Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Milion aut bez filtrů částic? Prý nesmysl...

V Česku nemůže jezdit jeden milion dieselových aut bez filtru pevných částic. Tolik aut není v registrech ministerstva dopravy. V Otázkách Václava Moravce to uvedl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.
Zpět na článek
3. 4. 2017 12:34
3. 4. 2017 19:50
3. 4. 2017 20:32
3. 4. 2017 23:16
3. 4. 2017 12:10
Upřesnění
V podtitulku je bohžel opět chyba. V ČR bezpochyby jezdí více bež milión dieselů bez DPF, aktuální megakampaň ale tvrdí, že těchto milión aut by filtr mělo mít, ale majitelé si ho nechali vykuchat. Číslo je to na první pohled nesmyslné, nejspíš slouží jako PR kampaň ke nějaké nové represivní Ťokovské megaakci.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - alf1963
3. 4. 2017 17:42
Re: Nálepkování
Tak když jsi podnikatel tak kradeš ANO :no:
Avatar - Beefcake
3. 4. 2017 12:34
cheap
rofl, aky cheap clickbait :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ronault.
3. 4. 2017 12:59
FAP - smutné...
Smutní je, že ten, co je na danou věc odborník neví tak hrubá fakta... FAP rozhodně nemusel být v autech od roku 2004, až norma Euro 5 způsobila nutnost FAP u všech dieselů, čili reálně u aut od roku 2010
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Dzakobo
3. 4. 2017 13:06
Re: FAP - smutné...
Ono je to spíš psychologická záležitost, to že auto nekouří je sice fajn, ale diesely s vysokými vstřikovacími tlaky tvoří také velmi malé částice, které FAPem proletí a škodí o to více. To sice skoro všichni víme, ale opakování je nutné. Jaká je situace u přímovstřikových zážehových motorů, nevím, ale snad lepší, jelikož mají zhruba 10x menší vstřikovací tlak, takže částice jsou větší a tím pádem méně škodlivé.
Avatar - Ronault.
3. 4. 2017 13:33
Re: FAP - smutné...
O tom nediskutuji, to je jiná, zmi%nuji, že ani ti, kteří by to měli vědět, neví, od kdy auto musí mít FAP.
Avatar - WinDiesel
3. 4. 2017 17:09
Re: FAP - smutné...
Naopak u přímého vstřiku benzínu je situace horší a právě tyto vozy emitují ty nejjemnější částice. FAP v dieselu zachytí větší částice a filtr vytvořený většími pak sekundárně zachycuje menší částice.
3. 4. 2017 13:46
Re: FAP - smutné...
aspoň vidíme, co za "odborniky" na tech ministerstvech sedi
kazdej druhej z diskusi zde na acz toho o emisích naftaku (i benzinaku) vi vic, nez ministr se svým ansámblem
smutny
3. 4. 2017 14:17
Re: FAP - smutné...
Tak na ministerstvech by mě to ani tak nepřekvapilo, co mě zaráží je že už podruhé během několika dnů se na specializovaném serveru o autech objeví naprosto doslovně převzatá zpráva z četky a to včetně těch chyb...
3. 4. 2017 14:26
Re: FAP - smutné...
to ze to prevzali je vporadku, jen to měli okomentovat a uvest na spravnou miru.
ja neverim, ze redaktori na ACZ nevedi jak to je
3. 4. 2017 15:01
Re: FAP - smutné...
Tak jestli bych označil jako v pořádku to že autoweb přebírá informace z četky odkud to okopírujou i všechna další běžná media nevím, každopádně souhlas s tím že to že tu 2x uvedou čirý nesmysl je tristní.
Avatar - Floyd
3. 4. 2017 23:32
Re: FAP - smutné...
Novinařina by byla to, kdyby o tom redaktoři Auto.cz něco věděli a to něco připojili ke zprávě ČTK jako svůj komentář. Jenže oni to neudělali nejspíš proto, že o tom taky nic nevědí. A to je pro mě hodně smutná zpráva :no: :no: :no:
3. 4. 2017 14:17
Re: FAP - smutné...
Je naprosto jasně řečeno, že pod kapotou na osobního vozu nepatří diesel :-(
Re: FAP - smutné...
Právě naopak! Nejhorší emise jsou CO2, způsobující globální oteplování. A tohoto plynu produkují zážehové motory v průměru o třetinu více. Proto by také palivo pro tyto motory mělo být zdaněno min. o třetinu více, aby se ekologická zátěž vyrovnala.
3. 4. 2017 16:46
Re: FAP - smutné...
:-! [odkaz] :-!
3. 4. 2017 13:43
jakmile vyjedu na silnici
mam 20% sanci, ze to auto predemnou je rakovinomet bez filtru pevnych castic, který skoncej v mych plicich.
vam to fakt nefadi??
Rozbalit vlákno
55
3. 4. 2017 13:51
Re: jakmile vyjedu na silnici
Kolik aut bude mít vykuchaný paketový filtr, to je, oč tu běží. Rozhodně jich nebude milión, nejspíš ani statisíce, max desetitisíce, reálně spíš tisíce. Ono to vykuchání nebylo zdaleka zadarmo.
Pokud bys chtěl zakázat všechny diesely bez DPF, je to úplně jiné hřiště, tedy spíš už docela jiný sport.
3. 4. 2017 13:59
Re: jakmile vyjedu na silnici
me je srdecne jedno kdo ho ma vykuchanej a kdo ho nikdy nemel, protože euro4,3,2,1 ...
nebo chces tvrdit ze ten kdo nemá filtr z vyroby vypousti zdravejsi saze nez ten kdo ho vykuchal??

