Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tahle unikátní Tatra 613 je na prodej. Sloužila v KGB!

Černá Tatra 613 byla vyrobena v roce 1989 a je v perfektní kondici. Navíc má hodně zajímavou historii.
Zpět na článek
28. 3. 2017 10:05
28. 3. 2017 10:34
28. 3. 2017 10:09
28. 3. 2017 10:33
28. 3. 2017 18:05
28. 3. 2017 12:07
Avatar - vabis
28. 3. 2017 10:05
14.500
Hodne slusnejsich aut maji nejakou historii, v Mercedesu byl syn toho a toho, v Cajce ten a ten pohlavar, to je normalni. At je tu nejaka sranda, pojdme si kolektivne pomerit sve odhady. Za kolik si myslite ze se to vydrazi? Prijimam navrhy. Za me 14,5k >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JirkaV8
28. 3. 2017 10:34
Re: 14.500
asi 9000? To není žádná T87, která je cenná
Avatar - wakantanka
28. 3. 2017 10:09
Pobavila
časť textu kde sa píše o odnímateľnej anténke či majákoch, aby mohlo plniť tajné misie. No ak slúžilo v Sajuze ... neviem si predstaviť tú tajnú misiu kde by nebola ako päsť na oko. :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
28. 3. 2017 10:29
Re: Pobavila
v sojuzu jezdilo spousty at o kterých si leckdo myslí že tam nikdy ani být nemohla vč několika stovek amerik. Něco byla auta na průzkum co staví západ nebo amerika, něco si dovezli papaláši, něco dostali darem, něco měl film a diplomati atd atd.
Avatar - Barrichello
28. 3. 2017 10:29
Re: Pobavila
velká otázka je, zda to KGB sloužilo přímo v sojuzu nebo třeba tady v čssr (i tady měla KGB své lidi) nebo v NDR a dalších zemích RVHP
Avatar - wakantanka
28. 3. 2017 18:01
Re: Pobavila
no presne na to som narážal, že v Sojuze by to trčalo jak ten agent CIA z toho vtipu >:D
Avatar - Barrichello
28. 3. 2017 20:34
Re: Pobavila
V sojuzu taky pár tater bylo, ale fakt málo. Asi nejvíc jich tam bylo když se původní chormka testovala na polygonu NAMI.
28. 3. 2017 10:33
Pěkná
Moc pěkná 613, a kromě mírně orezlého spodku vypadá i velmi zachovale. A taky soudruzi z KGB někde zašantročili koberečky ze zavazadlového prostoru. Že by jim tam vytekla nějaká převážená mrtvolka zavilého kontrarevolucionáře?
Jinak auto vypadá furt k světu, jenom ty zrcátka ze Škody 120 a středová konzola ze smaltovaného plechu jsou fakt masakr... :-O
Rozbalit vlákno
3
Avatar - DaewooMaster
28. 3. 2017 13:35
Re: Pěkná
Ze Škodovky to má např. budíky, otočné knoflíky, páčky pod volantem, pásy, popelníky ve dveřích... Teda pokud si z Š105 až 130 dobře pamatuji. :-) Naproti tomu ale taková zrcátka jsem teda na škodovce neviděl (konkrétně ten prolis na krytu).
Avatar - Barrichello
28. 3. 2017 16:15
Re: Pěkná
Tak vzhledem k poščtu vyrobených kusů a téměř nulovému exportu se tam logicky použily díly ze škodovek, dělat něco spešl pro pár set kusů ročně se nevyplatilo a Tatra byla v čr sice relativně luxusní vozidlo, ale vrchlo to určitě nebyl, nad ní ještě sloužily GAZ M-14 Čajky a předtím M-13 a úplně nahoře byl ZIL.
Avatar - wakantanka
28. 3. 2017 18:05
Re: Pěkná
No jasne, lebo škodovienky mali tachometre to 220? >:D Sedel si niekedy v nejakej 613 ?
