Automobilka Škoda Auto zahájila v minulých dnech ve svém závodě v Kvasinách na Rychnovsku stavbu nových hal svařovny a montáže pro výrobu nového modelu Yeti.
Zvláštní - Slováci jsou na "svou" Kiu hrdí, i když vlastně ani nemají až tak být na co, ale češí na Škodovku moc rádi nadávají. Zajímalo by mě čím to je, protože všude jinde má Škoda celkem slušné jméno jako výrobce dobrých aut. Odhaduji že tak u 50% pomlouvajících je to proto že je štve že na ní nemají, ale co ten zbytek?
Proč? Vám přijde normální že skoro všude jinde je šade levnější než u nás?? A proč ji mám chválit když za 300K dostanu ušmudlanou fabii bez výbavy a přitom si můžu koupit mnohem lépe vybaveného Ceeda s mnohem lepším motorem.
Mas pravdu, vypovida to o nem, ze neni jen tupa ovce, ktera bez spetky rozumu vyhodi zbytecne penize oknem, jen aby splynula se stadem a pred sousedy mohla spulit hrud s naivnim sebeklamem o nadrazenosti jeho überwagenu a majitelove duchaplnosti... :-!
Jednou, až si našetříš a dospěješ, tak si koupíš taky normální auto a nebudeš muset každýmu na potkání vysvětlovat, že jsi jedinej chytrej a proto jezdíš v dejwů. :yes:
No jo to je přesně ten patriotysmus který není na místě. Ano znám takové typy co si koupí fábii combi v HTP za necelých 380K bez výbavy pozvou všechny sousedy a udělají oslavu jak by to byla kolaudace domu jen proto aby ukázaly že mají pěníze na to aby si mohly koupit socialni auto (výbavou). Tyhle lidi znám tohle se opravdu stalo.A je to velice smutné.
jj, to je smutný. Ale za to nemůže škodovka. To že si někdo koupí malé auto, byt v kombiku, s nejslabším motorem a považuje to za rodinné auto je jeho problem. Fabia neni rodinné auto,ale to ostatně neni ani ten ceed.
To množství prodejů Škodovek nebude rozhodně jen otázka patriotismu, ale nechápu, proč na ní nadávaj lidi, co si koupí povětšinou levnější alternativu a každýmu se snaží nacpat do krku, že právě jejich volba je ta nejlepší.
Promin tak se Ceedem jsem dal špatný příklad 1) je to jiná kategorie je to větší auto
2) Káždá automobilka má lepší volbu třeba Clio , corsa, Grande Punto, C3, Getz, Yaris, Fiesta..... u všech zmíněných je mnohem lepší výbava a lepší cena a neříkej že ani jedno se fabii nemůže rovnat to by znamenalo že fabie je nejlepší auto na světě v dané kategorii a o tom dost pochybuji.
nemůže
clio je slušný auto teprve od posledního modelůu, corsa zrovna tak. to samý grande punnto, C3 je dneska azstaralý a čeká a nástupce. getz taky, Fiesta taky, jediný, co vyzdvihnu je Yaris..
poměrem cena/výbava, může konkurovat leda tak Fort, Hyundai nebo touota.
renault nabízí rádobylevnější auto a spoustu slev, ale když si to dovybavíš opdavu na stejnou výbavu, hle, stojí to stejně a na leasing ti sice narozdíl od škodovky daj velkou slevu, ale tu tam mnohonásobně přeplatíš a je to o m alinko dražší ve výsledku než fabia, počítáno s podobnýma výbavama a podobnou kalkulací...
Ja, narozdil od Tebe, jiz dospel. :-! Jinak diky, ze se potrefena husa ozvala! :yes:
Ja ale, narozdil od Tebe, vybiral sveho prvniho korejce (bez jakekoliv predesle zkusenosti s nimi a tedy jenom pod dojmem vymyslu internetovych skodofilu) ciste na zaklade rozumu a pragmatickych duvodu, tzn. bez hloupych predsudku, stadoviteho pudu a take bez potreby si zvysovat imaginarni ego... Nikde netvrdim, ze kdo si nekoupi korejce, neni chytrej, to je jen Tva (zrejme opravnena ;-)) vztahovacnost...
