Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Normálně...
| 5. 4. 2017 16:12
...bych se podobnému článku vysmál, ale je fakt, že když na držení volantu nebo sezení přijde řeč, tak se nestačím divit, kolik z lidí na ACZ to nezvládá.
Normálně...
| 5. 4. 2017 16:19
Normální řidič ví jak držet volant a deila to nenaučíš...
Normálně...
| 5. 4. 2017 16:29
Normální řidič by měl být většinový a tak to není
Normálně...
| 5. 4. 2017 18:38
Normální je držet volant tak, aby to bylo pohodlné a šlo ovládat vozidlo. Jelikož je každé auto jiné a člověk taky, tak na to nemůžeš vytvořit tabulky ikdyž je pravda, že někteří by nejraději vytvořili tabulky úplně na všechno :-!
Normálně...
| 6. 4. 2017 09:43
Mozna se budes divit, ale zase tak moc jina auta nejsou, interier je ergonomicky designovan tak, aby platitly poucky o otevrenych uhlech pri nastavovani sedadel, i poucky o nastavovani volantu.
Normálně...
| 7. 4. 2017 08:17
Možná se budeš divit, ale volanty jsou různé, tříramenné, čtyřramenné, dříve i dvojramenné nebo dokonce! jednoramenné, s různě širokými rameny, takže každý je třeba držet jinak..........
Normálně...
| 7. 4. 2017 13:33
Aha >:D
Normálně...
| 6. 4. 2017 09:46
Lidské tělo je ovšem stále stejné.
Avatar - Bazalt
Špatné držení volantu
| 5. 4. 2017 16:29
Tak jsem nejdříve viděl video bez zvuku a čekal kdy dojde na to správné držení volantu. A pak to najednou skončilo. Se zvukem jsem pochopil, že v krizové situaci mám zatáčet se skříženými rukami a volant "krásně držet palci".
Také jsem čekal na to ručkování (tedy situaci, kdy při dlouhém zatáčení stále držím volant oběma rukama s ručkuji po něm. To nepřišlo, místo toho jsem viděl ukázkové přehmatávání a křížení rukou, když volant drží jen jedna ruka, což je třeba v USA ilegální.

Většinou držím volant klasicky, u spousty nových aut už ani jinak nejde, jednou rukou jen když opravdu široko daleko nic není a jedu stálou rychlostí převážně rovně. To se člověk naučí, když začíná s auty bez posilovače. Talíře leštím při popojíždění malou rychlostí a parkování.Na to se zase zvykne s posilovačem.

Přehmatávám, když zatáčím a vím, že nic nehrozí, jinak ručkuji.

Ovšem NIKDY by mě nenapadlo si v prudké zatáčce zamotat ruce a držet volant převrácenými palci. To jsem od pana odborníka fakt nepochopil.
Špatné držení volantu
| 5. 4. 2017 16:34
Ruce si nezamotáš, v danou chvíli přehmátneš, nevím co je na tom k neporozumnění. Jestli je v USA ilegální nemít obě ruce na volantu, pak nechápu jak pracují s řadící pákou nebo s voličem jízdních režimů.
Špatné držení volantu
| 5. 4. 2017 17:12
No, fakt je ten, ze normalni American radit neumi... a volic posune na D, nez se rozjede.
Ale to asi neni nic nasledovanihodneho.
Avatar - Bazalt
Špatné držení volantu
| 6. 4. 2017 09:38
Volant se musí držet oběma rukama během zatáčení ;-) To víš, že taky většinou přehmatávám, měl jsi vidět děs v očích US friends když mě viděli :-)
Jinak jak napsal kolega, průměrný američan tam šoupne D a pak jen doma R a P :-)
Zatáčet sice jedou rukou nesmí, ale to, že každý jezdí s kelímkem hnusnýho kafe v jedné ruce a koblihou v druhé jim nevadí... :-)
volant
| 5. 4. 2017 16:49
Volant se drží levou rukou na pozici "12" zatímco pravá ruka dlí na prsu stopařky. Vždycky jsem dojel bez nehod /mám totiž i kvalitní gumy/.

PS: Než psát o 100x recyklovaných tématech, tak raději rovnou pouštějte jenom ty reklamy.
volant
| 5. 4. 2017 17:15
No, to jses teda trochu divnej... ja drzim na 9 a pravou mam na jejim stehne - je to mnohem pohodlnejsi!

