Re: kompaktní naftové kombi zní dostatečně odpudivě,
ked golfik tak benzin a hatch.. tu nie je o com ;-)
PS: tie zadne partie kombi golfu su nadalej kusok "zvlastne" octavia to vie stale lepsie podla mna a leon kombi ani nevravim... ten snad ani nevyzera ze je koncernovy braska golfu .. vizualne co sa tyka zadnych partii je to ina liga
Re: kompaktní naftové kombi zní dostatečně odpudivě,
nemaju dobru povest ale co uz...ja mam maly rocny najazd..a predpokladam ze do 10 rokov stejne auto uz vymenim.. mozno aj skor... 8 rokov by bolo asi ideal.. proste predat ho este kym bude mat aku taku hodnotu a povedzme kupit si potom zase nieco ine ... dalsich 15 rokov ako s feldou uz s polom jazdit fakt neplanujem.. uz to dnes ani nejde... lebo auta nam uz rychlo starnu .... a uz sa nekupuju na pol zivota ako kedysi ... ved co bude len o takych o 5-6 rokov uz dnes tazko hadat ... aj nejaky ten hybrid by sa mi pacil...
Re: kompaktní naftové kombi zní dostatečně odpudivě,
no ja tiez benzin jednoznacne... jedine velke SUV v dizli este sa da chapat
inak je dost mozne ze 3 dverovy golf uz coskoro skonci... vid megane i30 a dalsi .. trojdveraky uz akosi miznu aj v kompaktoch .. snad ale pro ceed ostane aj nadalej
Re: kompaktní naftové kombi zní dostatečně odpudivě,
Keby si kupoval (ale ty nebudeš, protože máš lepší káru ),....tak velice rychle...povídá se, že 3dr Golf brzy skončí.... :-! Kua, tady mě někdo předběhl... ;-)
Re: kompaktní naftové kombi zní dostatečně odpudivě,
To bych tak netvrdil, kdo potřebuje kombi s velkým kufrem a přitom aby auto nebylo příliš dlouhé, Golf Variant je ideální.
Kdo chce DSG, stále nezbývá, než doporučit kombinaci s 2,0TDi, které má mokrou dvouspojku, 7° převodovka se suchými spojkami je bídná.
Ale záleží na rozpočtu, vedle Leonu ST Cupra toto GTD nemá opodstatnění, pokud se s tím nenajede alespoň 50tkm/rok. Jinak ty o trochu vyšší náklady na benzín se úplně ztratí v celkových nákladech na pořízení a provoz.
Re: kompaktní naftové kombi zní dostatečně odpudivě,
Co se týká DQ200, to VW neřeší a nechává zákazníky takříkajíc vycukat. >:D Zde je určitě použitá DQ500 (jako u BiTDI) a tady má velké rezervy, prý snese až 600 Nm. Kde šel VW dopředu: tam, kde nahradil nestíhající DQ250 za DQ500 a u malých TSI náhrada řetězu řemenem.
Re: kompaktní naftové kombi zní dostatečně odpudivě,
Je tu DQ381. To není nějak principiálně lepší skříň než DQ250, taky má spojky v olejové lázni, má o stupeň navíc a asi snese o něco málo víc, ale DQ250 taky nebyla žádný potížista.
Re: kompaktní naftové kombi zní dostatečně odpudivě,
DQ250 byla původně navržená na 350 Nm. DQ381 by měla být na 420 Nm. Ještě je DQ380 (7 st., mokrá), kterou používali v Číně snad místo DQ250, a ta by měla být do 380 Nm. DQ250 mívala snad problémy s mechatronikou.
Re: kompaktní naftové kombi zní dostatečně odpudivě,
Na prd bylo, že DQ200 dali i k 1,8 T(F)SI, což byl motor relativně vysoko v nabídce. Takže jsi dostal horší převodovku a navíc seškrcený motor. Jinak je to daň za vyšší účinnost. A zřejmě bude levnější, to určitě neuškodí. :-)
Věčná otázka, jestli je lepší auto, který je sice dobře vybavený, ale lze si připlácet i za něco, co valná většina lidí nepotřebuje, nebo auto, kde si nemůžeš připlatit, ani kdybys chtěl..
Věčný pláč nad novinářskými auty nabušenými výbavou. Co ten základní GTD? Co mu chybí? Tam je cena docela v pořádku. Jedinými konkurenty je ORS TDI a FoFoST TDCi. Ceny dost podobné.....
