Novinky
Dle nadpisu usuzuji, ze redakce ACZ nesouhlasi se zavedenim mytne na nemeckych dalnicich. Nazor ACZ neberu, at si pise co chce.
Nicmene, taky si dovolim nazor, ktery je opren o citaci spolkoveho ministra dopravy - Wer nutzt, der zahlt.
Jednoduche a vystizne.
Nicmene, taky si dovolim nazor, ktery je opren o citaci spolkoveho ministra dopravy - Wer nutzt, der zahlt.
Jednoduche a vystizne.
Jen nevím, proč se tomu dokola říká mýtné. Jsou české dálniční známky mýtné? Já si pod mýtným představím systém, kde platím za každý průjezd. Tedy v podstatě za ujetou vzdálenost.
No Němci ale své vlastní občany zatěžují silniční daní a jaksi v minulosti zapomněli na to, že po jejich dálnicích budou jezdit i cizinci. Nyní z toho jedna politická strana udělala politikum. "Podívejte se jak jsme si došlápli na neplatiče, Vy platící!" Je to jen předvolební snaha při absolutním nedostatku jiných politických témat a i trochu snaha odvrátit pozornost od migrační krize.
Porovnejme: získá se 0,5 mld € a na migrační krizi jde 21 mld €. V obou případech ale jen nas-e-rou hodně domácích lidí a teď i cizinců.
Ovšem jestli ty lidi chtějí z Německa vypudit, tak na to jdou správně.
Rakušáci tuší kde vznikne problém, spousta lidí nyní pojede místo přes Německo přes Rakousko a Švýcarsko, případně přes Itálii. Na Rakousko tedy čeká obrovské zhuštění provozu.
Porovnejme: získá se 0,5 mld € a na migrační krizi jde 21 mld €. V obou případech ale jen nas-e-rou hodně domácích lidí a teď i cizinců.
Ovšem jestli ty lidi chtějí z Německa vypudit, tak na to jdou správně.
Rakušáci tuší kde vznikne problém, spousta lidí nyní pojede místo přes Německo přes Rakousko a Švýcarsko, případně přes Itálii. Na Rakousko tedy čeká obrovské zhuštění provozu.
když navíc pro většinu ceskych motoristu prijde rocni dalnicni poplatek na 12tis km německých dalnic levneji, nez rocni popltek za cca desetinu dalnic v cesku
Nikdo nemá nic proti samotnému zpoplatnění dálnic. Vždyť i protestující Rakousko má zpoplatněné dálnice a mýta.
Problém je s diskriminací, kdy v podstatě platit budou pouze cizinci. Zaplacené mýto si Němci budou moci odečíst dálniční poplatek ze silniční daně a ten, kdo platí malou nebo žádnou silniční daň, tak jim zaplacený poplatek bude vrácen v podobě daňového bonusu.
Už chápete?
Kfz Steuer 220€ + dalnice 130€ - dalnice 130€ = €220. Takze nemecka RZ s motorem 2.0 TDI Euro 6 prispeje krasnych 220€ do rozpoctu Bundesfinanzministerium. Cizinec s rocni znamkou prispeje €130.
Ve správném případě má zaplatit Němec v součtu 220+130=350€ a cizinec 130€. Stejně tak jako lidé, co platí silniční daň u nás, tak si nemohou odečíst dálniční známku od silniční daně (všichni podnikatelé + vybrané skupiny soukromníků).
Takže pokud trváš nadále na argumentu "Slevy na daních, na které dosáhne jen domácí občan a cizinec ne, máme i my v ČR.", tak prosím o český příklad.
Daň z příjmů - slevy na děti a jiné. Tam někteří cizinci také nedosáhnou na slevu, ikdyž u nás daně platí.
Ještě podotýkám, že občanům jiných států nic nebrání si registrovat auta v Německu a používat tytéž slevy jako Němci 😉 Např. Češi podnikající v Německu tuto "výsadu" budou mít také. Takže o diskriminaci cizinců nemůže být řeč. Diskriminace by to byla jen, kdyby slevu dostali jen občané německé národnosti.