;-)
Avatar - Floyd
volant
| 6. 4. 2017 01:04
>:D >:D >:D :yes:
volant
| 6. 4. 2017 06:52
Hele tak to mame stejny :-) ja se zas jednou rukou drbu na koulich.
volant
| 6. 4. 2017 09:46
Si je umej, nebudou te svedit a mozna pak budes mit i nejakou tu spolujezdkyni >:D
volant
| 6. 4. 2017 18:01
Si z toho delas pr*el, ale mam kulohryz voe.
Porad jsem nepochopil, co je spatne na tom "za 10 2"...
| 5. 4. 2017 17:09
Zvlast, kdyz tam maji nektera auta i "vybrani", aby se volant lepe drzel a neklouzal.
Ale jinak jako podklad pod reklamy asi dobry... jak bylo receno nahore.

Uz jste nekdy zkouseli jet opravdu rychle?
Nebo reagovat na smyk - a jeste lepe pretacivy?

Ja vim, dneska jsou lidi zblbli prednima nahonama a ruznyma asistentama... a s tema se ridit vlastne nesmi - jak mi vysvetlili u VW.
Pry to mam nechat na asistentech.
:-(
Porad jsem nepochopil, co je spatne na tom "za 10 2"...
| 5. 4. 2017 17:12
Sem koukal na dokument o letadlech. Tam to taky nechali na počítači a asistentech. Mno...150 mrtvých.
Porad jsem nepochopil, co je spatne na tom "za 10 2"...
| 5. 4. 2017 17:23
No, ale fakt mi to u VW rekli!
Najel jsem s Passatem do zatacky kterou znam, a najel jsem jako vzdycky... a on tam byl rozsypanej pisek.
Dely se veci... a vybral jsem to tak tak az v protismeru - nastesti nic nejelo.
Ptal jsem se v sservisu, jak je to mozne... a bylo mi receno, ze jsem "vytvoril svymi zasahy do rizeni nestandadni situaci a moje pocinani bylo v rozporu se zasahy elektroniky".
Pry nemam priste delat nic a pockat, az to poresi pocitac.
Tak jsem radeji vymenil auto.
;-)
Stejne se kazilo a chlastalo jak tank.
Porad jsem nepochopil, co je spatne na tom "za 10 2"...
| 5. 4. 2017 17:37
Hele tak VW toho nakecají. Tam ti třeba řeknou, že nefalšují produkci škodlivin, nechají si to zaplatit a pak... :-)
Porad jsem nepochopil, co je spatne na tom "za 10 2"...
| 5. 4. 2017 20:59
Někdy to tak ale je. Viz ESP.
Porad jsem nepochopil, co je spatne na tom "za 10 2"...
| 5. 4. 2017 23:08
Hm, ale v návodu k autu nic takového napsané není a jestli něčemu věřím, tak určitě ne tomu, že nějaká blbá elektronika zvládne najetí na písek v zatáčce... :-) Někdo by mi to musel ukázat v praxi, pokud možno ale ne s mým autem... :-)
Avatar - Bazalt
Porad jsem nepochopil, co je spatne na tom "za 10 2"...
| 6. 4. 2017 09:23
Třeba palubní počítač vyhodnotil, že jsi slabý článek řízení a chtěl se tě zbavit :-) Já jsem jednou takhle potřeboval vyjet kus lesní cesty do kopce, elektronika vyhodnotila, že kola podkluzují a že dál nepojedeme... tak jsem ji vypnul :-) Ve spoustě aut to už bohužel nejde.
Avatar - twistedTSD
Porad jsem nepochopil, co je spatne na tom "za 10 2"...
| 5. 4. 2017 19:47
Vybrání sice mají, ale mají ho blbě. Kdyby se na něj Fiat vykašlal, když neví, kde se drží volant, udělal by lépe. Pozice za 10 dvě je dávno přežitá.

A na tvůj dotaz...ano, zkoušel a reagoval. Nejlepší souznění s autem cítím v pozici 2:45.
Porad jsem nepochopil, co je spatne na tom "za 10 2"...
| 5. 4. 2017 20:54
Nevím, co máš za volant, ale já na 10-2 vídám výstupky určené pro palce (dlaně máš na 9-3), ne nějaké vybrání. Palce by totiž neměly být na vnitřní straně věnce, jinak hrozí, že si je při nárazu zlomíš. V téhle poloze by měly spíš sklouznout.

