První twingo si pamatují všichni. Ve své době nezvykle avantgardní malý vůz vydržel ve výrobě předlouhých 14 let. Druhá generace jeho úspěch nezopakovala, přesto neznamená, že je špatná. Minimálně ne coby ojetina.
Samočinná převodovka je v Twingu jen automatizovaný manuál. Pokud budu brát v potaz zkušenosti s těmito typy převodovek i jinde, tak bych se mu asi vyhnul. Třeba i může pracovat spolehlivě, jenže jen výměna spojky je u těchto převodovek o odst dražší, než o běžného manuálu, byť je ta skříň co se týká "železa" až na drobnosti stejná.
Poprosím Vás čo znamená v tomto prípade o dosť drahší? Celková práca, alebo materiál. Ak máte na mysli len nastavenie chodu, tak za to si účtoval citroen u nás 35€...
U každého testu jazdenky ju nedoporučujete (chápem objektívne fakty ako rýchlosť radenia, cukanie, pokiaľ s ňou vodič nespolupracuje), ale vždy s dodatkom, že závady sa bežne na nich nevyskytujú
Vidíte, tak u nás to naučení záběru spojky vyjde mnohdy dráže. Zrovna u toho Citroena. Je pravda, že se jednalo o převodovku v C4 Picasso tedy s elektrohydraulickým ovládáním. Ten člověk za ni tehdy platil za výměnu včetně práce asi 18 000 korun. V autorizovaném servisu Citroen. K tomu řazení. To asi u ojetiny nehraje takovou roli. Navíc v twingu jsem s touto převodovkou kdysi týden jezdil (v rámci testu auta po modernizaci) a pamatuji se, že se mi to tehdy dost líbilo. Spíš jde o to, jak to celé funguje s léty. Nedělám si iluze o nějaké super kvalitě. Ta musí odrážet cenové možnosti takového auta. Je zde navíc elektromotorické ovládání převodovky, která určitě není levné. A třeba převodovka Sensodrive co mívaly auta PSA problémy nějaké měla. U Renaultu ale nevím.
Zrovna o tych ojedinelych pripadoch zlyhania sa pisalo v suvislosti s Citroenom. JNeviem ci v pripade Vasho cloveka menili komplet aj so zotrvacnikom, ja som menil komplet aj s s tym zotrvacnikom aj s nastavenim a tuto sumu som istotne nezaplatil. Bezna spojka a dvojhmotou vysla nie tak davno na OII 700€ mimo autorizovaneho servisu, v porovnani s tym mi to nejako extra drahe nepripada. Ak by som menil bez zotrvacnika bolo by to menej, na strane druhej uz ked bolo vsetko vonku...
Němcům funguje Golf, tak ho dělají furt stejně, frantíkum fungovalo Twingo 1 a tak ho změnili a protože nefugovalo Twingo 2 tak Twingo 3 je uděláno podle eMBéčka.
Nejak neberieš v úvahu širšie súvislosti vzniku jednotlivých modelov. Twingo 1 nemalo vo svoje dobe veľa konkurencie. Twingo 2 postavili trochu iným spôsobom s dôrazom na bezpečnosť a spoľahlivosť, ale stratilo to "kúzlo " a hravosť predchodcu. O ďaleko širšej konkurencii nehovoriac. No a tretí počin .... autíčko do mesta sympatické. Vzhľadom k minimálnemu cenovému odstupu od Clia v našich končinách ťažko predajné. Ale oni sa objavia v hojnejšom počte o pár rokov ako jazdenky.:)
problém to je, ale nie neočakávaný. V tejto triede môže na zadný náhon a malý kufor hrať smart, ale nie twingo. Také veci ako malý kufor, navyše položený na motore, netradičná technika a pod.sú v mejnstríme prekážkou. Jediné, čo môže renolt spraviť je reinkarnácia jednotky, ale už majúv revíre škodnú apíky a sitygouky, ale na milý retro kukuč by mohli zahrať. Ináč tie ich strategické kotrmelce s twingom by sa dali prednášať ako učebnicový príklad blbej taktiky.
Neviem ako inde v Európe, ale vzhľadom k cenovej politike a skôr nemarketingu u nás, tak sa ani nečudujem. Tipnem, že väčšina laickej verejnosti ani len netuší, že sa u nás nejaké Twingo vôbec predáva.
Jestli ti tohle stačí ke štěstí, tak prosím. Co se mě týká, je ta tvá otázka (oblíbený ojetý Renault) zodpovězena.
Spekulovat tu o prodejích desetileté prémie (průměrné stáří prodávané ojetiny za rok 2016 bylo 10 let, ale aut nad 10 let bylo 52%), kdy si svůj baworský sen může splnit i koloťuk Franta ze Straškova, vážně nehodlám. A odvozovat z toho něco vůči Renaultu už vůbec ne.
urcite clio... a podla mna aj megane III bude hodne oblubeny... je ich dost ... a dodnes vyzera vyborne.. a mne sa snad paci este viac ako ten novy ( zvlast tie kusky po facelifte su uz moc pekne )
po facelifte s tymi pridavnymi gulatymi svetlami a la yetina k tomu este v RS verzi bolo podla mna moc podarene... asi naj twingo... samozrejme uplne ta prva generacia bola geneticky asi najlepsie zvladnuta ale to druhe twingo a v RS verzii bolo uz vazne "dospele auto" ... no a ta sucasna smartacka zadokolkova minibus verzia mi pride za mna dodnes najmenej podarena ... nie je podla mna ani pekna ani moc prakticka kvoli podivne otvaratelnej prednej kapote a takisto aj vdaka zlemu pristupu k motoru vzadu a ja ju stale nikde u nas na cestach nevidim ( mozno tak raz za dva tri mesiace ) .. pritom taky UP nie je problem stretnut ani F500 alebo mini....
ak by som si mal vybrat jazdene miniauto tak asi skor predoslu pandu ... neskutocne pritaziliva a prakticka skatulka.. zvlast v cervenej na 14tkach... jednu taku vidim denne... a pride mi ze nestarne... je stale stylova pekna.. sikovna... a neskutocne kompaktna :yes:
a protože je "dokonalé", nedokáže na něj navázat. Další generace je potom těžkým zklamáním. Typickým příkladem je první Twingo - prostorné, posuvné zadní sedačky, dokonce lůžková úprava. Dokonalý vzhled. Na tak praktické malé auto konkurence nedokázala odpovědět dodnes. Další generace nic nového nepřienesla a naopak tratila. Poslední generace s motorem vzadu je úplně o ničem - naprosto nepraktická. Podobně třeba Zafira A - dechberoucí praktičnost zabalená v dokonalém designu. Auto vypadá skvěle i s integrovanými silnými plastovými lištami komplet dokola a na délce 4,3 metru je uvnitř nadbytek prostoru až pro 7 lidí. Druhá generace propadák - nic nového, zmizely lišty, horší výhled ven. A současná generace úplná tragédie. O 40 cm delší a uvnitř méně místa. Nebo Panda - původní design předešlé generace dokonalý, současná generace jen trapně překopané, šeredné jihoamerické Uno - a mizerné prodeje jsou důkazem, že se šetřilo na nepravém místě. Fiat je vůbec v tomto mistr - původní dokonalý design Grande Punta přemrvil 2x a stejně je ten původní nejlepší. Příkladů by se asi našlo víc...
Nevím jak tohle auto připadá vám, ale moje manželka jezdí konkrétně s tímto modelem: [odkaz] a je velice spokojena. Je jasné, že to není žádné auto pro chlapa, natož rodinné auto na velké nákupy či na letní dovolenou, ale rozhodně poslouží slečnám, kterým bude naprosto vyhovovat jeho menší rozměry při parkování ve městě ;-)