Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTrump by měl přehodnotit emisní limity. Co to bude pro automobilky znamenat?
62 komentářů
praděda7
Záleží na tom, jaké další páky má Donald v šuplíku a jak by mohl ekofašistickou vládu v Californii zahnat do rohu... :-!
V tomto mu rozhodně fandím!
A já s Tebou.
Já si taky myslím, že lepší cesta než emisní limity je vybavit občany plynovou maskou, nebo alespoň rouškou, aby ji pak mohli dlouhé zimní měsíce používat při každé vycházce ven, jak už to dělají ve všech čínských nebo japonských velkoměstech.
ja se spis tesim na chvili kdy Trump ohlasi ze s tim neudela nic, nebo ze naopak bude zpriznovat dane limity, ostatne podle jeho poradcu je zprisnovani v zajmu ekonomiky USA, cim min budou dovazet a cim vic budou moci vyvazet, tim lip pro ne
Typická ukázka člověka zpracovaného ecopropagandou. Zkus se zajímat o emisní limity u lodí, letadel, průmyslu a vytápění. Auto chcu, aby bylo dělané pro řidiče a ne pro ekofašisty.
no jak vidno tak ty se o ty emisni limity lodi a letadel zajimas jen do te miry ze o nich pises nesmysly v diskuzich >😁 protoze podle toho co pises sis ani nevyhledal nejake novejsi informace a jen papouskujes nejaky zaver z roku 2010 kde se pise ze 15 lodi vyprodukuje stejne emisi jako vsechny auta 😉 a vsiml sis vubec ze je jiz rok 2017 a ze se za tu dobu docela dost zmenilo a postupne maji zacit v pristavech a na letistich platit emisni limity take?
Miluju ekologické chytrolíny. A co články z loňska a předloňska....
[odkaz]
Velká zaoceánská plavidla vypouštějí až 70 procent emisí do 400 km od pobřeží, přičemž na severní polokouli připadá 85 procent z této hodnoty. Ovšem při zbytku cesty se využívá nekvalitní nafta, částečně podobná asfaltu. Důvodem je zejména cena, protože spotřeba těchto lodí se pohybuje okolo 1400 litrů za hodinu.
Vývoj: Maersk Line se zavázala do roku 2020 snížit emise CO2 každého přepravovaného kontejneru společnosti DB Schenker o celých 20 procent v porovnání s rokem 2014.
=> 20 % to si dělají srandu? Jenom? A to je jedna společnost.
[odkaz]
[odkaz]
Velká zaoceánská plavidla vypouštějí až 70 procent emisí do 400 km od pobřeží, přičemž na severní polokouli připadá 85 procent z této hodnoty. Ovšem při zbytku cesty se využívá nekvalitní nafta, částečně podobná asfaltu. Důvodem je zejména cena, protože spotřeba těchto lodí se pohybuje okolo 1400 litrů za hodinu.
Vývoj: Maersk Line se zavázala do roku 2020 snížit emise CO2 každého přepravovaného kontejneru společnosti DB Schenker o celých 20 procent v porovnání s rokem 2014.
=> 20 % to si dělají srandu? Jenom? A to je jedna společnost.
[odkaz]
Tady právě ukazuješ, jak věci mícháš.
Aniž bych to četl, je mi jasné, že v prvním článku půjde z velké části o SOx. Ty se u aut prakticky zanedbávají, protože používáme paliva s velmi nízkým obsahem síry. To nebylo něco, co musely vyřešit automobilky. EU i USA pak využívají možností daných mezinárodními smlouvami a vyžadují splnění přísnějších limitů v příbřežních vodách. Tolik k tomu, že se na to kašle. Jo, mohli by v IMO pohnout kostrou a zakázat tahle paliva globálně. Problém je v tom, že méně rozvinuté země nechtějí tak přísná pravidla jako ty rozvinuté. Stojí to víc peněz. Ty rozvinutější pak chtějí jednotná pravidla, nechtějí zatraktivňovat cizí registry. Takže je těžké se někam pohnout a protahuje se to (z čehož zrovna EU vůbec není nadšená).
V druhém případě pak jde o CO2, tedy v podstatě spotřebu. Tam je 20 % opravdu dost. Lodní doprava je velmi efektivní.