Což je snad vyhoda ne ? Nebo se ti snad nelibi, že je u auta možna slušna individualizace vybavy a to, že je z čeho vybirat ? Za mě určitě lepši, než diktatura.
Nikdo nikomu nebrání koupit si GTD v základu (737.900,-), na rozdíl od základních verzí Golfu je i poměrně slušně vybavené.
Že si někdo případně může za spoustu věcí samostatně/jednotlivě připlatit, je naopak velmi příjemný bonus, na rozdíl od balíčků typu "všechno, nebo nic".
Zejména takové ty sporné věci typu panoramatické okno nebo kůže nebo nějaká obří kola... tam by měla být možnost volby. Kdyby v tom základu byla LED světla, nikdo by se asi nezlobil...
dnes zrychlení z 0-100 /mimochodem u dieselových koncernových 135 Kw, takže si můžeme klidně sekundu přidat/ 7,8 s je GT raketa, zatímco včera u Lexusu 8,5 s bylo totálně nedostačující a líné auto. Dnes spotřeba mezi 6,5 - 8,5 l nafty podle stylu - šetřílek, včera stejným nebo nižším hodnotám v benzínu se redakce raději vyhnula. Včera benzínové ticho ale s obtěžujícím umělým zvukem doslova co rve uši, dnes příjemný diesel. Ceny srovnatelné, Lex i lepší, včera 3,5 hvězdy dnes víc.
Ani mně nenapadá na tohle komentář, snad jen, nepůjčujte ty lepší auta těm paznechtům. ;-)
- poslední koment není mířen na MF, ale spíš na toho co testoval Lexus-
Chápu že koncern protěžují, že z toho pramení výhody, že je protěžována škoda, i když s něm. kapitálem, tak fandím české značce, ale dělat to takhle přes čáru, je už spíš kontraproduktivní.
Tak když už si vymýšlíš, možná by to chtělo dělat nějak víc.. nenápadně. Nebo jsi včera četl jinej test, než já. Kde píšou o totálně nedostačujícím a línym Lexusu? Prosím odkaz. O spotřebě Lexusu píšou: "který je navíc velice úsporný, jak je u hybridů z dílny Toyoty zvykem, což v tomto případě znamená průměrnou spotřebu kolem sedmi litrů.".
O tom, zda se ti fakt nepovedlo timdle Golfem zrychlit na kilo pod 8,5 vteřiny, už pomlčme..
Hlavně je to rozdílná třída. Navíc prémie vs. mainstream. Takže ty hvězdy celkem jistě nejsou porovnatelné (čtyři hvězdy v segmentu Golfu by mohly být třeba dvě v segmentu IS).
Nechápu, na co si s tou spotřebou stěžuješ. V testu Lexusu stojí "máte tady pohodový sedan, který je navíc velice úsporný, jak je u hybridů z dílny Toyoty zvykem" a potom v plusech "Nízká spotřeba paliva za všech podmínek"... tak jak myslíš že se tomu redakce vyhnula?
BTW, tady ta spotřeba není "mezi 6,5 a 8,5", ale 6,5 v průměru při svižném testerském stylu.
Tady jsem ti stáhl větu přímo z testu: Během celého testu jsem vcelku svižně jezdil za příjemných 6,5 litru, ale při ostrém stylu není problém se dostat i na 8,5 litru.
To znamená, že když auto budeš jen drtit, žere 8.5. Pokud budeš jezdit kombinaci, tak 6,5. Co je na tom nepochopitelné? Lexus jezdí za 7 také v kombinaci, nebo snad, pokud ho budeš jen a jen drtit, tak ta spotřeba nestoupne? Tam asi Hybrid moc nepomůže, nebo se mýlím?
Ale jo, a není snad na pořadu dne víc vychválit benzínový hybrid, který ti jezdí v průměru za 7 l benzínu, dá stovku za 8 s, a ve městě s ním můžeš jet i za 5 l? Neztrácí snad v této chvíli nafta smysl? Nebo za kolik jezdí mx5 NC, která je lehoučká, nic neuveze a dává stovku za podobný čas? ... pod 8 se těžko dostáváš.
Proto takhle odstřelit Lexus je dost nefér. >:-[]
To je ale tendenční, proč mu naddržovat jen proto, že je to hybrid? .. objektivně ten Lexus na to, jaký má výkon zas tak rychlý není. Výhodu spatřuji jen ve městě. Já osobně se nafty neštítím, takže pro mne smysl má, hlavně v kombíku a rychlý kombík (žádný sporťák) je pro mne zajímavější volbou.
