na trhu. Ford ho nemá, ale kultivovanost je velmi dobrá i na volnoběh.
1. 3. 2017 14:13
Re: Bez vyvažovací hřídele?
ford to vyriesil asymetrickym zotrvacnikom pokial viem...
1. 3. 2017 14:55
Re: Bez vyvažovací hřídele?
U Fordu myslím psali, že funkci vyvažovací hřídele zastává nevyvážený setrvačník.
2. 3. 2017 10:50
Re: Bez vyvažovací hřídele?
Po kolika stupních mají 3válce lámanou klikovku? Nemusí mít vždy po 120°, tudíž chod je v případě rovinné klikovky (ta se snad používala docala běžně?) docela peklo.
Avatar - iudex
1. 3. 2017 11:20
Fabia vs. Golf
K R3 sa už nejdem vyjadrovať, pravda ale je, že vo Fabii ma neirituje tak, ako o triedu vyššie, v Golfe či Octavii.
Skôr ma zaráža, koľko rôznych výkonových verzií ten motor má: 63, 66 70, 81 a 85 kW. Najmä fakt, že menšia a ľahšia Fabia má ako slabšiu 70 kW verziu, kdežto o triedu väčšia Octavia aj Golf majú len 63 kW. A pri tej výkonnejšej variante je to naopak: Octavia 85 kW, Fabia 81 kW (rovnako ako Golf). Asi si to v koncerne losujú alebo čo. >:D
Rozbalit vlákno
13
Avatar - O5kar
1. 3. 2017 11:56
Re: Fabia vs. Golf
Rozdílné výkonové verze jsou proto, protože jsou v řadě států jiné daňové předpisy, které se týkají daňového zatřídění a zatížení aut počínaje výkonem motoru a potom jejich kategorizace. Ať již jde o pojistné, daň při prodeji, silniční daň, případně jiné. Česko není středobodem světa, ale nepodstatnou součástí.
Avatar - iudex
1. 3. 2017 12:03
Re: Fabia vs. Golf
Hovorím o niečom inom. Pravdu by si mal, ak by tá Fabia mala na jednom trhu 63 a na druhom 70 kW. Obdobne ten Golf, Octavia atď. Ale tie autá majú pokiaľ viem rovnakú verziu na rôznych trhoch.
Avatar - O5kar
1. 3. 2017 15:56
Re: Fabia vs. Golf
To není hovor o něčem jiném. Ta Fábie, nebo jiné, se může prodávat na jednom trhu klidně ve všech výkonových verzích. Ale daňové zatřídění bude pro každý motor a výbavu daného auta jiné, podle prodejní ceny. Klidně může spadat i do 12 daňových kategorií. Viz třeba VB, Francie, Belgie, Holandsko, Norsko, Itálie a další včetně toho Německa. Potom jde také o to, co žádá pro svůj trh centrální dovozce. Je třeba prodiskutovat s někým, kdo tam žije a kupuje auto. Tomu, co tady máme my, oni ani nerozumí. Ale ono to přijde.
1. 3. 2017 12:19
Re: Fabia vs. Golf
Je otázkou, nakolik se jedná o verze skutečně rozdílné výkonem a nakolik jde jen o marketing...
Motor 2.0 TSI, který je z hlediska výkonu sledován logicky pozorněji než 1.0, v Leonu Cupra 280 měl udávaný výkon 206kW a na brzdě mu naměřili stejný výkon jako tehdejšímu Golfu R, tedy okolo 221kW. Asi se VW nechtělo vyvíjet extra software, když jediným důvodem nižšího výkonu je "aby to bylo trochu horší než VW" a k tomu stačí i papír >:-[]
Avatar - iudex
1. 3. 2017 12:31
Re: Fabia vs. Golf
Môže byť. Ono odlíšiť napr. pri tej Cupre 206 kW a 221 kW, to sa subjektívne nedá. Takže radšej mať písaný nižší výkon a v reále viac. Najmä na slovenskom trhu, kde to môže robiť rozdiel na registračnej dani aj niekoľko stoviek.
1. 3. 2017 12:47
Re: Fabia vs. Golf
Co je to registracni dan?
Avatar - Beefcake
1. 3. 2017 14:36
Re: Fabia vs. Golf
Ficove vypalne. Zaplatis DPH, kadejake ine poplatky, kasiruju ta pocas jazdenia nonstop, ale to je panom este malo.
[odkaz]
Avatar - O5kar
1. 3. 2017 16:00
Re: Fabia vs. Golf
To je přesně tento případ. Prostě si budeme kupovat raději auta s nižším výkonem. Kdo pojede přes 80 kW, tak bude platit víc.
1. 3. 2017 15:33
Re: Fabia vs. Golf
Teď je otázka, jak přesná je ta hodnota. Protože to určitě měřili na kolech a na kolech jí těžko naměřili 221, takže to nějak dopočítali. Zajímavé by bylo vědět, kolik ve stejné zkušebně naměřili Golfu R (kde budou ztráty díky pohonu všech kol větší).

