"Nevyrábíme jen motocykly. Ty jsou sice naším základním výrobním programem, ale vyrábíme i díly, které u nás umíme a to i pro nemotocyklové firmy. Třeba nádrže ke stacionárním motorům nebo pro zahradní sekačky. Ohýbáme i trubky pro motocykly BMW, nebo výfukové potrubí pro sněžné skútry. To všechno je zhruba patnáct procent naší výroby. Vyvážíme ale také celé motocykly, nebo komponenty, které se smontují až na místě. Někdy vyvážíme více motorek, jindy objemově zase náhradních dílů. Nejvíce motocyklů končí ve střední a jižní Americe na Kubě, v Dominikánské republice a Argentině. Těžiště našeho prodeje tam, je v třistapadesátkách."
Oni neopravili jen plášt, oni modernizují i vnitřek, nakoupili nové CNC mašiny a další věci. Chce si to o tom něco přečíst.
Navíc tohle je fabrika na motorky, ne fabrika na osobáky s pásovou výrobou chrlící za den tisíce aut. Jawa pořád odbyt má, ty staré 350 pořád jdou na export bud jako stavebnice, nebo i jako celky a navíc na ty už vyrobené dělaj ND.
+ ty nové stroje na bázi Číny, já myslím že těch 100-150 lidí co tam dělaj to v pohodě uživí.
Obecně to tak také vidím. Když už jsem ochoten koupit něco staršího, tak počítám s tím, že si to při rekonstrukci/ renovaci přizpůsobím. Pravděpodobnost, že se mi trefí do vkusu/ potřeb, je sakra malá. Ale když se náhodou trefí, tak je to skvělé, protože ho typicky mohu pěkně podojit. :-)
Je vidět, že toho nechápeš mnohem víc...To, žes někde viděl kouřící E5 od Tatry nic neznamená, vše je o servisu danného auta. E5 má homologaci a klasické čerpadlo bez elektroniky, tudíž by pak neprošly sériovky ani na emisích... Hasiči a vojáci mají ve všech nových Tatrách E5 a ty motory jsou naprosto srovnatelné s jinými.
Jinak splnění E6 není problém pro vzduchem chlazený motor, je to problém pro motor s absencí jakékoliv elektroniky a mechanickým čerpadlem. Pokud vím, tak neexistuje žádný vodník, který by bez elektroniky plnil ani E5... takže o způsobu chlazení to rozhodně není.. :-!
Opravená stará fabrika se prodává špatně. Rekonstrukcí stoupne neúměrně její cena a stále to bude nevyhovující moderním požadavkům. Staré nevyhovující továrny nikdo nechce. Navíc zájemce musí připlatit víc za proběhlou již proběhlou rekonstrukci, která mu bude k ničemu.
Už jen to že opravená fabrika se podstatě lépe prodává někomu dál, než trosky.
Podívejte se na areál Liazu v Mnohovo Hradišti, kupodivu si ho žádná obří firma nekoupila a není z toho vzkvétající areál. Je tam prá skladů a prádzný haly, takže určitě lepší toto [odkaz]
To si právě nejsem jistej, co tvoří hlavní prodeje a navíc na pheonixu vydělají víc, vyrobí ho levněji.
Jawa sice prokoukla, bydlím kousek od týnce, ale jakej má smysl strkat obrovský peníze do továrny, která dokáže jenom koupi čínskou motorku, pověsit na ní starodávný díly a za dvojnásobek jí nabízet?
Problém je, že těch Phoenixů sice prodali 1000 ks, jenže asi za 5 let, hlavní prodej tvoří Force a Terrno.1, ted nově Terra, což je vylepšená 815ka a ty se prodávaj hlavně s těmi tatrováckými motory a většinou na export.
A v Týnci ty budovy dost prokoukly proti stavu někdy před 10 lety :-)
[odkaz]
Jawu klidně nechat padnout, protože to k jinýmu není a Tatra by měla ivestovat spíš do propagace, dealerské a servisní sítě v západní evropě kvůli Pheonixu.
nějaký vývoj (ne montovna) v Česku, vzduchem chlazený Euro 6 bude opravdu unikát (myslím, že ostatní výrobci to se vzducháči vzdali někde u Euro 3), ale nevím nevím, jestli chci něco takového dotovat...
A ani (jistě pravdivý) argument, že se dotují mnohem větší kraviny, se mi moc nezdá. Já totiž nechci dotovat vůbec nic. Dotace max. tak na bezúročné půjčky, ale půjčky, ne dárky...
Re: Proč ten nadpis s otazníkem když je všechno od začátku j
Myslel jsem to tak jak jsem napsal, tedy novinářskou přidanou hodnotu. Něco co si novinář zjistí samostatně to co ještě není známo, ne že jenom opiše něčí tiskovou zprávu.
Nevím co plní, ale takhle to maj v nabídce a zřejmě i někým schválené že. Dneska je ostatně důležité co to plní na papíře a ne v reálu, že >:D Viz slavné VW a další
No Motorpal na to know-how nemá. To chce přesně řízené vstřikování a vlastní řídící jednotku což nemají. A mechanicky řízené čerpadlo tady nemá šanci, leda že by to bylo pouze pro mimoevropské trhy / třetí svět.
Pred nekolika lety jsem cetl clanek, ze Tatra bude muset s produkci vzduchem chlazenych motoru pro evropskych trh skoncit, protoze norma Euro 4 je pro vzduchem chlazene motory maximum. Takze je fajn, ze je dokazi vyrabet i na dale v casech zvracene zelene politiky. :yes: