Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Automobilové zkratky: Víte, co znamená AMG, CC, MCV, RS nebo WRX?

22 komentářů

gil54
GTV (alfy)
OPC (Opel)
DB (aston)
HP (hodně starých aut)
CV (u francouzských aut hlavně Renault)
JTD a JTDm (nejvíc u fiatů) a i CDTi (třeba Opel)
SE (víc výrobců)
SP (Ferrari)
TT (Audi, a v historii i Ford)
CX (Citroën)
WR-V, XR-V, FCX, (Honda)
SSKL (Mercedes) úplně nejprovařenější zkratka všech dob a chybí ??? Tady by mě zajímalo, jestli to "L" znamená leicht -lehký nebo licht-světlo, v různých textech to vychází tak 50 na 50. Ale tady se to asi nedozvím.

Jen tak co mě napadlo a zasloužilo by si to zmínku a vysvětlení (vyjmul bych možná jedině ty Hondy i když nějaký důvod budou ta označení mít také). Dalo by to klidně na druhý díl. 😉
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
L je jednoznačně Leicht. Ono i logicky vzato není důvod menší a tím pádem i lehčí verzi pojmenovat Světlo. Sice to vzniklo za Hitlera kterej byl magor, ale zase ne takovej jako jsou severokorejští Kimové - Slunce nejjasnější a podobné výblitky.
gil54
Tak jednoznačné to není, některá vysvětlení odůvodňují výraz "světlo" odlehčením rámu pomocí "prosvětlujících" otvorů, které tvořily vizuální dominantu této verze.

(To menší, jak píšeš, je předešlé písmeno kurz - krátký.)
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
Zudem sind die Wagen ca. 200 kg leichter als die Typen SSK („SSKL“ bedeutet „Supersport Kurz leicht“)
Jsem už trošku starší kousek, o auta se zajímám celý život, německy umím líp než česky, ale Licht jsem ve spojení s žádným označením Mercedesu ještě nečetl.
gil54
[odkaz]
Neobhajuji tento výklad, ale objektivně je v mnoha pramenech.

(Starej jsem taky dost. 😄 A vysvětlení s hmotností je mi také bližší.)
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
Píše se tam o SSK Leicht a pak je tam anglický překlad do Light, což je sice výraz pro světlo, ale ty doslovné překlady jsou nejhorší překlady, možná proto je v tom textu the SSKL was even lighter, což znamená lehčí a je to i přesný překlad německého Leichter - lehčí.
gil54
.....máš pravdu, a proto jsem to po důkladnějším přečtení smazal.
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
Nicméně přehled máš. Hezký den.
Keď mám porovnať Ford RS a Škodovky RS, tak jeden z nich výrazne devalvoval toto spojenie na úroveň trochu lepšej výbavy.
Jimbo
Něco jako FR u Seatu.
Avatar - Ham.
Ham.
Když porovnám Porsche 911 GT3 RS a Ford Focus RS, tak jeden z nich devalvoval toto spojení na úroveň trochu rychlejšího hatchbacku, který se závodním sportem nemá nic společného. 😄
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
Ale zatímco Focus RS je plnohodnotné adrenalinové auto sice výkonově slabší než to Porsche ( ale i o dost dostupnější), tak ta Octavia RS je jízdně stejně nudná jako ta s tříválcem, jenom je rychlejší a tvrdší. A po Fuckliftu i pěkně ošklivá.
Avatar - Ham.
Ham.
Já bych řekl, že RS neznamená adrenalinové ani zábavné auto (což FoFo RS jistě splňuje), ale renn/racing/rallye sport. A ještě jsem neviděl současné sériové FoFo RS (sériovou Octavii RS samozřejmě také ne) v nějaké rallye nebo na okruhu v seriózním závodě. Naproti tomu ta 911 GT3 RS je běžný závodní vercajk tak, jak se vyrábí a prodává. FoFo RS je zábavné auto, Octavia RS je cesťák s výkonnějším motorem, ale ani jedno není "RS".
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😒] :yes:
Papezja
Neni potreba porovnavat s Fordem, staci s minulosti😒br /> 100L - zaklad
110LS/110R - lepe vybaveny zaklad se silnejsim motorem
120S - silnejsi, upraveny motor, drobne upravy pro sportovni pouziti, bez komfortni vybavy.
130RS - zasadni upravy konstrukce, motor vyvinuty specialne pro tento vuz, odlehcena a rozsirena karoserie s mnoha vzhledovymi odlisnosti
200RS - vzhledove zaklad pripomina jen vzdalene, technicky s nim nema temer nic spolecneho. Ukazka moznosti automobilky.

Kdyz se porovna octavka s touto historockou radou, kde se nachazi?
lukas_gg
L - de Luxe
S - Standard
LS - de Luxe Super
Papezja
Pozor, neplest si 120S (sport) se 105S (Standard). V dobach kila jeste "standart" verze neexistovala a 120 (rada 742) v S-ku neexistovala

120S byla 110 se zvetsenym zdvihem na 72mm a chladicem vpredu - tuto techniku pouzivala rada 742 v serii, ale az o radku let pozdeji. Na rozdil od 130RS mela puvodni uzke napravy a brzdy.

110L melo 39kW, 110R melo 46kW - u LS si nejsem na 100% jisty, podle nekterych zdroju melo motor z L-ka, podle jinych z R-ka. Pozdeji u rady 742 ale platilo, ze LS (A GLS)byla "silna" 120 se 42kW (oproti L s 37kW). Pak byla 120GL, ktera mela luxusni vybavu, ale slabsi verzi motoru. Pro zmenu 105 a 130 verzi LS ani GLS nemely - silnejsi varianty jejich motoru neexistovaly. Zkratky se tedy netykaly jen vybavy, ale i vykonu motoru
kaiserlábus
Zapomněli jste na OSVP - okurková sezona v plném proudu. >😒]
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
redakce, spíte tam, nebo co??? ................ kde je hlavně TSI a HTP??? >😁 ¨
/máte u mě veliké mínus 😉 /
Avatar - Anonym
Anonym
SS - Super Sport
GTS - Grand Touring Sport
LE - Limited Edition
SE - Standar Edition

atd
lukas_gg
CSL - Coupe Sport Leichtbau
GTO - Gran Turismo Omologato

nevím co u Dodge znamená SXT; T/A
Avatar - Cloner
Cloner
VW R (R-Line) chybí.