Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeEU usiluje o likvidaci dieselových aut. Prý zmizí dříve, než bychom očekávali
176 komentářů
Josef 1
Nejhorší je, že ty diesly bez filtrů ničí ty, co diesly nemají.
Když pod námi parkuje diesel a mám otevřené okno, tak to ihned podle smradu poznám. Plný byt sazí.
Když pod námi parkuje diesel a mám otevřené okno, tak to ihned podle smradu poznám. Plný byt sazí.
Děláš, jak kdyby vám před barákem jezdila parní lokomotiva >😁
Moderní diesely jsou bez filtru ilegální.
Starší diesely legálně bez filtru (až snad na pár vyjímek z doby přechodu) vypouští méně nebezpečné, neboli velké saze.
Moderní benzíny jsou bez filtru legální a vypouští velmi nebezpečné saze.
Starší diesely legálně bez filtru (až snad na pár vyjímek z doby přechodu) vypouští méně nebezpečné, neboli velké saze.
Moderní benzíny jsou bez filtru legální a vypouští velmi nebezpečné saze.
to jest pravda - EU nás tlačí do hybridů a do elektromobility ale nějak zapomněli na to že jsou to drahá auta - lidi si je nemohou koupit, nebudou na ně mít a tak se budou vozit ve starých plečkách a nebo se nebudou vozit v ničem a co pak ty továrny budou dělat? Čím budou živi pracovníci v autofabrikách?
Tvoja predstava je úplne mimo. Veľké sadze išli naposledy z dieslov s rotačným čerpadlom. Tie mali podobne tlaky ako súčasné priamo vstrekové benzíny. CR zvýšil tlaky a radikálne zmenšil veľkosť sadzí, ale DPF sa stal povinný až s EURO5. Okrem toho dnes si stále viem kúpiť MPI bez turba čo je po stránke zloženia emisii veľmi čistý motor.
Co CR z doby, kdy filtr mít nemusely, těch tu jezdí dost. A s legálností u novějších si hodně lidí hlavu neláme. 😡
Vždycky mě fascinuje jak někomu vadí diesel, který je šrot. Stejně tak si tam někdo může postavit šrot benzín a budete nadávat stejně? Ano, je to problém těch, kteří šroty jezdí místo toho, aby je opravili a nebo zlikvidovali. Takže jestli něco má smysl, pak přísné kontroly a vysoké tresty. A je jedno jestli pro diesel a nebo pro benzín.
JohnST
Co je z Polska dobre? Ani krava nie. A ta Elzbieta Bieńkowska krava evidentne je. :-!
Náhodou, pokud z Polska někdy přišlo něco dobrého, tak Krowky! [odkaz]
Potravinářství a hlavně zemědělství mají obecně na vysoké úrovni (největší z bývalého východního bloku v EU), jen tady v ČR, díky obchodním řetězcům a také mediálního zveličování (z důvodů obáhjení vlastního trhu) známe jen ty nejhorší věci a nejlevnější potraviny, které tam snad ani nekoupíte...
Mají velkou řadu perfektních výrobků, uzeniny, zeleninu a ovoce, ryby, alkohol... 😄 Stačí vyjet a jít se tam podívat do obchodu.
Mají velkou řadu perfektních výrobků, uzeniny, zeleninu a ovoce, ryby, alkohol... 😄 Stačí vyjet a jít se tam podívat do obchodu.
Takže je pověst polských potravin na na českém trhu zcela zasloužená. O nějaké mediální zveličování bych řekl nejde. České, slovenské, maďarské, německé atd... výrobky jsou některé lepší, některé horší, ale v průměru tak nějak srovnatelně obdobné. Ovšem polský dovoz do ČR to je hrůza bez výhrady... a že mají v Polsku polské výrobky údajně dobré na věci nic nemění...
Ale ano, když přijde vadná potravina z Polska, tak je to haló, když se to stane tady, tak se takový humbuk nedělá. Je to logické, i náš pan ministr zemědělství si na této všeobecné nenávisti k polským potravinám buduje kariéru....
Problém je ale jen a jen v obchodních řetězcích a v kupcích, kteří chtějí nejlevnější potraviny a v Polsku je umí vyrobit... a je už jedno, jak a proč....
A dováží se sem i ty prémiové produkty, jen hodně málo.... třeba Cidery (od Ukrajinské krize Poláci rychle přešli na zpracování jablek, co nemohli vyvážet na východ, jakožto největší producenti v Evropě), jejich uzeniny, nebo právě rybí výrobky (ty tu ale tak hojně nevidím, což je škoda).
Problém je ale jen a jen v obchodních řetězcích a v kupcích, kteří chtějí nejlevnější potraviny a v Polsku je umí vyrobit... a je už jedno, jak a proč....
A dováží se sem i ty prémiové produkty, jen hodně málo.... třeba Cidery (od Ukrajinské krize Poláci rychle přešli na zpracování jablek, co nemohli vyvážet na východ, jakožto největší producenti v Evropě), jejich uzeniny, nebo právě rybí výrobky (ty tu ale tak hojně nevidím, což je škoda).
Rodiče byli sourozenci?
Sklidni hormon. Že sem z Polska dovážíme mizerný žrádlo, je holý fakt. "Polský" je synonymum pro levný a nekvalitní. A to, že umí vyrobit i kvalitní s tím nemá co dělat.
Jenže dovážíme to my, je to tudíž naše chyba >😁 Tedy těch, co to kupují a pak brečí >😁
A ty jsi jeho brácha viď? Poslouchej moulo Češi od devadesátých let jsou na západě synonymem pro zloděje. Cítíš se být zlodějem? Tak přestaň nalepkovat a škatulkovat. To že si Češi nechají vše líbit a kupují podařené potraviny a nejen z Polska, ale i z jiných států včetně zde milovaného Německa je naše blbost. To co by si Němci nikdy na svůj trh nepustili v klidu prodají do Čech. Nebo si myslíš že osmdesátýdeváty rok byl proto aby nám západ přinesl svobodu? Ne, byl proto aby měly nadnárodní společnosti kam dodávat zboží a zjistili velmi rychle že Češi zaplatí stejně nebo i více než zapaďák za stejné či horší zboží. Češi rádi zaplatí i drahé bankovní poplatky či mobilní tarify. Takže si nelžeme do kapsy jací jsme borci a nenadávejme na ostatní co nám sem vyvezou. Uvědom si že jsme to my nebo nadnárodní (německé, holandské, anglické a bůhvíjaké ještě) společnosti co nám sem ten bordel vozí. A uvědom si že jsme to my co si to necháme líbit. Takže Česko může být synonymem pro blbost.
Motáš deset věcí dohromady, rozumbrado.
Holým faktem je dříve napsané- vozí sem často sr.ačky. To, že nadáváš těm, co to vysloví a jen vysvětluješ proč tomu tak je, na tom faktu nic nezmění.
Ze své zkušenosti můžu říct - to samý nábytek. Co jsem potkal z Polska, stojí za hov.no.
Dokonce i jídelní stůl za 40tis., nejen ten nejlevnější brak.
Holým faktem je dříve napsané- vozí sem často sr.ačky. To, že nadáváš těm, co to vysloví a jen vysvětluješ proč tomu tak je, na tom faktu nic nezmění.
Ze své zkušenosti můžu říct - to samý nábytek. Co jsem potkal z Polska, stojí za hov.no.
Dokonce i jídelní stůl za 40tis., nejen ten nejlevnější brak.
