Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG vs. VW Golf Variant 2.0 TDI DSG – Opravdu úplně stejní?

Octavia a Golf sice jsou ze stejného těsta, na silnici se však chovají docela jinak. A nedávno prošly oba kombíky faceliftem! Který se povedl víc?
Zpět na článek
7. 4. 2017 08:28
7. 4. 2017 09:23
7. 4. 2017 09:37
7. 4. 2017 09:24
8. 4. 2017 05:35
7. 4. 2017 12:10
7. 4. 2017 09:41
7. 4. 2017 09:47
7. 4. 2017 19:31
7. 4. 2017 09:52
7. 4. 2017 10:06
7. 4. 2017 10:46
7. 4. 2017 11:07
7. 4. 2017 11:13
7. 4. 2017 11:24
7. 4. 2017 11:31
7. 4. 2017 11:41
7. 4. 2017 14:40
7. 4. 2017 10:01
7. 4. 2017 10:08
7. 4. 2017 10:41
7. 4. 2017 11:30
7. 4. 2017 11:33
7. 4. 2017 12:56
7. 4. 2017 11:38
7. 4. 2017 12:50
7. 4. 2017 12:55
7. 4. 2017 13:01
7. 4. 2017 13:19
8. 4. 2017 07:55
9. 4. 2017 17:54
9. 4. 2017 21:05
9. 4. 2017 20:07
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 08:27
To je tak krásný test
Já se náramě bavil, jako když koukám na totální parodii, nebo satiru >:D

Nebudu tady jako většina říkat, že jsou ty auta špatná, nejsou ! Ale takhle hezky popostrčit Oktávku nad objektivně kvalitnější a lépe jezdící Golf, to už se tu dlouho nevidělo.

Některé perly, že Oktávka má baterku v zavazadelníku a proto je o bod lepší (ten bod jí pomohl k tolik kýženému vítězství :d ) , nebo že TDI je to nejlepší co v mainstreamu můžeš koupit nechám radši na jiných.... >:D Čest poraženým, hanba vítězům ! >:D
Rozbalit vlákno
34
7. 4. 2017 08:33
Re: To je tak krásný test
TDI je to nejhorší, co lze za podobnou cenu koupit. Horší konkurence (spolehlivostí zejména) je o dost levnější (Francie).
Avatar - skejpa
7. 4. 2017 08:40
Re: To je tak krásný test
Ono upřímně, ani japonci v naftách nijak nezáří. Všechny předsudky už padly a myslím si, že kdo si kupuje naftu, je asi jedno jestli němec nebo japonec, záleží na konkrétním kusu a hlavně jak se o něj člověk stará. Hlavně ale musí najet mnoho kilometrů aby se mu to vyplatilo. Přijde mi, že je to čím dál víc protože nafta je čím dál tím dražší než benzín a opravy jsou taky čím dál dražší, takže kilometrový nájezd, aby se to vyplatilo taky začíná stoupat.

Mimochodem, zaujalo mě zrychlení 0-100. Oba vozy mají stejný motor, Golf je údajně dynamičtější ale zrychlení "na stovku" má golf o 0,3 pomalejší. Zajímalo by mě měření v reálu protože škodovka má tyto papírové hodnoty vždycky hodně dobré až je to podezřelé :-)
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 08:44
Re: To je tak krásný test
Jelikož jsem v těchto vodách vyzkoušel hlavní rivaly, tzn Francouze a TDI, tak směle mohu říct, že co do chování motoru, kultivovanosti chodu a odhlučnění, je TDI spíše průměr.

Nejtišší je dle mne TDCI = PSA HDI. DCi má jinou charakteristiku, a i přes nižší objem velmi kultivovaný chod a lineární nástup výkonu. Toto TDI jsem jel s manuálem a moc mne nepřesvědčilo. Starší TDI 103kw/125kw sice klepaly a řvaly ještě více, ale nedal se jim upřít ten "hustej zátah vodspodu". Mne tento motor přišel bezpohlavní.
7. 4. 2017 16:32
Re: To je tak krásný test
Mam momentalne Golf Variant 2.0TDI DSG - teda velmi podobne auto ako to v teste. Rozhodoval som sa medzi Octaviou a Golfom. Vyhral Golf, lebo mal vzadu multilink a je komfortnejsi a tichsi. Octavia je vacsia, elegantnejsia. Ale na jazdenie mi pride Golf lepsi. A kombinacia 2.0TDI s DSG je uzasna. Naozaj nie je Problem jazdit za papierovych 4,5 hlavne pokial sa jazdi mimo dialnice. dialnica zatial 5.1 az 5,4, co je tiez vynikajuci vysledok. najlepsia spotreba 3,8 a v meste v pohode okolo 5.

Neverim, ze je lepsie Auto ako ten golf. Striedam Mercedes 220CDI a momentalne ten Golf a naozaj hlucnost a Komfort je silna stranka Golfu. Plus jazdne vlastnosti. Tie su momentalne asi najlepsie v kompaktoch. Pre mna je Golf top, ale len v prevedeni Variant.

Ale necham ta v Tom. pokial si myslis, ze francuzi su lepsi, voz sa na zabozrutoch. Som sa minule rehotal jak blazon. Mazda 3 skoncila posledna v jazdnych vlastnostiach. silne nedotacave Auto malo Problem v slalome a aj so silnejsim dvojlitrom na porovnavacom okruhu nestacila. a to tu manici stale ospevuju ake je to vodicske auto:-)
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 16:58
Re: To je tak krásný test
Bavíme se jen o motoru a pokud si vyzkoušel , tak musíš uznat že do kultivovanosti a utlumenosti jsou dál.

Pro mně je top v této třídě Fokus ,Tichý s vynikajícím podvozkem.

A že nechápeš proč je Mazda ridicska, se ani nedivím.... ne všechna auta jsou jako počítačová hra :-) Tím Golf nijak nekritizuji, taky jsme jeho derivát měli doma....
Avatar - Emel
7. 4. 2017 17:18
Re: To je tak krásný test
S tou Mazdou... objevilo se tu pár testů, kde Mazda v měřitelných disciplínách typu slalom výrazně zaostala za běžnou konfekcí. Spekulovalo se, že možná Mazda obouvá z prvovýroby horší gumy.
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 19:52
Re: To je tak krásný test
Ale i přesto jsem ochoten akceptovat, že nabuseny golf může být rychlejší, ale to , že je auto řidičské není o rychlosti :-) Zrovna ty to musíš znát určitě lépe i než já :-)
9. 4. 2017 09:10
Re: To je tak krásný test
Mozes dat nejaku linku na tie testy? Dik.
9. 4. 2017 10:08
Re: To je tak krásný test
Focus i Ma3 stejné pneu Continental Sport Contact 5 16“
[odkaz]
Slalom 18m
FoFo 65,6 km/h
Ma3 63,8 km/h
Astra 64,7 km/h
Octa 63,7 km/h
Golf 66,10 km/h

Dvojitá změna pruhu
FoFo 133,3 km/h
Ma3 128,6 km/h
Astra 134,7 km/h
Octa 129,8 km/h
Golf 136,6 km/h

Brzdy ze 160 km/h
FoFo 90 m
Ma3 97 m
Astra 90 m
Octa 91 m
Golf 90 m
Avatar - Jaros71
7. 4. 2017 11:37
Re: To je tak krásný test
TDI patří k tomu lepšímu ve třídě..
Bez debat..ostatní motory 2.0 diesel jsou podobné , ne lepší.

Golf při stejném motoru však poráží Octavii po hnusném faceliftu i vzhledem.
Navíc má multilink , takže lépe jezdí , lépe se v něm sedí a má kvalitnější interier.
Golf Octavi doslova drtí stejnou cenou.
TEST je výsměch. >:D
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2017 08:44
Re: To je tak krásný test
za druhej strane aj astra ma baterku v kufri a octavku pritom porazila... tam ale uz musela zasiahnut neajka vyssia moc asi ;-) dodnes mi nie je jasne akym zazrakom octavku porazila... mozno efekt auta roka zabral.. preda len to uz neslo osalit .... ale inak by to octavka dala s prehladom >:D .. octavka bola vzdy naj autom planety to vieme vsetci ( ktora neraz porazala aj bmw 3 a ine masiny ) a tento trend ako vidime si drzi dodnes .. porazit octavku je defakto za normalnych okolnosti nemozne ... v podstate nerealne ... a ako vravim nebyt toho ze astra nema za zady ten titul auta roka tak to tiez neda to je jasne
Avatar - sargis
7. 4. 2017 08:49
Re: To je tak krásný test
Mne to vitazstvo Astry pripadalo ako sposob na utlemie "sponzorskych" VAG vasni, ktore tu toho casu boli dost velke. Ale ako vidiet z odstupom roka, proste sme si zvykli na koncernove auta uber alles ci ako to nazvat.
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2017 08:57
Re: To je tak krásný test
octavka mala proste smolu ze dostala vtedy na test ako supera prave aktualneho vitaza auta roku.. keby tento test prebehol dnes tak sa vsadim ze astru prevalcuje ;-) ... a ne ze ne :-)
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 08:55
Re: To je tak krásný test
Astra porazila končící Oktávku, aby mohla nová čtyřoká princezna mohla dosavadní královnu Astru sesadit z trůnu a jako předkrm si dala Golf >:D
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2017 09:11
Re: To je tak krásný test
asi tak ;-) presne :yes:
7. 4. 2017 11:19
Re: To je tak krásný test
Ta sedla
Avatar - holden2
7. 4. 2017 09:23
Re: To je tak krásný test
kdyz se psal srovnavak s astrou tak to byl zrovna ten tejden co nemeli korektora >:-[]
7. 4. 2017 16:41
Re: To je tak krásný test
ale ano,

Octavia dokaze porazit aj BMW 3. Kolega, francuz ma po dvoch BMW druhu Octaviu a nevie si ju vynachvalit. Pravda je, ze az druha Octavia RS TDI Bola to, co hladal. Prva 2.0TDI nemala dostatocny vykon a vadilo mu bubnovanie zadnej napravy a pomala navigacia. RS-so so 135kW zu bolo lepsie, ale zasa ho brzdi DSG prevodovka a tak na maximalku Bola lepsie 110kW TDI s manualom. Ale casto jazdi v Parizi v zacpach, tak sa rozhodol pre automat. Auta veru nesetri. cestou do francuzska die Nemecko kde sa da na plny plyn a preto neprekvapi ani spotreba 8 litrov nafty
Avatar - _Karel_
7. 4. 2017 17:23
Re: To je tak krásný test
>:-[] :yes:
-Golf je nejlepší, ale jen v kombi
-Oktávka dokáže porazit 3-er
- RS TDI DSG je pomalejší než TDI 110kw manuál
Avatar - Floyd
8. 4. 2017 23:07
Re: To je tak krásný test
A teď tuno Smolíčkovi >:D >:D >:D
Avatar - sargis
7. 4. 2017 08:46
Re: To je tak krásný test
Nechapem, co sa rozculujes...Skoda ma predsa bodovo lepsi dizajn a kufor. A dokonca aj motor, comu trochu nechapem ale nevadi. Octa je proste vitaz de facto, de iure aj de luxe :-!
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2017 08:47
Re: To je tak krásný test
nepride mi ze sa rozculuje ;-) skor len poukazuje na iste veci... ktore vsetci pozname ;-)