To čo na prvý pohľad vyzerá identicky, identické nie je ani veľkosťou. Budíky v Tatre boli väčšie, ešte sa mi jedna prístrojovka váľa niekde v pivnici, môžem ti to premerať. >:D Pásy tiež vyzerali rovnako, ale neboli, pretože boli dlhšie a hrubšie. Jediné v čom si sa nesekol sú páčky pod volantom a popolníky vo dverách.
Avatar - netcar.xx
28. 3. 2017 10:40
Vzdy mne fascinovalo zpracovani
a hlavne detaily ( spinace, kontrolky atd. ) v interieru - kazdej pes jina ves a jak kdyz to udelal absolutni amater za vikend ve stodole. Pred par lety jsem sledoval prubezne jednu narocnou kompletni renovaci a treba zadni bocnici ( levou ) privezli postupne 5 kusu, protoze proste nepasovaly, tak se ve finale privezla znova tusim ta treti, protoze tam byl rozdil nejmensi - pouze cca 4 cm a stejne s ni byl asi tyden prace. Mame v rodine pomerne malo jeteho Lexuse LS 400 z roku 90 ( o rok mladsi nez tenhle dinosaurus ) a kdyz vezmu vybavu, materialy, zpracovani, techniku, jizdni vlastnosti, pohodli a vubec vsechno, tak vidim rozdil ve svetelnych letech.
Ale na druhou stranu, dat na strechu nafukovaci clun a dovnitr figurinu pochcanyho bonmota, tak by to nemelo chybu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Intercool
28. 3. 2017 11:33
Re: Vzdy mne fascinovalo zpracovani
Lexus LS 400 a T613, to se ani nedá porovnat, ale zase ber to tak, že ten lexus byl rok staré auta, ale ta tatra? Tím netvrdím, že není otřesná.
28. 3. 2017 12:06
Re: Vzdy mne fascinovalo zpracovani
Sdílení techniky je teď moderní napříč všemi koncerny a přitom už za socialismu byli vizionáři. Holt se vyrobil nějaký spínač, budík, reflektor a dostala ho do výbavy Škoda, Tatra, Liaz, Karosa... všichni ;-)
28. 3. 2017 12:09
Re: Vzdy mne fascinovalo zpracovani
myslis tuhle figurínu pochcanyho bonmota?
[odkaz]
28. 3. 2017 13:43
Re: Vzdy mne fascinovalo zpracovani
Ty vo.le,to jsem ještě neviděl,tak to je fakt síla. >:D
28. 3. 2017 12:07
tajna mise t613
neprijde mi, ze t613 bylo nejvhodnejsi auto pro "tajnou misi", protože takovy auto splynulo s davem maximalne tak v tatra koprivnice, před sekretariaty uvksc, stb a kgb.
nejvhodnejsi auto pro tajnou misi i nas byla s120, v ndr trabant, v polsku maluch a v rusku konsky povoz nebo tank t34.
v zapadnim nemecku zase petkovej bavorak, v americe nejspis nejakej kadilak
Rozbalit vlákno
2
28. 3. 2017 13:46
Re: tajna mise t613
Přesně tak,vždycky když jsem viděl tyhle auta,tak jsem měl nepříjemné pocity,na sledovačku absolutně nevhodné.
Avatar - Barrichello
28. 3. 2017 16:18
Re: tajna mise t613
no vidíš a STB měla třeba jako tajné vozy Fordy Cortina, v čssr v postatě taky hodně nenápadný vůz. Ale třeba se maskovali za vexláky a zelináře, ostatně z těch mělo ke konci totáče (čti tak od roku 1983) hodně taky vyřazené tatry, volhy a na Kladně měl kdosi prý i M-13 Čajku.
28. 3. 2017 13:02
I po téměř 50-i letech je na ní stále co obdivovat
Škoda, že se přes řadu pokusů v Tatře zastavit vývoj a výrobu osobních vozů to nakonec od roku 1948 v 90-ých letech nakonec povedlo.