Holým faktem je že Češi jsou hlupáci.
Jo, to jo. Stejně, jako většina ostatních. O tom není pochyb.
Stačí tam vyjet a potkáš zemědělce s koníkem jak táhne vozík za který by se nestyděli kočovníci. Jo to je pokročilé hospodářství, kde Zetor je kingem.,
A víš proč? Protože tam převažují malé rodinné farmy, né jako tady, kdy žerou a ještě u toho mlaskaj, velké farmy (unikát v EU!) , dotace sem, dotace tam a efektivita práce mizerná.... 😄 Hlavně že maj super stroje, kombajny, traktory a pořádný SUVčka >😁
Další zakomplexovaný čecháček. Já už tady nemůžu smíchy. Všechno francouzské, italské, čínské, americké, polské, ruské atp. je na finální produkt metamorfózy potravin. Ovšem co je české nebo německé je bomba, nejlépe V1 či V2.
Barry Lyndon
všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, jenom v Evropě musíme mít vždy něco "extra"
Každé 3 auto na světě je diesel. Téměř 100% náklaďáků jsou diesely, stavební stroje, zemědělské stroje jsou jen diesely. Svět diesely potřebuje a i dokonce Tvoje plenky které jsi zechcával a zesral když jsi byl mimimo dovezl do obchodu náklaďák s dieselovým motorem. Tak asi tak chytrolíne.
150 kWh
Hybridy a elektromobily zaplnia medzeru po diesloch rýchlejšie než si ľudia uvedomujú. O päť rokov bude diesel v novom aute už iba vzdialenou spomienkou.
To určitě... >😒]
Elektromobily nikdo nechce a hybridy jsou předražené možná za 20-25 let. 😄
Diesel je jasná volba pro nejpopulárnější segment SUV..
..a JEJICH PRODEJE STÁLE ROSTOU.
Elektromobily nikdo nechce a hybridy jsou předražené možná za 20-25 let. 😄
Diesel je jasná volba pro nejpopulárnější segment SUV..
..a JEJICH PRODEJE STÁLE ROSTOU.
proto je na čase jim konečně zatnout tipec.
Uvidíme, kolik hrdinů půjde do zážehových SUV...
Uvidíme, kolik hrdinů půjde do zážehových SUV...
Teda já po SUV netoužím, ale proč je potřeba jim zatínat tipec? Protože ty je nepotřebuješ? Co bude další na řadě po SUV, čemu zatneme tipec? Motory nad 100kw? Klimatizace?
Zatnou tipec je třeba dieselům (ne SUV). Zážehová SUV mi nijak nevadí, jen jsem jak píšu zvědavý, kolik jich bude...
Hlasuji proto aby zatnuli tipec tobě - se-r-eš mne. Taky dobrý důvod ne?
A tobě nevadí, že moderní benzínový motor je mnohem škodlivější než naftový motor. Tobě nevadí tisícinásobně větší počet rakovinotvorných pevných částic u benzínových motorů než u nafty? Nebo to budeš řešit až na to za pár let upozorní nějaký eurokomisař.
to jsou takové dieselové pohádky, které platí možná v nějaké paralelním papírovém vesmíru, ale realita všedního dne je úplně jiná. Už jen proto, že škodliviny, kterých jsou ty částice nosičem jsou jiné (u dieselu samozřejmě mnohem škodlivější).
Jinak jsem pro filtry na přímovstřikové benziny, měly je mít už od začátku a ne až od letoška. Už jen proto, abych nemusel poslouchat tyto pohádky o daleko méně škodlivých dieselech...
Jinak jsem pro filtry na přímovstřikové benziny, měly je mít už od začátku a ne až od letoška. Už jen proto, abych nemusel poslouchat tyto pohádky o daleko méně škodlivých dieselech...
Tak uz dokonca tisicnasobne ? A co takto nepriamovstrekove atmosfericke benziny ? Tie moderne nie su ?
"While GDI engines make petrol cars more fuel efficient and emit less CO2, the findings show that these engines typically release around 1,000 times more harmful particles than traditional petrol engines and 10 times more than new diesels." - to je nieco uuuplne ine, ako si napisal i ked inde som videl este ine cisla.
Velmi zaujimave je si precitat tieto realne merania malych turbomotorov: [odkaz] a aj komentare k tomu.
Iny starsi clanok [odkaz]
PM characteristics of modern PFI gasoline engines
- Close A/F control
- very low PM (often < 1 mg/mi)
- PM predominantly a transient phenomenon
- Particle # level tracks PM mass level relative to other engine technologies
- Cold increases particle number, but from ~2% to 5% relative to light duty diesel
PM characteristics of GDI
- Stratified operation improves fuel economy, increases PM
- PM during homogeneous operation is comparable to PFI gasoline vehicles
- Most current development takes homogeneous approach
Mimochodom - moderne priamovstreky uz vedia chodit v oboch rezimoch, co znacne znizuje emisie. Co neznamena, ze sa ich zastavam, nech tam filtre kludne daju.
Nieco z US
[odkaz]
[odkaz]
"While GDI engines make petrol cars more fuel efficient and emit less CO2, the findings show that these engines typically release around 1,000 times more harmful particles than traditional petrol engines and 10 times more than new diesels." - to je nieco uuuplne ine, ako si napisal i ked inde som videl este ine cisla.
Velmi zaujimave je si precitat tieto realne merania malych turbomotorov: [odkaz] a aj komentare k tomu.
Iny starsi clanok [odkaz]
PM characteristics of modern PFI gasoline engines
- Close A/F control
- very low PM (often < 1 mg/mi)
- PM predominantly a transient phenomenon
- Particle # level tracks PM mass level relative to other engine technologies
- Cold increases particle number, but from ~2% to 5% relative to light duty diesel
PM characteristics of GDI
- Stratified operation improves fuel economy, increases PM
- PM during homogeneous operation is comparable to PFI gasoline vehicles
- Most current development takes homogeneous approach
Mimochodom - moderne priamovstreky uz vedia chodit v oboch rezimoch, co znacne znizuje emisie. Co neznamena, ze sa ich zastavam, nech tam filtre kludne daju.
Nieco z US
[odkaz]
[odkaz]
jeste ze nejsi prodejce nejake znacky co ma v nabidce SUV. Moc by si jich na benal neprodal >😒] >😒]
Ja by som si diesel nekúpil. ale nový diesel nevadí. Ak bude plniť čo má a v celel únii sa bude prísne kontrolovať či nebolo po domický upravené.
Hybridy nejsou předražené. To možná bejvalo... Auris TS hybrid stojí plně vybavenej 600 tis. O tom se může dieselům téhle třídy jenom zdát! A ještě je o dost jednodušší...
A na to jsi přišel jak že za 600 000 nepořídíš nižší střední v dieselu dobře vybavenou? Když Toyota ještě v této třídě nabízela pořádné 2-litrové diesely, byly o 20 tisíc levnější a stejně vybavené než hybridy.
Toyota Auris TS 1.8 Hybrid Executive 544900 Kč. A 1.6 D-4D stojí 598900kč. Jednoduchý počty...
Za 600 tisíc pořídíš většinu moderních dieslových aut nižší střední třídy ve velmi dobré výbavě a nejsilnější motorizaci. Výjimku tvoří ostřejší verze, jako Golf GTD, Fokus ST TDCi a ORS TDI.
Všechny tyhle auta budou rychlejší a většinou i úspornější, než Auris hybrid...