Ja zas premyslim, proc clovek, ktery korejce videl nejbliz, kdyz mel nos priplaclej na vyloze autosalonu, se domniva, ze tusi, o cem to vlastne blekota... >:D BTW ja, narozdil od Tebe, mam stejny pristup k obema "protistranam" - korejce doma a flotilu skodovek z zamestnani, kde jsem denodenne nucen trpet v jejich interieru navrzenem pro liliputy s mekkym zadkem a skoliozou... :no:
tak tak,a el pokud fabie eště nepude kapku dolů tak výhoděnjší už pro to, že je to vyšší třída, lepší motor atd. a to auto, už je na evropský úprovni a je slušný, tak vyhrává Ceed
Je to ale celkem pochopitelné.Z historického hlediska Slováci neměli před 100lety žádnou významnou firmu (alespoň žádnou neznám),Čechy a Morava byli silně průmyslové,měli významné (evropsky určitě) domácí firmy.Dnes naproti tomu jsou na Slovensku silné globální společnosti,a oni si jich váží (vzestup).U nás domácí Škodu koupila cizí firma,také velmi silná,ale už to je vnímáno spíše jako pokles (dříve naše-nyní v cizích rukou).Další věc je cenová politika za modely které nejsou sice špatné,ale ani nejlepší.
V našem průmyslu jsou sice menší firmy,ale možná by si zasloužily uznání než Škoda.I v tomto článku jsou informace ,ktré když porovnáte v rámci odvětví tak Škoda moc nevyniká.
Ztrátové jsou hlavně americké automobilky,ostatní jsou ziskové.Roste třeba i Dácie,ale dle posledních zpráv dostává tento růst trhliny.
Rozhodující je že už není ryze Česká firma.Docela je jedno zda jde zisk z auta do Německa,Itálie,Francie,a teď už i Koree když tady investují.
Jo Hyundai je také tedy Česká firma,Kia Slovenská,v obchodním rejstříku jsou takto vedené.Vlastník ale není český.
Pracuji podle tebe také v české firmě,ale co nejde do investic jde německému vlastníku,a to je podstatné a ke všemu se všude zdůrazňuje že firma je německá.
Tak kde jsou neznalosti.
jde tu o značku a co ten vlastník i kdyby byl z tramtárie tady chce vyrábět víme? Až tu začnou dělat Volkswageny nebo nedejbože Seaty, bo nyní taky třeba Porsche, tak si to povíme, co to je a nejni Škoda-Auto
O tom to není jinak by jich tu nejezdilo tolik. Mě se třeba strašně líbí nový Superb i Octava, ale Fabie?? Diť tvar okopírovaly ze Swiftu a ještě ktomu špatně a ty motory jsou taky tragické (1,2HTP) Jo a at mi někdo řekne že japonci a koreci mají tvrdé plasty které vypadají lacině tak ho pošlu léčit protože ve fabii jsou opravdu žalostné ( nechápu jak u nového auta může neskutečně rachotit palubní deska) vím to ze skušenosti a to jsem s ní jezdil jen 2 týdny.
tak to nevím co ti tam rachotilo... Ano, fabia I je proti FAbii II kvalitnější a dražší, ale todle to, že šli s kvalitou dolů, přijít msuelo, rpotože zákonitě musí hodně v nejbližších letech klesnout její cena, a to s materiálama, který byly ve F I jaksi nejde... to by se jim nevyplatilo.,..
Co se týká HTP, tak silnější 51 kW, normálnímu řidiči stačí, ajsně, nejni to Octravia 1,8 TDI nebo Superb... ale prostě taky to je Fabia a ne superb žejo, má to bejt podle evrposkejch měřítek drýhý/třetí auto v rodině... to auto jeudělaný tak, aby zapadlo do toho, co chtěj prodávat ve světě, nejen tady v zaprděěným čecháčkovství... podle toho taky nyní fabia vypadá a podle toho má i motory...