ale musim tentokrat povedat ze octavka sa mi paci viac... lepsia od golfa urcite nebude ale paci sa mi vzhladovo viacej to priznavam ... ten novy kukuc jej razom dodal svihacku a stylovu vizaz :yes:
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 08:54
Re: To je tak krásný test
Hele, měl bys kopat za své >:D Golf volá >:D
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2017 09:02
Re: To je tak krásný test
tak ono 6tkovy sa mi pacil viac... a hlavne golf je vzdy krajsi ked je ako hatch.... a ani tento novy kombi golf 7 nema zadok uplne dokonaly... pride mi ze vlastne 6tkovy ho mal z doterajsich kombi golfov asi najpodarenejsi... tieto placate 2D svetla na golf 7 kombi su za mna krokom dozadu voci predoslemu golfu 6 v kombiku ... ale je to jasne vec nazoru... kazdpadne ked golfik tak hatch.. kombiky mu stale moc nejdu... tu octavka gofla uplne drti.. aj leon.. a priznavam ze ma to aj prekvapuje ze golfik stale nevie spravit nejaku paradnu pr.del ale vzdy je to take nijake a kusok nesurode ... ale ano vie to... G6 v kombiku je dodnes krasny a elegantny ( ma krasne zadne svetla aj cely ten batoh ) teda aspon pre mna ;-)
Avatar - Emel
7. 4. 2017 09:12
Re: To je tak krásný test
Osobně se mi líbila jednoduchost a čistota u G4, opticky i to velké prosklení, zejména v kontrastu k tzv. sportkombi s dynamickým pontonem. Ale jestli to pak nebylo jako ve skleníku nevím.
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2017 09:20
Re: To je tak krásný test
mne sa dodnes asi najviac paci G5 ako GTI s tou mriezkovanou maskou ;-) ... dodnes uz posobi stale kasnou moderne nestarnuco .. G4 uz vidno ze je starsi kusok ale G4 aj dnes nevyzera nejako zastaralo...
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 09:22
Re: To je tak krásný test
Mne kombik G5 a G6 přijdou dost nevzhledné, jako by jim ten zadek ani nepatřil, tady souhlasím s G4 a G7 už je taky lepší.
Avatar - Emel
7. 4. 2017 09:28
Re: To je tak krásný test
Bavíme se o Variantu a tedy primárně o provedení zádě?

Mně se pětkový Variant do vkusu netrefil.
Avatar - Jaros71
7. 4. 2017 11:21
Re: To je tak krásný test
Podle mne je proti hnusně faceliftavané Octavii Golf Variant krasavec.. ;-)
Navíc auto s multilinkem má u mne + 10 bodů..lépe jezdí , a vepředu se lépe sedí.
Vítěz VW jednoznačně.
PR kecy si můžou strčit... >:D
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 08:54
Re: To je tak krásný test
Já se neročiluji, já se bavím! >:-[]
Avatar - sargis
7. 4. 2017 08:58
Re: To je tak krásný test
Vzdyt ja vim...ironie :-)
7. 4. 2017 10:21
Re: To je tak krásný test
Jednoznacne a dokonca vo velkosti kufra nemaju konkurenciu. Takze 610 litrov, ktore ponuka P308SW za kazdych okolnosti a s rovnou podlahou pri sklopeni sedaciek s plnohodnotnou rezervou a zdvihakom, ma bezkonkurencna octavka po zaratani aj diery miesto rezervy iba s lepiacou sadou.
Avatar - _Karel_
7. 4. 2017 11:02
Re: To je tak krásný test
Když se podíváš na naměřené hodnoty velikosti kufru, tak tam žádné extra rozdíly nejsou.
Peugeot má kufr o 2cm delší, šířka je +- stejná (nejde úplně porovnat) a výšku má lepší oktávka o cca 8cm.
Čímž nechci říct, že kufr oktávky "nemá konkurenci".
7. 4. 2017 11:38
Re: To je tak krásný test
Ved o tom bola prave rec :-) Ze ejha ta konkurencia tu je a dokonca aj lepsie vyriesene.
Avatar - donPedro
7. 4. 2017 08:28
2 ze 3
Tož byla tu šance na jedinečný trojtest - koncernový, bráška Seat Leon by o to určitě moc stál ;-)
Rozbalit vlákno
0
7. 4. 2017 08:31
Omlouvání chyb
"Nelze paušalizovat ... jenom jsme prostě narazili na nedokonalou kombinaci" - U kombíku nižší střední za 600 tisíc ? :-) S lepší výbavou, kterou ostatní mají ve standardu, za 700 tisíc ? Kdy už, tak Levorg. Jezdí výrazně lépe než oba dva dohromady a bude i výrazně méně poruchové. Což je u kombíka-pracanta asi pořád žádané,ne ?
Rozbalit vlákno
23
7. 4. 2017 08:36
Re: Omlouvání chyb
Proto jsou silnice plné Levorgů ;-)
7. 4. 2017 10:17
Re: Omlouvání chyb
ja bych levorg nezatracoval, ale ma trosku problém se spotřebou, coz je v cr rakovina
7. 4. 2017 12:01
Re: Omlouvání chyb
Zatratit? Ani náhodou. Spotřeba, servisní síť apod bude překážkou
7. 4. 2017 18:40
Re: Omlouvání chyb
Ta servisní síť opravdu může být velkou překážkou. Záleží, jak moc se jezdí. Jednou ročně na servisku je to jedno. Pro pracovní auto jezdit na servisky 100+ km není zrovna ideální. V Praze to samozřejmě problém není ...

Znám to.
9. 4. 2017 12:58
Re: Omlouvání chyb
Nahodou Levorgu jezdi dost, na to, ze ho nekoupite za ctyri sta a nema diesel, az neuveritelne moc. Subaru lze vytykat ledacos, ale urcite ne spatne prodeje. Je to velmi uspesna znacka.
Avatar - Emel
9. 4. 2017 21:17
Re: Omlouvání chyb
Kde? ČR, Evropa, svět?

U nás je Subaru cca. kolem 1000 aut za rok, z toho Levorg 150. Volvo je na 2k, německé prémiovky kolem 6-8t, Honda jako nejslabší z japonců 2260.
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2017 09:15
Re: Omlouvání chyb
levorg ma uzitocnu hmotnost tusim dokonca pod 400kg ... pre niekoho kto chce kombik na prenos ludi a nie na sportovanie to moze byt dost obmedzujuce ... dozaista je to krasne auto a jazdit bdue perfektne... ale priority kombikov su niekedy aj kusok ine ako jazdit na limitoch a trhat asfalt ;-)

radej by som zobral leona kombi Xperience s tsi ;-) ako levorga .. ma tiez podobne vykonny motor aj 4kolku ale ma neporovnatelne vyssiu nosnost a aj prijemnejsiu cenu :yes:
Avatar - Emel
7. 4. 2017 09:27
Re: Omlouvání chyb
Levorg je zajímavé auto, pokud se ti přesně trefí do vkusu. Japonský přístup k výbavě je dotažen do extrému - nejsou žádné příplatky, pouze tři výbavy a barva, jeden motor, jedna převodovka (CVT). A je poměrně drahé.

Já bych se nakonec asi docela našel v té základní... už tam jsou lepší světla, není tam panoramatické okno... asi by mě trošku mrzely ty horší brzdy a sedačky.
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2017 09:34
Re: Omlouvání chyb
na levorgu sa mi kusok nepacia tie jeho megaprevisy.... auto ma tusim 2660mm razvor ale dlzku az 4,7m .. je to nieco v tomto ako astra kombik. proste docela maly razvor ale kasnou megadlzka... aj vizazou sa mi leon v kombiku paci viac... pripadne octavka scout ;-)

o vybavu u mna az tak nejde.. urcite by mi stacila aj ta zakladna v levorgu.. nepochybujem
Avatar - iudex
7. 4. 2017 09:44
Re: Omlouvání chyb
Presne ako píšeš, Levorg je super auto, ak je to presne to, čo hľadáš. Dizajnovo sa mi páči, je to taká WRX v kombíku (spredu som sa už pomýlil), ale musíš chcieť len (turbo)benzín, štvorkolku, automat (aj to najhorší možný variant, teda vysávačové CVT) a presne tú výbavu, ktorú Ti výrobca nakonfiguruje sám.
Osobne by som vždy bral benzín a 1,6turbo vyzerá ako ideál pre auto tejto veľkosti, so štvorkolkou by som nemal problém, aj s výbavou by som sa zmieril, ale tá CVT jednoducho nie, to je jasný deal-breaker.
Avatar - Dinar
7. 4. 2017 12:17
Re: Omlouvání chyb
Z projevu levorgu těžko říct, jestli je slabším článkem motor nebo převodovka, prostě nejede odpovídajícně papírovým hodnotám, je klidně možné, že s lepší převodovkou by se motor předvedl lépe. Co mě vždycky rozesměje, jsou ty jasné soudy pavlíků123 a podobných. Jak jde o subaru, tak musí jezdit výrazně lépe. V době imprezy a soudobého GIV určitě, ale to je dávno pryč, každopádně jasný popis výrazného rozdílu v projevu levorgu a golfu ve čtyřkolce bych si rád přečetl. >:D
Avatar - iudex
7. 4. 2017 13:07
Re: Omlouvání chyb
Testy sa vo všeobecnosti zhodujú v tom, že podvozok, jazdné vlastnosti a riadenie sú najsilnejšími stránkami Levorgu. K motoru sú občasné výhrady, presne ako píšeš, že to subjektívne nejde na 125 kW, ale väčšina to dáva za vinu variátorovej prevodovke, ktorá proste nejaký výkon zožerie. A i pri iných Japoncoch s CVT, ktorí majú aj manuál, je jasne vidieť, že CVT má podstatne horšie dynamiku, ako manuál. Čo je obzvlášť zlé v dobe, keď už automaty nezriedka majú dynamiku lepšiu, ako manuál.
TopGear: Is it good to drive? It is. Subaru has always known how to set a car up well, and even a diesel Forester entertains on a good bit of road. The Levorg is no different; its electric steering is precise, its suspension is firm but shrugs bumpy roads off well, while the handling is sharp. You can tell there’s a WRX STI buried under there somewhere, and you can achieve some surprisingly high cornering speeds, the Levorg always unruffled.
WhatCar: Part of the problem is the CVT gearbox; as the ratio is constantly variable, it never responds crisply to a demand for acceleration. There is a manual mode that creates ‘virtual’ gears but even when changing gear yourself, shifts are inconsistent in their speed and have a certain elasticity about them.
Avatar - Dinar
7. 4. 2017 13:52
Re: Omlouvání chyb
Jel jsem s tím, souhlas, že hnací řetězec je slabina, jinak jezdí hezky, ale to třídní špička taky, žádný, natož výrazný, rozdíl v jízdních vlastnostech oproti třeba golfu kombi tam nevidím, to je spíš ve sféře wanabe. ;-)
Avatar - Dany
7. 4. 2017 14:00
Re: Omlouvání chyb
Na Levorgu som sa bol previezť asi len 20km a očakávania vzhľadom na recenzie, techniku a aj cenu som mal veliké. O to väčšie bolo moje sklamanie.
Motor Levorgu pocitovo nemá na 150 koňové 1.4 konkurencie. Tá prevodovka tomu dáva korunu. Kľudná jazda je v pohode, ale ak chceš od toho auta viac, tak stále na niečo čakáš. Napr, ideš ustálenou rýchlosťou, pridáš plyn a dobré 2 sekundy sa nič nedeje potom začne zvyšovať otáčky "vlažne" až do maxima a tam zotrváva ďalšie 2 sekundy kým preradí. Športový režim nastavenia vraj nemá. Na preradenie pádlom reagovala celkom svižne, ale žiadny hlbší význam to nemá. Po prejdení prvej ostrejšej zákruty sa pýtam predajcu, kolko že to má hmotnosť a odpoveď je 1680. Možno zlý štýl na štvorkolku, ale v nájazde do zákruty som ubral, jemne pribrzdil, v apexe na plyn a Levorg sa iba hrnul von cez predné kolo. Na plyn reagoval, keď už bolo po všetkom. Vychvalovaný komfort podvozku som tiež nevnímal ako niečo výnimočné, skôr dnes už štandard.
Avatar - Beefcake
7. 4. 2017 17:39
Re: Omlouvání chyb
V tomto vidim naozaj nepochopenie, ako sa k tomu autu spravat. Samozrejme, ze pocitovo to "nejde" ludom navyknutym na kopance od DSG, ale skus aj sledovat rychlomer. Ked si RJ/prevodovka riadi okrem otacok aj plynule prevodovy pomer, ta jazda sa zda byt malo dynamicka. Ake "nastavenia" v sportovom rezime ?
Inak to auto isto nema 1680, ale o vyse 100kg menej.
Avatar - _Karel_
7. 4. 2017 17:59
Re: Omlouvání chyb
Má pohotovostní 1551kg.
Jinak "sportovní režim" má (měl) konkurenční multitronic, a zkrátka v něm držel otáčky alespoň kolem 3000ot. Pokud to lineartronic neumí (nebo alespoň adekvátně nereaguje na kickdown) vidím to jako dost velkou chybu.
Avatar - Beefcake
8. 4. 2017 14:37
Re: Omlouvání chyb
Jasne, ze tam taketo prisposobenie v sportovom rezime je. A CVT aj normalne reaguje. Len na tu prevodovku si treba zvyknut a vediet, kedy pouzit pozvolny narast plynu a kedy kickdown/"double kickdown".
Asi si este fakt pojdem novy Levorg vyskusat.
Avatar - Dany
7. 4. 2017 20:06
Re: Omlouvání chyb
Máš pravdu, nechápem ako takto môžu zabiť charakter motora, ak nejaký charakter vôbec má. Písal som o tom, že keď stupíš na plyn, tak sa dlho nič nedeje. Preto som sa pýtal predajcu na športový režim, ktorý by upravil reakcie prevodovky a dokázal by striktnejšie simulovať nejaký virtuálny prevod. Písal som o tom, že keď sa chceš pichnúť do medzery vedľa, stupíš na plyn a kým sa pohon zobudí, tak medzera už nieje. Pozri test na topspeed .sk tam to názorne predvádza. Váhu predajca čítal z techničáku, bola to verzia sport so strešným, kamerový systém, 18 kolá. Tu v teste o verzii S píšu o 1576, ten rozdiel môže robiť poface model a výbava, ale nejdem sa hádať.
Avatar - Beefcake
8. 4. 2017 14:49
Re: Omlouvání chyb
Isiel si v aute aj s predajcom a na reakciu na plyn si sa nespytal ?
Prevodovka v Levorgu je sportovejsie naladena (+inak robi s virt.stupnami) ako vo Foresteri a ja s reakciou na plyn problem nemam. Schvalne som to pred casom skusal.
Kickdown zareaguje hned, otacky vyletia na nejakych 5500 a auto leti.
To by bola inaksia vybava v 100kg :-) Podla mna sa sekol a myslel 1580. Ale neviem to teraz dohladat , pretoze subaru.sk maju nejake rozhasene stranky, tusim tam davaju nove modely/info.
Avatar - Dany
7. 4. 2017 13:24
Re: Omlouvání chyb
prinútil si ma pozrieť k vám do cenníku a fakt, LED svetlá už v základe. To u nás bez LED, bez vyhrievaných sedačiek atd za 28116 €.
Avatar - Dany
7. 4. 2017 13:05
Re: Omlouvání chyb
jazdil si Levorg? len sa pýtam
7. 4. 2017 18:46
Re: Omlouvání chyb
Jezdil. Půjčoval jsem si ho právě proto, že měl kufr a kouli. Jelo se v klidu delší trasy. Myslím, že tam se CVT ukáže jako nejlepší. Na dálnici hodí motor do nízkých otáček, v autě je klid, podvozek nehlučí ani netluče. V normálních rychlostech po okresce posádka usne ... ano, umí to psí kusy, ale to by pro mě nebyla pointa.

Motor, 200 tisíc záruka ...
Avatar - Dany
7. 4. 2017 20:24
Re: Omlouvání chyb
Takže v kľude so spiacou posádkou, ok
7. 4. 2017 08:33
Ozzy králem...
...trefil to hned napoprvé, satirický sloupek je tu. Až si člověk ťuká na hlavu, jestli se nezbláznil, když pročítá jednotlivé řádky. Ještěže některé z nich šikovně skrývá dobře umístěná reklama a tak nemusíme číst ty oslavné, nekritické ódy kompletně.
Kvalitní i pochvalný test se dá napsat zcela jinak, tohle je bez pardonu škár Honzo.
O skladbě testovacích aut se ani nebavím, ze čtyřech testů na main page je to 2x Škoda a 2x VW.
Tohle nemůže bavit ani nekritického příznivce VAG. :-!

Btw: jestli jsme už tak daleko, že testéry nezajímá nekvalitní odladění podvozku a diskomfort, pak se opravdu soustředmě na černý lak v interiéru.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 08:40
Re: Ozzy králem...
Paradoxně ten černý a lesklý lak, za který dostávají čočku jiné modely jiných výrobců.... a nedejbože, když je tam matný plast ! To je uplně out a body dolu >:D

p.s. víš co je nejhorší? Že si na to faceliftovanou Oktávku začínám zvykat 8-s
7. 4. 2017 08:45
Re: Ozzy králem...
Že si na ní zvykneš to je ok. Lidi si zvykli i na bití během prací na poli. Že se nad tím někdo rozplývá, je nepochopitelné a tvrdit, že design se musí pochopit a tím nenápadně naznačit, jak ti co nepochopí jsou hloupí je trapná obezlička špatné práce designéra.
Design je subjektivní, ale nicked z redakce nemá na svůj názor koule, to je smutné. Konkurence šla tak daleko, že tvrdila něco o tom, jak je OIII po FL díky nové přední části opticky širší, což je z principu samotných tvarů detailů hloupost.
Tahle adorace mě otravuje a čtení podobných článků je jen ztrátou času.
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 08:51
Re: Ozzy králem...
Jsem ochoten akceptovat ten čumák v nejvyšší výbavě, dokonce už jsem potkal i jednu v noci a ta se mi i líbila (neviděl jsem ten úžasný plast, dělící světla a led diodová světla vypadaly zajímavě), ale tohle, co redakce předvádí a jak se názory na estetiku mění během půl roka... vždyť ani ženská takhle často nemění názory >:D

Já bych to asi celé zaobalil do takové škatulky " Kreativní novinařina " >:D Jistě chápeš, jak to myslím >:D >:D
Avatar - iudex
7. 4. 2017 09:49
Re: Ozzy králem...
Ono treba uznať, že Honzo splnil zadanie pomerne solídne, nekričí to tak na prvý pohľad, ako u iných testov, schová sa to do desatiniek bodov a nezainteresovaný čitateľ by to aj mohol zbaštiť. Ale tu predsa nie sme čitatelia Nového času pre ženy, aby sme prehliadli bagatelizovanie objektívnych nedostatkov Octavie oproti technicky vyspelejšiemu, vybavenejšiemu a vycizelovanejšiemu Golfu a víťazstvo Octavie vďaka bodu za baterku v kufri. 8-s
Avatar - Emel
7. 4. 2017 08:59
Re: Ozzy králem...
Černý lak je pikantní. Mně se v Golfu fakt nelíbí, respektive ho tam je na můj vkus moc. Když jsem si před pár lety hrál s konfigurací, tak jsem docela dumal nad tím, jestli to radši nenakonfigurovat jako Comfortline a příplatky :-) . V tomhle se mi fakt nejvíc líbil Leon.
Avatar - wakantanka
7. 4. 2017 11:48
Re: Ozzy králem...
To je kúzlo designu mistra Kabaně >:D
PS : mne sa tá štvoročka páči viac ako pred FL, viac aj ako tento Golf.
Avatar - Emel
7. 4. 2017 11:53
Re: Ozzy králem...
Tož to já si taky zvykám... ale že si zvykám nepovažuju za kouzlo. Z některých úhlů je to ok, z některých to vypadá nepřirozeně... hm, mám pocit, že přesně tohle jsem tu psal nedávno k nějakému japonskému autu.
Avatar - wakantanka
7. 4. 2017 13:17
Re: Ozzy králem...
Rozdiel je ten, že ja si zvykať nemusím. :-) Mne sa tento FL vyslovene pozdáva, hlavne kvôli tomu, že konečne má Octavia svoju osobitú zaujímavú tvár.
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2017 12:51
Re: Ozzy králem...
aj mne sa ten facelift s 4 ocami paci ... je to za mna tiez krajsie ako golfik... vidim to rovnako :-)

ludi ta kritika prejde... ono prax zase ukaze ze to bol dalsi dizajnersky majstrovsky tah .. este im Jozov krystalovo cisty styl ( kodiaq je maso... krasne auto ) bude v skode chybat uvidis :-)
Avatar - wakantanka
7. 4. 2017 13:19
Re: Ozzy králem...
mno oproti O II po FL s tými bumerangami sa mi toto riešenie pozdáva viac. Je to síce pre niekoho divné nepekné a neviem čo ešte. Ale konečne Octa má vlastnú tvár, charakter a určitú charizmu.
Avatar - woody-alien
7. 4. 2017 21:42
Re: Ozzy králem...
Promiň, brát ti tvůj názor nechci....ale když se skřípěním zubů připustím "vlastnú tvár" (ale za jakou cenu), tak charakter a charisma fakt ne. Viděl jsem už hodně čtyřoček jak v klidu, tak za jízdy, v různých barvách a výbavách....ale stále si trvám na tom, že tenhle facelift nejvíc vystihuje trojice slov. Nehezký, Násilný a Zbytečný.
7. 4. 2017 23:05
Re: Ozzy králem...
Cajk. U oktavky by meli udelat nejprve facelift, aby ho potom mohli puvodni verzi vylepsit, vyjimkou byla jen prvni generace :-)
Avatar - wakantanka
8. 4. 2017 09:42
Re: Ozzy králem...
Ale v pohode, mne je jasné že som a budem s mojim pohľadom na vec v menšine >:D A aj keď som mal pocit, že tento predok bude fungovať na lepšie vybavených verziách, po osobnom stretnutí so základom na plecháčoch si myslím, že to funguje na všetkých. Charakter - tento FL ho dáva Oktávke v miere vrchovatej. Je zaujímavá, osobitá, nepodobá sa na nič zo súčastnej či minulej produkcie. Charizma - niečo na spôsob niektorých žien, nie sú to bohyne ... ale také nenápadné skryté zaujímavé, zčasti také nepekné až sú krásne >:D niečo na spôsob pôvodnej Multiply >:D
7. 4. 2017 11:13
Re: Ozzy králem...
Vždycky se snažím dívat na testy objektivně, mnohdy je redakce v diskusi napadána neprávem. Nicméně daný srovnávací test je jen karikaturou kvalitní recenze. K čemu je redaktor, který nepozná, že Golf má podstatně lepší přední sedačky, který si nevšimne výrazně lepšího (byť rozhodně ne prémiového) zpracování Golfu? A jízdní vlastnosti? Vždyť v těch autech autor snad ani nejel. A to nepíšu proto, že by byl Golf nějaký überwagen, jen je zjevně o kus dotaženější, než Octávka.

Honza Mička by si měl uvědomit, že třeba taky celý život nemusí pracovat v redakci auto.cz, ale může někdy v budoucnu hledat práci jinde. Po výkřicích podobných tomuhle testu to může být problém.
7. 4. 2017 08:46
Půlbodík za cenu
Rozkaz zněl jasně, domácí etalon firemních flotil musí zvítězit. A tak přidáme například půl bodíku za lepší cenu. Co na tom, že chybí tempomat, klima je jen manuální, nejsou parkovací senzory... Pro srovnání by byla samozřejmě logická výbava Style (za 712.900), ale to by nevyšlo tak pěkně. ErgoActive sedadla VW jsou mimochodem opravdu mnohem lepší než tuzemská prkna.
Oceňuji ale (tentokrát bez ironie) lepší a levnější škodováckou prodlouženou záruku.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - sargis
7. 4. 2017 08:51
Re: Půlbodík za cenu
Ja uz len cakam, kedy sa vyroja miestni experti na to, aku realnu zlavu mozes dostat na tieto auta u dealera a co ta napokon vyjde lacnejsie.
7. 4. 2017 08:52
Re: Půlbodík za cenu
Souhlas. Byls rychlejší :-)
7. 4. 2017 09:31
Re: Půlbodík za cenu
Jeste jsi zapomnel, ze v Oktavce dostanes uplne jinou (blbou) zadni napravu (!), nedostanes ani 7st prevodovku (!!) a ze je oktavka hlucnejsi (coz, verte mi, neni jen tou napravou).
Proste usetris 50 tisic nebo kolik a dostanes osekanyho golfa. Tak to vzdycky bylo a bude :-)
7. 4. 2017 10:21
Re: Půlbodík za cenu
pozor, ten v golfu tempomat je adaptivni!
7. 4. 2017 08:51
A je to tu zase
Škodovka dostane body za přívětivější cenu verze Ambition, ale testuje se Style včetně příplatovkého podvozku dostupného pouze pro Style. Tak buď testuju Style nebo Ambition. Ale brát si z každého to dobré (ač zrovna v případě DCC je dost diskutabilní, zda to dobré je), je podle mě nefér.

Jinak už asi stárnu a je pro mě důležitý hlavně prostor a komfort a nízká hladina hluku, takže Golf by byl jasná volba.
Rozbalit vlákno
2
7. 4. 2017 09:04
Re: A je to tu zase
No jo. Co by si nechtěl na portálu škoda-auto.cz. Mě teda dost překvapila známka 8,5 za podvozek. Býto to jiná značka, tak má max. 7 bodů. Já se fakt nedivím, že sem Hyundai na testování auta nedává. Tohle je parodie na objektivní testy.
Nová i30 se podle testů fakt povedla, rozhodně jsem o žádných ránách v podvozku nikde nic nečetl. Ale tady by ji zhanili za blbosti.
7. 4. 2017 18:48
Re: A je to tu zase
DCC je u Octavie nejzbytečnější příplatek. Základ pro adaptivní tlumiče je dobrá technika. Ta v Octavii dost chybí (kromě zadní nápravy na RS).
Avatar - skejpa
7. 4. 2017 08:51
Cena testovaného vozu milion+
To je vtipný :-) Golf a Octavia s dvoulitrovým dieselem a oba s cenou přes 1 milion korun. Když se zamýšlím nad cílovou skupinou pro toto auto, napadá mě jediná - deb.. >:-[]
Jen tak z hecu jsem šel na konfigurátor Mazdy 6 kombi. Nejvyšší výbava, nafta 129kw 4x4 automat, všechno co šlo zaškrtnout ve výbavě tam je (včetně příplatkové barvy a bílé kůže) a nedostal jsem se přes milion >:D !!! Kterej příčetnej člověk si může objednat octavii za mega ? 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
18
7. 4. 2017 08:55
Re: Cena testovaného vozu milion+
Jan Mička?
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 08:57
Re: Cena testovaného vozu milion+
Copak Mazda, předevčírem tu byl i tenhle Golf, silnější a sportovnější, taky kombi...
Avatar - _Karel_
7. 4. 2017 09:25
Re: Cena testovaného vozu milion+
Cílová skupina - fleet.
Avatar - skejpa
7. 4. 2017 09:28
Re: Cena testovaného vozu milion+
Je mi to jasný :)) Ale i tak mě děsí ta logika - vyber si auto jaký chceš, když to bude Otavie... Kritéria firmy zněly jasně - Octavia. Tak tam zaškrtáme vše. Ale co nechápu je, že to ta firma odsouhlasí >:D
7. 4. 2017 09:47
Re: Cena testovaného vozu milion+
Člověk, který dá reálně 1M + za kombík nižší střední je idiot (ještě k tomu za mladoboleslavský bastl). U Mazdy se člověk přes milion opradu nedostane a to se bavíme o top výbavě kde je vše...já bych osobně bral 2.5 benzín spojený s klasickým automatem.

V mém hledáčku novách aut je Mazda na prvním místě. Protože i když mám auto z koncernu, tak ze současné produkce nevím co vybrat (hlavně po motorové stránce).

Chápu, že pravý český petrolhead uznává jen chrochtající a klepající koncernový sazomet. Bohužel i nové diesly smrdí a nedá se to čuchat (hlavně ve městě).
Avatar - skejpa
7. 4. 2017 09:51
Re: Cena testovaného vozu milion+
Brácha si ji pořídil, 2.5i liftback :-) Jede krásně. Pokud si máš platit auto a servis ze svého a chceš se za volantem trochu bavit, pak je benzínová Mazda jasná volba. :yes:
7. 4. 2017 10:04
Re: Cena testovaného vozu milion+
Pokud dovolí finance, tak bych rád onu Mazdu ulovil :-)
Avatar - Emel
7. 4. 2017 10:06
Re: Cena testovaného vozu milion+
Úplně mu závidím, hlavně ten liftback ;-)
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 10:16
Re: Cena testovaného vozu milion+
[odkaz]

Proč by ne? :-! >:D
Avatar - skejpa
7. 4. 2017 10:21
Re: Cena testovaného vozu milion+
Tak taky není špatná ale není to skyactive. A hlavně ta 2016+ ma krásnej interiér. To dřív Mazda docela zanedbávala.
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 10:25
Re: Cena testovaného vozu milion+
Emel ale narážel na ten liftback >:D Proto jsem uvedl starší generaci >:D Nová je jen sedan a kombik.
Avatar - skejpa
7. 4. 2017 10:55
Re: Cena testovaného vozu milion+
Jo promiň >:D Máte pravdu. Jak to má splývavou záď tak mi to evokuje lift :-) Ale je to sedan samozřejmě :-)
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 11:45
Re: Cena testovaného vozu milion+
:yes:
7. 4. 2017 10:27
Re: Cena testovaného vozu milion+
lépe takto:

:yes:

[odkaz]
Avatar - Emel
7. 4. 2017 10:32
Re: Cena testovaného vozu milion+
Tohle by šlo :-)
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 10:32
Re: Cena testovaného vozu milion+
Oni to asi nepochopili, no neva >:D
7. 4. 2017 10:37
Re: Cena testovaného vozu milion+
Chápeme,, sedan / liftback / kombi ... ale je mi to buřt. Nebudeme tu slovíčkařit. Šlo tu o to, co člověk může kde a za kolik dostat.
7. 4. 2017 21:59
Re: Cena testovaného vozu milion+
já tady neobhajuju oktávku, ani cenu cca 1mil za boleslavskej bastl jak jsi napsal, ale fakt je ten, že oktávku RS s TDI úplně v pohodě koupíš mezi 600-700tis. novou a ještě můžeš smlouvat.
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 08:53
Internet v autě
Nechci jen hanit, ale jelikož toto v autě nemám, chci se zeptat jak funguje ?

Pokud auto podporuje 4G sítě a přístup na internet - jak je toto řešeno technicky? Koupím si SIMkartu od operátora, kde budu mít paušál na předplacený internet? Nebo se připojím svým mobilem ? Či je toto nějaká služba, kterou mi poskytuje výrobce a platím jemu = on má smlouvu s operátorem?

Díky.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Katikakus
7. 4. 2017 09:06
Re: Internet v autě
U Opelu je to tak, ze primo Opel ma smlouvu s Vodafone. V aute uz SIM karta je. Ty platis Opelu za poskytovani sluzby. Prvniho pul roku je zdarma. V aute je pak wifi hotspot, ke kteremu se pripojujes. Ale jsou tam ruzna omezeni - kvuli roamingu a dostupnosti site Vodafone. Pocitam ze u jinych vyrobcu to bude podobne.

Jelikoz mam v mobilu neomezeny pausal s 20GB dat, tak to vubec nevyuzivam a jedu vse pres mobil.
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 09:14
Re: Internet v autě
Roaming a pokrytí chápu, ale co třeba limit dat? Je tam? Když překročiš, přestane fungovat Google mapa ?:)
Avatar - Katikakus
7. 4. 2017 09:20
Re: Internet v autě
Ano, jsou tam samozrejme limity dat. Dokupujes si datove balicky jako u normalniho mobilu. Prehled je tady:
[odkaz]
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 09:33
Re: Internet v autě
Díky :-) Koukám, že je levnější koupit držák na mobil do auta >:-[]
Avatar - Katikakus
7. 4. 2017 09:35
Re: Internet v autě
Pokud pouzijes Apple CarPlay nebo Android Auto, tak ani ten drzak nepotrebujes - vse ovladas na dotykove obrazovce infotainmentu. ;-)
7. 4. 2017 09:20
Re: Internet v autě
A k čemu je to dobrý v době, kdy má každej ve smartphonu data?
Avatar - Blue Sun
7. 4. 2017 10:04
Re: Internet v autě
No kvůli tvému pohodlí rozhodně ne... Tajemství se skrývá v nenápadně zmíněném e-call, který bude od dubna příštího roku povinný.
Nejsem milovníkem konspiračních teorií ani kdovíjakým paranoikem, ale fakt to bude jen pro nouzové volání? Anebo spíš - jak dlouho to bude pouze pro nouzové volání?
Re: Internet v autě
"Anebo spíš - jak dlouho to bude pouze pro nouzové volání? " Záleží jen na tom, zda se s vozidlem pohybuje zájmová osoba, nebo ne.
Avatar - Blue Sun
7. 4. 2017 11:06
Re: Internet v autě
Dnes možná, do budoucna to bude prostě sledovat všechny.
7. 4. 2017 20:14
Re: Internet v autě
Tohle konkrétně? Asi k tomu, aby z toho měla něco i automobilka. :-) Ta karta tam bude muset být, kvůli e-call, jak už napsal Blue Sun. Typicky se tohle řešení používá i pro "vzdálené služby" (v tomhle scénáři se těžko využívá tvůj telefon, protože ho pravděpodobně máš s sebou, ne v autě, a právě z něho se snažíš tu službu použít). Tak proč tě nezkusit podojit. ;-) Samozřejmě, když se jim bude chtít, můžou udělat zajímavou nabídku.
Avatar - skejpa
7. 4. 2017 09:06
Re: Internet v autě
To mě taky zajímá. Taky jsem to moc nepochopil :-)
Avatar - quicky
7. 4. 2017 11:32
Re: Internet v autě
V BMW som zaplatil raz a pri kupe auta a funguje to vsade je jedno v akej krajine momentalne som. Plati to po celu zivotnost auta
7. 4. 2017 19:53
Re: Internet v autě
U Audi jsou tři možnosti. V autě je slot pro SIM kartu. Takže můžeš pro auto pořídit samostatnou kartu. Nebo si po spárování s mobilním telefonem může vypůjčit jeho identitu. Tohle je klasika. A mělo by to být u VW/ Škody stejné (alespoň u té dražší navigace).

Nejnovější verze má vestavěnou kartu, kdy platíš Audi a Audi má smlouvu s nějakým operátorem (má to být mezinárodní, nějaký roaming nemáš řešit). Vestavěná karta bude nutná pro e-call. A tenhle spoj by měly využívat servery Audi, když si třeba přes jejich aplikaci zapneš topení. Mají datové balíčky, takže ji lze využít i k běžnému přístupu na Internet přes palubní Wi-Fi AP třeba z tabletu. Předpokládám, že VW má něco podobného. Škoda by mohla také. Nebo brzy budou mít.
Avatar - iudex
7. 4. 2017 09:23
No comment
Fakt neviem, či toto má zmysel komentovať.
Samotný koncern jasne určil, že Octavia je hierarcicky pod Golfom a prejavuje sa to vo viacerých aspektoch. Octavia má aj so 110 kW TDI (zďaleka najpočetnejšia motorizácia Octavií, hlavne firemných) iba primitívnejšiu torzku, s ktorou mláti na nerovnostiach; Golf má oproti tomu vyspelejší a o hodne komfortnejší multilink. Octavia má staršiu generáciu DSG, Golf dostal najnovšiu 7st. skriňu. Octa má klasické budíky, Golf má plný digitál po vzore Passata. A dalo by sa pokračovať...
Ale nie, v našom teste čierna je biela, primitívnejšie je lepšie, až to pripomína Orwellovu Oceániu z románu 1984, ktorej heslom bolo Vojna je mier, sloboda je otroctvo, nevedomosť je sila. Ešte tá anketa, kde z hľadiska dizajnu Octavia porazila Golf, sa dá nejako okecať subjektivitou (aj keď osobne nepoznám nikoho, komu sa nová Octavia páči). Ale tvrdé technické fakty...
Toto je ďalší krok ACZ ku dnu. :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - _Karel_
7. 4. 2017 09:27
Re: No comment
Mě přijde krátký Golf designově na špici, ale v kombíku bych snad (čistě očima) dal taky přednost oktávce po fl.
Avatar - iudex
7. 4. 2017 09:37
Re: No comment
No ja som to video len zbežne klikol, ale respondenti pozerali na autá spredu, resp. stáli pred autami (a keďže otázka smerovala na facelifty, tak to má aj logiku) a to pochopiteľné moc nie je. Inak áno, základný pontón má Octa vydarenejší a pri pohľade z profilu asi vyhráva aj u mňa, ale ten predok nejde neodmyslieť, to je predsa základ.
Ale ako píšem, názor na vizáž ospravedlním subjektivitou, najväčší problém mám z prekrúcaním očividných faktov typu konštrukčne podmienený komfort jazdy a pod.
7. 4. 2017 12:13
Re: No comment
Tak pri pohlade spredu je na tom dizajnove ovela lepsie konzervativny Golf. S tymi "rozbitymi" prednymi svetlami Octavie sa stale neviem vyrovnat. To je skratka dizajnovy paskvil...
Avatar - _Karel_
7. 4. 2017 09:24
Spotřeba
Honzo, můžu dotaz?
Obecně - za co se hodnotí "udávaná spotřeba"? Jestli se liší od reálné? Nebo zkrátka - papírová je nízká, dáme hodně bodů?

Moc nevěřím Vaší spotřebě. Chválíte, že udávaná je 4,5, Vy jste údajně jezdil kolem pěti.
Na SM je průměr cca 6l, a obecně v redakci ve všech testech máte vysoké spotřeby. Což nekritizuju, ok, testujete, a třeba máte těžkou nohu. Jen se divím, že tady náhle umíte jezdit litr pod průměrem ze SM.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Magister
7. 4. 2017 09:41
Re: Spotřeba
Množství zpráv a prostoru věnovaných koncernovým vozům je přímo úměrné k jejich nadhodnocení. A už to začíná být tady o ničem....tedy o ničem jiném.
7. 4. 2017 09:49
Re: Spotřeba
Já mám oktávku před FL 2.0 TDI s DSG a potvrzuju, že dlouhodobá je 5.3. Reálně podle dotankování. Když jedu dálku s podílem okresek a jedu přibližně podle předpisů, pod 5 není problém. Pokud je cesta výhradně po dálnici, je to kolem těch 5,3 - 5,5. Když opravdu chvátám po dálnici domů (180 km/h), tak dojedu většinou s potřebou lehounce nad 6. Nad 6,5 jsem se nikdy nedostal. Takže se spíš divím tomu průměru 6.
7. 4. 2017 18:53
Re: Spotřeba
Který rok ? Měli jsme 2013 a ve 180 to žere 8.5l/100km. Když se pak sjede z dálnice, průměrná klesne, ale opravdové dálniční sprinty (nad 180 už to stejně nijak extra nezrychluje a nedrží na silnici) okolo 180 jsou vždycky přes 8.
8. 4. 2017 05:35
Re: Spotřeba
Jasně a když nejedeš 180, tak naftu musíš odlévat, protože ji vyrábíš. >:-[]
7. 4. 2017 12:10
Re: Spotřeba
"Udavana spotreba" je skoro taka ista blbost, ako davat body za nizsiu "zakladnu cenu" (a nebrat do uvahy ze Golf v zaklade ma lepsiu vybavu)...
Avatar - Magister
7. 4. 2017 09:39
Už toho začíná bát trochu moc
Co tu čtu v poslední době, stránky plné koncernových vozů. Už to začíná být trapné. Existují i jiné vozy a značky. Mimochodem teď se objevila akční nabídka na Focus combi od 320 000 .... což konkurenci cenově strčí do kapsy. Je mi jasné, že koncern VW je evidentně chlebodárcem zdejších redaktorů nebo přímo webu, ale jsou i jiné značky, možná i zajímavější od jízdy po design.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ozzman
7. 4. 2017 09:43
Re: Už toho začíná bát trochu moc
Já viděl od 316 tisíc.
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2017 09:52
Re: Už toho začíná bát trochu moc
tak mne sa zrovna sucasny focus absolutne nepaci.. jak dizajnom exterieru tak aj interieru... zlata octavka ;-).. alebo leon .. alebo ceed :yes:
Avatar - twistedTSD
7. 4. 2017 10:33
Re: Už toho začíná bát trochu moc
"One Ford" Focus taky není můj šálek kávy. I když ceny jsou zajímavé...Zvědavý jsem na jeho nástupce, který by snad měl být více evropský.
Avatar - wakantanka
7. 4. 2017 11:58
Re: Už toho začíná bát trochu moc
páči či nepáči, jazdne túto oktávku s lešenárskou trubkou strčí do kapsy. A keďže sa očividne už blíži aj jeho generačný koniec začína sa predávať za veľmi pekné peniaze.
Avatar - miromen
7. 4. 2017 11:17
Re: Už toho začíná bát trochu moc
Tak zrovna vzhledem a jizdou strči Focus tyhle dva do kapsy, ale tohle je auto a pro ty jsou tabulky a jejich mantinely nemilosrdne. Neni to dlouho, co vyšel test, kde krom koncernu bylo i jedničkove BMW a to ač jizdou jasně dominovalo skončilo posledni. Holt sem tam chybějici centimetry a obsence litru v kufru udělaji sve.
Avatar - _Karel_
7. 4. 2017 11:21
Re: Už toho začíná bát trochu moc
Tak s tím vzhledem bych byl opatrný. Za mě osobně strčí do kapsy Mondeo Superba, ale Focus do kapsy z mého pohledu nikoho nestrká. To je tak individuální, že bych s tím moc neoperoval.
Avatar - miromen
7. 4. 2017 11:25
Re: Už toho začíná bát trochu moc
No beru to tak, že zrovna Octavia a Golf jsou vzhledově konzervativni a nemaji moc čim zaujmout. Což je třeba oproti z vlastni staje Leonu velky rozdil a u něj taky najdeš ty, kterym se nebude libit.
Avatar - Magister
7. 4. 2017 11:26
Re: Už toho začíná bát trochu moc
Souhlasím, design je věc osobního vkusu. Nicméně s tou cenovkou je hluboko pod těmito dvěma. Ale o to mi nešlo, tady zkrátka frčí koncern. Tady je koncernovo.
7. 4. 2017 18:33
Re: Už toho začíná bát trochu moc
Mondeo je pekny dokud ho nevidim zezadu. Ty bile diodove stredy svetel vypadaji jak z vietnamske trznice. Superb je o svetelne roky vepredu.
7. 4. 2017 12:20
Re: Už toho začíná bát trochu moc
Přesně - zrovna včera jsem konfiguroval Focuse ST-Line kombi s 1.5 Ecoboostem a víceméně plnou dostupnou výbavou (bez "bezpečnostních" systémů, vizuálních blbinek a vyhřívaného čelního skla) a i tak jsem se s trochou cenového jemnocitu od dealera dostal pod 500 tisíc.
O designu si můžem myslet svoje, ale Okta/Golf ve srovnetelný konfiguraci prostě není 2x lepší auto.
Avatar - _Karel_
7. 4. 2017 14:30
Re: Už toho začíná bát trochu moc
Tak pokud to byla pěkná výbava, je to samozřejmě ve srovnání s oktávkou těžká pecka. Za ty peníze je spíš chudý 1,0TSI.
7. 4. 2017 15:06
Re: Už toho začíná bát trochu moc
Ono tam toho tolik nakonfigurovat nejde, ale za nejlíp jezdícího malého kombíka se 150k, pěkným exteriérovým stylingem, xenonama, parkovací kamerou, velkým displejem s navi, tempomatem a pár paketama (viditelnost a spol.) mi zmíněná částka přijde super.
7. 4. 2017 21:32
Re: Už toho začíná bát trochu moc
Stihli už přejít na novější sync, nebo jak se ta "věc" od Fordu jmenuje? Nebo bude až v další generaci?
8. 4. 2017 07:51
Re: Už toho začíná bát trochu moc
To nevím, v předchozím Fíkusu jsem měl ten malej dvouřádkovej displejíček, tak to nemám s čím srovnat.
Ale je tam "Sada Audio 37", která je údajně založená na Sync 3 - ať to už znamená cokoli :-)
8. 4. 2017 10:44
Re: Už toho začíná bát trochu moc
Jo, to by měl být on. Dvojce se myslím chceš vyhnout.
7. 4. 2017 09:41
No,
tak Golf tedy nic moc. Čekal jsem tu etalon nové generace a ona to je nakonec o chlup lépe jezdící, zato menší a dražší Oktávka. Tak buď je Golf dnes již jen úplně obyč. vůz a nebo Oktávka je dnes již tak dobrá :-) :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2017 09:47
Re: No,
mne sa hlavne octavka uz konecne aj vizazou zacina pacit ( O1 v kombiku bola svojho casu tiez pekna ).. ta biela jej sekne... 4 oci zda sa budu paradoxne nakoniec tou tajnou sifrou ktora podvedome aj vedome zaberie ;-) ...

a mat taku cervenu v lifte s tym novym kukucom.. hmm ... veru uz by to vizualne slo ;-) zaroven tak vcelku nenapadne sa z toho stava akoby stylovka ... co sa tiez rata :yes:
Avatar - iudex
7. 4. 2017 09:52
Re: No,
Ak to nie je z Tvojej strany irónia, tak si pekným príkladom, ako masírka ACZ funguje.
Avatar - Blue Sun
7. 4. 2017 10:06
Re: No,
Menší a dražší Oktávka, ve které je podle měření více místa a v porovnávaných výbavách stojí méně. Hm, tak jo...
Avatar - _Karel_
7. 4. 2017 10:46
Re: No,
On ale Golf o chlup menší je.
Avatar - Blue Sun
7. 4. 2017 11:07
Re: No,
Je, ale vnitřní prostor je srovnatelný nebo větší. Kufr není všechno.
Avatar - _Karel_
7. 4. 2017 11:13
Re: No,
Já taky neberu kufr. Oktávka má o 6,5cm větší rozvor a je uvnitř o kousek delší. Golf je o chlup širší vpředu, oktávka vzadu.
Avatar - Blue Sun
7. 4. 2017 11:24
Re: No,
Tak pokud 830 / 1070+580 / 830 (O III) je větší než 850 / 1190+610 / 860 (Golf), máš nepochybně pravdu. Já tam tedy vidím opak, ale nejspíš budu zase postrádat to správně naladěné oko...
Avatar - Emel
7. 4. 2017 11:31
Re: No,
Ty hodnoty jsou nesmysl.
Avatar - _Karel_
7. 4. 2017 11:41
Re: No,
Já koukal na jiný zdroj. U samotné Škodovky mají tu výšku vepředu jinak než tady, a délky jsem nenašel, tak se nebudu hádat.
P.S. je vážně nutná ta poznámka o správně naladěném oku? To je jak v mateřské škole.
7. 4. 2017 14:40
Re: No,
Ty jsi typický zákazník škodovky...člověk, který ani nedokáže pochopit psaný text... >:D :no:
7. 4. 2017 10:01
NUDA
Opět tu máme test, kde známe předem vítěze. Jak dojemné !

Nedávno se mi opět potvrdilo české hodnocení škodoFky v rámci tříd (hospodská anketa):

Fabia = Golf
Octavia = Passat
Superb = A6 až Mercedes S (táto tam je místa na nohy)
KodiaQ = Q7

Dokud bude u nemalé skupiny lidí platit toto myšlení, tak je Škoda neporazitelná.

Se Škodou na věčné časy a nikdy jinak!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
7. 4. 2017 10:08
Co je moc,
je i na jednoho příliš... takhle okaté tlačení nepovedeného faceliftu Octavie prostě bije do očí.
Za co třeba dostala v ergonomii více bodů, než Golf, když uspořádání prvků je stejné?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
7. 4. 2017 11:27
Re: Co je moc,
Tyhle tupé české tety v Německu nečtou nebo se jim smějí... >:D
Jinak by dostali redaktoři za uši. :no:
Golf je jasně mnohem lepší auto než Octavia , za cca podobné peníze s multilinkem a nevypadá po faceliftu hnusně.
7. 4. 2017 12:07
Re: Co je moc,
Ale ze sa snazili, co? 8.06 vs 8.02, tak to bolo fakt o chlup! Urcite to dalo vela prace, znova a znova prepocitavat konecne hodnotenie tak, aby napokon predsa len opat vyhral ten... vhodnejsi!
Proč nekoupit
Nová Octavia je svým vzhledem nepřijatelná
Nový Golf je nepřijatelný absencí ruční brzdy
Oba vozy jsou nepřijatelné nemožností sklopit zadní sedadla tak, aby se vytvořila zcela rovná ložná plocha. :no:
Rozbalit vlákno
0
7. 4. 2017 10:41
Zhrnovacka...
Tak sa na to pozrime:

Golf je s rovnakou vybavou lacnejsi (ale Octavia "socka-edisn" je viac oholena!)
Golf ma tapacirovane madla dveri (Octavia plast vsade kam sa pozries)
Golf ma vzadu multilink (Octavia torzku)
Golf je rychlejsi pri rozjazde (Octavia je lenivejsia lemra)

Podtrhnute a scitane: Octavia je lepsia! >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
7. 4. 2017 11:03
Re: Zhrnovacka...
Asi tak. Skrátka orwellovský newspeak, ktorý z horšieho spraví lepšie.
Avatar - Jaros71
7. 4. 2017 11:28
Re: Zhrnovacka...
Přesné a smutné... :-!
7. 4. 2017 10:45
Golf horsi Interie nez Octavie - dotaz na redakci
Kdo sedel v obou autech jednoznacne vidi, ze interier Golfu je kvalitnejsi nez Octavie.
Nechapu, jak Golf mohl prohrat.

Kdyz se podivam treba na vyplne dveri v Octavii a Golfu, tak Oktavka tady des a hruza. Ona je to hruza i napriklad proti poslednimu Meganu.

Muzu se zeptat redakce, proc interier Octavie hodnoti opravdu lepe nez Golfu? Nejaky objektivni duvod za udeleni vyssi znamky? Urcite to neni v ergonomii ci kvalitou materialu.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Jaros71
7. 4. 2017 11:31
Re: Golf horsi Interie nez Octavie - dotaz na redakci
Asi kluci jedou na matrošu co hulil Kaban' když dělal otřesný facelift Octavie III. >:D
Golf jasně lépe vypadá , lépe jezdí a má lepší interier..
To vidí i slepej.. >:-[]
Auta stojí prakticky stejně.

Vítěz jasně o hodně Golf.
7. 4. 2017 12:03
Re: Golf horsi Interie nez Octavie - dotaz na redakci
Vlani kamoska kupovala auto, bol som pri tom a mohol som vedla seba porovnavat Golf kombi a Octaviu kombi. Jasne, to bola Octavia este pred tymto faceliftom, ale uz vtedy bol interier Golfu jednoznacne lepsi, na to stacil aj letmy pohlad. Pritom auta boli v rovnakej konfiguracii, ba tusim ze Golf variant bol este o dakych 150€ lacnejsi...

Specialne tie madla a cele oblozenie dveri mi pripadalo na Octavii "neprimerane" na auto takej ceny. Samy tvrdy plast. A tak to mala vtedy Octavia v uplne vsetkych stupnoch vybavy (neviem ci aj teraz). Lisila sa len farba/textura plastu...
Avatar - Emel
7. 4. 2017 12:09
Re: Golf horsi Interie nez Octavie - dotaz na redakci
S obložením dveří je to objektivně tak... přesto, když jsem auto vybíral před pár lety, cítil jsem se v "běžném" Golfu nejhůř ze všech tří koncerňátek a naopak se mi nejvíc líbilo v Leonu, který je všeobecně stavěný interiérem na poslední místo. Možná proto, že mě materiál na dveřích tolik netrápí a naopak mi víc záleží na tom, jak vypadá palubka, volant atd.
Avatar - woody-alien
8. 4. 2017 11:48
Re: Golf horsi Interie nez Octavie - dotaz na redakci
Octávku jsem tehdy nezkoušel, ale v té tvojí se mi později celkem vzato líbilo. Jinak to ale bylo pro mě interiérově dost jednoznačné. 1. GTI, 2. Cupra, 3. FoST
Prostě jiný pohled, který mi taky odsál z účtu o něco víc peněz. ;-)
Avatar - Emel
8. 4. 2017 18:19
Re: Golf horsi Interie nez Octavie - dotaz na redakci
Já teď psal spíš o běžných verzích. GTI má ty dekory lepší, to piáno v Hajlajnu je pro mě osobně nejhorší. Stejně ale... Leon s tím středovým panelem natočeným na řidiče se mi líbil na pohled nejvíc (a nechci slyšet nic o Reference).

V perfo variantách se to z mého pohledu docela srovnává... u Leona bych musel vyzkoušet různé sedačky, ty základní se mi tolik nelíbí. Taky bych byl zvědavý, jak vypadá u fl Octavie ta Alcantara, to je proti pre-fl kůže / kůže vítaná změna a příplatek proti látce jen asi 7t.
Avatar - woody-alien
8. 4. 2017 19:19
Re: Golf horsi Interie nez Octavie - dotaz na redakci
Neboj, s Referencí nebudu začínat, jenom mě to poznamenalo natolik, že třeba v aktuálně zveřejněném ceníku nové Ibizy tuhle výbavu vůbec neberu v potaz. Přitom vlastně nevím, neviděl jsem, ale už dopředu se bojím. :-)

Babiččina volba (GTI sedačky >:-[] ) byly pro mě lepší sesle než ty základní v Cupře. Pohodlné, s Cuprou srovnatelné v oblasti zadku ale o dost líp podržej záda.

Obecně k interiérům a celkovým statickým pocitům z auta mám jednu čerstvou zkušenost. Byl jsem na dvouletým servisu v Hradci a ty čtyři hodinky jsem kromě oběda věnoval obrážení salónů. Hned vedle je Škodovka, naproti Opel, Peugeot, na třídě bratří Štefanů salón vedle salónu. Mazda, Renault, Fiat, Audi, Hyundai atd. Prolezl jsem kdeco, čtyřvočko, Kodiaqa, Fabii, Megana, Scénica, Gr.Scénica, Clio, 3008, Astru, Zafiru, Tipo kombi a ještě spoustu dalších...nejen čistě vizuálně, ale i manipulativně (dveře,sedačky, kufr)...a v závěru po triu Passat, Tiguan, Touran musel konstatovat (ať se třeba smažím v pekle :-) ), že něco na tom VW přece jen je. Je to jen jeden střípek ze skládačky při výběru nového auta, ale v tomhle ohledu jim to pořád jde dobře. Druhou věcí je, že při pohledu na cenovky některých vystavených kusů se mi roztočily panenky a nechtěly se zastavit. >:-[]
Avatar - white label
9. 4. 2017 01:01
Re: Golf horsi Interie nez Octavie - dotaz na redakci
Máš pravdu. A lidí, kteří vybírají auta "šmejděním" po autosalonech a prolézáním aut vystavených v "šourůmech" nebude zase až tak málo, no a interiéry VW jsou obvykle (v rámci mainstreamu) poměrně přesvědčivé (podobně jako interiéry Audi v rámci prémie).
Avatar - woody-alien
9. 4. 2017 07:02
Re: Golf horsi Interie nez Octavie - dotaz na redakci
Přesně tak. Anti-VW League se to sice nebude líbit, ale interiéry jejich aut prostě netrpěj viditelnou holotou ani v základu, což se nedá říct nejen o koncernových spolubojovnících z Boleslavi a Martorella, ale v podstatě ani o většině mainstreamu. A pak je tu ta další věc, kterou ani z fotek nezhodnotíš - chod dveří, nejrůznějších ovladačů, sedaček, roletky v kufru atd. Pod kapotou to může mít třeba motůrek z mixéru, ale na ploše showroomu zkrátka VW působí jako hezky bytelné a poctivě postavené auto.
Avatar - white label
9. 4. 2017 13:01
Re: Golf horsi Interie nez Octavie - dotaz na redakci
Ano, právě tím prolézáním auta/interiéru, člověk zjistí mnohem víc, než jen při pohledu na fotky.
Avatar - white label
9. 4. 2017 13:02
Re: Golf horsi Interie nez Octavie - dotaz na redakci
Ano, právě tím prolézáním interiérů člověk zjistí mnohem víc, než jen při pohledu na fotky.
Avatar - woody-alien
8. 4. 2017 11:49
Re: Golf horsi Interie nez Octavie - dotaz na redakci
double
Avatar - Ham.
7. 4. 2017 11:30
Osobně
bych to viděl tak, že designově je hezčí Octavie, protože u Golfu se nikdy nepodařilo udělat kombík hezčí než hatch a vždy působil trochu jako s dodatečně přilepeným batohem a se ztrátou identity proti hatchi (tu u hatche tvoří především masivní zadní C sloupek tvořící dominantu auta a tu kombík prostě postrádá). Naopak Octavia v této generaci působí jako auto primárně navržené ve verzi kombi a lift jen jako odvozenina. Navíc má dospělejší proporce, těch 6-7 cm v rozvoru je z boku vidět a má lépe řezané a tedy méně "baculoidní" linie než Golf Variant. Přidané dva proužky plastu 2x8 cm do předních světel na tom nemohou v mém vnímání nic změnit.
Technicky je ovšem lepším autem Golf a to prakticky ve všech směrech, zásadní je zadní víceprvek v porovnání s torzkou u Octavie, ten vždy odděluje zrno od plev z hlediska jízdního komfortu na rozbitých českých cestách při rychlejší jízdě. Trubka vzadu může být komfortní na hladké silnici, ale na českých tankodromech bude mít vždy problém, který lze řešit jedině kompromisem v naladění pružin a tlumičů, ale nikdy nemůže stíhat komfortem dobrý víceprvek u Golfu, závislé a nezávislé zavěšení kol je rozdíl a Škodovka měla posunout možnost víceprvku směrem dolů (nebo ji dát do příplatků), právě u té dvoulitrové nafty absence víceprvku chybí nejvíce, to už není budgetové auto, třeba jako 1.6 TDI, kde to je naopak vítané snížení ceny a třeba i lepší spolehlivosti při vysokých nájezdech, ale za daný peníz u dvoulitru už se cena víceprvku do celkové ceny snadno "schová". Stejně tak lepší odhlučnění Golfu a některé masivnější komponenty (DQ250 vs DQ381 nebo infotaiment) a v neposlední řadě i možnosti konfigurací, kdy lze mít variant až do verze R, činí z Golfu jasného vítěze technických disciplín.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Jaros71
7. 4. 2017 11:33
Re: Osobně
Design Octavie po faceliftu je zcela nepřijatelný a odpuzující. 8-s
Zatím neznám nikoho , komu se facelift líbí !!

To že je navíc Golf lepší auto a lépe jezdí je zcela zřejmé.
Avatar - Ham.
7. 4. 2017 12:56
Re: Osobně
Přesto se bude kombajn Octavie prodávat daleko lépe než kombajn Golfu a když se shodneme, že technikou to nebude, tak nezbývá jiné vysvětlení než, že se design kombajnové Octavie líbí daleko více (a nemám na mysli české prodeje, ale evropské prodeje). Na řadě trhů (Rakousko, Švýcarsko, Německo) Octa prodává přes 50% v kombajnu, Golf ani ne 5%.
7. 4. 2017 13:52
Re: Osobně
Tak v tom případě je mi naprosto jasné, že se neznáme. :-)
Avatar - Emel
7. 4. 2017 11:38
Re: Osobně
Víceméně souhlas, ale mám pár připomínek.

- Masivní zadní sloupek si Golf zachoval i ve Variantu, jenže je daleko za zadním kolem, což právě způsobuje tu těžkopádnost designu.
- Víceprvek jasně, tam souhlas... v těch verzích, kde Golf víceprvek má a Octavia + Leon ne, je to hodně důležitý argument pro VW. Dá se trošku "utéct" ke 135kW naftě... osobně to vidím i jako jeden z důvodů obliby RS TDI.
- Možnost konfigurací - s tím úplně nesouhlasím. Naopak Golf ty konfigurace má dost omezené. GTI pouze hatch, v benzínovém Variantu je vlastně 1.4TSI a pak až (relativně nově) R, zatímco Octavia má 1.8TSI, RS a RS245 v obou variantách. Poměrně nedávno byl nejsilnější Variant ta 1.4.
Avatar - 3_diamanty
7. 4. 2017 11:46
Re: Osobně
suhlas... octavia ma krajsi batoh... a dokonca paradoxne navzdory krase este aj vacsi... nie zeby golf bol zly.... je to auto iste lepsie ako octavka... ale proste octavka sa mi z tejto dvojice paci viac... a konecne uz neposobi nudne ;-)
Avatar - Ham.
7. 4. 2017 12:50
Re: Osobně
No já tam u variantu ten typický C sloupek z hatche nevidím, je evidentně zeslabený v horní části a tím zcela ztrácí svou dominantní roli u hatche - zalomený sloup který je u střechy stejně silný jako dole, u variantu prostě zmizel aby záď nebyla opticky příliš těžká.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Emel
7. 4. 2017 12:55
Re: Osobně
Je zeslabený, ale pořád o dost mohutnější, než třeba u té Octavie... a tvarově stejný jako u HB.
Avatar - Ham.
7. 4. 2017 13:01
Re: Osobně
Stejná je zadní hrana zalomení (při podrobném pohledu ani to ne, úhel je trochu jiný a takové zalomení má i řada konkurentů), ale zatímco u hatche je prakticky stejně silný nad podběhem kola i u střechy, tak u variantu je dole třikrát silnější než nahoře, takže celkové vyznění je podle mě úplně jiné.
7. 4. 2017 12:10
Humoristický automagazín :-)
Je dobré se občas pobavit jak redaktor dostane rozkaz předem co má v testu vyhrát a musí s pošramocenou ctí sešolíchat román :-)
Kdo nevěří ať si auta vyzkouší, prakticky všichni prodejci nabízejí zkušební jízdu, ale pak se nedivte, že Golf vám bude připadat o třídu lepší komfortem, odhlučněním i zpracováním detailů..
Rozbalit vlákno
0
7. 4. 2017 13:19
Cena servisu
Těch 6541 korun za servis u Oktávky jste vzali kde?

Škodovka nabízí pro Oktávku předplacené servisní prohlídky na 100tkm za 21490....
Rozbalit vlákno
1
7. 4. 2017 22:05
Re: Cena servisu
Vyveštené z gule :-)
7. 4. 2017 13:36
Octavia Style vs Golf Highline
Tak se podivame na ty rozdily mezi Octavii Style a Golfem Highline (oboji 2.0TDI s automatem a kombi):

Cena Octavia Kombi Style: 712 900 Kč s DPH
Cena Golf Variant Highline: 698.900 Kč s DPH

- Octavia ma jen vlecenou zadni napravu, Golf ma poctivou viceprvkovou. To je docela rozdil.
- Octavia ma starsi 6st DSG, golf ma novejsi 7st DSG, to je docela rozdil
- Golf ma adaptivni tempomat (Octavia jen normalni), to je docela rozdil
- Golf parkuje sam, ma Park Assist, Skodovka jen pipaci senzory, to je docela rozdil

Dale Octavia je hlucnejsi (nejen kvuli naprave) a treba pro me je to docela dulezity argument, stejne jako lepsi sedadla v Golfu atd atd.

Takze kdyz pridate tech 14 tisic za Skodovku, dostanete O HODNE mene :-!
Uplne chapu, proc to tady ta Skodovka vyhrala!
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Emel
7. 4. 2017 14:21
Re: Octavia Style vs Golf Highline
A co třeba napsat, že Style má LED světla a Highline halogeny? Bezklíčové odemykání, vyhřívané sedačky - taky nic? Jako nic proti, ale když už chceš dělat podobné rozbory, neměl bys to brát tak jednostranně.
7. 4. 2017 15:54
Re: Octavia Style vs Golf Highline
To je mozny, nicmene kdyz mas vyssi vybavu a vybavis je stejne, vzdycky ti vyjde Golf levneji. To plati uz vic nez 10 let pro Golf / Octavia i pro Passat / Superb a bude platit take pro Kodiaq / dlouhy Tiguan.

Ja nemam cas se v tom hrabat uplne dukladne, ale tak tyto dva zkus dovybavit co nejpodobneji a uvidime, ja odhaduju golf bude levnejsi cca 50 tisic, mozna ten rozdil bude jeste vetsi (ve prospech golfa).

Nicmene ani prevodovku, ani zadni napravu do Skodovky nedas i kdyby ses rozkrajel.
Avatar - Emel
7. 4. 2017 16:14
Re: Octavia Style vs Golf Highline
No, já mám spíš opačnou zkušenost, co pamatuju tak levněji vycházela vždycky Octavia. Např. RS a GTI stojí +- stejně (700k), ale u Golfu se připlácí za 5 dveří, za světla, za vyhřívané sedačky, bezklíč, bluetooth... naproti tomu má adaptivní tempomat... a to je asi všechno. Takže ve finále je tam docela velký rozdíl.
7. 4. 2017 16:26
Re: Octavia Style vs Golf Highline
O GTI ani GTD ani Laurin & Clement tu vubec nebyla rec.
GTI ani srovnavat nelze, nedela se kombi.
Tak co, uz jsi ty vybavy dorovnal? :P
Avatar - Emel
7. 4. 2017 16:29
Re: Octavia Style vs Golf Highline
Ne, ani se na to nechystám, už jsem si to parkrát prošel při objednávání auta.

O L&K by řeč být měla... pokud chceš vybavené auto, je lepší sáhnout po L&K než po Style.
7. 4. 2017 17:18
Re: Octavia Style vs Golf Highline
Bez debat, pokud ti staci ta naprava. A me by nestacila. To radsi vybaveny Focus - a ze te jako vybaveny vyjde sakra levneji (podle ceniku ani ne, v realu o dost).
Ale tu napravu ti nedaji ani do L&K :-) Jedine do RS, co se dieselu tyka.
Nebo do 1.8 TSI a to je olejozrout dozivajici z posledniho a jeste nemuzes DSG, protoze jinak dostanes jen 250Nm :-) Proste sranda s temi Skodovkami ... :-)

Pritom proti levnym Octaviim nemam vuuuubec nic. Tam to je proste rozumna volba, spolehlivy auto, co chces vic.
To jen pokud chces slusnou vybavu, nemas si z ceho vybrat, kupovat si auto pres 600 tisic bez viceprvku by me ani ve snu nenapadlo :-)
Avatar - _Karel_
7. 4. 2017 17:26
Re: Octavia Style vs Golf Highline
Není důvod, aby byl stávající 1,8TSI olejožrout. Máš nějaké info, že pořád je? Poté, co má silnější kroužky na inovovaných válcích?
7. 4. 2017 17:38
Re: Octavia Style vs Golf Highline
Jo oni to konecne opravilli jo :-) No hura. Konecne dobry motor v nabidce. Ja tak nejak cekam na 132kW verzi 1.5 TSI v Golfu, ale to se asi jen tak nedockam... :-)
Avatar - Emel
7. 4. 2017 17:27
Re: Octavia Style vs Golf Highline
Víceprvek mají všechny RS, všechny čtyřkolky, verze na CNG a 1.8TSI - to se vybrat dá. Jasně, u 2.0TDI 110kW to citelně chybí, u 1.4TSI celkem taky.

Já to mám spíš obráceně - když Octavia, tak pořádná. Litr za 460 mi smysl nedává, protože za tu cenu si vezmu jinde lepší motor a třeba zbude i na xenony. RS za 700 mi smysl dává, protože za ty peníze je to pořád zajímavá kombinace prostoru, výbavy a dynamiky.

S olejem je problém spíš v té naftě.
7. 4. 2017 17:41
Re: Octavia Style vs Golf Highline
Vsak benzinovy RS v podstate nema chybu.
Teda pokud neni chybou Skodovka za 700 tisic, coz ja bych treba nezkousnul...

Jinak mas pravdu ze na viceprvek se muzes dostat diky 4x4.
7. 4. 2017 19:29
Honda Civic - cena vs výbava - předraženej Japonec?
Na podzim 2015 kámoš pořídil Hondu Civic kombi:
4 válce, 104kw (tedy 142koní), 174Nm, 5-ti spojkový a 5-ti rychlostní automat, 1.8L atmosféra s cenovkou cca 490tis. Sice bude splácet haldu let, ale ...

Jede celkem dobře, nejvíc tahá od 4tis otáček, na jedničku jede 60, na dvojku 110.
Nemá ani turbo, ani start stop, ani filtry výfukových plynů, prostě obyčejný auto bez očekávaných investic.

Když porovnám výbavu a ceny koncernu s Hondou, tak musim říct, že Honda vychází fakt pekelně levně, protože má výbavu, za kterou se u koncernu připlácí. Například:

- elektrická okna (samozřejmě všechna)
- automatická 2-zónová klimatizace
- senzory světel a stěračů
- haldy airbagů
- asistent rozjezdu je u automatu standard
- tempomat a omezovač rychlosti
- USB, BT, handsfree
- vyhřívaný sedačky
- sklápěcí a vyhřívaný zrcátka, elektricky štelovací
- alarm, dálkový ovládání
- palubní počítač
- zadní kamera
- multifunkční volant
- mlhovky
- prostě naprosto všechno

Má jen 6 repráků a jen 1 malej 6,5" full-hd nedotykovej display palubního počítače, ne na multimédia, k tomu tlačítkový rádio.
Jo a nemá parkovací senzory.

Když tu koukám na ty ceny a výbavy, nestačim se divit, kolik za to koncern chce.

Je pravda, že teď přišla na trh nová Honda Civic a ta už by v podobné výbavě stála cca 650tis, ale stačí počkat na akci a 100tis je dole. Navíc ta starší tím pádem zlevnila.

Záruka 8 let

Není to důvod se zamyslet i nad jinejma značkama?

[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - michal.t
7. 4. 2017 20:05
Re: Honda Civic - cena vs výbava - předraženej Japonec?
Těch 8 let je záruka jen na některé díly...většinou ty, které se obvykle nekazí (i když u řady automobilek se lze dočkat kolapsu ledasčeho).
Já dal Civicu tourer taky přednost a zatím nemám důvovod litovat…
Jinak, asi by mě omylo, kdybych u kombíku za cenu dnes testovaných aut musel bojovat např. s nerovnou plochou, která u Oktávky i Golfu zůstane po sklopení sedadel. Mohli to taky vymyslet nějak chytřeji, když to zvládla i levnější Honda.
7. 4. 2017 20:49
Re: Honda Civic - cena vs výbava - předraženej Japonec?
Nemůžu už svůj příspěvek editovat, tak jeden odkaz na novou Hondu Civic:
[odkaz]

Jo a reálná dlouhodobá spotřeba 7L/100. Rekord Plzeň - K.Vary 5.6L/100km, průměr 73km/h
Avatar - Emel
7. 4. 2017 22:43
Re: Honda Civic - cena vs výbava - předraženej Japonec?
Nový Civic... jediná pro mě smysluplná konfigurace je 1.5T Sport, což jsme asi 650... což je docela dost, ale ok, za ty peníze je komplexní auto bez výrazné slabiny. Koupit to za 500+ s litrem, do toho bych nešel... ani u Hondy, ani u nikoho jiného.

Předchozí Civic se jednu dobu vyprodával za zajímavé ceny, ale na mě je tam dost kompromisů - ta 1.8 je na dnešní dobu tak tak, LED světla jsou až ve verzi Lifestyle za 626 v akci, sedí se dost vysoko, Tourer se mi nelíbí... kuriozně mi asi největší smysl dával hatch s 1.4 těsně před koncem, kdy byl za 340 nebo tak něco.

Automat je od 550 (ceník)... ale tím se jednak zabijou poslední zbytky dynamiky, dvak se člověk ochudí o manuál, který by mohl být jedním z důvodů, proč Civic chtít.
7. 4. 2017 22:17
Re: Honda Civic - cena vs výbava - předraženej Japonec?
za půl míče koupíš spoustu jiných kombi. I třeba tu oktu s 1.4 tsi. Navíc píšeš že to je na splátky, takže těžko posuzovat jaká byla reálná cena.....
Avatar - woody-alien
7. 4. 2017 21:52
Koncernový paradox
Zřejmě ani nemusím pročítat diskusi, abych dospěl ke zřejmému rozuzlení.

Diskuse pod testem Octavia vs. Golf na auto.cz je nejspíš jediným případem, kdy se té zoufalé, nudné a šedivé myši z Wolfsburgu, nesmyslně nakupované stádem tupých Evropanů, dostane nějakého zastání. >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - _Karel_
7. 4. 2017 22:00
Re: Koncernový paradox
>:D bingo!
Avatar - rohYpnol
7. 4. 2017 22:37
Německá chyba?
Německý koncern VAG musí být zřejmě absolutně neschopný, když lowendovou značku Škoda pro rozvojové a východní trhy cílenou proti Dacii nechá vyrobit lepší vůz, než vyrábí samotný Volkswagen >:D >:D >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
7. 4. 2017 22:46
Testérský výsměch?
Přiznám se, že jsem nečetl celé. Stačilo ale už hodnocení interiéru... Že jsou interiéry zcela srovnatelné?? Good joke pane autore!!!

Volkswagen má nezanedbatelně hodnotnější interiér. Více chromu, více dekoračních lišt, více hodnotných materiálů, čalouněné výplně, preciznější detaily, výraznější dotaženost.

Ok, Škoda určitě boduje praktičností a těmi simply clever doplňky. Ale jestli je někde výraznější rozdíl, tak pak je to právě interiér :-! :-!
Rozbalit vlákno
2
8. 4. 2017 14:37
Re: Testérský výsměch?
samozrejme, ze jsou. na vyplni dveri to nestoji ani nepada. Octa ma navic z meho pohledu lepsi design interieru, stejne jako se kazdemu nelibi int. Passatu vic oproti Superbu.

torzka u 110kw TDI zamrzi, nemoznost lepsich sedadel take. osobne bych tezko zkiusaval vnejsi design Golfu. Sel bych do RS. Levnejsi verze stejne za moc nestoji, slusna Oktavka je 500+, tak bych se snazil sehnat tech 600.
Avatar - rohYpnol
9. 4. 2017 15:50
Re: Testérský výsměch?
samozřejmě že nejsou. Resp. ano, pokud je pro tebe srovnatelná Dacia se Škdodou, tak interiér Škody a VW jsou opravdu srovnatelné úrovně >:D >:-[]

Design je samozřejmě jedna věc, tam někomu jistě více sedne Škoda. Ale objektivní hledisko je dáno a interiér VW je vždy ve všech směrech preciznější, dotaženější, zdobnější, hodnotnější. A jestli někdo tvrdí opak, tak prostě bohužel buď je slepý nebo záměrně lže :-!
8. 4. 2017 07:55
Seat Leon ST
Auta jsou to určitě super. Hlavně ta Octavia už nevypadá tak nudně, ale stejně bych zvolil toho třetího do party... Seat Leon ST! Vypadá skvěle!!!! Ale hlavně ne s " TéDéÍčkem"
Rozbalit vlákno
0
8. 4. 2017 08:58
Cile redaktoru ACZ
Podle men redaktori ACZ jsou hodnoceni vyhradne a pouze na zaklade poctu navstevniki webu. Po "dobrem" to uz neslo, tak zacali delat clanky, ktere zejmena provokuji a tim pritahuji negativni pozornost. Ale i to se pocita, i za to se plati.

O tomto "testu" to plati primo ukazkove. U se tesim na test, kde elektro Octa porazi Teslu nebo Kodi Range. To bude ctenare pritahovat jak magnet.
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2017 13:42
VW group nevie robiť DSG a bielu farbu
Postavte vedľa seba nové biele auto od VW group a trojročné biele auto od VW group....to sa budete čudovať, koľko stupňov môže vyblednúť biela za tri roky. Čo sa týka TDI a DSG...už by som nikdy neurobil tú chybu, aby som kúpil túto kombináciu....Po 60.000 km vzhľadom na podtáčanie, urobí DSG s každého TDI auta roztraseného Parkinsona, a po 100.000km sa pripravte na výmenu zničeného zotrvačníka, vinou prevodovky DSG.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
9. 4. 2017 14:23
Re: VW group nevie robiť DSG a bielu farbu
Barvy obecně blednou hlavně venku/na slunci, rozdíl je tedy hlavně mezi autem garážovaným a tím, které parkuje venku.
Přijeď se podívat na téměř desetileté bílé VW, stále pěkný, krémově bílý lak, Včera jsem stál vedle nové KIA a moje 10ti letá bílá vypadala lépe, bílá na KIA byla přílíš studená s mírným nádechem do šedozelena.
9. 4. 2017 17:54
výsměch?
Po přečtení tohoto testu se musím smát. Litrová Oktávka v nejvyšší výbavě skoro za 700 tisíc? Před měsícem jsem koupil novou Corollu 1,6 benzín ve výbavě Executive , čili v té nejvyšší za 466 tisíc. Pro porovnání: Vyhřívané sedačky v základu, krásná kola 17 palců v základu, dvouzonová automatická klimatizace v základu, hlasové ovládání rovněž, hlídání jízdních pruhů, parkovací senzory ve předu i vzadu, navigace, rozpoznávání dopravních značek, tempomat, varování před kolizí, full ledky vepředu i vzadu. Parkovací asistent, dešťové sensory, automatické stěrače i světla. Oktávka všechno za příplatky, nějak nechápu, proč to někdo vůbec koupí. :-) :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
9. 4. 2017 21:05
Re: výsměch?
Mohl bych ti zkusit napsat, proč je na jednu prodanou Corollu v Evropě 15 Octavií... ale nějak mám pocit, že chceš spíš pochválit za to, jak jste na to vyzráli... tak jo, všem jste vytřeli zrak :-)
9. 4. 2017 20:07
Ceny?
To co mate za ceny? My mozeme do firmy kupit Skodu alebo VW a nikdy sme nekupili este Skodu, lebo v rovnakej vybave je o ca. 2000 EUR drahsia... Ale sice vy ste dali Ambition proti Highline? to dobre vidim?!!?
Rozbalit vlákno
0
10. 4. 2017 00:59
Proč do testu nedali i Leona ST?
Když už chtěli dělat porovnávat modernizované koncernové kombíky, nechápu, proč do testu nezařadili taky nedávno modernizovaný Leon ST?! :-O :-O :-O 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Londonbridge
10. 4. 2017 12:25
Re: GOLF JE GOLF
Golf netreba obhajovat je to Golf a ostatny sa stale snazia a musia dotahovat . Samozrejme ten naskok uz ma mensi ale stale ho ma a mat bude. nechcem pouzivat vyraz ako Golf klasse atd. Golf je velmi prijemne auto a na rozdiel od Skody ma aj imidz ktory mu slusi a patri...Jasny vitaz testu je Golf a netreba si klamat a vymislat nezmyselne bodiky...
Avatar - trelax
22. 5. 2017 14:41
Re: GOLF JE GOLF
Naprostý souhlas. Před třemi lety jsem si šel do salonu pro novou oktávku kombi. Naštěstí to byl prodejce koncernu, takže jsem se hned vedle pro jistotu posadil i do golfu variant highline. A bylo rozhodnuto - jak se říká na první dobrou.

Oktávka i v požadované vyšší konfiguraci v interiéru opravdu chudá příbuzná. Všude samý šedý plast. Golf v polokůži na ergonomických sedačkách (příplatek 8 tisíc) vypadal i voněl úplně jinak. 1.4 TSI 103 kW, multilink, bixenony s led, panorama na střeše a spousta příjemných blbůstek (vyhřívaný volant, vyhřívané přední sklo, couvací kamera, bezdrátové nabíjení mobilu...). To vše se slevou, bonusem na IČO a čtyřletou zárukou za za 544 tisíc z ceníkových 692.

Octavia kombi s torzkou vzadu a tehdy ještě s nemožností objednat výbavu, bez které si dneska už své auto neumím představit (vyhřívaný volant - parkuju venku) vyšla o 60 tisíc dráž.

Exteriérová robustnost je opravdu silnou zbraní oktávie. Golf by mohl mít méně zkosený předek od předního skla ke světlometům, který mu dodává subtilnější vzhled. Jinak mi jeho dizajnový minimalizmus vyhovuje a zadek se mi vyloženě líbí. Vše jde doladit drobnostmi tak, aby ani exteriér golfu nedělal v rámci mainstreamu bezkonkurečně vymazlenému interiéru (highline) ostudu.

Tím vším nepopírám, že moje další auto bude třeba octavia combi. Ale pravděpodobně pouze verze RS, kde kvalita zpracování a materiálů v interiéru snese srovnání s vysokým standardem uvnitř golfu.

[odkaz]