Všechny tyhle auta budou rychlejší a většinou i úspornější, než Auris hybrid...
Mám Auris TS hybrid a průměr mám 5,2L/100km. Zkoušel jsem Rav4 Hybrid a Pha-Pec-Pha za 7,5L a to jsem jel tak že mě nikdo cestou tam nepředjel >😒] Jinak máme benzínové SUV A/T a na benzín 10L/100 a na LPG 12/100. Jezdím tak, aby mě to bavilo.
kaiserlábus
Když bude řádně vykoupené a odškodněná citová újma, nemám problém. >😒]
Jakože celoživotní renta, za to, že musíš jezdit v benzinu a nemáš ten krouťák vodspoda? >😁 To beru >😁
spíš by měla přijít pořádná retroaktivní pokuta za to, jak jsi ty dlouhé roky škodil lidem.
IbizaFR
pro zákaz EU jako takové a kdo přijde s nápadem ji obnovit, tak dostane 30 tis něčeho pokutu a ještě 30 na zadel k tomu >😒] >😒] >😒]
IPace
nahradou za diesely bude hybrid, rekneme do nejakych 5 let si diesel stejne neskrtne kvuli nekterym mestum, pak totez postihne do par let benzin, a nebude to otazkou ekologie ale spise ekonomickou otazkou provozu, DPF bych zavedl povinne i pro benzinaky, hybridy a plug-in hybridy, ale sakra hlavne at se meri emise ktere nam skodi a ne nejaky trapny CO2 ktery vypousti i kazdej z nas
a jako jasne, je me jasny ze tady najednou vsichni potrebuji tahat 5 tunovej prives protoze maj u panelaku zaparkovanou lod se kterou kazdy vejkend jezdi na nejblizsi rybnik brazdit "fjordy" a tak proste ten naftak potrebujou >😁 tak kdys ho tak potrebujete tak si nechte ten naftak predelat na LPG :-!
a jako jasne, je me jasny ze tady najednou vsichni potrebuji tahat 5 tunovej prives protoze maj u panelaku zaparkovanou lod se kterou kazdy vejkend jezdi na nejblizsi rybnik brazdit "fjordy" a tak proste ten naftak potrebujou >😁 tak kdys ho tak potrebujete tak si nechte ten naftak predelat na LPG :-!
Povies mi v ktorom meste su diesle zakazane? Este som o takom nepocul 😲
ale kdys teda jinak nedas, tak citace ze sprateleneho webu auto.cz "Se znečištěním již bojují také v Madridu, Paříži, Aténách či Mexiko City. Zde budou od roku 2025 zakázány osobní vozy a dodávky poháněné dieselovými agregáty."
Ekonomicka otazka prevadzky a hybrid? Ten je aktualne len o nieco malo uspornejsi a stale neporovnatelne drahsi. Pri malych najazdoch absolutne nerentabilny, Ci sa to zmeni do par rokov je tazko otazne. Samotne automobilky sa nevedia rozhodnut ktorou cestou ist. Niektore idu elektromobilmi, dalsie vodikovou cestou a ktovie co pribudne dalej.
GPF filtre pre benziny su povinne od 9/2017 pre novo homologizovane modely a od 1/2018 pre vsetky predavane benziny.
Tu je problem v samotnej politike - V norsku ludi presviedcali ake su dizle ekologicke, preto si ich aj mnoho ludi kupilo a teraz po par rokoch zrazu uz nie su. Cely "dizlovy" problem sposobili v zasade politici, ked dizel tankuje lacnejsie palivo a este je aj uspornejsi. Ma svoje vyhody aj vyuzitie, ale do mesta nepatri, to sa ale tazko vysvetluje tomu, kto je presvedceny veriaci v TDI. Ale ani tomu sa necudujem - pri kupe noveho auta clovek zvazuje ci sa mu oplati priplatit za dizel a aku to bude mat navratnost. Pri jazdenom ten rozdiel nie je tak velky.
GPF filtre pre benziny su povinne od 9/2017 pre novo homologizovane modely a od 1/2018 pre vsetky predavane benziny.
Tu je problem v samotnej politike - V norsku ludi presviedcali ake su dizle ekologicke, preto si ich aj mnoho ludi kupilo a teraz po par rokoch zrazu uz nie su. Cely "dizlovy" problem sposobili v zasade politici, ked dizel tankuje lacnejsie palivo a este je aj uspornejsi. Ma svoje vyhody aj vyuzitie, ale do mesta nepatri, to sa ale tazko vysvetluje tomu, kto je presvedceny veriaci v TDI. Ale ani tomu sa necudujem - pri kupe noveho auta clovek zvazuje ci sa mu oplati priplatit za dizel a aku to bude mat navratnost. Pri jazdenom ten rozdiel nie je tak velky.
to proto Toyote stoupaj prodeje hybtidu a klesaj prodeje dieselu, protoze je drazsi a neni ekenomicky vyhodnej? no nevim nevim
vodikovou cestou jde minimum automobilek a jen proto aby jim to zustalo jako moznost, velkoseriova vyroba vodikoveho auta je nesmysl protoze o to neni mezi zakazniky zajem, proste neni temer kde matankovat vodik
vodikovou cestou jde minimum automobilek a jen proto aby jim to zustalo jako moznost, velkoseriova vyroba vodikoveho auta je nesmysl protoze o to neni mezi zakazniky zajem, proste neni temer kde matankovat vodik
Ake pohnutky maju ini ludia neviem, toyote klesaju predaje dizlov, lebo ziaden normalny dizel nemaju v ponuke a sami ich vyradzuju.
Kupoval som teraz auto a aj auris hybrid bol na zozname. Kym som v tom nejazdil a cosi viac nepozistoval. Ekonomicka navratnost pri mojom odhadovanom najazde by ma vychadzala na cca 5 rokov a to pri optimistickych porovnavaniach aj ich nizkej spotreby + nieco navyse, lebo papieru neverim.
Nasledne som v tom jazdil a zistil, ze aby som dosahoval tu pozadovanu nizku spotrebu, musel by som styl jazdy prakticky podriadit autu a jeho charakteristike a to nie som ochotny. V opacnom pripade ta spotreba az tak nizka nie je. Pre moje potreby a jazdenie hybrid nie je vhodny. Zatial.
Kupoval som teraz auto a aj auris hybrid bol na zozname. Kym som v tom nejazdil a cosi viac nepozistoval. Ekonomicka navratnost pri mojom odhadovanom najazde by ma vychadzala na cca 5 rokov a to pri optimistickych porovnavaniach aj ich nizkej spotreby + nieco navyse, lebo papieru neverim.
Nasledne som v tom jazdil a zistil, ze aby som dosahoval tu pozadovanu nizku spotrebu, musel by som styl jazdy prakticky podriadit autu a jeho charakteristike a to nie som ochotny. V opacnom pripade ta spotreba az tak nizka nie je. Pre moje potreby a jazdenie hybrid nie je vhodny. Zatial.
ty fakt resis u auta ekonomickou navratnost?
Ekonomickou návratnost pohonu, který za vyšší pořizovací cenu nabízí nižší spotřebu, řeší většina těch, kteří nad jeho koupí uvažují.
ja resil vzdycky jenom to, jestli jsem ty penize za auto ochodnej dat nebo ne.
ze bych pocital jestli usetrim padika na kilometru na benzinu nebo nafte, to me nikdy ani nenapadlo
ze bych pocital jestli usetrim padika na kilometru na benzinu nebo nafte, to me nikdy ani nenapadlo
No seš holt obdivuhodný.
Chápu, že když kupuješ auto za tři výplaty, tak tě to nezajímá. Ale jsou lidi, co jim není úplně egál, jestli za rok projedou třeba o 50tis. víc nebo míň.
Chápu, že když kupuješ auto za tři výplaty, tak tě to nezajímá. Ale jsou lidi, co jim není úplně egál, jestli za rok projedou třeba o 50tis. víc nebo míň.
karle, ja nemam vejplatu, ale prijem
a max 3 mesicni prijem za auto dam proto, ze jsem kvartalnim platcem DPH a v okamziku kdyz bych koupil auto drazsi nez vydelam za 3 mesice, financak by mi musel vracet DPH a to bych byl podezrelej.
a max 3 mesicni prijem za auto dam proto, ze jsem kvartalnim platcem DPH a v okamziku kdyz bych koupil auto drazsi nez vydelam za 3 mesice, financak by mi musel vracet DPH a to bych byl podezrelej.
Nadmerný odpočet DPH neznamená že si automaticky podozrivý, maximálne ti spravia kontrolu a potom ti to vyplatia 😄
Byl bys "podezřelý" pro finančák, a co jako..., pokud platíš dph jak máš, tak by se nestalo vůbec nic. Několikrát jsme kupovali auto za cca 2 mega s odpočtem a rozhodně 2 mega za 3 měsíce nevyděláváme. Přesto vše proběhlo v pohodě. V jednom případě chtěli auto vidět, tak se na něj přijeli podívat a to bylo vše.
No vidis a ja nevidim zmysel priplacat za nieco, co sa mi bude vracat 5 rokov. To, ci som ochotny dat za auto tolko penazi nie je otazkou PHM, ale inych preferencii. Ak som ochotny dat za auto 500k Kc ~ 20k € tak pri vysokom rocnom najazde kludne dam o 2k € viac ak mam navratnost do 2 rokov za palivo. Ak sa mi to vracia viac ako 5 rokov, nebudem priplacat za podobne vykonny dizel a vezmem benzin a radsej tie prachy prejazdim.
Ve chvíli, kdy si připlácíš za úspornější, ne výkonnější, motor, tak je vskutku dobré se zeptat, kdy se ti ta investice vrátí. Ať už se bavíme o LPG, CNG, hybridu nebo dieselu. Jinak můžeš "šetřit" dost draho. Asi se na takovou alternativu nebudeš dívat proto, že tě pálí několik desítek tisíc v kapse a nevíš, za co bys je vyhodil z okna.
aby ses tim svým setrenim neprosetril k rakovine nebo astmatu
>😁 Šetřením. Ten se povedl. Sice moc peněženku nešetřím (protože auta pro mne nejsou jen dopravní prostředek, takže se nechovám ekonomicky; což ovšem neznamená, že o tom nepřemýšlím a občas si něco nespočítám, takový už prostě jsem), ale ani nemohu tvrdit, že bych šetřil životní prostředí. Nebo plíce spoluobčanů. Jinak bych byl pokrytec.
Je však zřejmé, že motivem k pořízení například motoru na LPG je úspora (alespoň z velké části). A pak je dobré vědět, jestli máš šanci něco uspořit. Nebo jen vyhodíš peníze z okna. Vybral sis trochu zvláštní věc k vymezení.
Je však zřejmé, že motivem k pořízení například motoru na LPG je úspora (alespoň z velké části). A pak je dobré vědět, jestli máš šanci něco uspořit. Nebo jen vyhodíš peníze z okna. Vybral sis trochu zvláštní věc k vymezení.
když sem před x lety kupoval auto, volil jsem benzinovy 1.8tsi, i když se logicky nabizel 2.0tdi. benzin byl z 1/3 kvůli emisim (ja vim, primovstrik nejaky PM ma), z 1/3 ze to je tichej a prijemnej motor, a z 1/3 jako pojistka na to, ze kdyby se ceny benzinu vysvihly nahoru (v ty době byl litr za 40 a mluvilo se o rope za $200/barel), tak ze prejdu na LPG.
po case to LPG uplne padlo, jednak ze u tehle motoru je problém predelat na LPG, ale tak nejak me prestalo vadit, ze jezdim o něco draz ....
vlastne me to vadi, ale v souvislosti s tim zvyhodnovani nafty, jinak at klidne spotrebni dan na benzin zvednou, ale na maftu ma byt spotrebka o 10% na litru vyssi..
po case to LPG uplne padlo, jednak ze u tehle motoru je problém predelat na LPG, ale tak nejak me prestalo vadit, ze jezdim o něco draz ....
vlastne me to vadi, ale v souvislosti s tim zvyhodnovani nafty, jinak at klidne spotrebni dan na benzin zvednou, ale na maftu ma byt spotrebka o 10% na litru vyssi..
A teď si vem, že třeba uvažuješ o Aurisu. Hybrid vypadá fajn, ale je tu také 1,6. Dokonce myslím nemá přímé vstřikování. Opravdu je tak špatná otázka, jestli se mi hybrid vyplatí? Je to obzvláště zajímavé, když chceš samočinnou převodovku (rozdíl se zmenší a v obou případech jde o CVT, tedy projev bude podobný).
Pro mne platí ten druhý důvod. Emise tolik neřeším. Do letadla klidně liji olovnatý benzín (potřebuji to vysoké oktanové číslo) a to je chuťovka. Emise a dohled nad nimi nechávám koňovi, má větší hlavu. Spíš budu řešit praktické dopady (jako regenerace DPF při předpokládaném využití). A přestavba na LPG (nebo CNG) mě neláká (o továrním by se dalo uvažovat, ale nemám na to nájezd). Ale zvuk, kultivovanost, na to slyším. A jsou tu další faktory. Spíš otravné nebo nepříjemné, radost nedělající. Jako že předváděčky se zážehovým motorem jsou v určitých segmentech mnohem hůře dostupné. Takže ztrácíš čas cestováním, nebo kupuješ zajíce v pytli. Nebo je od začátku celkem jasné, že si auto se zážehovým motorem bude hůř držet hodnotu. Nebo dojezd. Mohu si stokrát říkat, že je to psychologické, že ho (alespoň většinou) nepotřebuji, ale obzvláště se zmenšujícími se nádržemi mi chybí. Klidně bych bral 150 litrovou nádrž, kdyby byla za příplatek (jak říkám, benzínu máš příliš, jen když auto hoří). Pokud to není srdcovka, tak se člověk kolikrát chytá stébel, aby si zážehový motor před sebou obhájil. Nebo se na to vyprdne a nesnaží se předstírat racionalitu. Někdy je to příjemně jednoduché a žádný vznětový motor, který by mohl lákat na scestí, v nabídce ani není. V Octavii by mě diesel také moc nelákal, ale třeba v 5er? 30d, 40d, to jsou dobré motory.