A co se týká kontroverznáho vzhledu, jediný, co mi vadí, že ta vejška/úzkost, jinak proti designu nemám jediný slovo, je dobrej a zase vychází z toho,c o chtěj v Evropě a jinde prodat... když vedle sebe designérsky psotavíte všecky škodovácký modely, pak teprve vám tam třídně ta fabia mezi ně zapadne, že je přesně taková jaká musi ve svá třídě mezi škodovkama - jejíma moselama bejt, přesně zapadá a je tak hezká a akorát pro sebe, i když by mohla být lepší.... A navíc design vycházel i z toho napravit, že je to malý na kolena a na hlavu, tam to spravili až moc, ale druhej příkaz zněl, zachovat parametry sebgmentu B, tak je to úzký...
Když už tady operuješ s tímto pojmem, měl bys být v obraze.
Mimoto koupí škodovka rozhodně nepřestane být českou.
Stejně jako je Aston a RR britský, SAAB švédksý a Dacia rumunská.
Mění se pouze vlastník a to neznamená, že firma přestane být "českou".
Vlastník je dost důležitý nemyslíš?Vlastník většinou o všem rozhoduje,a také inkasuje a zase rozhoduje co s výdělkem.To je podstata byznysu.Proto o tom nerozhoduje nikdo z čech,ale v centrále v německu,tam určují strategii firmy,plány do budoucna.U ryze české firmy se rozhoduje vše zde.
Mimochodem právě v německu je vidět jak si někteří velcí majitelé firem hledí i svého bydliště a okolí,i když jseš v jejich firmě,tak to nepoznáš,protože jseš už v jiném státě,jseš pracovní síla.Vždy udělají pro své sídelní město víc než pro své filiálky.
jde o to, co píšu vejš, jde o značku, a´t je vlastník třeba z traptárie, ale dokud tu vyrábí pod značkou Škoda(-auto) tak je to Škoda... až tu bude nontovat Volkswageny, Seaty nebo Porsche nyní, tak pak to říkejme, že to nejni česká značka ano???
a ten fakt, co vše škodovka udělala pro region nejen MB, ale i tam, dke všude dělaj součástky, díky, elektriku, motory, doplńky, výbavy, sedačky, světla, atd, i todle je vázaný na to, aby škodovka úprosperovala...
Vlastníkem VW je kdo? Snad ne jeho management, o jehož jednání tu píšeš a pleteš si ho s jednáním vlastníka? Tedy management určuje strategii atd. ale firmu nevlastní, a dále, ty znáš přesně akcionářskou strukturu VW resp. jednotlivých automobilek? Obecně se tvrdí, že faktickými vlastníky velké části evropských automobilek jsou už prostřednictvím růz. fondů apod. arabští ropní šejkové, takže psát dnes o tom, že firma XY je německou nebo francouzskou podle toho do jakého koncernu patří resp. kde má tento koncern sídlo je v úplně stejné rovině jako pohled Deceptiona v tom smyslu, že firma je domácí tam, kde jako právní subjekt sídlí, což je podpořeno kombinací s historickými kořeny a vnímáním značky. Takže jsi nenapsal nic jiného, jen si celou věc posunul o patro výš.
Má to jednu vadu na kráse.proč zrovna VW byl chráněn proti převzetí zákonem,myslíš že jsou tak hloupí,aby na něčem takovém dle tebe bezvýznamném trvali proti únijním zákonům.
To, co jsem napsal je míněno více obecně, proto ta firma XY. Ano, VW je docela zvláštní, co do vlastnické struktury, a ta existence spec. VW zákona, to je úplná zhůvěřilost. A jen aby ses nepletl ve smyslu toho zákona, ohánění se národními zájmy (proti převzetí rodinného stříbra) byla jen maskovačka, vždy šlo především o pracovní místa, zajistit svým voličům jistotu práce, toť oč tu běží, ti pak spokojeně volí za jejich zájmy se bijící představitele zemské vlády nemluvě o odborových předácích. Přesto, nic netrvá věčně a jak je vidět i zákon na míru se dá obejít viz. akce Porsche, která ještě zdaleka neskončila. Dříve nebo později bude VW firmou se standardně uspořádanou vlastnickou strukturou. To celé ale nic nemění na podstatě věci, tedy že Škodovka je česká automobilka stejně jako třeba Nissan japonská.
