Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW 540i xDrive – Tohle je nejlepší velký sedan současnosti

Sedmá generace BMW 5 přijíždí s novou platformou a moderními systémy. Jezdí dokonale! Zvlášť s benzinovým šestiválcem.
Zpět na článek
1. 3. 2017 11:16
1. 3. 2017 11:47
1. 3. 2017 11:56
1. 3. 2017 13:42
1. 3. 2017 15:16
1. 3. 2017 15:38
1. 3. 2017 11:55
1. 3. 2017 12:44
1. 3. 2017 12:53
1. 3. 2017 14:02
1. 3. 2017 15:19
1. 3. 2017 16:17
1. 3. 2017 12:53
1. 3. 2017 12:57
1. 3. 2017 13:06
1. 3. 2017 15:20
1. 3. 2017 15:21
1. 3. 2017 14:29
1. 3. 2017 16:19
1. 3. 2017 13:08
1. 3. 2017 13:55
1. 3. 2017 19:31
2. 3. 2017 09:07
1. 3. 2017 11:32
1. 3. 2017 12:19
1. 3. 2017 12:32
1. 3. 2017 11:41
1. 3. 2017 13:03
1. 3. 2017 16:26
1. 3. 2017 12:22
1. 3. 2017 12:53
1. 3. 2017 15:24
1. 3. 2017 13:38
1. 3. 2017 14:04
1. 3. 2017 14:20
1. 3. 2017 16:14
1. 3. 2017 16:37
1. 3. 2017 17:40
1. 3. 2017 19:14
1. 3. 2017 21:35
1. 3. 2017 21:57
2. 3. 2017 11:03
2. 3. 2017 11:25
1. 3. 2017 23:18
2. 3. 2017 00:34
2. 3. 2017 09:56
2. 3. 2017 07:27
2. 3. 2017 10:06
2. 3. 2017 14:20
2. 3. 2017 07:23
2. 3. 2017 11:26
2. 3. 2017 11:28
11. 3. 2017 12:20
1. 3. 2017 13:47
1. 3. 2017 14:29
1. 3. 2017 15:29
1. 3. 2017 17:45
1. 3. 2017 20:38
1. 3. 2017 14:41
1. 3. 2017 16:17
1. 3. 2017 16:44
1. 3. 2017 18:18
1. 3. 2017 19:09
1. 3. 2017 19:18
2. 3. 2017 04:26
2. 3. 2017 11:23
5. 3. 2017 12:03
5. 3. 2017 21:49
Avatar - Johny.Rico
1. 3. 2017 11:16
Potvrzuji
Neměl jsem možnost sice vyzkoušet tento motor (zatím), ale s jistotou mohu povědět, že jako nová generace jasně poráží všechny ostatní konkurenty. Tak to ovšem má být. Nové technologie, motory, vypiplanější převodovka, zajímavé asistenční systémy (je jich asi 11, ale v ČR funguje je 8?), krásný design.

Za mě jednoznačně za 1. Nedovedu si představit, jak asi pojede M550xi, když už ta 530xd co mám jede fakt, ale fakt parádně (pocitově lépe jako 535xd F10).

Přeji vozu úspěch :yes: Mám také dojem, že řada 7 bude mít také těžký život...
Rozbalit vlákno
47
Avatar - Barrichello
1. 3. 2017 11:40
Re: Potvrzuji
340 HP ze šestiválcového Twin turba je opravdu technologická špička >:D >:D

Nechci vám do té iluze kecat, ale jinde umí ze stejného objemu (3,0 V6 TT) 404 Hp nebo 335 z atmosférické 3,6 >:D
Takže ten náskok se co se týče motoru nekoná.

Ale musím uznat že to má super tablet.

Kontrolní otázka: stěrače už tomu neupadávaj za jízdy?

>:D >:D >:D
1. 3. 2017 11:47
Re: Potvrzuji
Jojo, zlatý Alero. A to bych si tohle mohl koupit klidně třikrát! Ale nechci, protože jenom duševně chudí Evropani kupujou nový auta.
Avatar - iudex
1. 3. 2017 11:56
Re: Potvrzuji
:yes: Už ho všetci poznáme, je ako obohraná platňa. >:D
1. 3. 2017 13:42
Re: Potvrzuji
Alero bude tieto 5er požierať na každom kruháči. Na zimákoch >:-[] >:-[]
Avatar - Barrichello
1. 3. 2017 14:44
Re: Potvrzuji
Alero už se nevyrábí, takže bohužel nemůže být konkurencí nového BMW >:D Ale je super že tu děláte Aleru tak mohutnou reklamu, aktuálně sou v ČR všechny vyprodané a v nabídce je 1 ks >:D Zájem o tento fenomenální vůz mohutně stoupá, za chvíli bude za 100 tis kousek a bude to cenný Youngtimer >:D >:D >:D
PS: měl sem ho celých 3,5 roku na letních, máte v tom hokej >:-[]
Avatar - Ozzman
1. 3. 2017 15:16
Re: Potvrzuji
Tak to je jasný, na letních na sněhu na kruhaci rychlejší a přesnější než audi quattro :-)
Avatar - Barrichello
1. 3. 2017 15:24
Re: Potvrzuji
Na sněhu sem s tím logicky nejezdil >:D Na sníh mam CTS AWD i když na kruháčí sem teda sníh ještě nezažil, u nás kruháče na polní cestě nemáme a na silnicích se solí.