Pro mne platí ten druhý důvod. Emise tolik neřeším. Do letadla klidně liji olovnatý benzín (potřebuji to vysoké oktanové číslo) a to je chuťovka. Emise a dohled nad nimi nechávám koňovi, má větší hlavu. Spíš budu řešit praktické dopady (jako regenerace DPF při předpokládaném využití). A přestavba na LPG (nebo CNG) mě neláká (o továrním by se dalo uvažovat, ale nemám na to nájezd). Ale zvuk, kultivovanost, na to slyším. A jsou tu další faktory. Spíš otravné nebo nepříjemné, radost nedělající. Jako že předváděčky se zážehovým motorem jsou v určitých segmentech mnohem hůře dostupné. Takže ztrácíš čas cestováním, nebo kupuješ zajíce v pytli. Nebo je od začátku celkem jasné, že si auto se zážehovým motorem bude hůř držet hodnotu. Nebo dojezd. Mohu si stokrát říkat, že je to psychologické, že ho (alespoň většinou) nepotřebuji, ale obzvláště se zmenšujícími se nádržemi mi chybí. Klidně bych bral 150 litrovou nádrž, kdyby byla za příplatek (jak říkám, benzínu máš příliš, jen když auto hoří). Pokud to není srdcovka, tak se člověk kolikrát chytá stébel, aby si zážehový motor před sebou obhájil. Nebo se na to vyprdne a nesnaží se předstírat racionalitu. Někdy je to příjemně jednoduché a žádný vznětový motor, který by mohl lákat na scestí, v nabídce ani není. V Octavii by mě diesel také moc nelákal, ale třeba v 5er? 30d, 40d, to jsou dobré motory.
Spomeň si na svoje historické slinty o hľadaní dynamickej alternatívy a nevyťahuj tu na nás emisie a podobné slinty :-!
Ak viem, ze jazdim castejsie v meste nebudem volit dizel. Ak mam vyssi rocny najazd, je pravdepodobne, ze ten najazd v meste nespravis - bude dizel vhodnejsi. Jedna vec je kupovat pocitovo z coho mas dobry pocit a ine je, ked do toho vyberu vlozis aj trochu rozumu a trochu ekonomickych prepoctov. Neznamena to, ze treba setrit za kazdu cenu a nech to stoji co to stoji, ale tam kde aj tych 500-600k Kc je peniaz, ktory celkom silno zamava rodinnym rozpoctom (auto kupujem len sukromne na sukromne ucely), je takato uvaha namieste.
Zobral som pri kupe auta benzin, lebo som si spocital, ze hoci bude prepocet na 100km o 1/3 horsi, tak ta dizlova uspora (vratane pravidelneho servisu) sa vyrovna az po nejakych 60-70k km (rocny najazd mam 12-15k).
Dalsi faktor - v EU su snahy obmedzit vjazdy dizlom a ktovie ci by som sa o tych 6-7 rokov kedy auto mam v plane predat, vobec toho dizla este zbavil a nebol to len kus nepredajneho srotu.
Hybrid je o tom istom + jediny dostupny bol v aurise a ten mi nevyhovoval z viacerych dovodov.
Zobral som pri kupe auta benzin, lebo som si spocital, ze hoci bude prepocet na 100km o 1/3 horsi, tak ta dizlova uspora (vratane pravidelneho servisu) sa vyrovna az po nejakych 60-70k km (rocny najazd mam 12-15k).
Dalsi faktor - v EU su snahy obmedzit vjazdy dizlom a ktovie ci by som sa o tych 6-7 rokov kedy auto mam v plane predat, vobec toho dizla este zbavil a nebol to len kus nepredajneho srotu.
Hybrid je o tom istom + jediny dostupny bol v aurise a ten mi nevyhovoval z viacerych dovodov.
no me Auris nevyhovoval velikosti, ac kombik nizsi stredni tak byl pro me proste malej, s RX450h jsem jezdil i pri mem jizdnim stylu za prumer 8/100, tedy hodnotu na kterou se s podobne velkym SUV v nafte nedostanem jinde nez na okresce, jedine co jsem se naucil bylo vyuzivani rekuperace, a pruznejsi starty, nojo u hybridu se me osvedcilo ze pruznejsi start setril v prumeru palivo 😄
co je u Toyotackeho hybridu zasadni asi nejvic, je navratnost servisu, jejich hybridy se proste drzi na prvnich prickach spolehlivosti, a neni se cemu divit, je to asi 15 let proverene a jen s malyma upravama v case, vetsinou se prvnich 200 tisic km do tech aut servisne okolo motorizace nedava temer zadny peniz, teda krom te standardni predepsane udrzby, kdys si nechas poslat servisni naklady na prvnich 200 tisic km primo od Toyoty/Lexusu, tak zjistos ze oproti dieselove variante je ten zakladni servis na polovine ceny 😄
co je u Toyotackeho hybridu zasadni asi nejvic, je navratnost servisu, jejich hybridy se proste drzi na prvnich prickach spolehlivosti, a neni se cemu divit, je to asi 15 let proverene a jen s malyma upravama v case, vetsinou se prvnich 200 tisic km do tech aut servisne okolo motorizace nedava temer zadny peniz, teda krom te standardni predepsane udrzby, kdys si nechas poslat servisni naklady na prvnich 200 tisic km primo od Toyoty/Lexusu, tak zjistos ze oproti dieselove variante je ten zakladni servis na polovine ceny 😄
Filtry výslovně povinné nebudou. Jen vstoupí v platnost nová emisní norma. A je to 9/2018, ne 1/2018.
Hybrid nie sú len plug-in hybridy európskych značiek predávané ako luxusný tovar. Ak vezmem ako príklad menšieho auto na poskakovanie okolo mesta Yaris hybrid. Ten stojí 14000 EUR už v celkom slušnej výbave. Ak by som išiel len po cene, tak je to jasne. Ale ak budem hľadať konkurenciu, ktorá sa s reálnou spotrebou dostane do 4,5 a bude mať automat, tak veľa lacnejších aut nenájdem. Pripočítaj si k tomu, nejakú dotáciu, alebo daňové zvýhodnenie, ktoré je na západe bežné a zistíš, že návratnosť hybridu je vlastne celkom rýchla.
DPF budu povinne, len pre priamovstrekové benzíny.
DPF budu povinne, len pre priamovstrekové benzíny.
Hruškyn
On i moderní turbobenzin má krouťák "vodspoda". Takže milovníci dieselů o moc nepřijdou... Možná o ten rachot a vibrace... Ale s tím se dá určitě žít >😁
jenže jim právě kvůli tomu rámusu připadá, že to líp jede...
Ale hlavně je čeká vysoce zdaněný benzin, to kolenovrti s návykem na "dotovanou" naftu nerozdýchají. Pravda je tu lpg a cng, ale to je zase ve městě jen těžko použitelné (garáže).
Ale hlavně je čeká vysoce zdaněný benzin, to kolenovrti s návykem na "dotovanou" naftu nerozdýchají. Pravda je tu lpg a cng, ale to je zase ve městě jen těžko použitelné (garáže).
Jo moderní turbobenzíny s přímým vstřikem hezky čadí. To si tedy pomůžeme. I ty hybridy čadí, jen se o tom moc nepíše protože si všichni myslí že nepřímé vstřiky nečadí.
Koupíme si všichni Tesly, budeme spokojeně bzučet a Elon Musk nás všechny bude řídit a bude to v poho.
Koupíme si všichni Tesly, budeme spokojeně bzučet a Elon Musk nás všechny bude řídit a bude to v poho.
no už ani moderné benzínové priamovstreky nie je šepot kvetín ako býval.
minule som dolieval vodu do ostrekovačov za chodu studeného motora a nestačil som sa divit to nítovaniu. Pravda je ale ,že v kabíne je celkom ticho a bez vibrácií. Ford 1.5EB
minule som dolieval vodu do ostrekovačov za chodu studeného motora a nestačil som sa divit to nítovaniu. Pravda je ale ,že v kabíne je celkom ticho a bez vibrácií. Ford 1.5EB
jiras_
Takže ti samí, kteří tlačili diesely jako ekologický zázrak teď vedou boj o jejich faktický zákaz a tváří sr jako zachránci světa...
