Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Potvrzeno! PSA kupuje Opel. Za kolik?

97 komentářů

nasua23
Zrovna, když koupím astru, tak to spadne pod číňany😐
patrikzx
Ja som chcel tiez astru.Je to pekne,utulne auto.Najskôr som bol rozhodnuty ze 1.4t staci ale po tom ako som presiel forum opla a zistil ze to skube a nijak sa to neriesi som si povedal ze 1.6t by stala za to,konecne turbomotor pripominajuci atmosferu aj cena dobra aj ked uz som bol na mojom financnom strope.Len skoda toho ze 1.6 ma rovnake problemy.Nebudem posielat auto do srotu kvoli tomu ze je stare.Astra je dobra len ked sa divam z 5metrovej vzdialenosti.Nakoniec som presiel k mazde.
nasua23
No já nevím, máš konrétní odkazy na ty fóra?
Něco jsem taky zaslechl a přitom nemám žádný problém.
1.4 92 kw

mazda super volba!😊
já chtěl kombík, šestka už byla cenově mimo a astra byla za super peníze.
patrikzx
Ahoj,je to forum cars.cz sekcia opel astra k.Vies uz ked po par km povie sam majitel ze by si to uz nekupil tak je to riadna bieda podla mna.Je to tam pestre.Myslim ze to stoji za to precitat si to.Teda neviem na aku dobu si ju ches nechat ale ja minimalne 10 rokov.Nove by asi malo byt lepsie ako jazdene,je to skoda lebo opel bol pre mna sympaticka znacka a astra rovnako.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Je to tady to vlakno: [odkaz]

Nekolik uzivatelu hlasi problemy s trhanim motoru pri akceleraci - vypada to na LSPI. Vesmes auta ze zacatku vyroby. Mam MY 17,5 se stejnym motorem a zatim zadne cukani.
Nicco
Mozna to budou jenom vadne vstrikovace, ktere kapou a propaluji pist. Uvidime.
patrikzx
tie uz menili a nepomohlo
Nicco
Smozrejme, ak ich menili za rovnako vadne. Ak teda myslis to iniciativu servisu v Bratislave, ked sa na vlasnu past rozhodli vymenit vsetrekovace, aj ked Opel povedal, nic nerobit, cakat. Najprv ich musi vyrobca (Bosch, Conti,..) upravit. Vstrekovace zneju logicky. Je to bezna zavada z dieselov, kde prepalia piest, lebo ho velmi tepelne zatazuju na jednom mieste. Ale to skumanie Opelu trva velmi dlho, takze je to podozrive.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Pokud je vymenili za stejne, tak neni divu, ze nepomohlo. Kazdopadne to vypada, ze se problem objevuje u vozu z prvnich mesicu vyroby.
Avatar - Wolfsteen
Wolfsteen
Mazda! To je správná volba :yes: Vítej v klubu 😉
patrikzx
tak nech vam sluzia 😄 ked som sa rozhodoval situacia bola ina ...kolko mate najazdene?
Vdaka wolfsteene 😉 benzinovy japonec je dnes k nezaplateniu >😁 ta astra sa mi vazne pacila a to som este mohol mat zamestnanecku zlavu zevaraj, v 20tke si kupit svoje prve auto a este nove
comper
a dopadne to urcite jednym velkym pruserom.
Avatar - miromen
miromen
Taky jsem tomu nevěřil a byt to opačně tak mě to určitě bude meně mrzet.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ty francouzské bizarnosti mi moc nevoní. Otočené interiéry se spoustou kompromisů, aby to trochu fungovalo. Neodladěné hybridy, nemožné převodovky, SUV bez 4x4, a ty naleštěné prdy DS s prohlášením, my nechceme konkurovat technikou, ale stylem.
Avatar - speedfred
speedfred
PSA si mozno budú robit svoje bizarnosti a Opel normál autá. PSA mozno začne znova montovať nejaké 6 hrnce
Avatar - eLzyx
eLzyx
PSA a šestiválce? A že by PSA nechalo dělat Opel dál normální kvalitní auta? Nevěřím tomu.
Avatar - Emel
Emel
No to nevím... jestli bude šestiválec v Insignii, tak bude asi pocházet z US větve koncernu. A pokud spadne Opel pod PSA...
Avatar - qwerty99
qwerty99
no ano, co jsme cetl mel to byt Holdeni 3,6 V6 SIDI 😒 pripadne mensi 3.0 V6 SIDI osazena turbem.
a timto to asi pada takze nejsilnejsi benzin bude 2.0 SIDI s cca 300 konma.