Asi jezdím na blbá místa no >:D
Avatar - Ozzman
1. 3. 2017 15:38
Re: Potvrzuji
Tak když nevystrcis nos že středních Čech tak toho moc nepoznáš :-)
1. 3. 2017 11:55
Re: Potvrzuji
Tohle není závoďák, ale auto pro každodenní jízdu z práce do práce - nejde o výkon, ale použitelnost.
Jebnout na motor dvě turba velikosti hlavy, vyhnat výkon nahoru a doufat, že se to nikomu nenatlakuje uprostřed zatáčky uměli už u Porsche a Maserati v polovině osmdesátek.
Naladit to na každodenní použitelnost je něco jinýho.
Ale to už bych tu opakoval něco, co Ti psalo x lidí přede mnou.
1. 3. 2017 12:17
Re: Potvrzuji
Ze te furt bavi delat jen saska...

340HP neni o technologicke spicce, to tu ani nikdo nepsal, ta technologicka vyspelost se vztahuje zejmena k tomu, co si do nove petky muzes vsechno objednat. A pokud bys opravdu potreboval trochu pomoct s myslenim, tak BMW z toho trilitroveho biturba dava i podstatne vic - 430 koni v seriove M3, o derivatech se rozepisovat nebudu, a z NA 3.2 davala 343 koni v dobe, kdy tvym oblibenym amikum neslo se dostat ani na 80 koni z litru...
1. 3. 2017 12:44
Re: Potvrzuji
akurat je to iny motor: S55 v M3 dava 430PS, no tento B58 dava 340PS
1. 3. 2017 12:53
Re: Potvrzuji
No ono nejspíš nebude sebemenší problém dostat z toho ke 400 hp. Jen to asi má něco vydržet, nemá to kopat do zadku, prostě je to výkonná motorizace s ohledem na určení vozidla.
Jen k té spotřebě jsem trochu skeptický, testované vozidlo předchozí generace pánové z auto.cz otestovali
[odkaz]
a došli k závěru, že průměrná spotřeba je okolo 13 litrů, mezigeneračně sundat pět litrů je husarský kousek, leč nejspíš pouze na papíře:)
Avatar - Barrichello
1. 3. 2017 13:56
Re: Potvrzuji
Jak může být problém se zadním náhonem, když 80% prodaných BMW je 4x4? >:D >:D >:D A Dalších 10% FWD >:D >:D
Avatar - MarTin1
1. 3. 2017 14:02
Re: Potvrzuji
TOhle je bohužel smutný no :-( já osobně jsem se domáhal testovačky zde té 5tky a NIKDE V ČR neni benzínová zadokolka..... ona ani ta nafta v zadokolce občas není.... a u MB už to začíná být to samé a já jsem z toho docela nešťastnej
Avatar - Barrichello
1. 3. 2017 14:10
Re: Potvrzuji
V benzínu to nikde nekupuje, tak nemůže mít nikdo skladovku. Těm 5 lidem co jí mermocí chtěj to objednaj holt do výroby a přijede jim takovej menší zajíc v pytli, pokud si to teda nedojedou vyzkoušet do jiný země.

Ptej se co se stalo ze zdejším národem, co se stalo s Evropoou, co si nechá vrata pro kačku kolenu a jezdí rakovinotvornými sazomety, který až po 5 letech pošlou dál tak z toho bude vkyuchaný sazomet bez DPF, čiplej aby to jelo Franto a vypouštějící emise překračující papírový hodnoty někde mezi 300-2500% >:D >:D >:D
Protože ty papírovky to pomalu mimo laboratorní podmínky není schopno splnit ani nový.

A místo aby se lidi probudili, začnou kupovat tyhle obludy [odkaz]

to vypadá jak vzteklej buldog kteýrm dal někdo facku >:D >:D
1. 3. 2017 14:22
Re: Potvrzuji
zrovna ty jsi krasnej priklad toho kolenovrta. novy auto ani nahodou, olej menit na zahrade a v lete jezdit na zimnich.

takze se te ptam, co se to s tebou stalo ? ty zdejsi narode.
Avatar - Barrichello
1. 3. 2017 14:28
Re: Potvrzuji
Šetřit se má na správnejch věcech. Nový auto nepotřebuju, mě se ostatně víc líběj ty starý.

