Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nádherný sporťák Škoda Winnetou letos slaví 50 let. Do výroby se nedostal i kvůli rychlosti

Zajímavý projekt původem ze Švýcarska chtěl lákat na nízkou cenu. Do výroby se ale nakonec nedostal.
Zpět na článek
31. 3. 2017 10:06
31. 3. 2017 17:53
Avatar - Bazalt
31. 3. 2017 10:06
Díky
Fotky tohoto auta jsem poprvé a naposledy viděl někdy před dvaceti lety a byly v nějakém časopise, který kolegové v práci vyhodili než jsem si ho stačil přečíst. Od té doby jsem projížděl všechny články o prototypech ale nikde už je nenašel. Pomalu jsem začínal mít pocit, že jsem se zbláznil a čase na auto zapomněl.
Až do dnes. A po dvaceti letech vím i celý příběh.
Díky redakce :-)
Rozbalit vlákno
0
31. 3. 2017 11:48
Hezké to je velice, ale ...
Pomineme-li těžkosti vzniku a zpuštění sériové výroby za socialismu a různé politické zákazy (i pozděší kupátko R-ko vzniklo z nadšení v Kvasinách a zázrakem dostalo povolení k výrobě), tak to zřejmě nebylo technicky dodělané. Za každým dobrým nápadem následuje zdlouhavá a pečlivá technická práce a zkoušení. A tady třeba víme, že malé zkušenosti Škody s motorem vzadu přinesly u 1000 MB kmitání předních kol (shimy) - kdoví, jak se to chovalo u tohoto roadsteru. Také víme, že tuhost karoserie roadsteru je vlivem chybějícího rámu kabiny menší, auto se musí zesílením pontonu hodně vyztužovat, takže nakonec váha roadsteru vyjde vyšší než sedanu se čtyřmi dveřmi. To vede k horší dynamice vozu. Větší aerodynamický odpor roadsteru vůči zastřešenému vozu pak vede k menší dosažitelné rychlosti. Obojí by pak vyžadovalo třeba jen převodovku s jinýmy převody, motor se zvětšenou kompresí (a menší životností) atd. A k tomu a dalšímu nebyla vůle.
Zkrátka nápad je zatím nápad.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - nathan
31. 3. 2017 12:34
Re: Hezké to je velice, ale ...
Nebýt tebe, tak mám zkažený celý víkend. Děkuji ti za vyčerpávající výklad, opravdu,. ale opravdu, skutečně jsem ani netušil, jak složité je zkonstruovat takový roadster. Je vidět, že se vyznáš, máš hluboké a kvalitní informace. My ostatní, co jsme se v životě málo vénovali sebevzdělávání, můžeme akorát smeknout. S úctou, nathan >:D >:D >:D
31. 3. 2017 13:21
Re: Hezké to je velice, ale ...
Tak vcelku si to vystihol. Ja som trošku rozčarovaný z vtedajšieho prístupu Škody, ich správanie bolo nakoniec dosť pokrytecké - vpodstate chýbajúci vývoj za nich zatiahol švajčiarsky predajca, za vlastné na kolene prichystal výstavný model, a oni to veľkomyselne vyskúšajú a skonštatujú, že to nechcú, lebo je to nedovyvinuté... No * im. Mali to vziať do vlastných rúk a dokončiť vývoj, na ktorý na rozdiel od predajcu vybavení boli. Takže nie zlý vývoj od autorov auta, ale neschopnosť vtedajšej Škody.
Avatar - Fána
31. 3. 2017 17:53
Sporťák
Dnes a denně se přesvědčuji že když se chce všechno jde a zlaté České ručičky jsou všude. Kabriolet, roadster má jak již bylo zmíněno spoustu nevýhod, ale jedna jediná je všechny přebije. Kdo s ním jezdí nebo jel, ví.
Rozbalit vlákno
0