placu placu, uz mam zalozene prasatko s napisem Insignia B s V6 😒

qwerty
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nemyslím si, že by tímto okamžitě padla možnost V6, pokud je již připravena. Dá se očekávat, že zrovna v případě globální Insignie bude mít GM minimálně stejně tak velký zájem o spolupráci, jako PSA.
Avatar - praděda7
praděda7
The Australian GM subsidiary company issued a brief statement this afternoon. In full it reads: “Holden and Opel have had close ties for many years and delivered fantastic vehicles to Australian customers, including the current all-new Astra and the next-generation Commodore due in 2018.

“The good news is these product programs are not affected at all. We will continue to work closely with Opel and GM to deliver our vehicle plans with excellence and precision. This includes future, new right-hand-drive SUVs like the Equinox and Acadia that were engineered specifically for right-hand drive markets.”
Avatar - sargis
sargis
smutny den pre mna, jdu chlastat..ja realne nevidim nic, co by tym Opel ziskal.
Avatar - Emel
Emel
Co by tím Opel mohl získat? No, když to napíšu hodně nahrubo - peníze.

Jinak z toho taky moc radost nemám, nová Insignia vypadala dost slibně... jako ono se asi nic dramatického nestane, ale jako potenciální zákazník bych z toho měl trošku obavy.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jako zákazníkovi Ti mohou tyto hrátky být ukradené.
PSA se daří a vidí tady další možnosti průniků na jiné trhy, zvláště pak do Číny.
JENOM SDÍLENÍM TECHNIKY (NEJDŘÍVE ZE 3 ROKY OVŠEM) ušetří u Opelů tolik že se automaticky dostanou do černých čísel.
1 balík techny ale bude vybrán z toho lepšího co mají obě značky v portfoliu !!!
1 vývojová skupina techniky jako to mají u Nissanu/Renaultu.
Neskutečná úspora peněz.
Jinak nemusí nic měnit a mohou žít zcela samostatným životem. U Nissanu to funguje docela dobře.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Na moc jiných trhů v blízké době nepronikne, jen se může pokusit přebrat zákazníky Buicku v Číně.
1 balík techniky bude vybrán z toho levnějšího. A u Nissanu spolupráce s Renaultem nezačala nejslavněji, v prvních letech přinesla úpadek kvality.
Avatar - iudex
iudex
Novej Insignie sa to nijak nedotkne, je to hotové auto, ktoré sa už na niektorých trhoch predáva. Najskôr sa jej to môže dotknúť o také 4 roky, kedy obvykle prichádza facelift.
Ale inak tiež zdieľam obavy z tejto akvizície. Ak kúpim stratovú firmu, budem ju chcieť reštrukturalizovať a dostať do zisku a to bude Opel bolieť. Bude sa šetriť, racionalizovať, zdieľať motory a v portfóliu PSA nevidím nič, čo by som chcel mať v Opli (alebo pod značkou Opel).
Avatar - Emel
Emel
Já vím že se to Insignie jako takové nedotkne. Myslel jsem to jinak. Nová Astra se mi docela líbí, ale zas taková pecka to není. Ale Insignia, to pecka je, Opel se vytáhl a docela jsem si říkal, že jsme možná svědky nového vzestupu Opelu. A jak říkáš, teď se spíš bude šetřit...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jen šetřením by si nepomohli...
Avatar - Emel
Emel
To je fakt. Tak třeba jim ta synergie pomůže, aby to mohli pořádně rozjet 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Proč by ne? Já tady mám jen pocit, že se PSA zbytečně nasazuje psí hlava.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, tiež považujem novú Insigniu za najväčšiu pecku od Opla za posledné roky a to auto má potenciál značku výrazne potiahnuť. Moc sa do fúzií a akvizícií nerozumiem, ale zdá sa mi, že práve kvôli tomuto potenciálu a očakávaniam bol vhodný čas na predaj Opla. Možno mohol GM počkať ešte chvíľu, až sa prejavia predaje Insignie na celkových číslach a ešte o niečo zvýšia hodnotu Oplu, ale v ekonomike očakávania sú niekedy silnejší argument, ako samotné aktuálne čísla, tak to už možno zohľadnili.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zase naopak, mohou převzít i leccos od Opelu pro sebe, ne? Každá strana má něco, čím nedisponuje ta druhá a nemyslím si, že by PSA prodávalo jen Peugeoty s jiným znáčkem a trochu upravenou karoserií.
