Technika
V tom případě tedy nevíš, že ke každému systému jsou napsané jeden až dva odstavečky popisného textu jak kdyby z Wikipedie, nic moc říkajícího, bez tabulek, grafů, ankety... Prostě čehokoliv, co by z této nudy, která si říká "Novinářský článek splácaný za deset minut od stolu, jen aby něco vyšlo" udělalo text, který by byl ozdobou tohoto webu, po níž my čtenáři tak voláme a kterou si tak žádáme. Bohužel je to opět další ukázka amatérismu a neprofesionality redaktorů Auto.cz. :no: :no: :no😒br />
Edit: Ale snahu mu upřít nejde. Jenže jen snaha kolikrát nestačí.
Edit: Ale snahu mu upřít nejde. Jenže jen snaha kolikrát nestačí.
Je třeba k článku předeslat základně jednu věc😒br />
1) Přeplňování benzíňáků musí mít regulaci vždy a plynulou, protože je třeba trvale regulovat na stechiometrickou směs (benzín/vzduch = 1/15 - kvůli funkci katalyzátoru). To byla vedle vyšší teploty výfukových plynů hlavní (a těžší) potíž při zavádění jejich přeplňování.
Přeplňovaný benzíňák měl už Fiat na přelomu 80-90-ých let (1301 ccm - dával se např. do: Uno Turbo ie; náběh od 2,5 tis.ot./min).
2) Přeplňování nafťáků není na regulaci tak háklivé, protože pracují s přebytkem vzduchu. Proto se jednak u nich objevilo přeplňování dřív než u benzíňáků a jednak by bez přeplňování byl automobilový diesel pro svůj malý výkon dnes vlastně nepoužitelný.
1) Přeplňování benzíňáků musí mít regulaci vždy a plynulou, protože je třeba trvale regulovat na stechiometrickou směs (benzín/vzduch = 1/15 - kvůli funkci katalyzátoru). To byla vedle vyšší teploty výfukových plynů hlavní (a těžší) potíž při zavádění jejich přeplňování.
Přeplňovaný benzíňák měl už Fiat na přelomu 80-90-ých let (1301 ccm - dával se např. do: Uno Turbo ie; náběh od 2,5 tis.ot./min).
2) Přeplňování nafťáků není na regulaci tak háklivé, protože pracují s přebytkem vzduchu. Proto se jednak u nich objevilo přeplňování dřív než u benzíňáků a jednak by bez přeplňování byl automobilový diesel pro svůj malý výkon dnes vlastně nepoužitelný.
Inkrement je hodnota - přírůstek. Např. u odporového potenciometru je důležité rozlišení což znamená jaký úhlový, případně délkový inkrement dokáže potenciometr spolehlivě rozlišit.... Snímač polohy je tedy potenciometr.
Pokud by byl příliš velký, docházelo by u zážehového motoru ke vzniku samozápalů, u dieselu by se nafta vzněcovala dříve, než by bylo žádoucí.
V druhé polovině věty máte totální blbost. Nafta se vznítí až okamžikem vstřiku paliva a ten je řízený . U dieselu potřebujete co největší tlak přeplňování,aby jste zlepšil jeho účinnost ale zároveň řešíte kompromis vysokého namáhání klikového mechanismu a těsnění hlavy válce, není tajemstvím ,že při vysokých tlacích je problém s těsněním ,proto třeba Steyr vyvinul monoblok M1
V druhé polovině věty máte totální blbost. Nafta se vznítí až okamžikem vstřiku paliva a ten je řízený . U dieselu potřebujete co největší tlak přeplňování,aby jste zlepšil jeho účinnost ale zároveň řešíte kompromis vysokého namáhání klikového mechanismu a těsnění hlavy válce, není tajemstvím ,že při vysokých tlacích je problém s těsněním ,proto třeba Steyr vyvinul monoblok M1
A skončil jsem. Dál už číst netřeba