k zakazu dyzlu bez filtru jednou dojde, protože ohrozuji zdravi na všech.

co je nutny, tak zabranit dovozu naftaku bez filtru z nemecka, protože tam nastava jejich velkej vyprodej. protože to asi nejde udelat legislativne, tak jediny co me napada je vyrazne zvednou spotrebni dan na naftu aby se provoz dyzlu proste nevyplatil.
nebo mas jinej napad jak zabranit dovozu dyzlu z nemecka, ktery legalne nemaji filtr??
3. 4. 2017 14:05
Re: jakmile vyjedu na silnici
Můžeš to poměrně jednoduše udělat úpravou "ekovýpalného". Auto musí stejně před převodem na evidenčku, tam by ověřili zda deklarovaná třída emisí odpovídá reálnému stavu, jinými slovy zda má auto funkční DFP. Pak by stačilo příslušně restriktivně nastavit poplatky pro různé emisní EURO třídy.
Teď je:
Euro0: 10.000,-
Euro1: 5.000,-
Euro2: 3.000,-
Euro3: 0.000,-

Stačilo by to nastavit jinak, zvlášť pro benzíny a zvlášť pro naftu. Jamile zdražíš naftu, dostaneš podobný efekt, jaký tady už jednou byl, to jest kamioňáci bude tankovat v okolních zemích. U nás se nezmění přitom nic.
3. 4. 2017 14:24
Re: jakmile vyjedu na silnici
pak musíš dat za euro4 minimalne 50tis a to vcetne prvního prehlaseni od platnosti zavedeni ekovypalnyho v ramci republiky, jinak ti to eurohujeri hodej na hlavu
a stejne ze silnic nevyzenes soucasny naftaky bez filtru.

snad jedine zavest silnicini dan pro vsechny, kde se za naftak bez filtru, tedy az na výjimky do euro4, bude platit třeba 20tis rocne

spotrebni dan na naftu by mela byt stejna napric EU, napr. jako v GB v prepoctu 0.674E, tedy 18kc/litr
3. 4. 2017 14:49
Re: jakmile vyjedu na silnici
No právě. můžeš jen rozlišit benzín a naftu, u Eura4 ještě s filtrem a bez filtru. Stávající diesely tím samozřejmě nevyženeš, ostatně tvůj dotaz se týkal spíš zamezení dovozů starších nafťáků.
Jinak doporučuji článek [odkaz]
Ty bys chtěl trestat i moderní diesely, ale tak jednoduché to není. Pokud u nich všechno dobře funguje, jsou opravdu docela "sazíprosté".
3. 4. 2017 14:55
Re: jakmile vyjedu na silnici
Odkaz ti nefunguje.
3. 4. 2017 15:13
Re: jakmile vyjedu na silnici
Hmm, pravda, problém u externích linků, které evidentně nelze vkládat. Najdi si "autoforum emise ohromí".
3. 4. 2017 15:02
Re: jakmile vyjedu na silnici
ja bych to co tady jezdi nechal v nejakym horizontu dojezdit, a urcite nejak zamezil dovozu stary dyzlu ze zahranici.
jezdit naftakem by nemelo byt vyhodnejsi nez jezdit cistsi benzinvou alternativou. to je uplne postaveny na hlavu.
vono tech dyzlu, kde funguje vse jak ma moc není, nezapomínej ještě na jedovaty oxidy dusiku
Avatar - JiVi
3. 4. 2017 15:18
Re: jakmile vyjedu na silnici
jak moc neni? jsou to vsechny, co prosli emisema .. to znamena prakticky vsechny, co jezdi
3. 4. 2017 15:48
Re: jakmile vyjedu na silnici
podle me není vporadku, ze jedovaty NOx sice v laboratori projdou, ale v realu limit radove prekracujou a systém na zneskodnovani jedovatých NOx nefunguje třeba když se tocej všechny 4 kola, když se jede rychle, nebo když je teplota nižší nez třeba +10C
3. 4. 2017 15:19
Re: jakmile vyjedu na silnici
Jo, vím, ale přímovstřikové benzíny taky nejsou ideální a nejspíš brzy dostanou filtr. Jedinou výhodou nafty je nižší spotřeba. Potíž je v tom, že moderní benzíny už mají skoro stejné vyfikundace jako nafťáky (turbo, dvojhmota ...), takže dřívější menší riziko závad už tak úplně neplatí. Naopak, pokud budou muset mít filtr, bude to spíš další argument proti nim.
A nové nepřímovstřikové benzíny už skoro spočítáš na prstech jedné ruky.
3. 4. 2017 15:22
Re: jakmile vyjedu na silnici
Údajně s benzínovými filtry by neměly být až takové potíže jako s dieselovými.
3. 4. 2017 15:50
Re: jakmile vyjedu na silnici
přes tak. filtr je podstatne menzi a tedy levnejsi, zadny nuceny vypalovani ale vypaluje se prubezne.
na druhou stranu s nim zadny velky zkusenosti nejsou
Avatar - WinDiesel
3. 4. 2017 17:12
Re: jakmile vyjedu na silnici
taky toho moc nezachytí ........
Avatar - Beefcake
3. 4. 2017 20:18
Re: jakmile vyjedu na silnici
No tak to si asi prvy, co s tym filtrom ma realne skusenosti... Daj este nejake info z prvej ruky... Resp. inu rozpravku :-)
3. 4. 2017 15:20
Re: jakmile vyjedu na silnici
Dojíždí se tu všechna auta. Pokud splňují technické podmínky své doby, neměly by se vyřazovat z provozu. Vadí mi omezování vjezdu do center měst. Ono přirozeným stárnutím jich bude stále ubývat a jen opravdový nadšenec bude starou vránu udržovat stále obtížněji dobrém technickém stavu. (Pokud budou STK řádně fungovat.)

Něco jiného je dovoz vykopávek, zde s tvrdým omezením souhlasím.
3. 4. 2017 15:51
Re: jakmile vyjedu na silnici
jenze pak 1 starej dyzl ti zamori okoli tolik jako třeba 100 tech novych, takze omezovani vjezdu je uplne vporadku
3. 4. 2017 16:18
Re: jakmile vyjedu na silnici
Je ale právě otázka, čím ho zamoří a jestli to je doopravdy 100x víc.

Na druhou stranu asi část pravdy o zamoření ovzduší starými diesely nelze zpochybnit. Otázka zákazů vjezdu je věc názoru a pohledu na osobní svobody. Den ze dne zakázat včera legální a dnes už ilegální.

Samozřejmě odstranění DPF - přísný trest.
3. 4. 2017 16:20
Re: jakmile vyjedu na silnici
tak když to porovnam se zakazek koureni v hospodách
hospodu si muzu vybrat jestli se tam kouri nebo ne a ja uz hodne dlouho nepamatuju, když sem prisel do kuracky hospody. to ze nekde na vesnici se v jediny hospode, kde se schazej dedkove na pivo kouri, me nevadi ani nahodou a nechapu co do toho ma co kecat nejakej napomadovanej blbecek kterej si kvůli nim nemoh vypit svoji oblíbenou kolu. lizt tam nemusi, hospoda tam kvůli nemu nestoji.

na druhou stranu proste neovlivnim ze by po nejaky ulici v meste jezdily auta s filtrem a v jiny bez filtru, tak ze bych si moh vybrat tu kde auta nekouri.
a to, ze mam 20% sanci ze to auto predemnou je naftak bez filtru je proste fakt...

nejde o to zakazat to den ze dne, ale dat tomu nejakej konkretni cas a zavest takovy podmínky, ze se dyzl proste nevyplati
3. 4. 2017 16:29
Re: jakmile vyjedu na silnici
Rámcově souhlas.