Opel má spoustu problémů, včetně nízkého vytížení továren. Ale motory naopak velmi slušné a nevidím důvod, proč je nepoužít namísto některých motorů PSA (třeba turbobenziny). A zase naopak, PSA chce růst a vyrábět více, ale sami už moc prostoru nemají, takže mohou využít volné kapacity Opelu.
Řekl bych, že Tavares ví, co dělá...
Avatar - iudex
iudex
Áno, aj ja si myslím, že PSA od Opla viac zoberie, ako im dá (z hľadiska technológií, nie peňazí). A to nie je príliš optimistické pre fanúšikov Opla.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Proč by ne? Těžko mohou vysát technologie a Opel zavřít, to by neufinancovala ani celá Francie dohromady..
Někdy finanční zázemí a prostor pro vývoje je víc, než darovat technologie...
Avatar - xjara
xjara
Potencionalnimu zakaznikovi to muze byt jedno uz jen z toho duvodu, ze platforma na ktere insignie stoji vyjivelo GM spolecne prave s PSA. Ona uz tam totiz v minulosti probihala spoluprace, takze se neni moc cemu divit, ze nakonec PSA Opel koupi.
frite
Opel tím získá šanci na další existenci..Ono dotovat automobilku věčně by mateřskou firmu taky nebavilo a německá vláda už podruhé taky nemusí chtít zachraňovat ze státního..
Avatar - iudex
iudex
Je otázka, prečo bola automobilka, ktorá predáva obrovské počty áut, takto dlhodobo v strate. Za minulý rok predal Opel/Vauxhall v EU 925t áut (+5,6% oproti 2015), pre porovnanie Peugeot len 837t. Takže ak to veľmi zjednoduším, buď vyrába príliš draho, alebo predáva príliš lacno a nech by Opel kúpil ktokoľvek, bude s tým musieť niečo robiť. Zdieľanie je samozrejme najmenej bolestivá cesta, ale pozitívne efekty spoločného vývoja sa môžu ukázať najskôr o niekoľko rokov. Dovtedy bude musieť PSA rovnako dotovať straty Oplu, ako to robil GM.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Píšu to výše - Opel má dlouhodobé problémy s vytížením továren (jen cca 70% i méně). To udělá strašně moc, když ještě kolem toho musí držet různé sociální programy pro zaměstnance. Pokud PSA dovede tu volnou kapacitu využít, je záchrana Opelu o polovinu snadnější.
A nezapomínej, že PSA není jen Peugeot, ale i Citroën, tedy tam už je první sdílení nákladů.
xpaja
S tím dotováním bych byl opatrný, ono Opel měl na hrbu vývoj všech modelu Buicku, vyjma největšího SUV a sedanu. Vše ostatní jsou přeznačkované Opely (jako Vauxhall). A Buicku se extrémně daří v Číně. Kdyby se to bralo jako celek rozhodně by neprodělávali. Jsem zvědav, jak se s PSA s GM dohodli na vypořádání Buicku a taky to jak s k němu GM postaví, když značka přišla o dárce orgánů.
Opel trošku doplácel na to, že nepochopil jak to dnes chodí. Zatímco VW, PSA, Renault apod. razí heslo "Navrch huj, vespod fuj". Rozumněj, co je vidět musí vypadat kvalitně (měkčené plasty apod.), ale co není vidět, tam se ořežou náklady až na kost. Opel v tom trochu zaspal a pochopil to až s novou Astrou a stejné to bude i s Insignii.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Dobre pises, Opel casto robil vyvoj aj pre dalsie modely.
Len aby v tom celom obchode nebol dalsi Lopez-Effekt.
Avatar - Anonym
Anonym
Buick se určitě rušit nebude, v Číně se prodává výborně. Prostě budou mít nějakou dohodu že od Oplu budou brát stávající modely a ty prodávat v USA a Číně jako Buick. Tím je v podstatě e😜anze Oplu do USA a Číny nesmysl a myslím že GM si to ošefoval smluvně dobře, aby mu nelezli do zelí.
Avatar - qwerty99
qwerty99
kam jdes, pujdu s tebou