Může mít víc, ale myslím, že pro typovou shodu je limit +- 5 % (pro 206 tedy cca. 195-217). Například Cupry 265, 280 a 290 mohly mít stejný výkon. Maximální moment je u nich stejný, jen ty výkonnější ho drží o něco déle. Předpokladem pro tyhle hrátky je, že ve skutečnosti dokážeš udržet mnohem přísnější toleranci (v tomhle případě je okno myslím cca. 202-205 kW).

Jinak ten rozdíl mezi Cuprou a R bude podle mne daný i zmíněnými ztrátami. I u slabších motorů kolikrát dávali k Haldexu +30 Nm (250 vs. 280) a tedy i jinou převodovku. V nižších rychlostech dominuje trakce čtyř kol, ve vyšších zůstanou jen větší ztráty. Slabší auto takhle dokáže ujet silnějšímu.
Avatar - Uživatel_5340709
1. 3. 2017 12:41
Re: Fabia vs. Golf
Taky možná u těžších aut obětovali výkon ve prospěch lepšího průběhu krouťáku.
1. 3. 2017 18:42
Re: Fabia vs. Golf
Kde jsi nasel Octavii 1,0 63 kW? V ceniku i konfiguratoru je jen 85 kW, 63 kW byly stare 1,2...
Re: Fabia vs. Golf
Vieš, ony sú tie výkonové vrcholy vlastne k hounu. Na čo mi je hodnota maximálneho výkonu, keď ju motor dosahuje v otáčkach niekde nad 5000? V článku tuším ani otáčky, pri ktorých je max. výkon dosahovaný, neuvádzajú. Maximum krútiaceho momentu je do 3500 ot., bežne budeš jazdiť v rozmedzí 2-2,5 tisíca a keď to hodíš na papier tak možno zistíš, že reálne využiješ tak 40-45 kW... A to môže pokojne ponúknuť motor s väčším objemom a nižším max. výkonom, ale lepšou charakteristikou bude dostupný výkon a krútiaci moment rovnaký alebo aj lepší.
2. 3. 2017 13:15
Re: Fabia vs. Golf
Touto logikou ti je k ničemu aji 5místný vůz, protože v něm většinou jedeš sám. A obecně jakýkoliv ukazatel špičkové hodnoty.
Avatar - Uživatel_5340709
1. 3. 2017 12:40
Celkem
by mě zajímalo, jak má škodovka v tomto novém motoru nastaveny intervaly výměny oleje? Vychází ze starého MPI, který sice chodil dobře, ale dost se přehříval /to píší v článku, že vyřešili/, ale taky trpěl na vysoké opotřebení pístních kroužků, celkově rozvodu, hlavně ventilů.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
1. 3. 2017 14:34
velke pivo
Rofl, zase v redakcii stavili na istotu - smrtiaca kombinacia maly litrovy motor a koncernove auto, hlavne teda Skoda.
Uz to tu bolo s Octaviou, Kodiakom, a tusim aj Rapidom ?