Šetření na správným místě ale není šetřit na motoru a palivu :-)

A kdo chce šetřit [odkaz]

To jezdí za 4 litry na 100 Km >:D Nafta nemá šanci
1. 3. 2017 19:17
Re: Potvrzuji
kazdej setri tam, kde uzna za vhodny.
ze to obcas nedava smysl je druha vec.

ale ze zrovna ty tu budes propagovat foukanej ctyrval .... 8-s
Avatar - Barrichello
2. 3. 2017 09:10
Re: Potvrzuji
No když chcete šetřit na palivu, musíte mít hybrid s foukaným čtyřválem, když umíte šetřit jinde, můžete mít V6 >:D
1. 3. 2017 15:19
Re: Potvrzuji
Na tom není co testovat. Určitě to bude lepší:)
Avatar - _Karel_
1. 3. 2017 16:17
Re: Potvrzuji
Taky nějak průměrným 9l nemůžu uvěřit. Bylo by to fantastický, ale když vezmu, že redakce většinou jezdí spíš neúsporně, fakt těžko uvěřit.
Avatar - iudex
1. 3. 2017 12:53
Re: Potvrzuji
Princíp je rovnaký, BMW by v pohode dokázalo dostať z tohto motora ďaleko cez 400 koní, otázka je, či to je pre cestovný sedan vyššej strednej triedy prioritou. Tu ide o kultivovanosť, lineárny chod, nakopnutie veľkého turba tu nie je žiadúce. A inak aj týchto "podpriemerných" 340 koní spraví stovku za 4,8s, toľko robilo nie tak dávno Ferrari 360 Modena, takže na nedostatok dynamiky sa asi nebude sťažovať nikto. A pre to percento ľudí, ktorým je aj to málo, je tu 550ka. ;-)
1. 3. 2017 12:57
Re: Potvrzuji
Snad už to bude motorově lepší, než v předchozí generaci. Pikoška: v nejmenovaném BMW mají zákaz vykupovat 750i /a tentýž motor ve všech ostatních vozidlech/ resp. brát protiúčtem od zákazníků.
Avatar - fOE
1. 3. 2017 13:06
Re: Potvrzuji
No tohle je solidni svinarna teda. 8-s
Je to nejmenovany dealer BMW, ktereho jmeno zacina na 'R' a konci 'enocar'? >:-[]
1. 3. 2017 15:20
Re: Potvrzuji
:-) :-) :-)
nic jsem neřekl!
Avatar - Barrichello
1. 3. 2017 13:59
Re: Potvrzuji
Vono to 4,4 V8 turbo je taky etalon spolehlivosti, lepší motor pohledat široko daleko >:D >:D

Na zahraničním netu je o tom asi tak 1500 stran A4, kupodivu 1499 je jich plných problémů a nenávistných vzkazů na adresu BMW. Asi náhoda >:D

Polední dobrá 550/650/750 je ta atmosféra v autech z Banglovy éry >:D Akorát ty zas měly jiný problémy, že ;-)
1. 3. 2017 15:21
Re: Potvrzuji
Po faceliftu je to motor bez problémů.
Avatar - Sysoj Psojič
2. 3. 2017 13:49
Re: Potvrzuji
To rád slyším, už 2 měsíce mi Mkový 8mihrnek brumlá pod kapotou a mám ho zatím nejraději ze všech motorů :-! :yes:
Avatar - Barrichello
1. 3. 2017 13:55
Re: Potvrzuji
Jo a co si tam můžeš objednat? tunu debilních asistentů a el. pí*ovin a mutlimediální tablet? to umí dneska kdekdo, akorát to otravuje lidi a spousta lidí bez toho už neumí ani jezdit.

Jojo, Modla jménem M3, když dojde na lámání chleba, tak M3 porazí vše. 600 konové Camaro, Corvettu, Ferrari, Jaguar a kýho vejra ještě, problém že většinou M3 jaksi není konkurence dotyčných aut a že to 400 konový biturbo montují amíci do obyčejného sedanu nikoliv do sportovní verze :-)
1. 3. 2017 14:29
Re: Potvrzuji
Věra Pohlová, 72 let, důchodkyně:
"Tyhle aféry každého akorát otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala"
[odkaz]
Barik, věk neznámý, motorista:
"Tyhle asistenty a pí*oviny každého akorát otravují, já bych všechny ty auta mladší dvaceti let zakázal".
Avatar - Barrichello
1. 3. 2017 14:39
Re: Potvrzuji
Jojo, já myslím že by bylo radosti na starým bělidle, takhle nenápadně pár lidem v noci zkratovat a vyřadit jednotku ABS, akže by jim vypadly všechny ty asistenti a pomůcky a chůvičky, ještě jim trošku hecknout kontrolky a palubní PC a šup, ráno by vyjeli s autíčkem bez asistentů, nic netušíc.

Myslím že by se hoodně lidí počalo diviti.

A pustit si MP3, rádio, naigaci, spárovat si mobil s rádiem a připojit se přes to na xichtoknížku umí i čínský 2DIN rádio za 7 litrů, který si za odpoledne sem schopnej sám do tý káry namontit. Klidně i do 20 let starý, tam je to práce na 30 minut i s kafem >:D Už sem to sobě i pár dalším lidem dělal.
2. 3. 2017 06:52
Re: Potvrzuji
kdo kdekdo ti umi dat tolik asistentu a el. pi*covin, jak rikas, jako petkove BMW, navic v kombinaci s benzinovym i naftovym sestivalem a moznosti RWD/AWD ?
Camaro a Corvetta o kterych mluvis ? to tezko ...

edit 06:54: ja vim, ze Camaro s Corvettou nejsou konkurence petkoveho BMW
Avatar - Barrichello
2. 3. 2017 09:40
Re: Potvrzuji
Ne, nenabídne.