Lexus udává jiný směr, ale jak bylo i v diskuzi zmíněno, za podobné peníze jsou efektivnější hybridní auta, třeba 330e, takže i takhle je pořád Lex pomalejší. Navíc, Lexus nemá dieslové motorizace a hybrid je alternativou a rychlosti a úspornosti naftových aut nedosahuje.... Jinak mi to auto ale přijde zajímavé, což jsem i v pod tím testem napsal.
MX 5 je zase jiný druh auta :-) Tam snad spotřebu nikdo neřeší
Ta spotřeba je samozřejmě pěkná. Dynamika už míň. Můžeme se tu jako tvářit, že 200km/h a 8,4s je fajn a že konkurence má svoje hodnoty vylhané a tak... no, ale jak testy, tak třeba Dinarovy zkušenosti potvrzují, že to prostě není žádný zázrak.
Pak si můžeme říct, že Passat 1.4TSI má 220km/h maximálku a 8,4s stovku... a tou optikou už zase ta spotřeba tak zázračná není, protože ten Passat má na Spritmonitoru průměr taky pod 7.
Chcem veriť, že si si len nevšimol, že v tom svojom odkaze na Passat máš spotrebu rôznych motorov od 1,4 po 3,6 V6.
Ak to dáš správne, teda len 1,4TSI 110 kW, o ktorom písal Emel, tak tá spotreba je 6,95 litra: [odkaz]
Sorry, neohraničil jsem to, ale pořád mám výsledek jiný: [odkaz]
i když už to není takový rozdíl. Ale i kdyby to bylo stejně, tak je to pořád výhra pro hybrid.
Komplikuje ti to tam ta 118kW varianta, což jsou ještě B7 Passaty, mrkni na konec toho výpisu. Já to mám takhle:
[odkaz]
Je to výhra pro hybrid, který je navíc méně závislý na jízdním stylu a nejspíš bude spolehlivější a tak... ale co se spotřeby týče, není to prostě takové drama.
Ta pointa je právě v tom, proti čemu budu ten Lexus poměřovat. Pokud se na to podívám tak, že 2.5 benzín se 160kW jezdí v průměru za 7, je to pecka. Pokud tak, že benzín s maximálkou 200 a stovkou za 8,5 jezdí za 7, je to pořád pěkný výsledek, ale zase nic, kvůli čemu bych ten hybrid nutně potřeboval.
Samozřejmě, jsou parametry jako rychlost odezvy apod, které Vmax ani 0-100 nepostihnou...
Mě přijde logické poměřovat hybrid s hybridem, a benzin IS 200t s benzinem třeba 330i. IS 300h je hybrid a to se všemi výhodami (lepší spotřeba) ale i nevýhodami (velká nadváha).
O jaké velké nadváze to mluvíš? HSD bývají lehké. IS jako takové je však myslím relativně těžké, na papíře (nevím, jak přesné hodnoty Lexus běžně udává, takže bych se soudem počkal).
1605 kg, tedy pořád nad metrák rozdílu. Ale v mé původní reakci nešlo o to jestli je rozdíl metrák nebo dva nebo jestli je IS těžší Berta jak Opel Insignia, ale o to, že logické je porovnávat hybrid s hybridem, benzín s benzínem. Protože hybrid je zcela jiná konstrukce než čistý benzín, prostě je to auto s baterkami, které vždy zvýší hmotnost a za to nabízí šetření energie, takže vzít si jeden parametr hybridu (spotřebu) a velebit jej proti spotřebě benzínového motoru je asi tak stejně užitečné jako ochutnat zmrzlinu a kyselé okurky a souhlasně pokyvovat nad sladkostí zmrzliny. Mě přijde rozumné porovnávat zmrzlinu se zmrzlinou a okurky s jinými okurkami.
To jsi vzal kde? Já se díval na německé stránky Lexusu a tam mají 1680 pro 200t a 1720 pro 300h. 1605 je očividně bez řidiče a zavazadla.
A proč bys nemohl srovnávat hybrid s konvenčním pohonem? Hybrid bývá dražší, pointa tedy je, jestli se to vyplatí. A je zajímavé vidět, kolik ten systém ušetří. Od toho tenhle druhu hybridu je. A nezapomínej, že GTE a 330e jsou plug-in hybridy, ne full jako IS. Tam je také slušný rozdíl.
