Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ještě je šance? Zavedení německého mýta se může zkomplikovat

Spolková rada, ve které zasedají zástupci vlád jednotlivých německých zemí, dnes může výrazně zkomplikovat chystané zpoplatnění německých dálnic pro osobní auta.
Zpět na článek
31. 3. 2017 12:07
kokotok protestuje proti zavedeni myta v nemecku
nechapu, proc si radsi nehledi věci který ma ve svy kompetenci a který evidentne nezvlada.
když navíc pro většinu ceskych motoristu prijde rocni dalnicni poplatek na 12tis km německých dalnic levneji, nez rocni popltek za cca desetinu dalnic v cesku
Rozbalit vlákno
10
31. 3. 2017 21:48
Re: kokotok protestuje proti zavedeni myta v nemecku
Zkusím Vám to vysvětlit polopaticky.
Nikdo nemá nic proti samotnému zpoplatnění dálnic. Vždyť i protestující Rakousko má zpoplatněné dálnice a mýta.
Problém je s diskriminací, kdy v podstatě platit budou pouze cizinci. Zaplacené mýto si Němci budou moci odečíst dálniční poplatek ze silniční daně a ten, kdo platí malou nebo žádnou silniční daň, tak jim zaplacený poplatek bude vrácen v podobě daňového bonusu.
Už chápete?
Avatar - Jenik3
31. 3. 2017 22:20
Re: kokotok protestuje proti zavedeni myta v nemecku
Prakticky to bude vypadat tak, ze
Kfz Steuer 220€ + dalnice 130€ - dalnice 130€ = €220. Takze nemecka RZ s motorem 2.0 TDI Euro 6 prispeje krasnych 220€ do rozpoctu Bundesfinanzministerium. Cizinec s rocni znamkou prispeje €130.
31. 3. 2017 22:27
Re: kokotok protestuje proti zavedeni myta v nemecku
Nevím, jestli stále nechápete tu diskriminaci nebo jen trollujete.
Ve správném případě má zaplatit Němec v součtu 220+130=350€ a cizinec 130€. Stejně tak jako lidé, co platí silniční daň u nás, tak si nemohou odečíst dálniční známku od silniční daně (všichni podnikatelé + vybrané skupiny soukromníků).
1. 4. 2017 08:15
Re: kokotok protestuje proti zavedeni myta v nemecku
Ty platíš cestnú dan za súkromné auto? Nemci platia a argument preto, je mimo iné bezplatná diaľničná sieť. No a keď už diaľničná sieť nebude bezplatná, tak sa to na dani musí nejakým spôsobom kompenzovať. Ale to troll asi nepochopí.
1. 4. 2017 09:52
Re: kokotok protestuje proti zavedeni myta v nemecku
Jsou kategorie vozidel, kde platíte i jako soukromník. Cituji: "Předmětem daně silniční jsou vždy vozidla s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny určená výlučně k přepravě nákladů a registrovaná v České republice."
1. 4. 2017 08:17
Re: kokotok protestuje proti zavedeni myta v nemecku
Mícháš jablka a hrušky. Poplatek za dálnici zaplatí Němec i cizinec úplně stejně. U daně z auta, která se netýká jen jízdy na dálnicích, si Němec může odečíst slevu. Slevy na daních, na které dosáhne jen domácí občan a cizinec ne, máme i my v ČR.
1. 4. 2017 09:58
Re: kokotok protestuje proti zavedeni myta v nemecku
Jste to stále nepochopil. Nemá tedy cenu o tomto diskutovat a přesuňme se na příklady:
Prosím tedy o příklady českých daní, kde si mohu z platby daně odečíst částku rovnající se platbě jiné daně.
1. 4. 2017 17:40
Re: kokotok protestuje proti zavedeni myta v nemecku
Němci si žádnou daň od daně neodečítají, takže těžko můžu sloužit ;-)
1. 4. 2017 18:48
Re: kokotok protestuje proti zavedeni myta v nemecku
Dobře, když dojdou argumenty, tak začínáme slovíčkařit. :-) Tak speciálně "korektně" pro Vás: Němci si od silniční daně odečtou zaplacenou dálniční známku.
Takže pokud trváš nadále na argumentu "Slevy na daních, na které dosáhne jen domácí občan a cizinec ne, máme i my v ČR.", tak prosím o český příklad.
1. 4. 2017 20:51
Re: kokotok protestuje proti zavedeni myta v nemecku
To není slovíčkaření. Poplatky a mýto nespadají pod daňový systém. Mnohem jednodušší by bylo, kdyby Němci daň z auta rovnou zrušili, byly by jen poplatky za dálnici a EU by nemohla říct ani popel. Místo toho zavedli slevy, ale konečný dopad je stejný.

Daň z příjmů - slevy na děti a jiné. Tam někteří cizinci také nedosáhnou na slevu, ikdyž u nás daně platí.

Ještě podotýkám, že občanům jiných států nic nebrání si registrovat auta v Německu a používat tytéž slevy jako Němci ;-) Např. Češi podnikající v Německu tuto "výsadu" budou mít také. Takže o diskriminaci cizinců nemůže být řeč. Diskriminace by to byla jen, kdyby slevu dostali jen občané německé národnosti.
Avatar - Jenik3
31. 3. 2017 12:10
Wer nutzt, der zahlt.
Dle nadpisu usuzuji, ze redakce ACZ nesouhlasi se zavedenim mytne na nemeckych dalnicich. Nazor ACZ neberu, at si pise co chce.
Nicmene, taky si dovolim nazor, ktery je opren o citaci spolkoveho ministra dopravy - Wer nutzt, der zahlt.

Jednoduche a vystizne.
Rozbalit vlákno
3
31. 3. 2017 20:16
Re: Wer nutzt, der zahlt.
Jen nevím, proč se tomu dokola říká mýtné. Jsou české dálniční známky mýtné? Já si pod mýtným představím systém, kde platím za každý průjezd. Tedy v podstatě za ujetou vzdálenost.
Avatar - WinDiesel
1. 4. 2017 12:31
Re: Wer nutzt, der zahlt.
třeba výpalné?
Avatar - WinDiesel
1. 4. 2017 12:38
Re: Wer nutzt, der zahlt.
No Němci ale své vlastní občany zatěžují silniční daní a jaksi v minulosti zapomněli na to, že po jejich dálnicích budou jezdit i cizinci. Nyní z toho jedna politická strana udělala politikum. "Podívejte se jak jsme si došlápli na neplatiče, Vy platící!" Je to jen předvolební snaha při absolutním nedostatku jiných politických témat a i trochu snaha odvrátit pozornost od migrační krize.
Porovnejme: získá se 0,5 mld € a na migrační krizi jde 21 mld €. V obou případech ale jen nas-e-rou hodně domácích lidí a teď i cizinců.
Ovšem jestli ty lidi chtějí z Německa vypudit, tak na to jdou správně.
Rakušáci tuší kde vznikne problém, spousta lidí nyní pojede místo přes Německo přes Rakousko a Švýcarsko, případně přes Itálii. Na Rakousko tedy čeká obrovské zhuštění provozu.