A jak píše ryccardo v 16:11 přirozeně ty nejhorší šroty budou samovolně odcházet a těch zbylých pár nadšenců, co je budou udržovat v ok stavu už nikoho nezabijí, budou kapkou v moři, nic bych nezakazoval.

Asi ta trochu podobné, jako kdyby chtěl někdo zakázat provozování veteránů.
3. 4. 2017 16:11
Re: jakmile vyjedu na silnici
Přesně tak. Je to přirozený koloběh. Starý auta končí ve šrotech a nahrazují je nový. Podívej se kolik potkáváš starých favoritů a feld. Čili auta EURO1, EURO2. Za 10 let bude možná stejně vzácný potkat O1 nebo F1 tj auta EURO3.
3. 4. 2017 16:22
Re: jakmile vyjedu na silnici
jo, prirozenej kolobeh to je, ale nam tady ted hrozi, ze se sem budou z nemecka tahat auta bez filtru. a na nase pomery to nejsou zadny stary plecky, ale auta vyrobeny ještě v roce 2010, tedy pro velkou část lidi podstane lepsi a nez mají dnes
4. 4. 2017 09:18
Re: jakmile vyjedu na silnici
Jasný, ale pokud vím tak vláda od minulýho roku výrazně zpřísnila emisní a technický kontroly, takže pravděpodobnost projití auta bez DPF se výrazně snížila. Ještě by to taky chtělo, aby se rozvinul aftermarket DPF filtrů nebo se výrobci chytli za hlavu a chtěli za ně nějaký normální částky. Ne že vezmou výrobní náklady plus 1000% marže a pak se diví, že to nikdo nekupuje a každý to radši kuchá.
3. 4. 2017 14:30
Re: jakmile vyjedu na silnici
kamionaci zacinaj pomaloucku prechazet na LPG, prestavba za 100-120 tisic se jim vrati behem 1-2 let (samo podle najezdu) a pak jezdi vyrazne levneji, kdy LPG je proste za polovinu a pritom ten kamion basti jen asi o 10% vic, je to i videt na pumpach, nektere jiz LPG maji i na te strane kde jim tankuji kamiony :-) nafta tedy muze klidanko pozvolna zdrazovat pozvolnym zvedanim spotrebni dane

jinak v sousednim Nemecku je cena nafty v prumeru o 6-8 korun drazsi nez u nas, a ze by tu nejak vyrazne vic kamionaku tankovalo se rict neda

ono je potreba take tlacit na to aby se kamiony postupne stehovali na zeleznici, s cims ale souvisi bohuzel i to, ze CR zacina v zeleznici v ramci EU extremne zastaravat, a tam kde Nemci jezdi i s naklady 120-160km/h, tam v CR porad zustavame i na koridorech na smesnych 80-90km/h|

mimochodem co se tyce "restrikci" na naftaky, tak zustavame oproti Evrope docela pozadu, takze Nemci se radi zbavej dieselu protoze se jim postupne prestavaj vyplacet a dovezou si je Cesi kterym se stale vyplacej, pro Nemce jiz diesel znamena rocne o stovky eur vice, a do nejakych 30 tisic km za rok se jiz v Nemecku postupne diesel v osobaku prestava vyplacet, stavame se takovim odpadakem dieselu v Evrope
Avatar - WinDiesel
3. 4. 2017 17:14
Re: jakmile vyjedu na silnici
kamiony stehovaly pitomio
3. 4. 2017 19:27
Re: jakmile vyjedu na silnici
Jen malá technická: V Německu rozhodně není nafta dražší o 6-8 Kč. To tam moc často nejezdíš. Běžně se tam dá natankovat do cca. koruny dráž než tady a třeba v Rakousku běžně tankuji za stejné nebo o chlup levnější ceny než tady u nás.
4. 4. 2017 09:24
Re: jakmile vyjedu na silnici
jezdim do nemec jen asi 3 x do roka, ale pravda nafty si nevsimam, odpocetl jsem to podle benzinu ktereho si vsimam neb na nej jezdi me auto, a jak koukam tak je tam nafta vyrazne levnejsi, njn tak to se omlouvam za chybu
3. 4. 2017 14:11
Re: jakmile vyjedu na silnici
Nechcem sa hadat, ale sadze zo starsich motorov su ozaj "zdravsie". Kvoli nizsim vstrekovacim tlakom su vacsie a tym padom ich zachyti sliznica v hrdle, ale nove su male a dostanu sa az do pluc.
3. 4. 2017 14:22
Re: jakmile vyjedu na silnici
to plati mozna pro stary vejtrasky,
ja mam nekdy to poteseni chvili cuchat z 1.9tdi tak 15 let stary a je mi z toho vždycky na bliti
3. 4. 2017 14:47
Re: jakmile vyjedu na silnici
Ne, nejen pro vejtřasky. To, že ti je na blití, s tím nesouvisí. Škodlivost částic čichem neodhalíš.
Avatar - _Karel_
3. 4. 2017 19:48
Re: jakmile vyjedu na silnici
Tvoje metoda rozeznání nebezpečnosti sazí "je mi na blití/není mi na blití" je fantastická.
Že vypotíš něco takovýho bych nevěřil.
Avatar - Floyd
3. 4. 2017 23:38
Re: jakmile vyjedu na silnici
>:D >:D >:D :yes:
3. 4. 2017 14:30
Re: jakmile vyjedu na silnici
Vždyť to už snad ví skoro každý, akorát ty ne. Tak ve zkratce speciálně pro tebe.