Dobre davkovane ... kliky sa nasobia.
Rozbalit vlákno
0
1. 3. 2017 14:42
Litr ve Fabii
Asi ani nevadí, je prostě taková doba, bohužel. Co mi ale vadí je, že není možnost volby, tj do Fabie nic jiného v benzinu než 3hrnkový litr nejde. Proč nemá jako TOP motorizaci 1.4TSI nebo nový 1.5TSI 96kW? Byla by to drahá motorizace, ale proč nakonec ne?
Rozbalit vlákno
10
1. 3. 2017 14:57
Re: Litr ve Fabii
1,5 TSI nebude mít ani Rapid ... Netušim, jak to vymejšlej. Já jsem rád, že naše Fábka má ještě čtyřválec 1,2 TSI 81 kw. Z hlediska životnosti je to větší jistota.
1. 3. 2017 15:08
Re: Litr ve Fabii
No nejspí to tak vypadá. Počkej po 1.2TSI bude ještě sháňka, stejně jako u F2 po 1.4 16V na konci prodeje ;-)
1. 3. 2017 15:28
Re: Litr ve Fabii
A nepřijde vám úžasné, že VW/Škoda řeší mizernou pověst svých motorů tím, že vyrobí ještě horší motor? A tím tu srágoru, na kterou všichni roky nadávali, změní v žádaný artikl! Co dodat? Tímto se Fabia III změnila v naprosto zbytečný výrobek! :no: :no: :no:
1. 3. 2017 17:44
Re: Litr ve Fabii
Druhá generace TSI, která se objevila u třetí Fabie, je jistě lepší než první u druhé Fabie.
1. 3. 2017 19:12
Re: Litr ve Fabii
Jo, to je fakt a jezdil pěkně v obou variantách. Škoda ho ;-)
1. 3. 2017 18:48
Re: Litr ve Fabii
Akorát váš příspěvek je naprosto zbytečný.
1. 3. 2017 22:26
Re: Litr ve Fabii
No, Jára Cimrman taky řešil léčbu nějaké choroby nakažením dotyčného pacienta jinou, ještě horší! :-)
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2017 19:31
Re: Litr ve Fabii
mam 7 tyzdnov polo s 1,2tsi a za mna nevidim dovod preco by tento motor mal skoncit ( pride mi teda aspon v pole uplne ok ) ... je zivy. tichy... kultivovany.. splna v pohode euro 6... pri 50tke na 4ke prisaham ze ani neviem ze ho mam.. to je fakt neskutocne... ani o nom neviem... len plachtim... spotrebu zatial nehodnotim.. auto je viacmenej stale v zabehu ( mam okolo 1000km ) ... k tomu stale dost zima.. zimne pneu... ale fakt v com ma byt mensi vibrujuci a tazko odspodu sa zbierajuci 3 valec lepsi ako vacsi 4 valec netusim ... lebo nevidim dovod na skoncenie tohto inak uz docela zabehnuteho a vychytaneho 4 valcoveho motora ( ale zrejme biznis a papier opat nepusti ..) ... sice su urcite aj lepsie kusky ale zeby zrovna litrovy 3 valec mal byt tou lepsou volbou miesto 4 valca 1,2tsi tak to sa mi nejako nezda... ale chapem ze na papieri ma krasne parametre... lenze prax je velakrat uplne o niecom inom ako papier... vidim ze som nakoniec spravil dobre ze som si svihol a stihol este ten 4 valec... takze predajca mal predsa len pravdu.. ked mi vravel ze uz je najvyssi cas na kupu auta s 1,2tsi ... lebo uz im tieto 4 valce 1,2tsi proste z predajni pomaly ale isto miznu
1. 3. 2017 21:59
Re: Litr ve Fabii
Přeji hodně příjemně najetých Km, máme mimo jiné fabii 1.2 TSI 66 Kw a po zkušenostech bychom koupili určitě 1.2 TSI81 Kw. Od auto jsme při koupi nic neočekávali, a i dnes (skoro po dvou letech) stále spokojenost, což u jiných aut často není.....
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2017 22:19
Re: Litr ve Fabii
dik... tak tych 81kw uz musi byt v malom aute sila.... lebo mne aj tych 66kw co mam mi uz totiz pride az az... proste pohoda.... rezervu to ma stale slusnu.... samozrejme je daleko daleko viac silnejsich aut ... to bez debaty.... ale ako vravim... na male auto a moje potreby je to v pohode... spokojnost .. na dynamiku sa stazovat fakt nemozem... ved zase siel som do toho s tym ze chcem male auto na kazdy den a nie nejaku drahu raketu ;-) a tento ucel mi polo plni kazdy den dokonale ... viem ze je este priskoro na nejake zavery z hladiska dlhodobeho pouzivania ... ale uz aj po tych 7 tyzdnoch musim povedat ze mam pocit akoby som to polo mal aspon 2 roky... to ako sa mi dostava pod kozu berie dych ... ten biely drobec je v tomto neskutocny...

z vybavy musim vyzdvihnut dve veci:

1. parkovacie senzory .... cim dalej tym som radsej ze ich mam.. super vecicka ( v tme obzvlast alebo ked je niekto za autom ) ... uz by som bez nich auto snad ani nechcel ;-) ... a velkost auta s tym nic nema... lebo fakt je to super vec aj v malom aute ...