Místo nafty ti anbídnou Plugin hybrid co žere jak nafta a má dokonce lepší výkon, Active Rear Steering, All-Wheel Drive and Magnetic Ride Control je tam taky. Adaptivní tempomat, automatické bždění a všechny tyhle voloviny.

elektronické asitenty a serepetičky typu NightVision, antikolizní systémy, A infotaiment serepetičky umí dnes každej, třeba 34 repro BOSE, bezdrátové nabíjení mobilů, video*/audio pro pasažéry vzadu, vyhřívaná, ventilovaná a masážní sedadla i vzadu atd.
2. 3. 2017 10:46
Re: Potvrzuji
takze z puvodniho kdekdo je najednou nikdo.
Avatar - Uživatel_5340709
1. 3. 2017 13:05
Re: Potvrzuji
Od kdy se posuzuje motor jen od vydolovaných HP? Máme tu x motorů, co netrpí v dané své kategorii na nedostatek koní /hlavně ty otrubené/, ale jinak jsou to Potěmkinovy vesnice /pro tebe přímo srozumitelné přirovnání :-) / . Já už bych dnes nikdy nevybíral jen podle koní. Honda, mazda, teď i bmw jsou toho důkazem, další motory mě teď nenapadají.
Avatar - boost.
1. 3. 2017 13:08
Re: Potvrzuji
335 k z 3.6 V6 v roce 2017?

A víš, že BMW umělo 360 PS z 3.2litru před 13 lety?
1. 3. 2017 13:22
Re: Potvrzuji
BMW nabízí z toho objemu i 500 koní v M4 GTS, víme?
Avatar - MarTin1
1. 3. 2017 13:55
Re: Potvrzuji
Hele tohle nemá smysl..... to je stejný jak argumentovat tím, že dvoulitr od AMG má skoro 400 koní....... každej to víme jak to je a tyhle trolloviny nemá smysl vymlouvat někomu, kdo na to maximálně kouká v tabulkách.
Avatar - Barrichello
1. 3. 2017 14:04
Re: Potvrzuji
Já sem jedno BMW měl, tam byl motor v pořádku (ještě poctivá V8 atmosféra), ale to byla taky ta jediná věc. A interiér kvalitou materiálů přímo odpovídal prestižní cenovce 2,6 mega co to stálo jako nový. To z toho bylo znát přímo na 50 metrů, E60 v 550 bylo to samý v bledě modrým.
Kdybys sundal logo BMW z volantu a posadil do toho někoho kdo to nikdy nieviděl, tak bude dle interiéru přísahat na Hyundai nebo Opel >:D
1. 3. 2017 19:31
Re: Potvrzuji
Ty jsi vazne chudak
Avatar - Barrichello
1. 3. 2017 14:02
Re: Potvrzuji
a M4 GTS je konkurence 5metrovýho sedanu vyšší střední v nesportovní variantě. To sou mi novinky, čéče.
1. 3. 2017 16:15
Re: Potvrzuji
Psal jsi o motoru, ne o tom, v jakém autě je, tak nekličkuj!
Avatar - Barrichello
2. 3. 2017 09:29
Re: Potvrzuji
Ale bavíme se tu o sedanu 540, tak ti mohlo asi dojít, že to provnávám s jiným sedanem, ale když to chceš na férovku, tak to porovnávané vozidlo je Cadillac CT6 3,0 V6 TT. 404 HP, 543 Nm, Active Rear Steering, All-Wheel Drive and Magnetic Ride Control ;-)
Avatar - Beefcake
5. 3. 2017 01:15
Re: Potvrzuji
Ty si fakt chory.
Fakt ako podozrievat BMW, ze nevie robit motory, to chce fakt myslitela.
Nemusim guglit, ze to bude zase nejaka amerika, sedy dovoz, 10 za rok, ze ?
Avatar - Barrichello
5. 3. 2017 18:18
Re: Potvrzuji
Nevím nač reaguješ ale BMW motory moc nejdou, 4,4 V8 turbo je profláklé a diesly trpěly zakarbonováním a nálsedným přidřením. Najdeš o tom na netu tisíce článků.

Jinak šedý dovoz někdy šlape, Chevy tu prodal 29 aut za letošní 2 měsíce a má meziroční nárůst 1450% >:D >:D
Cadillac má nárůst 167%, Tesla 350% a vaše oblíbená Lada 800% >:D >:D
2. 3. 2017 09:07
Re: Potvrzuji
Není nad poctivou atmosferu.
[odkaz]
1. 3. 2017 11:19
Plusy a mínusy
Plusy: můj milovanej R6, ze ve své nejnovější evoluční verzi
výkon, spotřeba, převodovka, 4x4...
design exteriéru (tedy ovšem v Mpaketu)
prostor uvnitř
a samozřejmě sedačky vzadu 40-20-40

Mínusy: ten "klíček" je fakt obludnej
Centrální displej už je taky dost obludnej a začíná dosahovat estetických kvalit MB tabletů
a ta šedivá....místo který si můžete vybrat ještě spoustu dalších šedivých barev (koukněte na konfigurátor, zatím tam asi nejsou Mperformance barvy a je to jedno velký šedivý peklo)
Rozbalit vlákno
0
1. 3. 2017 11:24
Další mistr...
...specifikace testovacích aut. Ať se u BMW stejně jako u JLR podívají, jak správně nakonfigurovat testovací auto (M-B, Audi). Tady propadá na celé čáře.