Staré diesely, které ještě nebyly a vybaveny filtrem z výroby, disponovaly nižšími vstřikovacími tlaky, takže částice, které produkovaly, byly větší, lidské tělo je dokázalo v dýchacím traktu zachytit a vyloučit a nepřecházely přímo do krve, jako vykuchaných současných dieselů.

Takže pokud se týká částic, tak ano starší motor, vypouští zdravější saze než moderní s vykuchaným filtrem.

Edit: teď to tady pročítám a přede mnou to už také napsal i nippon ve 14:11.
3. 4. 2017 14:31
Re: jakmile vyjedu na silnici
rozdil mezi klasickou naftovou O2 z roku 2008 a tou samou ve verzi green line obe euro 4 ??
green line ma filtr pevnych castic a mozna delší převodovku.
nebo chces tvrdit ze ta green line ma jiny vstrikovaci tlaky?
tak nemel nesmysly
3. 4. 2017 14:48
Re: jakmile vyjedu na silnici
Tebou uvedený příklad se řadí do "hraničního" období zavádění filtrů a zjišťování škodlivosti částic, což bylo tehdy takto legislativně ošetřováno.

"Nemel nesmysly" si příště, prosím, odpusť, husy jsme spolu nepásli a já se k tobě chovám slušně.
3. 4. 2017 15:03
Re: jakmile vyjedu na silnici
tak si ještě jednou precti co jsi napsal:
"Staré diesely, které ještě nebyly a vybaveny filtrem z výroby, disponovaly nižšími vstřikovacími tlaky ..."
filtr byl povinnej od zari 2009 pro nove homologovany auta, od zari 2010 pro všechny nove prodany nebo registrovany.
to by to "hranicni" obdobi trvalo 3 roky, coz je skoro polovina modelovyho cyklu.
3. 4. 2017 15:10
Re: jakmile vyjedu na silnici
Za to já nemůžu, že to tak je. Nebo myslíš, že to tak není ? Bylo období, kdy auto mohlo ale nemuselo filtr mít.

Staré diesely je myšleno před systémy CR a PD. A i tyto systémy měly v prvopočátcích nižší vstřikovací tlaky. Přesto již ty zlé mikročástice produkovaly, akorát se to ještě pořádně nevědělo nebo nechtělo vědět.
3. 4. 2017 15:40
Re: jakmile vyjedu na silnici
ja teda nevim na zaklade ceho tvrdis, ze PM ze starych dyzlu tak skodlive nejsou.

ca ja pamatuju, tak cca 2-3 roky nazpět dospela WHO (svetova zdravotnicka organizace) k zaveru, ze zplodiny z naftových motoru zpusobuji rakovinu plic a močového mechyre a tyhle zplodiny radila na napr uroven yperitu, azbestu. a tahle studie brala v potaz prave ty stary dyzly.
nevim ze by byla nejak studie, jak skodi nanočástice, který projdou i filtrem a nejspis se dostanou do krevniho obehu, jak se často zminuje.
ja videl zatím jen to z WHO, která se tykala tech spis starsich dyzlu
3. 4. 2017 16:03
Re: jakmile vyjedu na silnici
Já si myslím, že klíčová u těchto částic je právě velikost.