qwerty
krutor
Lepší pořád pod Francouzem, který zná požadavky evropského trhu, než pod Američanem, který potápí značky i u sebe za louží.
Avatar - Anonym
Anonym
Hummer potopila krize, kdy to díky nízkým příjmům lidí a vyššíc eny ropy nikdo nekupoval, Saturn byla uměle vytvořená značka (on Hummer taky) a tak vlastně potopili Oldsmobile a Pontiac.

Chrysler zas potopil Eagle a Plymouth a Chrysler jako značka je k smíchu. A Ford potopil Mercury, ono nikde to není ideální
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Koukám že každej potopil každýho, je někde někdo kdo někoho nepotopil? .-)
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jen tady pár dutých hlav, protože dutou hlavu nepotopíš.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
zákony fyziky fungují
Avatar - Anonym
Anonym
Tak použil sem slovo krutora, já bych to takto neazval.

Všechny ty koncerny maj na začky pořád práva, kdyby chtěly, můžou je kdykoliv obnovit
Petrko
Srovnáváš nesrovnatelné. Ford Mercury vytvořil takže jí mohl v klidu zlikvidovat. Navíc to byly vždy jen luxusnější varianty Fordu. Značky které Ford koupil postavil na nohy a zase je prodal.
Avatar - Anonym
Anonym
GM ty značky taky vytvořil nebo kdysi dávno koupil
Petrko
Myslíš jako třeba SAAB. Takže znovu Ford vytvořil Edsel a Mercury a zase je zlikvidoval. GM kde co nakoupil a taky to zlikvidoval. Přijde ti stejné zlikvidovat Mercury a třeba Saab?
Avatar - Anonym
Anonym
Jeee, zas nějakej ukřivděnej Saabista, ta značka kdyby jí GM nekoupilo krachla už někdy v roce 95. Krom pár nadšenců to nikdo nekupoval. To je Jako Alfa, má to tuny fanoušků, ale jen těch co kupují ojetiny. Nikoliv nová auta 😄
Petrko
No coment. Já o voze ty o koze.
Avatar - Anonym
Anonym
Ono to s tím dost souvisí 😄
Provocateur
No, matematicky to mají asi Frantíci spočítaný dobře. Jsme dlouhodobě ve ztrátě, tak koupíme jinou ztrátou automobilku. -1*(-1)=1. Jen použili špatné znaménko >😁
Horst Fuchs
PSA mělo loni čistý zisk 1,73 miliardy €. Opel byl ve ztrátě -257 miliónu dolarů. Kumulovaně to bude samozřejmě horší.
Provocateur
Psal jsem dlouhodobě. Minimálně do roku 2014 byla několik let ve ztrátě 😉
Horst Fuchs
No, co by za takovou ztrátu jako PSA dala Tesla 😉
Provocateur
Při těch počtech může PSA časem koupit i tu Teslu >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Provokatére provokuješ dobře ale blbě 😄 PSA vykázalo zisk cca stejně velký jako co ho teď bude stát Opel ........... 😄
Provocateur
Viz výše, dlouhodobě - jedna vlaštovka jaro nedělá 😄
Avatar - iudex
iudex
Potom o to horšie, nie? 1 x -1 = -1. >😁
Avatar - aproximus
aproximus
spíš bych to viděl na (-1) * 2 = -2. takže to pude ke dnu ještě rychleji >😒]
nasua23
Jenže v PSA je už zapracovanej čínský státní podnik.