Jinak...viděl jsem, seděl jsem. Zvenku evoluce krásných tvarů s krátkým víkem kufru předchozí F10. Viděl jsem jen M Paket, v tom je G30 velmi působivá. Ten kdo řekne popel na kvalitu interiéru nezná konkurenci a je pozér. Nádherné materiály i slícování. Odchozí A6 je naprosto pasé, pane testére.

Už to jen projet...jen prosím zruště ta odporná černá kola!!!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Skipper
1. 3. 2017 11:32
Dizajn
Vzhled je zatím jedinou věcí, kterou můžu posuzovat. A tady prostě ne. To auto se mi nelíbí, působí moc obtloustle. F10 mě oslovovala daleko víc. A pak ta černá kola - taky nic pro mně...
Rozbalit vlákno
2
1. 3. 2017 12:19
Re: Dizajn
Tak třeba já to mám opačně. F10 se mi nikdy nelíbila, příď vypadá jak z 15 let starého auta. Naopak na nové 5er můžu oči nechat :yes: :yes: :yes:
1. 3. 2017 12:32
Re: Dizajn
Na me pusobi stejne, jako treba Alfa Giulia. Hezke auto, ktere to prehnalo s botoxem.
1. 3. 2017 11:41
Design
Také nepatřím do cílové skupiny, tudíž s Tebou nestranně souhlasím. Kdybych si musel vybírat německé auto v tomto segmentu, tak s přihlédnutím k designu by to byl určitě Mercedes-Benz.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Karen_
1. 3. 2017 13:03
Re: Design
Mercedes je best, ale i toto je luxus auto :-)
Avatar - _Karel_
1. 3. 2017 16:26
Re: Design
Karen je dobrý, to by mě nenapadlo :-) :yes:
1. 3. 2017 12:02
Prostorný...
Bavorák na tom není špatně ani z hlediska prostornosti. .............bodejť by byl, když je větší než malý autobus... ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
1. 3. 2017 12:55
Re: Prostorný...
Je to veľké ako o triedu menšia Insignia, takže na vyššiu strednú žiadny autobus.
Btw. na Tvojom mieste by som si užíval, ako chvália Tvoj motor. :-)
Avatar - Dinar
1. 3. 2017 13:01
Re: Prostorný...
Je to bmw, stále platí, že dostáváš stejnou prostornost interiéru, ať jsi v 3er nebo v 7er. V g30 za mnou není víc místa než v f30. ;-)
Avatar - iudex
1. 3. 2017 13:06
Re: Prostorný...
Tak pri Tvojom spôsobe sedenia by za Tebou nebolo miesto ani v Maybachu. >:D
1. 3. 2017 13:13
Re: Prostorný...
Kamarád fajka, vždyť je to delší než X5. X5 4886mm, nová řada 5 4936mm....a já vůl myslel, když jsem měl na chvíli (2 roky) X5, že mám velké auto... :-)
1. 3. 2017 12:10
A nyni poprosim o minutu ticha za...
...Mercedes E, ktery je patrne zase uz "jen" druhy :yes:
Rozbalit vlákno
2
1. 3. 2017 12:59
Re: A nyni poprosim o minutu ticha za...
V UK testoch tiez davaju 5 er pred E cko...je o neco novsi a zrejme dozenie predaje noveho E cka este to moze zamiesat prichadzajuca nova A6 ticha voda brehy myje ...Nova 7 er zas nesundala z tronu stare S ko a to tiez pride zanedlho nove a hodne naslapane tak ako sa na etalon triedy patri...Chudak Lexus ten EU ostava zabudnuty a v kute smutny sam pritom kvalitou zakope do ciernej zemy aj BMW , MB aj Audi...
1. 3. 2017 13:23
Re: A nyni poprosim o minutu ticha za...
Kvalitou materialu a zpracovani mozna, ale nijak drtive, spolehlivosti patrne ano, ale co dalsiho muze nabidnout..? Nektere modely hezkou V8 atmosferu, ale design je nasemu vkusu vzdaleny az moc... Lexus tu proste porad bude jen pro nekoho...
1. 3. 2017 12:22
BMW
Vzhledem ke kvalitě vozů BMW poslední dobou bych si stejně objednal Mercedes. Navíc ten test mě smrdí už jen proto, že prodejnost vozů BMW v ČR spadla a najednou to je nejlepší auto planety. Najednou má i Jan Koubek k testu BMW na Streamu a samozřejmě je vychválen.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dinar
1. 3. 2017 12:53
Re: BMW
Tohle je otázka preferencí, náklonnosti ke značce. Koupit si MBE určitě není chyba, ovšem, že je nová pětka lepší auto, to je fakt, testů už vyšla celá řada, poznámky o testu, který "smrdí" jsou dětinské, běž si G30 vyzkoušet.
1. 3. 2017 15:24
Re: BMW
éčko je tradiční volba pro komfort a pětka pro sportovní feeling. Prostě co je pro tebe důležitější.
Avatar - Ronault.
1. 3. 2017 12:50
Zeptám se hloupě...