Aniž bych to četl, je mi jasné, že v prvním článku půjde z velké části o SOx. Ty se u aut prakticky zanedbávají, protože používáme paliva s velmi nízkým obsahem síry. To nebylo něco, co musely vyřešit automobilky. EU i USA pak využívají možností daných mezinárodními smlouvami a vyžadují splnění přísnějších limitů v příbřežních vodách. Tolik k tomu, že se na to kašle. Jo, mohli by v IMO pohnout kostrou a zakázat tahle paliva globálně. Problém je v tom, že méně rozvinuté země nechtějí tak přísná pravidla jako ty rozvinuté. Stojí to víc peněz. Ty rozvinutější pak chtějí jednotná pravidla, nechtějí zatraktivňovat cizí registry. Takže je těžké se někam pohnout a protahuje se to (z čehož zrovna EU vůbec není nadšená).
V druhém případě pak jde o CO2, tedy v podstatě spotřebu. Tam je 20 % opravdu dost. Lodní doprava je velmi efektivní.
Tady by bylo dobré říct, že důvod, proč se víc tlačí na regulaci v přístavech a na letištích, je právě nespokojenost s rychlostí postupu mezinárodních organizacích při OSN (tedy IMO a ICAO). Původně se tomu chtěli vyhnout a báli se roztříštěné regulace. Takže tahle odvětví svěřili existujícím mezinárodním organizacím specializujícím se na ně. A ty apelovaly na státy, aby nezaváděly vlastní opatření a daly jim víc času, když se začaly ozývat stížnosti. Tohle se táhne od Kjótského protokolu.
Až půjdu po Václaváku a potkám kouřící zaoceánský parník, začnu se zajímat o jeho emise. Do té doby je to něco, co v drtivé většině metropolí nemá sebemenší vliv na lokální smogovou situaci.
Ekofasisticku ?
Ved ten clovek/redneck absolutne neveri na klimaticke zmeny a povazuje to za podvod. To je horsi extrem, ako nejaky "ekofasizmus".
Ved ten clovek/redneck absolutne neveri na klimaticke zmeny a povazuje to za podvod. To je horsi extrem, ako nejaky "ekofasizmus".
No však dnešní osobní doprava nic z toho nezpůsobuje, podílí se úplně zanedbatelným procentem. Nesouhlasím, ekofašismus je metla evropského automobilového průmyslu a toho, co má každý petrolhead na autech rád! Nejraději by nás narvali do po*raných elektrických pleček, co se budou samy řídit. A přidělali nám čidlo i na *. Všude by narvali ohavné vrtule a na pole soláry. Jsem rád, že u nás po těch podvodech jsou marginální silou. Zelenorudý mor. Přitom tam, kde by němco mohli udělat, se nic neděje....vývoj výroby elektřiny, regulace emisí námořní a letecké dopravy, průmyslu a vytápění domácností.
Jen se ryje do bohatých automobilek, šikanuje řidiče a przní auta. Účelové, ošklivé.
Jen se ryje do bohatých automobilek, šikanuje řidiče a przní auta. Účelové, ošklivé.
Těžko říct, co je na tom pravdy, ale říkalo se, že evropské automobilky byly pro (lobovaly za to), protože tahle opatření vedou ke ztížení vstupu na trh.
Hahaha...určitě by si automobilky pod sebou pořezávaly větev...takové zprávy mohli vypouštět do etéru jedině ekofašisté aby oblbli veřejnost... :-!
Není snad pravda, že to ztěžuje vstup na trh novým hráčům? Neurychluje to snad zastarávání techniky? Když si chceš udržet náskok před firmami z méně rozvinutých zemích, musíš zůstat v pohybu, musíš inovovat. Co však můžeš dělat, když za to trh není ochoten zaplatit? Klidně přijme starší, levnější techniku. Co takhle zákonem tu starou techniku vytlačit? Uměle vytvořit poptávku.
Neříkám, že to udělaly. I kdyby ano, tak nejspíš ne všechny. Svou (perverzní) logiku to však má.
Neříkám, že to udělaly. I kdyby ano, tak nejspíš ne všechny. Svou (perverzní) logiku to však má.
Akorát, že ta technika se nevyrábí s důrazem na koncového uživatele, ale s ohledem na nasmyslně stanovené zelené cíle. To není inovace a vývoj.
Ano, stěžovalo by to vstup novým hráčům, kdyby nějací byli. Číňany to neohrozí, protože ti vše okopčí a jinak kde nic tu nic...spíš se automobilky potápí, protože jim ekofašisté již dlouhou dobu kroutí krkem...jen si spočítej kolik automobilek krachlo od 70ých roků minulého století. V tu doby ekofašisté začli vystrkovat růžky. To v US nastoupil bezolovnatý benzin...a tím nechci říct, že to byl špatný krok. Ale s jídlem jim přibývala chuť až se jim ta moc moc zalíbila a čím víc jim automobilky uhýbají a politici kvůli hlasům u voleb přicmrdávají, tím horší pro normálního motoristu.
