Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Tatra vyvine nový motor. Bude opět vzduchem chlazený?

28 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Včera sem na to zrovna koukal a ten tatrovácký umí až Euro 5. Jinak krom paccarů nabízej ještě cummins, ale ten umí taky nejvíc Euro 5

Takže nový vlastní motor s Euro 6 bude rozhodně fajn a zvlášt V12. Držím palce.

Co nového s Avií? Zatím pořád žádné novinky z Přelouče?
Avatar - euro89
euro89
Pred nekolika lety jsem cetl clanek, ze Tatra bude muset s produkci vzduchem chlazenych motoru pro evropskych trh skoncit, protoze norma Euro 4 je pro vzduchem chlazene motory maximum. Takze je fajn, ze je dokazi vyrabet i na dale v casech zvracene zelene politiky. :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
s Adblue to plní i to Euro 5 a zřejmě přijdou na to i jak splnit to Euro 6
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No Motorpal na to know-how nemá. To chce přesně řízené vstřikování a vlastní řídící jednotku což nemají. A mechanicky řízené čerpadlo tady nemá šanci, leda že by to bylo pouze pro mimoevropské trhy / třetí svět.
Avatar - Anonym
Anonym
pro třetí svět maj motory Euro2-Euro4, tam to bohatě stačí
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
až na to že to tam nikdo nekupuje
Avatar - Anonym
Anonym
Ne? A co ty vývozy do ruska, indie, arábie atd

Tam určitě všichni chtěj Euro 5 a Euro 6, haha
Avatar - Intercool
Intercool
Jenže ta jejich vzduchovka E5 neplní euro 5 ani náhodou, kouří černě víc než jakákoliv jiná E3. No a než to dotáhnou dokonce, bude platit euro 8.
Avatar - Anonym
Anonym
Nevím co plní, ale takhle to maj v nabídce a zřejmě i někým schválené že. Dneska je ostatně důležité co to plní na papíře a ne v reálu, že >😁 Viz slavné VW a další
Avatar - Intercool
Intercool
Tak VW je proti tomu úplně v pohodě, nechápu, že ta TATRA má vůbec homologaci.
Avatar - Rubb
Rubb
Je vidět, že toho nechápeš mnohem víc...To, žes někde viděl kouřící E5 od Tatry nic neznamená, vše je o servisu danného auta. E5 má homologaci a klasické čerpadlo bez elektroniky, tudíž by pak neprošly sériovky ani na emisích... Hasiči a vojáci mají ve všech nových Tatrách E5 a ty motory jsou naprosto srovnatelné s jinými.
Jinak splnění E6 není problém pro vzduchem chlazený motor, je to problém pro motor s absencí jakékoliv elektroniky a mechanickým čerpadlem. Pokud vím, tak neexistuje žádný vodník, který by bez elektroniky plnil ani E5... takže o způsobu chlazení to rozhodně není.. :-!
nebezpecnavosa
Žeby něco jako v některých detektivkách, kde je pachatel od začátku známý ? Chtělo by to nějakou novinářskou přidanou hodnotu.
Avatar - Anonym
Anonym
přidanou hodnotu k tiskový zprávě Tatry? >😁 >😁 >😁
nebezpecnavosa
Myslel jsem to tak jak jsem napsal, tedy novinářskou přidanou hodnotu. Něco co si novinář zjistí samostatně to co ještě není známo, ne že jenom opiše něčí tiskovou zprávu.
Avatar - Anonym
Anonym
To dá moc práce, CTRL+C a CTRL+V je přeci jednodušší ne >😁
nebezpecnavosa
Bohužel máte pravdu, praktikují tuhle logiku.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
nějaký vývoj (ne montovna) v Česku, vzduchem chlazený Euro 6 bude opravdu unikát (myslím, že ostatní výrobci to se vzducháči vzdali někde u Euro 3), ale nevím nevím, jestli chci něco takového dotovat...

