Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Volvo Concept Truck testuje hybridní pohon pro dálkovou přepravu (+video)

5 komentářů

Avatar - wakantanka
wakantanka
čo ten systém váži? Myslím si že je dosť prepravcov, ktorí pred úsporou paliva dajú prednosť vyššej užitočnej nosnosti. Jedine že by ten hybridný systém bol od určitej doby povinný, resp. zvýhodnený na mýtnom a pod.
IPace
nemyslim si ze u beznych kontejnerovych kamionu pro dalkovou dopravu bude i treba pul tuny az tuna na tahaci nejak vadit, beztak mas jasne danou vahu soupravy a zrovna u tahacu pro kontejnery a skrinove navesy casto splnuji s prehledem o 6-7 tun vice nez skutecne muzou na tech navesech vest, pocita se tam ze dane tahace muzou slouzit i v uzavrenych arealech nebo zemich kde zadne vahove limity na soupravu proste nemaj, treba na prevoz sipkych nebo tekutych materialu kde muze tahat proste vic, stejne tak USA ma vyzsi limity pro soupravu, takze v Evrope to bude celkem jedno jestli to bude mit o tunu vic

jinak pokud umi ujet ciste na elektrinu 10km, tak by to odpovidalo tak 20kWh baterce, coz je prd, plus nejaky elektromotor a dalsi periferie, takze tak pul tuny by mohlo odpovidat v pripade ze to proste jen zastaveli do nejakeho soucasneho podvozku, pokud to navrli cele k tomu ucelu, nemusi to vazit o moc vic nez stejnej ciste dieselovej tahac
Avatar - eLzyx
eLzyx
já bych řekl, že u dálkové přepravy se na užitečné zatížení sakra hraje. Jsem se nedávno bavil s kamarádem-kamioňákem o kamionech a říkal, že kozel od MANu je proti ostatním (zejména Volvu) cirka o půl tuny lehčí a když vozíš kusově těžké věci, které plně nevyplní návěs, tak se ten MAN vyplatí. Prostě po pár desítkách jízd máš jednu v podstatě ušetřenou. S mzdovými náklady to hodí slušný balík.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Celková váha súpravy je jasne daná. Ak by sa nehralo o nejakú tu tonu nosnosti, prečo by potom boli aj tzv. nižšie rady ? Teda ak by sme to vztiahli na Volvo načo by bol taký model FM keď majú vypiplané FH? A že tých FM jazdí kopa nielen v diaľkovej doprave, prevažne z čo najmenšou kabínou hlavne kvôli užit. hmotnosti. Trebárs u sypkých materiálov je tá tona naviac už vidieť. V USA je tuším podstatný údaj o tlaku na nápravu, ale isto to neviem.
Avatar - Kolouš
Kolouš
myslis spatne. autoprepravci si jsou ochotni priplatit za hlinikovy vzduchojemy, hlinikovy disky, lehci predni sklo... a ne pro paradu, ale pro zvyseni uzitecneho zatizeni.