... ale co je na tom tak strašně super, nevídaného a naprosto unášejícího, že automatická převodovka v plně manuálním režimu i při otáčkách v omezovači neodřadí sama.
Chápu, mám pocit plného ovládání v manuálním režimu, ale je tu někdo, kdo jezdí s plně vytočenou třeba jedničkou aniž by si odřadil? Tak vím, že více už to na ten převod nepojede, takže proč bych chtěl mít otáčky v omezovači? 8-s
Je to jen nějaké novinářské klišé jezdit v otáčkách v omezovači a neodřadit si a kochat se vytočenou nezrychlující třeba dvojkou nebo mi něco uniká? :-O
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Dinar
1. 3. 2017 12:58
Re: Zeptám se hloupě...
Dojdeš k max otáčkám těsně před zatáčkou, do ní přibrzdíš, pokud převodovka ve chvíli kdy přesuneš nohu z plynu na brzdu sama odřadí, šlápneš na výjezdu do gumového pedálu plynu a budeš čekat, až zase podřadí. Toto je u bmw řěšeno výborně, prostě chceš řadit jen ty sám, posuň volič doleva. ;-)
Avatar - fOE
1. 3. 2017 13:02
Re: Zeptám se hloupě...
Nejen u BMW, bez povelu padme nepreradi ani 8hp v jaguaru. :yes:
Avatar - Ronault.
1. 3. 2017 13:04
Re: Zeptám se hloupě...
To byla tak trochu jediná situace, která mě napadala... ale přesto ono asi při tolika kvaltech a tolika turbech nebude pod pedálem úplně guma ;-)
Avatar - Dinar
1. 3. 2017 13:11
Re: Zeptám se hloupě...
Bude, protože šlápneš na plyn převodovka začne podřazovat a půl vteřiny se nic neděje.
Avatar - Ronault.
1. 3. 2017 13:26
Re: Zeptám se hloupě...
Půl vteřiny? :-O To BMW je tak pomalé...zlaté ameriky... ;-)
Avatar - woody-alien
1. 3. 2017 23:27
Re: Zeptám se hloupě...
On to nechápe, Ron má svýho ježkometa neustále našponovanýho k okamžitýmu použití. >:-[]
1. 3. 2017 19:11
Re: Zeptám se hloupě...
Další je hrabání se do kopce třeba na sněhu. Člověk by čekal, že v manuálním režimu bude řazení manuální. Že motor nenechá chcípnout, budiž. Klidně ať je to nastavitelné, ale rád bych měl tu možnost. Normálně na omezovači nejsi dlouho; jde o to, aby ti nepřeřadila v nevhodný okamžik.
Avatar - iudex
1. 3. 2017 13:00
Re: Zeptám se hloupě...
Super je to preto, pretože koncernová DSG to nedokáže a radí si aj v "manuálnom" režime sama. Zober si situáciu, keď ideš ostrejšie v M režime, vytáčaš motor do maxima a ideš si preradiť, ale v tej sekunde k rovnakému záveru dôjde aj prevodovka a preradí tiež, teda nechcene máš o dva stupne vyšší prevod. Strata času (ak si napr. na okruhu), zbytočný zmätok a robota navyše (musíš si naspäť podradiť).
Je ale pravda, že keď jazdíš v automatickom režime, tak Ťa to trápiť nemusí.
Avatar - Ronault.
1. 3. 2017 13:06
Re: Zeptám se hloupě...
Tak jak vidno dle garáže tak často s automaty nejezdím, ale pokaždé asi nemám to srdce ho točit tak vysoko, obzvlášť v téhle turbo době :-) Nicméně teď už mi to je jasnější,
Avatar - woody-alien
2. 3. 2017 00:57
Re: Zeptám se hloupě...
Rone, tys musel v Beskydech vzít ježkometa řádně pod krkem, tak nedělej, že nevíš o čem mluvíme. >:-[] Přitom je to tak krásný příklad a třeba mnou dost využívaný. Na rozdíl od iudexem zmíněného okruhu. Jedeš sérii ostřejších zatáček do kopce, nebudeme říkat sportovně, prostě jen s trochou toho nadšení. V zatáčce na dvojku/trojku podle situace, a po výjezdu na krátké rovince před další zatáčkou ten kvalt dotočíš. Dáváš nohu z plynu, případně musíš ještě brzdit a jsi zase v zatáčce. Přeřazení výš je naprosto nežádoucí pro následující výjezd z ní. Toť vše. Jenom dodám, že v nastavení Sport+manuál ti ten kvalt v omezovači "dokáže podržať aj koncernová DSG". Alespoň tedy v mém autě. ;-)
Avatar - boost.
1. 3. 2017 13:03
Re: Zeptám se hloupě...
Snaží se asi říct, že převodovka v manuálním režimu řazení (tzn. buď pohybem voliče nebo pádly) je co se řazení nahoru opravdu manuální, tj. že tě nechá políbit omezovač otáček motoru. Při podřazovani tomu tak není, tj. když motor točí max. 7k RPM a chceš o stupeň dolů už 6.5k rpm, tak tě nepustí aby se zabránilo poškození motoru.