To je pravda. Tlačení dieselů kvůli CO2 byla šílenost, která se podepíše na zdraví evropského obyvatelstva... Teď jen hasí, co zvorali....
A jakou kravinu vymyslí zítra slavný Europarlament? A koho reprezentují? Oni se lidí ptali jetsli chtěj zrušit diesely a vytáhnout z jejich kapsy peníze za jiné auto? Neptali se - to dělá náš národní parlament také a specielně EU parlament v tomto neptaní vyniká.
Scarab
...EU usiluje o likvidaci dieselových aut...
- obávám se že EU usiluje o likvidaci úplně všeho a především svých členů rep. jejich obyvatel. A docela se jí to i daří 😡
- obávám se že EU usiluje o likvidaci úplně všeho a především svých členů rep. jejich obyvatel. A docela se jí to i daří 😡
EU usiluje o likvidaci EU a tak všechny prudí že se jim to podaří. A pak se konečně přijde na to že jsou na pořadu dne mnohem důležitější věci.
Cloner
Nechápu to. 😐 Všichni nařizují nějaké emisní limity, ale u těch diesel motorů je to nesplnitelné a automobilky to ví, tak to falšují protože nemají jinou možnost. VW byl bohužel první u koho na to přišli ;-\ tak to všechno spadlo na ně. Teď se zase zjistilo že Renault překročil až 3x limit a to už tak dělá prý 25 let, Fiat taky vypadá že falšuje. Proč asi? Protože prostě diesel motor je tak dělaný a není to hold motor, který by byl šetrný k životnímu prostředí, to od toho nikdo nemůže chtít přeci.
Vypadá to že budoucnost mají především před sebou hlavně elektromobily. ;-\
Vypadá to že budoucnost mají především před sebou hlavně elektromobily. ;-\
Samozřejmě to všichni falšují, problém je ten, že vw se přiznalo.
Ja bych neměl problém koupit si elektromobil, když dojede 800km a nabitej bude za 10 minut proč ne. Stejně tak hybrid, dobrý systém, elektromotor vykrývá slabá místa motoru. Problém obou je vysoká cena. Nám by jako druhé auto stačilo třeba bmw i3, ale za necelých nebo celých (teď nevím) 900 tisíc si koupím daleko lepší auto s dojezdem vyšším nez 200km.
Diesely můžou nahrazovat a zakazovat az budou mit plnohodnotnou náhradu (jak technicky tak cenově)
Pro začátek by stačilo třeba dotovat náhradní filtry pevných částic, aby je lidi nekuchali ven, ale měniliza nové. A podobně.
O zakazování vjezdu do center mest s dieselovym autem, které prošlo emisema a splnuje všechny tehdejší normy a předpisy ani nemluvím. Ty auta, pokud projdou emisema a stk (legálně) by se měla nechat dožít.
Ja bych neměl problém koupit si elektromobil, když dojede 800km a nabitej bude za 10 minut proč ne. Stejně tak hybrid, dobrý systém, elektromotor vykrývá slabá místa motoru. Problém obou je vysoká cena. Nám by jako druhé auto stačilo třeba bmw i3, ale za necelých nebo celých (teď nevím) 900 tisíc si koupím daleko lepší auto s dojezdem vyšším nez 200km.
Diesely můžou nahrazovat a zakazovat az budou mit plnohodnotnou náhradu (jak technicky tak cenově)
Pro začátek by stačilo třeba dotovat náhradní filtry pevných částic, aby je lidi nekuchali ven, ale měniliza nové. A podobně.
O zakazování vjezdu do center mest s dieselovym autem, které prošlo emisema a splnuje všechny tehdejší normy a předpisy ani nemluvím. Ty auta, pokud projdou emisema a stk (legálně) by se měla nechat dožít.
ty ses blazen
to ti nestaci zvyhodnena nafta, ty chces jeste dotovat filtry?
co bude priste?
kdyz to limit neplni, tak to nebude jezdit. jednoduhy.
benzin limit plni bez problemu
to ti nestaci zvyhodnena nafta, ty chces jeste dotovat filtry?
co bude priste?
kdyz to limit neplni, tak to nebude jezdit. jednoduhy.
benzin limit plni bez problemu
Kolik přímovstřikových benzínů má FAP?
kolik jich neplni stavajici limit euro6b i v realu???
kolik dyzlu plni limity NOx v realu??
kolik dyzlu plni limity NOx v realu??
Za par mesiacov uz vsetky nove. Dan za nizku spotrebu a vykon pri lacnejsom palive je, ze sucasne obsahuje DPF. Ak to niekto vykucha, maju mu zobrat papiere od auta a nie dotovat. Kazdy pri kupe auta o tom vie a musi s tym ratat, ak to akceptuje je to jeho problem, ak to nechce akceptovat, nech si nekupuje dizel.
Mne je uplne jedno jestli je zvyhodnena nafta nebo ne. Jen píšu že by to bylo lepsi nez filtry vyndavat. A tvé tvrzeni ze kdyz to neplni tak to jezdit nebude, s tim souhlasím. Bohužel v reálným životě to tak nikdy nebude. Fixlovat se bude v tomhle oboru vždy.
Ja si koupil auto v nafte, protože jsem ho nesehnal v benzínu a kdyz se filtr odporoučí tak proste koupim novej. Bohužel tak jak já to má minimum lidi, protože filtr je drahej.
Ja si koupil auto v nafte, protože jsem ho nesehnal v benzínu a kdyz se filtr odporoučí tak proste koupim novej. Bohužel tak jak já to má minimum lidi, protože filtr je drahej.
Tak dotace filtru má větší smysl. Protože podporuje žádoucí chování - výměnu filtru. Na druhou stranu si nemyslím, že je to potřeba. Zase tak drahé to není. Co je potřeba, jsou funkční STK.
jo, typickej kolenovrt se bude dozadovat dotace na nahradni dily aby ten jeho rakovinoment moh na silnici.
a co udelas s jedovatym oxidem dusiku?
tam zadna dotace nepomuze.
a co udelas s jedovatym oxidem dusiku?
tam zadna dotace nepomuze.
Skutečně mi přijde, že dotace filtru má větší smysl, když z toho benefituje společnost. Za předpokladu, že ty filtry mají dostatečný přínos. Oproti zvýhodňování nafty. Sice se s dotacemi moc nekamarádím, ale tohle je podle mne měřítko - přínos pro společnost.
Ne? A co šrotovné? Pokud si místo toho koupíš vyhovující auto. Ideálně asi žádné auto, ale to by byl problém implementovat.
Ne? A co šrotovné? Pokud si místo toho koupíš vyhovující auto. Ideálně asi žádné auto, ale to by byl problém implementovat.
dotace do filtru naftaku zadnej smysl nemá, protože tim se tim nezabavíš jedovatého NOx, s kterym ma problémy většina dyzlu i s euro6.
proc by se mel dotovat nejak vybranej nahradni dil, když se tim navíc dalších nebezpecnych emisi nezbavis?
to je nad moje chapani
proc by se mel dotovat nejak vybranej nahradni dil, když se tim navíc dalších nebezpecnych emisi nezbavis?
to je nad moje chapani
1) Nenapsal jsem, že se mají dotovat. Naopak. Jen jsem napsal, že to má větší smysl než zvýhodňování nafty.
2) Napsal jsem něco o předpokladu, že mají dostatečný přínos. Netvrdím, že mají, ani jsem nikde nenapsal, co by bylo dostatečné.
3) Osobně považuji pevné částice za větší problém než NOx. Obzvláště, když se bavíme o motorech, které nebyly naladěny na provoz bez filtru. O kolik si myslíš, že v provozu překračují limity? S filtrem a bez filtru. Včetně regenerací.
2) Napsal jsem něco o předpokladu, že mají dostatečný přínos. Netvrdím, že mají, ani jsem nikde nenapsal, co by bylo dostatečné.
3) Osobně považuji pevné částice za větší problém než NOx. Obzvláště, když se bavíme o motorech, které nebyly naladěny na provoz bez filtru. O kolik si myslíš, že v provozu překračují limity? S filtrem a bez filtru. Včetně regenerací.
3) to by me samotného zajímalo
kazdopadne euro4 bez filtru ma limit 5x vetsi nez euro5 s filtrem a euro3 10x.
takze si myslim, ze lepsi nez euro 4 to nebude.
a regenerace? to by se snad ani nemelo septat, ze když se vypaluje, tak z toho litaj saze
kazdopadne euro4 bez filtru ma limit 5x vetsi nez euro5 s filtrem a euro3 10x.
takze si myslim, ze lepsi nez euro 4 to nebude.
a regenerace? to by se snad ani nemelo septat, ze když se vypaluje, tak z toho litaj saze
M1A
Mě se líbí, jak hezky občané spravují své věci pomocí zastupitelů. Například tohle je úplný paradox..
Podle mě je hlavní problém pro spousty lidí nákladní autodoprava.
Hluk, prach, karcinogeny z podvozku, pneumatik, výfuků, provoz těsně kolem oken jejich domů po nedořešených komunikacích, případně vozící b@rdel na skládky ovládaných mafiány (že, obyvatelé okolí velkých měst, včetně Prahy !?).
Ale né, lidi si odhlasují drakonická opatření na osobáky, což v překladu povede k tomu, že pro spoustu z nich se individální doprava prostě zdraží (pro některé nad limit).
To bude leckomu vyhovovat - nebude takový provoz a my bohatší budeme jezdit plynuleji.
:no:
Podle mě je hlavní problém pro spousty lidí nákladní autodoprava.
Hluk, prach, karcinogeny z podvozku, pneumatik, výfuků, provoz těsně kolem oken jejich domů po nedořešených komunikacích, případně vozící b@rdel na skládky ovládaných mafiány (že, obyvatelé okolí velkých měst, včetně Prahy !?).
Ale né, lidi si odhlasují drakonická opatření na osobáky, což v překladu povede k tomu, že pro spoustu z nich se individální doprava prostě zdraží (pro některé nad limit).
To bude leckomu vyhovovat - nebude takový provoz a my bohatší budeme jezdit plynuleji.
:no:
Jo a až ty osobáky nebude nikdo chtít protože budou o 200 000 dražší v průměru než dnes, tak potom nebudou fabriky mít co vyrábět, nezaměstnanost hezky vyskočí nad 10% a budeme řešit co s těmi lidmi, kam s nimi aby všichni nemuseli na sociálku.
hele nevim jak dnes v Praze jiz neziju 4 mesice, ale v centru jsem moc kamionu teda nevidel a to jsem bydlel kousek od 5 kvetna, kamiony jsou max na jizni spojce, do centra nema kamionak duvod jezdit, co by tam jako delal?
Jestli to nebude tím, že jsou po Praze zóny zákazu vjezdu nákladních automobilů. Dá se získat výjimka. Co by tam dělal? Třeba přivezl materiál na rekonstrukci střechy.
myslim ze ani tomu nejzarytejsimu "ekologovi" nevadi obcasny nakladak ktery sic vyprodukuje vic skodlivin, ale preveze zaroven X set nasobne vice nakladu, navic ty novejsi nakladaky maj dnes prisnejsi emisni limity nez osobaky
Pointou bylo vytlačení těch aut na "okruh." Nebyl to totiž občasný náklaďák. První zónu udělali myslím už v 60. letech.
víš, ono to má určitou logiku.... Kamiony jezdí především mimo město, ovšem ve městeě jsou auta všude.... a když je každé druhé dízl, máme tady prostě problém který obtěžuje většinu obyvatel, neb lidé se shlukují především ve městech... stoupni si ve meste k silnici a napočítej mi kolik aut kolem tebe projede a kolik kamionu.....
Takže bohužel, osobní auta jsou hlavní problém znecisteni ovzdusí, co se tyce dopravy ve mestech.
Takže bohužel, osobní auta jsou hlavní problém znecisteni ovzdusí, co se tyce dopravy ve mestech.
topten
vy ruzni windyyzloveee, aaadoveee, lojzovee a podobni 😄
jeste zvednou tu spotrebni dan na naftu aspon o 5 korun
v GB je vyssi skoro dvojnasobne
jeste zvednou tu spotrebni dan na naftu aspon o 5 korun
v GB je vyssi skoro dvojnasobne
Kdyby zdanili blbost, jdeš o žebrácké holi a jsi v exekuci...
spousta geniu skoncila o zebracky holi, s vypalenejma ocima nebo na hranici.
vyvoj mi kazdopadne dava za pravdu.
ted v tv porad o dyzlech.
ve stuttgatu zakaz vjezdu dyzlu do euro5 vcetne (auta vyrobeny az do roku 2015) v dobe zhorseneho ovzdusi od pristiho roku, o zakazu benzinu se nemluvi ani v souvislosti s euro1, tedy s 25 letymi klumpry.
a nejspis se pripoji ostatni velka nemecka mesta a ani naftova euro6 nema vjezd jisty.
50% emisi v EU ma na svedomi automobilova doprava a z toho 80% dyzly.
takze dyzly se podileji na emisich v EU z 40% a benziny na 10%.
jeste cekam na zvednuti spotrebni dane na naftu aby sa naftak nevyplatil ani ve velkym SUV...
zapis si to za ucho
ty ucho
vyvoj mi kazdopadne dava za pravdu.
ted v tv porad o dyzlech.
ve stuttgatu zakaz vjezdu dyzlu do euro5 vcetne (auta vyrobeny az do roku 2015) v dobe zhorseneho ovzdusi od pristiho roku, o zakazu benzinu se nemluvi ani v souvislosti s euro1, tedy s 25 letymi klumpry.
a nejspis se pripoji ostatni velka nemecka mesta a ani naftova euro6 nema vjezd jisty.
50% emisi v EU ma na svedomi automobilova doprava a z toho 80% dyzly.
takze dyzly se podileji na emisich v EU z 40% a benziny na 10%.
jeste cekam na zvednuti spotrebni dane na naftu aby sa naftak nevyplatil ani ve velkym SUV...
zapis si to za ucho
ty ucho
mne se libi, jaky si manipulator. Napises ve Velke Britanii je dan na naftu dvojnasobna coz je pravda, ale uz nenapises ze GB ma prumerny plat 75 000,-Kc nebo ze je plno zapadnich statu v EU, kde je spotrebni dan na naftu nizsi nez v CR. Chocolousek vola, zavolej mu budes ho potrebovat zelena hlavo. Bez se privazat retezy na Sumavu ke stromu a tam budes spokojeny, nebudes dychat zadny smrady, nedostanes astma a uz vubec ne rakovinu plic, tak vas to ucili v hnuti Duha.
Hlavně je UK prototypem státu, který ujel na vlně CO2 šílenství. A tedy CO2-friendly dieselů.
to bys ale pak lojzo moh chtit, abychom ropu nakupovali ne za soucasnych cca $50 za barel, ale jen za $17, nebo aby ten passat co v nemecku stoji 30tisEcek, aby u nas byl za 270tis korun (prave ted 266280kc)....
ne ze by se me to nelibilo, ale sam musis citit, ze to je blbost a ze za tyhle penize nam to nikdo nikdy neproda. to je dusledek 40 lety komunisticky devastace.
slovy jary cimrmana: "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat."
a k te spotrebni dani. princip je jasny. v GB je spotrebni dan na benzin nizsi nez na naftu, takze nafta tam neni zvyhodnovana jako v ostatnich zemich EU. v GB jim uz asi vic zalezi na tom co dychaji.
uvidíme, jak rychle to prijde k nam
ne ze by se me to nelibilo, ale sam musis citit, ze to je blbost a ze za tyhle penize nam to nikdo nikdy neproda. to je dusledek 40 lety komunisticky devastace.
slovy jary cimrmana: "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat."
a k te spotrebni dani. princip je jasny. v GB je spotrebni dan na benzin nizsi nez na naftu, takze nafta tam neni zvyhodnovana jako v ostatnich zemich EU. v GB jim uz asi vic zalezi na tom co dychaji.
uvidíme, jak rychle to prijde k nam
Brin
Já proti naftě nic nemám. Když nejezdí ve městě lidem pod okny a když je v dobrém stavu a nemá vymontovaný DPF. Sám mám naftu na dlouhé cesty. Na ježdění po městě mám i3.
Beefcake
Taky clickbait nadpis si strcte do zadele. Alebo ze by aj redakcii bolo jasne, ze najvacsi pruser budu predsa len v realnej prevadzke sadzomety aj ked to nariadenie sa tyka vsetkych aut ? Aspon sa prejde na mocovinu.
Zeby to citili podla debaty aj najvacsi obhajcovia dizlov ?
Zeby to citili podla debaty aj najvacsi obhajcovia dizlov ?
Ada je zase tady
Protože mají větší energetickou účinnost, než tragicky zastaralé zážehové motory. :-!
Nicco
Furt jenom vrtaji do novych dieselu, ktere i kdyz nemaji SCR, jsou na mile daleko od starych ropaku z 90tych let a nikdo neresi, ze se tady kuchaji DPF a zaslepuji EGR.
Nekde na Zapde je to ok, tam maji vsichni auta nova, ale vsechny ty stare ropaky bez DPF, se vozi sem a i kdyz to DPF ma, tak jde hned pryc a nikdo toto neresi.
Nekde na Zapde je to ok, tam maji vsichni auta nova, ale vsechny ty stare ropaky bez DPF, se vozi sem a i kdyz to DPF ma, tak jde hned pryc a nikdo toto neresi.
ja mam pocit, ze vykuchany filtry se snad resit konecne zacinaj.
problém je s tema, co filtry legalne nemaj, a takovy auta se sem z nemecka bude vozit v ještě vetsi mire, protože jde o auta ještě i z roku 2010, tedy mladsi, nez je prumerny stari dovazenych ojetin.
kazdopadne je na miste udelat nejaky opatreni, aby se sem takovyhle auta nevozily
problém je s tema, co filtry legalne nemaj, a takovy auta se sem z nemecka bude vozit v ještě vetsi mire, protože jde o auta ještě i z roku 2010, tedy mladsi, nez je prumerny stari dovazenych ojetin.
kazdopadne je na miste udelat nejaky opatreni, aby se sem takovyhle auta nevozily
je otázka, jestli bude vůbec nějaká (politická) vůle. Zabedněnost české populace je v tomto neskutečná... (kupní síla nízká a nad novou zážehovou Fabií holt vyhrává ojetý Passat TDI s vykuchaným filtrem)
Týmto by som si moc istý nebol, práve veľká časť z dovozu DPF má skrz vjazd do nízkoemisných zón a podobne. Problém je , že vykuchaný býva až tu a legálne to nie je, resp. nemalo by to tak byť. .
Papezja
Bohate by stacilo srovnat zdaneni benzinu a nafty. To je pricina popularity osobnich dieselu v Evrope a duvod, proc se ve svete neujaly. Tak by snad bylo lepsi resit priconu a ne nasledky, ty se pak srovnaji samy. Kdyz si lide zblbli usporou paliva nebudou kupovat dvoulitrove diesely do mesta, nebude potreba ani nizkoemisnich zon.
Jinak co se tyce DPF, jsem zvedavy, kdy se objevi obri afera, pri ktere se zjisti, co ty auta vyprodukuji pri vypalovani DPF >😁 A zas se vratime k atmosferickym neprimovstrikovym benzinum
Jinak co se tyce DPF, jsem zvedavy, kdy se objevi obri afera, pri ktere se zjisti, co ty auta vyprodukuji pri vypalovani DPF >😁 A zas se vratime k atmosferickym neprimovstrikovym benzinum
Posledná veta je labutia pieseň a keď už riešime vypaľovanie dpf, tak porozmýšlajme ako to bude vyzerať pri vypaľovaní dpf u benziňákov, ktoré nás čaká už čoskoro 😉
Ako by to malo vyzerat ? Ziadne nutene regeneracie, bude sa to diat priebezne a filter bude ovela lacnejsi.
Máš nejaké seriózne informácie?
Tu mas vypocet vyrobnych nakladov GPF : [odkaz] - je to podrobne v PDFku. Tam su aj dalsie detaily, napr. "Regeneration similarly would be unnecessary, since the gasoline engine would do this continuously." .
Toto vypada byt mocny dokument, este som ho ale necital : [odkaz] . Neriesia tam GDI, ale zobrali to fakt detailne.
Nieco novsie, tiez detailne, o GPF [odkaz] . V tom dokumente je zaujimave, ze tam snazia vyratat aj nutnost aktivnej regeneracie a riesia tam aj ine dosledky, ako vplyv na spotrebu a podobne.
Tych info je viac, ale nechce sa mi teraz hladat.
Toto vypada byt mocny dokument, este som ho ale necital : [odkaz] . Neriesia tam GDI, ale zobrali to fakt detailne.
Nieco novsie, tiez detailne, o GPF [odkaz] . V tom dokumente je zaujimave, ze tam snazia vyratat aj nutnost aktivnej regeneracie a riesia tam aj ine dosledky, ako vplyv na spotrebu a podobne.
Tych info je viac, ale nechce sa mi teraz hladat.
Josef1
Na "genitální" moudra EU si nikdy nezvyknu. Když tak houfně vymýšlí downsizing, konec dieselů, tak se musím ptát jak to vyřeší u kamiónů, kterých už jezdí skoro stejné množství jak osobáků. Když jsem se díval na parametry velkých výrobců kamiónů, tak obsah motorů se pohybuje mezi 11 až 13 litry. Žádný downsizing!! A nic jiného než diesely se nevyrábí.
DÍZLPRASE je DÍZLPRASE a konzervágn natahovágn sme poslali dořiti >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
netřeba litovat šuntstwo >😁 >😁 >😁 >😁
PS: vlastně... málem bych zapoměl [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 :yes:
Pasažieri Titaniku mali lepšie vyhliadky na prežitie než ma dnes diesel v osobných autách.