Jinak, pokud vím, 9-3 je dnes preferovaná, protože je o něco víc kompatibilní s airbagy. Navíc by měla být výhodnější při prudších manévrech a umožnit o něco větší rozsah natočení kol bez přehmatávání. I když, samozřejmě, křížení rukou nejde dohromady s airbagem. Proto existuje ona metoda šoupání rukou po věnci.
Porad jsem nepochopil, co je spatne na tom "za 10 2"...
| 6. 4. 2017 09:47
Ukaz mi aspon jeden obrazek volantu, ktery ma vybrani na drzeni v poloze za10 2. Aspon jeden, prosim.
Porad jsem nepochopil, co je spatne na tom "za 10 2"...
| 6. 4. 2017 17:59
[odkaz] třeba >:-[] >:-[] >:-[]
Porad jsem nepochopil, co je spatne na tom "za 10 2"...
| 7. 4. 2017 13:36
>:D :yes:
...
| 5. 4. 2017 17:36
Tohle je ta správná škola práce rukou ... a nohou >:-[] [odkaz] Jinak samozřejmě nic proti popojíždění s Atecou ;-)
Avatar - Floyd
...
| 6. 4. 2017 01:17
Pěkné video :yes:
Zatáčka - otočka 100°
| 5. 4. 2017 17:50
... ale moc nesouhlasím s tím, že u klasické zatáčky na otočku cca 100° je lepší nechávat ruce ve stále původním 9-3 držení ... Strašně záleží na stylu/aktuální rychlosti jízdy, ale při vyšší rychlosti a u táhlejší zatáčky je dle mě mnohem lepší před tou zatáčkou (dejme příklad pravotočivou) posunout levou ruku z držení 9 do pozice 6 a při zahájení točení pravou rukou na tu cca čtvrt-otáčku nechat proklouznout volant v ruce a poté jej uchopit a na té 100°-otáčce pak člověk drží volant v pozicích cca 10-4 (vztaženo na výchozí pozici), což mu umožní mít lepší jednak cit v řízení a také se může vnější rukou, jak hoši dál diskutovali, o volant zapřít a získá i lepší stabilitu.

Ne každej má v autě skořepiny a při držení volantu oběma rukama v pozicích 9-3 s vykroucením 100° v táhlé zatáčce akorát tak vyletí ze sedačky ...
Avatar - O5kar
Zbožňuji takové to rady.
| 5. 4. 2017 18:56
Jednou jsem to tady již psal. Stačí se podívat na jakýkoliv motoristický pořad, včetně těch cizích, kde se zaobírají něčím o autech, jak tam ten vykladač, zpravidla velký borec řídí a drží volant. Dvěma prsty jednou rukou na příčce volantu, za horní okraj volantu, ruku položenou na dolní polovině věnce. Druhou rukou rozkládá a při tom mluví. Občas i přeřadí a zatočí.
dobra rada nad zlato
| 5. 4. 2017 19:41
Je fajn lidem pripomenout ze uprostred volantu je pyrotechnicka naloz a kdyz tam budou casto strkat pracku je mozne ze si ji minimalne zlomi ,ale takovych skolometskych rad "co delat spravne" si muzeme vymyslet stovky napr.

- pokud vam spodni cast tribodoveho pasu vede pres prezku u dzin budte si jisti ze pri nehode se vam kovova spona otiskne do kosti. Upravujete si pas pri kazde jizde ?

- pokud si neupravite vysku pasu podle vasi postavy muzete si snadno zlomit klicni kost nebo vas naopak osklive rizne do krku

- manzelka ma 155cm, jak si ma nastavit operku hlavy kdyz ji v podstate nemuze pouzit, muze vubec ridit, musi mit podsedak podle zakona nebo nemusi ?

- jedna plna PET flaska vam v kabine nadela paseku, ani nemyslete na to ze si do kazde odkladaci kapsy ve vasem aute neco odlozite.