Přesně tak. 6,5 je průměr z celého testu, při 130kmh 6,3l, při 90kmh 4,5l, při ostrém stylu se dá dostat na 8,5l... zatímco u Lexu je to v průměru kolem 7 a při ostrém stylu "málokdy přes 10".
To je pro některé šokující, že Lexus s dokonalým a hybridním ústrojím je pomalejší, než blbej naftovej Golf >:D A myslím, že největší smršť teprve příjde do diskuze >:-[] >:D
Jak ho potom tedy hodnotit? Protože při objektivním srovnání konkurence, je buď stejně drahý, ale má horší parametry... Tohle je prodej aut, né nějaká vědecká práce, kdy se hodnotí inovatismus.
Pokud mi dáš 1M a chci vybrat to nejelpší, tzn sedan střední třídy, tak asi každý bude hodnotit za kolik auto jezdí ( Nafťák to zvládne o kus lépe) a jak rychlé auto je (opět stejný problém), pak jak se auto ovládá a další parametry výbavy...(tam už to bude složitější a na větší rozbor). Chci tím říct, že ač tento Lexus mi příjde fajn, tak z tohohle pohledu je prostě zatím horší, než auta konkurenční (stejná cena a typ auta).
To by pak redakce musela dávat každému hybridu hvězdu navíc, jen za to, že je to hybrid.
Souhlasím, že to auto si koupí člověk za jiným účelem, než najít nejlepší value/money :-)
Souhlas, asi jsem dinosaurus, ale za 1M je u mě 100x lepší koupě Lexus IS 300h, co dá stovku o 0,5 s hůře a nedá 220 ale jen 200, než tento nafový golf-kombík. /Tedy pokud nehledáš přímo kombi/. Pořád nabízí solidní dynamiku, spotřebu, o kvalitě nemluvě a lepší zážitky za volantem.
No, pro mne za milion by také nebyla volba na Golf kombi, byť seberychlejší, za to mám krásný Passat BiTDi, když zůstaneme u koncernu. Ale prémiový sedan, který bude rychlejší než Lexus seženeš v této cené také.
Já tě chápu a neodsuzuji, jen se snažím obhájit test, kdy objektivně to auto je horší, než konkurence (a tu bych zde viděl v prémiových sedanech za podobné ceny, podobné velikosti = A4,3er, MB C, popřípadě nejdražší mainstreamové sedany stř.tř, jako je Passat, Sup, Mondeo, Insignia..).
Hledat auto v této cenové, asi bych i do toho Lexusu zašel vyzkoušet :-)
No někteří možná neví co je co. Hvězdy se nejspíš dávají podle konkurence ve třídě a nesrovnávají se mainstremová kombi nižší střední (které se musí srovnávat třeba s Astrou nebo Focusem) s prémiovým sedanem střední třídy (který se musí srovnávat třeba s 3er).
-Lexus testoval jiný autor, těžko lze čekat zcela stejné názory.
-Ani náhodou včera nebyl autorem Lexus titulován"totálně nedostačující". Ani s nadsázkou.
-navíc se v případě Lexusu jedná o motorový vrchol daného modelu v prémiové!!! střední třídě, v porovnání s relevantní konkurencí objektivně je méně dynamický.
- oproti tomu mainstreamový!!! golf GTD je v porovnání s relevantní neprémiovou konkurencí minimálně nadprůměrně dynamický.
- zvuk- co je špatného na výtce, že benzínový motor mohl mít lepší zvuk? Umělé dozvučení zkritizovali oba.
- hodnocení hvězd lze těžko srovnávat Golf/Lexus. Kdo má lepší naftový "warmhatch" než VW? A kdo má lepší prémiový sedan než Lexus? (odpověď na druhou otázku je daleko jednodužší, než na tu první)
a tu cenu pritom mozes mat sorento a defakto v plnke s vyse 600 litrovym kufrom ;-) pre 6 ludi... alebo nejaky outback od subaru pripadne stylovy premiovy jaguar XE s 2.0T ..... asi aj preto takychto naslapanych golfikov nevidno nikde .... GTD som v komiku snad este ani nevidel ... mozno nahodu niekde okolo mna preletel ale nie som si vedomy toho ze som taketo nieco videl u nas v premavke.
