... Peugeot 3008. Evropské Auto roku 2017 bylo vybíráno ze sedmi finalistů, mezi nimiž nechyběl italský sedan střední třídy, japonské malé auto nebo švédský model střední třídy.
Vždyť je to jen novinářská cena, kterou si vymysleli novináři jen za účelem půjčování aut od automobilek! Dopad na trh to nemá žádný a nikdo si ani nepamatuje pět let zpátky vítěze, teda krom novinářů, kteří dostanou od fabriky auto s hrdou polepkou na zadním skle.
Jediný dopad je že novináři můžou v průběhu roku tvořit spoustu článků a vykázat nějakou činnost a my jim to žereme a ještě to řešíme.
Chápal bych snad ještě ceny za prodávanost v dané kategorii, ale tam by se nedalo moc uplácet, tak to je neprůchozí. Jo a snad ještě kategorii za inovativní řešení!
Současný šéfredaktor časopisu Automobil Jiří Duchoň, člen mezinárodní jury vůz roku, jako jediný zástupce ČR, to popisuje více méně jinak. Předtím tam působil Tomáš Hyan po Milanu Jozífovi. Je tam 58 porotců. Myslím si, že to není s ohledem k tomu, kdo uspořádá lepší banket. Nebo chcete-li, tak žranici.
Mýlíš se, vliv na prodeje to má značný. Když byl v roce 2014 vyhlášen P308 autem roku, tak se v Automotive lighting (kde se vyrábí přední světla na P308) museli zavádět speciální víkendové směny a to dlouhodobě, aby se naplnili objednávky.
Tedy vyhlášení COTY se projeví v prodejích.
Auto roku v ČR 2017 - Peugeot 3008
Gay auto roku 2017 - Fiat 124 Spider ... předtím Ford Mustang, Citroën DS3 nebo Aston Martin DB9.
To je každý rok. Co se aut v ČR týká, jsem gay! :-) A to mám rodinu >:D . Nepochopím, proč auto roku aspoň jednou nemůže být nějaké krásné auto....proč to není nějaké Ferrari, Aston nebo Maserati?
Tak ve Fiatu to bude asi s místem špatné, u Astona netuším, ale v Mustangu je pro řidiče místa celkem slušně...navíc sedačky jsou už v základu elektricky komplet nastavitelné.
Ne, cekam porad, kdy se nam tady cestne prizna a omluvi se za ten podvod, co tu par let predvadel. Ale cest je cerokeemu/magisterovi patrne cizi, porad tu diskutuje pod obema nicky a nekdy i sam sobe prizvukuje. Proste trapak jak vysitej :no:
Výsledky tohoto ročníku jen ukazují současný úpadek automobilových hodnot - místo technicky brilantního a designově skvostného sportovního sedanu s pohonem zadních kol zvítězil uprděný crossover, který ani nemůže mít pohon 4x4.... :'-(:'-(:'-(:no:
Ja určitě nesouhlasim s tim, že by Giulia byla designovy skvost. Pro mě je to za poměrně dlouhou dobu, vzhledově nejmeně povedena alfa. Ne že by nebyla pěkna, ale na AR dost slabota a navic jako novinka mi přijde, že je na trhu už několik let. Takova 159 i přes svuj věk stale pusobi svěžim dojmem.
Musím s tebou souhlasit. Občas jí potkávám v modré barvě a bude to základnější výbava a celkem slušně "zapadá do davu" navíc mi přijde, že to auto tu jezdí, jak píšeš, několik let. Je pěkná, o tom ani potom, v určité barvě dokonce hodně pěkná, ale za mě tam je přesně to "ALE" co píšeš. Když vidím pěknou 159 tak se za ní otočím a mám jí, po vzhledové stránce, radši.
Co jsem zatím viděl, sluší jí spíš světlejší barvy a samozřejmě velká kola. Bílá, červená. Černá byla fakt nic moc. Modrá asi záleží, nějakou světlejší bych si představit uměl.