A ani (jistě pravdivý) argument, že se dotují mnohem větší kraviny, se mi moc nezdá. Já totiž nechci dotovat vůbec nic. Dotace max. tak na bezúročné půjčky, ale půjčky, ne dárky...
Avatar - Intercool
Intercool
Přesně, dotovat nesmysl... Třeba jako JAWA, co tam utratily peněz a k ničemu... Z dotací
Avatar - Anonym
Anonym
A navrhujete co? Nechat všechno krachnout, budovy spadnout a kupovat vše z Německa? >😁 >😁
Avatar - Intercool
Intercool
Jawu klidně nechat padnout, protože to k jinýmu není a Tatra by měla ivestovat spíš do propagace, dealerské a servisní sítě v západní evropě kvůli Pheonixu.
Avatar - Anonym
Anonym
Problém je, že těch Phoenixů sice prodali 1000 ks, jenže asi za 5 let, hlavní prodej tvoří Force a Terrno.1, ted nově Terra, což je vylepšená 815ka a ty se prodávaj hlavně s těmi tatrováckými motory a většinou na e😜ort.

A v Týnci ty budovy dost prokoukly proti stavu někdy před 10 lety 😄
[odkaz]
Avatar - Intercool
Intercool
To si právě nejsem jistej, co tvoří hlavní prodeje a navíc na pheonixu vydělají víc, vyrobí ho levněji.

Jawa sice prokoukla, bydlím kousek od týnce, ale jakej má smysl strkat obrovský peníze do továrny, která dokáže jenom koupi čínskou motorku, pověsit na ní starodávný díly a za dvojnásobek jí nabízet?
Avatar - Anonym
Anonym
Už jen to že opravená fabrika se podstatě lépe prodává někomu dál, než trosky.

Podívejte se na areál Liazu v Mnohovo Hradišti, kupodivu si ho žádná obří firma nekoupila a není z toho vzkvétající areál. Je tam prá skladů a prádzný haly, takže určitě lepší toto [odkaz]

než trosky
Johnnn
Opravená stará fabrika se prodává špatně. Rekonstrukcí stoupne neúměrně její cena a stále to bude nevyhovující moderním požadavkům. Staré nevyhovující továrny nikdo nechce. Navíc zájemce musí připlatit víc za proběhlou již proběhlou rekonstrukci, která mu bude k ničemu.
_MT_
Obecně to tak také vidím. Když už jsem ochoten koupit něco staršího, tak počítám s tím, že si to při rekonstrukci/ renovaci přizpůsobím. Pravděpodobnost, že se mi trefí do vkusu/ potřeb, je sakra malá. Ale když se náhodou trefí, tak je to skvělé, protože ho typicky mohu pěkně podojit. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Oni neopravili jen plášt, oni modernizují i vnitřek, nakoupili nové CNC mašiny a další věci. Chce si to o tom něco přečíst.

Navíc tohle je fabrika na motorky, ne fabrika na osobáky s pásovou výrobou chrlící za den tisíce aut. Jawa pořád odbyt má, ty staré 350 pořád jdou na e😜ort bud jako stavebnice, nebo i jako celky a navíc na ty už vyrobené dělaj ND.

+ ty nové stroje na bázi Číny, já myslím že těch 100-150 lidí co tam dělaj to v pohodě uživí.
Avatar - Anonym
Anonym
"Nevyrábíme jen motocykly. Ty jsou sice naším základním výrobním programem, ale vyrábíme i díly, které u nás umíme a to i pro nemotocyklové firmy. Třeba nádrže ke stacionárním motorům nebo pro zahradní sekačky. Ohýbáme i trubky pro motocykly BMW, nebo výfukové potrubí pro sněžné skútry. To všechno je zhruba patnáct procent naší výroby. Vyvážíme ale také celé motocykly, nebo komponenty, které se smontují až na místě. Někdy vyvážíme více motorek, jindy objemově zase náhradních dílů. Nejvíce motocyklů končí ve střední a jižní Americe na Kubě, v Dominikánské republice a Argentině. Těžiště našeho prodeje tam, je v třistapadesátkách."
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Omyl, nejvíce se vydělává na zakázkových speciálech.