No tak to radši dám 1,2 mega za VW než za Kiu. Sorryjako. Ale byl by to arteon, ne Golf. :-)
Mimochodem, v tu chvíli je srovnání s kiou už úplný nesmysl - bachratá koerjská krabice vs. krásný sedanoliftback.
no som zvedavy na cenu stingera... ci bude lacnejsi ako prave spominany arteon...
ja viem uz som so sorentom aj outlanderom mimo segment... ale tak melon za kompaktny kombik je fakt ulet ;-) .. to uz by som radsej aj to SUVecko zobral alebo nejaky voz ako XE
Co je možné mít za tu cenu, to je prostor pro nekonečnou diskusi... Jediné vím jistě, že takové peníze dát za Golfa je čistý nerozum. 600 je moc, natož 2x tolik...
no tak to bylo asi rozbitý. Protože to vždy byla a je výhoda koncernu, že jejich řízení je normálně funguje i v pořádným slalomu, zatímco lecjaký frantík ztratilposilovací efekt a ztuhl. Z hlediska bezpečné ovladatelnosti se koncernovým autům nedá nic vytknout. V tom ostatní doooost zaostávají.
Nepřirozenym tuhnutim posilovače mam na mysli to, že jeho učinek s rostouci rychlosti je vnimatelny. A to jako by skokově nebo prostě měl několik poloh a v těch je ta změna postřehnutelna. U jinych aut s proměnlivym učinkem posilovače je tento proces přirozenějši. Tzn., že tuhnuti probiha plynuleji. S tim jak řizeni funguje, včetně toho jestli stiha, nebo ne, to nema nic společneho. V tomhle směru mi vice seděl posilovač u šeste generace, ktery neměl proměnlivy učinek posilovače.
Co já vím, tak G7 má účinek posilovače řízení v daném režimu vždy konstantní, ve sportu nižší, v komfortu vyšší, ale vždy konstantní.
Stejně tak "Progresive steering", který je ve standardu u GTI má vždy konstantní účinek posilovače řízení v daném režimu, ale mění se strmost řízení podle natočení volantu, což je zajištěno speciální konstrukcí hřebenu řízení, s posilovačem to nemá nic společného. Kolem středové polohy je strmost řízení nižší, při větším natočení volantu strmost řízení plynule roste, což je dáno konstrukcí hřebenu, kdy zuby hřebenu nejsou uspořádány stejnoměrné ale progresivně.
Takže proměnný účinek posilovače je jenom ve smyslu jízdních režimů, mezi nimi roste/klesá, ale v daném režimu je vždy konstantní (pokud si tedy v zatáčce řidič nehraje s nastavením režimů ).
Ano to co popisuješ je progresivni řizeni. Ja pišu o proměnlive učinnosti posilovače, což je zřejmě standard u všech G7, ktery byva i v popisech u seriovych vybav...
"Posilovač řízení - s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti"
Tak aby měl člověk opravdu pocit co se děje pod koly, pak by musel mít ideálně řízení bez serva. I slušně naladěná hydraulika nebo špička v elektromechanických umí stále fungovat tak, aby řidič věděl o tom kam míří a co dělají přední kola.
Nesmysl o tom, že tužší řízení je sportovnější, vymysleli hlupáci, co o něm moc nevědí.
Jedna věc je skutečná zpětná vazba, která patří ale především do sportovního vozu (př. Megane RS), jiná věc je posilovač aktivně znemožňující sportovní jízdu tím, že řidiči zcela bere z rukou "jistotu" (př. Hyundai i40).
Pak je spousta kvalit mezi tím, od velmi dobrého naladění řízení v BMW 3 nebo Alfě Giulia, přes docela povedeného naladění Škodovek či Fordů, přes prapodivné, ale alespoň velmi přesné naladění Audi, až po drive-by-wire systém v Infiniti, který jsem bohužel netestoval, ale pry je to docela bláznivina. :-)
Skutočne? A aký (väčší) význam malo to označenie u minulých Golfov? Vždy to bolo označenie pre hotheč, najvýkonnejšiu predokolku daného modelu, či už benzínovú (GTI), alebo neskôr aj naftovú (GTD). O akej strate významu teda hovoríš?
1 - uz to snad nikdo ani necte ne? ja teda takove testy uz nectu protoze jsou k nicemu
2 - snad je pro vas jednoduche rict si o benzin, plyn, elektriku???
3 - diesely se brzo zakazou