Uvádí se, že vliv pevných prachových částic na zdraví závisí především na jejich velikosti. Větší částice se zachycují na chloupcích v nose a nezpůsobují větší potíže. Částice menší než 10 µm pronikající za hrtan do dolních cest dýchacích. Někdy se proto označují jako vdechované částice. Zde se mohou usazovat v průduškách ("jemné částice"), pronikat do plicních sklípků nebo až do krve (nanočástice) a způsobovat zdravotní problémy.

Celou dobu, předpokládám, se bavíme o pevných částicích a jejich filtrech a nefiltrech. Ostatní škodliviny jsou jiná písnička.
3. 4. 2017 16:28
Re: jakmile vyjedu na silnici
jasne ze se bavime o PM
ty největší z vejtrasky by mely zustat v noce a ty vysmrkas, pochybuju, ze by neskodily.
studie WHO se tykala tech mensich, predpokladam typicky ze starych aut bez filtru a ty se dostanou do plic a zpusobi rakovinu plic.
a ty nejmensi, co projdou i filtrem pevnych castic se dostanou dal do tela, do tkani kde se usadi a tam se nevi co to udela. samozrejme se predpoklada, ze uplne OK to není a muze to vyvolat rakovinu.
taky je otázka, jestli PM ze starych aut jsou jen ty velky mikro, nebo tam jsou i ty maly nano
3. 4. 2017 16:42
Re: jakmile vyjedu na silnici
Ne, neškodí, zachytí se a vysmrkají nebo vykašlou, prostě vyloučí. (Opět pouze z pohledu částic, pomíjím ostatní škodliviny.)