...tisice dalsich pripadu si vymyslete dle libosti a blbosti, o kazdem jdou napsat nekolikastrankove clanky :-)
Avatar - twistedTSD
dobra rada nad zlato
| 5. 4. 2017 19:56
Výšku pásu dnes mnohdy nastavit nelze. ;-\
dobra rada nad zlato
| 5. 4. 2017 23:10
Nepovidé... :-)
Avatar - twistedTSD
Držení
| 5. 4. 2017 20:00
Takový spolehlivý indikátor vola, na kterého je potřeba dávat pozor, je ruka položená v pozici 12:00. Už z dálky člověk ví, že narazil na neřidiče. Překvapivě je to na našich cestách velmi běžný jev.
Držení
| 5. 4. 2017 20:58
právě to chci psát, říkám tomu pozice za pět minut dvanáct, a je nutno dodat, že u praváků tuto práci vykonává pravá ruka, která je elegantně přeložena přes volant. prsty lehce směřují k levým dveřím. součástí pozice bývá i dres - kvalitní bílá nebo modrá košile, lehce vyhrnutá nad zápěstí, pak jako doplněk vyniknou vhodné hodinky v cenách od 20 tis. výše ;-)
Avatar - Floyd
Držení
| 6. 4. 2017 01:09
Souhlasím :yes: :yes: :yes:
Avatar - Bazalt
Držení
| 6. 4. 2017 09:40
A teď se všichni přiznejme, kdo jezdí v klidu na dálnici jen s jedním palcem nebo ukazovákem v poloze půl šesté? :-)
Avatar - twistedTSD
Držení
| 6. 4. 2017 12:12
Jedním palcem ne...Ale je pravda, že se občas přistihnu, jak mám obě ruce ledabyle položené na spodní části...aby se vlk nažral a koza zůstala celá. >:D
Držení
| 6. 4. 2017 10:12
Tak jsem asi vůl - ale jen ve městském provozu :-)

Držení jednou rukou v pozici "12:00" mě ve městě v podstatě zbavuje nutnosti přehmatávat, byť v krizových sutiacích to může být trochu horší. Ale v nízkých rychlostech jde v podstatě všechno vybrat jednou rukou, obzvlášť, když je v autě posilovač s proměnným účinkem. :-)

Ve vyšších rychlostech (mimo město) samozřejmě pozice "čtvrt na tři", tam už jsou síly působící na řízení trochu někde jinde a navíc už člověk nepotřebuje výhodu většího rejdu :-)
Avatar - twistedTSD
Držení
| 6. 4. 2017 12:09
Přinejmenším by mě znepokojovalo, co mi s tou rukou může udělat airbag. :-)
Držení
| 6. 4. 2017 13:15
To je pravda, obzvlášť pokud má člověk volant a sezení nastavený tak, že má loket v poloze "12:00" úplně propnutý.. to bych pak polohu "12:00" asi úplně nedoporučoval. >:D Já mám ruku mírně pokrčenou, takže efekt by byl podobný jako při správném držení, akorát by mi ten airbag tu ruku neodstřelil přímo ke dveřím, ale o něco nahoru. :-) Naštěstí městské kolize velmi zřídka odpalují airbagy :-)
Držení
| 7. 4. 2017 10:57
"Držení jednou rukou v pozici "12:00" mě ve městě v podstatě zbavuje nutnosti přehmatávat"

Což je samozřejmě hloupost, držíš-li takto volant levou, doprava zatočíš jen o čtvrt otáčky, pak už to prostě není fyzicky možné a musí nastoupit ruka druhá nebo leštění talířů.
To je dobrý tak na popojíždění v kolonách...
Avatar - Bertold
ja určite držanie „za desať dve“ neodpisujem
| 5. 4. 2017 21:34
Správne držanie volantu sa tu riešilo nedávno (20.12.2016). To držanie „tri štvrte na tri“, no neviem. Minule sa spomínal hlavný prínos, že takto sa dá prekrížením rúk viac vytočiť volant ako pri starom držaní „za desať dve“. Skúšal som to na parkovisku a veru, volant som dokázal otočiť v obidvoch polohách rovnako.