Do Číny však nejdou aktuální řešení. Takže se učí to, co už je tu neprodejné. Tenhle problém vyřešili jinak. Vstoupili do řady firem v evropském automobilovém průmyslu. Takže přístup mají. Pořád je však vstup náročnější (vždy si mohli zkušené inženýry koupit). Protože je to technika pro jejich domácí trh zbytečně drahá.
Lojza11
Skoda, ze Trump neni prezidentem cele EU. Jen my tady v Evrope mame takove pitomce co resi, rum ze neni rum, okurky jsou moc zahnute apod voloviny, misto aby resili daleko dulezitejsi otazky napr. migraci. Ach jo.
Za prvé tam máme ty, které jsme si tam zvolili a za druhé oni řeší i důležité věci. Faktem je, že zelenorudá cháska je tam rozlezlá, snad se to po příštích volbách změní.
Tech nasich par zoufalcu v parlamentu moc velkou diru do sveta neudelaji. Jsou v eu parlamentu da se rici do poctu, poslani za zasluhy. Dostali pekne trafiky a na nake volice z vysoka kaslou.
No tak když tam volíme jelita jako je Mach a Zahradil a spol.... Já to myslel globálně - jsou tam ti, co jsme tam my Evropané poslali.
evropska komise neni voleny a neni ani odvolatelny organ, takze nikdo z nas si je opravdu nezvolil 😉 a hadej co po pristich volbach vzhledem k tomu ze to nejsou voleni ale jen navrhovani lide?
je videt ze nekteri jedoinci ve zdejsi diskuzi ani nevedi jak nektere "politicke" funkce funguji alespon v EU, takze se pak divme ze nevedi ani jak funguje system v USA, ale tak hlavne ze mate s Winem co napsat >😁
je videt ze nekteri jedoinci ve zdejsi diskuzi ani nevedi jak nektere "politicke" funkce funguji alespon v EU, takze se pak divme ze nevedi ani jak funguje system v USA, ale tak hlavne ze mate s Winem co napsat >😁
Zákonodárství tvoří evropský parlament, tam volíme. Komise dělá dohled. Komisaře si navrhuje sám stát - tedy zase námi volení. Předsedu komise navrhuje námi volený parlament. Celá komise je odpovědná partlamentu, tedy námi přímo volenému subjektu.
Takže nemám rád, když je EU představován jako nějaký svébytný samo lidi generující moloch. Je to jen o nás - občanech členských států a je tedy obrazem naší společnosti.
Takže nemám rád, když je EU představován jako nějaký svébytný samo lidi generující moloch. Je to jen o nás - občanech členských států a je tedy obrazem naší společnosti.
par informaci o EK
"Evropská komise je politicky nezávislý, výkonný orgán EU."
"Kandidát na post předsedy Komise je vybírán představiteli jednotlivých zemí v rámci Evropské rady na základě výsledků voleb do Evropského parlamentu."
opravdu veris ze nami zvoleni lide v evropskem parlamentu resi koho odsouhlasej? vetsina z nich ani nevi koho odsouhlasej a zajima je jen zastupce jejich vlastniho statu, takze ty jako volic ovlivnis kulove 😉
[odkaz]
"Evropská komise je politicky nezávislý, výkonný orgán EU."
"Kandidát na post předsedy Komise je vybírán představiteli jednotlivých zemí v rámci Evropské rady na základě výsledků voleb do Evropského parlamentu."
opravdu veris ze nami zvoleni lide v evropskem parlamentu resi koho odsouhlasej? vetsina z nich ani nevi koho odsouhlasej a zajima je jen zastupce jejich vlastniho statu, takze ty jako volic ovlivnis kulove 😉
[odkaz]
Opět je to o tom, koho volíme. Já vybírám pečlivě. Lidé jako Telička nebo Jourová jsou tam dobře zapsáni.
Ty doteď nevíš že komunistickej rum fakt nebyl rum https😐/www.topalkohol.cz/eshop/kategori… ? 😄
Je to asi jako bys fernetu řikal becherovka = to je aspoň obojí z bylinek 😉
Je to asi jako bys fernetu řikal becherovka = to je aspoň obojí z bylinek 😉
:yes: za to palec nahoru...ano rum, co nebyl rum, je v očích omezenců největší křivda EU, která jim zjevně zasahuje do každodenního života víc než vše ostatní kolem (svoboda cestování, žití, práce, opravené domy, památky, hřiště, evropská spolupráce apod).
