Fotky tohoto auta jsem poprvé a naposledy viděl někdy před dvaceti lety a byly v nějakém časopise, který kolegové v práci vyhodili než jsem si ho stačil přečíst. Od té doby jsem projížděl všechny články o prototypech ale nikde už je nenašel. Pomalu jsem začínal mít pocit, že jsem se zbláznil a čase na auto zapomněl.
Až do dnes. A po dvaceti letech vím i celý příběh.
Díky redakce :-)
Pomineme-li těžkosti vzniku a zpuštění sériové výroby za socialismu a různé politické zákazy (i pozděší kupátko R-ko vzniklo z nadšení v Kvasinách a zázrakem dostalo povolení k výrobě), tak to zřejmě nebylo technicky dodělané. Za každým dobrým nápadem následuje zdlouhavá a pečlivá technická práce a zkoušení. A tady třeba víme, že malé zkušenosti Škody s motorem vzadu přinesly u 1000 MB kmitání předních kol (shimy) - kdoví, jak se to chovalo u tohoto roadsteru. Také víme, že tuhost karoserie roadsteru je vlivem chybějícího rámu kabiny menší, auto se musí zesílením pontonu hodně vyztužovat, takže nakonec váha roadsteru vyjde vyšší než sedanu se čtyřmi dveřmi. To vede k horší dynamice vozu. Větší aerodynamický odpor roadsteru vůči zastřešenému vozu pak vede k menší dosažitelné rychlosti. Obojí by pak vyžadovalo třeba jen převodovku s jinýmy převody, motor se zvětšenou kompresí (a menší životností) atd. A k tomu a dalšímu nebyla vůle.
Zkrátka nápad je zatím nápad.
Nebýt tebe, tak mám zkažený celý víkend. Děkuji ti za vyčerpávající výklad, opravdu,. ale opravdu, skutečně jsem ani netušil, jak složité je zkonstruovat takový roadster. Je vidět, že se vyznáš, máš hluboké a kvalitní informace. My ostatní, co jsme se v životě málo vénovali sebevzdělávání, můžeme akorát smeknout. S úctou, nathan >:D >:D >:D
Tak vcelku si to vystihol. Ja som trošku rozčarovaný z vtedajšieho prístupu Škody, ich správanie bolo nakoniec dosť pokrytecké - vpodstate chýbajúci vývoj za nich zatiahol švajčiarsky predajca, za vlastné na kolene prichystal výstavný model, a oni to veľkomyselne vyskúšajú a skonštatujú, že to nechcú, lebo je to nedovyvinuté... No * im. Mali to vziať do vlastných rúk a dokončiť vývoj, na ktorý na rozdiel od predajcu vybavení boli. Takže nie zlý vývoj od autorov auta, ale neschopnosť vtedajšej Škody.
Dnes a denně se přesvědčuji že když se chce všechno jde a zlaté České ručičky jsou všude. Kabriolet, roadster má jak již bylo zmíněno spoustu nevýhod, ale jedna jediná je všechny přebije. Kdo s ním jezdí nebo jel, ví.