Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

wotafak?
Mig_35
| 4. 4. 2017 19:39
nějak nerozumím.
nedávno tady byl článek o tom, jak největší marži na automobilu má Ferrari. a teď je nejziskovější BMW s 10%?
Avatar - speedfred
wotafak?
speedfred
| 4. 4. 2017 20:22
nemysleli to ako celkový zisk automobilky ?
Avatar - _Karel_
wotafak?
_Karel_
| 4. 4. 2017 20:43
Ferrari to, pokud vím, vyhrálo v průměrném zisku na jedno auto, snad 1,5mil.
wotafak?
BMDejv
| 4. 4. 2017 20:48
To byl článek, která automobilka má jakou marži na jednom voze
Avatar - _Karel_
wotafak?
_Karel_
| 4. 4. 2017 21:12
Jo, je to tak.
Není to zrovna můj obor, ale mám pocit, že to slovo "marže" nebylo zrovna vhodně použito (autory článků). Marži má snad prodejce- autosalon, ne výrobce auta?
wotafak?
_MT_
| 5. 4. 2017 05:56
Českou terminologii neznám, ale i automobilky mají marži. Jen je to složitější než u prodejce, který kupuje hotové auto.
wotafak?
_MT_
| 5. 4. 2017 05:48
Trik bude asi v tom absolutně. Když jsem si přečetl absolutně v nadpisu a pak 10 % v perexu, tak jsem se ani neobtěžoval to číst.
Avatar - Pepek
wotafak?
Pepek
| 5. 4. 2017 07:01
Já to taky nečetl a jen jsem hledal slovo VW a co myslíš, našel.
Zmíňka o prvních a pak jako jediná o VW. Pouze přihřátá polívčička ACZ u VW >:D
Avatar - Egi
Marže / Zisk
Egi
| 5. 4. 2017 08:56
Už u článku o nejvyšším zisku z jednoho auta jsem Vám psal, abyste se doučili pojmy. Děláte ze sebe jen hlupáky, když dáváte rovnítko mezi pojmy marže a zisk. V tomto článku to děláte ještě k tomu ve dvou po sobě jdoucích větách, když píšete, že BMW mělo zisk 10% a Daimler měl marži 8,4%. Marže není zisk! Marže jsou peníze, které automobilka dostane, ale z ní se ještě odečítají fixní náklady, režie a daně. Akorát pak blbnete lidi. Ne, Ferrari opravdu nevydělává 1,5 milionu na autě. To je marže, tedy cena auta mínus výrobní náklady. Ale z ní se ještě odečítají náklady, které nejsou přímo spojené s výrobou, tedy třeba vývoj, provoz fabriky, kanceláře, nájmy atd atd atd. To co zbude se ještě zdaní a pak teprve se jedná o zisk! Už nevím, jak více polopaticky Vám to napsat.
Avatar - Dinar
Marže / Zisk
Dinar
| 5. 4. 2017 09:11
No, dělají z toho bramboračku jako obvykle. Je to jak píšeš, jen s těmi fixy, někde je možné rozpočítat fixy do výr. nákladů, takže zisk je pak marže mínus nevýrobní režie a daně, každopádně tyhle články, tak jak jsou psány, nemají žádný smysl, informační obsah nula. ;-)
Avatar - Egi
Marže / Zisk
Egi
| 5. 4. 2017 10:13
Jistě, máš pravdu. Ale zatěžovat je tím, které fixy můžeš nebo nemůžeš započítávat by pro ně, kteří nevědí ani základní rozdíl mezi marží a ziskem, bylo už moc složité. Snažil jsem se to napsat tak, aby to pochopil i pologramotný kůň
Avatar - Dinar
Marže / Zisk
Dinar
| 5. 4. 2017 10:37
;-)
Marže / Zisk
_MT_
| 5. 4. 2017 10:56
Kdyby se v tom člověk chtěl hrabat, tak to, co dostane automobilka, se jmenuje obrat. Články o "maržích" bývají typicky založené na zisku a objemu prodejů/ registrací.

Jsi si jistý, že je to u Ferrari marže? Nikdy jsem na jejich výsledky hospodaření nekoukal, ale při tom objemu prodejů mi to zase nepřijde tak nereálné. Šest tisíc kusů ročně znamená devět miliard, tedy nějakých 330 milionů euro. To mi nepřijde tak nereálné. A marži bych čekal vyšší.

PS: Měl jsem toho napsáno víc, ale několik vět je podle místního systému spam a bez nich by to jaksi nedávalo smysl, takže jsem to musel sesekat.
Avatar - Egi
Marže / Zisk
Egi
| 5. 4. 2017 12:23
Nezlobte se, ale nemáte pravdu. Obrat je součet všech přijatých finančních prostředků. Budeme-li brát produkty říká se tomu tržby. Zjednodušeně, odečtete-li od tržeb variabilní náklady na výrobu jednotlivých kusů, získáte marži. Od ní dále odečtete-li fixní náklady a režii a dostanete zisk před zdaněním. Po zaplacení daně teprve dostanete čistý zisk.

Automobilka jako taková má nějaký obrat. Od obratu odečteme veškeré náklady a získáme zisk před zdaněním. Ono používat v souvislosti s fungováním firmy slovo marže je samo od sebe dost nešťastné, jelikož ten údaj o ničem nevypovídá..
Marže / Zisk
_MT_
| 5. 4. 2017 15:28
V čem nemám pravdu? Pointou bylo, že to, co dostane automobilka, není marže. Přiznám se, že v české terminologii nejsem kovaný. Matně si však vzpomínám, že tržby jsou takový chytáček - běžně používaný pojem, který není v zákoně definovaný. Samozřejmě jsem to myslel tak, že se to počítá do obratu. Ne, že obrat tvoří výhradně. Nebudu počítat zdroje, které mě nezajímají. Stejně jako kdybych napsal příjmy. Kdyby to chtěl člověk dál pitvat, tak by mohl řešit, jestli "co dostane automobilka" má zahrnovat výnosy, které nejsou příjmy, tedy řešit přesnou definici obratu a jestli nebylo lepší použít příjem.