159 byla krásná, to jo... ale zase proporčně je Giulia lepší.
Minulý týden jsem až koukal, co jich jezdí v Belgii, různé výbavy od "social edition" po QV a pro mne je to nejkrásnější auto loňského roku. Rozhodně působí prémiově na úrovní D3, alespoň takhle na pohled :-) (Myslím tím i v kontextu chudá vs top výbava)
AR tak trochu o nedokonalostech je, což nemyslim nějak špatně. Jenže, zatimco mě dokaže 159 zaujmout a to i dnes, tak Giulia ne a muže mit sebedokonalejši proporce. Samozřejmě se bavim o vzhledu a nic to nema společneho s jejimi kvalitami, ktere určitě nezpochybňuji.
No, to ze vyhrál peugeot je mozná trochu problematické. Ale urcite nemela vyhrát giulia. Co se designu týče tak ten je určitě horší než její předchudci a to minimálně dvě generace nazpět! A to se jen tak nevidí.
Co se pokrokovosti týče, tak autem roku měl být jasně pouze mercedes. Ten přináší inovace a posouvá automobilový trh dále a přináší nový designový směr.
Vzadu jo, tam to má šmrnc, líbí se mi ta zatmavená světla v takovém tom pásu... asi bych si odpustil tak kilo chromu. Ale ten předek je pořád docela dost divočina.
Mne prekvapila nominace za CR: BMW M2, Suzuki SX4 S-Cross a Toyota Corolla.
Co se tyce 3008 - vypada jeko po crash testu a volant je divny, ale design pry neni kriteriem. Maji to byt nove struktury / prvky karoserie / platformy inovace platformy nebo nove mechanicke struktury / prvky - zhruba receno. A hodnoti se jizdni vlasnosti. A v teto souvislosti nechapu, proc A-R neni prvni a proc tam 3008 vube je.
myslím si že to vyhral zaslúžene. Napríklad pre interiér ktorý v rámci mainstreamu rozprúdil zabehnuté konvencie a pritom tentoraz je to ergonomicky hodne dobré. A vlastne ušiel napríklad "koncernu" o svetelný rok ďalej. Inak ja by som asi 3008 momentálne nekúpil kvôli chýbajúcej štvorkolke ale to už je osobná preferencia.
Mne sa ten dizajn paci. Dokonca az tak, ze ked som v decembry vyberal nove SUV bol Peugeot 3008 na prvom mieste. Nakoniec som vsak kupil ine z dovodu, ze na auto podla mojich preferencii by som musel cakat 3 mesiace, nez ho vyrobia. Kedze do prace jazdim 25 km, bol by to problem a vybral som inu znacku kde bolo vozidlo na sklade aj so 120tis zlavou.
Takých díleri milujú. Predať skladovku netrpezlivému zákazníkovi, že akože so zľavou.
P.S. Predchádzajúce auto sa ti zo dňa na deň rozpadlo, alebo si zo dňa na deň dostal novú prácu? ;-)
Nerozpadlo :-) Vykupili ho tam a dali lepsiu cenu oproti bazarom ktore som pochodil :)
Nebol to leziak, skor naopak, konciaca akcia, takze trochu obmedzeny vyber farieb, ale moju mali na sklade...
V kokpitu jsem si našel hned výbornou pozici, dvojkolka pro mě kvůli spotřebě stačí, i pro těch pár jízd na sněhu, trochu možná moc chudá palubovka, trochu nezvyk masivní sedadla. Auto mělo být pro větší kufr jako P4008 pro čínu o pár cm delší tak je to auto nádhera. Pod kapotou jsou krásně seskládané motory, trubky atd radost pohledět. Tak a teď nebudou na P3008 slevy :-(
Osobne prosím vyskúšať. Ale keď to mám opísať tak ten pocit že sadám do naozaj nového auta. A mám rád lietadlá, a toto sa tomu tak nejak približuje :-)
Mám 2 roky starou 3er touring, měsíc starou E - oba řekněme v plné a krásnou E46 330i Coupe na odreagování. Má ten Peugeot něco, čím by mě překvapil či ohromil?
Trojku mám M Sport, ta není o pohodlí, ale vážně si myslíš, že je ta atrapa SUV pohodlnější než E? Kolik bude ten Pažout s průměrným motorem točit ve 200?
Ale to som predsa nepovedal, nie som blázon. Na to sú tu iní ktorý si predstavujú že ich octavka je niekde medzi RR a 5kovou BMW :-). A ako točí pri 200 je mi skutočne jedno. Proste mám rád pohodovú jazdu a to je celé.
Ak sa mozem zapojit, mna v tej cenovej kategorii zaujal i-cocpit a potom ta tlacitkova klaviatura pod infotainmentom, siroky a vysoky stredovy tunel kedy je prava ruka "vylozena" a clovek sa tam citi pohodlne vsadeny :-) No a z vonku predna maska a diodove svetla. Akurat tie falosne vyfuky su trochu trapne :-)
... doporučuju se projet Peugeotem 3008 ... a pak přesednout ... do Mazda CX5 ...Renault Kadjar ... atd., jak jsem to před zakoupením P3008 udělal ... )))) TEPRVE PAK PIŠTĚ SVÉ DOJMY ... Peugeot3008 je o třídu lepší )))
PSA ten úspěch přeju, ale moc netuším, čím si tu cenu, ve srovnání s konkurenty, zasloužili. V 3008 jsem nejel ani neseděl, tak nechci moc kafrat, ale letošní vítěz mi přijde hodně divný. ;-\
Stačí kouknout na fotky se sezením. To je strašné - stehna ve vzduchu, sedí se na zadku!
Tady opravdu už nejde o technickou hodnotu věci a už vůbec ne o pra-původní záměr COTY, totiž: poměr užitné hodnoty k ceně.
... konečně rozumný názor ))) ... je třeba se posadit a projet se ... a zjístit, proč 58 novinářů dalo přednost P3008 .... já jsem tenhle test udělal před koupi nového auta loni v prosinci ... a věřte mi ... z původních favoritů na koupi ...se stali outsideři o 1 level níže ...jízdně ...technologicky ... a designem ... mám P3008 2.0 BlueHDi 150k ... a po 5000 km ... bych nechtěl nic jiného ..))) Hezký večer všem...
Tak jsem si myslel, že když min. rok vyhrála Astra, že se něco zlepšilo. Když jsem však viděl, jak se letos do finální sedmičky nedostaly ty vozy, které tam měly být, protože se s nimi valná většina porotců neprojela a pořádně se s nimi neseznámila, tak jsem ani nečekal, že by z těch 7 byly AR Giulia, Volvo S/V90 a MB E na prvních třech místech a že z nich Giulia, jakožto v mnohém vzor pro ostatní, byla první.
to sis asi splet soutěž. Tot není nejlepší design, ale auto roku. Základní kritérium je value for money. Ale ani tohle kritérium to auto nesplňuje. to je pravda.
Že se těch Suveček prodá víc z něho lepší auto nedělá.
Základní výbava nové 3008 zahrnuje tempomat, manuální klimatizaci nebo digitální přístrojový štít.Se základním benzinovým tříválcem 1.2 PureTech (96 kW) stojí 510.000 korun.
Kde je nějaká sláva? O tomto vítězi se obecně ve článcích při nominacích zde také nepsalo, zato o kom to bylo víme všichni... Jo jo jsou lepší auta, ale poslední roky ceny dostávají auta, které si můžeme dovolit a také jsou k užitku a samí krasavci tak ať to vydrží. Koncern má co dohánět.
Peugeot. Neurazí, nenadchne, vypadá že se do něj vleze hodně nákupních tašek. Jakékoliv auto z žebříčku by si ale zasloužilo vítězství víc.