[odkaz]

V GM jsou fakt ***i. Proč prodávají automobilku zrovna v momentě, kdy má nejvíc našlápnuto po dlouhých dekádách paběrkování?
Nejvíc na tom vydělaj ty * z číny.
Avatar - Ham.
Ham.
Že jsou v GM ***i je docela možné, ale určitě ne proto, že nyní prodávají Opel, to je ekonomicky vynucený krok a důsledek jejich mizerného řízení Opelu od doby, kdy jej převzali. ***i jsou především proto, že postupně dokázali největší německou automobilku s velice tučnými zisky, kterou byla ve třicátých letech minulého století, "vytáhnout" na pozici německé pětky (dnes Opel prodává daleko méně aut něž VW, Mercedes, BMW, Audi) a navíc ze ziskové automobilky udělat dlouhodobě ztrátovou s velice složitou a ohroženou pozicí kvůli výhradní orientaci jen na evropský trh. To je skutečně exemplární příklad zcela zabedněného řízení ze strany GM. Nevím jak dopadne převzetí ze strany PSA, ale horší než pod GM to být asi nemůže.
zlysoused
Opel na tom byl skvěle i po 2. světové válce díky tomu, že ho vlastnilo GM, které na rozdíl od německých automobilek válkou neutrpělo, ale to už je pryč.
Avatar - Ham.
Ham.
Právě po WWW2 nezvládlo GM svou roli vlastníka a začal úpadek Opelu a to i přesto, že válkou utrpěl nejméně. Postupně jej převálcovali všichni jeho němečtí konkurenti, kteří se zvedali z ruin.
Avatar - del42sa
del42sa
řekl bych že Opel se dostal do ztráty kvůli Vaxhallu a to souvisí s Brexitem, což je krok který nemohl nikdo z GM nanagementu předvídat...
Avatar - Ham.
Ham.
Opel byl ve ztrátě dávno před Brexitem, na ten se mohou vymlouvat až v roce 2016. Od roku 1999 generuje Opel ztráty každý rok až dodnes, tedy 18 let ztrát v řadě.
Avatar - del42sa
del42sa
Ano, to je přece veřejné tajemství. Já mám na mysli oddobí po restruktulizaci ( po těch finančních injekcích co GM do Opelu nalilo ) mohl být Opel konečně v plusu.
[odkaz]

[odkaz]
Avatar - Ham.
Ham.
Podle mě výmluva na Brexit v roce 2016 je jenom zastírání celkové slabosti Opel/Vauxhallu. Zatím nejsou žádné celní bariéry mezi Evropou a UK, dovoz/vývoz je bez problémů (a v roce 2016 byl absolutně bez problémů), takže jediný vliv bylo oslabení libry po brexitu. Ale svádět problémy na volatilní libru je směšné, Japoncům se mrská yen a japonské automobilky přesto dosahují zisků, Škodovce letos možná hupsne koruna a přesto si nemyslím, že to nějak zásadně ovlivní její výsledky. Takto velké firmy musí být proti výkyvům měn dostatečně odolné právě diverzifikací trhů na kterých působí a zajištěním kurzů forwardy, swapy a opcemi a pokud je propad libry dokáže položit, tak je to jen doklad jejich celkově bídné kondice. V Británii vyrábí Nissan, Honda, Jaguar, LR, BMW (Mini, RR), VW (Bentley) a nikdo za rok 2016 nevykázal ztráty, ano někteří (Nissan, BMW) upozornili, že Brexit může v budoucnu přinést komplikace a že budou možná muset přenést výrobu, ale nikdo se v hospodářských výsledcích 2016 nevymlouval na Brexit.
Avatar - Anonym
Anonym
A na jaké trhy se měl Opel oreintova, když v USA a Asii se ta auta prodávaj jako Buick? A v Uastrálii Holden. Utekla jim možná tak jižní amerika, tot vše.
Avatar - Ham.
Ham.
A dokážeš říct alespoň jeden důvod, proč by Opel nemohl prodávat třeba v Číně, absolutně nejdůležitějším trhu světa? To, že tam prodává Buick není žádný důvod. VW tam také prodává a přesto se tam daří dalším značkám koncernu, viz Škoda nebo Audi.
Avatar - Anonym
Anonym
Jo takže budeš prodávat jedno auto nejlépe pod 5 značkama jo? to už GM zkoušel a nějak to nefungovalo....