Ale taky nevím, proč kolem toho dělají humbug, snad už většina moderních automatů tohle dělá...

Edit: koukám, že nejsem napsal svůj fundovaný post, tak mě všichni předběhli. >:D
Avatar - boost.
1. 3. 2017 13:04
Re: Zeptám se hloupě...
Snaží se asi říct, že převodovka v manuálním režimu řazení (tzn. buď pohybem voliče nebo pádly) je co se řazení nahoru opravdu manuální, tj. že tě nechá políbit omezovač otáček motoru. Při podřazovani tomu tak není, tj. když motor točí max. 7k RPM a chceš o stupeň dolů už 6.5k rpm, tak tě nepustí aby se zabránilo poškození motoru.

Ale taky nevím, proč kolem toho dělají humbug, snad už většina moderních automatů tohle dělá...
Avatar - Ronault.
1. 3. 2017 13:07
Re: Zeptám se hloupě...
Jo, jsi pomalý, ale napsal jsi to raději 2x, takže to má větší váhu >:D >:-[]
1. 3. 2017 14:03
Re: Zeptám se hloupě...
Pre mna je to hlavne fakt, ze ak sa rozhodnem radit manualne, tak sa nestane, ze pred omedzovacom preradim padlami a sucasne preradi aj elektronika, takze to skoci o dva stupne. To je ohromne otravne. Plus samozrejme fakt, ze pustis plyn v najazde do zatacky pred omedzovacom a auto proste nepreradi a ty mozes na vyjazde pokracovat na rovnakom kvalte ako s manualom.

Manualny rezim co radi sa je dobry akurat na to, aby sa nepouzival >:-[]
1. 3. 2017 19:33
Re: Zeptám se hloupě...
Má použití: když je převodovka špatně naprogramovaná a z jejího samočinného režimu ti začíná šibat. :-) Tedy řešení podtáčení, nevyužívání točivého momentu, zbrklého podřazování a nevím, čeho ještě. Když víš, že u omezovače řadí nahoru, stačí na to spoléhat. Pokud to tedy funguje rozumně.
Avatar - Bona Fide
1. 3. 2017 12:50
Proč čtyrkolka
Proč v poslední době je 90% BMW v xdrive, zvlášť u nás. Jinak pěkné auto zatím z říše snů >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Magister
1. 3. 2017 12:55
Re: Proč čtyrkolka
Protože se u BMW vyměnilo zaměření značky a s tím také klientela.

Jinak jo, tohle asi bude kvalitní autko.
Avatar - Dinar
1. 3. 2017 13:09
Re: Proč čtyrkolka
Tohle je blábol, který opakuješ pod svými nicky stále dokola, je těžce mimózní. Jestliže rostou prodeje celé d3, těžko mohlo bmw vyměnit klientelu. S kým, ke komu přešla?
Problém je v tom, že ty nechápeš, co bylo a je pro kupce bmw na těch autech přitažlivé a stále plácáš o odchodu bmw od sporťáků, ktreré ale nikdy nedělalo než okrajově. Nová pětka je stejně jako ty předchozí nejlépe jezdícím autem své třídy, to je bmw pure essence.
1. 3. 2017 19:36
Re: Proč čtyrkolka
Zákazníci zase tak věrní nejsou, takže značná část cirkuluje.
Avatar - fOE
1. 3. 2017 20:41
Re: Proč čtyrkolka
Znacna cast urcite, ale loajalnich je furt vetsina (u mercedesu dokonce hezke (temer) dve tretiny):

Luxury Brand Loyalty Top 10 Brand Loyalty Rate (%)
Mercedes-Benz 65.1
Lexus 60.7
BMW 57.4
Porsche 57.2
Lincoln 57
Audi 54.7
Land Rover 51.6
Cadillac 49.2
Infiniti 45.7
Acura 43.8
2. 3. 2017 09:02
Re: Proč čtyrkolka
Hmm jenze ta cisla spis ukazuji, ze zakaznici zustanou, nez ze by odchazeli.
Je treba pochopit, ze vetsina zakazniku nebude cely zivot jezdit Mercedesem nebo cely zivot BMW.
Obcas to prohodi a s tim nic nenadelas. A kdyz jich bude 20-30 procent, vsechno je OK.

Jednou BMW, jednou Mercedes, pak treba zase BMW.
Kdo to udela, ve statistice to pak vypada, ze byl jednou "neverny" BMW a potdruhe byl "neverny" Mercedesu.
On byl pritom uplne spokojeny zakaznik BMW a zaroven spokojeny zakaznik Mercedesu.