Giulia si mě za volantem získala už dávno, to je prostě dokonalost a řidičský sen. Zkuste s ní projet jeden kruhový objezd pod plynem a pochopíte proč to píšu. Mergl za techniku, C-HR za objevení nové kategorie vozu a tak bych mohl pokračovat... to i ten citrón mi je sympatičtější, prostě kdokoliv jiný než ten neučesaný, zavalitý Francouz by dokázal motoristickou Evropu prezentovat lépe.
Nezbývá mi než doufat že si mimoevropští investoři a výrobci neřeknou že to je to co Evropan chce.
tato "sranda roku" uz davno nie je o tom ze vyhrava najridickejsie alebo najkrajsie auto... co uz ... ja to sledujem uz roky a vzdy to vyhra nejaky "uplne bezny spotrebak" az na par vynimiek ako napr. leaf ;-)
mne pride ze sa dnes uz vyhrava len z povinnosti... to caro 90 rokov ked sa vyhravalo aj za skutocne zasluhy a prinos je davno prec ( XM.. mondeo .. alfa 156... a pod )
osobne by som to doprial jaguaru F-pace ale ten sa nedostal ani do finale co uz... a podla mna aj kodiaq je lepsim vozom ako P3008 ale tak co uz... kazdopadne z tych 7 finalistov uz bolo dost jasne ze to 3008 vyhra... vzhladom na sposob fungovania sutaze je to teda "opat" docela neprekvapujuci vitaz
Evropský Vůz roku musel vždycky něco pokrokového přinést a zároveň musel zohledňovat poměr užitkovosti k ceně. To však skončilo někdy v druhé polovině devadesátých let.
Jakýsi záchvěv udělala loni Astra. Možná k tomu dopomohlo i to, že Opel s ní (a s novou Insignií) dává najevo, co a jak zlepšil, jak k tomu dospěl a proč. Tak, jak se to dělalo dřív a jak si pak polovzdělaný koníčkář mohl přeščíst v technických časopisech (Automobil) a poučit se. O to víc se poučili porotci, protože jejich technický automobilový základ by větší a Vůz roku měl tak objektivní váhu.
Dnes však nejsou automobilový novináři, co by porotci, technici, a tak si ani nedomyslí to, co už si nepřečtou. S čisté nefundovanosti i nezájmu tak dají body něčemu, podle "něčeho".
Tak teda gratulácia do Peugeotu. Vôbec ma natrápi, že vyhrala 3008-ka, prajem jej to, ale skôr ma mrzí, že nevyšiel môj typ. Za mňa to bola C-HR, pretože z vyššie spomenutých finalistov ako jediná vo mne vyvolávala emócie a rád sa za tým auto otočím.
Já si počkám až nastaví zrcadlo...
Tedy přesněji - až auto.cz udělá srovnávací test s novým Yetim. Bude to napínavé do poslední chvíle, ale vítěz je jasný už teď ;-)
Jen takový postřeh - Jak to že má PSA ve finálové sedmičce dvě auta (když podle kapitánů průmyslu z diskuze o převzetí Opelu vyrábí jen krámy) a nejsvětější koncern nic?!
Tři se prali a sedmý se směje.
Řikal jsem si, jestli to Alfa urve nebo překvapí vyšší střední třída V90 či Éčko... a ono to vyhraje auto do počtu. 8-s
Arese to vystihl nejlépe. Diskutabilní, páprdovský, bez motoru, bez hybridu, bez elektriky, bez čtyřkolky... bezpohlavní.
A napr. taký Passat má tých displayov menej? Rozdiel je v tom že tam si musiš za ne priplácať. Asi si budeš musieť zvykať. Za pár rokov to takto bude mať úplne každé auto.