Takže nesmysl vid. Ty auta jako VW a Škoda maj aspo jinou kastli, což by u dua Opel/Buick asi jaksi nebylo
Nicco
Nekolik duvodu😒br />
1) nejdriv svetova krize = ztrata. GM chtel Opel prodat Magne a Sberbank, ale neprodal ale uzavrel 3 tovarny a napriklad 1.4Turbo motoru vzal na posledni chvili primy vstrik
2) potom planovali zisk s pomoci Ruska. Astra J tam mela paradni prodeje, ale potom Putmen obsadil Ukrajinu a obdrzel sankce, ekonomika padla. Opel se stahnul v 2015 a zase ztrata.
3) uz uz to vypadalo na prvni zisk, ale prisel Brexit a pad libry (Opel ma v UK 40% prodeje a je to nejvetsi trh)
To uz byla posledni kapka pro GM.
Mozna jeste jeden duvod pridal Trupeta, kdo se stahne zpatky do US, dostane 10% slevu na dani. Ford jiz dostal stazenim v Mexika. GM bez te slevy by ztratila prvni misto na trhu v US.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Trumpa bych do toho fakt netahal. Opel je něco jiného, než výroba "venku" pro domácí trh.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
no a stáhnout by museli něco ............... jako že stáhnout nic = nonsens
zlysoused
Problém Opelu je, že se neustále snaží držet technikou a kvalitou krok s VW, jenomže se mu jednak nedaří tuto snahu přetavit v odpovídající prodeje a navíc nemá možnost rozpustit náklady v modelech dalších značek, které by prodával v EU, tak jako to dělá VW. Spojením s PSA by se tohle mohlo do značné míry vyřešit.
Avatar - Jaros71
Jaros71
To má jistou logiku..
Jen se bojím , že německou kvalitu vystřídá frantíkovská nekvalita..jen bude v pěkném obalu. 8-s
Např. motory má Opel lepší jak benzíny tak diesly.
Průšvihy s HDI původem od Peugeotu..už má za sebou před pár lety i Ford..ty jejich 1.6 to byla katastrofa. :-!
pogo26
Jaká frantíkovská nekvalita? Má snad Renault nějaké kvalitativní problémy?
RRAAFF
Nebál bych se francouzské nekvality. Vlastníme "stoletý" Citroen XM a stále to jezdí, startuje, funguje. A to byl vůz, který byl vyhlášen tím, že si elektrika žije vlastním životem.
Známý měl 306 HDI a přes vysoký nájezd (300tkm) s tím jezdil 100km denně a motoricky bez problémů (pravda, interiér nebyl v nejlepším stavu 😄 )Kolega s 1,6HDI v Citroenu C4 Picasso taktéž bez problémů.
Já jsem sám vlastníkem vozu Opel a pracuji pro automobilku koncernu VW a všude je něco 😉 .
zlysoused
Tak to úplně nesouhlasím. Motory HDI určitě patří k těm nejlepším dieselům do 2.0. V PSA měli problémy s 1,6THP a VTi, ale to už je snad vyřešeno. Do budoucna předpokládám, že využijí to lepší od obou výrobců pro vývoj nových modelů.

PSA by byli sami proti sobě, kdyby dopustili pokles kvality u Opelu. S jeho nákupem nejenomže rozředí náklady, ale hlavně se dostanou k lukrativním trhům severozápadní Evropy v čele s D a GB. Je v jejich největším zájmu kvalitu u Opelu udržet a zvyšovat. Naopak můžou převzít standardy řízení výroby z Německa.
Avatar - del42sa
del42sa
Opel je mrtvý, přivítejte Opeul >😒]

Buick/Holden pokračuje spolupráce a dodávky potřebných technologií, PSA získá i přístup k vývoji palivových článku, které vyvíjí GM s Hondou, přibudou další společné projekty.

GM will also be e😜osed to the future success of the combined entity via its ownership of PSA share warrants.

GM and PSA also plan to collaborate on the deployment of technologies related to the electric car. In addition, existing arrangements for the supply of certain baden Holden and Buick models are maintained, while PSA could eventually purchase long-term fuel cell systems from the GM / Honda joint venture.

"We are pleased to have together GM, our colleagues at Opel / Vauxhall and PSA, a further opportunity to enhance the long-term performance of our respective companies by building on the success of our alliance, " Said Mary T. Barra, President and CEO of GM.

"For GM, this is another big step in the current plan to improve our performance and accelerate our momentum. We are transforming our company and achieving record and sustainable results for our shareholders through the disciplined allocation of our resources for the most profitable investments in our core automotive business and technology that enable us to define The future of individual mobility.

We are confident that this new chapter will further strengthen Opel and Vauxhall in the long term and we look forward to contributing to the future success and value creation potential of PSA through our common economic interests and 'An ongoing collaboration on current projects, but also on other exciting projects to come" concluded Ms. Barra
jarafara
v podstatě to pro ně dopadlo dobře, když každý rok Opel předělává obrovské peníze, tak můžou být rádi, že místo výroby aut tam nejsou překladiště čínské pošty, byla by to škoda...
Avatar - Bubáq
Bubáq
PSA uvažuje o znovuobnovení SAABu!
Po převzetí Opel/Vauxhallu očekávají zisk do 2 let. Ten by se měl využít pro obnovení R&D SAABu ve Švédsku s tím, že vozy pro Evropu a Blízký Východ budou vyráběny v německých továrnách Opel. Od r. 2021 čekává PSA prodej 420.000 Saabů ročně, z nichž 300.000 bude e😜ortováno do Číny. Růstový potenciál značky SAAB se odhaduje na 12% ročně především díky čínskému, a později Indickému trhu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To snad radši ani ne, stačí se podívat na tragikomedii jménem DS. U Saabu se dá čekat podobný postup: překapotujeme pár Opelů, přidáme několik kg chromu a hurá do Číny.
pogo26
Do Číny se z Evropy ve velkém e😜ortují auta? Nebude to náhodou naopak?
Avatar - del42sa
del42sa
odkud pochází ta informace ?
peterle
Tak dúfajme, že Opel bude mať šťastie.
Avatar - Bubáq
Bubáq
... a taky Talbot. Ale to byl jejich vlastní výtvor.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Simcu zlikvidoval Chrysler, Peugeotu už z ní moc nezbylo.
Josef 1
Opel využíval prvky celého koncernu.
Takže PSA se nedostali pouze k Opelu.

A bude se moci nyní v Evropě prodávat Chevrolet Cruise?
Velkoodběratel_kukuřice
PSA takhle bude patřit mezi větší automobilky. GM udělal chybu, když prodal Opel. Už nebudou moc soupeřit o pozici největší automobilky a sotva budou rádi za 3. místo, jestli je HK nebo RN nepřeskočí. Navíc pro ně bylo klíčové partnerství s Opel kvůli Buicku a Chevroletu. To bude i nadále, ale už tak trochu jiné. Neřekl bych, že je chyba Opelu, že byl ztrátový. Špatný management neumožnil Opelu lepší e😜anzi do Číny a do USA. A Opel nebyl jenou dírou na peníze, protože z vývoje těžil celý koncern.
Avatar - Anonym
Anonym
Proboha jak by mohl Opel e😜adnovat do USA a Číny, když modely Opelu se tam prodávaj jako Buick? >😁 >😁
Velkoodběratel_kukuřice
No myslel jsem samozřejmě ne teď, ale e😜anze Opelu do USA někdy v 60.letech a do Číny na začátku boomu. V Číně se prodávají lépe evropské než americké věci.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Prodávají...ale jak dlouho ještě?
Avatar - Anonym
Anonym
Já myslím že to má GM s PSA ošfovaný, aby tam měli co prodávat. Samostatné modely LaCrosse a Enclave by to totiž moc nevytrhli.
Avatar - praděda7
praděda7
Za mých časů u Toyoty se mě do ruky dostávala data, která se zabývala tím, kolik zaměstnanců se podílelo na výrobě vozů vyrobených/prodaných za daný finanční rok. Toyota tyto data používala za účelem srovnávání produktivity v továrnách, které měla rozseté po celém světě. (Nevím, jak srovnatelné bylo technické vybavení továren. Předpokládám, že Toyota měla tuto věc ošetřenu). Bylo by zajímavé vědět, jak na tom byl z hlediska GM koncernu právě diskutovaný Opel.