Ak nebudú mať rozumné nastavené limity a ak navyše bude klesať cena benzínu, tak budeme jazdiť leda tak na nožný pohon na bicykloch, lebo vycucnú ropu ani sa nenazdáme kedy.
to co Trump muze ovlivnit je plan na snizovani spotreby prumeru flotily kazde automobilky, jenze i ta je vpodstate mirnejsi nez to co musi ve finale splnit prave s emisnima limita v tech statech, v realu se tedy nic nezmeni
Navíc automobilky stejně musí vyvíjet technologie tak, aby vyhověly globálním požadavkům. Např. na čínském trh už bez elektromobilu nebude nikdo moci prodávat. Takže ano. Třeba budou moci v USA prodávat horší technologie, ale náklady na vývoj špičkových technologií jim to neušetří, pokud budou chtít prodávat i jinde než v USA. A opevnit se na svém domácím trhu je bezvýchodná strategie.
My jsme drazí, stále si zmenšujeme motory a chlácholíme se přeplňováním. Vývoj nejde směrem k řidiči, ale limitům a nesmyslným číslům a těm se vše podřizuje. Takže vyrábímě ptákoviny jako tříválce, ačkoliv vždy budou špatné, dáváme je do stále větších vozů a tváříme se, co nemáme.
Obama to schvalil narychlo proto ze to resi limity spotreby pro automobilky dopredu, takze kdyby nahodou treba staty USA nezprisnovali emisni limity, tak by nekdy v roce 2025 byla pristejsi ta norma od federalni vlady, Californie ale jiz ohlasila po zvoleni Trumpa, ze sprisnovat bude at s tim Trump udela cokoliv 😉
zase jsi jen ukazal jaky jsi omezenec
emisni limity zacina mit USA jedny z nejmene prisnych, a jiz ani neni nejvetsim trhem s auty, predehnala je Cina, a dohani je Evropa, pokud chteji americke automobilky zustat konkurenceschopne, stejne se budou muset prizpusobit zbytku sveta 😉 a mimochodem 3 z Trumpovich "poradcu" navrhuji naopak jeste zprisneni, zmirneni jen dva
I tady se najde pár deb*lů, co budou psát o sazometech VW apod. na základě dieselgate, přitom VW koncern je nedílnou součástí našeho průmyslu a je největším automobilovým výrobcem na světě. Mezi zákazníky těch pomatenců je evidentně málo. A to nepíšu jako jejich fanda, vlastně jsme od nich nikdy auto neměl, Škoda 120 ještě nebyla koncernová.
Emise aut jsou ti u pedele, protože těmi jezdíš Ty, ale cokoliv jiného by se mělo sešněrovat a hlídat.
Zároveň nevím, proč by někdo měl být de.bil jenom kvůli tomu, že nemá na dieselgate stejný (a promiň - omezený) názor jako Ty. To že "VW koncern je nedílnou součástí našeho průmyslu a je největším automobilovým výrobcem na světě" zaručeně neznamená, že může podvádět. A to co dělali podvodem prostě je.
Na jedné straně adoruješ ameriku, kde "prostě nelžou" a hned pak bagatelizuješ průs.er VW...
Jen pro Tvojí informaci: také nesdílím nadšení nad trendem downsizingu a papírových spotřeb, ale to neznamená, že budu štěkat jak hárající fena...
Nebagatelizuju, na zákazníky to vliv nemá, jak vidno dle prodejů. Normy jsou nesmyslné, měření emisí a spotřeby v Evropě je jeden velký laboratorní podvod...pak by měly být všechny značky žalovány. Ne jedna! Všechny v Evropě lžou. Jediné auto, které jezdí dle deklarované spotřeby, co mám (za posledních deset let) je z Ameriky. A jde se dostat snadno i pod ní.