...))) jezdím v Peugeot BlueHDi 2.0 od konce prosince loňského roku ))) ... zima byla slušná ... nic se nepoj.b.l.o ))) ... sedět ... nebo ujet 5000 km ... to je rozdíl ))) a většina z vás ... ví prd o čem mluví )))
[odkaz]
58 novinářů z 22 zemí Evropy se projelo všemi nominovanými vozy a rozhodli, jak rozhodli ..))) ... takže ... tlachejte dál ))) ...
Za sebe bych tedy řekl, že 3008 se po stránce designu povedla (ale paradoxně jí možná více sluší halogeny) a poslední i-kokpit konečně vypadá k světu (jeho zpracování už tolik ne)...Ale jako auto roku bych jej také nezvolil.
Podle fotografií jsou zejména vzadu stehna výrazně ve vzduchu a nohy natáhnout nemůžete. Vepředu to kvůli středovému tunelu vidět není, ale už z toho, jak má řidič stehna skloněná to vypadá obdobně jako vzadu.
A proč tedy je potom to auto tak vysoké?!
Kdyby bylo celé auto "zlaté", tak toto jsou přeci chyby velkého kalibru!!!
Jakou roli v tom tedy hrála volba pro vítězství? Inu, porotci si do auta nesednou.
... aha ...podle fotografií )))) ...chyby velkého kalibru ... tak až v tom autě ujedete 5000 km ... dejte vědět, jestli tuhle ptákovinu ještě jednou zopakujete )))
uz som to pisal ze doprial by som to jaguaru F-pace ( aj ked je jasne ze drahe vozy moc nevitazia ) ale neprekvapilo by ma keby vyhral P3008.... a stalo sa ;-) ... peugeot to vyhral... podobne ako s astrou trefa ... zda sa ze na auta roku mam posledne roky docela dobry "cuch" ... aj ked mozno je to len nahoda ;-)
V kútiku duše som dúfal vo víťazstvo Giulie. Neprináša "cingrlátkovú revolúciu", vsádza na technické riešenia pre radosť z jazdy, riešenia skrývajúce sa hlavne pod kabátom, ale vyhrali práve "technické vymoženosti", ktoré dáva Pežó okato na obdiv, riešenia poplatné dnešnej dobe. Aká doba, také autá, a víťaz je len odrazom doby a hodnôt dnešných ľudí...
Michal Karpat, spáliš demonštratívne svoj novinársky preukaz? :-O
Gratuluji PSA. 3008 je hezké auto. Sice jsme ho neřídil, ale byl jsme si ho prohlídnout a dovedl bych si ho pro sebe představit.
PSA se docela daří. 2014 COTY Peugeot 308, teď Peugeot 3008. Do toho kupují Opel... jako by se PSA po letech skomírání pořádně nadechovalo.
...ale kdyz sem ted prebiral novou 308 pro manzelku (operak), tak me tam oslovila prave 3008 a prisla mi fakt krasna a luxusni. Skoda, ze neumi byt ctyrkolka. Pry az 2019 pridaji na zadek elektromotor, tak bude konecne 4x4
Nádherné auto, len sa nedá regulovať ventilácia...
Je to najkrajšie SUV, super pohodlné. Nádherné spracovanie, veľmi sa mi páči, už by som ho aj bral, len...:
- Na tom aute sa nedá regulovať ventilácia!!! Tie ventilačné výduchy nemajú mechanickú klapku, s ktorou by sa ten výduch dal privrieť alebo zavrieť podľa rozhodnutia človeka, ktorý oproti tomu výduchu sedí! Keby som do takého auta posadil moju ženu, asi by som to už nerozchodil...
- To krútenie sa obrazovky tachometra pri prepínaní sa nedá vypnúť, Prvý raz Vás to ohúri, ale potom to je už otravné. A nezbavíte sa toho.
- Skúste si nastaviť na dotykovej obrazovke napríklad klimatizáciu bez toho, aby ste sa prestali pozerať na cestu. Ono to nejde. A keď to ide, tak sa nedívate na cestu. Veľmi, veľmi nebezpečné...
- A na záver, je to vôbec SUV, keď to nemá 4x4?