Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

8 komentářů

Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Po zkušenostech s 2.2HDI a lámajícími se vačkami bych zvolil raději motor TDI! Vůz s francouzskými komponenty si může koupit je začátečník.
Avatar - Intercool
Intercool
sakra, sám mám 2.2HDi a ještě ve francouzském autě
Avatar - LuCZiano
LuCZiano
Ty Ado, není náhodou outlander z tria Outlander / 4007 / C-Crosser do kterých se montovalo i 2.2 HDi?

Já jen, jak mluvíš o těch začátečnících...
kyklop
Do Outlandera sa zo zaciatku montovalo poriadne tedeicko, ziaden uzrany a lenivy zabozrutsky dizel >😁 >😒]
Avatar - Beefcake
Beefcake
Najprv VW, potom FR, potom Mitsubishi .
Avatar - Jaros71
Jaros71
O tomto autu jsme kdysi s bratrem uvažovali.. 😉
A nakonec vzali Hondu CR-V.
Což bylo asi dobře , diesel 2.2 od Hondy byl super motor.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
ale ten odkaz na první generaci je zvláštní.
"Šlo o pohon známý jako IRD, skládající se z redukčního převodu a viskózní spojky,".

IRD fakt není systém pohonu.. ale názve té redukční převodovky. IRD znamená
Intermediate Reduction Drive a je to jen ta redukční převodovka, která taky otáčí osu otáčení.
Viskózní spojka je až za tím a je na činnosti IRD nezávislá.
IRD se kazilo intenzivně... do roku 2001. Jakkoliv mám Italy rád, tak musím připustit, že se kazily původní kousky, uváděné jako typ MPN. Od roku 2001 byla výroba převedena do Rakouska, a vyskytují se jako typ F23 - a ty už drží.

Jasně, pořád je to nejslabší článek řetěyce, ale běžně dochází k jejich výměně od 200 tis km nahoru a výměna za nový, originální kus stojí nějakých 35.000,- Kč.
O tom by si mohla většina "moderních" aut nechat zdát!

A ano, vedle toho jsou v prvních Freelanderech původní K-serie benzinové motory od Rovera, se svou výměnou těsnění pod hlavou po cca 100 tis km, za nějakých 20 tis Kč. Pořád je to lepší, než udržovat při životě TSI motor,a le ano, považuji to za slabinu.
Motoru, ne Freelandera. Kolik jich je na prodej s benzinem?

Diesel je bez problému. Ať už je to L-serie nebo převlečené BMW.
A z logiky věci je jasný, že prakticky žádné z původních IRD už není "v oběhu". Typy jsou záměnné - takže použít lze vždy novější typ.
😉
koos323
Zdravím Vás. Vím vím, že IRD je ten redukční převod. Ostatně v AutoOjetinách jsem o tom kdysi psal, stejně jako o tom přesunutí výroby z Itálie do Rakouska (od koho jsem se to tehdy dozvěděl. 😄 )Tady jsem to shrnul dohromady s tou spojkou i když to není úplně přesné, neboť ta se údajně hodně kazí (často za to ale může i sám uživatel, když jezdí na nestejně sjetých pneu vpředu a vzadu). Jinak se mi ale ten první Freelander líbí více, než ten v recenzi. Je to víc originální a v době vzniku dost průkopnické auto navzdory neblahé pověsti. Jinak jsem na Rover nezanevřel. Naopak jsem si nedávno pořídil 25 Streetwise s motorem série L i když jsme chtěl původně benzinové "Káčko".