takze to neni o ekofasistech jak tu nekteri stale pisou 😉
o sazometech at si kazdy pise co chce, me jsou u zadnice
co se lodi tyce, je videt ze tu dal siris polopravdy, nekolikrat jsem tu jiz psal a to i pod tve posty, ze lodni prumysl se meni daleko rychleji nez ten silnicni, prechod na hybridni a elektrocne pohony u lodi nastane mnohem drive nez u silnicni dopravy, a to z toho duvodu ze v pristavech, tedy mistech kam ty lode musi zajizdet zacinaji platit postupne mnohem prisnejsi emisni limity 😉 nektere lodarske firmy jiz prestavuji stavajici lode pri modernizacich na hybridni pohony, a kuprikladu kdys si dnes objednas vystavbu velke oceanske lodi (nakladni nebo turisticke), tak jinou nez hybridni ti dnes jiz nikdo na celem svete nepostavi, klasickou koncepci kde vzadu mas pevne srouby dnes jiz zadna lodenice na svete nestavi, vzdy pouzivaji elektricke otocne azipody, posldni klasiku slo objednat v roce 2016 😉 do nekterych pristavu tak za par let zadna klasika co nesplni emisni limity nebude vpustena 😉
u letecke dopravy je to taky dost v pohybu, pokud by ses alespon trosku zajimal i jen bulvarne, tak zjistis, ze oba predni vyrobci dopravnich letadel se snazi a snizuji u novych modelu jak spotrebu, tak i emise, nekolik mezinarodnich letist totiz take jiz ohlasilo v lonslem roce, ze do par let nevpusti na pristani nektera letadla, z Americkych kuprikladu SF a Miami, a z Evropskych Frankfurt, CDG, LHR, a v Cine to ma platit od 2020 pro asi 50% tamnich letist, mimochodem u letadel se to pocita na pasazera, tedy problem budou mit hlavne mala letadla
kdys neco pises, tak si o tom alespon neco zjisti, protoze jinak nejsi nic jineho nez jen troll co siri bludy
[odkaz]
Velká zaoceánská plavidla vypouštějí až 70 procent emisí do 400 km od pobřeží, přičemž na severní polokouli připadá 85 procent z této hodnoty. Ovšem při zbytku cesty se využívá nekvalitní nafta, částečně podobná asfaltu. Důvodem je zejména cena, protože spotřeba těchto lodí se pohybuje okolo 1400 litrů za hodinu.
Vývoj: Maersk Line se zavázala do roku 2020 snížit emise CO2 každého přepravovaného kontejneru společnosti DB Schenker o celých 20 procent v porovnání s rokem 2014.
=> 20 % to si dělají srandu? Jenom? A to je jedna společnost.
[odkaz]
mimochodem Maers ma v planu sve kontejnerove lode vybavit fotovoltaickyma skladacima strechama, ktery by z casti pohanely hybridni pohon danych lodi
dulezite na emisich lodi je take to, na co se pocitaji, kdybys prepravoval dany naklad prumerne kontejnerove lodi kuprikladu z jihu na zapad USA misto tou lodi treba kamiony, tak by emisne vysla ta preprava nekolikanasobne horsi v pripade tech kamionu, a to i presto ze ty kamiony by jeli primejsi cestou 😉
mimochodem CO2 zajima jen blbce, kuprikladu obycejna vodni para je mnohanasobne vice sklenikova nez CO2, mnohem dulezitejsi jsou uplne jine casti emisi 😉 ale to jsem tu taky jiz nekolikrat psal, aby se zase nekdo jako ty jiz po Xte ozval >😁 , predpokladam ze priste to napises zas >😁
Hybridní pohon pak sám o sobě nic neřeší. Pokud ti běží generátor a spaluješ v něm v podstatě odpad, tak emise bez řádného čištění spalin pěkné nebudou. Chceš, aby lodě alespoň u pobřeží přešly na kvalitnější palivo. Nebo byly schopné spaliny dostatečně vyčistit.
A elektrické lodě budou jezdit po drátech natažených nad vodou?
Maersk ma dokonce plany na pokryti kontejnrovych a tankerovych lodi fotovoltaikou
Tu fotovoltaiku u tankeru bych mozna jeste pochopil, ale u kontejnerovych? To chteji dat kam?
Prijde mi, ze se ve smyslu ekologie vymysleji cim dal vetsi sloniny.... To at se radeji vrati k plachetnicim
Asi přes kontejnery umístí konstrukci s panely. Zřejmě s nějakým sklápěcím mechanismem, kvůli jeřábům.
Mimochodem, k plachtám se také vrací. Ne jako náhradě, ale doplňku, který může významně snížit spotřebu.
S tou ucinnosti by me to taky zajimalo, kdyz uvazim, ze u Slovenske strely se pouzivalo mechanicke premosteni prave pro zvyseni ucinnosti - to ale bylo v dobach, kdy elektromotory mely mnohem horsi vlastnosti...
No, taky me to napadlo, druha moznost je panel na kazdem kontejneru - v obou pripadech by to ale dost komplikovalo nakladku a vykladku.
Vsak to vyuziti vetru u lodi je asi jedine smysluplne >😁