Jsi si opravdu jistý že Kardiaku vyrobí 200 tisíc za rok? Já někde četl že mají 3tisíce objednávek a stlučou jich do kupy 5tisíc což prý znamená že mají téměř vyprodáno. A tak údajně vypadá úspěch. Mně to přijde spíše jako "limited edition".
To, že přeloučská SVOS již má zakázku pro speciály, to, že jde o nejlepší vozidla pro výběr pětituny (s Ivecy jsou problémy v elektronice, v mechanice, problémy jsou i se servisem). Kdo nezná armádní zkušenosti, ten toto neví. Hlavně že autor článku za to informační prázdno bere větší peníze než ten, kdo tomu rozumí.
V prvních dvou letech jsou ruce výrobce/ prodejce svázané. Spíš blafují. Museli by prokázat, že jsi závadu způsobil nevhodným zacházením, když to řeknu jednoduše.
T os těmi Gripeny jste si vymyslel, že? Kde s námi britové nechtějí létat, v jakém boji?
Jeepy američané mají jako běžná štábní vozidla, stejně je užívá i Izrael. USA neprovozují jen Humvé..... a vyhrát by měla tuzemské produkce, tedy z Nového Jičína či Přelouče! Právě kvůli možným dodávkám pro V4.
Bude mít kchůlomethy a spoustu vylepšní pro generální štáb - tady, tady a tadyyyy
Jasně, že je to ideální auto pro vojáky. Dostane apartní polní šedou a vodku do ledničky, co bude v základní výbavě, stejně jako deštníček. Sice neprůstřelný, ale za zvláštní příplateček bude camo...
Myslím, že ideální vůz pro Ministerstvo...
Ura, Ura Ura...
Válka na území ČR bude vypadat úplně jinak než jsme zvyklí vidět v telce. Česko by se mělo zaměřit na dvě věci : superelitní jednotky se schopností krátkodobě zastavit nebo alespoň zpomalit postupující armádu a logisticky/ technickou podporu umožňující co nejrychlejší přesun hlavních vojsk NATO k bojišti. Komunikace, sklady, ubytování, kuchyně, servis, lékaři, nemocnice atd. Představa, že se ČR dostane do dlouhé opotřebovávací manévrové války na svém území je utopie. A jako logisticko spojovací auto, případně na dobu míru, s občasným výletem do bahna a sněhu je třeba kodiak ideální. Za ty prachy, případně s nějakou light úpravou ( kryt podvozku, lepší zavěšení / tlumiče, pořádné pneumatiky atd.). Na bojové mise pak stejně potřebujete už něco jiného - co s osobním autem nemá nic společného a cena je taky někde jinde.( Tedy ano, teoreticky by klidně stačil i Duster)
koukej poradne a me hodnotne prispevky naleznes pod kazdym clankem o boleslavskym hnoji pro dobytek. skodovka se nekupuje ale fasuje. skodovkou jezdis protoze musis
Re: Mohou si vzít příklad z Poláků, co koupili oni.
Preboha, MB G-čko? Veď to je 45 rokov odkedy ho vyvinuli. To už aj Lada Niva je novšia. A že AMG65 - no to už by sa museli úplne zblázniť. Alebo by musel Mercedes veľmi podmazať.
To možná projede.
Ona to možná projede i moje Vitara...ale...
...v armádách to funguje tak, že je vždy výhodou, pokud používáš (pokud možno) stejnou techniku, jako tvůj kámoš.
Hint: v tomhle máme obrovskou nevýhodu v letectví - jsme jedni z mála, kdo v alianci používá (sice vynikající!!!, ale) Gripeny, což způsobuje, že US a Britové s námi v boji létat nechtějí... ;-\
Armády mají rády uniformitu (jak příznačné) a Jeepy nemají ani sami Američané.
Toyota a MB jsou jedinou možnou volbou.
Pokud to dopadne jinak, je to průser.
Re: Mohou si vzít příklad z Poláků, co koupili oni.
jj, klidne muzes hazet granaty nalevo a napravo, prospikovat biotop olovenymi projektily, ale hlavne nezapomen dolit adblue, aby se nahodou "souper" nezakuckal z nox. >:-[]
protoze jsme se tuhle dohadovali o titulcich bulvarnich a debilnich a pripadne jejich potomstvu - tedy bulvarnich a debilnich titulcich zaroven. tehdy me to pobavilo, utkvelo mi to v hlave a kdykoliv vidim titulek vskutku debilni, tak si na to vzpomenu. no a nezridkakdy tam je na to tema take tvoje reakce ;-)
Dnes jsem měl možnost poprvé sedět v Kodiaqu. Byl jsem negativně překvapen. Škoda prezentuje auto jako sedmimístní, ve skutečnosti je pouze čtyřmístné. Při posazení do třetí řady máte podlahu pro nohy téměř v úrovni sedáku - tam se nedá dlouho sedět. A ve druhé řadě je prostřední místo také nepoužitelné. Pokud si sednete na prostřední místo, je velice tvrdé opěradlo, sedák je úzký a vyvýšený, zkrátka nedá se na prostřední pozici sedět odhadem dále než půl hodiny. A aby se na prostřední sedadlo vešel i člověk průměrného vzrůstu, tak musí krajní sedící se posadit více ke dveřím, tedy částečně mimo vybrání v sedáku, což je též hodně nepohodlné..... :no: ;-\
kdyz o tom tak premyslim, nakonec proc ne. cim vlastne rusove zlikvidovali nemce? ... kvantitou... ktere konkurencni "vojenske" vozidlo ma vyrobni kapacitu nejakych 200 000ks rocne? tomu se zadny souper nevyrovna >:-[] . vitezem armadniho testu se stava skoda kodiaq... a navic ma skrabku na led.
sranda je, ze tady slo o hledani a testovani aut pro vojenske ucely, ne pro nevojenske ucely vojenskych papalasu ;-). samozrejme mas pravdu, ze i pro kodiaqa je v armade misto (maj tam i zcela obycejna silnicni vozidla, proti nimz je kodiaq rozeny terenak ;-) ), ale proste v uplne jine souvislosti. no a ten, kdo tohle da do titulku, je proste trouba. ;-)
jak dopadl ten boleslavskej hnuj v WCOTY? titulky o nem taky psaly jako o moznem vitezi >:-[] , pritom kazdej normalni clovek vi ze tenhle hnuj je tak maximalne pro dobytek co to vyfasuje v praci a jezdi v tom protoze musi
Re: Mohou si vzít příklad z Poláků, co koupili oni.
G-Wagen bych taky zvazil, ale pro nasazeni v terenu bych se podival jeste po necem "tvrdsim". Tady ve Svycarsku ma armada plno spanelskych Uro Vamtac, pekne po vzoru HMMWV s kulometem na strese. Behem nedavneho ekonomickeho kongresu v Davosu je bylo videt po celem kantonu, jak kdyby byla ve Svycarsku mobilizace. >:D
Hlavně si nekupujte nové teréní auto v Opavě nebo na Hlučínsku,protože jakmile vjedete do terénu tak podle některých tamních vám padá automaticky záruka na jakýkoliv teréní stroj.To tam tvrdí někteří prodejci teréních motocyklů a čtyřkolek. :-):-):-)
den bez kodiaqu na ACZ uz poslednych par mesiacov snad ani nejestvuje... :-)
na co stale spominat kodiaq pri kazdej prilezitosti a v kazdom nadpise.. v kazdom clanku... uz je to dost okate predsa... zase nic v zlom samozrejme....
PS: auto sa mi pritom moc paci ( zatial teda aspon na foto ) ... ale nepaci sa mi ta masaz ktoru podla mna kodiaq k uspechu vlastne vobec ale vobec nepotrebuje...
...novináři byli ve Vyškově a viděli tam špinavý auta.
Vážně vám za tohle někdo zaplatí? Za tak mizerný článek (= mizernou práci) ??? :-O
Jinak co se týče vozidel pro armádu:
- Defendera (a i toho UAZe) půjde nahradit jen těžko a Kodiaq by to rozhodně být neměl.
Nic proti tomuto autu - přeju mu jen to nejlepší - ale neumím si představit, že s ním pojedu do lesa pro dřevo...natož ho používat jako auto pro přesun vojsk. To už by mohla být rovnou třeba i Q5 :no: nebo X6 :no::no:
Jediná možná volba je Hilux (používá již 601. z Prostějova), nebo Géčko od MB (používá ho hodně armád v NATO).
Jiná auta jsou nesmysl...
A ty armády Visegrádské 4 by se měli sjednotit. A nebo, když je nyní ten příklon k DE armádě, tak ať se jdou podívat tam. Čili tam, nebo těm, co je snadno dosažitelné a je to za humny. Já bych místo těch LR a Uazů bral dlouhodobě osvědčené MB řady G. Pro obyčejné vojcli v provedení 350 CDI, no a na ten genštáb a tu vyšší úroveň velení AMG 63, nebo AMG 65. Můžou je mít s močovinou.Je třeba myslet na ekologii. Ať se povozí, když jim teď budou navyšovat rozpočty, tak to zvládnou.
Ze všech článků je evidentní, že je netitulkuje autor. Někdo dostane hotový článek na stůl, zběžně přečte a myslíc třeba na večerní radovánky s manželkou, napíše první, co ho napadne. Když jsou na titulní fotce tvrdé off-roady, a v titulku "šanci má i Kodiaq", není to už ani k pousmání. :no:
Kodiaq je náradie pre paničky do mesta na nákup, nie pre armádu, a nebodaj do terénu. Podobne sú na tom ostatné "SUV". Taktiež, škodovku, ako aj ostatné automobilky už pekných pár rokov sprevádza šetrenie a používajú také materiály, ktoré sú v takýchto autách nadimenzované tak, aby to vydržalo tak-akurát, čo znamená, že tieto autá nie sú stavané na drsné zaobchádzanie. Nehovorím iba o motorčekoch....napr. taká Nissan Navara.... dosiaľ som si myslel, že je to drsné auto do drsného terénu, ale bohužiaľ je to iba auto do mesta. Praskajúce polosi zadnej nápravy, nekvalitné rozvodovky, nekvalitné spojky, či prevodovky, hrdza a podobne.
Tady šlo zase jen o reklamu na domácí automobilku. Prostě musel vzniknout článek (nadpis) kde bude kodiaq. Trapná reklama. Jinak Hilux je Toyota (ale v pohodě) :-)
Kodiaq je určitě dobré a hezké SUV. Ale... ale dnes jsem byl na výstavě karavanů a lodí, pár dealerů je mělo u stánků, dav lidí a hlášky "ty vole na to se musím podívat Kodiaq!". No a pak venku na parkovišti auta těch, co v reálu tahají lodě a podobně. LR Disco, Jeep G.Cherokee, Toyota Landcruiser, Honda Hilux, jedna F 150 atd. Auta (i) pro armádu, nejen ministerstvo obrany.
Vše se musí brát s rezervou, Kodiaq a podbná SUV armáda klidně může mít, na přepravu osob (zejména papalášů) zpěvněnými polními a lesními cestami na cvičák. K tomu se hodí i ty dodávky 4x4. Ale jako náhrada za UAZ nebo Defender fakt ne. Tomu nemůže věřit ani Stropnický. Ovšem proč neudělat v budoucnu Škodě radost a jejich SUV jako služební auta pro ministerské úředníky že?
jsme se dočetli : " Jak armáda vybírá auta?" V textu ovšem čteme že o žádné výběrové řízení nešlo, pouhé seznámení s trhem. Paní novináři jeďte koukat na holky do Ženevy a vykašlete se na psaní těchto prostoduchých článků s bulvárními titulky. Jste už vážně kočkám pro srandu.