2. multifunkcny volant.... najprv som si myslel ze je to skor len frajerina... ale po tych par tyzdnoch mi to pride tiez ako super vec... stale sa hrabem v palubaku aj v radiu cez volant a uplne v pohode za jazdy... pre mna je to luxus..
1. 3. 2017 18:15
RIP ctyrvalce
jojo tohodle jsem se bal nejvic ze jednou nastane doba kdy hnusny zvuk trivalce bude jedina moznost jak rozumne nakoupit nejaky novy auto se zakladnim motorem, a je to tady, dalsi krok budou dvouvalce s vykonem minimalne 100 kW a k tomu umela zvukova kulisa ktera ridici navodi zvuk ctyrvalce. Du blejt velebnosti, :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
5
1. 3. 2017 18:48
Re: RIP ctyrvalce
Žádné dvouválce, vývoj směřuje k elektrifikaci.
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2017 19:22
Re: RIP ctyrvalce
ja verim ze za 10 rokov si kupim uz nejaky ten hybrid a uz za ferovu cenu.. nahananie vykonov uz davno skoncilo... aj pretekanie... premavka je husta... coraz viac sa kladie doraz na komfort.... nejake vytunene 4 valce s 200 konikmi uz davno nie su to po com kazdy tuzi ... ale inak verim ze 4 valce preziju... len v inej forme .. v hybridnej ;-) .. nieco na sposob priusu hybridneho yarisu/aurisu nira.. ioniqu.. CH-R ... tadial pojde cesta... takze valce ostanu.. len im pomoze uz nejaky ten elektromotor ;-) ktory v pripade poteby dost slusne potiahne co treba a vo vysledku bude kazdy spokojny.. emisie aj spotreba bude nielen papierovo krasna ( ale v pripade mensich vozov mozno aj v reale ) ... no co viac si zelat
Avatar - Ja Prvni 123
1. 3. 2017 20:10
Re: RIP ctyrvalce
Taky je to úplně zbytečný.

Víš co? Teď jsem byl donucen okolnostmi najet s autem s výkonem 44 kW za jeden den 650 km... a z toho většinu s naloženým tunovým vlekem.

[odkaz]

A víš co? Šlo to. Úplně normálně. Ani jsem nebyl, s výjimkou dvou opravdu ostrých stoupání v horách před Libercem, brzdou provozu.

Honba za kilowatama je prostě blbost.. neužitečná, marketingová záležitost.

Jo, 44 kW je hodně málo. Ale tak asi 55 úplně stačí. K těm 44 bych si uměl představit elektromotor, který by pomohl s optimalizací využití paliva .. a s těma dvěma stoupáníma.
;-)

Howgh.
Avatar - Emel
2. 3. 2017 09:21
Re: RIP ctyrvalce
Nic proti vašemu mučednictví, u mě zatím pořád funguje ten efekt, že po pár letech si říkám, že by to ještě pár koní sneslo.
2. 3. 2017 10:04
Re: RIP ctyrvalce
nahananie vykonov uz davno skončilo ... Můžeš to rozvést?

Není to tak dávno, kdy standardem v B segmentu bylo 55kW, dnes 74. V C segmentu 74, dnes 110. Před 15 lety byl první Focus RS za "bestii" se svými 158kW, dnes je to běžná výkonnější motorizace rodinného vozítka.
Avatar - Ja Prvni 123
1. 3. 2017 20:04
Takže litrový tříválec byl zbaven vyvažovací hřídele.. prý p
Co se ještě musí stát, aby vám došlo, že si z vás dělají srandu?

Ten hřídel byl vynechán pro úsporu nákladů, pochopitelně... a jen vám valí klíny do hlavy, aby vám to mohli prodat dráž.
Levněji vyrobit, dráž prodat - a to při nižší životnosti, abyste brzo koupili zase nové auto...

Jasně, je to problém celého současného světa, aspoň toho "našeho", ale někteří jsou prostě v tomto směru o krok dál... náskok díky technice?
Rozbalit vlákno
3
1. 3. 2017 22:00
Re: Takže litrový tříválec byl zbaven vyvažovací hřídele.. p
Souhlasím. :yes:
1. 3. 2017 22:32
Re: Takže litrový tříválec byl zbaven vyvažovací hřídele.. p
Nejsmutnější na tom ovšem je, že VW spoří každé euro na svých výrobcích proto, aby pak mohla vydělané miliardy sypat do pokut za Dieselgate! 8-s 8-s 8-s
1. 3. 2017 23:38
Re: Takže litrový tříválec byl zbaven vyvažovací hřídele.. p
Tak to sedí a ještě se to šetření snaží vydávat za pokrok :no:
Avatar - aproximus
2. 3. 2017 00:00
tuplákovej rajc
tak odpadl poslední důvod, proč chtít fábii. pro výborný čtyřválec 1.2 tsi. RIP.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
2. 3. 2017 00:04
Nic nového
jediným použitelným motorem pro Fabii zůstává diesel :-!
Rozbalit vlákno
2
2. 3. 2017 08:53
Re: Nic nového
Jedinym NEsmyslnym motorem pro fabii zustava diesel, protoze do tak malych aut vubec nepatri a vubec nic neprinasi, jen vysokou porizovaci cenu a hluk.
2. 3. 2017 09:10
Re: Nic nového
diesel je taky 3 valec uz ted