Čo sa týka novej polohy rúk na volante, tak pri tejto polohe treba skôr začať rúčkovať. Lebo ak sa dostane ruka, čo ťahá, dolu, tak mám čoskoro lakeť v rebrách. (A to mám posed a volant nastavený správne=tak ako poučovali minule) Ak si napriek tomu úplne prekrížim ruky, ako je ukázané na videu, tak jednak mám minimálny cit pre presné riadenie auta a potom v prípade, že potrebujem nečakane ešte viac zatočiť, neviem si predstaviť ako si rýchlo rozmotať ruky a otočiť volantom ešte viac. Navyše podľa mňa aj tento Seat má volant tvarovaný pre držanie „za desať dve“. Polohu „tri štvrte na tri“ som skúšal, no pre mňa je v prípade technických úsekov (ako sú serpentíny na horskom prechode) nepoužiteľná. Je možné, že je to spôsobené len mojou výškou 198 cm. Z môjho pohľadu má poloha „tri štvrte na tri“ opodstatnenie len z hľadiska airbagu.
ja určite držanie „za desať dve“ neodpisujem
| 5. 4. 2017 21:50
Ne, drtiva vetsina dnesnich volantu je tvarovana pro uchop trictvrte na tri vcetne tohohle Seatu.
Avatar - Bertold
ja určite držanie „za desať dve“ neodpisujem
| 5. 4. 2017 22:52
Ak tie výstupky na volante majú slúžiť na položenie palcov, tak to som skúšal na súčasnom škodováckom volante. Pri takejto polohe dokážem sotva obopnúť veniec volantu malíčkom. Ostatné prsty narážajú zozadu na stredovú priečku. Takže volant nedržím, ale ho len „hladkám“. Tie plôšky sú, teda aspoň pre mňa, na palce nepoužiteľné.
ja určite držanie „za desať dve“ neodpisujem
| 5. 4. 2017 23:58
Po pravdě si nejsem jistý, o čem mluvíš. Jaká středová příčka? Obepnout malíčkem?

Zjednodušeně řečeno, dlaně s palci mám na přední straně, ostatní prsty na zadní straně. Nemám prsty kolem dokola, jako bych držel násadu od motyky.
Avatar - Bertold
ja určite držanie „za desať dve“ neodpisujem
| 6. 4. 2017 08:20
Poctivo som skúšal som po našej debate v poslednom článku na túto tému. Tu je výsledok-

Ak si dám palce na výstupky vo vnútri venca volantu, tak stredová priečka (tam kde sú ovládacie prvky) bráni prstom zozadu čo i len trošku obopnúť volant. Prsty sú v absolútne neprirodzenej polohe (nechty „zaborené“ do napojenia stredovej priečky na veniec, zbytok prstov vo vzduchu) a ja držím volant len dlaňami. Pri takomto držaní je problém prudšie strhnúť volant bez toho, aby sa po ňom dlane šmýkali. Inak športový škodovácky volant má perforovanie až do polohy „za desať dve“.
[odkaz]
ja určite držanie „za desať dve“ neodpisujem
| 6. 4. 2017 09:33
Ta perforace je podle mne správně. Přijde mi zvláštní, když máš výstupky v hladké kůži, jako bys ses tam neměl vůbec dotýkat a byly pro parádu.

Mne mátlo to středová. Já se nesnažím zatnout nehty do ramene. Prsty položím zezadu na rameno, proti dlani (ukazováček spíš o něco výš). Asi jako když otevřeš dveře a chytneš je ze shora - dlaň s palcem na jedné straně, zbytek prstů na druhé, položené naplocho, abys měl bříška v kontaktu se zadní stranou. V těch třech prostředních prstech mám více než dost síly (mám takový pocit, že to bude hlavně o těch posledních dvou, ukazováček tolik přispívat nebude - asi jako když střílím, pistoli držím prostředníčkem a prsteníčkem). Nevím, možná máš mnohem delší prsty/ větší ruku, možná ti nesedí volant.
ja určite držanie „za desať dve“ neodpisujem
| 5. 4. 2017 23:32
Co myslíš, drží jezdci rallye volant spíš na 9-3, nebo 10-2? Airbag asi nebude faktorem. ;-)

Podle mne ani tak nejde o ten extrém, kdy už jsou ruce dost zkroucené. Spíš o pohodlný rozsah. U 10-2 tě limituje hlavně "horní" ruka, "dolní" to zvládne. U 9-3 má horní výhodu 30 °, začíná v lepší pozici. Ale pro každou pozici té horní je dolní o 60 ° dál. V extrémních polohách tak záleží, co s tou spodní děláš. Já se nebudu snažit držet dlaň na věnci, věnec budu držet prsty a ruka bude plnit funkci spíš vyvažovací. Loket pak mám vedle těla, ne v břiše. Palec pak budu mít na té ploše pro palce (záleží, jak mi volant sedne). Když tedy budu držet věnec prsty, budu ho držet spíš na 10-2, tedy pro spodní ruku ve výhodnějším bodě. Tolik teorie, protože v praxi se do té situace moc nedostanu. V autech, ve kterých mám ambice "řezat" zatáčky bez přehmatávání, bývá rychlý převod řízení. To je klíč k úspěchu. A v běžném provozu používám víc technik, které míchám podle potřeby.