Neumím zodpovědně říct, jestli staré motory produkovaly i nějaké nano. Osobně si myslím, že ne. Laicky si to vysvětluji tak, že byly vstřikovány velké kapky a ty shořely a udělaly velkou sazi. Malé kapky se vytvořit nemohly pro násobně menší vstřikovací tlak.
3. 4. 2017 16:56
Re: jakmile vyjedu na silnici
podle me není nic ideálního, takze i v tech starych dyzlech vznikaji maly castice.
u soucasnych dyzlu filtry zachyti ty vetsi castice a ty nejmensi pusti dal, takze i v modernich dyzlech vznikaji PM ruzny velikosti.
a ani si nemyslim, ze se zadny saze z vejtrasky nedostanou do plic a ze tam neskodi. urcite se část zachyti v nose a na sliznici, ale část proste pokracuje dal do plic kde skodi
3. 4. 2017 16:06
Re: jakmile vyjedu na silnici
Takových co legálně nemají filtr už ale moc není. Ty auta pomalu ale jistě vymírají.
3. 4. 2017 16:30
Re: jakmile vyjedu na silnici
klasicky O2 2.0tdi cca do zacatku 2009
tedy o 6 let mladsi nez je prumerny stari vozového parku u nas, tedy pro mnohy stále novy auto
4. 4. 2017 09:29
Re: jakmile vyjedu na silnici
Jo tak nějak se to lámalo 2009 už šly EURO5, který měly všechny filtr. Míněno u VW. Ostatní automobilky Třeba PSA, BMW, Mercedes, ale měly DPF tuším o pár let dřív. Nebudu asi daleko od pravdy když napíšu, že to je v naftových autech běžný už tak 10 let. A moc lidí si nejde kupovat nový auto starší než 10 let. To je to co myslím tím vymíráním. Navíc pevně doufám, že boom dieselových motorů končí a začnou se víc prodávat benzíny a jiný pohony na úkor dieselů.
4. 4. 2017 00:46
Re: jakmile vyjedu na silnici
si to moc nemaluj, většina starších dieselů z dob počátků osazování filtru ho má vykuchanej, můžeš si někdy udělat výlet po ojetinách, milion to asi nebude, ale jen tisíce také rozhodně ne, myslím že sta tisíce určitě..
4. 4. 2017 14:49
Re: Huli dal, ale jedou
Ty ale pises o tech, co si to nechavaji kuchat z presvedceni poklesu vykonu nebo naruztu spotreby, v nekterych pripadech dokonce jeste v zaruce. Vetsina to dela, ze se jim ten stary rozpadne, nebo uplne nejcasteji, ze jim huli vstriky, turbo nebo neco jineho a okamcite se to projevi na zaplneni filtru kazdych 100km a nemoznosti vypalit. Ty napadne hned DPF odstranit za 6000kc a je po problemu. Huli dal, ale jedou (samozrejme za 5 to jiz nebude)
Avatar - Ronault.
3. 4. 2017 14:55
Re: Huli dal, ale jedou
Ne, nevadí, ho predjedu svým rakovinometem a neresim
3. 4. 2017 15:03
Re: Huli dal, ale jedou
kdybych mel xicht jako ty, tak by me to taky mozna nevadilo
3. 4. 2017 16:05
Re: Huli dal, ale jedou
Hele mě to třeba taky vadí, ale to pláčeš na špatným hrobě. Pokud EU nechala automobilky vyvinout a uvést na trh takové nesmysly jako CR motory, které produkují extra malé částice, které jsou problém a zrovna tak benzínové TSI a jejich konkureční obdobu, tak se nemůžeš vůbec divit, že to lidi kupují a provozují. Prapůvodní problém byl, že EU netlačila na větší rozvoj aut např na LPG nebo CNG a nechala tuhle zhůvěřilost takhle rozeběhnout. Kdyby si čistě hypoteticky teď dokázal říct dost. Od teď už žádný naftový osobní auto a u benzínů se vrátíme k normálním nepřímovstřikům a budeme podporovat pohon na CNG LPG případně jiný čistý, tak se ti účinnost tohoto hypotetického a v praxi neproveditelného opatření začne projevovat tak za 5 let. Jenže to je hypotéza. Praxe je taková, že se můžeš vztekat jak chceš, ale dalších 10-15 let tady budeš čuchat tyhle výplody automotive. Myslíš, že má cenu se kvůli tomu rozčilovat?
Re: Huli dal, ale jedou
Nejhorší emise jsou CO2, způsobující globální oteplování. A tohoto plynu produkují zážehové motory v průměru o třetinu více. Proto by také palivo pro tyto motory mělo být zdaněno min. o třetinu více, aby se ekologická zátěž vyrovnala.
3. 4. 2017 16:47
Re: Huli dal, ale jedou
:-! [odkaz] :-!
4. 4. 2017 09:20
Re: Huli dal, ale jedou
Leda kulový. Taky zakaž kravám prdět. Produkuje to metan, který je daleko horší skleníkový plyn než CO2. Řešíš kraviny. Pokud by všechna auta jezdila na CNG, tak máme v centrech měst po problémech s čistotou vzduchu.
3. 4. 2017 19:21
Re: Huli dal, ale jedou
to, co konci v tvych plicich, mi nevadi ;-)
4. 4. 2017 07:55
Re: Huli dal, ale jedou
To že robíš to isté nevadí zjavne tebe, tak tu nemoralizuj :-!
Avatar - KANKUNEN
3. 4. 2017 15:26
Při reálném pohledu na problém bychom neměli
ukazovat na jednotlivce s vykuchaným filtrem, ale tu hloupou tlupu, která tvoří nařízení. Je přirozené , že jednotlivec se chová tak, jak je pro něj nejlepší. Jenže čeládka hloupá v Bruselu postupuje přesně proti ekologii. Nejjedovatější plyn je CO2, spotřební daň na benzín je větší, měřící cyklus je nastavený nereálně, takže v praxi automobilky emise obešly. A multimilionářům se dotují elektromobily Tesla, ale ve skutečnosti na silnicích jezdí plno starých smradometů. Když něco podporovat, tak benzínové miniauto, aby ve městech bylo trošku líp.
Rozbalit vlákno
6
3. 4. 2017 15:45
Re: Při reálném pohledu na problém bychom neměli
kuchani filtru a obecne rozsireny dyzlu ma prvopočátek ve zvyhodnovani nafty.
jsem zvedavej, kdy si to ti co tvori dane uvedomi a jestli jim narostou koule aby to zmenili.
ale predpokladam, ze v agrofertu moc benzinovych motoru není, takze v tomhle smeru bych zadny zlepseni necekal.
po vzoru EET a kontrolního hlaseni spis cekam, ze za vykuchanej nebo nefunkcni filtr zacnou padat pulmilionovy pokuty...
Avatar - WinDiesel
3. 4. 2017 17:18
Re: Při reálném pohledu na problém bychom neměli
Řešení je jednoduché, použít bílý kapesník přes výfuk, někde to tak prý dělají.
potom se Vy chytráci ale budete divit protože Vám neprojde jediný benzínový přímovstřik a také spousta nepřímo vstřikovaných atmosfér.
Testy které byly dělány v Německu odhalili pravdu, kterou milovníci benzínu ignorují a neustále hledají mouchy i na nejnovějších Euro 6 dieselech.
3. 4. 2017 17:26
Re: Při reálném pohledu na problém bychom neměli
jedine test o "kourivosti" primovstrikovejch benzinu co sem videl byl z roku 2013, podle který tyhle motory od roku 2017, tedy za 4 roky, nevyhovi norme euro 6c, coz bude tak za pul roku. stavajici euro5b ale s prehledem vyhovely.
euro6 dyzly maj problémy s jedama NOx, to vis moc dobre
3. 4. 2017 17:39
Re: Při reálném pohledu na problém bychom neměli
Pozor, u benzínů není v Euro normě zatím žádný limit pevných částic, je jen u dieselů. Proto se také nijak netestovaly, jen se tiše šuškalo, že to s nimi není zase tak růžové.
3. 4. 2017 18:28
Re: Při reálném pohledu na problém bychom neměli
tak to se pletes
limit na PM u primovstrikovych benzinu zavedla uz euro 5 od roku 2009 a to hmotnostne 0.005g/km. tenhle limit je platnej i ted a i pro naftaky.

