Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

DaimlerChrysler: Proč se svatba století nepovedla a koncern se rozpadl?

27 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Ten blábol o Sebringu 01-06 jste vzali kde? Kabriolet téhle generace byl v USA nejprodávanějším kabrioletem bez rozdílu značky, propadákem byla následující generace 07-10, což byl hegeš s plastovým interiérem , pochybými jízdními vlastnostmi a šílleným designem, bohužel to tuž vzniklo pvlně v režii DaimlerChrysler.
Vše zachránil až facelift Chrysler 200, v roce 2010, na kterém už začal pracoval Cerberus.
Úpsěchu, kterého dosáhl Sebring 01-06 už nový Sebring ani 200 nikdy nedosáhl, v kabriletech už vůbec až byla výroba kabrioletů slavnostně ukončena a zákazníci přešli k GM (Cascada a Camaro) a Fordu (Mustang)

Dále v době fúze, v roce 1998 byl Chrysler Corporation v zisku, v černých čísel, do ztráty ho přivedla právě až ta fůze s Mercesedem, který šetřil kde mohl, vyházel lidi co dělali výstupní kontrolu, rval do aut šílené plastové inteririéry a neinvestoval do modernizace, takže už někdy od roku 2006 začínalo GM dával Chrysleru naprosto těžce na p*del
gtv6
Jen je nech, chci si koupit v létě kabrio. Když padne cena jenom dobře. :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Ceny už moc padat nebudou, ameriky poslední 2-3 roky jsou spíš nahoru, je to krásně vidt na 300C. To co stálo v roce 2010 300 táců stojí dnes 250. Má to menší problém v tom, že to samé auto mělo v roce 2010 najeto 140 tis km za těch 300 a dnes za těch 250 má najeto 290 000 km >😁
A když náhodou ne, stojí to 280
😄
Avatar - Anonym
Anonym
[odkaz] a ten si to srovnejte s 0 [odkaz]

Krásná obluda ta 08 z produkce Daimleru >😁 >😁
pargi
Tady je vidět tvá zaujatost a neobjektivita. Hnusný je totiž už ten 04 :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Nejsem zaujatý, ten 01-06 je normální pěkný midsize sedan či kabriolet, proti generaci 07-10 navíc s luxusním interiérem.
Navíc sem ho měl 3 roky, tak vím že jezdí úplně v pohodě. A to moje auto jezdí dodnes.

Moderní koncepce cab forward, DOHC 2,7 V6, víceprvková zadní náprava 😄

Nebe a dudy
pargi
Vidíš, to moje stará toyota Corolla 97-99 má taky víceprvek, měl jsem ji 6 let a taky jezdí dodnes. Mimo termostatu bez závady. A o čem to vypovídá? O ničem :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavní věc, která o tom vypopvídá sou prodejní výsledky. A tam generace 07-10 nemá na tu předchozí šanci. Ani dehták VW pro Evropu to nespasil 😄
pargi
Prodeje neovládám. A že se amíci nenechali zblbnout dehťáky, je mi sympatické :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Prodeje se daj vygooglit.
pargi
Kbyby šlo o hezké auto, tak bych si to vygooglil 😉
renda4
Může si to pan redaktor po sobě přečíst a opravit ?
Milda1110
Ono to má všechno trochu jiné pozadí. Celý smysl fůze byl v to, že Němci potřebovali finančně vyčerpat Chrsler, získat jeho technologie, a poté se jej, jako ztrátové divize zbavit. Povedlo se!!! Následný bankrot byl tím pravým výsledkem. Němci zredukovali počty modelů Chysleru a jeho značek na minimum, získali techniku (hlavně Jeep) a zbavili si konkurenta, přičemž se snadno dostali na americký trh.
Avatar - Kolouš
Kolouš
můžu se zeptat jakou techniku němci získali a kde jí použili?
Avatar - Anonym
Anonym
To sis popletl s Fiatem >😁 >😁 Na ten to sedí přesně.