Jinak volanty jsou už dost dlouho dělané právě na 9-3. Samozřejmě jsou lepší volanty a horší volanty (a každý jsme jiný). Podle mne bys těžko hledal instruktora nějakého továrního kurzu, který by doporučil 10-2. Přijde mi, že všichni jednotně doporučují to samé. A 9-3 byla doporučovaná už před nějakými 10 lety, možná ještě dřív, takže je to těžko novinka.
Avatar - Bertold
ja určite držanie „za desať dve“ neodpisujem
| 6. 4. 2017 09:27
Dik. ;-)
Avatar - narona
Může se držet jak 10/2 tak třičtvrtě na 3
| 5. 4. 2017 21:41
a je to hlavně kvůli airbagu, teda pokud ho máme >:D
Jinak při držení na dvanáct záchranáři budou přesně vědět v kolik se nehoda udála
když se ručička hodinek přetiskne na řidičovo čelo >:D
Avatar - 3_diamanty
Může se držet jak 10/2 tak třičtvrtě na 3
| 5. 4. 2017 22:43
na autoskole ma ucili ze za desat dva .... ale vzdy sa to meni... teraz ti povedia zase inak... a o rok zase... takze to mas tak...

ja osobne drzim skor akoby skoro tristvrte na tri.. proste viac v strede volantu mam ruky ... mam tam aj taky "vyrez" na uchop na tom volante na pole... a je to fakt skor tristvrte na tri ako za desat dva... cize to co nas ucili kedysi uz akosi na tych novych volantoch neplati ;-)
Avatar - narona
Může se držet jak 10/2 tak třičtvrtě na 3
| 6. 4. 2017 01:09
jj to je dobře. U trabanta držím většinou tři čtvrtě na 3 protože pak prsty dosáhnu na šaltrpáku a můžu řadit aniž bych pustil ruce z volantu.
Avatar - Bazalt
Může se držet jak 10/2 tak třičtvrtě na 3
| 6. 4. 2017 09:33
U trabanta platí i správná poloha nohou, pro pravé koleno. Při trojce dvě hodiny a při zpátečce tři až čtyři, podle délky nohou :-)

Hlavní je ovšem před nastartováním správný úklon doprava směrem k přívodu benzínu :-)
Avatar - narona
Může se držet jak 10/2 tak třičtvrtě na 3
| 6. 4. 2017 21:28
Tak a teď jste vyzradil hlavní trabantistický tajný vypínač >:D
Určitě?
| 5. 4. 2017 23:15
Nevím, jak koho, ale moje ruce nevydrží držet volant v pozici té i oné déle, jak dvě minuty. Takže hezky loket na okno a dvěma třemi prsty za příčku na devíti hodinách a druhá ruka se používá, jen když je zapotřebí. S tím airbagem si myslím své, většinou se airbag aktivuje při nárazu do něčeho a ne tehdy, když zatáčím. Pokud držím volant za obvod věnce, airbag mi ruce odhodí na bok...
Určitě?
| 7. 4. 2017 12:26
Mně také ruce časem začnou protestovat. Ale dvě minuty to nejsou. Nejhorší je jedna ruka na straně volantu. Ne opřená o dveře, ale ve vzduchu. Tam to asi bude do deseti minut. To je poznat v kolonách, kdy člověk pořád řadí a druhou ruku tak nechává u řadící páky. Pak asi dálnice, které jsou strašně monotónní - ruce se moc nehýbou. Ale těžko se to soudí, protože nezůstanou přibité na jednom místě a člověk to moc nevnímá (přeskočím skladbu, přeladím rádio, dám znamení o změně směru, přenastavím tempomat atd., podvědomě se můžou trochu posouvat). Řekl bych minimálně půl hodiny. Kolikrát zaháknu palce za ramena, což odlehčí rukám (takhle mohu střídat zaháknuté a položené palce). Ale vím, že občas, když je klid, dám ruce dolu, možná na deset, patnáct vteřin. Asi bude také záležet na tom, jak rychle jedu; dostatek adrenalinu to nejspíš potlačí. Stejně celkem často stavím, abych se protáhl (ne, že by mě něco bolelo, ale člověk není stavěný na sezení).
Co se dá dělat
| 6. 4. 2017 00:44
Co člověk to odborník ;-)

Od každýho slyšim něco jinýho... Za 10 2/9 3, vyřazovat/nevyřazovat, ručkovat/neručkovat, podtáčet/nepodtáčet >:D

