Novinky
Na německém trhu funguje mnoho firem, které nabízejí funkční a k autu šetrný tuning box za mnohem zajímavější peníze (od 129,-€).
Focus 1,8 TDCi 74 kW a 240 Nm s boxem 92 kW a 298 Nm. Jede jako utržený vagon a spotřeba je okolo 4.9 l/ 100km. bez boxu jsem jedzil tak za 5,2-5,3, ale s nebyla to zábava. Chorvatsko, nebo Itálie, je jedno jestli ve 2, nebo 4 lidech s jízdou na rychlostních limitech, se spotřebou 5.1 l/ 100 km.
Najeto 162000 km, kromě zadních tlumičů vše původní a bezvadný stav motoru i zbytku vozu.
Focus 1,8 TDCi 74 kW a 240 Nm s boxem 92 kW a 298 Nm. Jede jako utržený vagon a spotřeba je okolo 4.9 l/ 100km. bez boxu jsem jedzil tak za 5,2-5,3, ale s nebyla to zábava. Chorvatsko, nebo Itálie, je jedno jestli ve 2, nebo 4 lidech s jízdou na rychlostních limitech, se spotřebou 5.1 l/ 100 km.
Najeto 162000 km, kromě zadních tlumičů vše původní a bezvadný stav motoru i zbytku vozu.
Mám upravený Superb se stejným motorem 2.0 TDI ze 140 na 169kw a + cca 105NM bez žádných krabiček. Emisema taky projdu.
Na emisnej sa rieši len dymivosť a s tým si poradí DPF
Divím se, že tyhle krabičky se ještě v médiích objevují. Změřené na brzdě to vždy ukáže mnohem méně, než zákazníkům slibují. Navíc to zkracuje životnost filtru pevných částic, protože to nezvyšuje tlak turbodmychadla, ale jenom délku vstřiku, tzn. dávka paliva je vůči množství vzduchu vyšší. Na kompletní remapping laděný na brzdě to prostě nemá a mít nemůže. Navíc klasický chiptuning půjde již brzy v ČR zapsat do TP a bude plně legální, zatímco tohle nikdo neschválí a nezapíše. Navíc chiptuningem je možné upravit všechny výkonové verze a hlavně u těch slabších to má největší smysl, např. 110 -> 132kw, atd.
Predpokladam ale, ze aby to bolo legalne, bude to musiet prejst komplet nejakymi serioznymi homologizacnymi emisnymi skuskami. Kedze teraz je "emisna" doba.
Technická otázka: Čo mám z toho, že zvýšim dávku paliva, keď ju nedokážem efektívne spáliť z dôvodu nedostatku vzduchu? Podľa Vášho popisu to vyzerá ako zníženie kompresného pomeru, alebo sa mýlim? O zvýšenej dymivosti viem zo svojho auta, ale tam to nebol tuning, ale mizerne a odflaknute zmontovanie sania po oprave >😒] . Vtedy to bola dymovnica aj s dpf a regenerácia po 150 km
nie som zastanca ani obhajca tychto krabiciek, ale je pravda, ze k tymto od DTE je dodavany aj nemecky TUV certifikat, na oficialne zapisanie do papierov.
Je mi docela jedno jak se k vykonu dostane vyrobce pres powerbox, ale vim ze to funguje. S chlapama na firme jsme uz objednali pres 30 powerboxu od racechip.de . Ani jednou zadny problem nebo chybicka. Dokonce problemovy multivan 2.0bitdi uz s tim pretahuje 200tkm a je stale v super forme. V servisu nechapou. Posledni powerbox co nam prisel premostuje 4 kabely. Dokonce mam zkusenost, ze standardne premapovane zanovni 2.0tdi pri zatezi kourilo. V servise mi na garancce prehrali tovarni mapu. Pak jsem dal krabicku od racechipu. S racechipem kupodivu nekouril. Ok budete nejspis namitat, ze to nahravali nejaci nymandi. Budu oponovat. Ne nymandi to nebyli. Vy se totiz vsichni tvarite, ze to vase naladeni je to nejlepsi. Ve skutecnosti se da software koupit za pytel hrusek a nahrat ve vetsine pripadu za par minut. V kazde zemi je desitek firem na tuning. Nevidim duvod tady nejaky software vyvijet, kdyz se da od vetsich borcu koupit na zapade. Chapu tuningove firmy, ze z toho delaji vic nez to ve zkutecnosti je. To je podstata veci. Tuningovych firem je dnes jako hub po desti. Se divim, ze vsichni nejsou uz vytuneni. Osobne ted jezdim v dostatecne silnem aute a na tuning kaslu.
Mám krabičku od Racechip.de a na brzdě mi to ukázalo přesně tolik, kolik deklaroval výrobce. Spotřeba zůstala stejná či mírně poklesla. To je fakt, který mi vadí nejvíc. Doteď jsem zastával názor, že když to víc jede, musí to víc žrát a ono se to neděje, takže jsem se asi mýlil😊
Mňa by zaujímalo, ako to ovplyvní životnosť samotného motora a ďalších komponentov ako prevodovka, spojka a podobne, resp. na aký max. moment a výkon sú dimenzované. Má niekto takéto info?
Kdyby raději ten 140kW motor zkombinovali s manuální převodovkou a ruční brzdou. Pro přirozenou radost z jízdy!
Manuálna prevodovka je to isté čo čiernobiela televízia >😒] . A teraz vážne, koľko krát si použil ručnú brzdu na štvorkolke, režeš s tým zákruty, či čo?
taky můžeš říct, že manuální převodovka je gramofon. a ty se vracejí dost do módy😊
Akurat ze manual poslucha na slovo >😒] To sa o akomkolvek automate povedat neda.
Znas nejaky automat ve Skodovkach, kde nelze radit manualne?
Staci to prepnout a posloucha te na slovo.
Staci to prepnout a posloucha te na slovo.
... a pritom stacilo zajit do obchodu pro Tiguan BITDI a mit vykonu i kroutaku vic uz v zakladu a bez reseni rizika zaruky atd... 😄
Jasněeeee, pár desítek koníků, k tomu pořádnou porci krouťáku, to ten dvouhmoťák, poloosy a DSG ani nepozná... >😁
Akce a reakce, o tom nikdo neslyšel? Když zvýším výkon a sílu, zvýším tím namáhání a tím musí zákonitě dojít k vyššímu opotřebení. Teď se dá vést diskuse o tom, jak moc. Ale tvrdit, že ne, nebo že je to všechno bohatě kryté jakousi nikde nedefinovanou "rezervou", to je totální nesmysl a tvrdit ho může jen někdo, kdo chyběl na hodinách fyziky na základní škole.
Akce a reakce, o tom nikdo neslyšel? Když zvýším výkon a sílu, zvýším tím namáhání a tím musí zákonitě dojít k vyššímu opotřebení. Teď se dá vést diskuse o tom, jak moc. Ale tvrdit, že ne, nebo že je to všechno bohatě kryté jakousi nikde nedefinovanou "rezervou", to je totální nesmysl a tvrdit ho může jen někdo, kdo chyběl na hodinách fyziky na základní škole.
Je to tak jednoduché. Kašlať na dvojliter a trápiť sa s tuningom, treba kúpiť niečo so šesťvalcom.
Riešenie je X3 Xdrive30d ...
Riešenie je X3 Xdrive30d ...
nie je lepsie za tie prachy, co chcete dat za tuning kupit radsej za kamion cinskej polievky?
:-!