"Tatra se vždycky vyznačovala progresivními konstrukcemi" - takto jí hodnotívali konstruktéři i dobří manažéři cizích automobilek, jakožto i techničtí literáti a novináři. T613 dostála této tradici.

Progresivní konstrukce byly v Tatře vytvářeny jakoby bez povyku, prostě stylem "my to tak uděláme" a skutečně to tak udělali. V Tatře byl vždy kolektiv slušných a zapálených lidí pro věc. Ovšem ona samozřejmost řešit věci neobvykle vedla i k tomu, že se zapomínalo na prodeje.

Přejme tedy novému vedení, aby pokračovalo úspěšně i v tomto ohledu. Díky mu za vzkříšení fenoménu TATRA.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
28. 3. 2017 13:46
Zastavený vývoj
cit. Škoda, že se přes řadu pokusů v Tatře zastavit vývoj a výrobu osobních vozů to nakonec od roku 1948 v 90-ých letech nakonec povedlo................soudě podle designu a provedení interiéru, soudruhům se podařilo vývoj zastavit tak někde v roce 1969....
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Barrichello
28. 3. 2017 16:19
Re: Zastavený vývoj
nad T613 byla ještě T700, ta už vzhledově na 1969 faakt nevypadla, možná v interiéru tak na rok 1985 :-)
Avatar - praděda7
28. 3. 2017 17:20
Re: Zastavený vývoj
T700 na 1969 nevypadala, protože se vyráběla až v roce 1996... :-)
28. 3. 2017 18:01
Re: Zastavený vývoj
Nějak tu máte překlepy v letopočtech.

T613 se začala vyvíjet v r.1968. Byl to tehdy tzv. státní úkol s pespektivou slušných ročních počtů. Když už byl vůz na světě a výroba se rozeběhla, přišlo nařízení s katastrofickým omezením výroby a vývozu max. do NDR.

T700 už měla cca v r. 1996 homologaci v zahraničí, ale vláda výrobu zastavila. Svou roli tu hrálo také tzv. "papalášské auto" z doby socialismu. Ale Hitler taky jezdil v Mercedesu a německou vládu po válce nikdy nenapadlo, že by MB neměla používat. Auto za to přeci nemůže. Každá vláda je hrdá na to, že používá domácí auto - je-li v té zemi vyráběno. Je to vizitka. T700 je taková vizitka přístupu v ČSR (ČR).

T700 - tehdy vlastně už téměř 30-i letý vůz - byl na tu dobu pořád pozoruhodný a progresivně vyjímečný.
28. 3. 2017 21:03
Re: Zastavený vývoj
Nechci tu kazit ty navaly nostalgie ale cim byla T700 progresivne vyjimecna ?
28. 3. 2017 21:40
Re: Zastavený vývoj
Její vlastnosti se nelišily, ani nemohly lišit, od T613.
Za všechno jmenujme hlavně unikátně podélně uložený motor nad zadní nápravou s převodovkou před ním. Tím bylo rozložení vah na nápravy téměř 50 / 50 a to spolu s uchycením všech pružin mírně nad těžištěm vozu a zavěšením + geometrií kol dávalo vozu velmi stabilní vlastnosti a až příkladné neutrální chování v zatáčkách.
29. 3. 2017 00:47
Re: Zastavený vývoj
Jestli měla T613 "velmi stabilní jízdní vlastnosti a neutrální chování v zatáčkách", tak já jsem čínský bůh srandy. :-!
Avatar - wakantanka
28. 3. 2017 18:09
Re: Zastavený vývoj
Spracovaním interiéru mi 700 (aspoň tie dve ktoré som mal možnosť naživo vidieť a osahať) pripadala horšie spracovaná ako tie pôvodné. A kopa vecí prebratých z Favorita tomu nasadili korunu, zvlášť pri pohľade na cenovku.
Avatar - beibej
29. 3. 2017 01:00
Re: Zastavený vývoj
Tak to asi nebyla T700. Tam nebyly věci z favorita, ale z felicie. :-!
Avatar - wakantanka
29. 3. 2017 08:07
Re: Zastavený vývoj
No je to možné, že to boli nejaké produkčné prototypy, alebo že to pletiem. Každopádne spracovanie interiéru a nielen toho bolo také všelijaké, z môjho pohľadu horšie ako v starších verziách 613. Ale ako hovorím súdim len na základe dvoch kusov čo som mal možnosť vidieť a preliezť. Viezť som sa neviezol. Najviac to bilo do očí v kontexte ceny, ktorú za tie autá chceli a dobe v akej ich ponúkali.