Pokud tva cisla maji rikat, ze 65% zakazniku si jako dalsi auto opet koupi Mercedes a ostatni si koupi jako pristi auto neco jineho, mam pocit, ze ta cisla jsou realna a lze jim verit.
Ovsem pokud rikas, ze ty z tech stejnych dat vyctes, ze 35% zakazniku Mercedesu nebylo se svym vozem spokojenych a z toho duvodu si sli koupit neco jineho, potom ta data dost nepresne interpretujes.
Avatar - fOE
2. 3. 2017 09:09
Re: Proč čtyrkolka
Za prve tohle jsou cisla z US trhu, za druhe co zdroj, to jine cisla... takze brat s rezervou. Jinak nikde nevidim zebych neco nejak, jakkoli, interpretoval. Nahodil jsem cisla (nakolik duveryhodna nevim), interpretovat si je muzes jak je libo sam. :-)
2. 3. 2017 09:17
Re: Proč čtyrkolka
Zajimal by me rolls royce (ne ze bych si to koupil, i kdybych na to mel, ja chci ridit).
Neco mi rika, ze kdyz uz jednou nekdo ma rolls, priste bude mit zase rolls, jinak potom vypada jak chudej pribuznej ... :-)
Avatar - Dinar
2. 3. 2017 07:06
Re: Proč čtyrkolka
Jistě, určitá část vždycky, ale tady jde o jiné tvrzení, a to, že bmw opustilo svou pozici výrobce sporťáků a jeho zákazníci z těchto dob odešli a byli nahrazeni jinými. To je tzv. věta magistrova, kterou tady opakuje do omrzení.
Já říkám, že bmw nikdy jinak než okrajově sporťáky nedělalo a jeho auta běžných řad mají v rámci konkurence stále ty stejné vlastnosti, pro které si je zákazníci kupují. A taky se ptám, jak můžou zákazníci bmw opouštět, když jemu i celé D3 rostou prodeje? A pokud bmw skutečně opustili, ke komu odešli? Na to ovšem odpověď nedostanu.
2. 3. 2017 11:16
Re: Proč čtyrkolka
Mě šlo o tu otázku, s kým by vyměnili klientelu, když roste celá D3. Klientela se obměňuje průběžně, růst nerůst. S tím blábolem o sportovních autech samozřejmě nesouhlasím. Jméno si udělali na běžných autech s dobrými jízdními vlastnostmi.
1. 3. 2017 13:14
Re: Proč čtyrkolka
A co na to Cherokee?
1. 3. 2017 14:59
Re: Proč čtyrkolka
Predajca mercedesu senior ešte po ránu neotvoril oči >:-[] On už presedlal na inú značku a svoj dízlový mercedes predal
2. 3. 2017 08:01
Re: Proč čtyrkolka
Ne, jde o to, ze Magister a Cherokee jsou jeda a ta sama osoba, vystupujici zde pod dvema ruznymi nicky.A nejvetsi sranda je, ze obcas se tihle dva spolu pobavi i sami >:D
Uroven trapnosti uz nemuze byt vyssi.
3. 3. 2017 22:42
Re: Proč čtyrkolka
Ono tragédiou je skôr história ich príspevkov a prechod od dízlu k petrolhedovi :-) >:-[] Ale oprav ma ak sa mýlim...
1. 3. 2017 12:55
Re: Proč čtyrkolka
Asi se na to kupci necítí. A přitom tam je tolik systémů, že urvat to s nimi není vůbec snadné... nicméně zaplaťpánbůh za to, že tyhle věci nejsou v M3 a v M5 budou aspoň vypínatelné:)
Avatar - Ham.
1. 3. 2017 13:01
Re: Proč čtyrkolka
Protože 9 z 10 kupců v této třídě považuje AWD za lepší řešení než RWD :-)
2. 3. 2017 09:22
Re: Proč čtyrkolka
Uhodil jsi hrebicek na hlavicku ve vsech evropskych zemich, kde je bezne snih.

Treba v Anglii, kde je na silnici 3cm snehu max 5 dni v roce, jsou xdrive velice vyjimecny, ovsem nektere drazsi verze sem BMW vozi pouze jako xdrive (ikdyz po evrope jsou bezne v prodeji i zadokolky), asi aby si v bmw trochu privydelali, on to zakaznik koupi, kdyz nema na vyber ... :-)
Avatar - iudex
1. 3. 2017 13:03
Re: Proč čtyrkolka
Kolega si kúpil 3er v zadokolke a keď ho v zime na kruháči začal predbiehať zadok, skoro si cvrkol a zahlásil, že nabudúce už len xdrive.
Takže petrolheadov, ktorí uprednostnia RWD, je drvivá menšina, tá väčšina ocení istotu a stabilitu štvorkolky.
Avatar - Ronault.
1. 3. 2017 13:08
Re: Proč čtyrkolka
Tak zase proto si taky člověk tu zadokolku kupuje... ;-)
1. 3. 2017 13:19
Re: Proč čtyrkolka
Az si ve stejne situaci cvrkne s xdrivem, jsem zvedav, kam pujde dal. Asi nekam k "bezpecne nedotacivosti" >:D
Avatar - Ronault.
1. 3. 2017 13:27
Re: Proč čtyrkolka
Tesla s autonomním řízením >:-[]
Avatar - Ozzman
1. 3. 2017 15:32
Re: Proč čtyrkolka
Alero na letních :-)
Avatar - wikinko
1. 3. 2017 13:43