euro 5 zaved i limit na počet PM, kterej je u benzinak 10x benevolentnejsi nez u naftaku (udajne jsou PM z benzinaku o několik radu bene skodlive nez z naftaku, ale to ber s rezerevou). od zari 2017 se limit u benzinaku zprisnuje na uroven naftaku. proto i novy primovstikovy benzinaky budou muset mit fitr GPF (obdoba DPF)
Avatar - Beefcake
3. 4. 2017 20:13
Re: Při reálném pohledu na problém bychom neměli
"Při reálném pohledu na problém bychom neměli ukazovat na jednotlivce s vykuchaným filtrem, ale tu hloupou tlupu, která tvoří nařízení. Je přirozené , že jednotlivec se chová tak, jak je pro něj nejlepší." - to je fakt luxusna logika. Bezohladne vydrbavat so vsetkym vo svoj prospech, to je take cesko-slovenske.
A "Nejjedovatější plyn je CO2" je fakt na Nobelovu cenu.
3. 4. 2017 19:50
Problém
Já vidím jediný problém. A ten je v lidech. Pokud je nafťák třeba i Euro 3 v dobrém stavu a udržovaný, není čipovaný apod., tak zpravidla nečoudí. Mně vadí na našich silnicích jen pár věcí. Zbytečné ježdění nafťáky ve městech, prasata jezdící hulícími vraky, zpravidla ne na naftu, ale třeba na trafoolej, a čipované vraky, které hulí jak briketa i na naftu. Těmhle lidem bych to při zpozorování rovnou odstavoval a bral techničáky. Správně seřízenej ohřátej diesel prostě nemůže černě hulit. Ano, trochu šedivého dýmu se občas objevit může. Ale nesmí smrdět jak hořící pneumatika.
Rozbalit vlákno
1
3. 4. 2017 20:32
Re: Problém
no presne tak. a problem je ten, ze na nasich merenich emisi se meri motory naprazdno. tam projdou prakticky jakekoliv vylagrovane vraky, protoze realne z motoru neberes zadny vykon a tedy neni nikterak zatizen a ruzne vedlejsi efekty (kourivost vlivem spatneho rozprasovyni nebo pruniku oleje do spalovaciho prostoru, vykuchany dpf, spatna mapa motoru diky cipovani, apod.) se proste nemohou projevit. a tady je zakopany pes.

na poradne mereni bys musel mit valcovou zkusebnu.
3. 4. 2017 23:16
Podvodníci
Tak je snad jasné, že šlo o údaje vycucané z prstu. Vždyť už je počet registrací vzhledem povinnosti mít filtr shazuje toto číslo na desetitisíce a "problém" mají tak jednotky tisíc. Navíc se tu hádáte co je "zdravější" a rudozelení neomarxisti z vás mají akorát srandu. Mimochodem víte, že mají společného jmenovatele s vítači uprchlíků, je to stejná banda. V 90. letech tu byl boj proti CO2, nyní mikročástice, takže dokud budou spalovací motory, mají zmiňovaní tolik prostoru k hledání nepřítele až to není hezké. Takhle nás chtějí regulacemi a dotacemi (je paradox, že ti samí na přelomu 80/90 let podporovali zrovna tak diesely) nahnat do dle mého nepraktických elektroaut a na ně si za pár let taky něco najdou, až zregulují individuální přepravu a bude tu multikulturní ráj na zemi.
Rozbalit vlákno
0