Každej mi bude tvrdit tu svou, možná horší i než politický názory :-)
Avatar - Bazalt
Co se dá dělat
| 6. 4. 2017 09:42
Souhlas, je jedno jestli držím volant blbě nebo dobře, hlavně že jistě vzhledem k situaci.
Avatar - O5kar
Každému nárazu a následné aktivaci airbagu předchází něco.
| 6. 4. 2017 09:53
Čili situace, že se děje něco neobvyklého. V ten okamžik řidič zpozorní a začne se chovat jinak. Kritická situace trvá vždy tak několik sekund, ale těch několik sekund se tak zpomalí, že se to zdá být věčností a čas se vleče. Kdo to zažil, ví o čem píši. Přichází pevné uchopení volantu, zapření se o volant do sedačky. Zapření se nohou o pedály s intenzivním brzděním. No a o tom dalším by mohli vyprávět traumatologové. Proto v řadě případů je na tom se zraněními řidič lépe, než spolujezdci. Na pacientově složce bývá napsáno, nehoda-řidič, nebo, nehoda-spolujezdec. Proč, to nevím?
Každému nárazu a následné aktivaci airbagu předchází něco.
| 7. 4. 2017 11:48
Pravda. S tím brzděním si ale nejsem jistý. Brzdové asistenty existují právě proto, že spousta lidí nedokáže dostatečně šlápnout na brzdu.
Avatar - O5kar
Každému nárazu a následné aktivaci airbagu předchází něco.
| 8. 4. 2017 05:46
Možná, že máte pravdu, ale já bych spíše řekl, že je to kvůli, nebo spíše pro nepozorné a pomalu reagující řidiče. Již 3x do mne zezadu narazili. 1x při brzdění a 2x při stání na konci kolony.
Zprávičky z nosu
| 6. 4. 2017 10:08
Není divu, že na takovou sko***nu, jakou je "správné" držení volantu, poukazuje Blesk.cz... Normálně to nečtu, ale když to říkali v rádiu, musel jsem tam juknout a přesvědčit se, jestli to myslí vážně. A ouha, přesměrovali mě sem.

Ač se to třeba někoho dotkne, dovolím si pár řádků napsat.

Režim potřebuje dělat z lidí ve všech směrech nemyslící a nesamostatné ovečky, řízení auta nevyjímaje. A tak nejen, že autoškoly učí žáky krávoviny jako nebrzdit kvaltem, jen ručkou, a nebo při dojezdu ke křižovatce ani nebrzdit motorem, ani si nevyřadit, ale stát na spojce, tak i takovouto hovadinu.

A aby náhodou nezačalo moc oveček vypadávat z rastru a s vyježděností nad rámec nedělní cesty do kostela nepřišlo na to, že to je blbost, pěkně servírovat "odborné" články.

Ne nadarmo se v angličtině označují levostranné řízení LHD (left hand drive) a RHD (analogicky).

Takovouto sko***nu nemůže snad nikdo myslet vážně - motat hnáty mezi sebe a jak u blbečků přehmatávat pravačkou mezi volantem a řadící pákou (chtěl bych tyto "experty" vidět po půl dni jízdy v městské špičce, jak je to pořád baví).

Kdykoliv takové tele vidím, jak kudlankovitě drží volant jako panna pindíka (pozn. někteří jsou schopní toto provádět i u stojícího vozidla, asi v duchu jedou rally a ani jim nevadí, že dlouhým stáním na spojce si ničí vypínací ložisko), děsím se a hledím být od něj co nejdále. Přesně za těmito telaty, většinou doplněnými kšiltovkou/slunečními brýlemi a kvantem nálepek na kufru, se po nejvíce táhne kolona chudáků, které nebaví vléct se krokem. Přesně tyhle telata mají v oblibě buď nesvítit a ani nebýt sto rozeznat, proč je protijedoucí problikávají, a nebo mít spolu s denním svícením rožnutá ještě hlavní světla, nejlépe ještě seřízená k oslnění protijedoucích... O mlhovkách či neschopnosti najet si správně do křižovatky, přerušovaně brzdit při jízdě kopcem dolů atd. nemluvě...