Píšeš to správně ekonomika a politika všude spolu souvisí.Jestliže chce Škoda investovat musí to schválit v Německu,dříve se to schvalovalo v Čechách.Je to stejné jako když máš firmu a prodaš ji,ale dále v ní budeš zaměstnán,rozhodovat bude nový majitel.Ztrácíš.
Nissan uzavřel s Renaultem alianci,Renault koupil asi 45% akcií v Nissanu a Nissan 15% akcií v Renaultu.Je to jiný vztah než VW-Škoda.
Rozhodující totiž nejsou jednotlivé akcie,ale kde se skutečně rozhoduje o budoucnosti firmy.Jestliže o zisku z auta které chci koupit nerozhoduje Čech,tak mi je jedno zda to je Němec,Francouz,Ital,Japonec,Korejec,Amer… si vyberu pro mně nejvýhodnější nabídku,nic víc.
O Nissanu se rozhoduje u Renaultu, to že není jeho stoprocentním vlasntíkem jako VW Škodovky je v tomto případě jedno. Rozdělení zisku vždy schvaluje majitel, v tomto případě akcionáři, jsme zpět na začátku, ty znáš akcionářskou strukturu Renaultu nebo VW? To jsou majitelé, jedno jestli firmu řídí francouzský, německý nebo dnes ponejvíce mezinárodní management. Nissan je japonská značka, Renault francouzská, stejně jako Škoda česká a je jedno jestli 50% akcií Renaultu vlastní nějací arabové.
Nevim na co bych mel byt hrdy? Myslite jako, ze treba na to, ze ceska automobilka prodava cechum draz? Pokud v Nemecku nekdo koupi levnejsi Skodu, protoze hleda optimalni cena/vykon tak proc ne, ale u nas je ovce slabe slovo, spis me napada samec od kravy, ktery strili naslepo >:D >:D >:D Pro Ty co nemaj argumenty a ohanej se penezma, zasilam ofoceny technicak japonce na vyzadani >:D
Jo beru,ale kdyz odectu clo a DPH, tak me urcite ojebali mene nez Ty borci vyrobci supermodernich nejspolehlivejsich nejvykonejsich nejkrasnejsich stroju z MB a to rozhodne potesi.
A vsadím se, že jsi toho svého milovaného japonce koupil v bazaru.
Zajdi si někdy k dealerovi, zeptej na prodejní cenu auta (ne ceníkovou) a pak mudruj. Ovšem tebe se to absolutně netýká, páč na novej pekáč prostě nemáš. Jinak bys tu nepsal takový blafy.
Myslis, ze auto s najetyma 12km je z bazace ;-) Bylo krasny se na nej tesit 2 mesice, ale o tom si s tema plnyma vrakacema u dealeru sade muzes nechat jen zdat >:D .Ten zvuk novyho motoru, no krasa, myslim motoru, ne ten brak z fobie >:D
ako v prvom rade sa musim zasmiat lebo sme sa dostali od yetiho ku globalnemu problemu skody >:-[] ...ale teraz k veci...ja som slovak a aj tak mi je najsympatickejsia automobilka Skoda...hovorte si co chcete,neviem ja ju mam proste rad.Cesi by mali byt hrdi na to ze maju aspon nejaku vlastnu automobilku,mne napr vadi ze nemame ziadnu(dobre je tu k1 attack ale ani ten nie je uplne nas...)uvedomte si ze skoda je 3.najstarsia automobilka na svete...a mozete sa tym pysit prave vy...Cesi...tym sa nemoze chvalit len tak hocikto...skoda ma za sebou velmi vela uspechov ci v cechach,na slovensku,v europe ale aja mozete sa tym pysit prave vy...Cesi...a tieto uspechy jej nikto nevezme,ani vw ani nikto iny...nech si ju vlastni hocikto(otazne je kde by bola dnes keby ju nekupi vw)...ale aj tak...vam zavidim...Pozdrav od Vasich bratov zo slovenska :-!