Za němců naopak modelů přibylo, nicméně náklady byly osekané jak to šlo a na nesprávných místech, proto se ty auta neprodávala tak dobře jak mohla, M?ercedes odmítl sdílet moderní techniku a cpal tam jen výběhové věci, neb se bál že mu budou chryslery a jeepy konkurovat vůbec byla tam špatná komunikace atd.
pargi
No ale na špatnou komunikaci musí být dva, neviděl bych tom jenom němce.
Avatar - wakantanka
wakantanka
len u Fiatu je jeden veľký rozdiel, v dobe keď Chrysler kupoval bol ten pomaly pred krachom, čo je presne opačný prípad ako v prípade keď ho kupoval Daimler.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže právě Fiat zrušil řadu modelů, to co vyvinuli nově byl prodpadák nebo radši nepšřišli vůbec s něčím novým, značka Chrysler aktuálně vyrábí 2 modely, to je směšné, za Mercedesu jich měli 6-7 >😁

Z toho z čím přišli už aktuálně funguje pouze Renegade, jich všechno po krátkém boomu bud bylo ukončeno (Dart, 200 ) nebo prodeje vytvrale klesaj dolů (Cherokee, přelepené dodváky Fiat). Akorát skoro zadarmo přišli k přístupu k US trhu a vydojili co šlo z toho, co vyvinul a připravil DaimlerChrysler a Cerberus.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Modely osekali, ale na druhej strane je americká časť FCA v čiernych číslach. Ja si naopak od mnohých iných myslím, že Marchione veľmi dobre vie čo robí.
Avatar - Anonym
Anonym
v černých číslech díky pikapům RAM a Jeepu, jenže už i ty prodeje Jeepu klesaj 😄
pargi
Mercedes měl už dávno "géčko" a i silniční SUV, technika jeepu jim byla k ničemu, na americkém trhu už byl. Obecně to co píšeš, nedává smysl.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
chrysler crossfire s 3,2L motorom od MB... tato kombinacia bola zaujimava ... aj ked neviem ci to defakto nebolo kupatko na podvozku SLK... len tam slahli MB motor a nejaku tu chryslerovsku kasnu uz k tomu vymysleli.... kazdopadne paci sa mi to auto dodnes... 😉 .. zaujimavy dnes uz aj mozno ako zberatelsky alebo tunersky kusok.... povedzme ze taka tigra pre narocnejsich 😉
Avatar - Anonym
Anonym
tu kastli dělal Karman a tma se to taky vyrábělo 😄 To auto má z Chrysleru v podstatě jen ten znak, jinak nic >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
u nas ich par vidim sem tam ..... zrejme dovozove kusky... ale dodnes vyzera moc pekne... rozhodne lepsie ako nejake to prve TTcko.... navyse posobi stale velmi moderne a aktualne vizazou ... k tomu na rozdiel od nejakeho toho ( az pomaly damsky posobiaceho ) TT mas tam aj 6 valec... co v takomto aute je proste nevyhnutnost 😉

hlavne tie zadne partie a cely ten prechod kabiny do zadnej casti ... toto ma crossfire poriesene neskutocne.... dodnes pecka :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Jo jako design je zajímavý, ale ceny docela vysoké. 120-200 táců většinou za auta 04-06 😄
Navíc je to docela malé.
V6 tam je, stará 3,2 s 218 HP
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne paci prave to ze je tak kompaktne.... nemam rad 5m lode ktore sa hraju na sportiaky... a maju 2 tony ... ved to je smiesne... taky lotus elise je z mojho pohladu ideal sportoveho auta.. pripadne evora alebo mazda MX5 :yes😒br />
ono uz ani carrera nie je to co byvala... velka tazka... s megavykonmi ... jasne ... je rychla.. je legenda.... ale uz to nema tu podstatu tej povodnej carrery co je podla mna skoda ... uz dnes nahana skor ine veci... a este k tomu bez mech. rucnej.... ten odklon od povodnych priorit je tam uz citelny... ved carrera bola kedysi pekna lahka kompaktna... zivelna... spartanska... nepotrebovala tony vybavy... dnes uz jedine snad lotus umi ozajstne sportove auto :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Lidi chtěj aby i ty sportáky byly pohodlné, měly bezpečnostní a komfortní výbavu. Pak jsou těžké no.
Prostě jiná doba.

A pětimetrový auto nutně 2 tuny mít nemusí, moje Camaro váží jen 1500 a má 200 HP. skoro jako ten Crosffire, za mě teda radši to Camaro než Cross 😄 Ale každýmu se líbí něco jinýho.