A konečně, žádný zákon ani jiný právní předpis držení volantu neupravuje, natož aby nakazoval takovouhle hovadinu. Pokud se mýlím, prosím o doplnění konkrétního paragrafu. Celá tahle maškaráda má charakter jen a pouze doporučení, subjektivně řečeno pěkně blbého doporučení. Asi takového, jako když komisaři v autoškole sekyrují žáky, aby měli zrcátko vnitřní tak nastavené, aby jim komisař viděl na čelo či do očí, neboť tak je to třeba... U žákyň to asi bude trochu níže, předpokládám. A že vnitřní zrcátko je zcela zbytečné a třeba u dodávek zaplechovaných není vůbec, to jim očividně nevadí...
Avatar - _Karel_
Zprávičky z nosu
| 6. 4. 2017 21:10
>:D :yes:
Zprávičky z nosu
| 7. 4. 2017 11:41
Mně tedy přehmatávání mezi řadící pákou a volantem problém nedělá. Ano, při rozjezdu nebudu strkat ruku na volant mezi každým rychlostním stupněm. Hlavně na jedničku to nemá moc smysl. Jestli by mě to po půl dni ve městě přestalo bavit? Nevím, nejsem taxikář a nikdy jsem tak dlouho v kuse městem nejel. A to pomíjím, že drtivou většinu kilometrů mám na autech se samočinnými převodovkami (manuální ani nebyla možnost u daného modelu/ motoru). Když máš obě ruce na stranách volantu, jedna je protiváhou té druhé; navzájem si odlehčují. Vím, že existují alternativní strategie jako loket na dveřích, nebo držení volantu uprostřed (12 nebo 6). Ty mě moc nelákají; i když se přiznám, že občas chytnu (položím na něj prsty to vystihuje asi lépe) volant vespod, typicky v zácpě na dálnici.

Také o předpisu nevím. Pro mne je tahle debata filosofická.

Jinak jsem se s ničím z toho, o čem píšeš, nesetkal. A mám takový pocit, že by mě instruktor přerazil, kdybych stál na křižovatce na spojce. Nebral si s tím vůbec servítky. Ale zase byla sranda. Ani si nejsem jistý, jestli mi říkali, kde mám držet volant. Na 9-3 jsem ho držel sám od sebe. Nevím proč, protože táta takhle volant nedržel. U volantu si jen pamatuji, že říkali, že se nesvírá. Myšleno křečovitě. Jak kdyby to bylo záchranné lano.
Jen o držení volantu to není...
| 6. 4. 2017 18:14
Je to jednoduché a zbytečné poučovat, jak držet volant. Volant prostě držím tak, abych měl auto pod kontrolou a zároveň držení volantu nezlikvidovalo moje ruce a případně záda. A že ve městě třeba občas položím dlaň levé ruky na horní část volantu? No, tak položím... i ruka si potřebuje odpočinout změnou pozice. Velmi často řídím jen jednou rukou, kdy je v pozici třičtvrtě na devět... ale když "jde do tuhého", vždycky mé ruce končí v poloze tričtvrtě na devět a čtvft na tři... 10 let za volantem, 0 nehod, přes 200 tisíc kilometrů najeto (ČR/SK, dálnice výjimečně). Jen o držení volantu to opravdu není. ;-)
Kraviny
| 7. 4. 2017 08:14
Za ta léta, co řídím se tohle "doporučení" měnilo již snad stokrát, zde obligátní 3/4 na 3 . ono také vážený autore záleží na schopnostech konkrétního jedince a třeba také na typu volantu, některé tak ani držet nelze............, záleží na umístění a počtu ramen, takže v klídku levá ruka v pozici na za deset minut něco a pravá na fofrklacku, jezdím tak už skoro 30 let, najeto téměř milion a NO-PROBLEM.............
Denno- dennde stretávam "šoférov" ...
| 7. 4. 2017 15:06
s ľavačkou na 12:00, navalených napravo a zosunutých tak nízko, že nevidia cez palubovku. Hlavná vec, že im na späťáku visí ruženec alebo sv. Krištof!
A o šuhajkoch, čo majú na hlave šiltovku, cez to kapucňu mikiny + okuliare ani nehovorím - že aký trendy!
A ako potom môžem jesť Big Mac Menu?
| 9. 4. 2017 18:58
A ako pri takomto držaní volantu môžem jesť Big Mac Menu? Teda dvojitý hamburger, hranolky a shake... >:D
Pádla pod volantem.
| 10. 5. 2017 15:21
Trochu bojuji s pádly pod volantem, jsou fixní, takže, když otočím volantem, pádla mi "ujedou" a já na ně nedosáhnu. Viděl jsem už zlepšováčky - nasazovací prodlužováky pádel. Ale, ať mi někdo poradí, jak mám řadit v zatáčce s pádly se zkříženýma rukama s oběma na volantu... To prostě nejde.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku